Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 96:sta
  1. #61
    Lainaa Vmatti kirjoitti Katso viesti
    Se Updater SW näyttää myös softaversion.
    Täytyy laittaa uudemman kerran kiinni... eilen oli tuota asennusta ilmassa, ei ehtinyt panutua ohjelmistoon.


    Itselläni on puhelimeksi (+) paritettu Lumia ja naviohjeet tulee hienosti läpi.
    Tuleeko ne taustalla vai keskeyttäen muun?


    Oma, plussaan pariteltu Lumia toimii puhelimena mutta naviääniä ei tule??? En vielä ehtinyt paljoa pelaamaan... tutkitaan...
    Mutta, itse asiassa ohjekirjan mukaan navin ei pitäisikään tulla, jos oikein tulkitsin. Ennen ver 2, kehoitettiin parittamaan navi-puhelin "-" merkkiin, jotta ohjeet (ja puhelin) olisi taustalla... 2 ver manuaalista, midlandin sivuilta haettuna, ko ohje on poistettu???
    IL

    FLHTCUI
  2. #62
    Huomasin saman muutoksen ohjeessa, tosin mulla on hieman eri malli eli BTX1. "+" -näppäimeen paritettu iPhone 5 ja puhelut, musiikit ja navigointiäänet tulee kaikki läpi. Tuosta "-" näppäimeen parittamisesta ei ole uudessa ohjeessa enää minkäänlaista mainintaa. Mitä siihen miinukseen ennen oli tarkoitus parittaa? Ja miten intercomin kanssa?
    Tomtom Rideria en ole tainnut vielä kokeilla uusimman softaversion kanssa. En kyllä noita ääniopasteita edes yleensä käytä, pelkkä näyttö riittää itselle.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  3. #63
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    Huomasin saman muutoksen ohjeessa, tosin mulla on hieman eri malli eli BTX1. "+" -näppäimeen paritettu iPhone 5 ja puhelut, musiikit ja navigointiäänet tulee kaikki läpi. Tuosta "-" näppäimeen parittamisesta ei ole uudessa ohjeessa enää minkäänlaista mainintaa. Mitä siihen miinukseen ennen oli tarkoitus parittaa? Ja miten intercomin kanssa?
    Tomtom Rideria en ole tainnut vielä kokeilla uusimman softaversion kanssa. En kyllä noita ääniopasteita edes yleensä käytä, pelkkä näyttö riittää itselle.
    Itse olen parittanut Nexus 4:n (android 4.2.2) puhelimena ja navina toimii Navigon. Navin äänet tulevat läpi, jos pitää kypäräpuhelimen puhelin moodissa, mutta jos laitta radion päälle niin äänet eivät tule läpi. Toisaalta pelkkä näyttökin riittää aika pitkälle, mutta suurissa ja oudoissa kaupungeissa ajaessa äänten toimiessa ei tarvitsisi niin paljon vilkuilla puhelimeen. Luonnollisesti jos yksin ajaa niin silloin radion voi kääntää pois, mutta jos kaverin kanss ajelee niin "suunnistaessa" on ihan mukava vaihtaa ajatuksia.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  4. #64
    Lainaa Vmatti kirjoitti Katso viesti

    Itselläni on puhelimeksi (+) paritettu Lumia ja naviohjeet tulee hienosti läpi.
    Kun navi tulee läpi, voitko mennä esim radiolle ja navi tulee edelleen läpi?
    Entäs kun palaa phone tilaan, kuuluuko navia?

    Itse vastaan kumpaankin "ei".
    IL

    FLHTCUI
  5. #65
    Lainaa I_Le kirjoitti Katso viesti
    Kun navi tulee läpi, voitko mennä esim radiolle ja navi tulee edelleen läpi?
    Entäs kun palaa phone tilaan, kuuluuko navia?

    Itse vastaan kumpaankin "ei".
    Olen samaa mieltä kanssasi, että radion/intercomin yli navin äänet eivät tule. Luulin myös, että kun palaat takaisin phone-tilaan niin ääniä ei kuulu. Sitten kerran räpläsin vehjettä juuri ko. tilanteen jälkeen ja kas kummaa äänet palasivat --> kun palasin phone-tilaan, painoin kerran keskimmäistä nappia ja äänet palasivat. Ihan kun keskinappi aukaisisi kanavan uudelleen.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  6. #66
    Ahaa, taas oppii jotakin uutta manuaalin ulkopuolelta...
    Ko painalluksista ei ole mitään manuaalissa? Edes uudessa.

    Mikä luuri sulla (bug85) on käytössä?

    Pistämpä viestiä myyjälle... menee palautukseen jos ei toimi kuten pitäisi.
    Onkohan mikään valmistaja oikeasti testennut näitä... kun kaikilla tuntuu olevan ongelmia ihan normi settien kanssa.
    IL

    FLHTCUI
  7. #67
    Lainaa I_Le kirjoitti Katso viesti
    Ahaa, taas oppii jotakin uutta manuaalin ulkopuolelta...
    Ko painalluksista ei ole mitään manuaalissa? Edes uudessa.

    Mikä luuri sulla (bug85) on käytössä?

    Pistämpä viestiä myyjälle... menee palautukseen jos ei toimi kuten pitäisi.
    Onkohan mikään valmistaja oikeasti testennut näitä... kun kaikilla tuntuu olevan ongelmia ihan normi settien kanssa.
    Mulla on puhelimena Googlen Nexus 4 (android v. 4.2.2.).
    Minun käsityksen mukaan Nokian Belle-käyttiksellä olevat luurit toimivat kaikista parhaiten, mutta muuten ne puhelimet eivät sitten kummoisia ollekkaan.

    Midlandille voisi laittaa palautetta niin lisäilevät parempia tukia puhelimille seuraaviin päivityksiin. Ainakin joskus olen hoksannut, että ovat maininneet lisänneen paremman tuen esim. iPhonelle.

    Itse huomasin myös, että puheluun vastaaminen ei onnistu kypäräpuhelimesta (linja aukeaa kyllä, mutta kukaan ei kuule mitään), joten hommasin sovelluksen, joka vastaa puheluun automaattisesti.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  8. #68
    Eli ei toimi androidilla sen kummoisemmin.
    Noista win puhelimista kun on karsittu toimintoja pois, niin olisi voinut olla sekin rajoittava tekijä... Symbianiin ei kyllä ole paluuta... Ainut syykin ostaa Nokia on se, että siinä on "ilmainen" navigointi - mikä taas aiheuttaa näemmä ongelmia näiden kypäräpuhelimien kanssa. Eivät ole valmistajat ilmeisesti vielä kuulleet puhelin-navigaattori yhdistelmästä...??

    Tavailin noita manuaaleja ja Midlandin sivuja, mutta siellä ei ole mitään rajoitteita puhelimen valinnalle.
    Tämä taas on semmoinen asia, että valmistajan on ilmoitettava sopivuus, jos ei ole ilmoitettu rajoitteita, ostajan on oletettava sen toimivan kaikilla.
    Itse olen onnistunut vastaamaan puheluun... saavutus..??
    Navin kuuluvuus taas ei saa olla sidottu mihinkään nappiin, sen kun pitäisi tulla aina läpi, ja mielellään taustalla, keskeyttämättä muuta liikennettä - kuten musiikki(manuaalin mukaan)... kumpi sitten lie valmistajan mielestä tärkeämpi, tästä voisi kai päätellä...??

    Katsotaampa vastaako valmistaja.

    Niin, ehkä tämä on vaan sitä, että ei osaa käyttää/asetella laitteita, jotta toimisivat kuin valmistaja on ilmoittanut!
    Viimeksi muokannut: I_Le; 20.05.2013 klo 12:02.
    IL

    FLHTCUI
  9. #69
    Eipä toiminut hyllyssä ollut laite sen paremmin.

    Miksiköhän tästä ei ole ollut juttua sen kummoisemmin, vaikka melko olennainen toiminta ei toimi?
    Ja heti löytyi toinen (bug85), mikä ei toimi.

    Omani lähti palautukseen, että seuraavaa merkkiä odotellessa....

    ...niin... kai ne tämänkin korjaa aikanaan, mutta kun ei ole tietoa milloin, niin ei uskalla alkaa odottamaan...
    Viimeksi muokannut: I_Le; 24.05.2013 klo 17:49.
    IL

    FLHTCUI
  10. #70
    No niin, viime elokuussa takuuseen vaihdettu yksikkö mykistyi jälleen.

    Virta katkeaa hyvin nopeasti 2-5min. eikä käynnisty pitkään aikaan uudelleen.
    Ja kun käynnistyy, niin toimii taas sen 2-5 min.

    Takuuta on vielä jäljellä helmikuuhun asti.
    Nää vaan menee rikki silloin kun niitä tarvittais
    Tupla-X -04
  11. #71
    Hommasin tuommosen Midland BTX2Twin Packin. Kaikki sujui kuin rasvattu, vaikka paketissa ei käyttöohjeita ollutkaan. Omaan HJC pottaan piuhat ja kuulokket ja mikki meni ihan mutkattomasti. Myös käyttöönotto, eli paritus Windows puhelimelle onnistui hyvin. Kokeilin myös kahden potan yhteyttä ja nekin toimivat kotiolosuhteissa hyvin.

    Sitten koeajolle. Ensimmäinen huomio oli, että ainakan minun mielestä luvattu HiFi tason äänentoisto ei onnistu, jukurttipurkkisaundia mielummin, toki Spotify tykitti Nokialaisen kautta sitä mitä käskettiin. Toinen ikävä piirre oli se, että kun koneen kierrokset nousivat +6000, BT yhteys alkoi pätkimään. Kokeilein tätä useamman kerran ja aina tulos oli sama. Mistä lie johtuu. Saahan siihen toki kiinteän yhteyden, mutta ajattelin BT yhteyden tuovan hieman vaivattomuutta. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

    Ensimmäiset puhelimet on ja pyöränkin olen omistanut vasta puoli vuotta, joten aiempaa kokemusta ei ole.
    Mopoton mies
  12. #72
    mä olen huomannut kans että rajussa kiihdytyksessä toi tulkitsee kovan äänen mikkiin puhumiseksi ja katkaisee musiikit ja avaa sisäpuhelin yhteyden...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  13. #73
    Tuohon on yksinkertainen lääke eli ääniohjaus (VOX) joko pienemmälle tai kokonaan pois päältä.

    Äänenlaatu puolestaan parani itsellä kun säädin puhelimesta bt:n kautta tulevan äänenvoimakkuuden täysille, korjasin midlandin updaterilla laitteen ohjelmallisen äänenvoimakkuuden 9 vai 10:iin updaterilla ja nyt sitten enää hienosäädön hoidan midlandin napeista.

    Pieni ongelma, johon en ole keksinyt ratkaisua on se kun laitteessa on automaattinen äänenvoimakkuuden säätö joka tuppaa kiihdytyksissä välillä nostavan äänenvoimakkuuden melko kovaksi. Hiukan helpotti kun vaihdoin kypärään, jossa leuan alle tuleva läppä vähentää mikrofoniin osuvaa ilmavirtaa.

    Samalla kun asentaa tietokoneelle sen updaterin, niin kannattaa laittaa tässä ketjussa aiemmin esillä olleet päivitykset kuntoon.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  14. #74
    Mulla on tuollainen BTX1 Twin-setti, samanlaista pätkimistä olen itsekin ajoittain havainnut moottoritienopeuksissa, kierroslukua en ole huomannut tarkkailla.
    VOX on kokonaan poissa käytöstä, että siitä ei ole kysymys. Olen vaan ajatellut olevani niin nopea kuski, ettei radioaallot pysy mukana kyydissä ;)
    No joo, en tiedä mistä johtuu, onko toi sama ilmiö kun mopot (siis mopedit) joskus aiheuttaa häiriöitä TV-kuvaan. Ainakin itsellä puhelin reisitaskussa eli suhteellisen lähellä sytytystulppia jne. Puhelimen (iPhone 5) tai Midlandin häiriösuojaus heikko?
    Nuo häiriöt on aika lieviä ja lyhytkestoisia, eli en ole pitänyt isona ongelmana tuota. Äänenpainetta saisi kyllä muutoin olla hiukan enemmän isoa kovaa ajellessa. Ohjelmallisesti on säädetty voluumit kaakkoon.
    Intercom-käyttöä ajatellen säädin nyt mikrofonin herkkyyttä pienemmälle, josko kuuluvuus paranisi. En kyllä tiedä vaikuttaako tuo mitenkään, kun VOX on poiskytkettynä. Toisaalta tuo asetus ei ole valikossa VOX- asetusten joukossa vaan erillään...? :o
    Viimeksi muokannut: Sami@Vespa; 26.06.2013 klo 10:52.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  15. #75
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    VOX on kokonaan poissa käytöstä, että siitä ei ole kysymys. Olen vaan ajatellut olevani niin nopea kuski, ettei radioaallot pysy mukana kyydissä ;)
    No joo, en tiedä mistä johtuu, onko toi sama ilmiö kun mopot (siis mopedit) joskus aiheuttaa häiriöitä TV-kuvaan. Ainakin itsellä puhelin reisitaskussa eli suhteellisen lähellä sytytystulppia jne. Puhelimen (iPhone 5) tai Midlandin häiriösuojaus heikko?
    Minäkin ensin ajattelin, että kyse on jonkinlaisesta taajuushäiriöstä, joka ilmenee tietyllä kierrosluvulla. Pitääpä vielä kokeilla ottaa tuo VOX pois päältä, josko se syy olisikin siinä, vai ei. Mulla puhelin on telineessä ohjaustangossa.
    Mopoton mies
  16. #76
    Tänään vein toisen moduulin Midland BTX2:sta takuukeikkana takaisin Motonetiin. Se kun päätti heittäytyä ihan mykäksi. Ei siis mene päälle, ei lataa, ei mitään. Oisko akku paskana. Pari viikkoa sanoivat huollon ottavan.
    Mopoton mies
  17. #77
    Midlandin BTX1 -keskusmoduulit on meillä toimineet luotettavasti, mutta samaa ei voi sanoa kuulokesarjoista. Viime kesänä vaihdettiin jo kerran takuuseen yksi setti. Meillä on noita sarjoja yhteensä kolme ja tilanne on se, että ovat kaikki tällä hetkellä maahantuojalla tutkittavana. Kuulokesarjoista on mykistynyt aina ensin toinen kuuloke, sitten toinen. Mikrofonien kanssa ei ongelmia. Kesän Eurooppaturneen loppupäivät ajettiin hiljaisuuden vallitessa, ei tarvinnut jutustella eikä musiikkia kuunnella ;)

    En viitsinyt itse takuunalaisia kuulokkeita availla, mutta veikkaan heikkoja juotoksia tms. Saas nähdä, mitä maahantuoja keksii. Soittelinkin tuonne maahantuojalle jo, huolto kuulemma ruuhkautunut kun Midland-vastuuhenkilö lähtenyt muihin hommiin. Omat laitteet kai jo kolme viikkoa olleet maahantuojalla, vaikka lähetinkin suoraan sinne ilman välikäsiä.
    Viimeksi muokannut: Sami@Vespa; 20.08.2013 klo 22:09.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  18. #78
    Samoja vikoja täälläkin BT Next´issä:
    - Laite ei suostunut käynnistymään eikä latautumaan > Sain toisen tilalle muutamassa päivässä Kaukomarkkinoiden huollosta.
    - Toinen kuuloke aluksi särisi ja lopulta hiljeni kokonaan > Lähetin kolme viikkoa sitten huoltoon, mutta mitään ei ole sieltä vielä kuulunut.
    Busa K8
  19. #79
    Lainaa peitsamo kirjoitti Katso viesti
    Tänään vein toisen moduulin Midland BTX2:sta takuukeikkana takaisin Motonetiin. Se kun päätti heittäytyä ihan mykäksi. Ei siis mene päälle, ei lataa, ei mitään. Oisko akku paskana. Pari viikkoa sanoivat huollon ottavan.
    Tänään kävin hakemassa laitteen Motonetistä. Huoltoraportissa lukee yksinkertaisesti "Rikki, vaihdettu uusi".

    Mielenkiintoista tarinassa on se, että Motonet oli "unohtanut" koko homman ja lähettäneet laitteen huoltoon vasta 5.9. (tämä oli muuten se päivä, kun soitin ja kyselin asian perään). Kaukomarkkinat hoiti hommansa ripeästi siitä heille täysi kymppi, Motonetin toiminnasta tässä asiassa annan arvosanan 7-.
    Mopoton mies
  20. #80
    Kyselin viime viikolla omien laitteiden perään, lähetin heinäkuun lopussa maahantuojalle. On kuulemma lähetetty Italiaan tehtaalle tutkittavaksi. Ongelmana oli siis nuo rikkoontuvat audiosarjat. Taitaa kausi loppua, ennen kuin tulee takaisin...?
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  21. #81
    Jotenkin tuntus kohtuulliselta, että maahantuoja antas toimivat kuulokesarjat käyttöön huollon/tutkimusten ajaksi. Nuo kuulokkeet ei varmaan tuossa setissä se kaikkein kallein osa ole..
    Mopoton mies
  22. #82
    Lainaa -Harza- kirjoitti Katso viesti
    Toinen kuuloke aluksi särisi ja lopulta hiljeni kokonaan > Lähetin kolme viikkoa sitten huoltoon, mutta mitään ei ole sieltä vielä kuulunut.
    Uusi kuuloke tuli pari päivää tuon jälkeen, joten Kaukomarkkinat on siltäkin osin hoitanut hommansa.
    Busa K8
  23. #83
    Itse asiassa olen ihan tyytyväinen, että lähettivät tehtaalle tutkittavaksi. Meinaan kun jo neljäs audiosarja hajoaa niin on selvää että joku rakenteellinen heikkous tai viallinen komponentti on kyseessä. Että mahtaako uusi audiosarja korjata tilannetta, pian sekin sitten hajoaa.
    Eli toivon, että tuosta olisi joku paranneltu versio olemassa tai sitten saisivat ihan käsin kolvailla ja korjata tuon siihen malliin, että kestäisi normaalikäyttöä pidempään kuin kuukauden. Kovin optimistinen en ole asian suhteen.

    Meillä oli aiemmin Nolanin N-Comit, tulihan niihinkin lopulta kosketushäiriöitä, mutta useamman vuoden sentään kestivät käytössä.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  24. #84
    Eipä ole kypäräpuhelimista mitään vieläkään kuulunut! Lähetin tuossa viikolla jo spostia suoraan Italiaan tehtaalle, eivät ole vaivautuneet vastaamaan. Alkaa jo kyrsimään pikku hiljaa. Ruvetaan olemaan kohta sellaisessa make it or break it - tilanteessa, meinaan jos tuote ei toimi kunnolla ja palvelukaan ei oikein pelaa, mitä jää käteen?
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  25. #85
    No niin, kypäräpuhelimet tulivat takaisin Italian reissulta. Melkein puoli vuotta siinä jo menikin. Kaikki lähettämäni vialliset audiosarjat (3 kpl) oli vaihdettu uusiin. Hyvä tietysti näin, mutta olisin toivonut jotain selvitystä siitä, miksi ne yhtenään hajoavat. Nyt on itsellä kova epäilys, että nämä vaihdetut audiosarjat ovat aivan samaa laatua kuin ne hajonneetkin...
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  26. #86
    olettekos tinailleet toisenlaisia kuulokkeita tilalle, ja minkälaisia?
    Tupla-X -04
  27. #87
    Tämä topikki on hiljentynyt joten voiko olettaa että viat on saatu korjattua? Olen ostamassa kypäräpuhelinta ja Midlandinn BT Next voisi olla yksi vaihtoehto. Kaipaisin kommentteja ja kokemuksia Midlandista.

    t. Jari
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  28. #88
    Juu, näinkin voi asian tulkita.
    Itse palautin Midlandin ja ostin Scalan Q3 mallin.
    Nyt toimii, ainakin itse kaipaamani, puhelin navin äänen priorisointi.
    IL

    FLHTCUI
  29. #89
    Onkos kukaan BT Nextin käytäjä yrittänyt päivittää firmiksen versioon 8.4.2014? Ostin Motonetistä Twin mallin ja asensin PC:hen softan (v. 2.0.9). Saan yhteyden luureihin ja softan mukaan niissä on firmisversio 7.3.2012. Yritin sitten asentaa sivulta http://www.midlandeurope.com/bt_next...en_337566.aspx ladatun version 8.4.2014, mutta saan virheherjaksi että sitä ei pysty asentamaan. Yhden ongelman jo havitsin ennen varsinaista pävitytstä. Zip tiedostossa oli tiedosto 20140408_D.dfunext30, ja PC Updater ohjelma ei tunnistanut tätä ollenkaan joten vaihdoin tiedostotyypiksi btx ja yritin sitten päivitystä. Mikä oikein mättää?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  30.  
  31. #90
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Onkos kukaan BT Nextin käytäjä yrittänyt päivittää firmiksen versioon 8.4.2014? Ostin Motonetistä Twin mallin ja asensin PC:hen softan (v. 2.0.9). Saan yhteyden luureihin ja softan mukaan niissä on firmisversio 7.3.2012. Yritin sitten asentaa sivulta http://www.midlandeurope.com/bt_next...en_337566.aspx ladatun version 8.4.2014, mutta saan virheherjaksi että sitä ei pysty asentamaan. Yhden ongelman jo havitsin ennen varsinaista pävitytstä. Zip tiedostossa oli tiedosto 20140408_D.dfunext30, ja PC Updater ohjelma ei tunnistanut tätä ollenkaan joten vaihdoin tiedostotyypiksi btx ja yritin sitten päivitystä. Mikä oikein mättää?
    No selvishän se homma. Päivitykseen pitääkin käyttää sitä zip-tiedostoa. Luulin aluksi että se pitää unzipata.

    On todella mainiota, että Updater ohjelmalla pystyy muuttamaan luurin asetuksia ja laittamaan halutut radiokanavat paikalleen. Updater ohjelman avulla on paljon helpompaa laittaa ne kuin yrittää manuaalisesti skannata asemat ja yrittää arvuutella mikä on mikin kanava. On tää aikamoista rakettitiedettä että kuuppakin kytketään tietsikkaan.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen