Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
  1. #1
    Kuvajahtaajat ja muut - jos haluat saada kuvat näkyviin ja jakoon tänne foorumille, niin tässä on ohjeet yhteen menetelmistä. Muitakin keinoja on, mutta tämä on helppo ja hyväksi havaittu ja alla legopalikkaohjeet palvelun käyttämiseksi tähän tarkoitukseen. Täydennetään ohjeita, jos löytyy tarvetta. Kiitos ja anteeksi Modet saavat siirtää tämän testifoorumilta myös jonnekin muualle, jos kokevat aiheelliseksi.

    Menetelmä toimii kaikissa puhelimissa, joista 1) Pystyt kännykälläsi lähettämään kuvia sähköpostin liitetiedostoina, 2) Pystyt käyttämään kännykälläsi ns. copy-paste -toimintoa ja 3) Pystyt lähettämään kännykälläsi viestejä foorumille.

    0. Rekisteröidy kuvat.fi -palveluun täällä. Voit kokeilla palvelua ilmaiseksi, mutta en takaa, että tämä mobiililataus toimii ilmaisversiossa. Maksaessasi palvelusta saat joka tapauksessa käyttöösi yhden parhaista ja helppokäyttöisimmistä web-kuvagallerioista, jota voit toki käyttää muuhunkin tarkoitukseen (ei, minulla ei ole mitään kytköksiä palveluun - olen vain normaali maksava asiakas ja minulla tuo palvelu on ollut käytössä jo n. 5-6 vuoden ajan).

    1. Käy luomassa palveluun joku kansio - itselläni ko. kansion nimi on "Mobiilikansio". Tarkista kansion asetuksista, että alkuperäisen median lataaminen EI OLE estetty. Jos tässä kohdassa on ruksi, kuvien näyttäminen kansiosta suoraan linkittämällä ei toimi.

    2. Kun olet rekisteröitynyt, mene palvelun asetuksiin ja mobiiliasetukset-välilehdelle (ks. kuva alta) ja 2.1) Aseta tänne se oma sähköpostiosoitteesi, josta lähetät puhelimen avulla sähköpostia. 2.2) Tallenna palvelun näyttämä ....@1g.fi -osoite puhelimeesi yhteystiedoksi. 2.3) Valitse käytettävien kansioiden ensimmäiseksi valinnaksi aiemmin luomasi "Mobiilikansio". 2.4) Tallenna mobiiliasetukset

    3. Ota kännykälläsi kuva

    4. Lähetä ottamasi kuva sähköpostin liitetiedostona yhteystiedoksi tallentamaasi ...@1g.fi -osoitteeseen.

    5. Kun kuva on vastaanotettu palvelimella, niin saat siitä kuittauksena sähköpostin omaan osoitteeseesi. Tässä sähköpostissa on linkki kuvasivulle. Kopioi tämä osoite puhelimen leikepöydälle.

    6. Mene kännykkäsi selaimeen, kirjaudu foorumille ja ryhdy kirjoittamaan viestiä. Lisätäksesi kuvan haluamaasi kohtaan, klikkaa tekstin muotoilunäppäinten seassa olevaa "Lisää kuva" -näppäintä. Kopioi avautuvan ikkunan kenttään sähköpostiin saamasi linkki puhelimen leikepöydältä. Huom! Tässä tärkeä kohta: kopioituasi linkin, lisää suoraan sen perään seuraava tekstinpätkä (jätä lainausmerkit pois): "/_full.jpg" Paina ok.

    Jos "Lisää kuva" -näppäin ei syystä tai toisesta puhelimesi selaimessa toimi, niin voit lisätä kuvan myös "manuaalisesti". Tämä toimii lisäämällä [ img ] -tagit käsin viestiisi: kirjoita viestisi sekaan kuvalinkityksen avaava tag [ img ] (jätä tagin sisältä välilyönnit pois), kopio tämän perään kuvasi linkki ja lisää sen perään "/_full.jpg" (jätä lainausmerkit pois) ja sulje kuvalinkitys omalla tagillaan [ /img ] (jätä taas tagin sisältä välilyönnit pois).

    Kummassakin tapauksessa, pidä huoli, että mukaan tulevat myös "http://"

    7. Kirjoita viestisi loppuun (voit testata esikatselua) ja tallenna viestisi. Tuloksena foorumilla pitäisi näkyä viestisi ja sen mukana kuvat.fi -palveluun lähettämäsi kuva.

    Huom1! Kuvat.fi -palvelu tukee monia eri mobiilialustoja omilla applikaatioillaan. Sinun ei siis välttämättä tarvitse käyttää sähköpostia kuvan lähettämiseksi, vaan voit ladata iOS, Android tai Win -puhelimellesi oman applikaation, jolla lataat kuvan galleriaan. Tällöin sinun tarvitsee huolehtia vain siitä, että olet luonut kuviasi varten oman kansion, tuolta kansiosta on alkuperäisen median lataaminen sallittu ja että käytät kuvaa palveluun ladatessasi oikeaa kansiota. Ainakin iOS-versio antaa kuvan lataajalle mahdollisuuden kopioida kuvalinkin puhelimen leikepöydälle heti latautumisen päätyttyä. Toki tämänkin linkin perään pitää tuo "/_full.jpg" lisätä.

    Huom2! Jos menet jälkikäteen muuttamaan kuvat.fi-palvelusi kansiorakennetta, mobiilikansiosi nimeä, poistamaan kuvan, muuttamaan kuvan nimeä tai sijaintia jne. jne. Kuva ei enää näy foorumiviestissäsi.

    Viimeksi muokannut: villho; 16.04.2012 klo 16:58.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  2. #2
    Erittäin asiallinen ohjeistus!
    Itseäni haittaa eniten palvelun maksullisuus!
    imgur.com lienee vieläkin helpompi. Picasaweb -palvelua käytän itse, mutta sekään ei ole helppo.
    Ja applella taitaa dropbox toimia mainosti!
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 16.04.2012 klo 21:40.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  3. #3
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Itseäni haittaa eniten palvelun maksullisuus!
    Tämä on toki miinus - tavallaan. Itse maksan näin hyvin toimivasta palvelusta mielelläni 24 euroa vuodessa (en tiedä, onko tuo hinta muuttunut, mutta ainakin aiemmin hinta oli 2 e/kk, kun maksoi homman koko vuodeksi kerrallaan), koska minulla on tarve paikalle, johon voin ladata tarvittaessa myös muuta tavaraa jakoon verkkoon. 50 Gt verkkotilaa nopeiden yhteyksien päässä on aika rokrok. Lisäksi, kun kuvagalleria toimii sen verran hyvin, niin ei ole valittamista.

    Syy miksi sanoin "tavallaan" on se, että palvelu tuskin olisi ilmaisena/mainosrahoitteisena näin hyvä.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  4. #4
    Myös minä suosittelen lämpimästi kuvat.fi palvelua.
    Tosin itse en kuvia kännykällä lataile, vaan sivusto on mulla hieman "järeämmässä" käytössä.

    Hyvä ohje

    http://rlonn.kuvat.fi/
  5. #5
    Asiallinen ohje ja madaltaa varmasti monen kynnystä ottaa palvelu käyttöön. Kuitenkin pari huomiota...

    Itsellä käytössä vain kuvat.fi palvelun ilmaisversio
    - Ilmaisversiossa kaikki kuvat ovat julkisia, mutta enpähän käytäkään palvelua kuin ainoastaan kuvajahtiin.
    - Tallennustilaa 5 Gt, joka riittänee parin vuoden kuvajahteihin.
    - Käytän android -puhelinta, johon ladattu Googlen Play-kaupasta kuvat.fi ilmainen mobiilipalvelu. Tuo helpottaa kuvan lähettämistä eli kuvan otettuani voin suoraan lähettää kuvan esikatselusta kuvat.fi -palvelimelle puhelimen jaa-toiminnolla. Säästyy vaivalloiselta sähköpostin lähettämiseltä (tästähän olikin kyllä jo maininta aloitusviestin HUOM1-kohdassa).

    Kuvakoon voi foorumille liitettäessä valita "full" sijaan myös "small" ja "smaller", joka pienin edellä mainituista. Muitakin vaihtoehtoja saattaa olla, mutta itse käytän tuota small-vaihtoehtoa. Kokeilemalla selviää omaan käyttöön käypänen vaihtoehto.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  6. #6
    Lainaa perttuvv kirjoitti Katso viesti
    - Ilmaisversiossa kaikki kuvat ovat julkisia, mutta enpähän käytäkään palvelua kuin ainoastaan kuvajahtiin.
    Kommenttina, että kuvien julkisuus ei ole sama asia, kuin alkuperäisen median lataamisen estäminen. Kansio ja sen sisältämät kuvat voivat olla julkisia, mutta gallerian omistaja voi silti estää alkuperäisen median lataamisen. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jos alkuperäisen median lataaminen on estetty, niin kuvat näkee itse gallerian sivuilla, mutta jos yrittää käyttää noita suoria URLeja kuviin, niin nepä eivät sitten lataudukaan.

    Lainaa perttuvv kirjoitti Katso viesti
    Kuvakoon voi foorumille liitettäessä valita "full" sijaan myös "small" ja "smaller", joka pienin edellä mainituista. Muitakin vaihtoehtoja saattaa olla, mutta itse käytän tuota small-vaihtoehtoa. Kokeilemalla selviää omaan käyttöön käypänen vaihtoehto.
    Tämän tiesinkin, mutta en halunnut hämmentää tuota pakkaa enempää - tuon päätteen lisääminen URLiin on se, missä homma voi kosahtaa, kun n00b haluaa ryhtyä jakamaan kuviaan

    Lisäksi tässä on sekin, että itse opin viime viikolla, että foorumilla voi huoletta käyttää tuota täysikokoista kuvaa. Foorumisofta osaa skaalata sen oikean kokoiseksi kullekin näytölle, eli periaatteessa (siis ainakaan täällä foorumilla) noita _small.jpg jne. -pienennöksiä ei tarvitse käyttää.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  7. #7
    Kuinka leveä kaista tuolta sivustolta tulee ulos? Kun ajattelin että ei tosiaan olisi paha hinta 50gt:n tilasta verkossa kun sille olisi muutakin käyttöä varmasti kuin vain kuvat.

    Vai saako sivustolle lisättyä minkälaisia tiedostoja tahansa?
    Yamaha XJ 900 S Diversion '99
  8. #8
    Lainaa sirloin kirjoitti Katso viesti
    Kuinka leveä kaista tuolta sivustolta tulee ulos? Kun ajattelin että ei tosiaan olisi paha hinta 50gt:n tilasta verkossa kun sille olisi muutakin käyttöä varmasti kuin vain kuvat.

    Vai saako sivustolle lisättyä minkälaisia tiedostoja tahansa?
    No mä olen joskus ladannut sivuille reilut 1000 kuvaa Helsinki City Runin juoksijoista ja pistänyt linkin jakoon Juoksufoorumille. En muista kaistasta kuin sen, että sitä meni muutaman päivän aikana _ihan hitosti_. Vähän jo odottelin, että josko ottavat ylläpidon puolelta yhteyttä, että soo-soo, mutta eipä tullut mitään. Joten epäilen, että kaista riittää, kunhan ei ala mitään megauploadia siellä hostaamaan

    Ja tuo siis periaatteessa toimii verkkotilana, jossa mukana tuo automaaginen web-galleria. Eli xyz.kuvat.fi/kuvat/ -kansioon ladatut kuvat muodostavat gallerian sen alla olevan kansiorakenteen perusteella. Sitten tuohon xyz.kuvat.fi -juureen voi laittaa jakoon muutakin materiaalia, esim. näin: http://villhon.kuvat.fi/myynnit/, joka ei sitten näy siellä gallerian puolella. Sisältö voi olla mitä vain. Näihin kansioihin pitää tietty jakaa URL itse eteenpäin, koska jos selaimeen laittaa xyz.kuvat.fi ja painaa enter, niin selain ohjautuu tuohon gallerian juureen xyz.kuvat.fi/kuvat/. Ja yhteydet otan itse tuonne ftp:llä.

    PS. Rinkka ei ole enää myynnissä
    Viimeksi muokannut: villho; 17.04.2012 klo 13:20.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  9. #9
    Epäilemättä tämän tiedon löytää jostain jollain vaivalla, mutta jos joku osaa sanoa suoralta kädeltä.

    Eli, miten kuvat.fi palvelun kuviin tehdään nykyään suora linkki tien päällä.
    Symbian luuri, joten olen sähköpostin varassa. Sieltähän tulee mailina "linkki" kuvaan ja vielä viime vuonna tuo "/_full.jpg" perään toimi...mutta ei enää. Tsekkasin juuri että viime vuonna laittamani kuvajahtikuvat eivät enää näy foorumilla näy vaikka kuvat ovat samoilla nimillä ja samassa kansiorakenteessa.
  10. #10
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Epäilemättä tämän tiedon löytää jostain jollain vaivalla, mutta jos joku osaa sanoa suoralta kädeltä.

    Eli, miten kuvat.fi palvelun kuviin tehdään nykyään suora linkki tien päällä.
    Symbian luuri, joten olen sähköpostin varassa. Sieltähän tulee mailina "linkki" kuvaan ja vielä viime vuonna tuo "/_full.jpg" perään toimi...mutta ei enää. Tsekkasin juuri että viime vuonna laittamani kuvajahtikuvat eivät enää näy foorumilla näy vaikka kuvat ovat samoilla nimillä ja samassa kansiorakenteessa.
    Ok, asiahan selvisi....on jossain vaiheessa muuttaneet palvelua ja oletusasetuksia...kaiken kun pitää koko ajan "kehittyä". Siltä varlata, että joku muukin on ummikko:
    "Salli täysiresoluutioisten kuvien lataaminen" kansioasetuksissa ilmestynyt tai muuttunut oletuksena pois päältä...
    Tuon sallmialla vanhatkin kuvat ilmestyivät taas näkyviin.
  11. #11
    Onko kellään heittä vinkkiä kuinka Nokian Lumialla saisi kuvat tänne foorumille? Viime kesänä kikkailin flickrin kautta, mutta nyt tuo application ei saa yhteyttä, eikä selaimella toimi upload, koska windows fucking phone tms. V*ttu tätä "suomalaista" "edelläkävijätekniikkaa"..
    ?
  12. #12
    Lainaa Smistik kirjoitti Katso viesti
    Onko kellään heittä vinkkiä kuinka Nokian Lumialla saisi kuvat tänne foorumille?
    Oma kokemus toistaiseksi on että helpoiten uppaus menee imgur uploader applikaatiolla, sieltä kun valitsee uppauksen jälkeen "more sizes" niin sieltä löytyy linkki jossa on img tagitkin valmiina. Tosin sen kahdelle riville menevän tekstin copy on hiukan kinkkistä, viimeinen hakasulku ei tahdo maalautua millään... ei maksa vaivaa yrittää

    Niin ja kuvan voi pienentää ensin esim image resizing applikaatiolla niin menee uppaus liukkaammin.

    Itse foorumia on paljon helpompi käyttää board expressillä kuin selaimella, siinä taas ei toimi haku joten .orgin joutuu selaamaan jostain listojen syövereistä. Virallinen tapatalk wp applikaatiokin kai on tekeillä.
    Ex: KTM 990 SM R
    Ex: VTR1000F FireStorm
    Ex: VFR750F
  13. #13
    Lainaa kooma kirjoitti Katso viesti

    Itse foorumia on paljon helpompi käyttää board expressillä kuin selaimella, siinä taas ei toimi haku joten .orgin joutuu selaamaan jostain listojen syövereistä. Virallinen tapatalk wp applikaatiokin kai on tekeillä.
    Jotain vinkkiä mistä löytyy?
    Motskarisivuilta en löytänyt. Eli jää reilu 30k sivua jäljelle.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  14. #14
    Ensin Motorcycles ja sen alta Others. Viidennellä sivulla siellä jos oikein laskin.
    Ex: KTM 990 SM R
    Ex: VTR1000F FireStorm
    Ex: VFR750F
  15. #15
    Lainaa kooma kirjoitti Katso viesti
    Ensin Motorcycles ja sen alta Others. Viidennellä sivulla siellä jos oikein laskin.
    Mulla on varmaan ihan eri intternetti puhelimessa, koska ei löydy.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  16. #16
    Kiitos vinkeistä! Säästin taas 419€ + pk.
    Viimeksi muokannut: Smistik; 28.05.2013 klo 09:46.
    ?
  17. #17
    Lainaa Akiva kirjoitti Katso viesti
    Mulla on varmaan ihan eri intternetti puhelimessa, koska ei löydy.
    No höh. Huomasitko että listaa pitää skrollata, tarkoitan siis että joka sivu mikä nextiä painamalla tulee sisältää enemmän saitteja kuin yhden ruudullisen?

    Mun luurilla motorcycles & powersports / others kategorian sivujen ylimmät saitit menee näin:

    rzrforums.net
    bluemchenpfluecker.de
    chinaquads.de
    ktm-lc4.net
    the chopper underground

    Ja tuota viidettä sivua hiukan kun skrollaa alas niin siellä on .org
    Viimeksi muokannut: kooma; 28.05.2013 klo 12:15.
    Ex: KTM 990 SM R
    Ex: VTR1000F FireStorm
    Ex: VFR750F
  18. #18
    Lainaa kooma kirjoitti Katso viesti
    No höh. Huomasitko että listaa pitää skrollata,

    Oli 6. sivulla.

    edit: tämähän näyttäisi jopa toimivan.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  19. #19
    Taannoin hankin tabletin Samsung Galaxy Tab2 (GT-P5100 ... 10.1").
    Kuvia sillä on helppo napostella laitteen omaan galleriaan. Org:n sivuillekin sillä kirjautuu iisisti. Mutta ... kuvan latausta Kuvajahtiajelu-sivustolle en ole onnistunut tekemään.
    Onko kenelläkään kokemuksia kuinka kuva / linkki ladataan? Vinkeistä vaarin
    BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
  20. #20
    Lataat siihen jonkun appsin joka toimii androidilla (ittellä ei mitään hajua??)
    Mutta android marketissa laitat hakusanaksi jonkun "image upload" tms. niin varmaan löytyy...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  21. #21
    Tab2:lla olen käyttänyt imgurin kuvapalvelinta eli www.imgur.com. Googlen Play kaupasta löytyy imgur for android appsi, jolla on äärimmäisen yksinkertaista kahdella näpäytyksellä ladata otettu kuva kuvapalvelimelle. Latauksen jälkeen tuo appsi antaa viimeksi ladatun kuvan nettiosoitteen näytölle. Tuota osoitetta kun näpäyttää, niin aukeaa kuvan ikkuna, josta edelleen yhdellä näpäytyksellä saat kopioitua kuvan bbc koodin, jonka saa liitettyä foorumiviestiin suoraan tekstiosaan kahdella näpäyksellä. Hankalinta näissä taitaa olla tuo rekisteröityminen, mutta sekin hoituu esim. gmailin tunnuksilla.

    edit: Varalla minulla Picasa tool appsi, jolla latailen sitten Picasan palvelimelle jos Imgur oikuttelee. Ei kyllä ole vielä moista tehnyt vaan on ollut erinomaisen luotettava.

    Jos Esos olet viikonloppuna tulossa vaikka Halliin menoa ihmettelemään, niin siellä tarjolla teknistä tukea
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  22. #22
    Kiitos ... Sir Go-Za ja -perttu-!
    Halli on tuttu mesta ... moneltakin taholta.
    - Saatanpa hyvinkin sovittaa 'saapastelun' sille suunnalle
    BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
  23. #23
    Nämä kuvajahtiajelut on kyllä loistava idea!!


    Mutta kuvien otosta & loudauksesta:

    Koska en halua ainakaan heti vaihtaa mainiota ashaani johonkin h.v. älykännykkään... joten -

    Jos osallistun näin:
    - otan digikamerallani sen kuvan
    - ajan kotiin (matkalla varmaan jo otan uuden)
    - kuva kotiPC:lle ja jahtisäikeeseen (suoraan/Pohotobucketin kautta?)

    ... niin onko ok? Tässä hyväksyn sen tietenkin, että joku kerkiää mua ennen vaikka ajaisin kotiin "vähän" ylinopeutta.
    Triumph Street Triple 1050 -07
  24. #24
    Lainaa turunsussu kirjoitti Katso viesti
    ... niin onko ok? Tässä hyväksyn sen tietenkin, että joku kerkiää mua ennen vaikka ajaisin kotiin "vähän" ylinopeutta.
    Onhan noita muitakin, jotka hoitavat homman vielä "perinteisesti"... tosin saattaa jossakin vaiheessa hyvinkin pian käydä niin, että siirryt älypuhelimen käyttäjäksi
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  25. #25
    Minä käytän Imguria jo heti paikan päällä jos vaan kenttää löytyy
    Suzuki M1500 Intruder
    Vuodesta 1998 Jyväskylä
  26. #26
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ilpom1500 kirjoitti Katso viesti
    Minä käytän Imguria jo heti paikan päällä jos vaan kenttää löytyy
    Ettet neljän vuoden päästä?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  27. #27
    Ei näitä ajelukuvia neljän vuoden jälkeen tarvitse
    Suzuki M1500 Intruder
    Vuodesta 1998 Jyväskylä
  28. #28
    Kenelläkään tietoa miksi imgur ei uppaa? Muutaman kohteen loppukesällä käynyt, mutta kun ei ota verkkoon, en ole viitsinyt etsiä muita keinoja.
  29. #29
    Itse olen käyttänyt pari vuotta Photo Uploader appia ja imguria...yleensä toimii ihan hyvin.
  30.  
  31. #30
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Itse olen käyttänyt pari vuotta Photo Uploader appia ja imguria...yleensä toimii ihan hyvin.
    iOS vai Android?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen