Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Ratailu-ketjussa on oma Pirelli-topicci mutta laitetaan tänne silti omansa tästä renkaassta, koska kaikki ko.renkaalla ajavat eivät välttämättä rataile.

    Kertokaapa arvon kollegat millaisia kilometrimääriä olette ajaneet kyseisillä renkailla. Tiedän, että kulumiseen vaikuttaa oma ajotyyli ja tienpinnan laatu jne. Syssyllä hommasin mopon ja alla on kyseiset renkaat. Kilometrejä ei ole vielä paljoa tullut omassa ajossa, joten kulumisen määrästä en voi sanoa mitään. Kyseessähän on kyllä kohtuullisen pehmeä rengas...

    Modet siirtäköön yleistä-ketjuun jos siltä tuntuu.
    Viimeksi muokannut: Moto^; 12.04.2012 klo 10:56.
    Jarrut on vauhdin surma!
    Kyllä siinä muavia pitää olla!

    Yamaha YZF-R1 -09
  2. #2
    Busassa ajoin viime kesänä pari settiä Rosso Corsaa.
    Takarengas kesti n.7-8tkm ja eturengas 11-12tkm.

    Rengassetillä ajettiin noin 5 ratapäivää, muu ajo pääasiassa matkaa.

    Justiin riittivät itselläni nopeanryhmän hitaimpien vauhtiin Alastarolla ja Kemorassa.

    Hyvät renkaat mielestäni, ei valittamista.
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  3. #3
    Itsellä kesti takanen 7tkm, pääasiassa tuli ajettua matkaa ja mutkaa Keski-Euroopassa + pari ratapäivää. Hyvä sportti nakit kadulle mutta yhtä vaille kaikki ovat puhjenneet minulla käytössä.
  4. #4
    Kokemusta jokunen kilsa R1:sen alla. Takaset muistaakseni mennyt vaihtoon jossain 6tkm kohdilla ja etusella sitten se 2 takasta. Useampi ratapäivä ja sekalaista päristelyä noilla tuli ajeltua. Pitoa (paineet tiputettuna) tuntui olevan alastarolla kivasti itselläni 1.30 tietämille, sitten alkoi lipsua takanen, toki oli jo aika kulunutkin. Lipsuminen oli mielestäni hyvin "hallittua" eikä mitään äkkinäistä. Tiedä sitten paljonko saa kuskia syyttää lipsumisesta, luultavasti aika paljonkin.

    Mutta juu, kaikenkaikkiaan olin kyllä tosi tyytyväinen noihin.
    gsx 750 f -98 --> cbr 1100 xx -05 (+er-5) --> yzf r1 -08 --> KTM 990 SMT
  5. #5
    Loppukesästä moiset meni alle, ajettu kai joku 3000km nyt ja tuskin kestää ainakaan paremmin kuin aikaisemmat Pilot Power 2:set (max 7tkm). Näinkin paskana kuskina en ole löytänyt noista mitään plussaa em. Misukoihin verrattuna, joten toisia tuskin tulee kun maksavatkin enemmän.
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  6. #6
    Tuonossa alla nuo, kohta kait lähemmäs kympin ajetut. Muutamat ratareissut takana, mutta nehän eivät kuulemma renkaita kuluta, ainoastaan lisäävät käyttökilsoja kun parantavat renkaan profiilia Hyvä rengas mitä tällä kokemuksella uskaltaa sanoa. Samat alle jatkossakin!
    <br />
  7. #7
    Uusi Rosso Corsa -kierros lähti tilaukseen
    Jarrut on vauhdin surma!
    Kyllä siinä muavia pitää olla!

    Yamaha YZF-R1 -09
  8. #8
  9. #9
    Ratavastaava tamik87:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2012
    MotOrg ry jäsen
    Itse olen täysin rakastunut ko. renkaisiin. Pyöränä aprilian tuono ja rengastus edessä 120/70 ja takana 190/55. Tuntuma on aivan älyttömän hyvä ja rengas pysyy kuin liimattuna radassa kiinni. Kestävyydestä en osaa sanoa, sillä ajoa alle 1000km vasta.

    Tuo 190/55 profiili ei toimi kunnolla ainakaan omassa pyörässäni liian korkeilla paineilla >2.8 bar. Ilmeisesti profiili pysyy liian "veemäisenä" ja rengas rupeaa kanittamaan vastaan kovassa kallistuksessa. Alhaisemmilla paineilla <2.5 bar tuntuma on sensijaan aivan loistava. En tiedä sitten kuinka tosiaan kestää katuajoa matalemmilla paineilla.

    Onko kommentteja tähän?
    Yamaha R6 -08 kilipapyörä
  10. #10
    Lainaa tamik87 kirjoitti Katso viesti
    Itse olen täysin rakastunut ko. renkaisiin. Pyöränä aprilian tuono ja rengastus edessä 120/70 ja takana 190/55. Tuntuma on aivan älyttömän hyvä ja rengas pysyy kuin liimattuna radassa kiinni. Kestävyydestä en osaa sanoa, sillä ajoa alle 1000km vasta.

    Tuo 190/55 profiili ei toimi kunnolla ainakaan omassa pyörässäni liian korkeilla paineilla >2.8 bar. Ilmeisesti profiili pysyy liian "veemäisenä" ja rengas rupeaa kanittamaan vastaan kovassa kallistuksessa. Alhaisemmilla paineilla <2.5 bar tuntuma on sensijaan aivan loistava. En tiedä sitten kuinka tosiaan kestää katuajoa matalemmilla paineilla.

    Onko kommentteja tähän?
    SDR:ssä kestivät jopa 2600 kilometriä paineilla 2,9 / 2,7
    Tuntuma oli loistava ja pito vähintään tyydyttävää luokkaa, joskin ei kuitenkaan verrattavissa supercorsa pro:n vastaaviin.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  11. #11
    Ratavastaava tamik87:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2012
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    SDR:ssä kestivät jopa 2600 kilometriä paineilla 2,9 / 2,7
    Tuntuma oli loistava ja pito vähintään tyydyttävää luokkaa, joskin ei kuitenkaan verrattavissa supercorsa pro:n vastaaviin.
    Joo mulla rupesi myös lohkeamaan pikku palasia renkaasta pehmeämmältä puolelta kyseisillä paineilla. Onkohan rengas liian kylmänä katuajossa korkeammilla paineilla?
    Yamaha R6 -08 kilipapyörä
  12. #12
    Olen myös huomannut Rosso Corsan lohkeamisia, huonolla asfaltilla ja renkaan käyttöiän lopussa..
    En usko että se lämmöstä on kiinni, vaan tien karkeudesta.
    Rosso Corsan takanen kesti 4400 km ja Supercorsan 3400 km..

    Rosso Corsalla jatketaan
    Terveisin Reiska

    - Kawasaki Z1000SX -
  13. #13
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    DRC yks vaihtoehto tuonoon, kun talvena aikana alan tilailla. Itseäni kiinnostaa tietää, että onko jollain kokemusta SportSmart vs. DRC, eritoten radalla. Mikäli ero ei ole kummoinen DRC:n hyväksi, niin taidan taipua Dunloppien puoleen, kun vaikuttavat aika kulutuskestäviltä, ja niissä on huhuttu olevan märkäpitoakin (plus olivat jammussa alla).

    P.S. En siis kaipaile testituloksia, vaan ihan käytännön fiiliksia sellaiselta tavalliselta urpolta kuin minä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #14
    Mun kohdalla lähinnä uskoin Pirellin Suomen päällikön ohjeita siitä että yleistä kulutuskestävyyttä saa melko reippaasti lisää kun ajaa kadulla kylmäpaineilla jotka ovat ohjekirjasta noin +0.4 kiloa korkeammat. Mitään ihmeellistä ajamiseen negatiivisesti vaikuttavaa en havainnut. Supercorsa pro antautui nimittäin jo reilun 2300 kilsan kohdalla mutta pito ja ajettavuus olivat raivoisan hienoa luokkaa.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  15. #15
    Triplessä on alla edelleen nämä ensiasennus renkaat. Paistettu 36/12. Kilometrejä 9700 km. Pintaa ja pitoa on edelleen. Takarengas menettänyt ehkä hieman profiilia. Olisikohan nämä kuitenkin syytä vaihtaa oman mielenterveyden vuoksi? Netistä katselin, että joku oli ajanut jopa 16 000 km näillä..
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  16. #16
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Triplessä on alla edelleen nämä ensiasennus renkaat. Paistettu 36/12. Kilometrejä 9700 km. Pintaa ja pitoa on edelleen. Takarengas menettänyt ehkä hieman profiilia. Olisikohan nämä kuitenkin syytä vaihtaa oman mielenterveyden vuoksi? Netistä katselin, että joku oli ajanut jopa 16 000 km näillä..
    Paskaako niitä vaihtaa jos pintaa ja pitoa on ?
  17. #17
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Paskaako niitä vaihtaa jos pintaa ja pitoa on ?
    Mulla ei ole motoilua takana vasta kuin tasan vuosi ja 15 000 km...jäänyt vaan takaraivoon autopuolelta kun pyöräytin kerran turbo Porschen 360 astetta. Renkaissa oli kyllä pintaa, mutta ikää 8 vuotta. Eikä mennyt ajovirheen piikkiin. Kukaan ei loukkaantunut eikä autokaan kärsinyt, mutta sen jälkeen tullut ajeltua aina tuoreemmilla kumeilla.
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  18. #18
    Hieman ohi topicin mutta törkkäsin vko sitten alle rosso corsa 2:set. Nyt kilsoja 300km joista vajaa sata Alastarolla. Lauantaina lisää. Hyvän tuntunen rengas. Palailen aiheeseen jos kiinnostusta ja mopo pysyy pystyssä lauantaina
  19. #19
    Minulla on pyörinyt alla pari kuukautta rosso corsa 2:set ja on ylivoimaisesti parhaat renkaat millä olen ajanut (aiemmat sport touring- ja sport-renkaita, edelliset rosso 3:set). Renkaassa on eri kumiseosta 5 eri sektorissa ja uloimmat kantti on kuviotonta pehmeintä kumia joka tuo pitoa ja luottoa ajoon kun mennään oikein kallellaan. Loistava rengas vauhdikkaaseen katuajoon ja etenkin radalle, kun haluaa pysytellä katukumeissa ilman lämppäreitä. Ja hyvin ovat kestäneet tämän kesän ~3000km ja 5 ratapäivää joten jo nyt voi varmaan sanoa, että kestävät huomattavasti pidempään kuin supersorsat.
    Aprilia Tuono V4R aprc, ex. FZ2-N, FZ1-N
  20. #20
    Kuulostaa hyvältä! Itellä on vielä tekemistä tuon luoton kanssa. Se kuuluisa korvien väli jarruttaa menoa et uskaltais kunnolla kallistaa ja availla kaasua radalla. Josko näillä renkailla sit alle 1:40 Alastarolla, mikä ei pitäs olla kummoinenkaan suoritus
  21. #21
    Laittakaa lisää kokemuksia! Itellä alla Triumph 765 Rs:ssä nyt Supercorsat ovat radalla hienot renkaat. Kylmällä vähän peloyyaa kadulla. Pärjääkö noilla radalla? Millaset ollu kadulla? Lisää kulutuskestävyyspäivitystä?
    Yamaha PW 80, Derbi R-Xtreme 50, Husqvarna WRE 125, Derbi GPR 125, Aprilia Mx 125, Honda CBR 600F ABS 2012, KTM 690 SMC 2008, Honda CBR600RR 2014, KTM 690 SMCR 2017, Triumph Street Triple 765 RS 2017, KTM 690 SMCR 2019
  22. #22
    Itsellä tämän kesän ajan pyörinyt zx6r:n alla Rosso corsa (1?) ja hyvin on toiminut. 6 ratapäivää ajettu Alastarolla ja ahvenistolla. Pintaa edelleen hyvin jäljellä ja ovat kuluneet tasaisesti. Itse en sen enempää osaa analysoida renkaat käyttäytymistä, mutta mitään yllättävää ei ainakaan ole ilmennyt renkaiden suhteen . Lämppäreitä olen Käyttänyt renkaat kulutuskestävyyden takia ja vauhti parhaimmillaan 1.43 Alastarolla.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  23.  
  24. #23
    Ostin Pirelli Diablo Rosso Corsa II taakse. Kuvassa näkyy, miten renkaassa on kaksi eri seosta, kovempi katuseos keskellä ja pehmeämpi laidoilla. Kuva ei ole minun renkaasta.

    PDRCIImotorcycle.jpg

    Tuossa linkissä on testiä ajettu.

    "https://ultimatemotorcycling.com/2018/07/02/pirelli-diablo-rosso-corsa-ii-review-laguna-seca-and-road-tested/"

    Saa nähä miten toimii, vielä kerkeen alastaroon kokeileen viikonloppuna.
    Yamaha R6 2005 ratavehje
    Honda VFR 800 FI 2001