Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Ajatuksissa päivittää kypärä uuteen...onko kellään jo kokemuksia "livenä" tuosta uudesta S2-suupertista?
    ...hyviä tai huonoja...

    nm. vanha on S1, joka alkanut tuoksua 7 vuoden käytöstä...
    zei-zei
    -----------------
    KTM 990 smt
    ex Bandit 1200 s
    ex Kawa ZRX 1100
  2. #2
    Omat kokemukset rajoittuu olohuoneessa päristelyyn,mutta ainakin silmälaseja käyttävälle voin suositella,on hyvin huomioitu riittävä tila sangoille.
  3. #3
    Moikka,

    Uusi Schuberth S2-malli tosiaan saapui juuri valikoimaan ja onhan tuota tullut kokeiltua muuten paitsi ajossa. Kohta sekin selviää.

    Kuitenkin oleellisia ensihuomioita on tarjolla liittyen S2-mallin käytännön ominaisuuksiin em. kirjoittajan mainitseman asian lisäksi:

    Mitoitus: S2 palaa samaan mitoitukseen vanhan S1-mallin kanssa, joka tarkoittaa seuraavia asioita:
    --------------------------------------
    -Vanhasta S1-mallista S2-malliin vaihtavalle mitoitus on melko sama, päänaukko on uudessa mallissa jopa aavistuksen pienempi. Sisämitat ja muoto aikalailla samanlaiset ja nyt otsanympärysmitta-arvio osuu paremmin kohdalleen.
    - Uudemmasta S1 Pro-mallista S2-malliin siirtyvällä tulee mahdollisesti valittavaksi isompi koko, koska S1Pro oli sekä sisämitoiltaan että pehmusteiden kovuudelta väljempi kuin uusi S2.

    -Aurinkovisiiri on samantyyppinen C3-mallin kanssa, eli kiinnitys pikaklipseillä. Helppo puhdistaa tarvittaessa.
    -Tuuletus on tehtaan mukaan parantunut S1Pro-malliin verrattuna, koska sisusta on paremmin kanavoitu, eli lämpöjakautuma on tasaisempi.
    -Melun taso on tehtaan mukaan ajossa vielä aavistuksen alhaisempi S1 ja S1 Pro malleihin verrattuna, johtuen osittain ahtaammasta kaula-aukosta ja paremmin muotoilluista korvanympäryspehmusteista, tuuletuskanavien optimoinnista, visiirin paremmasta tiivisteestä yms.
    -Kypärä on varustettu sisäänrakennetuilla FM- ja Bluetooth-antenneilla, jotka on liitettävissä uuteen myyntiin tulevaan Schuberthin kypäräpuhelimeen SRC II-malliin, joka on tarkoitettu juuri tätä S2-mallia varten. (Hinta n.339,- per kuuppa) Uudet antennit takaavat paremman kantaman ja kuuluvuuden.

    Muita infoja ja todellisia kokemuksia sitten heti koeajon jälkeen.

    PS.
    Tervetuloa koeajolle Jyväskylän MP-näyttelyn jälkeen, kun kelitkin todennäköisesti pitäisi silloin olla jo kohtuullisemmat. Ensiviikolla palvelumme on rajoittunutta lyhyen viikon ja kyseisen näyttelyn vuoksi, eli palvelemme käytännössä vain Tiistaina ja Keskiviikkona.

    t. Pekka, puh 0400-441677
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  4. #4
    Joko alkaa olemaan kokemuksia kyseisestä kypärästä liikenteessä? Itseäni kiinnostaisi tuo kypärä koska tuo HJC:n 10 on aikast äänekäs kypärä ja ei jaksaisi aina laittaa tulppia korviin..
  5. #5
    Kävin ajelemassa s2:lla . Ainakin mulle tuli positiivinen fiilis. Kypärä istu päähän hyvin ja melutaso on kyllä hiljaisin mitä pottaa ikinä olen päässä pitänyt .Mulle kävi ainakin niin ,että yks koko pienempi kuin "normaali" koko olis ollut .Tänään menen ostamaan juuri s2:n .

    ps.koe ajo pottaa sain lainata paikallisesta liikkeestä .
  6. #6
    Perjantaina tuli testailtua tätä kypärää liikkeessä.

    + laatuvaikutelma kun nappaa potan jo käteen
    + Sopii omaan päähän helkkarin hyvin
    + kaulus vaikutti hyvältä, ei näytä tarvitsevan mitään erillistä whisper kittiä & chin curtainia (vs. Shoei)
    + aurinkolippa vaikutti ihan pätevältä

    - Ei saa alalaitaan napsulla sitä 1mm cräkkiä mutta toisaalta ilmastointi pitäisi olla aika hyvää luokkaa ja kertaakaan en tätä ole tainnut omassa kypärässä edes käyttää
    - Ei saa lukittua visiiriä kiinni-asentoon
    - ei tainnut olla tupla D-kiinnitystä vaan micro-lockilla mennään

    Verokkikypäränä Shoei Qwest. Vielä en lähtenyt ostamaan (rahapulan lisäksi) koska värit on vielä aika kortilla ja XS-kokoa ei ollut tarjolla joka periaatteen vuoksi olisi pitänyt yrittää tunkea päähän vaikka S-koko on todennäköisesti se oikea. Shoei on S-kokoa.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  7. #7
    Moi

    Minulla ollut S2 reilu 2 viikkoa ja vähän alle 1k km. Todella tyytyväinen olen ollut.
    Shoein xr-1100 läksin reliatecilta hakemaan ja S2 kädessä lähdin liikkeestä. Viime kausi oli osaltani ensimmäinen, joten mitään jäätävää analyysiä kypäristä en pysty antamaan verrokkipohjan puuttuessa. Aikaisempi Sharkin ruukku ei mahdu vertailussa S2:n kanssa samalle planeetalle.

    -Kypärä on hiljainen. Käytän tulppia pidemmillä matkoilla, jos muistan laittaa päähän.
    -Olisin halunnut DD-lukituksen, mutta nyt tajunnut kuinka kätevä tuo micro-lock on.
    -Kypärä sopii todella hyvin omaan päähän.
    -Aurinkovisiiri, erittäin näppärä. Kylmällä ilmalla pysähtyessä ja kovasti huokaillessa saattaa huurtua hieman.
    -Kypärän mukana pinlock.

    Lopulta päädyin S2:n valintaan juurikin aurinkovisiirin, default pinlockin ja tarvittaessa kypäräpuhelimen helpon liitettävyyden takia. Molemmat S2 ja xr-1100 sopivat hyvin päähän.

    Kiitokset Pekalle avusta kypärän valinnassa.
  8. #8
    Lainaa zei-zei kirjoitti Katso viesti
    Ajatuksissa päivittää kypärä uuteen...onko kellään jo kokemuksia "livenä" tuosta uudesta S2-suupertista?
    ...hyviä tai huonoja...

    nm. vanha on S1, joka alkanut tuoksua 7 vuoden käytöstä...
    Kiitos kaikille vastanneille, kävin hakemassa uuden S2:n ja näin päässyt itsekin kokeilemaan "livenä" kypärää, ohessa muutama huomio verrattuna vanhaan S1:een:
    + kevyempi kuin S1
    + enemmän tilaa korvien kohdalla (mahtuu paremmin nappikuulokkeet musan ja navi-ohjeiden kuunteluun)
    + tuuletus toimii paremmin kuin vanhassa
    + pinlock
    + toimii hyvin silmälasien kanssa
    - miinuksena tuo pikalukko (tykkäsin enemmän tuosta DD-kiinnityksestä) ja hiukan meluisampi kuin S1

    Tällä nyt mennään ja ehkäpä jossain välissä tulee hankittua tuo integroitu Bluetooth-systeemi (kallis se vaan on, n.300€)
    zei-zei
    -----------------
    KTM 990 smt
    ex Bandit 1200 s
    ex Kawa ZRX 1100
  9. #9
    Miinuksena (mielestäni) se Velcro-tarralla kiinni laitettava kolmiolappu kypärän pehmusteen etuosaan - leuan alle: tarrat eivät meinaa pysyä kiinni ja irtoaa liian helposti. S1:ssä etuosan pehmuste siltä osin järkevämpi.
  10. #10
    Itse ajellut 4-5000km jo tuolla S2:lla ja on mielestäni ihan hyvä ostos. Nyt sitten ostelee siihen tietenkin sen lisävarusteena olevan radiokaulurin vai mikä se oli. Pienenä negatiivisena tietenkin on se, että lisäpalikka tuntuu olevan suomessa 100€ kalliimpi kuin Euroopan putiikeissa. Joten raha taitaa tällä kertaa mennä sinne.

    + Hiljainen, on
    + Olen aina ollut vähän aurinkovisiiriä vastaan mutta sehän onkin hyvä
    + Sopii päähäni, ehkä se tärkein
    + Lisäosa eteen pysyy hyvin paikallaan vaikka tarralla

    Itse en ole vielä löytänyt negatiivista valitettavaa... tai no kun on valkoinen niin liiskaantuneet itikat likaavat valkoisen helposti =(
    BMW S 1000 RR ( nykyinen )
    Suzuki GSX-R 1000
    Honda Blackbird
    Kawasaki 1000rx
  11. #11
    Lainaa makelant kirjoitti Katso viesti
    Nyt sitten ostelee siihen tietenkin sen lisävarusteena olevan radiokaulurin vai mikä se oli. Pienenä negatiivisena tietenkin on se, että lisäpalikka tuntuu olevan suomessa 100€ kalliimpi kuin Euroopan putiikeissa. Joten raha taitaa tällä kertaa mennä sinne.
    Kiinnostaisi minuakin. Mistä löysit halvalla?
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  12. #12
    Toi ruukku on sitten aivan järjettömän kokoinen - mahtuu helposti sisään molempien Schumachereiden leuat...
    En viitsinyt edes koeajella
    BMW K1300S
  13. #13
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa VP-CB kirjoitti Katso viesti
    Toi ruukku on sitten aivan järjettömän kokoinen - mahtuu helposti sisään molempien Schumachereiden leuat...
    En viitsinyt edes koeajella
    Ai. Kiva tietää. Mahtuu sit hyvin toi "camel bagin" imuletku suuhunkin ilman eri virittelyjä.
    <p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
  14. #14
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Kiinnostaisi minuakin. Mistä löysit halvalla?
    googeloiden löysin nopsaan ainakin kaksi mestaa =)
    BMW S 1000 RR ( nykyinen )
    Suzuki GSX-R 1000
    Honda Blackbird
    Kawasaki 1000rx
  15. #15
    Lainaa makelant kirjoitti Katso viesti
    googeloiden löysin nopsaan ainakin kaksi mestaa =)
    Mestoja löytyy....mutta kukaan ei ainakaan vielä ole pystynyt toimittamaan
  16. #16
    Onko tämä SRC-II jo saatavilla?
    Viimeksi muokannut: nahkis; 27.07.2012 klo 14:47.
    ZZR1400
  17. #17
    SRCSII kaulus teki tenän. Ohjausyksikön ja akun välinen kaapeli on vikaantunut.

    Kaulusta kääntäessä katkeaa virta. Purin kauluksen ja sieltähän löytyi ohuen ohut lattakaapeli joka ajan mittaan kypärää päähän laittaessa taipuu ja lopulta murtuu.

    Onko kukaan vaihtanut kaapelia ja löytyykö sitä kivijalkakaupasta ?

    Takuu on tietenkin ummessa ja päättyi viimeistään silloin kun avasin paketin.

    Surkeaa suunnittelua käyttäjän näkökulmasta.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  18. #18
    Schubertille keskisormea. Varaosia kaulukseen ei ole saatavissa heiltä akkua lukuunottamatta.

    Suomen Duell selvitti asian nopeasti. Kiitos heille siitä.

    Siis jos hankit Schubertin 300 euron kypäräkauluksen, varaudu siihen ettet saa siihen varaosia.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  19. #19
    Minulla on sama systeemi ja tuo päähän laitto ja pois otto oli metkaa ennen kuin: Päähän laitettaessa tukeva ote hihnoista joilla levittää kauluksen levälleen ja veto päähän, hyvin sujahtaa.
    Pois otettaessa käsiotteet, sormet visiiriaukon alaosaan ja peukaloilla puristaa etupalan takaosista, ensin leuka vapaaksi ja sitten kokonaan pois. Näin on toppaukset pysyneet hyvin paikallaan.

    Vielä tuo audiokaulus pelaa, toista kautta mennään.

    Muutoin ihan hyvä potta ja rankimman ötökkäpaskan visiiristä saa pois helposti kun laittaa märän talouspaperin visiirille ja taputtelee sen siihen, antaa olla pari minuuttia niin kuivinkin ötökkäpaska liukenee helposti pois.

    Pari kertaa on kivi tms napsahtanut visiiriin siihen malliin, että halppisvisiirit olis todennäköisesti haljennut.
    <p>.</p>
  20. #20
    Lainaa Sytky kirjoitti Katso viesti
    Schubertille keskisormea. Varaosia kaulukseen ei ole saatavissa heiltä akkua lukuunottamatta.

    Suomen Duell selvitti asian nopeasti. Kiitos heille siitä.

    Siis jos hankit Schubertin 300 euron kypäräkauluksen, varaudu siihen ettet saa siihen varaosia.
    Näytä duellille sitä keskisormea, älä valmistajalle.

    Itse olen ollut yhteydessä suoraan valmistajaan, tuollaisen maahantuojan vastauksen jälkeen.
    Joka ikisen nippelin olen saanut, viimeisin oli kulahtanut visiirin tiiviste. Kysyvät vielä että pystyisinkö itse sen vaihtamaan vai osoittavatko jonnekkin huoltoon. Sanoin että tattis vaan ja pikaliimalla kiinni.

    Kun rakentelin vanhan c3 src:n kauluksen kilkkeet S1 prohon, jouduin hommamaan samaisen lattakaapelin mutta pidempänä ebaysta.
  21. #21
    Löytyi ohjeet netistä: http://www.mortis.org.uk/?p=469

    Tilasin ebay:stä lattakaapelin 80 cm pitkänä, kun lyhempää 12 pinnistä ei löytynyt.

    Onneksi tätä hommaa ei tarvinnut viritellä Norjan reissun alla...
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  22. #22
    Kun nyt tätä ruukkua käytän niin asia, joka "pelästytti" itseänikin. Kiireinen kauppareissu muutama viikko sitten, ostokset takaboxiin, kiireellä ruukku päähän, hanskat käteen, pyörän päälle ja startaten. Sitten selkäydin, ennen lähtöä, muistutti jostain - ja kokeilu leuan alle. Keleen kele, siinähän se roikkui remmi kiinnittämättä. Olin tyytyväinen kun pikalukon sai kiinni repimättä hanskoja käsistä.
    <p>.</p>
  23. #23
    Niin, suupertti on toisaalla haukuttu jossain kiitelty, no mulla on tämä S2 ja kesäreissussa käytetty VAATIVISSA olosuhteissa ja hyvin pärjätty.

    Ja mitkä olivat VAATIVAT olosuhteet:

    Yöajoa Saksan bahnoilla tuntikausia josta useampi tunti rankassa vesisateessa (vesi roiskui eturenkaasta molemmilta puolilta ajosaappaille) ja kovassa liikenteessä. Ainoa vika oli, kun visiirin / pinlockin sisäpintaan tuli muutama tippa vettä, jonka kuivasin aina mukanani kulkevilla talouspaperin paloilla. Ei naarmuakaan pinlockissa.
    Eikä vuotanut kypärän helmasta vettä kauluksesta Rukan ajopuvun sisäpuolelle pisaraakaan! Ja sitä nestemäistä autovahaa visiirin ulkopintaan!

    Sitten häikäisevässä auringonpaisteessa ajaminen, hyvin toimi aurinkovisiiri estäen häikäisyn. Kahden kauden ja n. 30000 km jälkeen olen kerran puhdistanut aurinkovisiirin pinnat, eikä muuta.

    No, entäs sitten kun piti suhauttaa Välimeren rantateillä jatkuvasti toistuviin hämäriin tunneleihin, hetkessä aurinkovisiiri ylös ja kirkkaat olivat näkymät. Ja jos muutaman kymmenen metrin pituisen tunnelin olisi jollain mustalla visiirillä pärjännyt, niin miten olisi vedetty kilometrien (20 km) pituiset tunnelit, ja semmoisia oli useita.
    Vaarallista touhua vetää umpisokeana, vauhtia siellä on semmoinen 80 - 100 lasissa ja liikennettä ihan riittävästi.


    Muista syyperteistä en tiedä, mutta S2 ainakin toimii - ja hyvin.
    <p>.</p>
  24. #24
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Ostin S2:n viime kaudeks, S1 pro:n seuraajaks, ku siihen olin ollut tyytyväinen.

    Mut täytyy sanoa et oli paha pettymys, suunilleen kaikki piti olla parempaa kun S1:ssä, mut paskat kypärä oli monilta osilta huonompi.
    mm huonompi tuuletus/ilmanvaihto, meluisampi, vaikeempi vetää päähän ahtaan/tiukan pääaukon takia, visiirist irtos molemmat pinlock nastat (vaikka en edes pinnlokkia ikinä käyttänyt) ja yleensä jäi koko kypäräst huonomman laadun tunne, kun edeltäjästä S1 pro:sta.
    Parempaa oli vain se et vuoret/toppaukset irrotettavat ja leukaremmin pikalukko.

    Olin jo myyjäliikken kanssa sopinu et palautan kypärän, koska ei mielestäni täyttäny hintaluokkansa kritereitä.
    Mut ku meni pienessä lipsahduksessa lunastukseen, niin jäi kaupanpurku tekemättä.

    Ei ehkä ihan huono kypärä, mut paljon huonompi kun S1 pro, eikä todellakaan ole korkean hintansa arvoinen!
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  25.  
  26. #25
    Erilaisista maallikkojen ja testaajien kertomuksista suhtaudun hyvin skeptisesti melun määreeseen ja arvuutteluun, koska on asia joka mitä suurimmissa määrin on subjektiivinen. Asiaan vaikuttavia tekijöitä mm.: henkilökohtainen suhtautuminen meluun, mahdollisesti jo heikentynyt kuulo eri äänialueilla, pyörän tyyppi ja mahdollisen tuulisuojan suunnittelun onnistuminen / aerodynamiikka, suositus käyttää korvatulppia ainakin maantienopeudessa, miksei kaupunkiliikenteessäkin.
    Melusta yleisesti: http://fi.wikipedia.org/wiki/Melu

    Tuulisuojista/plekseistä, sattuneesta syystä olen koeajanut/kokeillut parin vuoden sisään kahta Adve-luokan uutuusmallia, molemmat ns. eurooppalaisvalmistetta, varustettuna alkup. tuulisuojalla. Oli hämmästys suuri kun pienissäkin nopeuksissa, abaut 80 kmh, kypärässä tärisi ja humpsutteli perkuleesti vs. moni muu tuulisuojallinen/katteellinen pyörä joilla olen ajanut.

    Ei tässä muuta...jatkakaa.
    <p>.</p>