Sivu: 29 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19272829303139 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 841:stä 870:een 1287:sta
  1. #841
    Kyl mie sanon iso EI noille toisten haluamille katsastuksille, paljos se sit maksais hmm ensin koulutetaan katsastusmiehet joo sit ku katotaa ni hinnat ois varmaan 100€ pintaa. Katsastettas sit kaikki vehkeet veneet,vesijetit, moottorikelkat. Kyl tää motoilu o jo nykyhinnoilla sen verran kallista lystiä ettei tarvii mitää lisä kustannuksia. Ne kilvet voi minnekkään lähteä, jos pöntös o e leimat ja kyseiseen pyörämalliin suunniteltu putki kyseessä. Jos jotain niin pirusti kiinnostaa oman pyörän kunto ja halut o katsastaa ni viekää konttorille ja maksakaa vaikka 300€ et katsastussetä tarkistaa. Jos pyörä käy isot huollot vaikka valtuutetulla huoltoliikkeellä ni kyl se o sama ku katsastas varmasti sanovat jos vikaa löytyy. Joo meni hiukka ohi tosta pääaiheesta, mut vaikka moottorinäänet ovatkin motoilun suola niin järkeäkin saa käyttää.
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
  2. #842
    Mistä niitä db killereitä voi tilata..esim Devilin putkiin?
  3. #843
    Aika vähän kysellään nykyään ohjeita Akran pöntön lyhentämiseen..
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  4. #844
    Lainaa NMu kirjoitti Katso viesti
    Itse olin nössö lammas ja ruuvasin sen vakioputken kiinni. Mutta tarkoitus olisi ainakin, että vain siihen asti, kun löytyy sopivan hintainen ja näköinen e-hyväksytty putki jostain.
    HURRIC

    Näyttäis sun pyörään olevan reilun 200€ hintaan posteineen tommoinen.Mulla oli 01 Rykkösessä tollainen ja Apparalla 92-93 db killerin kanssa. Todella pieni ja siro,sekä toimiva ja E-hyväksytty.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  5. #845
    Lainaa mikkokoo kirjoitti Katso viesti
    Mielummin katsastus kuin poliisin mielivalta kaduilla...


    Paitsi sillä reunahuom. ettei mennä 70-luvun katsastustoimipaikoilla
    harjoitettuun mielivaltaan.... jota nyt "Pekka ja Pätkä" hengessä toteutetaan
    tuolla tienvarsilla..... ja niin.... miks ei...., hieman täällä palstoillakin
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #846
    Lainaa Elmeri H. kirjoitti Katso viesti
    Aika vähän kysellään nykyään ohjeita Akran pöntön lyhentämiseen..
    Opit on ilmeisesti menneet hyvin perille... ja niitä on jaettu vaikutusalueilla eteenpäin .
    Toisaalta.... pienellä tuunauksella siihen pätkän lyhennettyynkin saadaan hieman kaupankuntoista
    siistimpi soundi... jos sikseen tulee.

    Pitäisihän täällä varsin monen se tietää.... vaikka tekee kipeää..... Ei se koko vaan.... .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #847
    Lainaa harttana kirjoitti Katso viesti
    Mistä niitä db killereitä voi tilata..esim Devilin putkiin?
    Joko www.motoring.fi tai suoraan tehtaalta meilaamalla esim export@devil.fr (ranska paras, englannillakin pärjää)
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  8. #848
    Lainaa Hiikeri kirjoitti Katso viesti
    Jossain pyörissä on lätkässä esim. 86dB, jolloin jo 92dB on laiton ko. pyörämallin kohdalla. Epäreilua että toisista saa lähteä enemmän ääntä kuin toisista, mutta sellainen on laki.
    92@86 kilpi veke samalla kun viereinen kaveri 102@100 saa jatkaa matkaa ja tarkoituksena on vähentää meteliä. Selevä.


    Toivottavasti poliisi pitää sanansa ja korvakuulolla poimii mitattavat kohteet.
    Oma pyörä on 86@86 useasti mitattu Apparalla, mutta äkkiäkö tuosta saadaan motarin varressa 95db
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  9. #849
    Lainaa Hiikeri kirjoitti Katso viesti
    Eivät ota, koska EY-tyyppihyväksytyssä pyörässä raja on lätkän dB-lukema + 5dB. Eli jos lätkässä on 100dB, niin maksimi on mitattaessa 105dB, eli 106dB on jo laiton jolla kilpi lähtee.

    Jossain pyörissä on lätkässä esim. 86dB, jolloin jo 92dB on laiton ko. pyörämallin kohdalla. Epäreilua että toisista saa lähteä enemmän ääntä kuin toisista, mutta sellainen on laki.
    Ja se nousu saa olla siis enintään +5 db (A), EI 5 db. Kaksi määrettä jotka ovat kokolailla eri juttu...
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  10. #850
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Ja se nousu saa olla siis enintään +5 db (A), EI 5 db. Kaksi määrettä jotka ovat kokolailla eri juttu...
    Voiskos joku viisas avata tätä vähän, äkkiä aatellen jos esim puhutaan että sallittu on vaikka 100 db ja nousua saa olla +5 db niin mittari sais näyttää 105 db.
    Miks tääkin asia on niin vaikeeks tehty ettei tyhmät tajua
    Kawasaki Versys 650
  11. #851
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    No niinpä. Vuosikatsastukset tulevat pakolliseksi, jos porukka ei pidä pyöriään laillisessa kunnossa oma-alotteisesti.
    Tuossa on oleellinen yhdessä lauseessa.
    Ja täällä pillitetään, kun laitoin race only sliparin kiinni ja äänet ovatkin liian kovat.
    voi pyhä sylvi.
    Mikäli tämä mökäkamppanja ei saa haluttuja tuloksia aikaiseksi, niin me kaikki pääsemme vuosikatsastukseen.
    Sillä sitten hoidetaan ääniongelma kuntoon (putken edestakas vaihtaminen ei kuitenkaan tule saamaan suurta kannatusta)
  12. #852
    Lainaa Wannabe-motoristi kirjoitti Katso viesti
    Voiskos joku viisas avata tätä vähän, äkkiä aatellen jos esim puhutaan että sallittu on vaikka 100 db ja nousua saa olla +5 db niin mittari sais näyttää 105 db.
    Miks tääkin asia on niin vaikeeks tehty ettei tyhmät tajua
    Olen asiaa jo tuolla aiemmin käsitellyt. Lyhyesti vielä: (A) tarkoittaa desibelien muuttamista muotoon joka simuloi sitä miten ihmiskorva melun kuulee. Desibeli sellaisenaan on vain raaka mittausmääre. Tuo (A) siis sisältää kaavan joka huomioi vallitsevan taustamelun, mittauspaikan, taajuuden ja monta muuta asiaan vaikuttavaa tekijää. Kaava on itsessään melko monimutkainen enkä minäkään muista mitä kaikkea muuta se sisältää. Poliisista puhumattakaan.

    Kyseessä on siis ns. Ekvivalenssiarvo http://suomisanakirja.fi/ekvivalenssi

    http://www.engineeringtoolbox.com/decibel-d_59.html

    Vielä lyhyemmin: saadakseen arvon +5dB (A) tarvitaan lähes poikkeuksetta moottoripyörien ollessa kyseessä huomattavasti enemmän ääntä kuin +5dB.

    Antaisin jopa sellaisen yleisohjeen että jos nyt niin kävisi että pyörästäsi otetaan kilvet pois tämän nyt aikaan saadun kohun perusteella, kiistä rangaistus jyrkästi ja loppuun asti. Pyri dokumentoimaan tapahtuma jos mahdollista ja tee asiasta kantelu. Tosin, väitän että nämä kilpien poisrepimiset tulevat olemaan hyvin harvinaisia ja edellyttävät melko törkeää tapausta.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 30.04.2012 klo 09:37.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  13. #853
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Tuossa on oleellinen yhdessä lauseessa.
    Ja täällä pillitetään, kun laitoin race only sliparin kiinni ja äänet ovatkin liian kovat.
    voi pyhä sylvi.
    Mikäli tämä mökäkamppanja ei saa haluttuja tuloksia aikaiseksi, niin me kaikki pääsemme vuosikatsastukseen.
    Sillä sitten hoidetaan ääniongelma kuntoon (putken edestakas vaihtaminen ei kuitenkaan tule saamaan suurta kannatusta)
    Katsastus tulee vaikka jokainen laittaisi vakioputket kiinni ja vappurusinat vielä täytteeksi. Koneisto nyt vaan toimii niin että pikkuhiljaa ajetaan kaikki mahdolliset rajoitukset sisään. Seuraavaksi katsastus ja sitten huomioliivit. Ja sitten varmaan halkaisijaltaan kaistan levyinen kypärä, turvallisuussyistä.

    Mä alan skeittaamaan, siinä enemmän kapinallisuutta.
    - slipping and sliding since 1982 -
  14. #854
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Tuossa on oleellinen yhdessä lauseessa.
    Ja täällä pillitetään, kun laitoin race only sliparin kiinni ja äänet ovatkin liian kovat.
    voi pyhä sylvi.
    Mikäli tämä mökäkamppanja ei saa haluttuja tuloksia aikaiseksi, niin me kaikki pääsemme vuosikatsastukseen.
    Sillä sitten hoidetaan ääniongelma kuntoon (putken edestakas vaihtaminen ei kuitenkaan tule saamaan suurta kannatusta)
    Ja tässä kiteytyy toinen oleellinen. Katsastus tulee, siitä voin lyödä vaikka vetoa. Mutta tuleeko se melujen takia? Ei. Se tulee tekeillä olevan L-luokkien tyyppihyväksyntäasetuksen uudistuksen kanssa käsi kädessä.

    Mutta tuollaiset asiat eivät tunnu montaakaan kiinnostavan, eikä niistä olla edes tietoisia. Ja kun lammaslauma ei tiedä, niille on helppo sanoa katsastus koska mökäputket - itehän lähitte nii. Ja panman viisastelee jälkeenpäin muiden asijan tuntijoiden kanssa, että vitun tyhmät, pilasitte meidän elämän.

    Ei. Brysselissä se elämä pilataan, ei slipareilla.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  15. #855
    Lainaa valuvika kirjoitti Katso viesti
    Katsastus tulee vaikka jokainen laittaisi vakioputket kiinni ja vappurusinat vielä täytteeksi.
    Moottoripyöriä on jotain 200.000 kipaletta. Katsastus voisi maksaa 50,-
    Vuosittaiset kustannukset 10.000.000 euroa, jotta muutamalla on ilo fiilistellä äänien kanssa.
    Tätäkö me haluamme?
    Pidetään pärrät kunnossa ja laillisina, se meidän kaikkien etu.
  16. #856
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Ole hyvä, tajua, että katsastuksen tuleminen ei ole äänistä kiinni.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  17. #857
    Toi laillisuuskäsitehän tässä on se koko pelin pahin pullonkaula. Kas kun sen laillisuuden määritääminen ei olekkaan ihan niin helppoa että isketään paristolla varustettu mikrofoni mopon persiiseen ja jos lukema on viisi pykälää isompi kuin kilvessä oleva lukema niin putkaa, häkkiä, vankilaa, sakkoa, kilvenpoistoa.

    Ja kyllä PoS:n väitteen allekirjoitan niin ikään. Katsastus tulee halusimme tai emme ja meluilla ei ole asian kanssa tuon taivaallista tekemistä. Enintään sitä voidaan käyttää astinlautana pakon nopeuttamiseksi.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  18. #858
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ole hyvä, tajua, että katsastuksen tuleminen ei ole äänistä kiinni.
    Valitettavasti vaan yleinen ilmapiiri tulee suotuisammaksi, mikäli uutisoidaan tyyliin "30% pyöristä laittomia"
    Pitkään tässä on jo mentykin ilman katsastusta, perusteina on ollut mm se että pyöristä pidetään hyvää huolta ja ovat laillisessa kunnossa. Kun/jos yleinen ilmapiiri muuttuu, niin sitten me maksamme min 10 miljoonaa vuodessa ihan turhasta.
  19. #859
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Valitettavasti vaan yleinen ilmapiiri tulee suotuisammaksi, mikäli uutisoidaan tyyliin "30% pyöristä laittomia"
    No mutta tällainenhan johtuu lehdistön lähdekritiikin puuttumisesta. Nielevät poliisin ja TraFin propagandan koukkuineen, siimoineen, vapoineen ja kalastajineen päivineen.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  20. #860
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Ja sitä paitsi. Yritä nyt oikeasti tajuta. Yritä, jooko?

    Brysselissä työstetään tällä hetkellä L-luokan tyyppihyväksyntäasetuksen uudistusta. Se sisältää sellaista kamaa, että voimaan astuessaan suora seuraus on moottoripyörien katsastus.

    Saattaa olla, että melua käytetään keppihevosena katsastukselle, sillä turvallisuudesta sellaista ei saa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  21. #861
    Tuota, semmonen huomio näistä "välimallin" jopoista. Eli 2003 ja vanhemmat.
    Jos tyyppihyväksyntäkenttä on otteessa tyhjä mutta rungossa e-kilpi, missä dB lukema.
    Tyyppikilpi irti ja piiloon, niin mellakkaa saa olla 103dB.
    Jos katsotaan kilven mukaan niin esim. CBR600F4 kilvessä 91(+5).
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  22. #862
    Niin, eli vanhemmissa (-00) mopoissa ei tarvii olla e-hyväksyntää? (Niin olen tämän ymmärtänyt, mutta kun täällä tuntuu olevan asiasta enemmän tietäneitä, niin voisi torppaa mun luulot, jos oon väärässä..)

    Itel slipari, mis lukee "racing only" mut äänet on silti maltilliset, joten ei pitäisi olla ongelmia (meinasin lähtee ahvenistollekin sillä yrittämään), koska kyseessä vuoden 2000 vekotin?
  23. #863
    Lainaa Elmeri H. kirjoitti Katso viesti
    Aika vähän kysellään nykyään ohjeita Akran pöntön lyhentämiseen..

    Suomalaiset on koulittu niin nöyriksi, vähän kun pelottelee, niin mökäpöntöt lentää tallinnurkkaan ennen kuin ehtii kissaa sanoa
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  24. #864
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Moottoripyöriä on jotain 200.000 kipaletta. Katsastus voisi maksaa 50,-
    Vuosittaiset kustannukset 10.000.000 euroa, jotta muutamalla on ilo fiilistellä äänien kanssa.
    Tätäkö me haluamme?
    Pidetään pärrät kunnossa ja laillisina, se meidän kaikkien etu.
    Eikö suomessa ole eniten ulkomaalais omistuksessa olevia katsastusasemia, silloin nuo rahat menee ulkomaille.
    Itsekkin olen tuota katsastusta vastaan, koska tuntuu hölmoltä mennä leimalla uudella pyörällä, katsastuksen tietäen.....Ei ei tuu leimaa, tuossa on sitä ja tätä. Uskoisin vasta noin 10 v päästä, siitä kun pyörä on ostettu.
    Sitten noin 250.000 pyörää leimataan noin 5-8kk aikana vuodessa
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  25. #865
    Eilen mittasin -08 Z1000 mökät yoshimuran usa-pöntöillä ja mittari näytti 95db@5000rpm. Tyyppikilvessä 91db eli varsin maltillisesti ääntä lähtee omasta ilman killereitäkin. Killereillä mittasin 92db eli en aio laittaa niitä paikoilleen. Toivotaan etteivät rupea e-hyväksyntöjä syynäämään slipareista. Mittarina töistä lainattu ja kaksi viikkoa sitten kalibroitu Larson Davis SoundTrack LxT2.
  26. #866
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    No mutta tällainenhan johtuu lehdistön lähdekritiikin puuttumisesta. Nielevät poliisin ja TraFin propagandan koukkuineen, siimoineen, vapoineen ja kalastajineen päivineen.
    Ei se mistään lähdekritiikistä johdu, vaan asenteesta. Nykyisellä asuinalueella naapurina on erään suurlevikkisen lehden toimittaja, joka ensitöikseen alkoi avautumaan nähdessään mun pyörän: "Ai sullakin on tuommoinen saastuttava mölytoosa, me ollaan näistä toimituksessa puhuttu." Kerroin pyöräni olevan alkuperäisessä kuosissa eli ns. tehtaan paketissa, niin sitten alkoi avautuminen liikennekäyttäytymisestäni näkemättä ajamistani, joten ne on ne asenteet! Sama heppu pitää mua mielenvikaisena terroristina, koska harrastan ammuntaa
  27. #867
    Lainaa Vauhtihiiri kirjoitti Katso viesti
    Ei se mistään lähdekritiikistä johdu, vaan asenteesta. Nykyisellä asuinalueella naapurina on erään suurlevikkisen lehden toimittaja, joka ensitöikseen alkoi avautumaan nähdessään mun pyörän: "Ai sullakin on tuommoinen saastuttava mölytoosa, me ollaan näistä toimituksessa puhuttu." Kerroin pyöräni olevan alkuperäisessä kuosissa eli ns. tehtaan paketissa, niin sitten alkoi avautuminen liikennekäyttäytymisestäni näkemättä ajamistani, joten ne on ne asenteet! Sama heppu pitää mua mielenvikaisena terroristina, koska harrastan ammuntaa
    Ja erityisen hankalan tästä tekee jos tällaisilla ihmisillä on varsin suuren painoarvon omaava kanava - painettu lehti- oman mielipiteen julkituomiseksi. Vaikkeivat suoraan voisikaan paasata niin, kuten ennenkin todettu, niin jutun voi faktoja vääristelemättäkin kirjoittaa monella tapaa - kuten tämä 30% pyöristä liian äänekkäitä-tosin unohdin mainita että tää mittaus on tehty kohdennettuun porukkaan (kuten olen ymmärtäny)....

    Tällaisillä mielipiteillä varustetuista ihmisistä olen aikain saatossa huomannut sen että
    1) järkiperusteluja varten heillä on täydellinen suodatin tai sit suora putki korvasta korvaan.
    2) suvaitsevaisuus on täysin vieras käsite - jos he eivät näe jostain suoraa hyötyä tai iloa itselleen se on täysin hyödytöntä hölmöjen hommaa ja se pitäisi kieltää heti.
    Viimeksi muokannut: specka; 30.04.2012 klo 11:19.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  28. #868
    Lainaa Silver Bride kirjoitti Katso viesti
    Toisaalta kun mä pistän poliisisetien päät sekaisin selittämällä noita tyypityksiä ja päivämääriä niin ehkä ne ei jaksa kuunnella tyttöstä sen enempää ja päästää mun löysien pykälien turvin menemään.
    Itse itseäni lainaten... Jututin yhtä mukavaa mp-poliisisetää ja setä oli sitä mieltä että mun pyörää koskee vuosimallin mukainen 103 dB. Se tuumasi että koska sitä EU-tyyppihyväksyntää ei ole ja tyyppikilpikin on vaan US-mallia, asia on hyvinkin yksiselitteinen. Eli kiitos vaan poliisille joka uhrasi osan ruokataukoaan mun kanssa höpöttämiselle.
    I ride the Lightning (XB9S -03)
  29. #869
    Lainaa Vauhtihiiri kirjoitti Katso viesti
    Ei se mistään lähdekritiikistä johdu, vaan asenteesta. Nykyisellä asuinalueella naapurina on erään suurlevikkisen lehden toimittaja, joka ensitöikseen alkoi avautumaan nähdessään mun pyörän: "Ai sullakin on tuommoinen saastuttava mölytoosa, me ollaan näistä toimituksessa puhuttu." Kerroin pyöräni olevan alkuperäisessä kuosissa eli ns. tehtaan paketissa, niin sitten alkoi avautuminen liikennekäyttäytymisestäni näkemättä ajamistani, joten ne on ne asenteet! Sama heppu pitää mua mielenvikaisena terroristina, koska harrastan ammuntaa
    Julkisen sanan neuvostolle laitat asianmukaisen kantelun perusteluineen jne. niin hiljenee vähäksi aikaa, mikäli siis alkaa printtimediassa olemaan asennevikaista soopaa.
  30.  
  31. #870
    Lainaa Silver Bride kirjoitti Katso viesti
    Itse itseäni lainaten... Jututin yhtä mukavaa mp-poliisisetää ja setä oli sitä mieltä että mun pyörää koskee vuosimallin mukainen 103 dB. Se tuumasi että koska sitä EU-tyyppihyväksyntää ei ole ja tyyppikilpikin on vaan US-mallia, asia on hyvinkin yksiselitteinen. Eli kiitos vaan poliisille joka uhrasi osan ruokataukoaan mun kanssa höpöttämiselle.
    Suorempaa putkea Buluun siis
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
Sivu: 29 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19272829303139 ... ViimeinenViimeinen