Sivu: 13 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213141523 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 361:stä 390:een 1287:sta
  1. #361
    Talkkarin tapaan ymmärrettynä mm. melunmittaus tienpäällä:
    http://talonmiesjulmajj.blogspot.com...i-teemoja.html

    Liekö kumminkin "joutuu" laittamaan orginaaleihin villaa sisään . . .
  2. #362
    Olisko ollut niin että tämän vuoden alusta tämä sakkokäytäntö olisi muuttunut niin että 3 sakkoa vuodessa tai 4 kahdessa niin joutuuu kortti hyllylle 6 viikokoksi ja siihen otetaan kaikki sakot huomioon mitkä liittyy autolla ja pyörällä liikkumiseen kännykkään puhuminen jne. jne. ( ei parkkisakot ) joten tarkkana niitten vaimentimien kanssa.Ja ei toi konttorilla käynti maksa kuin 48e jos on e hyväksytty putki ja paperit niin saa otteeseen muutoksen ei tarvi sitten kesällä tien päällä spekuloida poliisien kanssa.
  3. #363
    Lainaa mattianki kirjoitti Katso viesti
    Olisko ollut niin että tämän vuoden alusta tämä sakkokäytäntö olisi muuttunut niin että 3 sakkoa vuodessa tai 4 kahdessa niin joutuuu kortti hyllylle 6 viikokoksi ja siihen otetaan kaikki sakot huomioon mitkä liittyy autolla ja pyörällä liikkumiseen kännykkään puhuminen jne. jne. ( ei parkkisakot ) joten tarkkana niitten vaimentimien kanssa.Ja ei toi konttorilla käynti maksa kuin 48e jos on e hyväksytty putki ja paperit niin saa otteeseen muutoksen ei tarvi sitten kesällä tien päällä spekuloida poliisien kanssa.
    Parkkisakko ei ole sakko. se on hallinnollinen maksu, pysäköintivirhemaksu.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  4. #364
    Lainaa mattianki kirjoitti Katso viesti
    Ja ei toi konttorilla käynti maksa kuin 48e jos on e hyväksytty putki ja paperit niin saa otteeseen muutoksen ei tarvi sitten kesällä tien päällä spekuloida poliisien kanssa.
    Ei se merkintä tässä melunmittauksessa auta.
  5. #365
    Lainaa mattianki kirjoitti Katso viesti
    Olisko ollut niin että tämän vuoden alusta tämä sakkokäytäntö olisi muuttunut niin että 3 sakkoa vuodessa tai 4 kahdessa niin joutuuu kortti hyllylle 6 viikokoksi ja siihen otetaan kaikki sakot huomioon mitkä liittyy autolla ja pyörällä liikkumiseen kännykkään puhuminen jne. jne. ( ei parkkisakot ) joten tarkkana niitten vaimentimien kanssa.Ja ei toi konttorilla käynti maksa kuin 48e jos on e hyväksytty putki ja paperit niin saa otteeseen muutoksen ei tarvi sitten kesällä tien päällä spekuloida poliisien kanssa.
    Mun ymmärryksen mukaan se katsastajalle rahan vieminen ei edelleenkään pelasta spekuloinnilta jos kuitenki lukemat tienvarressa on liian kovat, e-hyväksytyn putken muutoskatsastusta ei laki vaadi.
    YZF600R -> RSV1000R
  6. #366
    Lainaa Brocol kirjoitti Katso viesti
    Ei se merkintä tässä melunmittauksessa auta.
    Mietin ihan samaa. Jos kohteet valitaan perusteella "kuullostaapa lujalta, käydään mittaas..". Mistä sitä poliisimies parka tietää ettei siitä E-putkilosta ole revitty sisälmyksiä irti yms.?
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  7. #367
    Näin Metro lehdessä tänään.
    Mää vaan

    Yamaha FJR -09
    Honda CB 750 Four -72
    Honda Monkey Z50 -76
  8. #368
    Hyvin yksinkertaisella band-stop filtterillä saisi aika reilusti melua alas halutulla kierrosalueella:



    Siinä olisi mittamies ihmeissään.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #369
    Lainaa Diapason kirjoitti Katso viesti
    Näin Metro lehdessä tänään.
    Eikös toi noiden tutkimuksen tulos perustu syksyiseen pommittajailtaan?
    Viimeksi muokannut: -JuhaK-; 23.04.2012 klo 14:41.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  10. #370
    Mikä on band stop filtteri ja miten se toimii? :o
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  11. #371
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    Mikä on band stop filtteri ja miten se toimii? :o
    Esim. tuollainen:

    Klik

    Ainoo, että toi pitäs asentaa siihen poliisi-setän mittariin
    Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
  12. #372
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Eikös toi noiden tutkimuksen tulos peruste syksyiseen pommittajailtaan?
    Kyllä. Jotenkin tulee mieleen historian siipien havina. Meillä on yksittäistapaus, jota organisaatio, jonka toiminnan tulisi olla sovinnollisuuteen ja tasapuoliseen kohteluun perustuvaa, ihan härskisti käyttää omien vähintäänkin kyseenalaisten tarkoitusperien ajamiseen. Tietääkö / muistaako kukaan mitä tapahtui Hollisterin pikkukylässä 1947?
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  13. #373
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    Mikä on band stop filtteri ja miten se toimii? :o
    Pullo tai putki tai kalvolla erotettu kammio putken kyljessä, ns Helmholtzin resonaattori. Vaikka tuollainen:

    http://en.wikibooks.org/wiki/Enginee...Implementation
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  14. #374
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Hyvin yksinkertaisella band-stop filtterillä saisi aika reilusti melua alas halutulla kierrosalueella:
    http://i418.photobucket.com/albums/p...c_filter-1.jpg
    Siinä olisi mittamies ihmeissään.
    Mistä sä nykäsit ton käppyrän?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  15. #375
    Mitenkä näihin ratsioihin sitten pystyy valmistautumaan? Itse ostin pyörän tammikuussa ja siinä on leovincen jonkinlainen hiilikuituslipari, vakiota ei ole ikinä pyörän mukana suomeen tullut. Mistä tuohon saisin esimerkiksi noisekillerin ja saanko sillä tarvittaessa tiputettua desibelit tarpeeksi alas? Opiskelijana kun kaikki ylimääräiset sakot vituttaa ankarasti, niin jotain pitäisi keksiä. Mulla pyörässä siis tuollainen slipari nyt:

    Signature
  16. #376
    Täällä pikkasen ihmeteltävää tuosta tehotarkkailusta.

    EDIT: olikin linkki laitettu aikaisemmin...
    Viimeksi muokannut: BilriX; 23.04.2012 klo 19:00.
  17. #377
    Lainaa cartmann kirjoitti Katso viesti
    Mitenkä näihin ratsioihin sitten pystyy valmistautumaan? Itse ostin pyörän tammikuussa ja siinä on leovincen jonkinlainen hiilikuituslipari, vakiota ei ole ikinä pyörän mukana suomeen tullut. Mistä tuohon saisin esimerkiksi noisekillerin ja saanko sillä tarvittaessa tiputettua desibelit tarpeeksi alas? Opiskelijana kun kaikki ylimääräiset sakot vituttaa ankarasti, niin jotain pitäisi keksiä. Mulla pyörässä siis tuollainen slipari nyt:

    Käsillä olevassa tapauksessa, jos kyseessä on e-hyväksymätön pyörä, paras tapa toimia on käydä katsatustoimipaikassa mittauttamassa ja muutoskatsastamassa putki, jos ei mene katsastuksesta läpi niin uusi kelpaava äänenvaimennin .
    Mikäli pyörä on e-hyväksytty ei liene muuta vaihtoehtoa kuin kyseiseen pyörään tarkoitetun e-hyväksytyn putken hankinta.
    Tämäkin on halvempaa kuin mahdollisen sakon ja katsastusmaksun maksaminen ja niinden päälle uuden äänenvaimentajan hankinta.

    Noin yleisesti ottaen. Nyt riippuu paljon siitä kuinka asia jatkossa etenee ja kuinka herkästi tullaan puuttumaan vähänkään kovaäänisempiin pyöriin. Jos huonosti käy näistä jälkiasennusvaimentimista, ja etenkin e-hyväksytyissä pyörissä, voi tulla pyörää myytäessä melkoinen ongelma ellei ole antaa mukaan alkuperäistä vaimenninta ja kiinniolevan laillisuudessa on vähäisintäkään epäselvyyttä.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 23.04.2012 klo 19:40.
  18. #378
    Onko tiedossa, että yhtään pyörää olisi edes mitattu oikein, ts siten, että mittaus aloitetaan mittauskierroksilta ja keskeytetään sitten, kun moottori on saavuttanut tyhjäkäyntikierrokset ja tuolta ajalta otetaan LAF-tulos?
    Sellainen käsitys on syntynyt, että huudatetaan pyörää mittauskierroksilla, työnnetään mittari putkeen ja otetaan maksimipiikki mittausajalta?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  19. #379
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Tämäkin on halvempaa kuin mahdollisen sakon ja katsastusmaksun maksaminen ja niinden päälle uuden äänenvaimentajan hankinta.
    .
    Eiku rosikseen, jonne unohtuu mennä. Vuodessa "rikos" vanhenee, niin toi sakko ei ainakaan lisää kustannuksia.
    ... jotain piti muistaa
  20. #380
    Täällä kun on paljon lukenut noita juttuja, että "mitäs ajatte laittomilla pöntöillä, oma vika". Onhan se joo ihan oma vika, mutta mä ostin pyörän jossa oli jo valmiiksi pöntöt joissa on aika kova ääni, eikä mene mittauksesta läpi, eikä ole E-hyväksytty. Vakio vaimentimesta ei ole tietoakaan, enkä sillon ostamisvaiheessa tullut edes ajatelleeksi, että saattaa kilvet lähteä vittu äänien takia...

    Vaihtaisin kyllä vaikka heti vakio vaimentimen, mutta mistähän vitusta semmosen saa, vielä suht edullisesti. Ei taida uutena olla hirveen halpoja. Yritin tossa googlettaa mun vaimentimen mallia ja noise killeria, mutta vitut mä mitään semmosiakaan löydä.

    Lähtee kyllä pyörä myyntiin tai sit poltan sen jos kilvet lähtee, ja en löydä vaimenninta mistä tulee tarpeeks pieni pöhinä Sedän mittariin, ja tarpeeks pieni ettei vaan se Pirkko kuule 10 sekuntia mun pyörän ääniä. Kyllä pistää vituttamaan vähän enemmänki tää juttu, vaikka ei mitään ole vielä edes tapahtunu
  21. #381
    Lainaa cartmann kirjoitti Katso viesti
    Mitenkä näihin ratsioihin sitten pystyy valmistautumaan? Itse ostin pyörän tammikuussa ja siinä on leovincen jonkinlainen hiilikuituslipari, vakiota ei ole ikinä pyörän mukana suomeen tullut. Mistä tuohon saisin esimerkiksi noisekillerin ja saanko sillä tarvittaessa tiputettua desibelit tarpeeksi alas? Opiskelijana kun kaikki ylimääräiset sakot vituttaa ankarasti, niin jotain pitäisi keksiä. Mulla pyörässä siis tuollainen slipari nyt:
    http://www.motomike.eu/mike/category/10827000000

    Tuolta löytyy leovinceen killeriä. Ja tuo sun sliparin malli taitaa olla leovince sbk evo II (carbon).
    Siitä, mikä noista killereistä käy, ei ole mitään hajua.
  22. #382
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Eiku rosikseen, jonne unohtuu mennä. Vuodessa "rikos" vanhenee, niin toi sakko ei ainakaan lisää kustannuksia.
    Koskee vain rikesakkoa ja sekin menee varmasti ulosottoon, jos on määrätty päiväsakkoja ja oikein huono honkkeli käy saattaa noutaja tulla ihan kotiovelle. Ja jos sillä mopolla meinaa ajella niin kilven joutuu kuitenkin, maksua vastaan, noutamaan katsastuskonttorilta.

    Mutta katsotaan nyt riitauttaako joku rohkea tämän mittauskäytännön niin sen jälkeen kun kaikki oikeusasteet on läpikäyty ei ainakaan tarvitsisi miettiä tehdäänkö mittaukset oikein vai väärin.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 23.04.2012 klo 21:01.
  23. #383
    Lainaa Tasis_MpT kirjoitti Katso viesti
    Täällä kun on paljon lukenut noita juttuja, että "mitäs ajatte laittomilla pöntöillä, oma vika". Onhan se joo ihan oma vika, mutta mä ostin pyörän jossa oli jo valmiiksi pöntöt joissa on aika kova ääni, eikä mene mittauksesta läpi, eikä ole E-hyväksytty. Vakio vaimentimesta ei ole tietoakaan, enkä sillon ostamisvaiheessa tullut edes ajatelleeksi, että saattaa kilvet lähteä vittu äänien takia...
    Mulla täysin sama tilanne. Mitenkä tuo mittaus siis oikeasti lain mukaan pitäisi tapahtua? 4500rpm, mittari puolen metrin päähän putkesta ja keskiarvolukema ylös? Paljonko se saa -99 vuoden 600cc pyörässä olla? Täytyisi löytää joku paikka jossa voisi mittauttaa tuon.
    Signature
  24. #384
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Koskee vain rikesakkoa, jos on määrätty päiväsakkoja ja oikein huono honkkeli käy saattaa noutaja tulla ihan kotiovelle. Ja jos sillä mopolla meinaa ajella niin kilven joutuu kuitenkin, maksua vastaan, noutamaan katsastuskonttorilta.
    Kilven kanssa käy, kuten totesit, mutta tuolla kameratolppien perusteella määrätyistä maksuista näyttäs "rikos" vanhenevan, eivätkä ole noutaneet raastupaankaan. Ehkä rinnastus on väärä. Ideahan on saada tämä idiotismi viranomaiselle mahdollisimman raskaaksi. Jos mulla on joku peruste kyseenalaistaa mittaus, katon kyllä ton raastupa vaihtoehdon.
    ... jotain piti muistaa
  25. #385
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Koskee vain rikesakkoa, jos on määrätty päiväsakkoja ja oikein huono honkkeli käy saattaa noutaja tulla ihan kotiovelle. Ja jos sillä mopolla meinaa ajella niin kilven joutuu kuitenkin, maksua vastaan, noutamaan katsastuskonttorilta.

    Mutta katsotaan nyt riitauttaako joku rohkea tämän mittauskäytännön niin sen jälkeen kun kaikki oikeusasteet on läpikäyty ei ainakaan tarvitsisi miettiä tehdäänkö mittaukset oikein vai väärin.
    Se olisi enemmän kuin suotavaa ihan siksikin, että asiasta olisi prosessi käynnissä !

    Mitään taloudellisesti tuottavaa lopputulosta on tietenkään turha odotella.
    Olennaista on, että "peli on käynnissä" ja sitä pelataan muilla kuin leukaa rintaan- säännöillä.

    Jos jollakin tulee asia omalta kohdaltaan akuutiksi, en epäile yhtään etteikö hattuun saattaisi
    kertyä ihan kivasti pientä "jeesiä" monesta paikkaa ja monelta.... jos sen laittaisi kiertämään.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #386
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Kilven kanssa käy, kuten totesit, mutta tuolla kameratolppien perusteella määrätyistä maksuista näyttäs "rikos" vanhenevan, eivätkä ole noutaneet raastupaankaan. Ehkä rinnastus on väärä. Ideahan on saada tämä idiotismi viranomaiselle mahdollisimman raskaaksi. Jos mulla on joku peruste kyseenalaistaa mittaus, katon kyllä ton raastupa vaihtoehdon.
    Juu tämä kameratolppajuttu on hiukan eri asia. Niin kauan kun ei ole varmaa tietoa auton kuljettajasta ts. rikoksen tekijästä on juttu ns. avoin mutta näitä pakoputkia valvottaessa, kun käry käy, on tekijä aina tiedossa ja prosessi etenee toisella tavalla.

    En halua olla ilkeä ihminen mutta näistä mökäputkista määrätyistä sakoista ei, millään vippaskonstilla, pääse eroon muuten kuin todistamalla että mittauksessa on tehty virhe
    Viimeksi muokannut: Patukka; 23.04.2012 klo 21:08.
  27. #387
    Eipä ollut LP pojat kiinnostuneita mun Yoshimuran putkista joista ei löydy E-merkintöjä ja killereitä.
    Kortin ne otti pois kyllä ja kirjoittivat vielä sakonkin kotiin viemisiksi.
    BMW S1000RR
  28. #388
    Lainaa kuja hannu kirjoitti Katso viesti
    Eipä ollut LP pojat kiinnostuneita mun Yoshimuran putkista joista ei löydy E-merkintöjä ja killereitä.
    Kortin ne otti pois kyllä ja kirjoittivat vielä sakonkin kotiin viemisiksi.
    Noo.... Vaikenihan se viulu nyt vähäksi aikaa tollakin taktiikalla
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  29. #389
    Lainaa kuja hannu kirjoitti Katso viesti
    Eipä ollut LP pojat kiinnostuneita mun Yoshimuran putkista joista ei löydy E-merkintöjä ja killereitä.
    Kortin ne otti pois kyllä ja kirjoittivat vielä sakonkin kotiin viemisiksi.
    2012 sakkolaskuri startattu jo?
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  30.  
  31. #390
    1258€ maksoi tämän päivän ajot.
    BMW S1000RR
Sivu: 13 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213141523 ... ViimeinenViimeinen