täysin vakio mopo ja vaimennin ja ei edes ahveniston melurajaa saanut kun vaivoin läpi (95db/5500rpm vs tyyppikilven 96db/6500rpm) koskas se sun oman mopon melut on mitattu? Jääkö paljonkin varaa tyyppikilven rajoihin? olethan villat vaihtanut 10-20tkm välein änkäristä etteivät ole hävinneet pakokaasujen mukana...
siis ei mullakaan ole ollut mitään ongelmia viranomaisten kanssa kun en ei ole sattunut sitä virkaintoista joka haluasi kilvet mukaan. toki luultavasti myös vetoauton melut menis ton yli vaikka onkin vakio mut motonetin putkella ;)
Viimeksi muokannut: Slowrider; 03.06.2012 klo 00:43.
Track Punk Racing
Superbike #69
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Huomenna revin kyllä DB-Killerin irti...kerrataas vielä, mikä se sanktio nyt on kun jää kiinni?
Kawasaki Z750 -07
Duo-tech putkista lähti jo E-killerit irti ja racing "suulake" meni takaisin paikalleen.
E: matalat mörinät kannustaa ajamaan matalilla kierroksilla, kaikki voittaa.
E2: on muuten tosi iso ero ajaako v-powerilla vai 95E10:llä!
Viimeksi muokannut: mRkukov; 17.06.2012 klo 17:57.
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Ihmettelen että miksei kiinnitetä huomiota mopoihin ja niiden meluihin, tai teinien henkilöautoihin niissä voi olla minkälaista "putkiviritystä" tahansa.
Jeesus kun on ongelmat pieniä, taajamassa saa pelätä henkensä kaupalla suojatiellä jäävänsä kaikenmaailman "schumakkereitten" alle joilla on perkeeleen moinen kiire prismaan.. mutta nyt toi isojen pyörien melu on "pop"...
Itselleni tuli tänään postissa varaosakillerit, jotka meinaan sipasta lentävällä suht raadoiksi.
Yamaha FZ6-S
Ex. Vespa GTS 300 Super
Ex. Ducati Monster 1100
Ex. Bandit 600
Mitä kaikki pelkää!! Kaasua vaan ja ääntä kehiin!!! Tää on just tätä nykypäivää. Mitä herrat käskee niin kyllä kansalaiset tottelee täällä nynny maassa!!!
tossa oli ikean liittymästä eteenpäin kolme mp poliisia tiensivussa katsomassa pysäytettäviä, joita saatteli sitten sääksjärven rampille, missä oli pari poliisiautoo odottamassa,eipä niitä onneksi näyttänyt kiinnostavan
tehoputket vaikka yks niistä kyllä katsoi perään huolella
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Äänistä päätellen siinä Ikean kohdalta Sääksjärvelle päin kiihdytellään sen verran että on tuottoisa paikka olla tutkan kanssa..
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Tulipahan tuossa mieleen, kun huhut kertovat että vakioista on poliisi mitannut liian kovia ääniä. Tiukempi motoristi vaatii että kuvauspaikka kuvataan ja samalla kohtaa mitataan poliisin omasta moposta äänet... Voipi ilme konstaapelilla muuttua kun omakaan kalusto ei mittauksia läpäise
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Toki vaatimusta voi tehostaa ilmoittamalla että sakko tullaan käsittelemään käräjillä. En minä ainakaan nielisi rimpuilematta sitä tilannetta että täysin tehtaan kuosissa oleva pyörä ei viranomaisen mielestä olekkaan liikennekelpoinen. Siinä tilanteessa maksaja etsittäisiin käräjien kautta. Pyörän omistaja se ei voi olla.
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Eilen Tampereen Armonkalliolla tilanne joka kieli täydellisestä pelisilmän puutteesta, joku kohtuullisen äänekkäällä pyörällään veti jotain ihme rundia tässä mäellä. Tiuhaan asutettu kapeakatuinen mäki, paikka jossa suorastaan kerjää verta nenästään turhalla rundailulla ja sen verran näkyi mummoja ikkunoissa että mietin koska tulee partio paikalle. Eli ei näin.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Eiköhän se mene niin, että ajoneuvon kuljettaja aina viimekädessä vastaa siitä, että ajoneuvo on lain mukaisessa kunnossa. Jos tehdaskuntoinen peli ei sitten ole lain mukaisessa kunnossa, niin omistaja voi oikeuden kautta hakea korvauksia myyjältä/maahantuojalta/valmistajalta, mutta sitä sakkoa ei kyllä em. tahot suoraan maksa, vaan sen maksaa kuljettaja. Saako sen sakon sitten korvauksina takaisin on toinen asia.
GSF1200S
4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
Meikäläisen -92 Xt jammu on täysin vakiopöntöllä varustettu, mutta tainnut villat palaa sisästä, sen verran pahaa ääntä päästää.
Purkaminen on hankalaa, rälläkällä ehkä onnistuu.
Mitä tässä tapauksessa tehdään, ei tuota viitsisi konttorille viedä, jos kerran orkkispönttö.
Onko raja sitten tuo 103db?
Uutta pönttöä ei noin vanhaan raaski ostaa, liekö löytyykään suoraan ko. malliin sopivaa.
Ajelut tosin keskittyy enemmän hiekkateille/metsään, joten ei välttämättä poliisit matkan varrella kyttää.
Honda CBR 1000F -92
Suzuki Gsx 600F - 95
Kävipäs tuuri Sysmän läpi ajaessani lauantaina kun sinivuokot pysäyttivät puhallusratsiaan. Meikäläisellä kottaraisessa akran pöntöt (e-hyväksytyt) ilman killereitä. Siinä kypärää päästä repiessä, jotta voisin puhaltaa alkometriin, huomasin että mp-poliisi rupesi virittelemään db-mittaria. Oli ilmeisesti sen verran uusi laite kaverilla että ei kerinnyt käynnistää sitä ennenkuin poistuin paikalta. En tiedä olisko tullut sanomista vai kilvet lähteneet mutta en todellakaan jäänyt odottamaan että kaveri lukee käyttöohjeet ja tulee mittaamaan. Kilsan päähän sitten pysähdyksiin ja kypärän hihnaa kiristelemään sekä hanskoja käteen laittelemaan.
Pönttöjä löytyy satavarmasti tuolta:
http://www.kedo.de/ ja monesta muustakin paikasta.
Tuon ikäiseen pyörään saa asentaa minkä tahansa vaimentimen, jonka vaimennusteho on "riittävä". Hinnat alkaen 50e esim Motonetista. Käytettyjä saa tietysti vielä halvemmalla, kun säikyt putkenvaihtajat päivittävät kalustoa.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Tervetuloa joku melumittarilla varustettu partio Järvenpään Puistobluesin ympäristoon....
Täällä pyörii joku isohko vähäpyttyinen kaupunkimeluterroristi, jonka voisi poistaa kuleksimasta ainakin ensi viikon alkuun, ihan motoristien yleisen maineen nimissä
Miten nämä säännökset nyt menee käytännössä uudemmissa pyörissä ? Tyyppikilpi +5dB on sallittua vai ? Ja tämä sama sääntö pätee jos mopoon on vaihdettu hyväksytty sliparikin ?
Luulisi että tuollainen mittaus on niin monesta muuttujasta kiinni, että rajat voivat ylittyä vakiollakin ?
TÄSSÄ on se hinta mitä näistä kikkailuista maksetaan. Eli vastoin virallista näkemystä äänellä on myös turvallisuutta lisäävä funktio.
Mistäs tiedät ettei pyöräilijä ollut kuuro ja mp suorilla putkilla? Toisaalta sotilashävittäjätkin pitävät kovaa meteliä ilman rajoituksia, tarkoituksena aiheuttaa paniikkia maamosureissa
ja unohtu: http://www.savonsanomat.fi/uutiset/k...aukset/1224013 kyllä nyt alkaa otsasuonet porukalla pullottamaan, mutta itsepä sitä on ylilyönneillä vuosikaudet kerjätty ...
Viimeksi muokannut: Matva; 07.07.2012 klo 01:39.
Mites ne arvot pitää olla desibeli mittarissa, kun mittaa näitä ääniä. Fast/Hi, Fast/Low, Slow/Hi tai SLow/Low.
Mittailtiin kaverin harrikkaa, siinä on 1 ja 2 stagen killerit, tuli sama arvo molemmissa, mutta ilman niitä tuli vai 2 db kovemmat äänet
PS.Yritin selaa tätä topicia läpi, mutta ei osu silmään
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
RKA
Jos tämä vielä porukkaa kiinnostaa, niin Ahvenistolla saa mittaustuloksia ensi lauantaina:
http://www.moottoripyora.org/keskust...nlinnassa-14-7
RKA