Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Hei

    Tuli pari viikkoa sitten hommattua Rukan puku ja nyt tiedustelisin mitä olette käyttäneet puvun alla(kevään koleilla ja kesän lämpimillä keleillä)?

    Kuinka puku pitää tuulta ja olikohan hankinta hintansa väärti (oli onneksi tarjouksessa)?

    Kokemuksia/kommentteja??
  2. #2
    Niin piti vielä kysäistä että, oletteko käsitelleet pukua jollakin aineella ajan saatossa?
  3. #3
    Pari kesää olen Lancelotilla ajellut. Kelien mukaan alle kerroksia. Minun suosikkeja on tekniset alus asut ja lyhyt tai pitkähihaiset urheilupaidat tai ihonmyötäiset juoksuhousut. Ne on liukkaita puvun alla eikä ne hiosta vaan hengittää kivasti. en ole nahkaa käsitellyt mitenkään ja enpä usko että kannattaakaan. Ajan patinaa tulee käytössä mutta ei ole vaikuttanut veden pitävyyteen. Vetuketju meni takuuseen joka hoitui hienosti.
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  4. #4
    Oletko käyttänyt alla windstopper tuotteita? Meneekö tosta reikänahasta kuinka viima läpi? Onko alusasu merkkiä jota suosittelisit? Rukan alusasut tuppaa olemaan aika tyyriitä.
  5. #5
    Lainaa honda1000f kirjoitti Katso viesti
    Rukan alusasut tuppaa olemaan aika tyyriitä.
    Sanoo mies joka on ostanut Rukka Lancelot- puvun

    Njoo, varmaan parhaiten selviää tuon asun ominaisuudet kun käyt itse kokeilemassa.

    Alle suosittelen myös noita teknisiä alusasuja. Perus t-paitahan on mukava siihen asti kun hikoilet sen märäksi, sitten alkaa paleltamaan ja ei kuiva sitten millään. Tuohon aluspukuun kannattaa mielestäni tosiaan panostaa! Ja ei tarvitse olla erikseen mikään moottoripyörä alusasu, nuo aiemmin mainitut urheilupaidat on hyviä!
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  6. #6
    On ihan sama, mitä puvun alle laittaa, kunhan se on merinovillaa. Piste.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  7. #7
    toinen piste tuolle tekniselle alusasulle. ei todellakaan ole pakko olla merinovillaa saadakseen hyvän ja toimivan alusasun.
    Joskin tuon merinon perään aika moni vannoo...
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  8. #8
    Mikäs tossa villassa on hyvää? Muistaakseni myyjä sanoi, että nimenomaan ei villaa alle??

    Arvasin, että tulee sanomista tuosta Rukan alusasun kalleudesta...kun kuitenkin pukuun jo satsasin useampia satasia..

    Storm ainakin mainosti jotain edullisempaa windstopperi. Taidanpa käydä sitä tutkailemassa..
  9. #9
    Lainaa honda1000f kirjoitti Katso viesti
    Mikäs tossa villassa on hyvää? Muistaakseni myyjä sanoi, että nimenomaan ei villaa alle??

    Arvasin, että tulee sanomista tuosta Rukan alusasun kalleudesta...kun kuitenkin pukuun jo satsasin useampia satasia..

    Storm ainakin mainosti jotain edullisempaa windstopperi. Taidanpa käydä sitä tutkailemassa..
    Taisi myyjä tarkoittaa, ettei puuvillaa alle. Merinovilla on nimittäin ylivoimaisesti paras alusvaatemateriaali ihan kaikkeen käyttöön:

    Kylmällä kelillä lämmintä, lämpimällä kelillä viileää, hengittää mainiosti, saa imeä aika paljon kosteutta tai hikeä, jotta tuntuisi märältä, kuivuu nopeasti, ei ala haisemaan. Ja ei kutita niin kuin normaali lampaan villa. Varmaan löytyy muitakin hyviä puolia, mutta tässä ehkä tärkeimmät.

    Ainoa miinus on hinta Kerran kun näitä nimittäin koittaa, niin ei muita suostu pitämään ja koko alusvaatearsenaalin vaihtaminen tulee aika kalliiksi.

    Itse suosittelen ainakin Icebreaker- ja Smartwool-valmistajia. Löytyy mm. Partiokauppojen valikoimista. Myös Varustelekasta löytyy tiettyjä vaatekappaleita (esim. Tesema-sukat).

    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    toinen piste tuolle tekniselle alusasulle. ei todellakaan ole pakko olla merinovillaa saadakseen hyvän ja toimivan alusasun.
    Joskin tuon merinon perään aika moni vannoo...
    Toki normaalilla urheilupaidallakin selviää. Siis jos ei paremmasta tiedä. Minulta löytyy juoksu- ja fillariharrastusten vuoksi suuret läjät ns. teknisiä alusasuja joka lähtöön, joten uskallan väittää tietäväni, mistä puhun. Merinovillaa testattuani olen käyttänyt näitä teknisiä alusasuja vain silloin, kun se on ollut ehdottomasti välttämätöntä.

    Voin antaa merinovillakamojen käytöstä esimerkkinä meidän viime helmikuisen Kenian trekkaus-/safarireissun. Käytin reissussa kuori- ja väliasujen lisäksi tasan kahta merinovillaista aluspaitaa (pitkä- ja lyhythihainen). Reissu kesti 10 päivää, eikä paitoja tarvinnut tuona aikana pestä. Ja voin sanoa, että Mt. Kenialla oli kylmä ja Masai Marassa lämmin. Merinovilla toimi molemmissa, kun kylmällä kelillä se tuntui aina lämpimältä päällä ja kuumalla kelillä eristi kuumasta ilmasta ja haihdutti hien nopeasti pois.

    Merinovillan kanssa pitää tosin muistaa, että sitä ei tosiaan tarvitse (eikä edes kannata) pestä kuin todella harvoin. Useimmiten riittää pelkkä tuulettaminen. Ja jos pesuun ryhtyy, niin pitää käyttää villapesuainetta, sillä normaali pesuaine huonontaa villan ominaisuuksia (poistaa lanoliinin).
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  10. #10
    Kiitos hyvästä neuvosta. Taidanpa käydä ostoksilla ja satsata laadukkaaseen merinovillaan.
  11. #11
    Vinkki, jos edullista haluaa: http://www.ullmax.fi/webshop.asp?PG=195
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  12. #12
    Hyvä vinkki. Tuolla näyttäisi olevan ihan siedettävän hintaisiakin nuo tuotteet. Pitääpäs pistää merinot tilaukseen...

    Olettekos muuten olleet tyytyväisiä Lancelot pukuunne? Onko ollut takuukorjauksia/muita ongelmia varusteissa?
  13. #13
    Lainaa honda1000f kirjoitti Katso viesti
    Oletko käyttänyt alla windstopper tuotteita? Meneekö tosta reikänahasta kuinka viima läpi? Onko alusasu merkkiä jota suosittelisit? Rukan alusasut tuppaa olemaan aika tyyriitä.
    Rukan Lancelotista viima läpi? Siellähän on gore alla, ei siitä mene vesi eikä viima. Alle voi laittaa jotain lämmintä tarpeen mukaan.
  14. #14
    Lainaa honda1000f kirjoitti Katso viesti
    Hyvä vinkki. Tuolla näyttäisi olevan ihan siedettävän hintaisiakin nuo tuotteet. Pitääpäs pistää merinot tilaukseen...
    Huomaa, että nuo eivät sitten ole 100 % merinovillaa. Voi toimia, voi olla ettei toimi - en tiedä, kun ei ole kokemusta.

    (Tosin linkittämäni sukatkaan eivät olleet 100 %, mutta sukissa on jo ihan kestävyyden kannalta hyvä olla muutakin materiaalia seassa)
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  15. #15
    Aivan. Niinpäs näyttää olevankin. Pitääkin tutkia tarkemmin.

    Onko joku hankkinut pukuunsa muunlaista selkäsuojaa ritilän tilalle?. Rukan sivuilla näyttää ainakin olevan pariakin eri malli.
  16. #16
    Pari kesää olen ajellut nakupyörällä Lancelotit päällä. Gore pitää vettä ja hengittää, jopa niin hyvin että voisi sanoa ettei se pidä tuulta. Siksi olen pitänyt mukana haltin 75g kuoritakkia (menee nyrkinkokoiseen tilaan pakattuna) tuulta estämässä juuri puvun alla. Se on osoittautunut toimivaksi, vaikuttaa saman verran kuin nelisen astetta ulkolämpötilassa.

    Yksi merinovillainen kerrasto on ollut kokeeksi käytössä mutta ainakin Lancelotin kanssa se on mulle liian kylmä (ei pidä tippaakaan tuulta). Sopisi kyllä varmasti fyysisiin suorituksiin hyvin.

    Toki tuo lämpötilan kokeminen on kovin yksilöllistä. Siinä missä toinen hikoilee niin toinen vetää villapaitaa niskaan.

    Puku on ilman muuta hintansa väärti, vaikkei tarjouksesta ostaisikaan. Pitää vettä mutta ei hiosta ennekuin vasta siinä 30 asteen hujakoilla.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 05.04.2012 klo 16:14.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  17. #17
    Viime kausi tuli ajeltua Lanceloteilla, ja onhan se enemmän lämpimän kelin asu kuin kylmän. Viima tulee läpi ja pelkällä teknisellä alusasulla ajellessa tulee vilu motarilla jos on alle 20 lämmintä. Enkä yleensä palele.

    Kylmällä kelillä on tullut ajeltua alla merinot ja välissä windstopperit. Oli muuten vaikea löytää windstopperia jossa olisi käsivarret joka puolelta suojattu, kyynärtaipeista tulee nimittäin Lancelotissa pahiten puhallus läpi. Alennusmyynneistä Peakin juoksuasu tarttui matkaan. Marraskuussa sitten vielä fleecepusero väliin kun oli keli nollassa ja motari kutsui.

    Vesi pysyy kyllä ulkona loistavasti, muutenkin erinomainen asu.
  18. #18
    mun mielestä noi on tourinkiajeluun liian lyhyitä, housun ja takin välistä tulee sateella vesi sisään ja lähtee mahan kautta etuosa kastumaan -> myin asun
    BMW K1300S
  19. #19
    Lainaa VP-CB kirjoitti Katso viesti
    mun mielestä noi on tourinkiajeluun liian lyhyitä, housun ja takin välistä tulee sateella vesi sisään ja lähtee mahan kautta etuosa kastumaan -> myin asun
    Mulla ei ole ollut tota ongelmaa kun olen käyttänyt vetoketjua jolla takin ja housut saa kytkettyä yhteen. Itselleni sopi parhaiten 52 takki ja 50 housu.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  20. #20
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Mulla ei ole ollut tota ongelmaa kun olen käyttänyt vetoketjua jolla takin ja housut saa kytkettyä yhteen. Itselleni sopi parhaiten 52 takki ja 50 housu.
    Mustakin kuulostaa kummalta. On tosin toinenkin takki tota sarjaa, alkuperäinen malli ja sen seuraaja. Ikinä en olisi osannut kuvitella, että joku ei olisi tohon tyytyväinen. Itse olen ollut, alkup. sairaasta hinnasta huolimatta. Erikoisinta on ollut, että voi ajaa myös suht lämpimällä ja melkosta sadetta kestää ongelmitta. Heti on kuitenkin myönnettävä, etten enää pyri ajamaan niissä haasteellisimmissa olosuhteissa, mutta ilman iskiessä, on pärjättävä ja siihen huutoon Lancelot on vastannut hyvin.
    ... jotain piti muistaa
  21.  
  22. #21
    Milläs muuten olette estäneet veden tulemisen sisälle kaula-aukon kautta? Aika olematon kauluri on tuossa takissa ja erillinen takin alle laitettava kauluri vaan johdattaa veden kätevästi sisälle...
    Bandit 600 -03 -> Gsx-r 1000 -07