Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    On alkanut kiinnostaa kunnollisten polvisuojusten hankinta. Lähinnä ajofarkkujen alle, koska näissä Richan farkuissa on niin surkea taskusysteemi, että sinne ei saa mitään järkevästi viritettyä.

    Voisihan niitä sitten käyttää ehkä texmex housujen kanssakin jos ne olis hyvät.

    Silmään on iskenyt Dainese Knee V:
    http://www.revzilla.com/motorcycle/dainese-knee-v-guard

    Onkos kellään mitään kokemuksia näistä tai muista?

    Ps. Olin kunnon orggilainen ja käytin hakua, "polvisuoja" -hakusanalla ei löytynyt ainakaan dedikoitua ketjua aiheesta.
    Husqvarna Svartpilen 401 -22
    Ex. Honda Monkey 125
    Ex. BMW S1000RR -15
    Ex. Suzuki UK110 Address
    Ex. KTM 790 Duke
    Ex. R1 -08 kilpa-ajoneuvo
    Ex. ZX-6R -13
    Ex. GSR750
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  2. #2
    Ei kokemusta, mutta oon miettiny ihan samaa... Nettiä on tullu selattua ja forcefieldin suojat olis melko kiinnostavat. Kokemuksia olis mukava kuulla, että hiostaako tai onko epämukavat ja tms.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  3. #3
    Forcefield-Limb-Tube-Knee-Armour-Knee-Guards-Protection
    Forcefieldillä löytyy vastaavia, ehkäpä paremmin farkkujen kanssa sopivia
  4. #4
    ^ Kuinkahan sujuvat tommoiset "tuubit" on pukea käytännössä...?
    Husqvarna Svartpilen 401 -22
    Ex. Honda Monkey 125
    Ex. BMW S1000RR -15
    Ex. Suzuki UK110 Address
    Ex. KTM 790 Duke
    Ex. R1 -08 kilpa-ajoneuvo
    Ex. ZX-6R -13
    Ex. GSR750
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  5. #5
    mulla on tälläset
    http://www.thormx.com/product.jsp?pa...2094,2100,8340
    suojaa paremmin kuin yhdetkään noista yllä olevista, helppo pukea ja mahtuu housujen alle jos ei millään pilli-farkuilla ajele, ostin alunperin enska käyttöön, mutta nyt on kaikista housuista suojat revitty v*ttuun ja tulee nuo kunnon suojat aina puettua vaikka vaan kadulla ajelisi,
  6. #6
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Olen iskenyt silmäni Knox Flex Lite -suojiin. Näyttäis mukavilta..
  7. #7
    Itellä on nuo Knoxit, perkuleen hyvät on.
    Irtosuojia en käytä enää. Nuo tuubit pysyy paikoillaan ja on muutenkin melko huomaamattomat, toisin kuin irtosuojat jotka pyörii lahkeessa kuin hullun m....u
  8. #8
    Lainaa juka kirjoitti Katso viesti
    Itse hommasin samat suojat ensi kesäksi, aiemmin ajelin bilteman nivelletyillä mutta ne alkoi purkaantumaan itsestään... Tosin mulla forcet ei suosiolla sovi sartson ajofarkkujen alle, mutta vaihdan farkut verk... mx-housuun.

    Ja joo, kunnon polvareiden arvon tajuaa kun kerran konttaa... T. nimim. 15 vuotta sitten polvi asfalttiin ja tunto ei ole vieläkään palautunut kunnolla.
  9. #9
    Tuossa voisi toimia myös nuo rullaluistelijoiden polvisuojat jotka löytyy tuosta kaapista. Ajattelin vain ääneen...
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  10. #10
    Minulla on yleensä käytössä nuo Bilteman parin kympin suojat ja farkkujen alla nämä
    http://www.shelby.fi/catalog/product...oducts_id=1954
    BMW R1100RS
  11. #11
    Mä olen käyttänyt EVS:n polvareita loose-mallisten crossihousujen alla kesäkuumalla. Toimii ihan jees, vaikka vähän kankeemman oloista kuin kunnon pökien sisään integroidut. Toisinaan farkut + polvarit + crossipökät, helppo töihin tullessa heittää vaan päällimmäiset pois. Ei tarvi kekkaloida kalsareillaan töissä ja kuljettaa farkkuja mukana repussa tms.
  12. #12
    Nancy f**king Drew Kriisi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Dec 2003
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Tuossa voisi toimia myös nuo rullaluistelijoiden polvisuojat jotka löytyy tuosta kaapista. Ajattelin vain ääneen...
    Ensimmäisellä Kambodzan reissullani ajattelin juuri noin, ja voin kertoa että kun sen muksahduksen jälkeen maasta nousin ei suojat olleet sielläpäinkään mihin ne olin asettanut. Tämä onneksi enskapyörällä pikkuvauhdista joten vauriot ei suuria olleet vaikka suojat eivät paikallaan pysyneetkään.

    Forcefieldin tuubisuojat on itsellä tuntuneet parhailta, niiden hankinnan jälkeen on Progripin suojat jääneet kaappiin. Coolmax kangas tuubissa tuntuu miellyttävältä ihoa vasten helteessäkin ja pukeminen on jopa helpompaa kuin remmeillä kiinnitettävien suojien. Mutta jokainen tietysti makunsa mukaan, mulle noi toimii.
    -nomen est omen-
  13. #13
    Ei vissiin Suomessa vielä kovin yleisiä noi polvisuojat. Äsken kävin parissa isossa mp-kaupassa pk-seudulla pyörimässä, tavoitteena löytää uusi takalaukku ja polvisuojat kun sattuu jo kaikki muutkin suojat olemaan mallia 'erikseen päällepuettavia'. Tosi huonosti oli tarjolla joten joutunee tässä(kin) tapauksessa lähettää rahat ulkomaille. Jotenkin tuntuu oudolta että on isot hienot tilat täynnä tavaraa mutta kun menee jotain tiettyä hakemaan niin ei löydy ei millään. Tiedä sitten erottuuko mun maku niin paljon siitä mainstreamista vai mistä oikein johtuu . Noh, tulipa motonetistä sentään hanskat poistettua .
    Honda CBR1100XX
  14. #14
    All-Right on ainakin myynyt EVS:ää mx puolellaan...
  15. #15
    Lainaa Kriisi kirjoitti Katso viesti
    Forcefieldin tuubisuojat on itsellä tuntuneet parhailta,
    Kuvien perusteella forcefieldit tuntuisivat hyviltä.
    Kokoja on kolme, minkäkokoiset sulla on ja mikä on jalan ympäryysmitta polven ylä tai alapuolelta?
    Hiostaako?
    Onhan malli ns tuubi, eli ei hiertäviä hihnoja.
  16. #16
    Näitä voin suositella. Luulisi mahtuvan myös muun merkkiset suojat. Ainakin Bike World myi noita viime kesänä.

    http://www.jofama.se/motorcycle_wear...&id=248&cid=10
    GSX 1400 -07
  17. #17
    nostetaans aihetta:

    Lainaa Kriisi kirjoitti Katso viesti
    Forcefieldin tuubisuojat on itsellä tuntuneet parhailta,
    Kuvien perusteella forcefieldit näyttäisivät hyviltä.
    Kokoja on kolme, minkäkokoiset sulla on ja mikä on jalan ympäryysmitta polven ylä tai alapuolelta?
    Hiostaako?
    Onko näitä kellään muulla kuin Kriisillä? kiinnostaisi todellakin tuo mitoitushomma.
  18. #18
    Laitoin sunnuntaina tilaukseen ne Dainese Knee V:t kun netissä näytti olevan enimmäkseen positiivisia kommentteja ja säärien suojaaminenkin tuntui hyvältä ajatukselta.

    Tänään saapuivat ja ainakin näin olohuoneessa tuntuvat ihan hyviltä jalassa.

    Kirjoittelen käyttökokemuksia sitten kun niitä on vähän kertynyt.
    Husqvarna Svartpilen 401 -22
    Ex. Honda Monkey 125
    Ex. BMW S1000RR -15
    Ex. Suzuki UK110 Address
    Ex. KTM 790 Duke
    Ex. R1 -08 kilpa-ajoneuvo
    Ex. ZX-6R -13
    Ex. GSR750
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  19. #19
    No nyt täytyy kyllä sanoa, että ei nää pyörän selässäkään voi kovin huonot olla, koska jo toista iltaa pidän sujuvasti kotona jalassa tuntikausia. Ei hankaa eikä hiosta. Mukavasti hohkaa lämpöä jalkoihin.

    Ylimmäinen remmi on kyllä vähän lyhyen tuntuinen, että jos olis paksumpi jalka (mulla on varmaan keskikokoinen) niin en tiedä kiristäisikö.

    Jostain syystä vaimo ei pidä tätä touhua ihan normaalina, mutta eikös se aina ole hyvä varoiksi olla polvisyndit jalassa kotona
    Husqvarna Svartpilen 401 -22
    Ex. Honda Monkey 125
    Ex. BMW S1000RR -15
    Ex. Suzuki UK110 Address
    Ex. KTM 790 Duke
    Ex. R1 -08 kilpa-ajoneuvo
    Ex. ZX-6R -13
    Ex. GSR750
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  20. #20
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    No nyt täytyy kyllä sanoa, että ei nää pyörän selässäkään voi kovin huonot olla, koska jo toista iltaa pidän sujuvasti kotona jalassa tuntikausia. Ei hankaa eikä hiosta. Mukavasti hohkaa lämpöä jalkoihin.

    Ylimmäinen remmi on kyllä vähän lyhyen tuntuinen, että jos olis paksumpi jalka (mulla on varmaan keskikokoinen) niin en tiedä kiristäisikö.

    Jostain syystä vaimo ei pidä tätä touhua ihan normaalina, mutta eikös se aina ole hyvä varoiksi olla polvisyndit jalassa kotona
    Joo mä en käsitä mikä niitä naisia vaivaa. Kauhee valitus siitä ku mä koeajoin uusia hanskoja.
    Oli kuulemma sitä mieltä ettei tietokoneen käyttöö varten tarvita tixtex käsineitä suojilla
  21. #21
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Jostain syystä vaimo ei pidä tätä touhua ihan normaalina, mutta eikös se aina ole hyvä varoiksi olla polvisyndit jalassa kotona
    Ensi kerralla kun höyläät takaapäin karkeammalla matolla, tahtoo vaimoke polvisuojat itselleenkin
  22. #22
    käytössä samaiset suojat, mutta farkkujen päällä.. Ihan kätevät työmatkoilla, pysyi napakasti paikoillaan.
    Pysyykö paikoillaan mällätessä, siinäpä hyvä kysymys
    Viimeksi muokannut: Sierta; 30.03.2012 klo 14:29.
  23. #23
    Lainaa fayout kirjoitti Katso viesti
    Joo mä en käsitä mikä niitä naisia vaivaa. Kauhee valitus siitä ku mä koeajoin uusia hanskoja.
    Oli kuulemma sitä mieltä ettei tietokoneen käyttöö varten tarvita tixtex käsineitä suojilla
    Ja uuden potan "sisäänajaminen" talvella telkkaria katsellessa on muka tyhmää
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  24. #24
    Lainaa destroyers kirjoitti Katso viesti
    Itellä on nuo Knoxit, perkuleen hyvät on.
    Irtosuojia en käytä enää. Nuo tuubit pysyy paikoillaan ja on muutenkin melko huomaamattomat, toisin kuin irtosuojat jotka pyörii lahkeessa kuin hullun m....u
    Hommasin kanssa Knoxit ja täytyy kehua. Pysyvät paikallaan, eivät hiosta ja ovat mukavat. Eivät tosin sovi kovin paksu koipisille. Itselläni on siinä rajoilla...
  25. #25
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mä ostin noi Knox Flex Litet kö-ne-nyt-oli. Tuli piru nopeesti englannista, viime tistaina tilasin ja tänään soi ovikello, eli periaatteessa kolme ja puoli työpäivää Ikinä tullu mitään noin nopeesti ja vaan seittemän punnan kustannuksella, yleensä kaikki maksaa enempi saarelta toimitettuna..

    Joo.. Ei ehkä ollut niin huomaamattomat kun ajattelin. Mutta kyllä noilla nyt kelpaa kumminkin. Taitaa olla noissa ihan knoxin peruskumipolvarit sisällä ja siihen päälle vaan ommeltu tommonen tuubi.
  26. #26
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Tuossa voisi toimia myös nuo rullaluistelijoiden polvisuojat jotka löytyy tuosta kaapista. Ajattelin vain ääneen...
    Ei toimi oman kokeilun mukaan, koska polvet on ajossa kohtalaisen jyrkässä kulmassa - muuten pelittäis varmaan mutta em. syystä ovat epämukavat.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  27. #27
    No nyt on kokemusta Knee V:stä muualtakin kuin TV:n katselusta. On niillä tullut jo kolmetuhatta kilometriä ajeltua. Ainoa mistä ei ole kokemusta ovat todelliset hellekelit jotka toivottavasti ovat edessäpäin.

    Ja kyllä olen tyytyväinen. Ne ovat täysin huomaamattomat jalassa, siis unohtaa aika pian että ne jalassa ovat.

    Eivät ainakaan ajaessa hiosta ja vaatii pienen cooperin testin esim. 20 asteen lämpötilassa ennenkuin alkaa kuumottaa. Ajaessa ne mukavasti hohkaavat lämpöä polveen ja sääreen.

    Tänään menin pyörällä töihin (ensimmäistä kertaa), ajofarkut jalassa ja tietenkin Knee V:t, koko päivän. Ei tainnut kukaan huomata, että suojat jalassa oli ennenkuin mainitsin.

    Luulisin, että kolaritilanteessa pysyvät kohtuullisen hyvin paikoillaan. Pukeminen ei ole liian vaivalloista koska pystyy pujottamaan jalkaan avaamatta ylintä remmiä, joka on herkin säätämisen suhteen tai muuten alkaa puristaa alareittä.

    Negatiivisena seikkana, jos sellaisia täytyy etsiä, voisi mainita suojista esiin pistävät terävät muovin säikeet, jotka joskus hetkellisesti tuntee. Osan näkyvimmistä poltin sytkärillä pois, silti jostain tuntuu "pistos" joskus. Ei tunnu niin pahalta kuin kuulostaa kuitenkaan.

    Tixtexhousuista ja ajofarkuista olen taskusuojat ottanut pois ja näillä mennään
    Husqvarna Svartpilen 401 -22
    Ex. Honda Monkey 125
    Ex. BMW S1000RR -15
    Ex. Suzuki UK110 Address
    Ex. KTM 790 Duke
    Ex. R1 -08 kilpa-ajoneuvo
    Ex. ZX-6R -13
    Ex. GSR750
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  28.  
  29. #28
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Ja uuden potan "sisäänajaminen" talvella telkkaria katsellessa on muka tyhmää
    Ja paskalla ollessa kallistelu kuviteltuihin mutkiin kyykkypyöräasennossa ja huulien päristely on kuulemma lapsellista
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014