Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 84:sta
  1. #1
    Tästä ei ole muutamaa mainintaa lukuunottamatta ollut keskustelua. Onko kukaan ylipäätään tällaista ostanut? Ilmeisesti ei kovin moni, sillä ylivuotisiakin on edelleen saatavissa enkä viime kesänä muistaakseni nähnyt yhtään liikenteessä. Hintahan on suhteellisen kallis. Vielä kalliimpi se oli viime vuonna, mutta nyt on hieman pudonnut. Toisaalta olihan aikaisempikin VFR aina melko kovan hintainen.

    Tuossa yhdistyvät toisaalta entisen VFR800:n tekniikka ja toisaalta tuollainen hieman allround-tyyppinen olemus olematta kuitenkaan mikään enduro. Ulkomuodosta voi olla monta mieltä, mutta ei se ainakaan niin ruma (tai rumankaunis, miten kukin asian näkee) ole kuin isot endurot.

    Kenelläkään kokemuksia, mielipiteitä?
  2. #2
    Tästä mallista ei kukaan näköjään ole mitään mieltä, kun ei ainuttakaan kommenttia ole tullut. No pitää sitten hankkia niitä kokemuksia ihan itse (kaikki pitää itte tehdä *jupinaa, muminaa* ).

    Tilasin äsken mustan Crossrunnerin RTG-paketilla.
  3. #3
    Tuupakassa liikkeen pihalla kylmätyypitin crossrunnerin viime kesänä.
    Kyllä tuo minulle kelpaisi.Hyvä ajoasento ja hallinta namiskat kohdallaan.
    Pianhan tuota pääset testailemaan.
  4. #4
    Kirjoitanpa taas muutaman sanan tähän vilkkaaseen keskusteluun.

    Pääsiäisen jälkeisellä viikolla hain Crossrunnerin. Muilta kiireiltäni en ole paljon ehtinyt ajelemaan ennen tätä viikkoa, mutta nyt on yli 2000 kilsaa takana joten voi jo mielipiteitä muodostaa. Kovasti tyytyväinen olen, että raaskin Crossrunnerin ostaa. Vastaa odotuksiani ja käyttööni sopivalta tuntuu. Kiva rymytä pieniäkin teitä ja silti moottoritielläkin matkaa taittaa mielellään.

    Noutaessa oli kiinnitettynä korkea touringpleksi. Yhden kokeilukerran perusteella totesin, että moottoritienopeuksissa se aiheuttaa kamalan pörinän kypärään. Vaihdoin matalan pleksin ja se tuntuu paljon miellyttävämmältä. Matala pleksi on sitä paitsi paljon paremman näköinen ja viimeistellymmän oloinen reunapaksunnoksineen ja ruuvien upotuksineen, korkea pleksi on vähän kotitekoisen oloinen.

    Tähän asti pisin päivämatka on ollut 570 kilometriä. Ajoasento on ainakin minulle sen verran passeli että tuon vertainen ei vielä tuntunut missään, ei ruvennut hartioita jumittamaan eikä hanuria särkemään. Varmasti siis onnistuu paljon pidempienkin päivämatkojen taittaminen ilman tuskia.

    Tämän tyylisessä pyörässä tietenkin voisi olla edes pieni tavaralokero jossakin. Nyt joutuu oikeastaan pitämään vähintään yhtä laukkua aina mukana, sillä minullakin on yleensä ajellessa kamera mukana eikä se taskuunkaan sovi ja satulan alla ei ole oikeastaan minkäänlaista koloa. Tietenkin voisi katsella jotakin pikkuista tankkilaukkua, kun vanha laukkuni ei tuohon tankin päälle istu.

    En oikein ole nestekidemittaristojen ystävä, eikä mieli ole muuttunut. Jos valinnaisena olisi ollut kunnolliset selkeät viisarimittarit, niin sellaiset olisin ottanut. Sopivasta suunnasta kun aurinko paistaa niin kierrosmittaripalkista ei saa mitään tolkkua, eikä muukaan mittaristo kovin selvä ole. Vasta kävin näöntarkastuksessa, ikänäkökään ei vielä vaivaa joten ei ole siitä kiinni.

    1000 kilsan ensihuolto on tehty. Se on lähinnä öljyn ja suodattimen vaihto ja lisäksi kaikenlaisia tarkastuksia. Eipä ollut hintakaan kallis: 77,73 euroa (Tmi Sefotec, Riihimäki).

    Bensaa on tähänastisella taipaleella kulunut 5,82 litraa/100 km.

    Muutamia kuvia on tuolla: http://panu66.kuvat.fi/kuvat/Honda+VFR800X+Crossrunner/
  5. #5
    Tuli tommosella päivä ajeltua kun Vifferi1200f
    oli tonnin huollossa.Täytyy sanoa että
    oli kyl erittäin mukava ajoasento ja miellyttävä
    kaupunki pyörityksessä.Pyörä jotenkin tuntui
    tutulta heti kun sen päälle istahti.
    Mittaristo oli hanurista ja kone ehkä
    vähän puhditon,tai siitä puuttui alakierroksilta
    vääntö mitä ehkä tän tyyppiseltä mopolta odottaisi.
    Plussa myös äänistä,se kuullosti moottoripyörältä ( mitä
    vfr1200f ei tee).
    Luojan kiitos että sain 800 lainaan enkä 1200sta x:ää,sillä
    jos molemmissa x:issä on yhtä mukava ajoasento niin voi
    olla että oma pyörä olisi "jäänyt" sinne tonnin huoltoon.
    White punks on dope!!
  6. #6
    Meillä tämä on nyt vakavassa harkinnassa, kun molempien pitää pystyä ajamaan samalla pyörällä. Rouva 168 cm. ja minä 189. Kylmätyyppien jälkeen ajoasento vaikutti ihan asialliselta. Jos jollain on tullut lisää kokemuksia ko. laitteesta, kirjoitelkaa ihmeessä ! Huomenna ite kokeilemaan.
    Life is too short to leave behind.

    Kawasaki 300J 2014 - lällis

    Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
  7. #7
    Lainaa mänä kirjoitti Katso viesti
    Meillä tämä on nyt vakavassa harkinnassa, kun molempien pitää pystyä ajamaan samalla pyörällä. Rouva 168 cm. ja minä 189. Kylmätyyppien jälkeen ajoasento vaikutti ihan asialliselta. Jos jollain on tullut lisää kokemuksia ko. laitteesta, kirjoitelkaa ihmeessä ! Huomenna ite kokeilemaan.
    No mukava ajaa, myös kaksi päällä, ehkä keväisin ja syksyisin tuulisuojia kaipaa lisävarusteeksi pidemmille matkoille. Samoiten, naispuolisten ketjurasvailuista ei tule yhtään mitään ilman keskiseisontatukea.
    Jos saatte koeajoon laukkusarjoilla pelin, pohtikaa ahtautta kaksi päällä.
    Jotenkin en usko että emäntäsi tuolla pystyy ajelemaan, meitin emäntä on suunnilleen samanpituinen kuin teitin, ja Honda oli aivan liian korkea kokeiluissa. Toivottavasti teitille istuu paremmin.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  8. #8
    Nyt aikana, jona vakuutusyhtiöt ylihinnoittelevat tehokkaiden rr päätteisten pyörien vakuutushinnat, olen katsellut itselleni uutta pyörää ja viimeksi, kun huollatin motosunilla pyörääni pisti tuo crossrunner silmään. Tykästyin heti muotoiluun, ja katsastettuani speksit olin innostunut. Ensi keväänä pitääkin ruveta katselemaan josko olisi jo muutamia käytettyjäkin jo tarjolla nykyisten parin hassun lisäksi. Vikka 05 blade onkin jopa matkaajossa ihan kelpo pyörä kokoiselleni 176/78 kokoiselle lievä etukumara alkaa muutaman sadan kilometrin jälkeen jumittaa selkääni, ikä ei tuu yksistään, crossrunnerissa tuo asento oli itselleni aika optimaalinen
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
  9. #9
    Tilasin tänään mustan X:n RTG-paketilla. Metriäkään en ole ajanut tuommoisella, mutta eiköhän se moottoripyörän tavoin käyttäydy. Hyvistä palikoista se on ainakin kasattu.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  10. #10
    Lainaa guide5 kirjoitti Katso viesti
    Nyt aikana, jona vakuutusyhtiöt ylihinnoittelevat tehokkaiden rr päätteisten pyörien vakuutushinnat, olen katsellut itselleni uutta pyörää ja viimeksi, kun huollatin motosunilla pyörääni pisti tuo crossrunner silmään. Tykästyin heti muotoiluun, ja katsastettuani speksit olin innostunut. Ensi keväänä pitääkin ruveta katselemaan josko olisi jo muutamia käytettyjäkin jo tarjolla nykyisten parin hassun lisäksi. Vikka 05 blade onkin jopa matkaajossa ihan kelpo pyörä kokoiselleni 176/78 kokoiselle lievä etukumara alkaa muutaman sadan kilometrin jälkeen jumittaa selkääni, ikä ei tuu yksistään, crossrunnerissa tuo asento oli itselleni aika optimaalinen
    Olisi minulla kaupan Crossrunner 2011 aj5400km takuu 1.7.2015 asti,Hondan lämpökahvat ,keskiseisontajalka,Giwin perälaukku selkänojalla,virheetön pyörä, tuli hankkitua toinen pyörä.Lisätietoja 0443656493 .
    Viimeksi muokannut: kolmake; 20.10.2012 klo 13:25.
  11. #11
    Pandella on tämmönen ja mulle tulossa. Tässäkö kaikki Orgilaisten X:t ? Ajelin joku aika sitten lainalaitteella noin 750 km:n viikonlopun ja ei voi muuta kuin kehua konetta ja ajo-ominaisuuksia. Ainoa asia, mikä tuolla kokemuksella oli kirjaimellisesti päin persettä, on satulan materiaali. Enpä aikaisemmin moisella liukuradalla ole istunutkaan. Talven aikana homma hoitunee kohtuurahalla kotimaisella verhoilijalla tai sitten myöskin kohtuuhintaan Topselleriellä, posti kylläkin maksaa jonkun euron. Etulokariin on on hankittava jatke ja huggeri myös taakse. Alta satkun maksavat ilman lisäohjaimet kiinni tankkiin ja siinä sitä onkin oiva matkapeli ( ainakin yhdelle pitemmälle reissulle itseni tuntien ). Ihan pienellä ei taida kulkea omistaja-asteellakaan, mutta tankin koosta johtuen ainakin sen 300 km. Sitten sitä joutaakin tankkaamaan ja höyryttelemään muutamat usvat.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  12. #12
    Lainaa aj@ kirjoitti Katso viesti
    Ainoa asia, mikä tuolla kokemuksella oli kirjaimellisesti päin persettä, on satulan materiaali. Enpä aikaisemmin moisella liukuradalla ole istunutkaan. Talven aikana homma hoitunee kohtuurahalla kotimaisella verhoilijalla tai sitten myöskin kohtuuhintaan Topselleriellä, posti kylläkin maksaa jonkun euron.
    Jos samaa liukkausluokkaa kuin 12-vifferissä, niin luistinrata on. Pärjääminen riippuu asun materiaalista ja minulla homma hoitui Goreissa, kun laitatin nahkaa persaukseen. Ja nahkahousulla homma toimii erinomaisesti.
    Tarakkaharakalle sitten Triboseat, niin on hjuva, ei tarvii penkkiä vaihtaa, kun sinänsä on noinkin kovana, ainakin minulle toimiva. Pisin päivälegi 800 km, meni ihan sujuvasti sekin.
    Kevlar-farkuilla en juuri ajakaan.
    <p>.</p>
  13. #13
    Itse en ole satulaa liukkaaksi huomannut, varmaan tosiaan ajoasun materiaalista kiinni. Mulla on tekstiilisen Halvarsson-puvun persausosa nahkaa, ehkä se sitten pitää paremmin.

    Lainaa aj@ kirjoitti Katso viesti
    Pandella on tämmönen ja mulle tulossa. Tässäkö kaikki Orgilaisten X:t ?
    Tekis melkein mieli kysyä, että tässäkö kaikki Suomen X:t liikkeiden ulkopuolella? No pari yksityisen ilmoitusta on Nettimotossa ollut, mutta liikenteessä tai taukopaikoilla en ole omani lisäksi nähnyt edelleenkään ainuttakaan muuta.

    Muuten tuosta toimintasäteestä niin bensamittari alkaa suht aikaisin vilkuttamaan viimeistä palkkia että nyt viedään viimeisiä. Ohjekirjan mukaan silloin pitäisi olla jäljellä 4,5 litraa mutta todellisuudessa silloin saa tankattua vasta noin 15 litraa eli jäljellä lienee kuutisen litraa.

    Jos ketä kiinnostaa niin olen tuonne aikaisemmin linkittämääni kuvakansioon pikkuhiljaa lisäillyt kuvia ajeluretkiltä.
  14. #14
    Pandella on tämmönen ja mulle tulossa. Tässäkö kaikki Orgilaisten X:t ?
    Mulla on myös samanlainen setti. Ostin kesäkuussa ja tulihan tuolla ajeltua kaksi päällä pieni kotomaarundi.
    Bensaa palaa tasaisella ajolla 5 litran molemmin puolin.
    Tyytyväinen olen ollut. Jos nyt jostakin marisisin: penkin muotoilu patistelee epätasaisella ajamaan tankissa kiinni.
    Eipä tienpäällä ole juurikaan X:ä näkynyt. Yhden punaisen X:n bongasin kesällä kaivarissa.
    Lieneekö sivukatteen tuulisuojista kokemuksia? Crossrunner forumilla liputtivat kyllä puolesta. Tosin valmistaja ei suosittele käyttämään korkean pleksin kanssa.
  15. #15
    Eipä vielä tiedä kun mopokin tulee ensi lumien sulettua, mutta noilla kumisiivillä mopo tulee. Jossakin Aussien koeajossa ja esittelyssä nuo olivat samassa kuvassa korkean pleksin kanssa maininnalla jotenkin tyyliin " erinomaiset " ison plexin kanssa. Eipä tuo niin suuri sijoitus ole, etteikö kokeilla voisi.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  16. #16
    Moi!

    Oli viikon verran koeajossa valkoinen Krossrunneri, täytyy sanoa että makea vääntö koneessa, ja kevyt ajoasento jos omaan äffään vertaa. Miinuksena tosiaan liukas satula joka on varsinkin matkustajalle todella huono kun lisäksi penkki on ihan suora , varsinkin takaosa.Waimo ei myöskään pitänyt siitä että matkustajan osa on samalla tasolla kuskin kanssa.
    Ja alkuperäispleksi on aikas pieni , mutta täähän kai kuuluu olla naku ?
    Kaikkiaan kuitenkin ihan kiva mopedi
    Tilausta ei nyt kuitenkaan laitettu vetämään
    Suzuki GSX S 1000 F 2019
  17. #17
    Onko Crossrunnerissa ulkolämmön näyttöä ?Jos on niin miten saa mittariin näkyviin?Ohjekirjassa ei ole mainintaa mut TMn testissä oli et on ulkolämmön näyttö?
  18. #18
    En omassani ole havainnut että olisi ilmanlämpötilan näyttöä. Olisiko testin yhteydessä virheellinen tieto tai sitten testissä on ollut joku esisarjan tai muille markkinoille tarkoitettu yksilö jossa on poikkeava varustus.

    Mutta toki jos tuosta sellainen löytyy niin mielelläni itsekin kuulisin miten sen saa näkösälle kun ei ohjekirjassa tosiaan asiasta mainita.
  19. #19
    Niin Bikekessä numerossa 1/2011 lukee,mittaristo joka sisältää myös ulkolämpömittarin,on mukavasti kasvojen korkeudella.
  20. #20
    Lainaa kolmake kirjoitti Katso viesti
    Niin Bikekessä numerossa 1/2011 lukee,mittaristo joka sisältää myös ulkolämpömittarin,on mukavasti kasvojen korkeudella.
    Pitäisi tulla mittarin näyttöön moottorilämmön kohtaan ulkolämpö lukema,en tiedä miten kun on mulle vielä uusi pyörä,ja ei ole nyt akkua kiini et pääsis kokeilee,onko Pandella akku kiini niin kokeilis toimiiko?
  21. #21
    Mulla ei ole Crossrunner nyt tässä kotinurkissa vaan toisaalla talvijemmassa, mutta pitäähän tuo lämpömittarihomma jossain vaiheessa tutkia. Ei mulle kyllä kesän mittaan mieleen jäänyt että olisin vahingossakaan näyttöön saanut ulkolämpötilaa.
  22. #22
    Lainaa kolmake kirjoitti Katso viesti
    Onko Crossrunnerissa ulkolämmön näyttöä ?Jos on niin miten saa mittariin näkyviin?Ohjekirjassa ei ole mainintaa mut TMn testissä oli et on ulkolämmön näyttö?
    Miten Hondissa ulkolämpötila eroaa sisälämpötilasta? Voiko Hondassa asian jollain tarkkuudella selvittää myös aistinvaraisesti?

    edit: No joo, sainpahan viisasteltua. Toki omistaja haluaa tietää, miten pyörän eri ominaisuudet toimii tai onko niitä ensinkään. Se siitä. Jos kuitenkin hakemalla hakee, niin harvoinpa mieleen tulee mitään turhempaa kuin säämittari moottoripyörässä.
    Viimeksi muokannut: hra1150; 21.12.2012 klo 20:59.
  23. #23
    Sen, mitä koeajoa ajoin, on se siinä bensapalkkien alapuolella, näin muistelisin. Toisaalta ei sen puuttuminenkaan mikään ihme olisi. Siinä vehkeessä jolla reissuni heitin, ei varatankilla mitään numeroita ollut niinkuin ohjekirjassa näyttäisi olevan. Palkkeja vain vilisi enemmän tai vähemmän ja ei siitä jäljelläolevasta määrästä erkkikään selkoa saa. Voi olla, että omasta tulee nuokin asiat selvitettyä, jos sen varabensamittamittari taas on palkillinen ja siinä yksilössä ei olisikaan sitä ilman lämpömittaria, jonka turhuudesta olen kyllä ihan toista mieltä kuin hra 1150. Tietysti kovastikin riippuu siitä, missä ja milloin ajelee, mulla voi tulla myös jäätävää tienpintaa vastaan.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  24. #24
    "Tietysti kovastikin riippuu siitä, missä ja milloin ajelee, mulla voi tulla myös jäätävää tienpintaa vastaan."

    Harvoin noita Crossrunnereita marraskuulla enää vastaan tuli. Itse katsoin lämpömittarista ennen kuin kotoa läksin. Vielä vähemmän näkyi niitä, jotka olivat pyöränsä tienposkeen hylänneet pelkästään sen vuoksi, että "ulkolämpömittari" miinusta näytti. Ehdottoman tärkeä kapine arjessa enivei, varsinkin, jos tulee jäätävää tienpintaa ennalta-arvaamatomasti vastaan.
  25. #25
    Minulla on Deauvillessä tarralla kiinni 4 €a maksanut ulkolämpötilan mittari kiinni. Ja hyvä se on olemassa. Ei ainakaan mitään haittaa ole. Mutta minullehan ajokokemus on kertynyt vasta 51 vuoden aikana.
  26. #26
    Samoissa mennään ja myös yleensä yhtä hinnakkaita lämpömittareita olen harrastanut. Noissa vaan tuo liimapuoli, eli se tarra, on sen verran heikkolaatuinen, että jossain vaiheessa tuppaavat tielle putoamaan.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  27. #27
    Lainaa Vempel-Ville kirjoitti Katso viesti
    Minulla on Deauvillessä tarralla kiinni 4 €a maksanut ulkolämpötilan mittari kiinni. Ja hyvä se on olemassa. Ei ainakaan mitään haittaa ole. Mutta minullehan ajokokemus on kertynyt vasta 51 vuoden aikana.
    Juu, ei ole haittaakaan, samaa mieltä. Onneksi meikäläiselle jää vielä 25 vuotta aikaa valaistua. Tosin olen silloin jo kahdeksankymppinen, mutta lapamato on toivoa täynnä sanoi Torsti.
  28. #28
    Lainaa kolmake kirjoitti Katso viesti
    Niin Bikekessä numerossa 1/2011 lukee,mittaristo joka sisältää myös ulkolämpömittarin,on mukavasti kasvojen korkeudella.
    Olisiko kyseessä ollut Bike- tyylinen ulkomaisten lehtien (ja siitä käännetty ja ostettu) koe- ajo, ja ko maan pyörässä on tuo lämpömittari vakiovaruste (ja Suomen mallissa ei ole).

    Mikäli mittaria ei ole, ja sellaista kaipaa, muutaman Euron hintaan semmoisen kyllä saa. Toki, eihän se ole superlaadukas Hontun alkuperäinen, mutta näyttänee pakkasen kuitenkin riittävän tarkasti.
  29. #29
    Lehti on Bike luettelo jossa kaikki pyörämallit 1/2011,tiedot saatu maahantuojalta,mutta koeajo heidän keräämien kokemuksien perusteella.
  30.  
  31. #30
    Onko uutta Crossrunneri myynnissä tänä vuonna vai ylivuotisia ?
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen