Sivu: 74 / 88:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2464727374757684 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2191:stä 2220:een 2622:sta
  1. #2191
    Viime kesä 986,86€ Etukasko ympärivuotinen If:iltä, seuraava kausi sama setti 971,22€
  2. #2192
    Moi,

    Esimerkkitapaus: Tarkastellaan 2:ta herrasmiestä Tupu ja Hupu, jotka aloittavat moottoripyöräharrastuksen ja valitsevat vakuutuksekseen vakuutusyhtiö IF:in moottoripyörille tarkoitetun seisonta-ajallisen liikennevakuutuksen. Molempien liikennevakuutuksen bonus on asiakassuhteen alkaessa 30%. Molempien ajokausi kestää vuosittain tuokokuun alusta syyskuun loppuun. Molemmat pitävät pyöränsä liikennekäytösssä ajokauden aikana ja seisonnassa sen ulkopuolella. Molemmat ovat huolellisia kuljettajia ja ajavat kaikki ajokautensa ilman vahinkoja. Molemmat uusivat ajokalustonsa kerran vuodessa.

    5 vuoden kuluttua Tupun liikennevakuutuksen bonus on noussut 80%:iin, mutta Hupun liikennevakuutuksen bonus on edelleen 30%. Miten tämä on mahdollista?

    Vastaus: Tupu on vaihtanut ajopeliään vuosittain lokakuussa, kun sitä vastoin Hupu on tehnyt saman heinäkuun puolivälissä. IF:issä Bonuksen kasvaminen 10%/vuosi edellyttää SAMAN (!) moottoripyörän pitämistä liikennekäytössä vähintään 90 päivän ajan per vuosi. Tupun tapauksessa tämä ehto täyttyy, mutta Hupun tapauksessa se ei täyty.

    Tarinan opetus: Jos sinulla on seisonta-ajallinen moottoripyörävakuutus IF:issä, kannattaa kiinnittää huomiota siihen, missä vaiheessa vuotta ostat uuden pyörän. Valitsemasi ajankohta vaikuttaa bonuskehitykseesi.

    Vakuutukseni ajokaudelle 2020:

    BMW K1600 GT vm. 2019, mies 55v Espoossa, seisonta-ajallinen liikennevakuutus + osakasko IF:issä, Liikennevakuutuksen bonus 70% + osakasko ilman bonusta = 490EUR / vuosi, mikäli pyörä olisi koko vuoden liikennekäytössä. Seisontaan ilmoitetut kuukaudet pienentävät vuosihintaa tuosta mainitusta lukemasta.

    Terveisin Jari M.
  3. #2193
    Allekirjoittanut 22v mies ja sporttinen 1000cc pyörä (Yamaha FZ1) on lähtökohtaisesti paha yhdistelmä edullista vakuutusta haviteltaessa mutta IF:n vakuutuslaskuri antoi ympärivuotisen osakaskon hinnaksi 600€/v, mikä yllätti positiivisesti. OP:n tarjous oli n. 700€/v ja POP:n n. 800€/v.
    Viimeksi muokannut: Joonaskri; 16.03.2020 klo 12:33.
  4. #2194
    Aika kovia vakuutusmaksuja maksatte. ;o(

    Itse ostin juuri BMW R1100GS pyörän vuodelta 1999.
    Vakuutuksen otin OP Pohjolasta.
    Vakuutuksen hinta pikkukaskolla sisältäen myös hinauksen on noin 240.- €/vuosi kokoaikaisena maksimibonuksilla.
    Mies 67 V, asuu Vantaalla.

    Aikaisemmin IF oli halvin samanlaisella pyörällä, mutta he ovat nostaneet tuota pikkukaskon hintaa roimasti, joten yhtiö vaihtuu.
    Pekka
  5. #2195
    Kunnon kyyti maksaa aina. Tyhjän saa jopa ilmaiseksi.
  6. #2196
    Lainaa JariMutikainen kirjoitti Katso viesti
    Moi,

    Esimerkkitapaus: Tarkastellaan 2:ta herrasmiestä Tupu ja Hupu, jotka aloittavat moottoripyöräharrastuksen ja valitsevat vakuutuksekseen vakuutusyhtiö IF:in moottoripyörille tarkoitetun seisonta-ajallisen liikennevakuutuksen. Molempien liikennevakuutuksen bonus on asiakassuhteen alkaessa 30%. Molempien ajokausi kestää vuosittain tuokokuun alusta syyskuun loppuun. Molemmat pitävät pyöränsä liikennekäytösssä ajokauden aikana ja seisonnassa sen ulkopuolella. Molemmat ovat huolellisia kuljettajia ja ajavat kaikki ajokautensa ilman vahinkoja. Molemmat uusivat ajokalustonsa kerran vuodessa.

    5 vuoden kuluttua Tupun liikennevakuutuksen bonus on noussut 80%:iin, mutta Hupun liikennevakuutuksen bonus on edelleen 30%. Miten tämä on mahdollista?

    Vastaus: Tupu on vaihtanut ajopeliään vuosittain lokakuussa, kun sitä vastoin Hupu on tehnyt saman heinäkuun puolivälissä. IF:issä Bonuksen kasvaminen 10%/vuosi edellyttää SAMAN (!) moottoripyörän pitämistä liikennekäytössä vähintään 90 päivän ajan per vuosi. Tupun tapauksessa tämä ehto täyttyy, mutta Hupun tapauksessa se ei täyty.

    Tarinan opetus: Jos sinulla on seisonta-ajallinen moottoripyörävakuutus IF:issä, kannattaa kiinnittää huomiota siihen, missä vaiheessa vuotta ostat uuden pyörän. Valitsemasi ajankohta vaikuttaa bonuskehitykseesi.

    Vakuutukseni ajokaudelle 2020:

    BMW K1600 GT vm. 2019, mies 55v Espoossa, seisonta-ajallinen liikennevakuutus + osakasko IF:issä, Liikennevakuutuksen bonus 70% + osakasko ilman bonusta = 490EUR / vuosi, mikäli pyörä olisi koko vuoden liikennekäytössä. Seisontaan ilmoitetut kuukaudet pienentävät vuosihintaa tuosta mainitusta lukemasta.

    Terveisin Jari M.
    Olin siinä käsityksessä etteivät vuosittaiset bonuskertymät ole enää käytössä. 2019 muuttui ja hinnoittelu perustuu pelkästään yhtiön riskiarvioon. Ennen tätä mulla pätkässä 30% ja autossa 70-80% kun tuo muuttui niin molemmat 80%. Eli hinnoittelu perustuu ilmeisesti siihen autoon jolla niitä vahinkoja ei viimeiseen 30 vuoteen ole ollut.
    K8-1000
  7. #2197
    ^ Tuossa meikäläisen bonukset - ilman ensimmäistäkään vakuutukseen vietyä vahinkotapahtumaa:

    - Aprilia (Pohjola Vakuutus): 265 + 74 = 339 € (lv:n bonukset 76%)
    - GasGas (Fennia): 134 + 35 = 169 € (lv-bonus 60%)
    - Mondeo (Fennia): 204 € (lv-bonus 83%)

    Katupyörä ollut n. 8v ja kuraenska 4,5v.
  8. #2198
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Olin siinä käsityksessä etteivät vuosittaiset bonuskertymät ole enää käytössä. 2019 muuttui ja hinnoittelu perustuu pelkästään yhtiön riskiarvioon. Ennen tätä mulla pätkässä 30% ja autossa 70-80% kun tuo muuttui niin molemmat 80%. Eli hinnoittelu perustuu ilmeisesti siihen autoon jolla niitä vahinkoja ei viimeiseen 30 vuoteen ole ollut.
    Kyllä ainakin IF:llä on edelleen liikennevakuutusehdoissa määritetty lähtöbonus, vuosittainen nousutaulukko ja määrittely miten vahingot vaikuttavat. Mutta siinä JariMutikainen on väärässä tuossa esimerkissään, että seisonta-ajallisesti vakuutetun pyörän pitää olla liikennekäytössä 90pv vakuutuskauden aikana, eikä kalenterivuoden aikana. Eli jos ostaa pyörän 1.7. niin vakuutuskausi on siitä 12kk eteenpäin, joten bonuksen nousuun riittää vaikkapa se, että pyörä on liikennekäytössä elokuun loppuun ja taas seuraavan vuoden kesäkuun alusta alkaen.
  9. #2199
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä ainakin IF:llä on edelleen liikennevakuutusehdoissa määritetty lähtöbonus, vuosittainen nousutaulukko ja määrittely miten vahingot vaikuttavat. Mutta siinä JariMutikainen on väärässä tuossa esimerkissään, että seisonta-ajallisesti vakuutetun pyörän pitää olla liikennekäytössä 90pv vakuutuskauden aikana, eikä kalenterivuoden aikana. Eli jos ostaa pyörän 1.7. niin vakuutuskausi on siitä 12kk eteenpäin, joten bonuksen nousuun riittää vaikkapa se, että pyörä on liikennekäytössä elokuun loppuun ja taas seuraavan vuoden kesäkuun alusta alkaen.
    Tässä juttua siitä mihin viittasin https://yle.fi/uutiset/3-9936335 ilmeisesti prätkän suhteen käytännöt vaihtelee.
    K8-1000
  10. #2200
    OP oli Duke 790 -19 kohdalla jälleen halvin 570 € vuosi, osakasko+hinaus. Ifissä ollut vuosikymmenet kaikki muut vakutukset paitsi motot, mutta nytkin eroa taisi olla reippaasti yli satanen mikä nyt ei tietysti paljoa ole, mutta.. Nykyään ei saa enää sellaista palvelua, että: "Mikäs se kilpailijan tarjous oli niin katsotaan vähän hintaa?" Ifissä vaan kiinnosti teho ja paino kun vakuutin pyörän ensin valmistenumerolla ja hintahan on aina sama minkä nettilaskuri antaa vastaavalle saman vuosimallin pyörällle.
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  11. #2201
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    29v mies, 70% liikenne bonus ja Suzuki GSX-R1000 2011: 1 496,49 € /vuosi osakaskolla IF:ssä.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  12. #2202
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Omaa henkilökohtaista autovakuutusta minulla ei ole ollut vuosikymmeniin, eli bonuksia ei ole karttunut.

    Ajankohtaiseksi tuli hankkia auto omiin nimiin ja selvisi, hyvän vinkin kautta, että voin hyödyntää vaimon täydet bonukset!! omaan vakuutukseni. Nyt ovat täydet maksimi bonukset käytössä. Näiden bonusten suhteen oma vahinkohistoria.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  13. #2203
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä ainakin IF:llä on edelleen liikennevakuutusehdoissa määritetty lähtöbonus, vuosittainen nousutaulukko ja määrittely miten vahingot vaikuttavat. Mutta siinä JariMutikainen on väärässä tuossa esimerkissään, että seisonta-ajallisesti vakuutetun pyörän pitää olla liikennekäytössä 90pv vakuutuskauden aikana, eikä kalenterivuoden aikana. Eli jos ostaa pyörän 1.7. niin vakuutuskausi on siitä 12kk eteenpäin, joten bonuksen nousuun riittää vaikkapa se, että pyörä on liikennekäytössä elokuun loppuun ja taas seuraavan vuoden kesäkuun alusta alkaen.
    Hyvä pointti!

    Näin ymmärrettynä 'Tupu-ja-Hupu'-esimerkkitapauksessani kummankin moottoripyöräilijän bonukset kasvaisivat 10% per ilman vahinkoja ajettu vakuutuskausi. Tähän sisältyy (ilmeisesti?) vaatimus siitä, että kullakin moottoripyörällä täytyy ehtiä ajaa täysi vakuutuskausi (= 12kk), jossa on vähintään 90 päivää liikennekäyttöä ilman vahinkoja, ennen kuin voi ostaa uuden ajopelin. Muutoin vanha vakuutus päättyy ennen täyden vakuutuskauden (= 12kk) täyttymistä, ja bonuksen kasvaminen kesken lopahtaneelta vakuutuskaudelta jää saamatta. Itselleni kävi juuri näin, enkä aluksi ymmärtänyt, miksi.

    Muistutan vielä, että tämä esimerkki koskee IF:in seisonta-ajallista moottoripyörän liikennevakuutusta. Muissa yhtiöissä ja/tai vakuutustyypeissä asiat voivat olla toisin.

    Kiitos sami1024:lle tuon seikan esiinnostamisesta: vakuutuskausi ja ajokausi ovat 2 eri asiaa.

    / Jari M.
    Viimeksi muokannut: JariMutikainen; 18.03.2020 klo 10:55. Syy: Pari täydennystä alkuperäiseen versioon.
  14. #2204
    Triumph Tiger 995 01 osakasko ympäri vuoden .taitaa olla täydet ponarit .176e.ifissä
    Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  15. #2205
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    29v mies, 70% liikenne bonus ja Suzuki GSX-R1000 2011: 1 496,49 € /vuosi osakaskolla IF:ssä.
    Mul oli kai OP:ssa joku 500€/vuosi tohon
    Superbike #7
  16. #2206
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mul oli kai OP:ssa joku 500€/vuosi tohon
    Jonen riskikerroin eri?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #2207
    Mies, 49,9 vuotta, Espoo, Kawa ZZR 1400, IF:in ympärivuotinen liikenne ja täyskasko 773 egee / vuosi, 4:ssa osassa maksettuna.

    Katsoin just POP:n tarjouksen. Ympärivuotinen liikenne ja täyskasko.. 1000euron omavastuulla 650€/vuosi
    Ei kiinnosta pätkääkään
  18. #2208
    Mies 49v. JKL M1800R2- intikka. POP 242€ ympärivuotinen, Liikenne+L- kasko 83/70%
    XT1200Z
    M1800R2
  19. #2209
    Mies 36v. Turku, cbr1000rr 2006, POP osakasko 609€, 70% bonareilla.

    Turva missä tähän asti kaikki vakuutukset oli n. 300€ kalliimpi, joten vaihtoon taitaa mennä. Myyjä ei tullut vastaan.

    Onko kokemuksia POP vakuutuksen palvelun tasosta vahinkotapauksissa?
    Triumph Tiger 800 -13
    ex. CBR1000RR -06
    ex. ZX-6R -12
    ex. Nuda 900 -15
    ex. CBR1000RR -09
    ex. SV1000S -04
    ex. TZR125 -90
    ex. PV50 -88
  20. #2210
    Itse välistä vertaillut hintoja nettilaskureilla ja soitin IF:iin tarkastaakseni, miten vaikuttaisi nykyisiin vakuutusmaksuihin omavastuun ja kaskon säätö. Siellä asiakaspalvelija totesi, ettei varmaan haittaa jos muutetaan vakuutus uuden sopimukselle? Mulla alkuperäinen sopimus, ehkä vuodelta 2015, tehty ennen uutta vakuutuslakia tms. IF:n uuden vakuutuslain mukainen soppari taas mahdollisti nopeamman bonuskertymän. Sopparin vaihdolla hyppäsi liikennevakuutuksen bonus 30-35% ylöspäin ja kaskonkin maksimi bonus% korkeampi mitä oli vanhassa sopparissa.
  21. #2211
    Lainaa JLU kirjoitti Katso viesti
    Itse välistä vertaillut hintoja nettilaskureilla ja soitin IF:iin tarkastaakseni, miten vaikuttaisi nykyisiin vakuutusmaksuihin omavastuun ja kaskon säätö. Siellä asiakaspalvelija totesi, ettei varmaan haittaa jos muutetaan vakuutus uuden sopimukselle? Mulla alkuperäinen sopimus, ehkä vuodelta 2015, tehty ennen uutta vakuutuslakia tms. IF:n uuden vakuutuslain mukainen soppari taas mahdollisti nopeamman bonuskertymän. Sopparin vaihdolla hyppäsi liikennevakuutuksen bonus 30-35% ylöspäin ja kaskonkin maksimi bonus% korkeampi mitä oli vanhassa sopparissa.
    Tuohan ei automaattisesti tarkoita sitä, että vakuutusmaksu alenee.
    Jos vanhassa sopparissa on lähtöhinta alhaisempi, niin...
  22. #2212
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa juhakoo kirjoitti Katso viesti
    Mies 36v. Turku, cbr1000rr 2006, POP osakasko 609€, 70% bonareilla.

    Turva missä tähän asti kaikki vakuutukset oli n. 300€ kalliimpi, joten vaihtoon taitaa mennä. Myyjä ei tullut vastaan.

    Onko kokemuksia POP vakuutuksen palvelun tasosta vahinkotapauksissa?
    Sain rahani. Vähintään tyydyttävä oli palvelun taso. Kyseessä varkausyritys ulkomailla ja sanoin korjaavani itse, minkä teinkin. Vähän oli näytöllä käyttöä ja puhelinsumplimista.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  23. #2213
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Tuohan ei automaattisesti tarkoita sitä, että vakuutusmaksu alenee.
    Jos vanhassa sopparissa on lähtöhinta alhaisempi, niin...
    No onneksi se mulla tipahti jotain 300€...
  24. #2214
    Ihan vaan uteliaana kysyn onko tämän ketjun vastauksista, siis kun kerrotaan mitä ite maksaa, ollut jollekin kullanarvoista hyötyä?

    Samaa olen ihmetellyt muilla foorumeilla kovin suositusta ”sähkönkulutuksesi vuodessa” - ketjuista.

    Juu, ei minun näitä ole pakko lukea, jos sitä ehdotatte...
    <p>X-ADV + LC4-400MIL</p>
  25. #2215
    Lainaa Urpox kirjoitti Katso viesti
    Ihan vaan uteliaana kysyn onko tämän ketjun vastauksista, siis kun kerrotaan mitä ite maksaa, ollut jollekin kullanarvoista hyötyä?

    Samaa olen ihmetellyt muilla foorumeilla kovin suositusta ”sähkönkulutuksesi vuodessa” - ketjuista.

    Juu, ei minun näitä ole pakko lukea, jos sitä ehdotatte...
    Jos ei muuta, niin ainakin tämä ketju pitäisi herättää mielenkiintoa omien vakuutusten kilpailuttamiseen, siis jos tuntee, että siihen on tarvetta.

    Eräs kaveri sanoi, että hän ei oikeastaan tiedä vakuutuksen hintaa, kun se on maksu menee kerran vuodessa suoraveloituksella...
  26. #2216
    Lainaa Urpox kirjoitti Katso viesti
    Ihan vaan uteliaana kysyn onko tämän ketjun vastauksista, siis kun kerrotaan mitä ite maksaa, ollut jollekin kullanarvoista hyötyä?

    Samaa olen ihmetellyt muilla foorumeilla kovin suositusta ”sähkönkulutuksesi vuodessa” - ketjuista.

    Juu, ei minun näitä ole pakko lukea, jos sitä ehdotatte...
    Kuten tuossa lario totesi, niin tämä ketju pitää yllä tietoisuutta dramaattisen suurista eroista eri vak.yhtiöiden välillä.

    Itseäni tämä on inspiroinut kyttäämään omien vakuutusteni hintoja ja aika ajoin niitä kilpailuttamaan, mikä on tuonut aidosti isoja säästöjä.
  27. #2217
    Lainaa Urpox kirjoitti Katso viesti
    Ihan vaan uteliaana kysyn onko tämän ketjun vastauksista, siis kun kerrotaan mitä ite maksaa, ollut jollekin kullanarvoista hyötyä?

    Samaa olen ihmetellyt muilla foorumeilla kovin suositusta ”sähkönkulutuksesi vuodessa” - ketjuista.

    Juu, ei minun näitä ole pakko lukea, jos sitä ehdotatte...
    On todellakin ollut hyötyä. Pelkästään ratalelun vakuutukset ois tullu omassa vakuutusyhtiössä pirun kalliiksi ellen olisi tätä ketjua lukenut.

    Myöskin 2011 kun otin busalle vakuutusta ni tämän ketjun ansiosta suotuisan vakuutusyhtiön edustaja otti muhun suoraan yhteyttä kysymykseni jälkeen ja räätälöi mulle hyvän vakuutuksen.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  28. #2218
    Lainaa Urpox kirjoitti Katso viesti
    Ihan vaan uteliaana kysyn onko tämän ketjun vastauksista, siis kun kerrotaan mitä ite maksaa, ollut jollekin kullanarvoista hyötyä?

    Täältä ainakin pari kertaa saanut vinkin, jolla oman vakuutuksen hinta tippui reilusti.
    Eli pyysi uuden tarjouksen samasta vakuutusyhtiöstä, jossa vakuutus on. 800e > 700e > 400e
    Ja muista yhtiöistä tietty kysytty myös, mutta toi OP-Pohjola ollut halvin.

    GSXR-1000 (2003), päijät-häme, 45v
    Suzuki GSX-R 1000, Yamaha MT-03 (660), Access Enduro 400
  29. #2219
    No hyvä, kimmokkeenahan tämä toimii tietysti. Ajattelin vaan, että jos/kun ehkä kerran vuodessa katon omat vakuutukset vaikka kolmessa yhtiössä, niin en kyllä sen jälkeen kahlaa tätä ketjua etsimässä, että olisko muilla motoristeilla ja samoilla pyörillä paremmat hinnat. Ja jos olisi, niin mitä tekisin?
    <p>X-ADV + LC4-400MIL</p>
  30.  
  31. #2220
    Samoin pyörän realistinen hinta vs. kaskon vuosittainen hinta kannattaa pitää mielessä.

    Jos pyörän arvo on 3000-5000€, ei mielestäni ole mitään tolkkua pitää 600-800€/a maksavaa kaskoa pyörässä.
    Parin vuoden kaskottomuudella kun saa jo aikamoisen kasan osia/purkupyörää osatarpeeseen, mikäli lippa tms tapahtuu.

    Toki suurestihan nuo ovat henkilökohtaisia tunnepuolen valintoja, mutta silti tuo tuuminta kannattaa käydä läpi.

    Itse olen pyöristä kaskot tiputtanut silloin pois kun vuosittainen kaskon vakuutushinta lähenee 10% pyörän reaaliarvosta.
    Esim. kuuden tonnin pyörään saisi kasko maksaa max. 599€/a , jnejne.

    Alle kymppitonnin pyöriin en itse ole koskaan kaskoa edes harkinnut, pois lukien ulkomaan ajokeikat joissa on ollut kaskot päällä aina.
    Viimeksi muokannut: vma; 20.03.2020 klo 17:31.
    .
Sivu: 74 / 88:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2464727374757684 ... ViimeinenViimeinen