Sivu: 79 / 88:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29697778798081 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2341:stä 2370:een 2622:sta
  1. #2341
    Xjr1300/2012, iso kirkko, 30, 652€/v
    "Kilpailutuksen" jälkeen putos IF1160€-> OP652€
    Tattista
  2. #2342
    Lainaa Keesy kirjoitti Katso viesti
    Kuinkas ootte kilpailuttaneet nyt vakuutuksen, kun ei näköjään ota asiakkaita paikanpäälle ainakaan kaikki, laskurilla vaan vai?
    Ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen ei ole tullut käytyä "paikanpäällä".
    Laskurilla, ja soittaahan voi muttei sillä mitään alennuksia saa.
    DL650 V-Strom / GSX650F
  3. #2343
    Tänään kysäisin POP ja IF -yhtiöiden vuodenaikahinnoitellusta vakuutuksesta tarjoukset FJR:ään. Liikenne ja laajakasko kummastakin. Hintaeroa ei ollut kuin n. 185 € POP:n hyväksi. Mutta, POP antaa liikennekäytöstäpoiston ajalta maksunpalautusta, kun IF taas ei.
    Onko kenelläkään kerholaisista kokemusta POP:n korvaustenmaksusta kolarin, ulosajon tms. jälkeen? Sujuiko asiat nopeasti ja riitelemättä vai pitikö tapella oikeuksiensa puolesta?
  4. #2344
    POP-vakuutusten kanssa on syytä huomioida se, että niillä on 25€ minimiveloitus laskutuksessa. Eli jos otat POP-vakuutuksen ja kohta haluatkin vaihtaa toiseen yhtiöön niin joudut joka tapauksessa maksamaan POPille 25€ vaikka vakuutusmaksu siltä ajalta olisi vaikka kympin. Itse menin tähän vipuun...
    -- Brake later and open the gas earlier --
  5. #2345
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    POP-vakuutusten kanssa on syytä huomioida se, että niillä on 25€ minimiveloitus laskutuksessa. Eli jos otat POP-vakuutuksen ja kohta haluatkin vaihtaa toiseen yhtiöön niin joudut joka tapauksessa maksamaan POPille 25€ vaikka vakuutusmaksu siltä ajalta olisi vaikka kympin. Itse menin tähän vipuun...
    Tai pyörä on koko vakuutusvuoden poistettu liikennekäytöstä, niin se 25€ napsahtaa maksuun.
  6. #2346
    Lainaa Tupla kirjoitti Katso viesti
    Tänään kysäisin POP ja IF -yhtiöiden vuodenaikahinnoitellusta vakuutuksesta tarjoukset FJR:ään. Liikenne ja laajakasko kummastakin. Hintaeroa ei ollut kuin n. 185 € POP:n hyväksi. Mutta, POP antaa liikennekäytöstäpoiston ajalta maksunpalautusta, kun IF taas ei.
    Onko kenelläkään kerholaisista kokemusta POP:n korvaustenmaksusta kolarin, ulosajon tms. jälkeen? Sujuiko asiat nopeasti ja riitelemättä vai pitikö tapella oikeuksiensa puolesta?
    Molemmat autot on Popin km-pohjaisissa vakuutuksisa eli niissä on osakaskot mikä on selkeästi edullisin vaihtoehto muihin vak.yhtiöihin verrattuna ja siis maltillisilla ajomäärillä. Pari kertaa on tarvinnut turvautua vakuutukseen eli hinauspalvelu ja tuulilasin vaihto. No problem, eikä perään ole huudeltu. Olen muutaman kerran vihjannut, että mopedeille myös vastaava km-pohjainen vakuutus mitä heillä siis ei ole. Omaa mopoani en muuten saa Popin vakuutuksiin, eivät "huoli" kyseistä merkkiä. pelkän liikennevakuutuksen saisin kuitenkin.
  7. #2347
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    POP-vakuutusten kanssa on syytä huomioida se, että niillä on 25€ minimiveloitus laskutuksessa. Eli jos otat POP-vakuutuksen ja kohta haluatkin vaihtaa toiseen yhtiöön niin joudut joka tapauksessa maksamaan POPille 25€ vaikka vakuutusmaksu siltä ajalta olisi vaikka kympin. Itse menin tähän vipuun...
    Eipä oo iso vipu.
    Vaihdoin juuri pyörän uuteen. Kilpailutin OP-Pohjolan ja Popin. Molemmissa mulla on vakuutuksia autoihin ja moottoripyöriin. Poppi oli liikenne täyskaskossa 400 euroo halvempi vuodessa, huomioimatta mitään liikennekäytöstä poistoja. Oli helppo valinta OP:n "omistaja" asiakkaalle. Tuota eroa ei ihan poonuksilla kasaan kerätä.
    Fireball
  8. #2348
    Lainaa 76239 kirjoitti Katso viesti
    Ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen ei ole tullut käytyä "paikanpäällä".
    Laskurilla, ja soittaahan voi muttei sillä mitään alennuksia saa.
    Joitain vuosia sitten OP mainosti kovasti uutta edullista vuodenaikahinnoiteltua vakuutusta. Jätin tästä innostuneena If:lle (kaikki vakuutukset oli siellä) soittopyynnön netissä ja parin tunnin päästä tuli puhelu, jonka aikana vakuutusten vuosihinta tippui ihan reilusti. Laskurilla katsoin niin oli silloin FZS1000 vakuutukset If ja OP käytännössä samat, mutta sitä en tietenkään virkailijalle paljastanut
  9. #2349
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kerroin OP-chätille, että muut myy halvemmalla.
    Sain vastauksen:
    Kiitos tiedosta! Verkkolaskurilla näet tosiaan parhaan tarjouksemme, ja liikennevakuutuksiin emme saa viimeisimmän liikennevakuutuslain myötä antaa alennuksia keskittämisenkään perusteella.
    IFfin tyttö soitti, kun olin eilen käyttänyt IFin vakuutuslaskuria...

    Kysyin, että saako liikennevakuutukseen antaa keskittämisalennusta, niin kyllä saa.

    Minulla on nyt kaksi tietoa asiasta.
    Toinen vakuutusyhtiö kertoo, että ei saa, kun laki kieltää ja toinen vakuutusyhtiö sanoo, että totta kai saa antaa.


    Samainen IFfin tyttö lupasi ottaa selvää, että saapiko liikennevakuutus ja kasko olla eri yhtiöstä.
    Kerron, kun saan tiedon.
  10. #2350
    Laskureilla kilpailuttaminen on niin helppoa että teen parin kuukauden välein, ei ole nyt Ifistä tarvinnut vaihtaa n. vuoteen pois, OP ainoa joka pääsee edes lähelle. Pop selvästi kalliimpi ja nuo pienemmät jo sietämättömän kalliita, n. nelinkertaista hintaa halvimpaan verrattuna.
    Lajin halpuus viehättää.
  11. #2351
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti


    Samainen IFfin tyttö lupasi ottaa selvää, että saapiko liikennevakuutus ja kasko olla eri yhtiöstä.
    Kerron, kun saan tiedon.
    Vastaus saatu:
    Lupasin selvittää sinulle asiaa liittyen liikennevakuutuksen ja kaskovakuutukseen ja niiden ottamista eri yhtiöistä. Mitään lakiperusteista estettä tälle ei ole, mutta suuri osa yhtiöistä ei suostu myöntämään pelkkää kaskoa vaan vaativat rinnalle liikennevakuutuksen.

    Minulla on yhdessä rätkässä säilytyksen takia pelkkä osakasko, koska säilytyspaikan säännöt vaatii.
  12. #2352
    Suzuki TL1000S -97 450€ 53% osakasko OP vuodenaikahinnoiteltu
    Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
  13. #2353
    BMW S1000XR -16. Liikenne + täyskasko täysillä bonareilla. Pk-seudun kehyskunta ja nelikymppinen kuski. 677e ympäri ämpäri vuoden. En valita, yhtiönä Turva.
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  14. #2354
    Kawa ZZR 1400 -19. Ifin seisonta-ajallinen vakuutus. Liikenne (70%) + täyskasko (täydet bonarit, onkohan se 80%?) 1727€/vuosi. Jos ajelen sen 50 päivää vuodessa tällä pyörällä niin viivan alle jää: 239€ + seisonta-ajalta 10€/kk eli maksimissaan n. 350€/vuosi.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  15. #2355
    Suzuki DL650 V-Strom -05
    Hinnat kaikista yhtiöistä laskurilla liikennevakuutus + osakasko

    - Pohjola 210 euroa (vakuutus nytkin Pohjolassa, mutta täyskaskolla noin 280 euron vuosihinnalla)
    - POP 214 euroa (täyskaskolla 333)
    -----------------------tästä alaspäin pelkkä liikennevakuutus olisi kalliimpi kuin ylläolevissa osakaskolla-----
    - IF 282 euroa (täyskaskolla 418)
    - Turva 330 euroa (täyskaskolla 518)
    - Lähitapiola 368 euroa (bonus vain 65%?) (täyskaskolla 600)
    - Fennia 472 euroa (bonus vain 65%?) (täyskaskolla 557)
    DL650 V-Strom / GSX650F
  16. #2356
    Kawasaki GTR 1400 -10, kuski 64v, Kuopio
    Liikennevakuutus + osakasko Ifissä
    Ajoajalta 29,19€ / kk, seisonta-ajalta 4,86€ / kk
    Täydet bonukset
    6 kk ajoajalla 205,02 / vuosi
    Viimeksi muokannut: auvinena; 02.04.2021 klo 13:38.
    Suzuki GSX 1400, Kawasaki GTR 1400
  17. #2357
    PK seutu, täydet bonukset:

    Honda CB500FA, 2016

    Vakuutus OP IF POP Tapiola Fennia Turva
    Liikennevakuutus 171,57 247,15 251,45 259,20 362,64 294,36
    Lv+Kasko 485,56 489,98 583,15 804,29 550,41 664,82




    OP:n hinnat laskivat viimevuodesta muutamalla eurolla. POP:in kaskon hinta pomppasi viimevuodesta n. 170€.


    Kawasaki VN900 classic, 2006

    Yhtiö OP IF POP Tapiola Fennia Turva
    Liikennevakuutus 179,04 282,13 147,03 232,73 362,64 294,36
    Lv+Kasko 434,77 544,45 340,86 694,55 545,05 664,82




    Tapiolan kaskon hinta laski viimevuodesta 100€.
    Viimeksi muokannut: Sjuggen; 16.04.2021 klo 15:11.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  18. #2358
    Kiitos vertailusta ja vaivannäöstä
  19. #2359
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    IFfin tyttö soitti, kun olin eilen käyttänyt IFin vakuutuslaskuria...

    Kysyin, että saako liikennevakuutukseen antaa keskittämisalennusta, niin kyllä saa.

    Minulla on nyt kaksi tietoa asiasta.
    Toinen vakuutusyhtiö kertoo, että ei saa, kun laki kieltää ja toinen vakuutusyhtiö sanoo, että totta kai saa antaa.


    Samainen IFfin tyttö lupasi ottaa selvää, että saapiko liikennevakuutus ja kasko olla eri yhtiöstä.
    Kerron, kun saan tiedon.
    Minullekin IFin likka soitteli kun sitä heidän vakuutuslaskuria pelasin. Aktiivisia ovat - aikaisemmin ei ole kukaan perään soitellut.

    Sen verran tältä neitokaiselta kuitenki opin, että IF hyvittää jokaisen liikennekäytöstäpoistopäivän, eikä mitään 30 päivän minimiä ole vaikka ehdoissa niin lukeekin. Pyysin laittamaan ehdot kuntoon... eihän ne ole olleet montaakaan vuotta pielessä.
    KTM 1290 Super Adventure S
  20. #2360
    Sen verran tältä neitokaiselta kuitenki opin, että IF hyvittää jokaisen liikennekäytöstäpoistopäivän, eikä mitään 30 päivän minimiä ole vaikka ehdoissa niin lukeekin. Pyysin laittamaan ehdot kuntoon... eihän ne ole olleet montaakaan vuotta pielessä.
    Jo vain. Tämähän on julkinen salaisuus If ei ehkä halua myydä aktiivisesti näitä seisonta-ajallisia vakuutuksia, koska vuodenaikahinnoitellut mp-vakuutukset on heille parempi bisnes. Itsekin olen huomauttanut heille tuosta vakuutusehtojen virheestä niin monta kertaa vuosien saatossa, etten jaksa enää.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  21. #2361
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Jo vain. Tämähän on julkinen salaisuus If ei ehkä halua myydä aktiivisesti näitä seisonta-ajallisia vakuutuksia, koska vuodenaikahinnoitellut mp-vakuutukset on heille parempi bisnes. Itsekin olen huomauttanut heille tuosta vakuutusehtojen virheestä niin monta kertaa vuosien saatossa, etten jaksa enää.
    Nytkin niiden kotisivuilta löytyvät ehdot on tämän vuoden tammikuulta. Ehkä tässä harhautetaan myös kilpailijoita...

    Toinen käsittämätön himmeli on se niiden lasku/laskelma missä pyörittelevät liikennekäytöstä poistoja. En ymmärrä miksi se on niin sekava - olen yrittänyt niitä muutaman kerran tarkastaa mutta on hervoton duuni. Toivottavasti sen sekavuuden tarkoituksena ei ole asiakkaan harhaanjohtaminen... ei kai se toisaalta vahinkokaan ole. Itse kun olen yrittänyt pitää kirjaa noista, niin mulla on ekselissä hinta liikennepäivälle ja toinen seisontapäivälle. Kun päivien määrän tietää niin aika yksinkertainen taulukko siitä syntyy, vähän kuin sähkölasku.

    No muutama vuosi sitten minulla oli vastaava vakuutus OP:sta. Niiltä tuli jokaisesta liikennekäytöstäpoistosta uusi laskelma kauden alusta lähtien ja vielä paperilla. Parhaassa loppukauden laskelmassa oli muistaakseni 28 sivua... ensin niitä mapittelin mutta jossain kohti into hyytyi.
    KTM 1290 Super Adventure S
  22. #2362
    Toinen käsittämätön himmeli on se niiden lasku/laskelma missä pyörittelevät liikennekäytöstä poistoja. En ymmärrä miksi se on niin sekava - olen yrittänyt niitä muutaman kerran tarkastaa mutta on hervoton duuni. Toivottavasti sen sekavuuden tarkoituksena ei ole asiakkaan harhaanjohtaminen... ei kai se toisaalta vahinkokaan ole. Itse kun olen yrittänyt pitää kirjaa noista, niin mulla on ekselissä hinta liikennepäivälle ja toinen seisontapäivälle. Kun päivien määrän tietää niin aika yksinkertainen taulukko siitä syntyy, vähän kuin sähkölasku.
    Se on just näin - sekavaa on. Ifin verkkosivuilta näkee ilmeisesti vain kolme viimeisintä seisontajaksoa. Olisi paljon loogisempaa, jos verkosta näkisi suoraan milloin pyörä on ollut liikennekäytössä. Tämä oli minua kiinnostava tieto, kun bonuksien kertymiseen tarvittiin se 90 päivää liikennekäyttöä vakuutuskauden (ei siis kalenterivuoden) aikana. Ja vakuutusyhtiömatematiikalla kuukaudessa nuuten on aina 30 päivää vaikka niitä olisi oikeasti 31.

    Trafin sivuilla muuten myös omituista epäloogisuutta. Et näe sieltä mitkä ajoneuvosi ovat liikennekäytössä. Näet vain mitkä niistä on poistettu liikennekäytöstä. Omituista negaatiolla kikkailua. Ehkä se on miekkahihalle helpompi ymmärtää

    No nämä kaikki omituisuudet johtivat siihen, että itsekin perustin excelin pyörieni liikennekäyttöpäivistä. Jotta voin tarvittaessa tarkistaa milloin laitteet on olleet liikennenkäytössä ja kertyikö se 90 päivää sitä kauden aikana.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  23. #2363
    Minulla oli aiemmin myös IFin seisonta-ajallinen vakuutus, mutta luovuin siitä.
    Hinnassa tuli tietty säästöä, jos viitsi pistää moton seisontaan lyhyidenkin ajotaukojen ajaksi.

    Käytännössä huomasin kuitenkin ajojen vähenevän, kun ei viitsinyt ”tuhlata” vakuutuksiin jonkun yksittäisen ajokerran vuoksi. Meni maku koko hommasta lopulta kohtuu pienen säästön vuoksi.

    Viimeinen niitti oli se, että unohdin pari kertaa ottaa moton liikennekäyttöön vaikka olin lähtenyt ajamaan.
    Tuuria oli, että noilla kerroilla poliisi ei pysäyttänyt.
  24. #2364
    Minulla if seisonta-ajallinen koska ehdottomasti edullisin minulle. Maksan 66€ / kk kun käytössä. Kikkailtua saisi seisonnan kanssa kesälläkin mutta kuka jaksaa. Osakasko ja liikenne.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  25. #2365
    Käytännössä huomasin kuitenkin ajojen vähenevän, kun ei viitsinyt ”tuhlata” vakuutuksiin jonkun yksittäisen ajokerran vuoksi. Meni maku koko hommasta lopulta kohtuu pienen säästön vuoksi.
    Sepä se.

    Esimerkki, tosin oman pyörän vakuutuksen hinta edullinen:

    - mopo ajossa (enintään) 5 kuukautta jolloin lv+täyskasko 375,50 euroa / vuosi, siis noin 75 euroa / kuukausi
    - vakuutuksesta jää liikennekäytöstäpoiston ajaksi voimaan palo- ja varkausvakuutus joka lienee 5 kuukaudelta muutaman kympin, sanotaan vaikka 40 euroa
    - näistä laskien vakuutuksesta saisi liikennekäytöstäpoiston ajalta hyvitystä 2,24 euroa / päivä
    - liikennekäytöstäpoisto maksaa 5,40 euroa ja alle 8 euron maksua ei palauteta = kolmen päivän poisto "menee miinukselle" tottakai, neljän päivän liikennekäytöstäpoisto säästäisi 3,56 euroa, kahden viikon noin 26 euroa.
    DL650 V-Strom / GSX650F
  26. #2366
    Viimeinen niitti oli se, että unohdin pari kertaa ottaa moton liikennekäyttöön vaikka olin lähtenyt ajamaan.
    Tuuria oli, että noilla kerroilla poliisi ei pysäyttänyt.
    Liikennekäyttöönoton voi tehdä vaikka kännykällä tien päällä, jos se sattui unohtumaan kotoa lähtiessä ;)
    -- Brake later and open the gas earlier --
  27. #2367
    Suzuki Vzr1800, vm. 2010

    L-kasko
    321,93 € / vuosi

    sis. liikennevakuutuksen

    S-kasko
    177,78 € / vuosi

    sis. liikennevakuutuksen

    Liikennevakuutus
    129,37 € / vuosi pop:in hintoja pääkaupunki seutu täydet boonukset L- kaskon hinta noussut yli 40€ Taidanpa jättää ajamatta, kun on tulossa vielä sateinen kesäkin
  28. #2368
    Honda vt750 ace vm2000

    39w, Nokia, ei bonushistoriaa
    Op anto alotusbonukseks sen 40%
    Liikenne+osakasko 388e/v(eli 33e/kk),
    Joten en jaksa liikennekäytöstäpoistella (esim if on 639€)

    -J
  29. #2369
    Ohimennen aíheeseen liittyen; oma V-Strom on siis vakuutettuna ympärivuotisella vakuutuksella Pohjolassa.
    Vakuutuskausi alkaa 31.3. koska olen sillä päivämäärällä joskus siirtänyt vakuutuksen Pohjolaan.
    Olen poistanut pyörän liikennekäytöstä syyskuun loppupuolella ja ottanut käyttöön keväällä kun on ensimmäinen sellainen päivä että haluan sillä ajaa.
    Tänä vuonna oli sopivaa säätä 17.4. jolloin otin mopon ajoon.

    Vakuutuskirjasta näkyy, että huhtikuun alun 16 päivältä hyvitys liikennevakuutuksen verottomasta perusmaksusta on 30,68 euroa. Se ei kuitenkaan ole summa joka säästyy, vaan:

    30,68 x 0,22 x 1,24 = 8,37 euroa (bonus 78%, vero 24%)

    Lisäksi kolarointiturvan osuus 13,37 euroa.

    Syksyllä hieman enemmän säästöä.

    Ei siis juuri p*skankaan väliä, muutama kymppi, toisaalta vaiva niiden kymppien säästämiseen olematon.
    DL650 V-Strom / GSX650F
  30.  
  31. #2370
    Lainaa 76239 kirjoitti Katso viesti
    Lisäksi kolarointiturvan osuus 13,37 euroa.

    Syksyllä hieman enemmän säästöä.

    Ei siis juuri p*skankaan väliä, muutama kymppi, toisaalta vaiva niiden kymppien säästämiseen olematon.
    Tässä on myös sellainen puoli, että liikennekäytöstä poistettuna kolarointiturva ei kata esim. pyörän kaatumista tallissa.
    Honda CBR 954 RR '02
Sivu: 79 / 88:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29697778798081 ... ViimeinenViimeinen