Sivu: 42 / 88:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32404142434452 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1231:stä 1260:een 2622:sta
  1. #1231
    No jopas olikin... 198 -> 358 75% korotus
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  2. #1232
    Ai..ne korotuspaineet alkoikin jo nyt. Vähän odotettua aiemmin
    T7
  3. #1233
    Huh! En siis kuvitellut kun viikko sitten katselin vakuutusten hintoja mahdollisesti tulevaan pyörään ja tänään kun aloin tarkistelemaan, niin epäilin jo itseäni!
  4. #1234
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mie oon miettinyt noita isoja bonareita.
    Se on ihan okei, että esim. POP tarjoo 83%, jolloin aika vähän jää perushinnasta maksettavaa.
    Toisaalta lähtöhintaa ei voi ihan kauheesti korottaa, koska se karkoittaa sitten uudet asiakkaat, kun kaikilla ei ole maks. bonareita...
    Joten luulen, että hinnoissa on vielä hajontaa ennen kuin oikea laskukaava voitolliselle hinnalle löytyy.

    Kerrankin osu arvaus kohalleen...Valitettavasti
  5. #1235
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti

    Saako noi muka muuttaa hintoja, kun vakuutuskausi muuttuu. Siis on jos toistaseksi voimassa oleva sopimus?
    Onko kukaan tarkastanut POPin vakuutuskirjoja,mitä siellä sanotaan?
    Itse laitoin viestiä ja kysyin miten vaikuttaa omalla kohdalla maksuihin ja missävaiheessa.
    Vajaa 1000€ korotus ei oikein houkuttele...
    Drz
  6. #1236
    Kakkospyörään ainakin on pysynyt hinta aivan samana POP vakuutuksessa siirtoa sinne harkitsen 83% bonus
    Yamaha fjr-02
    Paneurope -07
  7. #1237
    Reilu kk sitten kysyin pop-vakuutuksesta aspasta, ku tarjos R1 osakaskolla 460€/v,(liikenne 75%/kasko 70%) että pitääkö laskuri paikkansa.
    Sieltä vastattiin, että kyllä se on tarkka, ja pitää paikkansa. Nyt kun piti ottaa vakuutusta, hinta oli noussu 1314€/v..!!
    Mielestäni asiakaspalvelun olisi pitänyt mainita, että kk päästä tulee hinnan muutos, jolloin oisin ottanut vakuutuksen samantien. Kusestusta suoraan sanottuna.
    Tuo viestiketju on tallessa, joten onko tuo 460 sitova, minkä he ovat vahvistaneet minulle.
    Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
    Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
    Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
    Suzuki SV 1000 S -04
    Yamaha Yzf-R1 -06
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBR 1100 XX
    Yamaha Yzf-R1
    Suzuki GSX 750 R
    Suzuki GSX 750 F
    Yamaha FZR 1000
  8. #1238
    Lainaa rytkönen kirjoitti Katso viesti
    Reilu kk sitten kysyin pop-vakuutuksesta aspasta, ku tarjos R1 osakaskolla 460€/v,(liikenne 75%/kasko 70%) että pitääkö laskuri paikkansa.
    Sieltä vastattiin, että kyllä se on tarkka, ja pitää paikkansa. Nyt kun piti ottaa vakuutusta, hinta oli noussu 1314€/v..!!
    Mielestäni asiakaspalvelun olisi pitänyt mainita, että kk päästä tulee hinnan muutos, jolloin oisin ottanut vakuutuksen samantien. Kusestusta suoraan sanottuna.
    Tuo viestiketju on tallessa, joten onko tuo 460 sitova, minkä he ovat vahvistaneet minulle.
    Jaa-a.
    Jos oon kyselly vakuutustarjousta, enkä oo sitä heti naulannu kiinni, niin vakuutusyhtiö on kertonut että vakuutustarjous on voimassa kaksi viikkoa. Jos mitään tälläista aika määrettä ei ole annettu, niin ainahan voi kokeilla onneaan vaatimalla vanhaa tarjousta. Mutta uskosin että vakuutusyhtiöta vastaan on melko turha lähteä vaatimaan mitään ilman virallista, voimassa olevaa kirjallista tarjousta.
    rane77(ät)moottoripyora.org
  9. #1239
    Tein viikonloppuna liikennekäyttöönoton POP-vakuutuksen omapalvelun kautta. Tarkastin hinnan POPin nettilaskurilla, niin sieltähän annetiin 100€ edullisempi tarjous. Liikennekäyttönoton yhteydessä bonus oli ilmeisesti otettu viimevuoden tiedoista (35%), mutta nykyisellä bonusjärjestelmällä/nettilaskurilla oli tarjolla 65% bonukset.
  10. #1240
    Aika heikoilla on jos lähtee vaatimaan sitä 400e vakuutusta enää tässä vaiheessa. Yhtiö ei ole sitä velvollinen myöntämään, jos tarjoukselle ei ole lyöty mitään aikarajaa. Helppo vain sanoa että hinta on noussut ulkoisten paineiden ja muutosten takia.

    Toki pelimanni ruuvaisi tuossa tilanteessa tarjouksen jostain puolimatkasta mutta en pidättäisi hengitystä sen suhteen että niin tapahtuisi.


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  11. #1241
    Pop ei myönnä KTM-moottoripyörille kuin liikennevakuutuksen, siis ei kaskoa. Aika erikoinen rajaus. Kasko ainoastaan 125 ja 390 dukeille. Muut mallit bannattu kaskon osalta.
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  12. #1242
    Lainaa Deeptone kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan tarkastanut POPin vakuutuskirjoja,mitä siellä sanotaan?
    On.
    Ja näyttää todella hyvältä.

    popvakuutus.jpg

    Ja uusin lasku.
    Summa: 13,47 €
    Eräpäivä: 1.5.2017
    Laskutuskausi: 29.4.2017 - 28.7.2017
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  13. #1243
    Koska mulle ei vittuilla, siirsin oman auton ja vaimon auton vakuutuksen pois pop-vakuutuksesta.
    Siirsin kaikki op-pohjolaan, myös prätkän
    Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
    Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
    Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
    Suzuki SV 1000 S -04
    Yamaha Yzf-R1 -06
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBR 1100 XX
    Yamaha Yzf-R1
    Suzuki GSX 750 R
    Suzuki GSX 750 F
    Yamaha FZR 1000
  14. #1244
    Jep, toinen pyörä oli menossa POPille, menikin IF:lle.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  15. #1245
    Joo o, aika törkeää tuo POPin touhu. Pitäisi lähipäivinä ostaa tonninen kyykky ja POPilla näytti pitkän aikaa liikenne+osakasko jotain 1300€/vuosi.
    Tämän viestiketjun innoittamana katsoin samalle pyörälle uudet hinnat niin pelkkä liikennevakuutus 2930€/vuosi. Liikenne+osakasko 3350€ ja liikenne+täyskasko vaatimattomat 5400€/vuosi.

    Mikä kusetusfirma tää nyt on?
    GILONEN GIXXERI K8
  16. #1246
    Mulle sanoi pop asiakaspalvelija kun kysyin uutta tarjousta pyörään, että katsotaan 1.4 kun hinnat halpenee silloin. KAtoin laskurilla silloin, niin olis pudonnut 50€/vuosi hinta. Nyt katoin niin olis 180€ kalliimpi ku nykyinen.
    Piti mennä uskomaan, enkä ottanut kiinni sitä 50€ halvempaa.
    BMW K1200S
  17. #1247
    Mielenkiintoista, nyt POPilla alle 500 vuosi, mutta vakuutuskausi päättyy 1.6. Laskurista tulee 780e vuodessa kun "uutena" asiakkaana laskee tuolle hintaa.

    Taitaa mennä yhtiö vaihtoon kun vakuutuskausi loppuu. No olen kyllä tottunut, että joka vuosi saa kilpailuttaa kaikki yhtiöt, pari edellistä mennyt popissa. Täytyy toi autokin kattoo uudelleen kun sen vakuutuskausi on loppumassa.
    s1000rr 2011
  18. #1248
    Olen vissiin yksi harvoista jolle POPin laskuri antaa alemman hinnan päivityksen jälkeen. Ennen hinta oli muistaakseni 620€ ja nyt 540€. Ja kyse on osakaskosta. Pyöränä '07 Monster 1000.
  19. #1249
    Täälläkin laskurin summaan tullut +200€ lisää, pyöränä hornet -98. Nyt olisi jo kaksinkertainen hinta ifiin verrattuna.
    Honda cb600f Hornet 1998
  20. #1250
    Minulla taas tippui muutaman viikon sisään n70€
    Pakko oli lyödä kiinni!
  21. #1251
    Turva näyttää nyt muuttaneen vakuutuksien hinnoittelua. POP liikenne + osakasko alkuvuodesta 198,-, POP laskurilla nyt 358,- ja Turvan laskuri antoi puolestaan juuri äsken 290,-.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  22. #1252
    Jos uusi myyntihinta uudelle asiakkaalle on tuplaantunut vakuutuskauden aikana, niin ei sen jo voimassa olevan vakuutuksen hinta tuplaannu vakuutuskauden päättyessä vakuutuksen jatkuessa normaalisti toistaiseksi voimassaolevana. . Käsittääkseni toisen osapuolen on irtisanottava vanha vakuutus ja tilalle otetaan uusi uuteen hintaan, jotta tuo hinnanmuutos vaikuttaisi. Toki normaalit vuotuiset korotukset vaikuttavat.

    Viisaat valaiskoon jos olen väärässä.
    T7
  23. #1253
    Faitterin vakuutus iffillä 750€ liikenne ja täyskasko. Pop 1366€. Ei jatkoon.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  24. #1254
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Tänään selvittelin POP vakuutusten hintoja liikennevakuutukselle.

    Vahinkohistorian mukaan maksimi bonukset 83% kaikille pyörille, vaikka historianmukaiset bonukset Ifissä 75, 35, ja 30%.

    Pyörät voi ottaa liikenteeseen ja poistaa liikenteestä, jolloin vastaavasti maksuja palautetaan, eli pv hinnoittelu toimii.

    CBR 1000r vm 2006, hinta 280€/a
    CBR 900r vm 2002, hinta 245€/a
    CBR 900r vm 1992, hinta 169€/a

    Talvella oli pelko, että tulee kiinteä vero ja siihen päälle vakuutusmaksut. Valtion keräämä vakuutusmaksuvero kohdallani vähenee viime vuoteen verrattuna oleellisesti. Hienoa kun saadaan kilpailua aikaiseksi, niin hinnat laskevat ja tuntuvasti.
    Hinnat äsken POPin laskurilla:

    CBR 1000r vm 2006, hinta 280€/a => 390€/a, nousua 39%
    CBR 900r vm 2002, hinta 245€/a => 330€/a, nousua 35%
    CBR 900r vm 1992, hinta 169€/a => 297€/a, nousua 76%

    Aika merkillistä toimintaa.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  25. #1255
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Jos uusi myyntihinta uudelle asiakkaalle on tuplaantunut vakuutuskauden aikana, niin ei sen jo voimassa olevan vakuutuksen hinta tuplaannu vakuutuskauden päättyessä vakuutuksen jatkuessa normaalisti toistaiseksi voimassaolevana. . Käsittääkseni toisen osapuolen on irtisanottava vanha vakuutus ja tilalle otetaan uusi uuteen hintaan, jotta tuo hinnanmuutos vaikuttaisi. Toki normaalit vuotuiset korotukset vaikuttavat.

    Viisaat valaiskoon jos olen väärässä.
    No en ole sen viisaampi, mutta kyllä joku 2x korotus on mielestäni ihan mahdollinen. Suuren korotuksen yhteydessä asiakasta on vaan informoitava siitä, ja asiakkaalle annettava mahdollisuus kieltäytyä ja siten irtisanoa vakuutus.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  26. #1256
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    No en ole sen viisaampi, mutta kyllä joku 2x korotus on mielestäni ihan mahdollinen. Suuren korotuksen yhteydessä asiakasta on vaan informoitava siitä, ja asiakkaalle annettava mahdollisuus kieltäytyä ja siten irtisanoa vakuutus.
    Kysyin POPilta asiaa ja vastaus oli: voivat nostaa max15% hintaa uudelle vakuutuskaudelle.
    Mutta periaatteessa vituttaa noin isot prosentuaaliset nostot, että vakuutus siirtyy muualle, vaikka tällähetkellä POP on halvin
    Drz
  27. #1257
    Tuli itsekin tämän keskutelun innoittamana käytettyä vakuutuslaskureita. Popilta halvin 209€ liikenne (bonus 81%)+osakasko ja toisella sijalla if 241€ liikenne (bonus 50%)+osakasko En tiedä miksi antaa vain tuon 50% bomukset iffillä, koska pitäis olla tapissa bonarit. kaikkein kallein taisi olla tapiola lähemmäs 600€/vuosi. Pyörä vfr750f vm.1996
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  28. #1258
    Näyttää tosiaan Pop tehneen ihan kohtuullisen korotuksen. Mulla pari viikkoa sitten otettu liikenne + osakasko '06 10R:ään on jonkun 350 euroa, nyt näyttää laskuri pikkusen vaille 1100 euroa. '04 10R:lle antaa 1022 euroa laskuri, nyt maksan siitä muistaakseni 330 euroa. '06 6R:lle korotus onkin jo maltillisempi, nykyisestä 297 eurosta pompsahtaisi 484 euroon.

    Kotarin LC4:sta supermotoa taas eivät vissiin halua vakuuttaa ollenkaan, tuossa joku viikko sitten myyntitykki soitteli tarjotakseen autolle vakuutusta, pyysin samaan rytäkkään tarjouksen tuosta kottaraisesta, kun nettilaskuri ei sille hintaa suostu antamaan. Sen verran kysyi myyntimies sähköpostilla, että mahtaako olla kyseessä crossipyörä. Vastasin että ihan matkamoposta on kyse, niin eipä ole sen jälkeen kuulunutkaan mitään. OP vaikuttaisi nostaneen tuon kotarin hintaa aika tuelta, kun pikkuisen vailla 500 eurosta on pompsahtanut vähän yli 700 euroon. Uusi vakuutus OP:sta olisi reilun 800 euroa, eli pitääpä alkaa katselemaan tolle jotain muuta yhtiötä. Tapiola tuntuu ainakin olevan aika kotarivastainen, kun netissä ei pysty sielläkään laskemaan edes hintaa tolle. Mitä pahaa on kotareiden omistajat vakuutusyhtiöille tehneet?
    1835
  29. #1259
    Mulla on näköjään POP vakuutus tiputtanu hintaa. Tammikuussa otettu liikenne + osakasko 410€ (muistaakseni 50% bonus) ja nyt kun katoin niin vähän päälle 280€ sama paketti. Ei vaan pysty ostamaan uutta vakuutusta kun on jo olemassa. Laitoin viestiä että kauanko pitää olla vakuutus poissa POPista että saa uudestaan otettua...
    Oisin kyllä heti ostanu muualta jos olisin halvemmalla löytäny mutta ei vaan tosta tammikuisestakaan mikään nettilaskuri anna halvempaa hintaa...
    Pyöränä V-Strom 1000, -04
  30.  
  31. #1260
    Lainaa Genesis750 kirjoitti Katso viesti
    Mulla on näköjään POP vakuutus tiputtanu hintaa. Tammikuussa otettu liikenne + osakasko 410€ (muistaakseni 50% bonus) ja nyt kun katoin niin vähän päälle 280€ sama paketti. Ei vaan pysty ostamaan uutta vakuutusta kun on jo olemassa. Laitoin viestiä että kauanko pitää olla vakuutus poissa POPista että saa uudestaan otettua...
    Oisin kyllä heti ostanu muualta jos olisin halvemmalla löytäny mutta ei vaan tosta tammikuisestakaan mikään nettilaskuri anna halvempaa hintaa...
    Pyöränä V-Strom 1000, -04
    Jaa ettei popilla onnistu päivittää vakuutusta jos laskuri antaa alemman hinnan... Ifillä kyllä onnistui hinnan alennuspäivitys ihan kivuttomasti viime keväänä. Katoin laskurilla hintaa ja antoi sillä laskurilla halvemman hinnan niin yks puhelinsoitto ja vakuutus päivitettiin halvemmalle hinnalle. Samoin olin tässä viikko sitten ifiin yhteydessä niin sain kesäpirssiin 70% bonarit entisen 20% tilalle
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Sivu: 42 / 88:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32404142434452 ... ViimeinenViimeinen