Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 120:sta
  1. #61
    Uusimmassa Bikessä (8/2012) vertailussa Nuda R, Ducati Streetfighter 848 ja KTM 990 SMR. Husse jätettiin viimeiseksi. "Husqvarna Nuda 900 R herättää kiinnostusta erikoisen muotoilunsa ansiosta, mutta ajo-ominaisuudet eivät pärjää kahden muun ehdokkaan rinnalla. Etuhaarukka toimii välttävästi ja se selittää suurelta osin, miksi italialais-saksalainen pyörä jää reilusti viimeiselle sijalle."

    +
    Hyvä kiihtyvyys
    Upeat pakoäänet

    -
    Etuhaarukan toiminta
    Karkea vaihteisto
    ABS puuttuu


    Ensimmäinen omiin silmiin osunut testi, missä etupäätä (ja yleensäkin ajo-ominaisuuksia) haukuttiin.
    ...
  2. #62
    Minä joku viikko sitten kokeilin Nuda R:ää enkä juuri pitänyt siitä. Moottori veti tasakaasulla kovin nykivästi ja vaikka tehopainosuhde sekä välitykset vastaavat suunnilleen Kotarin 950 Super Enduroa, niin kyllä superin moottori voimakkaammalta tuntuu.

    R-malli mielestäni ehdottomasti tarvitsisi ohjausiskarin, pyörä on aivan yliherkkä ja paha ajaa nopeissa kaarteissa. Etujarrukin tuntuu hiukan liian tehokkaalta pyörän painoon ja korkeuteen sekä niihin nopeuksiin nähden, jolla sillä tyypillisesti voi päästä.

    Ei herättänyt minkäänlaista omistamisen halua, kiinnostus heräsi Moto1:n koeajoraportista. Kokeilemani uusi 848-SF oli millä tahansa mittapuulla mukavampi ja parempi, joskin hintaeroakin on sen verran, että ihme olisi, jos näin ei olisi.

    Lyhyesti sanottuna, hienon näköinen pyörä mutta moottori ja alusta tarvitsisivat mielestäni pientä hienosäätöä.
  3. #63
    Kokeilin myös pari viikkoa sitten R-mallia. Koeajoyksillö ylitti odotukset, ihan hyvä se oli jo vakionakin. Messuilla kylmätyyppien perusteella laitoin samaan lokeroon KTM SMC690 jne pienempien kanssa, mutta kyllä tuo noiden tonnisten motojen joukkoon ennemmin kuuluu, tosin ei yhtä hyvä kuin parhaat, mutta onpa vähän halvempikin. Moottori oli kuten ennustinkin kuutioiden perusteella, alhaalta vähän vaisu mutta yli 5500rpm kulkee jo mukavasti motoksi. Jarrut ja alusta hyvät, sen minkä mutkatiellä pääsi kokeilemaan.
  4. #64
    Pari viikkoa sitten itsekin testailin Molitorin ärrä Nudaa. Odotukset olivat korkealla mutta hiukan jätti kylmäksi, omaan kotariin verrattuna kone oli sivistyneempi ja varmasti jonkun mielestä juuri siksi parempi mutta itse jäin kaipaamaan vähän enemmän sitä kuuluisaa "luonnetta". Vakioputken soundi oli hieno ja kaikin puolin ok pyörä, mutta...
    Ex: KTM 990 SM R
    Ex: VTR1000F FireStorm
    Ex: VFR750F
  5. #65
    Lainaa Jammuu kirjoitti Katso viesti
    Ulkonäöllinen ero löytyy myös äänenvaimentimesta, R-mallissa löytyy enempi hiilikuitua, kuten Tenere-Heikki toteaa. Eikä hiilikuitu rajoitu pelkästään kiinnityspantaan vaan myös suuaukon ympärys on hiilikuitua. Multa löytyy muuten ylimääräinen käyttämätön R:n silpari sillä hankin omaan pyörääni Leo Vincen tekeleen. Voi laittaa privaa jos jotakuta kiinnostaa.

    Itse en missään tapauksessa lähtisi rakentelemaan tavallisesta R:n kaltaista vaan hankkisin suoraan sen kumpi vastaa tarvetta ja lompakkoa paremmin.

    Näin edellistä kommentoijaa jonkinverran tuntevana, ihmetyttää että T-H ei rakenna R-mallista neekerimallin näköistä sleeperiä.

    On siis pieniä odotuksia...

    Hornet 600 -99
    VTR 1000 -99
    ZRX1200R -06
    SpeedTriple -08
    Busa -09
    FXDCI -06
    FXS -11
  6. #66
    Lainaa Harrry kirjoitti Katso viesti
    Näin edellistä kommentoijaa jonkinverran tuntevana, ihmetyttää että T-H ei rakenna R-mallista neekerimallin näköistä sleeperiä.

    On siis pieniä odotuksia...
    Eikun ihan vakiona pysyy. Lähestulkoon.
    ...
  7. #67
    Lainaa Tenere-Heikki kirjoitti Katso viesti
    Eikun ihan vakiona pysyy. Lähestulkoon.
    Jaa runko vai?
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    Moto Guzzi California EV Touring, BMW F650 Funduro
  8. #68


    Loppuu se höpötys perusmallin "heikommista" jarruista näillä konsteilla!
    ...
  9. #69
    Hyviä uutisia perus-Nudisteille: HH-RaceTechiltä tulossa täysin säädettävä cartridge-setti perusmallin keulaan. Kopsattuna emailista (29.8.'12): "I am working at the new cartdrige kit with compression and rebound and preload adjusting for Husqvarna nuda 900. I guess in 3-4 weeks the catridge kit will be available.".

    Jospa tuolla sen arvostelua saaneen etupäänkin saisi toimimaan paremmin (jopa R-mallia paremmin!)... Jemmattuna jo nuo Monoblockit ja edukkaita (tai no, vähemmän kalliita) Öhlins- ja Wilbers-toimittajiakin bongattu. Eiköhän se "wannabe-R" rakentune talven mittaan aika vaivatta.
    ...
  10. #70
    Lainaa Tenere-Heikki kirjoitti Katso viesti
    Hyviä uutisia perus-Nudisteille: HH-RaceTechiltä tulossa täysin säädettävä cartridge-setti perusmallin keulaan. Kopsattuna emailista (29.8.'12): "I am working at the new cartdrige kit with compression and rebound and preload adjusting for Husqvarna nuda 900. I guess in 3-4 weeks the catridge kit will be available.".

    Jospa tuolla sen arvostelua saaneen etupäänkin saisi toimimaan paremmin (jopa R-mallia paremmin!)... Jemmattuna jo nuo Monoblockit ja edukkaita (tai no, vähemmän kalliita) Öhlins- ja Wilbers-toimittajiakin bongattu. Eiköhän se "wannabe-R" rakentune talven mittaan aika vaivatta.
    Pieni varoitus, itsellä ainakin tulee tuosta linkistä troija (viirus), kokeiltu parikertaa
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  11. #71
    Alkaisi olla etupäätä vaille palikat kasassa... http://www.heikkil.net/nuda
    ...
  12. #72
    Lainaa Tenere-Heikki kirjoitti Katso viesti
    Alkaisi olla etupäätä vaille palikat kasassa... http://www.heikkil.net/nuda
    Sit jossain vaiheessa saisi kuvia pyörästä kun kaikki osat on kiinni. Näytää sen verran herkulliselta
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  13. #73

    Power Commander V Nudan kartoin (ainakin Arrowin alkukäyrät + LeoVincen slipari killerillä ja ilman karttaoptioissa) tulossa 4-6 viikon sisällä markkinoille. Arrow + slipari + PCV + K&N-filsu -combolle mitattu _takapyörältä_ 108,3 hv / 98,6 Nm Dynojetin dynossa.

    BMW F800R:n PCV passaa liittimiensä puolesta heittämällä, mutta kartat luonnollisesti erilaiset.
    ...
  14. #74
    Nyt ei tarvitse enään alkaa Germaniasta tilaamaan Ilmberger Carbon osia.

    R.M.Heino Oyn tiskille vaan tai sähköpostia siihen suuntaan.

    Tilattu omaan Nuda Rään läjä kuituja, pitävät hyllyssä pääasiassa S1000RR bemarin osia mutta samalla kyydillä kuulemma tulee myös Nudan osat. Pääsee siis pitämään osia kädessä ennen ostopäätöstä ja näkee laadun ja pinnoituksen.
    Vanha tekijä, nimimerkki laitteen vaihdon johdosta...
    Laitteet vaihtuvat - mutta pidetään tämä nimimerkki...
  15. #75


    Ilmbergerin palikoita aamutuimaan tarroitettuina.
    ...
  16. #76
    Suuresti kiinnostaa Nuda seuraavaksi pyöräksi. Oletteko välttyneet tekniikkamurheilta?
    KTM smt 990 2012
  17. #77
    Lainaa Tenere-Heikki kirjoitti Katso viesti
    Power Commander V Nudan kartoin (ainakin Arrowin alkukäyrät + LeoVincen slipari killerillä ja ilman karttaoptioissa) tulossa 4-6 viikon sisällä markkinoille. Arrow + slipari + PCV + K&N-filsu -combolle mitattu _takapyörältä_ 108,3 hv / 98,6 Nm Dynojetin dynossa.

    BMW F800R:n PCV passaa liittimiensä puolesta heittämällä, mutta kartat luonnollisesti erilaiset.


    Postipoika oli kiikuttanut VoimaKomentaja Vitosen kotiin. Nuda-PCV:n tehdaskoodi 23-010.
    ...
  18. #78
    Aattelin vaan poiketa pikaisesti huikkaamaan, että jos Nuda tekee mieli, on aika toimia: Tuotanto loppuu tänä vuonna, -13.
    -06 Ducati 999s
  19. #79
    Lainaa Mariini kirjoitti Katso viesti
    Aattelin vaan poiketa pikaisesti huikkaamaan, että jos Nuda tekee mieli, on aika toimia: Tuotanto loppuu tänä vuonna, -13.
    http://www.bikesales.com.au/news/201...sky-nuda-35799
    ...
  20. #80
    No sen elämän kaari ei ollut sit pitkä...
    .....Teoista mies tunnetaan!

    Moto morini corsaro 1200 '09-ex
    Z1000 ´07-ex
  21. #81
    Ihan fiksua saada tuo KTM:n oma diagnostiikka ja huoltoketju tuotakin merkkiä tukemaan. Helpompaa myös asiakkaille kun kolmen merkin pyörät käyttää samaa moottorinohjausta, huoltodiagnostiikkaa ja varaosia. Ja kyllähän tuo on jo ilmoittanut että 390-690 cc koneellisiä husqvarnoja (ymmärtääkseni smoto) on tuloillaan jollain aikavälillä.
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  22. #82
    todella kova tulos jos lähtee 108 takapyörälle!

    siis oikeesti, twinistä. Speed triple 1050:sestä lähtee yleensä vakiona 110 takapalloon. Ja tehdas lupaa 130 heppaa koneesta?

    108 vastaa aika lähelle TL1000S:n tehoja. Jotenkin tuntuu lähes mahdottomalta teholta 900:Sesta twinistä noilla kierroksilla.

    vielä kun katsoo käyrää ja teho huippu tulee jo alle 8500rpm:n?

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!
  23. #83
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    108 vastaa aika lähelle TL1000S:n tehoja. Jotenkin tuntuu lähes mahdottomalta teholta 900:Sesta twinistä noilla kierroksilla.
    Vakio-Nudasta irtoaa Dynojetin dynolla n. 97hv takarenkaalta (tehdas ilmoittaa konetehoksi 105hv) ja pakopuoli uudelleenputkitettuna + imupuolta vapautettuna + PC V tuo ylläoleva 108hv.
    ...
  24. #84


    Palikoiden kiinnipulttailut pikkuhiljaa alkaneet...
    ...
  25. #85
    Tämän mallin valmistuskin loppuu kuulema tämän vuoden loppuun mennessä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  26. #86
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Tämän mallin valmistuskin loppuu kuulema tämän vuoden loppuun mennessä
    Taitaa koko Hussen nykymallisto loppua; Varesen tehdas kiinni 1.8.'13 ja tuskinpa noita BMW- tai Cagiva-moottoripohjaisia malleja aletaan Bajajn verstaalla vääntämään, vaan lienevät lähinnä Kotarin mukaelmia (crossit ja enskat Kotareita, sumot Husseja?). Kotari siis vain jyräsi kilpailijan kuvioista pois.
    ...
  27. #87
    Lainaa Tenere-Heikki kirjoitti Katso viesti
    Taitaa koko Hussen nykymallisto loppua; Varesen tehdas kiinni 1.8.'13 ja tuskinpa noita BMW- tai Cagiva-moottoripohjaisia malleja aletaan Bajajn verstaalla vääntämään, vaan lienevät lähinnä Kotarin mukaelmia (crossit ja enskat Kotareita, sumot Husseja?). Kotari siis vain jyräsi kilpailijan kuvioista pois.
    Luulen niin, ostaja kyllä väitti että haluaa lisää kilpailua tantereelle. Olisi tulossa muutama uusi malli moto puolelle. Eivät kuulema ota sen takia noita malleja itselle, kun käyttävät Bmw jotain huolto pohjaa.......
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  28. #88
    Satuin tuossa klikkailemaan MP-Racingin nettisivua ja huomasin, että Nudat on melkoisessa halvennuksessa. Tuollaisen jos haluaa, niin kannattanee ottaa välitöntä puhelua Hyvinkään suuntaan, alle kympillä näyttää irtoavan!

    http://www.mp-racing.fi/husqvarna-nuda-p-8067.html
    Jos mietit, mikä pyörä pitäisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minäkin tekisin.
  29. #89
    Joo Husqvarnalla ulos myynti hinnat nyt....Kun uusi omistaja on vallassa
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  30.  
  31. #90
    Vein Speed Triplen aamupäivällä Biketeamiin sisäänajohuoltoon ja tuli sitten otettua sijaispyöräksi Nuda R. Ja kuten normaalia, niin sopivasti alkoi tulla vettä juuri samassa silmänräpäyksessä, kun lähdin Biketeamin pihasta ajalemaan duunia kohti. Duunista sitten myöhemmin himaan sopivaa kiertoreittiä märillä ja hieman hiekkaisilla teillä, jonka jälkeen allekirjoitan kyllä joka sanan alla olevista kommenteista.

    Lainaa Jammuu kirjoitti Katso viesti
    Märällä kelillä roiskii vettä ja kuraa joka puolelle. Siis aivan joka puolelle
    Lainaa Bozze kirjoitti Katso viesti
    Varsinkin: koska kotimatka Vantaalta Vaasaan meni enimmäkseen sateisessa säässä, joten mies ja mopo oli sen näkösiä että olisi päästelty Päitsin läpi.
    Ihan hauskan oloinen pyörä sinällään, mutta ei aiheuttanut suurempaa omistamisen halua allekirjoittaneessa. Tosin kelikin oli siinä määrin märkä ja sateinen, että varsin rauhallisesti tuli ajeltua eikä pyörä varmastikaan päässyt ihan sinne omalle "mukavuusalueelleen".
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen