Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Meinasin tässä talven aikaan tehdä hieman pehmeämmän jakkaran Zetaan. Varapenkki on jo hankittu, nyt pitäis sitten hommata geelit vaan miten paksua? Kertokaapa kokemuksianne geelipenkeistä, aika monellehan niitä on tehty ja joku tehnyt itsekin. Ebaystä löytyy monen paksuisia geelilämisköitä, 6-25 mm, hintakin tuntuis olevan hieman järkevämpää kuin esim. Respectalla. Voisi kuvitella, että tuo 25 mm on jo melkosen hautovan pehmeä, mutta onko toisaalta tuo 6 mm liian vähän 85 kg äijälle? Minkä paksuisia teille on siis laitettu tai olette itse laittaneet?
  2. #2
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jos et ole lukenut, niin diymotorcycleseat.com -saitilla on paljon hyvää juttua satulameiningistä.
  3. #3
    kannattaa miettiä ei ainostaan geelin paksuutta vaan myös sitä mihin muotoon sen tekee sinne, jotta paino jakaantuu tasaisesti koko perseelle, eikä muodostu turhaa painetta mihinkään kohtaan...
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  4. #4
    Itse laitoin Motonetin fillari-geelipäällisen verhoilun alle. Halpa ja ihan tomiva, tosin muusta ei ole kokemusta.
  5.  
  6. #5
    Lainaa Pahus kirjoitti Katso viesti
    Meinasin tässä talven aikaan tehdä hieman pehmeämmän jakkaran Zetaan. Varapenkki on jo hankittu, nyt pitäis sitten hommata geelit vaan miten paksua? Kertokaapa kokemuksianne geelipenkeistä, aika monellehan niitä on tehty ja joku tehnyt itsekin. Ebaystä löytyy monen paksuisia geelilämisköitä, 6-25 mm, hintakin tuntuis olevan hieman järkevämpää kuin esim. Respectalla. Voisi kuvitella, että tuo 25 mm on jo melkosen hautovan pehmeä, mutta onko toisaalta tuo 6 mm liian vähän 85 kg äijälle? Minkä paksuisia teille on siis laitettu tai olette itse laittaneet?

    hommasin joskus juurikin respectalta tollasen geeliläpyskän. en enään muista paksuutta mutta veikkaisin n.10mm.
    noo, kokeilin sitä ensiksi penkin päällä, ennenkuin tuhoaisin satulan..
    testitulos:
    aivan yksi ja sama oliko toi läpyskä persiin alla vai ei.

    en tiedä sit olisko tulos ollut parempi jos se ois ollu siellä penkkikankaan alla, mutta epäilen.

    toisessa ex-pärrässäni oli tehdastekoinen geeli istuin, mukavuus ihan eriluokkaa!

    eli, kokemuksen perusteella en suosittele, tai ainakin ottasin paksumman..
    ps.ite oon n.80-85 ajokamojen kanssa.