Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Tervehdys uudelta maxin omistajalta. Olin jo pidemmän aikaa harkinnut maksiskootterin ostoa jo pitkään prätkäilyä harrastaneena. Aloittelin harrastusta jo 1970 luvun alussa ensin muutama prätkä ja sitten jonkin aikaa Vespa 150, joita oli siihen aikaan myynnissä runsaasti, kun olivat olleet kesän käytössä Helsingin opastyttösillä ( ehkä pojillakin ). Nyt ns. vanhoilla päivillä ajelin muutaman vuoden isoa bandiittia ja rupesi himottamaan kokeilla myös nykyskootteria ja ostin uuden Honda sw-t600. Onkohan kellään tällaisesta pelistä kokemuksia, joita tietysti uutena omistajana mielellään kuulisi. Keväällä rekisteriin ja sitten vaan ajoa.
    maximi
  2. #2
    Taitaa olla kaikki maximiehet ja naiset vielä talviunilla tai sitten ei kellään muulla Suomessa ole kyseistä härpätintä !!!
    maximi
  3. #3
    Ei kaikki nuku talviunta tai minä en ainakaan tunnusta untani...
    Olen tässä etsiskellyt tietoa tai kuvia tai kokemusta wingiin vetokoukun asennuksesta ja huonosti löytyy...
    Ainoa mitä oikeastaan löysin niin jenkkilästä jonne linkki tässä...
    http://www.silverwing600.com/t971-tr...ighlight=hitch
    jäin oikeastaan vaan miettimään miten se suhtautuu kun koukku olisi jousittamattomassa massassa eikä kuten perinteisesti rungossa joka tietty jousitettu...
    Kahta en vaihda, vaihdetta ja sitä no sitä toista
  4. #4
    Lainaa PappaSkootteri kirjoitti Katso viesti
    Ei kaikki nuku talviunta tai minä en ainakaan tunnusta untani...
    Olen tässä etsiskellyt tietoa tai kuvia tai kokemusta wingiin vetokoukun asennuksesta ja huonosti löytyy...
    Ainoa mitä oikeastaan löysin niin jenkkilästä jonne linkki tässä...
    http://www.silverwing600.com/t971-tr...ighlight=hitch
    jäin oikeastaan vaan miettimään miten se suhtautuu kun koukku olisi jousittamattomassa massassa eikä kuten perinteisesti rungossa joka tietty jousitettu...

    Tarvitko vetokoukkua Wingiisi? Minulla olisi myytävänä sellainen.
  5. #5
    laitoin yyveetä jossa yhteystietoni...
    Kahta en vaihda, vaihdetta ja sitä no sitä toista
  6. #6
    Ostin viime keväänä Silver Wingin ja n. 6000 km:n ajon perusteella voin sanoa, että mainio peli. Erittäin tasapainoinen ajettava vaikka kakspäällä, kulutus n. 5-5,5 ltr/100km. Mulla Kappan (40 ltr) takaboksi, joka ei vaikuta ajettavuuteen millään tavalla huonontavasti. Helppo ajaa niin kaupungissa kuin maantielläkin. Pomminvarma kulkija! Huiput n. 160 km/h ja siinäkin vauhdissa hyvin vakaa.
    figaro
  7. #7
    Mukava kuulla, että skootteri vaikuttaa ilmeisen hyvältä kulkineelta. Vähän aiheeseen liittyen kyselen minkälaisella telinesysteenillä olet figaro kiinnittänyt takaboksin silverwingiin ?
    maximi
  8. #8
    [QUOTE=maximi;6025845]Mukava kuulla, että skootteri vaikuttaa ilmeisen hyvältä kulkineelta. Vähän aiheeseen liittyen kyselen minkälaisella telinesysteenillä olet figaro kiinnittänyt takaboksin silverwingiin ?

    Kävin viikolla raottamassa pressua ja käynnistin Hondan.Samalla huomasin ettei boksi ollutkaan Kappa vaan Giwi Maxia. Se oli ostettaessa paikoillaan ja teline näkyy olevan samanmerkkinen kuin boksikin. Valmistajan sivuilta löytyy kaikki tarvittavat tiedot kuvineen. Olipa se tyhjä tai lastattu, niin ei vaikuta millään tavoin ajettavuuteen.
    Aluksi pidin sitä jopa rumana ulokkeena enkä meinannut käyttää sitä kuin pitemmillä matkoilla, mutta sehän näyttää hyvältä ja oli kiinnitettynä koko viime kesän.
    figaro
  9. #9
    Googlasin sitten Givin sivuja ja löytyihän sieltä loppujen lopuksi sekä skootteriin sopivia takabokseja että suoraan Silverwingiin sopiva asennussarja ja laitoin nämä tietysti tilaukseen. Kiitokset figarolle pressun raottamisesta !
    maximi
  10. #10
    Joo,o
    Takaboksista ollaan montaa mieltä mutta kun sellainen on aina takatuhdolla ollut joka pelissä niin laitoi itsekkin sen nykyiseen kiinni...
    Etsiskelin myös sivulaukkuja ja siihen kiinnikkeitä mutta huonosti tai löytyy mutta hinnat himmeät...
    Päädyin tekemään itse niin saa sellaiset kun haluaa kuten myös sen vetokoukunkin... tuossa aiemmin tarjottiin vetokoukua mutta jotenkin se vaan ei minun silmälle ollut sellainen että sen olisin omaan pyörään kiinnittänyt koska varsinainen kiinnitys olisi ollut variaattorin ja pakoputken sivuilla olevat putket niin jotta niiden kiinnityspisteteet oliva moottorin etuosassa ja kiertäen takarenkaan takapuilelta yhteen jossa kuula ja sieltä "vetotangot" iskarin ylpäihin kiinni... no laitan kuvia kun osat valmiina ja kiinnikin: sillä näkyviin jää vaan se takalokarin alta pilkottava "kuula" ja sen varsi
    laitan samalla sivulaukuistakin kunhan ne tulee laitettua kiinni
    Kahta en vaihda, vaihdetta ja sitä no sitä toista
  11. #11
    Ihan mielenkiintoista nähdä minkälaisella virityksellä saat Pappaskootteri sivulaukut laitettua silverwingiin ja kuinka paljon tulee skodeen leveyttä lisää. Mitkä sivulaukut muuten asennat pyörään ?
    maximi
  12. #12
    Itseasiassa laukut on "todella vanhat" sekä pienet ja käytettynä hankin ne kun näin talvella on aikaa puuhastella niin siksi pääasiassa tuli näin tehtyä...
    No nyt kuiteskin ja kiinnikkeet tehty ja laukkujen "siistiminen" kesken..
    Kahta en vaihda, vaihdetta ja sitä no sitä toista
  13. #13
    Niin ei taida mitkään Givin tai Kapan laukut käydä suoraan tällaiseen skodeen, mutta olisihan se hyvä jos joku ratkaisu löytyy matka-ajoa silmälläpitäen skootteriinkin kaksi päällä ulkimaanreissuja tehdessä, vaatii aika paljon kuljetuskapasiteettia kuitenkin kaikki vaatteet ym ym. Prätkässähän tuo oli suhteellisen helppoa kun oli Givin isöt sivulaukut ja takaboksi niin aika hyvin mahtui tavaraa kyytiin.
    maximi
  14. #14
    Sylly:n avatar
    Liittyi Aug 2011
    The United Arab Emirates, Al Ain
    Mä tilasin Fehlingin valmistamat sivulaukkujen raudat MP3:eeni Saksasta. Näyttäis olevan SW:iin ihan suoraan Fehlingin rautoja. Noihin telineisiin menee suoraan sivulaukut joissa on Monokey kiinnitys (Ite tilasin Riderspointilta Givin E21:t):

    Side Case Holder for Givi/Kappa Cruiser Cases 7811 KH HO SWT 400/600 pair 130,55 155,35

    Mä otin mun raudat seuraavan firman kautta (tilasivat Fehlingiltä ja myivät mulle samalla kun laukut):

    http://www.riderspoint-bs.de/

    Jos kiinnostaa voin kertoo tarkemmin kuinka toi menee.
    BMW F800GSA -17
  15. #15
    Kiitokset Sylly hyvistä linkeistä. Täytyy katsoa asiaa tarkemmin kunhan saan SW:n kaupasta kotipihalle kevään koittaessa.
    maximi
  16. #16
    Onko kenelläkään käsitystä mitä maksaa Silverwingin hihna ja kilkkeet? Peukalo on jokseenkin keskellä kämmentä, joten mp-liike saa tuon tehtäväkseen (eli kokonaishinta kiinnostaa). Hondalla ajettu 21000 km eli ei ehkä vielä ajankohtainen, mutta alkukesästä yli 1000 km Viron reissu, joten varmemmaksi vakuudeksi.
    figaro
  17. #17
    Lainaa figaro kirjoitti Katso viesti
    Onko kenelläkään käsitystä mitä maksaa Silverwingin hihna ja kilkkeet? Peukalo on jokseenkin keskellä kämmentä, joten mp-liike saa tuon tehtäväkseen (eli kokonaishinta kiinnostaa). Hondalla ajettu 21000 km eli ei ehkä vielä ajankohtainen, mutta alkukesästä yli 1000 km Viron reissu, joten varmemmaksi vakuudeksi.
    Kaverin pelillä -09 ajettu 42000km ja viime syksynä oli puhe josko nyt vaihtaisi uudet rullat ja hihnan siis alkuperäisillä ajettu sen verran... huoltojen yhteydessa vain mitattu hihna ja putsattu etuvariaattorista rullakupit/rullat...
    Kahta en vaihda, vaihdetta ja sitä no sitä toista
  18. #18
    Kevät on koittanut ja sivulaukut sekä vetokoukku kiinni... alla tämänaamuisia kuvia
    Peilien varsia ja kiinnikkeitäkin tuli hieman muokattua...



    Kahta en vaihda, vaihdetta ja sitä no sitä toista
  19. #19
    K@zzu:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Upplands Väsby Sverige N 59°31'11.22 E 17°54'32.93
    Lainaa Sylly kirjoitti Katso viesti
    Mä tilasin Fehlingin valmistamat sivulaukkujen raudat MP3:eeni Saksasta. Näyttäis olevan SW:iin ihan suoraan Fehlingin rautoja. Noihin telineisiin menee suoraan sivulaukut joissa on Monokey kiinnitys (Ite tilasin Riderspointilta Givin E21:t):

    Side Case Holder for Givi/Kappa Cruiser Cases 7811 KH HO SWT 400/600 pair 130,55 155,35

    Mä otin mun raudat seuraavan firman kautta (tilasivat Fehlingiltä ja myivät mulle samalla kun laukut):

    http://www.riderspoint-bs.de/

    Jos kiinnostaa voin kertoo tarkemmin kuinka toi menee.
    Minua kiinnostaa miten nuo pelkät raudat sais tilattua suoraan Fehlingiltä mutta kielitaidottomana en löydä heidän sivuiltaan tietoa postikuluista enkä miten tilaus maksetaan. Ilmeisestikin pitää maksaa etukäteen voikohan tuohon puljuun luottaa? Onko kellään kokemusta kyseessä olevasta liikkeestä? Toimitusaikakin olis kiva tietää. Givi E360 laukut ostin käytettynä. Fehling:illä näkyy olevan noita rautoja myös Burgman:iin
    K@zzu
  20. #20
    Sylly:n avatar
    Liittyi Aug 2011
    The United Arab Emirates, Al Ain
    Fehlingiltä et voi tilata mitään suoraan vaan menee jälleenmyyjien kautta. Näyttää muuten Stormin luettelossakin komeilevan jotain Fehlingin rautoja eli mikäli helpolla ja kalliilla haluat päästä, ota yhteys Stormiin.

    Kuten aikaisemmin kirjoitinkin, tilasin omani tuolta Saksalaisen http://www.riderspoint-bs.de/ kautta. Heidän kotisivut on saksaksi mutta firmassa vastailee loistavalla englanninkielellä Kevin Fleige niminen heebo. Suosittelen reilusti ottamaan yhteyttä sinne. Hän hoiti mulle nuo MP3 telineet ja vieläpä reilusti halvemmalla kuin Fehlingin sivuilla ilmoitetaan. Rahti Suomeen oli jotain 15 egen luokkaa. Rohkeesti vaan!

    Sylly
    BMW F800GSA -17
  21. #21
    K@zzu:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Upplands Väsby Sverige N 59°31'11.22 E 17°54'32.93
    Lainaa Sylly kirjoitti Katso viesti
    Fehlingiltä et voi tilata mitään suoraan vaan menee jälleenmyyjien kautta. Näyttää muuten Stormin luettelossakin komeilevan jotain Fehlingin rautoja eli mikäli helpolla ja kalliilla haluat päästä, ota yhteys Stormiin.

    Kuten aikaisemmin kirjoitinkin, tilasin omani tuolta Saksalaisen http://www.riderspoint-bs.de/ kautta. Heidän kotisivut on saksaksi mutta firmassa vastailee loistavalla englanninkielellä Kevin Fleige niminen heebo. Suosittelen reilusti ottamaan yhteyttä sinne. Hän hoiti mulle nuo MP3 telineet ja vieläpä reilusti halvemmalla kuin Fehlingin sivuilla ilmoitetaan. Rahti Suomeen oli jotain 15 egen luokkaa. Rohkeesti vaan!

    Sylly
    Kiitos Sylly mutta satuin löytämään ruotsalaisen firman mikä tuo maahan noita Fehling:in vehkeitä. Ei ole kaikkein halvin vaihtoehto mutta puhuu kieltä mitä minäkin ymmärrän ja kun sain käytetyt lähes uuden veroiset laukut tosi edullisesti niin olen tyytyväinen. Joten sen kunniaksi
    K@zzu
  22.  
  23. #22
    Sylly:n avatar
    Liittyi Aug 2011
    The United Arab Emirates, Al Ain
    Ok. Hyvä, että löysit. Monesti sitä kyllästyy etsimään sitä viimeistä ja universaalin halvinta myyjää. Ja nyt vasta huomasin, että sun location on Tukholman liepeillä

    Sylly
    BMW F800GSA -17