Ite olen pikkudukella ajellut oikein mielellään hiekkateitä siirtyminä mutkapätkien välillä. Huomattavasti mukavampaa hommaa kuin kyykyillä ja pitäähän sitä koittaa vähän availla mutkista jne. Ne semisliksirenkaat ei kyllä kummoista pitoa hiekalla anna, ja kannattaa muistaa että Dukessa on aluvanteet joilla ei välttis kannata hirveästi ryskää, kun taas SMC:ssä on pinnavanteet jotka joustaa/kestää.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Ei ne laadukkaat(?) aluvaluvanteetkaan ihan heti antaudu, jossain isossa gessussakin kestävät kohtuullista menoa...
Ja toisaalta väärän tyyppiset pinnavanteet voi olla hyvinkin herkkiä kolhuille...
Eli nämä duke ja smc ovat yhtä "maastokelpoisia"Onhan noita 690 enduromalleinakin, ei ole tullut sellaista koitettua, aika vähän on tarjolla. Kuitenkin katuajoa tulee paljon enemmän.
Mitä olen kuullut, niin näissä uudemmissa Ktm:n yksisylinterisissä on pieni kulutus ja huollot(teettäminen takuun aikana) on suht' halpaa. Superduken huollot ainakin ovat pirun suolaisen hintaisia tietääkseni verrattuna näiden pienempien?
Mitä nappeja te oikein vedätte? Kyllähän sen jo näkee kuvista että SMCeessä on paljon enemmän maavaraa ja muutenkin duke on tehty enemmän kestopäällyste pyöräksi.
Ja jos vertailette 690 SMCtä ja 690 Enduroa niin huomaatte ettei niissä renkaiden lisäksi hirveästi eroa ole...
Lisäksi jos sattuu pyörän kaatamaan niin SMCeen katteiden hinnat on huomattavasti halvemmat verrattuna dukeen joten aika selvästi SMC on paljon fiksumpi ja käytännöllisempi valinta metsäteille...
Sekakäyttöön pyörä tulisi, enemmän katupuolella tosiaan. Eihän sitä tiedä tosin, miten innostuu enemmän maastoon painottuvasta ajosta, eipä ole 80-lukua tuoreemmilla vehkeillä paljoa siellä tullut ajeltua. Matkat, mitä itselle tulee, pystyy kyllä ajamaan millä laitteella tahansa, todennäköisesti 500km säteellä kuitenkin tulee pyörittyä. Mikä toisaalta estää noilla pikkuisilla yksisylinterisilläkään matkailua.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Viimeksi muokannut: terolius; 10.02.2012 klo 18:39.
Minkä hintaiset muuten "talvivanteet" ja renkaat ovat SMC:hen? Varmaan uuteen malliin käy samat laitokset. Voisi jatkaa kautta ensi vuonna, jos tulee tuollainen hankittua.
Näin se menee... uskokaa vaikka huviksenne!
Markkinointi ja sen taitajat ovat ihan jees..... mutta ei se tarkoita savolaista vastuun siirtymistä kuulijalle.
Arvatkaapa vaan.... kuinka monta ja paljon on niitä "Irene Usvasaloja", jotka ison Gessun... oikein
pinnavantein.... ostaneena ovat totuuden edessä nöyrtyneet..... ja ihmetelleet mitä vittua sitä
oikeastaan tuli ostettua.
Ei käy unelmat ja mielikuvat yhtään yksiin realiteettien kanssa.
Ei seikkailla maastossa/metsikössä..... jopa kohtalaiset metsäautotiet ovat liikaa
taidoille ja eritoten kondikselle.
Ihan niinkin pieni "vivahde" kuin perinteinen soratie.... vaatii ihan erilaiset vermeet renkaista lähtien
kuin syheröinen ja hidaskin asvaltti...... mutta ne mielikuvat... ja markkinointi.....
Mutta..... kyydissähän on kiva olla.... kunnes sen huomaa.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Eipä tässä nyt olla ostamassa helmiä sioille laitetta, tai gessua gps:n kera tai ehkä kaikki laitteet ovat itselle "helmiä sialle", mene ja tiedäEi tästä viestistä nyt hirveästi informaatioarvoa löydy, mitä nyt jotain sarkasmiviritelmää ja stereotypioida koitetaan "hauskasti" pistää peliin. Mielikuvillahan näitä laitteita myydään, ilman fiilisteleviä sunnuntaisotureita ei kauppa kauheasti kävisi. Kaiken lisäksi on kyllä tullut omat rajat tiedostettua näiden vuosien aikana kyllä moneen kertaan kaksipyöräistenkin osalta.
Viimeksi muokannut: terolius; 10.02.2012 klo 20:47.
itellä ollu pari superdukea(molemmat perusmallit) ja viimekesälle vaihdoin 690 smc:n alle ja hirveänä en ole katunu päätöstä. tietty tuossa loppuu potku kesken vaikka olen lyhentäny välitystä(huiput ~160) mutta helekatin hauska räppäillä menemään ja kevyt viedä. Superilla hirvitti ku nopeudet karkas käsistä, niin smc taas perä lentää ja eturengas ilmassapenkki on kova, niinku lankun päällä istuis ja parisataa kilsaa on jo aika tuskaa. Itessään aika samanlainen fillis tuolla on motarilla 120-130 vauhti ku superillaki, eli iha ok.
Vaihdoin sileet renkaat katunappuloihin niin kohtuudella pystyy hiekkatielläki paukuttaa. kevät talville odottaa 21"/17" piikit
kyläpyörittelyy ja satunnaiseen hiekkatiellä vierailuun tuo 690 SMC o iha ehoton peli. Nyt jos alkasin vaihtaan ni luultavasti ottasin enskamallina johon motovanteet lisäksi.
Tuosta maavarasta, niin pikku dukessa juuriputki kiertää koneen alta kun taas smc/enska koneen sivulta.. välttämättä en vittiis kovin sivupoluille sillä eksyä![]()
Viimeksi muokannut: MatKa; 11.02.2012 klo 14:36.
Z750-> 2 x KTM Superduke -> KTM 690SMC
Pitäisi vielä nähdä tuo uusi SMC livenä, soittelen ympäriinsä, missään ei vielä löydy sellaista nähtäväksi. Samalla voisi uudestaan vilkaista, onko se Duke yhtä ruma kuin messuilla näytti.
Hinnoista en tiedä kun suhteilla hankin oman etuvanteen eli SMCeen normi etunavalle pinnotettiin 21" vannekehä ja takavanteena toimii orkkis 17" missä on päällä 130/80-17 nappularengas enskanastalla hinta oli n.200€ ja edessä ihan normi enskanastoilla oleva crossikumi.
Etujarrusatulasta joutu vähän hiomaan kyljestä pois ettei pinnat ota kiinni.
Hyvännäkönen on uusi mopedi. Hienoin SMC tähän astisista
Viimeksi muokannut: mökkimopo; 11.02.2012 klo 15:15.
Unohtaisin Duken kokonaan jos meinaa sekakäyttöä ja harkitsisin 990 supermoto ärrää vs. smc. Smc jos ajelee enimmäkseen hiekalla ja ehkä vähän jossain kovilla poluilla. 990 smr pärjää mainiosti kovalla hiekkatiellä ja on sitten asfaltilla aivan omaa luokkaansa . Huoltokulut tietysti arvokkaammat kuin 690 smc:ssä mutta kyyti 990 smr:llä paljon mukavampaa ja myös pidempi matka taittuu helpommin. Kannattaa käydä kokeilemassa ennenkuin tekee ostopäätöksen. Mulla on tietysti tämä 990 smr ja mielestäni parempaa motukkaa on vaikea löytää juurikin pyörän monipuolisuuden johdosta. Talvella jos ajelee niin sitten 690 enduro lienee paras .
Ultrafast KTM machine .
2012 on näköjään aika samanlaisista komponenteista mm vanteet, keula, jarrut. 2009 -2011 smr poikkeaa enemmän eli siinä on kevyemmät vanteet ,edessä Brembon monoblokit myös keula on eri lähinnä nitrilipinnoitetuin keulaputkien ansiosta erilainen ja hiilikuituiset vaimennin suojat on vielä erilaiset,uudessa ne on muovia. Mielestäni smr on myös parempi ajettava timmiän alustan takia ainakin vakiosäädöillä ajettaessa. Onhan smr myös kevyempi. Käyttötarkoitus ratkaisee . Pelkkää SM:ää ei enää valmisteta.
Ultrafast KTM machine .