Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 87:een 87:sta
  1. #61
    Justiinsa vaihdoin vstromiin takarenkaan (Anakee Adventure). Vanhassa (Anakee Adventure niinikään) kulutuspintaa 2,5mm, uudessa on 10,0mm. Rengas näyttää kuluneen keskimäärin noin 0,5mm/1000km, joskaan en tiedä kuluuko viimeiset millit nopeammin - ainakaan tällä kertaa ei siltä näyttänyt. Vanhalla olisi vielä mennyt pari tuhatta km, mutta kun meinaan lähteä käymään Utsjoella reilun viikon kuluttua, niin on mukavampi mennä hiekkateitä(kin) renkaalla, jossa on kuvio kunnossa. Eturenkaassa oli vielä reilut 3,5mm pintaa, niin sitä en vielä vaihtanut.

    Parhaiten on kestänyt Pilot Road 4, jolla mittariin kertyi 20,100km ennen vaihtoa uuteen. Michelin Road 5:lla takarengas kesti vain 13,200km, josta syystä sen jälkeen alle laitettiinkin taas PR4:t. Tosin Road 5:lla ajeltiin melko nopeassa tahdissa liki 8000km Pohjois- ja Keski-Norjassa. Siellä saattavat tiet syödä rengasta ahnaammin kuin etelämmässä.

    Mutta noi mun ketjut ovat taas service limitissä kaikesta voitelusta ja putsailuista huolimatta... jo 15,500 km:n ajon jälkeen. Ajelinko sittenkin liian kireillä ketjuilla? Olin kyllä säätänyt huoltokirjan mukaisesti. Seuraavat ketjut pidän löysemmällä! Nämä vanhatkin näyttävät ihan hyviltä. Ovat puhtaat ja notkeat.

    Edit: Vanhalla takarenkaalla oli ajettu 14 555km
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  2. #62
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Mutta noi mun ketjut ovat taas service limitissä kaikesta voitelusta ja putsailuista huolimatta... jo 15,500 km:n ajon jälkeen. Ajelinko sittenkin liian kireillä ketjuilla? Olin kyllä säätänyt huoltokirjan mukaisesti. Seuraavat ketjut pidän löysemmällä!
    Suurimmat syyt ketjun venähtämiseen on liian kireänä pitäminen ja kulunut eturatas, joskus voitelun puute tai sorapyörissä voitelu silloin kun ajetaan pölyisillä teillä. Nykyisessä T7:ssa on 525 ketjut ja 17tkm ajettu ja vielä ne rullaa pitkän aikaa, eturattaan olen vaihtanut heti kun vetopuolen hampaissa näkyy kulumaa eli noin 5-6tkm välein. Ketjun kireys valmistajan ilmoittaman maksimin mukaan, voi pitää löysällä koska takarattaalla on ketjuohjuri.

    Renkaista. Sorapyörissä renkaiden kulutus on täysin ajotavasta kiinni, yksi ajaa samalla renkaalla 5000km kun toisella ne vaihtuu 15000km kohdalla pois alta. Omia renkaita en ole ajanut sileäksi, menee hylkyyn kun on 1/3 jäljellä. Kestävin rengas on tähän mennessä ollut Pirelli Scorpion STR, hyvä kompromissi jos ajaa paljon asfalttia mutta alla pitää olla kohtuullisen hyvin pitävät renkaat soralle.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  3. #63
    ^tämä. Ketjun olen pitänyt mieluummin löysän kuin tiukan puolella. Eturatas on ollut vaihtokunnossa viimeistään 15000 kohdalla. Paketti on kestänyt 30000-40000 vaikka soratietäkin on ollut joukossa.

    Mts 1200:ssa oli hankala vaihtaa eturatas ketjua katkaisematta, en ihmettele yhtään jos liikkeessä mieluummin vaihdetaan koko paketti. Ei kyllä varmaan olisi haitaksi uusia niittilukko samalla, se on mahdollisesti alttiimpi kulumaan kuin muut lenkit. Tämä havainto tosin perustuu vain pariin ketjunvaihtoon, joten eipä sitä voi yleistää. Saapa nähdä onko v4 ketjulla ja takikselle armollisempi kuin v2, ketju näyttäisi 525:ltä kun v2:ssa se oli 530.

    Takiksia kyllä menee Karoo3 kesti kotarissa vajaat 4 tankillista. Eikä ollu tkc80 juuri sen kestävämpi. Tosin kun kumi pitää, tulee sitä käytettyä hyväksi.

    Viime aikoina olen käyttänyt Scorpion Trail II:sta. Kesto 6000-8000km. Ei sillä pehmeessä mitään tee, mutta kovahkolla pohjalla ja assulla hyvä kumi, ainakin mun käyttöön.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  4. #64
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Ostaessa jo käytettyä ketjua ei ole tarvinnut 8000km matkalla kiristää kertaakaan, koska ei ole tarvetta. Manuaalinen kiinalainen voitelija, jolla truuttaan 2-3 kertaa per 100km. Öljynä halvinta Motonetin 80W-90 mineraalia. O-renkaiden nitriilikumi ei kestä estereitä eli mitään synteettistä. Toki jos ajaa paljon hiekalla niin ketju kuluu enemmän. Varsinkin voitelija ja hiekkatie on huono yhdistelmä, hiekka tarttuu märkään ketjuun.

    Eturatas kannattaa vaihtaa kerran vuodessa jos ajaa sen +5000km, ja jos ratas on kiinni yhdellä pultilla, niin myös se pultti jos on enemmän ajettu pyörä. Se pultti on halpa ja ne eivät kestä ikuisesti, opin tämän keväällä. Kireys kannattaa tsekata myös niin että kuski on satulassa. Liian kireä kettinki lämpeää liikaa ja kuluttaa vetoakselin ja taka-akselin laakeria muun ohessa. Mieluummin himpun liian löysä kuin kireä.

    Pilot Poweri on kai ancient design ja kestää sen 7000km, mutta halpa ja 2CT pitää mutkissa hienosti. Yhden Road GT Vitosen hinnalla saa melkein kaksi joten lähes plus miinus nolla jos ottaa kiekon alta pois aina itse ja laittaa paikalleen. Parikymppiä toki menee vanteelle vaihtoon.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  5. #65
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Pilot Poweri on kai ancient design ja kestää sen 7000km, mutta halpa ja 2CT pitää mutkissa hienosti. Yhden Road GT Vitosen hinnalla saa melkein kaksi joten lähes plus miinus nolla jos ottaa kiekon alta pois aina itse ja laittaa paikalleen. Parikymppiä toki menee vanteelle vaihtoon.
    Pilot Road 2 on näihin verrattuna selvästi kustannustehokkaampi, mutten mene ilman omaa kokemusta kehumaan tai haukkumaan muuten.

    Lainaa Kerberos kirjoitti Katso viesti
    Pirelli rosso corsa 2 setillä noin 13 tkm menty eikä kulutusmerkit ole edes kovin lähellä.
    Veikkaan että 16 tkm kohdilla alan haaveilla uusista.
    Ajokausi huhtikuun alusta karkealla asfaltilla marraskuun puolelle ja valtaosin työmatkaa jne suht suoraa ajoa.

    Entisessä monsterista samat renkaat. Etusella menty ehkä 15 tkm ja takasella 11tkm. Etusessa vielä jokunen tuhat ja takasessa varmasti yli 5tkm jäljellä.

    Pitoa tuntuu olevan märälläkin niin hyvin että taitaa tulla samat tilalle.
    Ilmeisesti lyhyitä pätkiä nätisti ajaessa rengas ei ehdi kulua.
    En uskoisi Rosso Corsan kestävän helteisessä vauhtitouringissa edes kymppitonnia.
    Viimeksi muokannut: Miikam; 28.06.2021 klo 12:04.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  6. #66
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Pilot Road 2 on näihin verrattuna selvästi kustannustehokkaampi, mutten mene ilman omaa kokemusta kehumaan tai haukkumaan muuten.



    Ilmeisesti lyhyitä pätkiä nätisti ajaessa rengas ei ehdi kulua.
    En uskoisi Rosso Corsan kestävän helteisessä vauhtitouringissa edes kymppitonnia.
    Helsingin keskustan läpi ajaessa ei lämpiä kuin kuski
    Jääny kaikki PK-letkatkin välistä niin ei ole normaalin joutuisaa vauhtia kovempaa päässy ajamaan juuri lainkaan.
    Huomattavaa oli Michelin Road 5:sta selkeästi parempi kulutuskestävyys etenkin etusessa.
    UwU Jäsenvastaava UwU
    Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
    Aprilia RSV Mille R -03
    Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
  7. #67
    Lainaa taiger kirjoitti Katso viesti
    Millaista kestoa Mitas Touring Forcesta saisi?
    Viitisen tonnia Taunossa, Sporforce+ oli ehkä 3500 km tjsp., Supersorsa joku pari tonttua ja risat. Torjantaina laitetaan alle neljäs takanen tälle kaudelle (ja kolmas etunen, Sport Force+), Touring Forcea tulee taakse taas koska se kestää Tourinki maksaa sen satkun, joten on siitä harvinainen tapaus että on hyvä sekä halpa, tyypillisesti ne kun ovat kaksi eri tuotetta.

    Z900:ssa Tourinki kesti öbaut kybän (zetassa sen 50 ponia vähemmän joka selittää eron), ihan samaa luokkaa oli kuin vaikkapa Angel GT 2.

    Jos ajaa saaressa sunnuntaisin kirkkoon niin varmaan melkein mikä vaan kestää yli kybän
    Stoopid is strong in this one.

    Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
    ex: Kawasaki Z900 '18
    ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
  8. #68
    No niin rengas tilattu.
    Continental ContiMotion M 190/50 ZR17 73W
    104,49 kotiin toimitettuna.

    Pitää laittaa kilometrit ylös niin näke mitä tuo kestää....misukkaan verraten.
  9. #69
    Seuraavaksi menee alle Pirelli uutuus Rosso 4 120/70 ja 190/55 .
    Saapunee ensi viikolla ja sitte kolme viikkoa lomaa ja armotonta rengastestausta.
    Ei voi ainakaan hinnan puuteesta kritisoida mutta jos kestävät edes sen mitä Rosso Corsa 2 niin eipä ole juuri merkitystä.
    UwU Jäsenvastaava UwU
    Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
    Aprilia RSV Mille R -03
    Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
  10. #70
    Tuli tilattua 3-sarjaa Touring Forcea omaan, rouvan ja tyttären pyörään ni kohta näkee onko mistään kotoisin.
    Aikaisemmin ollut Road 2, 4 ja 5 malleja, ja jos parempi kuin road 2 niin menee jatkoon.
  11. #71
    Lainaa Mjh76 kirjoitti Katso viesti
    Tuli tilattua 3-sarjaa Touring Forcea omaan, rouvan ja tyttären pyörään ni kohta näkee onko mistään kotoisin.
    Aikaisemmin ollut Road 2, 4 ja 5 malleja, ja jos parempi kuin road 2 niin menee jatkoon.
    Onkohan joku kokeillut jo tuota Mitas Touring Forcea painavahkoissa pyörissä kuten FJR? Hintaero ainakin Pilot Road 4 ja 5 GT:n aikamoinen.
    FJR -17
  12. #72
    Miten Avon Storm 3D XM? Avonin sivuilla näytti olevan renkaiden urasyvyyskin. Näille oli 8mm.
    Ready to race
  13. #73
    Vastailenpa itse jotain. Tuo Metzeler Karoo 3 alla kasigessussa ja enpä ole kovinkaan paljoa sille soraa antanut. No sitä vähäistä soraa olen kyllä syötellyt aika huolella... Kuluu perkele silmissä! Pito on on kyllä hyvä siellä soralla, ainakin minun makuun. Mutta aika hupaa tuntuu takanen olevan jos soralla räppäilee. Vaikka en ole edes mikään soratien kuski mielestäni. Hauskaa se kuitenkin on, todella.
  14. #74
    Eikö Kotarikuski kirjottanu että se kestää 4 tankillista.
    Ready to race
  15. #75
    Lainaa Kerberos kirjoitti Katso viesti
    Seuraavaksi menee alle Pirelli uutuus Rosso 4 120/70 ja 190/55 .
    Saapunee ensi viikolla ja sitte kolme viikkoa lomaa ja armotonta rengastestausta.
    Ei voi ainakaan hinnan puuteesta kritisoida mutta jos kestävät edes sen mitä Rosso Corsa 2 niin eipä ole juuri merkitystä.
    Kaksi pyörää ja poninhäntä ainakin kehui Rosso nelosen ajo-ominaisuuksia. Sen näköistä naista on pakko uskoa
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  16. #76
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Kaksi pyörää ja poninhäntä ainakin kehui Rosso nelosen ajo-ominaisuuksia. Sen näköistä naista on pakko uskoa
    Odotan kärsimättömänä alusvaatevinkkejä
    UwU Jäsenvastaava UwU
    Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
    Aprilia RSV Mille R -03
    Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
  17. #77
    Lainaa Kerberos kirjoitti Katso viesti
    Odotan kärsimättömänä alusvaatevinkkejä
    Ööh... "Sen näköinen nainen" voi tarkoittaa mitä vaan... Poninhännästä huolimatta.
  18. #78
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Ööh... "Sen näköinen nainen" voi tarkoittaa mitä vaan... Poninhännästä huolimatta.
    Kontekstiviittaus taisi mennä ohi, googlaamalla twaap löytyy lisäsisältöä mm. youtubekanavan muodossa.
  19. #79
    Lainaa vapaaduunari kirjoitti Katso viesti
    Vastailenpa itse jotain. Tuo Metzeler Karoo 3 alla kasigessussa ja enpä ole kovinkaan paljoa sille soraa antanut. No sitä vähäistä soraa olen kyllä syötellyt aika huolella... Kuluu perkele silmissä! Pito on on kyllä hyvä siellä soralla, ainakin minun makuun. Mutta aika hupaa tuntuu takanen olevan jos soralla räppäilee. Vaikka en ole edes mikään soratien kuski mielestäni. Hauskaa se kuitenkin on, todella.
    Miltä kadulla tuntuu? Itsellä nyt Conti TKC70. Toistaiseksi vähän soraa ajaneena sillä mutta kadulla ainakin miellyttää. Seuraavaa settiä mietin...
    Triumph Tiger 800 -13
    ex. CBR1000RR -06
    ex. ZX-6R -12
    ex. Nuda 900 -15
    ex. CBR1000RR -09
    ex. SV1000S -04
    ex. TZR125 -90
    ex. PV50 -88
  20. #80
    Tuli myös tilattua Mitas Touring Forcet threadin innoittamana, aikaisemmin ollut setti Road 4 ja pari settiä Road 5. Pitää seurata miltä Mitaksen vaikuttavat kunhan tulevat käyttöön.
  21. #81
    Mitaksella on kyllä sopuisan hintaisia renkaita. Sorapuolella noilla tullut ajeltua hyvällä menestyksellä. Touring Forcea olen myös katsellut sillä silmällä, sekä nykyisin myös Customforcea. Mitashan on vanha tsekkiläinen rengasmerkki ja enemmän tunnettu maatalouspuolen ja lentokonepuolen renkaistaan. Nykyään mitaksen omistaa ruotsalainen Trelleborg. Mitas valmistaa nykyään Trelleborgin kurarengasmallejaMitaksen nimellä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  22. #82
    Lainaa Viba kirjoitti Katso viesti
    Tuli myös tilattua Mitas Touring Forcet threadin innoittamana, aikaisemmin ollut setti Road 4 ja pari settiä Road 5. Pitää seurata miltä Mitaksen vaikuttavat kunhan tulevat käyttöön.
    Ainakin Road 5 kuluminen ollut lievä pettymys enkä tarkoita kilometrejä vaan epätasaisuutta. Road 2 ja 4 kului huomattavasti tasaisemmin.
  23. #83
    Lainaa Mjh76 kirjoitti Katso viesti
    Ainakin Road 5 kuluminen ollut lievä pettymys enkä tarkoita kilometrejä vaan epätasaisuutta. Road 2 ja 4 kului huomattavasti tasaisemmin.
    Road 5 on kulunut keskeltä aika reippaasti, omassa ajossa sakkorajalle noin 10-12 tkm ajolla.
  24. #84
    Lainaa Viba kirjoitti Katso viesti
    Road 5 on kulunut keskeltä aika reippaasti, omassa ajossa sakkorajalle noin 10-12 tkm ajolla.
    Itsellä takarenkaassa karvan vajaa 9tkm, niin keskeltä on kyllä jo selkeästi tasainen, mutta ensimmäisten kulutusmerkkien kohdalla vielä toista milliä jäljellä ennen merkkiä. 190 leveänä taitaa mennä vaihtoon kulmikkaan muodon pilaaman ajokäytöksen takia ennen kuin sakkorajaan pääsisi.
  25. #85
    Miltä kadulla tuntuu? Itsellä nyt Conti TKC70. Toistaiseksi vähän soraa ajaneena sillä mutta kadulla ainakin miellyttää. Seuraavaa settiä mietin...

    Ajelen asfaltilla yleensä pitempää matkaa, en niinkään kaduilla. Mutta kyllä se sielläkin toimii aivan hyvin. Ujeltaa enemmän pienemmissä nopeuksissa tuon karkeahkon kuvion takia mutta ei se minua haittaa.
  26. #86
    Touring Force tuntuu vinkuvan veikeästi kun lähtee hieman sutien sileäksi kuluneella katukiveyksellä.
    Ready to race
  27.  
  28. #87
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123