Moikka! Tonttu tässä kyselee kun EI löydä edellisistä topikeista tosin jossain nähnyt...
Elikkä mun SV:n alakatteessa on kiinnityskohdan vieressä ikävä halkeama ja se pitäisi saada
korjattua ennen ajokautta
Ehdotuksia kuinka? Tai sitten missä saisi korjattua ko. halkeaman...![]()
<p>Polta kumia älä sieluasi ;)</p>
Itse aikoinaan yhden korjautin samalla verstaalla, joka korjasi Pösön puskurinkin pienen kolarin jälkeen.
Eli siis minä nyt edelleen selvittäisin esim. jonkun ha-kolarikorjaamon kautta heidän käyttämän mouvihitsausta tekevän pajan, ja kiikuttaisin osan sinne.
Ainakin minulle tuli aivan uuden veroinen maalipinnaltaankin.
ja tästä sitten pro-kaverit voi jatkaa siitä, miten ko. asian voi tehdä helposti itsekin.
Kerran sitäkin yrittäneenä ja kaverin naurettua tulosta ihan itte tehdyn näköiseksi en enää taida kokeilla.
Periaatteessa nimittäin nuo on korjattavissa muovilaadusta riippuen asetonilla muovia sulattamalla ja sillä samalla "hitsaamalla".
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Jos haluaa ite kokeilla millast jälkee saa aikaseks, niin ottaa jonku ylimääräsen katteenpalan, halkasee sen, teippaa maalarinteipillä sen "ulkopinnallta", ja kolvailee tavallisella juotoskolvilla "sisäpinnalta".
Sit teipit pois ja pari tippaa asetonia ulkopinnan halkeamaan.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Haluatko korjauttaa pelkän halkeaman vai teettää samalla myös maalauksen?
Anyway molemmat sujunee ennen kevättä.
Jos kiinnostaa niin pistä vaikka yv.
T: Pari vastaavaa tekeillä.
Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
Tauko 16/17.
Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
Ihan ok 2018 ja 2019.
Katteessa lukee todennäköisesti jossain sisäpuolella joko kaksi tai kolmekirjaiminen kirjainsarja ABS, PP, PE, tms...
Riippuu paljon muovin laadusta mitkä korjausmetodit tulevat kysymykseen.
Esim. PP = Polypropeeni(Polypropyleeni) ja PE = Polyeteeni ovat ns. rasvaisia muovilaatuja mitkä ovat koko p*rkeleitä liimata.
Ilmeisesti juurikin puskureita korjaavilla yrityksillä on käytössä liimoja millä nämäkin vielä onnistuvat mutta ovat pirun
kalliita sarjoja ettei välttämättä ihan yhden eikä kahden halkeaman takia ihan heti viitsis ostaa tallin hyllylle kuivumaan.
Markettien ym. kauppojen myymillä liimoilla ei saa kyllä kuin pahan mielen.
Itse kokeilin Bilteman, Bisonin ja Loctiten
tuotteita eikä yksikään pitänyt.
Toki halkeamapaikka oli sellainen mille saattaa kohdistua myös hiukan mekaanista rasitusta joten liimaus ei kestänyt yhtään rasitusta.
Itse korjasin katteen kiinnityskorvakkeen sulattamalla kolvilla ja lisäämällä samaa muovilaatua olevasta muovinpalasta lisää täytettä murtumakohtaan.
Toki tällainen korjaus vaatii näkyvällä pinnalla vielä jonkin verran pohjatöitä ennen maalausta että näyttää taas yhtä hyvältä kuin alunperin.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Mikäli haluat alkuperäistä selkeästi lujemman korjaustuloksen, voi kotikonsteinkin lisätä saumaan tai virheen päälle metalliverkkoa ja painamalla verkko tinakolvilla muovin sisään "upoksiin". Teräsverkko tai mieluummin rosteri, niin teräslujitemuovi on keksitty. Pitää varmasti ja sopii erinomaisesti ainakin polyeteeniin ja polypropeeniin. PVC kenties helpompi liimata. Tinkolvin lämpö melko passeli ja muovi säilyy kovettumatta tai kuivumatta. Pinnankin saa siistiksi massaa sopivasti siirtämällä ja lopuksi sileällä metalliesineellä jäähdyttämällä.
Tällä menetelmällä on korjattu todella monta kohdetta eri koneissa ja laitteissa ja kokemukset ovat hyviä vielä vuosien jälkeenkin.
Hanski
possujono pilaa elämän
Abs muovia voi hitsata asetonilla. norjalle puolelle voi liimata tuen esim 2k liimalla. toimii. soisi asetonia halkeamaan ja puristus yhteen..helppoa![]()
asetoni jo mainittiin,mutta siihen kun vielä legopalikan liottaa ja sillä mössöllä nurjalle puolelle silittelee.
vauhti korjaa virheet.
Joskus olen tosiaan kolvilla painanu koristenaulan pätkää ns tikiksi halkeamaan....tämäkin mainittiin. pitää ottaa enskerralla kuvia.
KIITOS hyvistä neuvoista täytyypi kokeilla kolvia ja ehkä rosteri verkkoa kattotaan
kuinka äijän käy![]()
<p>Polta kumia älä sieluasi ;)</p>
Motonetistä, ja varmaan muualtakin, saa pienehköinä arkkeina semmosta paperinohutta alumiinireikäverkkoa, sitä on siellä missä on lasikuitumattoa ja hartsia yms. Sillä voi olla hiukan helpompi joissain tapauksissa tehdä korjauksia kuin pelkällä lasikuitumatolla, jos semmoista hommaa joutuu tekemään. Sen saa periaatteessa muotoiltua muotoon etukäteen.
Terosonilla mössöä muovinkorjaukseen. Tarttuu lähes kaikkeen puhtaaseen pintaan ja puuttuvia palasia voi tuolla täydentää.Säilyy muutaman viikon tuubien avauksen jälkeen ja oli aika hinnoissaan. Puskureita on tullut tuolla paikattua. Vaan nuo edelliset vastaukset ihan jees. Asetonia vaimon meikkihyllystä.![]()
V.V.
Auton muoveja joskus korjautin Plastifast Oy:ssä Herttoniemessä, Puusepänkatu 11, jos lie siellä vielä.. On noihin hommiin erikoistunut firma, joten luulisi kerralla onnistuvan..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Tilanne seuraavanlainen: pakoputki päässyt kuumentamaan alakatteeseen pienen (sormenpään kokoisen) jäljel.
Miten ja millä vehkeillä kannattaisi alkaa korjausta tekemään?
Ajattelin että muotoilee katetta siten, että ottaa siitä pikkusen pois. Muotoilee sulaneen alueen putken myötäiseksi.
Pieni terävä saha ja vesihiomapaperi?