Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 116:sta
  1. #61
    Rukka Edison takki - ostettu tänä keväänä uutena kaupasta. Magneetilla toimiva kaulaläppä on varustettu niin heikolla magneetilla / läppä on lähtöönsä liian lyhyt, ei pysy ollenkaan ajossa kiinni.

    Soittelin Rukalle josko tämän suunnitteluvirheen saisi korjattua , niin vastaus oli että kylllä saa -- vaihdetaan velcro tarra ja veloitetaan 50eur + lähetyskulut. Aika berberistä - takkia kuitenkin mainostetaan magneettiläpällä ja oli yksi asioista jotka vaikutti valintaan - edellisen takin tarraläppä kun nyhti jatkuvasti Schuberthin leuanaluskangasta. En ole enää ihan niin vakuuttunut Rukan varusteiden ylivertaisuudesta kuin ennen Rukan kamojen hankkimista.
    CBR1100XX & Triumph Tiger 1200
  2. #62
    Nyt ehkä on Rukan takuupolitiikka muuttumassa. Mulla hajosi viime kesänä Italian reissulla molemmat vetoketjut nahkatakista. Vetoketjukorjaus meni totutun tyylikkäästi. Hakiessani korjattua takkia, minulle kerrottiin, että takissa on värivirhe ja ajokauden jälkeen vaan takki Vantaan Bikeworld'iin, ni se vaihtuu uuteen. En ollu huomannu mitään värivirheitä ja olin koko hommasta ihmeissäni, mutta kiikutin sitten takkia Bikeword'iin, niin kyseltiin kuittia. Nyt mä vasta olinkin äimän käkenä, koska en ollut vaihtoa vaatinut, vaan sitä oli minulle Bikeword-myynnistä esitetty! Nyt selitettiiin, että politiikka on tiukennettu ja kuittia vaaditaan. Vaihtamatta jäi. Onneksi turhia ajokilometrejä tuli vähän.
    ... jotain piti muistaa
  3. #63
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Nyt ehkä on Rukan takuupolitiikka muuttumassa. Mulla hajosi viime kesänä Italian reissulla molemmat vetoketjut nahkatakista. Vetoketjukorjaus meni totutun tyylikkäästi. Hakiessani korjattua takkia, minulle kerrottiin, että takissa on värivirhe ja ajokauden jälkeen vaan takki Vantaan Bikeworld'iin, ni se vaihtuu uuteen. En ollu huomannu mitään värivirheitä ja olin koko hommasta ihmeissäni, mutta kiikutin sitten takkia Bikeword'iin, niin kyseltiin kuittia. Nyt mä vasta olinkin äimän käkenä, koska en ollut vaihtoa vaatinut, vaan sitä oli minulle Bikeword-myynnistä esitetty! Nyt selitettiiin, että politiikka on tiukennettu ja kuittia vaaditaan. Vaihtamatta jäi. Onneksi turhia ajokilometrejä tuli vähän.
    Itselläni kans vaadittiin kuittia mutta vein takkia samaan paikkaan kuin mistä sen alunperin ostin ja heiltä löytyi tiedostoista ostotapahtuma. Ei muutakuin takki pakettiin ja hienosti toimi.
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  4. #64
    Sama täällä. Takki ostettu 2012 talvella MP Saloselta. Vaativat kuitin ja kun vein takin kuitin kanssa niin printtaisivat omasta tiedostoistaan ostokuitin takin mukaan lähetteeksi Rukalle.
  5. #65
    Laitoin Kokkolaan takin ja housut korjattavaksi, ostettu vajaa pari vuotta sitten messuilta ja kuitti mukana. Yllättäen tuli soitto ettei niitä vaihdeta tai korjata takuuseen kun on poistomyynnistä ostettu...

    TÄ?

    Missään vaiheessa en ole ollut palauttamassa tai vaihtamassa kamppeita vaan halusin ne kuntoon ja tämän kerroin ompelijalle. Siitä huolimatta väitti ettei puvussa ole takuuta kun on poistoista ostettu.

    Soitto Lahteen ja siellä pienen selvittelyn jälkeen herrasmies sanoi että nyt on sattunut joku väärinkäsitys, kyllä Rukassa takuu toimii. Puku tuli korjattuna takaisin ja hyvältä näyttää mutta nyt se ostokuitti on sitten Kokkolassa, toivottavasti tallessa.

    Vähän jäi omituinen fiilis tästä keissistä.

    Siitä huolimatta pysyn merkissä. Luotto on kova puvun toimivuuteen ja korjaamon palveluihin, molemmat on yhtä tärkeitä juttuja.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  6. #66
    Näinköhän rakensivat Lahteen liian uljaan Skyscraperin (taivaansärkijä l. pilvenpiirtäjä), niin on pakko tiukentaa linjaa sieltä sun täältä.
    <p>.</p>
  7. #67
    Kysyin eilen maililla kuittia takuuvaihdettuun argonauttiin, kun olen sen ilmeisimmin kadottanut. Tarkoitus olisi jossainvaiheessa luopua takista ja kuitti olisi silloin tarpeen. Vastaus tuli tänään aamulla -> Olet ilmeisimmin myymässä takkia. Takuu ei koske kolmatta osapuolta, joten emme voi toimittaa kuittia... Siis täh! Eihän tässä ny mitään henkilötakuuta ole, vaan tuotetakuu. Kuitti tulisi minulle itselle, eikä sille joskus mahdolliselle 3:lle osapuolelle, joten mitään väärikäytöksiäkään ei voisi sattua. Ihmettelen asiaa kovasti.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  8. #68
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Näinköhän rakensivat Lahteen liian uljaan Skyscraperin (taivaansärkijä l. pilvenpiirtäjä), niin on pakko tiukentaa linjaa sieltä sun täältä.
    Nähtävästi korjaustoiminta loppuu Kokkolassa ja Suomessa.
    http://www.teamliitto.fi/?x32730=8747114

    "L-Fashion lakkauttaa Kokkolan toimipisteensä ja irtisanoo 20 työntekijäänsä. Kahdelle korjausompelijalle olisi työpaikka Lahdessa, mutta kukaan ei ole ilmoittanut halukkuuttaan muuttaa sinne."
  9. #69
    Lainaa amakela-66 kirjoitti Katso viesti
    Nähtävästi korjaustoiminta loppuu Kokkolassa ja Suomessa.
    http://www.teamliitto.fi/?x32730=8747114

    "L-Fashion lakkauttaa Kokkolan toimipisteensä ja irtisanoo 20 työntekijäänsä. Kahdelle korjausompelijalle olisi työpaikka Lahdessa, mutta kukaan ei ole ilmoittanut halukkuuttaan muuttaa sinne."
    Tämähän selittääkin melkoisesti asioita...
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  10. #70
    Kyllähän se kannattaakin ryssiä homma kahden työntekijän takia. Uskoisin paikkakunnalta löytyvän ne pari ompelijaa ja kenties jopa tuotekoulutuskin. Aika pienellä rahalla on menossa vuosien työ. Tämä on ilmeisesti sitä innovointia, hallittua rakennemuutosta ja kustannussäästöjä
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  11. #71
    Noniin pilalle menee sitten sekin....
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  12. #72
    No justiinsa, toivottavasti saa pidettyä korjaamon Suomessa. Jos ei saa niin sitten on ihan sama minkä merkkistä pukua pitää päällänsä kun joutuu korjauttamaan ulkomailla -> toimitusajat pitenee ja koko homma vaikeutuu.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  13. #73
    Mites valmistus, onko se siirretty jo Kiinaan? Lehdistötiedotteessa mainittiin Kiinan tytäryhtiö, multa loppuu rukkan kamojen ostaminen siinä vaiheessa kun ne valmistetaan Kiinassa.
  14. #74
    kyll mulla olisi sellainen muistikuva, ettei niitä suomessa tehdä. olikohan mp-maailman pukutesti tms, missä mainittiin valmistusmaa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  15. #75
    Portugalissa tms. etelän maassa nuo tehtiin kun viimeksi olen kauppaa tehnyt, mutta miten onko tietoa miten on asiat nyt?
  16. #76
    "L-Fashion lakkauttaa Kokkolan toimipisteensä ja irtisanoo 20 työntekijäänsä. Kahdelle korjausompelijalle olisi työpaikka Lahdessa, mutta kukaan ei ole ilmoittanut halukkuuttaan muuttaa sinne."

    Jeps! Mäkin bongasin ton muualta ja epäilen, että tässä oli sitten se "kehitys". Mulla on sekä Merlin että Lancelot versiot. Tuote oli tosi hyvä ja on iso surku, että ns. "takuu" on sitten sitä samaa, kuten kilpailijoillakin.
    Jää nähtäväksi, mutta...
    ... jotain piti muistaa
  17. #77
    Koitetaan vähän valaista Rukan tuotteet on kauan jo tehty Portugalissa sekä Puolassa ja Kokkolassa toimi vain takuu korjaus seilor sekä mp-tuotteet.
    Yleensä kun tuote on lähetetty korjattavaksi se ratkotaan auki jolloin vetoketjut ym tarranauhat kärsii sekä monet osat on ommeltu tuplatikkauksella suojien päälliset ym. muut jotka sitten ratkomisen aikana repeytyy.
    Nyt kun asiakas on lähettänyt tuotteen korjattavaksi ja saa tuotteen takaisin huomaa että siinä on paljon uutta materiaalia ja on tyytyväinen mutta totuus on että on paljon helpompi ja nopeampi ommella uudet ketjut sekä tarranauhat kuin tuusata niitten vanhojen kanssa, kyllä ne uudet tilbehöörit otetaan siinä valmistuotteen hinnassa jo mukaan.
    Ps. tätäkin palstaa seurataan aktiivisesti Lahdessa että hyviä jouluja Tarjalle sinne Kokkolaan kyllä 43 vuotta Rukan palveluksessa riittää.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  18. #78
    Lainaa rimpjar kirjoitti Katso viesti
    Ps. tätäkin palstaa seurataan aktiivisesti Lahdessa että hyviä jouluja Tarjalle sinne Kokkolaan kyllä 43 vuotta Rukan palveluksessa riittää.
    No sehän on mainio homma, että palaute menee tätäkin kautta "perille". Ja Tarjalla kunnioitettava ura rukan palveluksessa. Hatun-noston paikka
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  19. #79
    Juu! Minäkin kovasti kiitän niistä vuori ja ketjukorjauksista, mitkä puvuilleni on tehty. Merlin on käynyt kaksi ja Lancelot kerran korjattavana. Hyvin on sujunut.
    Ostin ensimmäisen Merlin tuotteen, kun puku tuli markkinoille, ennakkovaraajana. Olisin ostanut samanlaisen, pari vuotta sitten, mutta Bikeworld sanoi Lancelotin korvanneen Merlinin. Nyt sitten kuljetaan Rukan mannekiinina värivirheellisen tuotteen kanssa, mutta ei se minua häiritse. Ilman myyjän virheilmoitusta en olisi tiennyt asiasta mitään. Haalistunut takki tunnetusti vaan lisää sitä katu-uskottavuutta

    Toi "politiikan muutos" on kumminkin kuvattu postauksessani aiemmin. Jatko sitten näyttää, miten homma muuttuu ja muuttuuko. Jos jälleenmyyjä ei oikein tiedä, kuka tietää.
    ... jotain piti muistaa
  20. #80
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Ostin ensimmäisen Merlin tuotteen, kun puku tuli markkinoille, ennakkovaraajana. Olisin ostanut samanlaisen, pari vuotta sitten, mutta Bikeworld sanoi Lancelotin korvanneen Merlinin.
    Taisi mennä kuitenkin toisin päin. Merlin korvasi Lancelotin.
  21. #81
    "Merlin korvasi Lancelotin."

    Hyvinkin on mahdollista. Kuten sanoin, mulla on molemmat, järjestyksellä ei niin väliä. Se trendien seuraaminen on meikäläiselle hivenen toissijaista.
    ... jotain piti muistaa
  22. #82
    Suomalaisista ajopuvuista oli juttua MP maailma 09/2013 lehdessä, josta poiminnat.

    Hanx: ainoa valmistaja joka sarjatuotantomittakaavassa leikkaa ja ompelee Suomessa. Osa varsinkin edullisemman pään tuotteista valmistetaan ulkomailla.

    MP-Asu: kaavat ja ensimmäiset protomallit tehdään Suomessa. Valmistus ulkomailla.

    Rukka: suunnittelu ja tuotekehitys Suomessa. Valmistus omassa tehtaassa Suzhoussa Kiinassa.

    Sweep: suunnittelu ja ensimmäiset mallit Suomessa. Valmistusmaata ei kerrota.

    Yoko: suunnittelu ja mallit Suomessa. Valmistus ulkomailla jossain.

    Yoko ja MP-Asu ovat saman yrityksen, Allright oy:n brändejä. Yoko on Premium luokkaa ja MP-Asu on enemmän "peruslaatua".
    Viimeksi muokannut: Ossinmopo; 18.12.2013 klo 10:46.
  23. #83
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    + RPM mikä on Stormin brändi. Valmistetaan ainakin ulkomailla..
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  24. #84
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    PS. Tässä alkaa oikeastaan hiukan tuttamaan kun miettii että mikä siinä voi olla niin vaikeaa päättäjille ettei tuota perustyöntekoa saada suomessa kannattavaksi. Hemmetti kun Suomessakin suurin osa ihmisistä on ihan tavallisia suhteellisen yksinkertaisia tavismiehiä ja tavisnaisia. Niin se vaan on.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  25. #85
    Siirryin viime vuonna käyttämään Hanxin varusteita juuri tästä syystä.
    Olen kysynyt ja tulen jatkossakin kysymään onko ko. tuote leikattu ja ommeltu Oravikoskella.

    Valintani kohdistuu vain näihin tuotteisiin.
    Hinnat ovat toivottavasti sillä tasolla että tuotanto Suomessa on kannattavaa.

    Suomalaisena taviksena en tässä asiassa juuri muuta voi tehdä.

    vuodesta 1971 ....
  26. #86
    Noh, eh, öh... ku en oo oikein trenditietoinen, niin onko tollasta sateenkestävää, melko loistavasti henkittävää nahka-asua kilpailijoilla? Olin tuotteen laadusta niin otettu, etten ole koskaan oikein vaihtoehtoa tutkiskellut.

    Ajattelin vaan, että tulihan pantua asusteeseen niin tolkuton fyrkka, ettei kehtaa koskaan sanoa asusteesta maksetun. Miehet ei vaatteilla koreile!

    En myöskään jaksa rättien perässä juosta, joten jos innokkaammat kertoo vaihtoehdon, olen varautunut tulevaisuuteen, jos huono scenaario toteutuu.
    ... jotain piti muistaa
  27. #87
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    Rukka: suunnittelu ja tuotekehitys Suomessa. Valmistus omassa tehtaassa Suzhoussa Kiinassa.
    Jep jep. Omasta puolestani voin todeta, että rukkan tuotteet ovat toimineet ja palvelleet hyvin tähän mennessä, mutta jatkossa sijoitan rahani muualle. Kun portugalian releille tulee viimeinen käyttöpäivä eteen, korvaaja tulee joltakin eurooppalassa valmistetulta merkiltä, eiköhän markkinoilta jotain löydy. Enkä myöskään tule enää todistamaan väkevästi rukkan puolesta millään foorumilla

    T. Nimim. Toivottavasti lancelot-rotsi ja SRO gen I housut kestävät pitkään... (Etenkin nuo housut ovat ihan helvetin hyvät, toimivammat kuin monet sen jälkeet kokeillut releet, rukkan tai muiden).

    PS. Kun tuli tuo hanx esiin, niin enpä ihmettele vaikka seuraavat kamat olisi sieltä, niillä näyttäisi olevan haalarimallin nahkapökät ja ainakin yksi ihan ok takki (rasvallahan se vesi pysyy ulkona)i. Jos siis on sitten vielä kun kamoja aletaan korvaamaan.

    EDIT: Korjataan sen verran vielä, että jos kinkyissä valmistaminen näkyy hinnassa, olen valmis harkitsemaan uudelleen. Voin maksaa kiinalaiseen tekemästä merlinin rotsista pari-kolme hunttia, jos kalvo on gore-tex. Jos hinta on luokkaa tonni niin no way.
    Viimeksi muokannut: s&amp;s; 20.12.2013 klo 20:26.
  28. #88
    Minkä takia monelle tuntuu valmistusmaa olevan ongelma?

    Suunnittelu, materiaalit, valmistusmenetelmät sekä laadunvalvonta on mielestäni paljon tärkeämmässä asemassa kun valmistusmaa.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  29. #89
    Aiemmin mainittu Storm ottaa Rukkan varusteet myyntiin 2014 tammikuun alusta. Uudessa Motorradissa maininta.
  30.  
  31. #90
    Riittääkö se, että haluaa tukea kotimaata tai edes "kotikommuunia"? Kun siirrytään siihen, että suunnittelu tai laadunvalvonta riittää, voi täällä olla hankalat oltavat. Kaveri on alalla, jolla ulkoistus on päivän sana ja ehkä voisi sanoa, että jossain mielessä on tehnyt laadunvalvontaa ulkoistettujen tuotteiden osalta... Kuulemma menee aikasta lähelle niin, että karkeimmat virheet palautetaan ja loput vasta jos kuluttaja valittaa.

    Jos rukka laskee tuotteidensa hinnat sille tasolle, että virheet sallitaan niin mikä nottei. Merlin-rotsi näytti tämän vuoden hinnastossa maksavan 1299... Ei kiitos kiinalaisille.
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen