Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Hei, olen lähdössä toukokuussa reissuun ktm smr 690 pyörällä ja matka-aikaa hieman alle 3 viikkoa. Tarkoitus on ottaa laiva saksaan ja ajaa suoraan frankfurttiin jossa joudun olemaan pari yötä. Sieltä alpeille, josta alkaisi n.15 päivän reissu itä-eurooppaa pitkin suomeen. Telttaillen pääosin mutta sadepäivinä tai peseytymisen vuoksi myös hotellissa/majataloissa.

    Kaipaisin vinkkejä sorateistä ja pikkuteistä myös asfalttipäällysteiset eli ajaisin suurimman osan matkasta välttäen pääväyliä ja moottoriteitä. Pyörässä on katukumit mutta toimivat hyvin myös soralla/hiekkateillä johtuen pyörästä. Eli en kaipaa mitään rämeikköjä ja puroylityksiä.. Reittiä en aio suunnitella 100% joten voin mennä fiiliksen ja sään mukaan..

    Yöpymiset pääosin teltassa metsässä/leirintäalueilla/syrjässä katseilta, joten reittiä ei tarvitse suunnitella yöpymisien mukaan eli päämääriä ei tarvitse olla illaksi..

    Ajoseuraakin otetaan vastaan mielellään, ajankohtana 26.5 silloin olen alpeilla josta suunta ?? ---->
    Is a dream a lie if it don't come true or is it something worse

    ex - Gsx-r 600 K7

    KTM smr 690 -09
  2. #2
    Mulle on jäänyt kuva että Saksassa on pienetkin kinttupolut asfaltoitu..
    Naveissahan on hiekkatiet myös merkattu erikseen. Mutta oma navi (nüvi 300) ei osaa välttää asfaltteja, hiekkatien välttelyn kyllä osaa
    Mutta kartoista vai katsella hieman että missä voisi ajaa hiekkaa
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #3
    Itse olen lähdössä Bosniaan/Kroatiaan heti kesäkuun alussa. Reittisuunnitelmaa tehdessä suuri apu on ollut Googlemaps josta sateliittikuva ja siihen valitsee mukaan kuvat. Kuvia kun klikkailee niin pääsee jyvälle onko tiet pikeä vai soraa.
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  4. #4
    ...siis tähän tyyliin:
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  5. #5
    Hei toi googlemaps satelliitti onki hyvä ja samoin huomasin google earth ohjelman samalla idealla toimivaksi..

    Saksan läpi ajattelin tykitellä motaria kun on aikataulussa kiirusta silloin, pääsee kokeilemaan supermoton moottoritieominaisuuksia ;(

    Onko kukaan ostanut euroopan tiekartastoa? Esim. Eurooppa tiekartasto 1:800 000, 2011
    Tekeekö sillä mitään vai ajaako navi saman asian? Joitain paperikarttoja otan mukaan laminoituina.

    Suurin osa tuntuu ajavan eurooppaan sekä takaisin suomeen via balticaa pitkin. Osasyy voi olla puolan,latvian,liettuan huonot tiet muualla mutta itsellä tarkoitus kiertää hieman ja katsella rauhassa. Hieman sama jos ajaa hki-lahti motaria pitkin tai sipoo, myrskylä jne. pikkuteitä ajellen niin maisemissa on hieman eroa ja saa paremman tuntuman etelä-suomeen..
    Is a dream a lie if it don't come true or is it something worse

    ex - Gsx-r 600 K7

    KTM smr 690 -09
  6. #6
    Hei.
    Ehdottomasti tiekartta mukaan kun liikut itä - europpassa sitä kun ei korvaa mikään...
    Meillä on kartat 1:3750000 eli koko eurooppa ja sitten 1:800000 eri osista eurooppaa , koska navit ajattaa joskus mihin sattuu eikä kaikkii tietä edes ole siis itä -euroopasta.
    Pikku vinkki osta kartat euroopast saat ne pikku rahalla jos vertaa härmälandia hintoihin, kaiketi puola, slovakkiassa on edulliset hinnat.
    Meillä lähtö 23.072012 Itä - eurooppaa ristiin rastiin, tietty välimerellä pitää varpaita käydä vilvoittamassa.

    t Karitee
  7. #7
    Mä oon löytänyt Itä-Euroopassa makeita sorateitä laittamalla naviin asetukseksi "valitse lyhin reitti" + "vältä moottoriteitä". Ajoväylät ovat vaihdelleet, on löytynyt leveitä sorabaanoja mutta myös navetan takaa lähteneitä traktorin uria. Noilta reiteiltä löytyy vaikka mitä nähtävää
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  8.  
  9. #8
    Lainaa (Jerry Cotton @ Tammi. 01 2012,11:13) kirjoitti
    Mä oon löytänyt Itä-Euroopassa makeita sorateitä laittamalla naviin asetukseksi "valitse lyhin reitti" + "vältä moottoriteitä". Ajoväylät ovat vaihdelleet, on löytynyt leveitä sorabaanoja mutta myös navetan takaa lähteneitä traktorin uria. Noilta reiteiltä löytyy vaikka mitä nähtävää
    Joo, toi toimii mutta vastaan voi tulla ihan mitä tahansa *

    Ja tuohon karttajuttuun niin nykyisin Ita-Euroopan maat on aika hyvin digitalisoitu naveihin. Tosin epätarkkuus vaivaa. Välillä navi arpoo millä tiellä ollaan vai pellolla. Muuten tosta ei ole pahemmin haittaa mutta kaupungissa missä pitäis tehdä nopeita päätöksiä tuö vähän harmittaa.
    Olen sitä koulukuntaa joka ajaa navilla niin pitkään kun mahdollista ja pakon edessä kaivan kartan esiin.

    Nyt pitää optella kartoilla ja sateliittikuvien perusteella navikoimaan kun Bosniasta ei ole navissa kun pari päätietä.
    Navikointi tapahtuu sateliittikoordinaatista toiseen jotka olen merkinnyt karttaan etukäteen. Google Earth on hyvä siitä kun se näyttää tarkan pituus- ja leveyskoordinaatin hiiren osoittimen kohdasta.

    Via Baltica-reitti on mielesäni nopein/edullisin tapa siirtää itseni eurooppaan. Aamulautalla Tallinnaan ja ennen auringon laskua iltaoluet Suwalkissa Puolassa. Joskus Jurmalan rannoilla tullu käytyä muuten vain pakollista siirtymistä.



    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA