Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 56:een 56:sta
  1. #31
    Moi


    Ois tarkoitus hommata nyt tulevan kesän reissui varten kunnon ajopuku, jolla pärjäis sit pitemmilläki reissuilla ilman että tarvii erikseen sadekamoja runnoa muutenkin pieneen kuljetuskapasiteettiin.
    Eli "joka sään" puku.. Tai jos sellasta nyt on vielä keksittykkään, mutta siis puku jolla pärjäis Etelä-Euroopan helteissä kuin myös täällä Suomen keväässä ja syksyssä.

    Noista Rukkan kamoista täältä paljon jo mielipiteitä löytänytkin suuntaan jos toiseenkin.
    Joka tapauksessa sellanen olis nyt mielessä, oli rahojen väärinkäyttöä tai ei, niin mielenrauhani oon jo menettänyt, mutta en pelkästään hintojen vuoksi vaan..

    Olen käynyt kokeilemassa Armasta ja Merliniä..

    Molemmat tietty uutena vähän jäykkiä eikä niistä saa oikein kuvaa miten toimivat pitemmän päälle "oikeissa olosuhteissa" kun vain kaupassa niiden kanssa jöpöttelee.

    Jotenkin pieni henkinen kynnys vetää nahkahousut jalkaan, mutta toisaalta nuo nahkakamat tuntunut yllättäen jostain syystä .. ok:lta .. Ja en ainakaan ole aikaisemmin huomannut että niiden suuntaan mitään perversioita olisi..

    Syynä istuvuus..? Ehkä, mutta toisaalta taas nahkatakin alle ei mahdu niin hyvin fleece pusakkaa tai vastaavaa..

    Itselläkin nakupyörä, joten joutuu olemaan aikalailla toisinaan kylmän tuulen armoilla, joten olisi kiva kun saa lämmintä vaatetta alle, mutta toisaalta taas ei huvittaisi mitään purjetta pukea joka sitten riepottelisi pientä miestä pyörän kahvoista.

    Ei kellään sattuisi olemaan kokemuksia molemmista puvuista..? Armas ja Merlin.
    Tuskin kukaan kuitenkaan molempia omakseen ostanut noilla hinnoilla..

    Moni kirjoittanut että kun on nahkaan vaihtanut niin ei aio palata enää tekstiiliin..
    Miksi? Eroja on varmasti eripuvuilla, niin tekstiileissä kuin nahoissakin, mutta muotoutuuko se nahka niin käyttäjälle sopivaksi ajan kanssa, että sen vuoksi niin paljon mukavampi vai..?

    En tiedä onko tullu tehtyä tuosta valinnasta nyt itelle liian iso ongelma, mutta mielellään ostaisi sellaiset kamat että niillä ajelisi enemmänkin kuin pari vuotta.

    Kiitti jo etukäteen vastauksista..
    Viimeksi muokannut: AOT; 26.01.2012 klo 19:11.
    ________________________

    Triumph Speed Triple -08

    Kawasaki Z 750 -04
  2. #32
    Lainaa AOT kirjoitti Katso viesti
    Olen käynyt kokeilemassa Armasta ja Merliniä..

    Kaverilla tollaset ollu jo useamman vuoden. Kuulemma helvetin hyvät säällä ku säällä.

    Se istuvuus tossa nahassa ei ikinä oo parasta siellä kaupassa, mutta kun on vähän aikaa ajellu ni rupee osuu.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  3. #33
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    Kaverilla tollaset ollu jo useamman vuoden. Kuulemma helvetin hyvät säällä ku säällä.

    Se istuvuus tossa nahassa ei ikinä oo parasta siellä kaupassa, mutta kun on vähän aikaa ajellu ni rupee osuu.
    Tota mä hiukan aina olen pohtinut, että kun nämä vedenpitävät ja hengittävät kalvot (Gore-Tex, yms.) perustuu siihen, että siinä kalvossa on mikroskooppisia reikiä mistä haihtuva kaasumainen hikivesi mahtuu menemäänulos, mutta märkä tippavesi ei rei'istä mahdu. Niin jos tommosta alkaa venyttämään, kuten nahka-asujen kanssa kuuluu tehtävän, niin minun järkeni mukaan se reiät siinä kalvossa venyy kanssa ja se tarkoittaa mun mielestä vedenpitävyyden kyseenalaistamista.
  4. #34
    Luin otsikon "Nahkapuku makuuhuone käyttöön!"
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  5. #35
    Lainaa ttuttu kirjoitti Katso viesti
    Luin otsikon "Nahkapuku makuuhuone käyttöön!"
    Sitä lukee, mitä mieli halajaa... eiku...
    Viimeksi muokannut: Velmu84; 27.01.2012 klo 13:23.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  6. #36
    Sama tilanne myös täällä.
    Viime kesän ajelin Alpinestarin RC-1 nahkatakilla ja MP-asun gore-housuilla ja yleisesti ottaen paketti toimi ihan hyvin.
    No onneksi tiputin melkein 10kg painoa niin takki jäi auttamatta isoksi ja möin sen eteenpäin.
    A*:ssa suurin ongelma minusta oli hihoissa olevat joustokankaat jotka imaisivat veden läpi muutaman minuutin sateessa ajon jälkeen. Ja viime loppukesästä ja syksystä satoi ihan kiitettävästi!

    Nyt olen katsellut uudeksi nahkatakiksi Arlen Ness 8986-takkia.

    Takin koko pinta on nahkaa ja näin ajattelin, että se pitäisi vettä edes työmatkan eli 20min.
    Ja takki istui ja tuntui yllättävän hyvältä.

    Housuiksi olen katsellut Arlen Nessin ja Berikin nahkapöksyjä, jotka saa vetoketjulla takkiin kiinni.

    Tiedättekö onko muilla valmistajilla vastaavia sporttisia koko nahkaisia takkeja?
  7. #37
    Lainaa Toslander kirjoitti Katso viesti
    Sama tilanne myös täällä.
    Viime kesän ajelin Alpinestarin RC-1 nahkatakilla ja MP-asun gore-housuilla ja yleisesti ottaen paketti toimi ihan hyvin.
    No onneksi tiputin melkein 10kg painoa niin takki jäi auttamatta isoksi ja möin sen eteenpäin.
    A*:ssa suurin ongelma minusta oli hihoissa olevat joustokankaat jotka imaisivat veden läpi muutaman minuutin sateessa ajon jälkeen. Ja viime loppukesästä ja syksystä satoi ihan kiitettävästi!

    Nyt olen katsellut uudeksi nahkatakiksi Arlen Ness 8986-takkia.

    Takin koko pinta on nahkaa ja näin ajattelin, että se pitäisi vettä edes työmatkan eli 20min.
    Ja takki istui ja tuntui yllättävän hyvältä.

    Housuiksi olen katsellut Arlen Nessin ja Berikin nahkapöksyjä, jotka saa vetoketjulla takkiin kiinni.

    Tiedättekö onko muilla valmistajilla vastaavia sporttisia koko nahkaisia takkeja?
    Multa löytyy toi samainen takki, ja mitään pahaa sanottavaa en heti keksi, ajaa asiansa oikein hyvin ja tuntuu hyvältä päällä. Vuoren kun irroittaa niin toimii lämpösellä, ja vuoren kanssa pärjäsi vielä kohtuu kylmässäkin kunhan laittoi alle jotain järkevää aluspaitaa.

    Vettä pitää kyllä helposti tuon matkan verran.

    Dainesen valikoimasta taitaa ainakin löytyä vastaavanlaista, taisi tuo Velmu mainostaakin jossain aikaisemmalla sivulla...
    Honda CB1000R -09
  8. #38
    Lainaa ReQ kirjoitti Katso viesti
    Multa löytyy toi samainen takki, ja mitään pahaa sanottavaa en heti keksi, ajaa asiansa oikein hyvin ja tuntuu hyvältä päällä. Vuoren kun irroittaa niin toimii lämpösellä, ja vuoren kanssa pärjäsi vielä kohtuu kylmässäkin kunhan laittoi alle jotain järkevää aluspaitaa.

    Vettä pitää kyllä helposti tuon matkan verran.

    Dainesen valikoimasta taitaa ainakin löytyä vastaavanlaista, taisi tuo Velmu mainostaakin jossain aikaisemmalla sivulla...
    Kiitti kommenteista, takki vaikuttaa nyt vielä paremmalta.
    Mistä ostit takin ja mihin hintaan?
    Olen etsinyt takkia netistä ja vaikuttaa olevan tarjonta aika vähissä..
  9. #39
    Lainaa Toslander kirjoitti Katso viesti
    Kiitti kommenteista, takki vaikuttaa nyt vielä paremmalta.
    Mistä ostit takin ja mihin hintaan?
    Olen etsinyt takkia netistä ja vaikuttaa olevan tarjonta aika vähissä..
    Ostin omani Niittykummusta Superbikersilta, hintaa oli muistaakseni karvan vajaa 400€.
    Honda CB1000R -09
  10. #40
    Seinäjoella jokiniemi-motors myy kans arlennessiä/berikkiä ja dainesea kannattaa kyllä kysyä tarjousta sieltäkin.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  11. #41
    Here's my 5 cents..

    Pari kesää ajeltu Rev'it adrenaline -takilla ja maverick -housuilla. Ei valittamista näiden suhteen. Varustettu pitkällä vetoketjulla, jolla takin ja housut saa kiinni toisiinsa. Mielestäni tärkeä pointti, ei käy viima selkään ja pysynee pukukin paremmin kohdillaan mahd. kaatumatilanteessa. Vaatii erillisen sade-asun kunnon sateille, tihkusade pysyy ulkona ainakin lyhyemmilla lenkeillä.

    Viime kesänä hankin ratailua ajatellen 1-osaisen nahan, Sweep t3:sen. Yllättäen on huomattavasti mukavampi päällä ihan katuajossakin kuin tuo 2-osanen asu. Lämmintä ei tosin mahdu alle, joten käyttö rajoittuu lämpimille keleille. Kirjavahko ulkonäkö hieman häiritsee, mutta sen kanssa elää.

    Jos voi hankkia vain yhden asun, niin hankintahan menee tollaseen 2-osaseen hiukan väljempään asuun. Käy muillekkin kuin lämpimille keleille, kun alle mahtuu kampetta.

    Toisaalta jos ajelut rajoituu lämpöisille ja kuiville keleille, niin silloin ottaisin 1-osasen nahan. Silloin homman pitää painottua ajamiseen, ei huolto-asemilla tai kahviloissa patsasteluun, koska 1-osasen riisuminen ja pukeminen on hiukan haastavampaa kuin 2-osaisen.

    Itse aion ajella enskesän tolla 1-osasella Sweepillä katuajotkin säiden sallisessa. Niin paljon mukavampi päällä ja suojaus parempaa tasoa kuin 2-osasella.
    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
  12. #42
    Olen katsellut mm. dainesen avroa ja alpinestarsin gp prota nahkatakiksi. Onko daineselle ja alpinestarsilla paljoa laatueroa? Arlen nessillä on ihan hienon näköisiä takkeja, mutta ei sopinut mun päälle, ei ainakaan yksi malli jota kokeilin (ehkä oli edellä olevassa kuvassa oleva).
    Aika paljon menee kaupunkiajeluksi/lähiajeluksi ja housuiksi siksi ajatellut jotkut tekstiilihousut ehkä goretex kalvolla.
  13. #43
    Lainaa motodino kirjoitti Katso viesti
    Olen katsellut mm. dainesen avroa ja alpinestarsin gp prota nahkatakiksi. Onko daineselle ja alpinestarsilla paljoa laatueroa? Arlen nessillä on ihan hienon näköisiä takkeja, mutta ei sopinut mun päälle, ei ainakaan yksi malli jota kokeilin (ehkä oli edellä olevassa kuvassa oleva).
    Aika paljon menee kaupunkiajeluksi/lähiajeluksi ja housuiksi siksi ajatellut jotkut tekstiilihousut ehkä goretex kalvolla.
    Alpinestars ja Dainese on molemmat laadukkaita. Se vaan niskaan kumpi paremmin sopii päälle toki eri hintaluokissa jotain takkikohtaisia eroja on.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  14. #44
    Isellä meni myös nahkat vaihtoon, hyvin syödyn talven jälkeen näyttäisi jääneen pieniksi.

    Nyt tässä mietityttääkin, että hommaako ensi kesää varten 2-osaisen puvun, vai erillisen takin ja housut jotka saa vetskarilla yhteen (kuten esim. mx-1 ja track pants).
    Tarkoitus olisi myös takkia käyttää toisinaan kangashousujen kanssa. Nyt siis mietittääkin, että soveltuuko noiden 2-osaisten pukujen yläosa käytettäväksi muiden housujen kuin pukuun kuuluvien kanssa?

    Dainesella ja Astarilla on olemassa se lärpäke selkään, ettei pakarat vilku jos pelkällä takilla on liikenteessä. Saakohan noita lärpäkkeitä yhdistettyä tuollaisen 2-osaisen puvun kanssa.
  15. #45
    Sopiiko "kyttyrä"nahkatakki nakupyörällä ajoon?
  16. #46
    Lainaa motodino kirjoitti Katso viesti
    Sopiiko "kyttyrä"nahkatakki nakupyörällä ajoon?
    Yleensähän nuo kyttyrällä varustetut on suunniteltu kyykkypyörää varten, mutta loppupeleissä riippuu täysin puvun leikkauksesta.
    Street Triple 08
  17. #47
    Itsellä olis tarkotuksena hommata myös nahat Superduken selkään vielä tälle kaudelle.

    Ajaminen itsellä on pääasiassa lyhyttä matkaa (työmatkat, kauppareissut, yms.). Radalla tulee käytyä 1-3 kertaa vuodessa. 1-4 kertaa kuukaudessa tulee ajeltua nopeita settejä mutkapätkillä. Lisäks yks pidempi reissu tulee heitettyä joka vuosi.

    1-osainen puku kiinnostais kaiken lukemani perusteella, mutta tuo käytännöllisyys mietityttää. Pelkään myös että ne suosittelee kaupassa jotain sellasta 1-osasta, joka ei sovi leikkaukseltaan nakupyörän selkään... Jos asia on todella niin, että kaikki 1-osaset tuntuu aluks epämukavilta, niin mistä voin tietää että se venyy sopivaks juuri tuon pyörän selkään?

    Onkohan 1-osanen toimiva pitkällä matkalla (esim. vaikka jos suuntana on Norja), jos lisäks mukana on sadeasu? Viimeks Norjassa oli mukana goret ja onneks sinne alle mahtu kerrastoja, koska korkealla oli todella kylmä.

    Uudelta ajoasulta haluaisin seuraavia ominaisuuksia:

    - ei lepata
    - voi laittaa polven maahan (vaihdettavat polvipalat)
    - ei liu'u penkillä
    - kaikki suojat löytyy ja pysyy paikoillaan
    - selkäpanssari valmiina tai saa suoraan pukuun kiinni

    Ulkonäöltä 1-osaset on mun mielestä poikkeuksetta hienoja ja ei haittaa vaikka tauoilla joutus roikuttaa puolta pukua vyötäröllä. Kunhan sen saa päälle ja pois itse, vaikka hikisenä, niin on hyvä.

    Elikkäs kysymys on: 1-osanen vai 2-osanen?
  18. #48
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lp_ kirjoitti Katso viesti
    Itsellä olis tarkotuksena hommata myös nahat Superduken selkään vielä tälle kaudelle.

    Ajaminen itsellä on pääasiassa lyhyttä matkaa (työmatkat, kauppareissut, yms.). Radalla tulee käytyä 1-3 kertaa vuodessa. 1-4 kertaa kuukaudessa tulee ajeltua nopeita settejä mutkapätkillä. Lisäks yks pidempi reissu tulee heitettyä joka vuosi.

    1-osainen puku kiinnostais kaiken lukemani perusteella, mutta tuo käytännöllisyys mietityttää. Pelkään myös että ne suosittelee kaupassa jotain sellasta 1-osasta, joka ei sovi leikkaukseltaan nakupyörän selkään... Jos asia on todella niin, että kaikki 1-osaset tuntuu aluks epämukavilta, niin mistä voin tietää että se venyy sopivaks juuri tuon pyörän selkään?

    Onkohan 1-osanen toimiva pitkällä matkalla (esim. vaikka jos suuntana on Norja), jos lisäks mukana on sadeasu? Viimeks Norjassa oli mukana goret ja onneks sinne alle mahtu kerrastoja, koska korkealla oli todella kylmä.

    Uudelta ajoasulta haluaisin seuraavia ominaisuuksia:

    - ei lepata
    - voi laittaa polven maahan (vaihdettavat polvipalat)
    - ei liu'u penkillä
    - kaikki suojat löytyy ja pysyy paikoillaan
    - selkäpanssari valmiina tai saa suoraan pukuun kiinni

    Ulkonäöltä 1-osaset on mun mielestä poikkeuksetta hienoja ja ei haittaa vaikka tauoilla joutus roikuttaa puolta pukua vyötäröllä. Kunhan sen saa päälle ja pois itse, vaikka hikisenä, niin on hyvä.

    Elikkäs kysymys on: 1-osanen vai 2-osanen?
    1-osainen. Meni Tuonolla ja menee Millellä. Karkeasti se menee niin, että seistessä ne kaikki on hiukka hanurista, mutta pyörän selässä hjuva oli naku tai ei. Alussa puristaa seistessä hartioista ja munista kohtuu paljon, mutta siitä vähän venyy. Puvun pitää olla tuollaiseen käyttöön alussa napakka, ei mikään kuristajakorsetti. Just ajamassa uutta Spykeä sisään. Alkuun tuntui kohtuu kireältä, mutta nyt sai jo windstopperasun alle (suojaliivin lisäksi). Sen enempää ei voi laittaa, eikä tartte.

    Penkillä ne yleensä liukuu, ellet modaa penkkiä esimerkiksi solukumilla. Penkit ovat liukkaita, eivät puvut.
    Suojat pysyvät paikoillaan.
    Selkäpanssari valmiina. Ei toimi. Hanki oma panssari tai suojaliivi, jota voit käyttää kaikkien varusteiden kanssa.
    1-osainen, johon mahtuu juuri tuollainen windstopper alle menee sadeasun (lämmittää) kanssa ihan hyvin 10-asteen kiemuroilla.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19. #49
    Laitan tähän samaan topikkiin. Mulla on tuommoinen Arlen Ness 8986-takki ja hyvä takki ollut. Joudun ostamaan aina numeroa isomman, koska omistan orangin kädet. Johtuukohan mahdollisesti tästä, että kaulus on liian löysä? On joku Sweepinkin takki nurkassa, mutta siinä sama juttu, että niskasta nousee ylös ja viima käy niskaan. Parashan olisi, jos olisi mittojen mukaan teetetty, mutta minkäs teet. Onko esim, noissa italialaisissa (dainese ym.) tiukemmat kaulukset? Tosin voi ollla, että pystymmällä ajoasennolla käy näin takilla kuin takilla...(?)
    ?
  20. #50
    Lainaa lp_ kirjoitti Katso viesti
    Elikkäs kysymys on: 1-osanen vai 2-osanen?
    Kyllä noilla spekseillä mitä sanoit niin 2-osainen tai jopa erillinen takki jonka saa saman valmistajan nahkahousuihin kiinni. Hyvin samantyyppinen ajoprofiilini on itselläkin radan ja muiden ajojen suhteen + jonnin verran matka-ajoa.

    1-osainen:
    Oletan (en omista), että 1-osainen on tuskaa noissa muissa käytöissä paitsi radalla ja pelkässä mutka-ajossa. Syitä on se, että ne on sen verran istuvia jotta ei välttämättä sitä kerrastoa siellä alla pysty ihan kauhesti säätelemään (tekninen paita + windstopper + selkäpanssari + rintapanssari). Taskutilaa myös nolla ja tauoilla säätämistä piisaa. Nyt joku tulee sanomaan ,että ajaa tällä vaikka 3000km yhdeltä istumatalta itse en ajaisi.

    2-osainen:
    Ei myöskään taskuja pahemmin. Takin saa revittyä heti pois päältä tauolla mikä on plussaa vs. 1-osainen mutta ongelma on, että 2-osaisen takit on sen verran lyhkäsiä selästä, että niihin housujen liittäminen missä ei ole vetoketjua voi jättää alaselän paljaaksi eli tätä voi olla vaikea yhdistellä muun varustuksen suhteen (työmatka ajot kevlar-farkuilla jne).

    erillinen takki + nahkabyysat:
    Vähemmän yllättäen tämä on kombo millä itse ajan. Laadukkaan valmistajan (Dainese, Alpinestar jne jne) _sporttiset_ takit ja erilliset nahkahousut polvipaloilla saa vetoketjulla kiinni ja takki toimii sellaisenaan muidenkin housujen kera (farkut tai goret). Vetoketju ei kata yleensä täydellisesti takin ja housun liitoskohtaa mutta suojavuus kuitenkin hyvällä tasolla suojien ja nahan osalta. Takissa ainakin on taskut ja housuissa vaihtelevasti.

    Mistä päästäänkin siihen, että tällä hetkellä löytyy kaapista 3 takkia ja 3 erillistä housua
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  21. #51
    Lainaa Smistik kirjoitti Katso viesti
    Laitan tähän samaan topikkiin. Mulla on tuommoinen Arlen Ness 8986-takki ja hyvä takki ollut. Joudun ostamaan aina numeroa isomman, koska omistan orangin kädet. Johtuukohan mahdollisesti tästä, että kaulus on liian löysä? On joku Sweepinkin takki nurkassa, mutta siinä sama juttu, että niskasta nousee ylös ja viima käy niskaan. Parashan olisi, jos olisi mittojen mukaan teetetty, mutta minkäs teet. Onko esim, noissa italialaisissa (dainese ym.) tiukemmat kaulukset? Tosin voi ollla, että pystymmällä ajoasennolla käy näin takilla kuin takilla...(?)
    Ainakin Dainesella (ja varmasti noilla muillakin) on takeissa yleensä vähän säätövaraa kauluksessa, joko nepparit tai tarraa. Tuossa Arlen Nessin takissa ei sitä näytä olevan joten sillä voi vähän saada muutosta aikaan miten kaulasta vetää.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  22. #52
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    1-osainen vs. 2-osainen.

    Kumpaa varten puku tulee, taukoja vai ajamista varten? Tuon kysymyksen kun selvittää, niin ostaminen helpottuu. Noita taukoja en meinaa millään pahalla, vaan pyörän päältä pois patsastelu voi kuulua jollain asiaan hyvinkin paljon.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  23. #53
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on 1-osainen , 2-osainen ja gorekamat. Käyttö menee kelien mukaan.
    1-osainen paras päällä, menee päälle kun on kova helle tai kun on radalla.
    2-osainen viileempiin keleihin. Tai jos matka on lyhyt ja taukoja paljon.
    goret jos näyttää että joutuu pitempään ajamaan sateessa.

    nämä puku jutut on niin kuski kohtaisia, että selviää vain kokeilemalla.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  24. #54
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mä en pidä mun kaksossaista irtonaisesti päällä, enkä takkiakaan saa tauollakaan irti ilman koko puvun riisumista. Voi olla et toi mun puku on niin nafti, että selkä loistais paljaana, enkä haluua et Marjaana näkee rekkamiehen hymyä tai että onnettomuudessa olis paljasta pintaa asvaltilla.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  25. #55
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Mulla on 1-osainen , 2-osainen ja gorekamat. Käyttö menee kelien mukaan.
    1-osainen paras päällä, menee päälle kun on kova helle tai kun on radalla.
    2-osainen viileempiin keleihin. Tai jos matka on lyhyt ja taukoja paljon.
    goret jos näyttää että joutuu pitempään ajamaan sateessa.

    nämä puku jutut on niin kuski kohtaisia, että selviää vain kokeilemalla.
    Juuripa näin. Ja kokeilu tuppaa maksamaan silkkaa rahaa.

    Itsellä samainen setti + sateelle kumipuku. Eniten tulee ajettua 1-osaisella. Goret ollut tänä vuonna kerran päällä. 2-osainen useammin, 1-osaisen lehmä on teurastettu haulikolla ja on vähän liian viileä, jos lämmöt on lähempänä +10 kuin + 20. Goret taas, no...ne on motoristeille. Itse olen tämmöinen sokerista tehty ja muutenkin pilattu.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  26.  
  27. #56
    Alpinestars GP Pro 1 Piece Leather Suit 2014 (http://goo.gl/8S90Sa) tuli hommattua ja olen kyllä erittäin tyytyväinen!

    Eilisen ~200km mutkapätkälenkin jälkeen puku alkoi tuntua jo oikein kotoisalta päällä. Ajoasento pysyy oikeanlaisena paljon helpommin ja tukea löytyy juuri oikeista suunnista. Enää ei myöskään pelota kurotella polvella kohti asfalttia
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12