Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Olen jo jonkin aikaa ostellut kamaa eBayn kautta ja homma toimii, mutta eräs "pieni'" ongelma varjostaa helpohkoa kaupankäyntiä. Olen avannut tilin/tunnarit ebay.de:n kautta, täten ebay näkyy minulla saksankielisenä Haastetta lisää se, etten osaa saksaa pätkän vertaa. Saako jostain asetuksista vaihdettua käytettävän kielen? Kaikki sähköpostiin paukkuvat viestit yms ohjeet ja rojut tulevat eBaystä saksana. On hieman työlästä kääntää kaikki saksa englanniksi ja toivoa, ettei käännöksessä ole pahoja bugeja..

    Apuja?
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  2. #2
    Kokeile ebay.com kautta jos ostat muualta kuin Saksasta. Samat tunnarit toimivat sielläkin.
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  3. #3
    Itse olen laiskana miehenä lueskellut nahkahuosujen viestit Google Cromella.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  4. #4
    No jos kirjoitat osoitekenttään ebay.fi, niin aloitussivu pitäisi kaiken järjen mukaan olla suomeksi.
    Dixi et animam levavi
  5. #5
    Joo, jos menee .com tai .fi, niin ostossivut on suomea, mutta maksujutut pärähtää saksaksi. Ja ne sähköpostiin tulevat maksuyksityiskohdat yms-> edelleen saksaa..
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  6. #6
    Tietty voisi tuhota tunnarit ja rekisteröityä .fi tai .com kautta uudelleen?
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  7. #7
    Oletteko ostaneet yksityisiltä myyjiltä joilla ei ole PayPal maksu mahdollisuutta vaan jotain muuta ,kait suoraan tilille ja jotka eivät kuulu suojeluohjelmaan .
    Ei kanssa keskikoulun sakasan opinnoilla enään muista kaikkea.
    Triumph Tiger 800 XRX

  8. #8
    Lainaa (Oula @ Joulu. 12 2011,09:46) kirjoitti
    Oletteko ostaneet yksityisiltä myyjiltä joilla ei ole PayPal maksu mahdollisuutta vaan jotain muuta ,kait suoraan tilille ja jotka eivät kuulu suojeluohjelmaan .
    Ei kanssa keskikoulun sakasan opinnoilla enään muista kaikkea.
    Kaikenlaista tavaraa on tullut ostettua tilisiirron avulla. Kallein ostos oli vajaa 3000e, mutta myyjällä oli 100% palaute ja muutenkin hyviä kommentteja niin uskalsin ostaa
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  9. #9
    Lainaa (-JuhaK- @ Joulu. 12 2011,10:10) kirjoitti
    Lainaa (Oula @ Joulu. 12 2011,09:46) kirjoitti
    Oletteko ostaneet yksityisiltä myyjiltä joilla ei ole PayPal maksu mahdollisuutta vaan jotain muuta ,kait suoraan tilille ja jotka eivät kuulu suojeluohjelmaan .
    Ei kanssa keskikoulun sakasan opinnoilla enään muista kaikkea.
    Kaikenlaista tavaraa on tullut ostettua tilisiirron avulla. Kallein ostos oli vajaa 3000e, mutta myyjällä oli 100% palaute ja muutenkin hyviä kommentteja niin uskalsin ostaa
    No sieltähän tulla muljahti myyjältä sähköpostia jossa oli kaikki tilitiedot .
    Turhaan vain yritin tehdä maksun ulkomaille sillä
    Nordean verkkopankissa maksettiin ihan normaalisti .
    Rahat ainakin lähti tililtä toivottavasti iskaritkin tulee joskus .



    Triumph Tiger 800 XRX

  10. #10
    ^Juu, sieltä vaan teet eu-maksun tai mikä nyt olikaan. Kuluja ei tule kummallekkaan osapuolelle. Noin 2-3 päivää kestää ennen kuin rahat näkyy myyjän tilillä.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  11. #11
    Heh, ostin juuri viime viikolla Ebay:stä pikku pieruissa palikoita Gessuun Saksasta. Kun en siitä saksankielisestä ilmoituksesta muuta ymmärtänyt kuin "sofort kaufen", painoin nappulaa. Vasta jälkeenpäin selvisi, että toimitusehtona oli "vain nouto" ja ostoksetkin huutokauppaehtojen mukaan piti maksaa PayPalilla.

    Kävi kuitenkin niin, että maksoin kauppahinnan ja sovitut postikulut myyjän tilille IBAN numeroon ja paketti on tällä hetkellä tulossa DPD:n lajittelussa. Helppoa ja hauskaa. Saapa nähdä, tuleeko Ebay:ltä joku välityspalkkiolasku.
  12. #12
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    sen verran ebay.de:n sisälmystä lueskelin että kaupankäyntikieli on saksa. piste. kai se sitten suojelee saksalaisia myyjiä kun ei tarvitse palvella englanniksi. se vaan tuo yläastesaksa ei enää loistosuorituksiin anna apuja.
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
  13. #13
    Samoilla tunnareilla voi asioida ebay.fi:n, ebay.comin tai ebay.co.uk:n kautta. Itsekin rekisteröidyin vahingossa Australian ebayhin, mutta ostokset teen Brittilän sivun kautta. Hakuasetuksissa pitää vain muistaa valita oikein.
    Joskus yritin etsiä keinoa vaihtaa maata, mutta en löytänyt vastausta.



  14. #14
    Ei sillä ole itse kaupankäynnin kannalta (siis maksamisen) mitään väliä mihin olet rekisteröitynyt.Toimii ihan samalla tavalla.Saksaankin on helppo yksityiselle maksaa ihan nettipankin kautta mutta ebay ei oikein tykkää jos ohittelet niitä joten yhteys pitää hoitaa muuten kuin ebayn "kysymys myyjälle" napilla.Olen ostellut noihin vanhoihin pyöriin osia ympäri maailmaa eikä vielä ole ollut ongelmia. Trade Me joka on ausseissa ja uudessa seelannissa toimiva pulju ei ainakaan aikaisemmin hyväksynyt rekkausta jos pisti suomen osoitteen mutta mikään ei estänyt laittamasta Australiaa jolla pääsi sisään.Sitten vaan sopi myyjän kanssa että pistä vaan tulemaan Suomeen,lasku maksetaan ja hyvin on toiminut.Keräilin sieltä( NZ) nos Ducatin osia vuosi-pari sitten.
  15. #15
    Itsekkin rekkautunut joskus aikoinaan Saksan ebayhin.

    Joku vuosi pari sitten kyselin ebayn asiakaspalvelusta josko kieltä pystyisi vaihtamaan paremmin ymmärrettäväksi, mutta ainakaan silloin ei ollut muuta mahdollisuutta kuin luoda uusi tili...

    En sitten raaskinut kun oli palautetta kertynyt jo jonnin verran, tosin eipä sillä ostaja-osapuolena juurikaan ole väliä tuolla

    edit: vähän offia: oletteko muuten huomanneet, että vaikka esim ebay.co.uk:n kautta haussa ruksi kohdassa "worldwide" niin silti ei löydä kaikkia kameja vaikkapa saksasta tai jenkeistä... itsellä on pakkomielle aina kokeilla samaa hakua kaikkien maiden omilla hauilla



    K750 -61
  16. #16
    Lainaa (Oula @ Joulu. 12 2011,10:16) kirjoitti
    Lainaa (-JuhaK- @ Joulu. 12 2011,10:10) kirjoitti
    Lainaa (Oula @ Joulu. 12 2011,09:46) kirjoitti
    Oletteko ostaneet yksityisiltä myyjiltä joilla ei ole PayPal maksu mahdollisuutta vaan jotain muuta ,kait suoraan tilille ja jotka eivät kuulu suojeluohjelmaan .
    Ei kanssa keskikoulun sakasan opinnoilla enään muista kaikkea.
    Kaikenlaista tavaraa on tullut ostettua tilisiirron avulla. Kallein ostos oli vajaa 3000e, mutta myyjällä oli 100% palaute ja muutenkin hyviä kommentteja niin uskalsin ostaa
    No sieltähän tulla muljahti myyjältä sähköpostia jossa oli kaikki tilitiedot .
    Turhaan vain yritin tehdä maksun ulkomaille *sillä
    Nordean verkkopankissa maksettiin ihan normaalisti .
    Rahat ainakin lähti tililtä toivottavasti iskaritkin tulee joskus .
    eiku
    Triumph Tiger 800 XRX

  17. #17
    Lainaa (wille- @ Joulu. 12 2011,18:05) kirjoitti
    ...ainakaan silloin ei ollut muuta mahdollisuutta kuin luoda uusi tili...
    Näin se meni mullakin.

    TunturiTT:stä poiketen maksutiedot tulee kyllä sillä kielellä, minkä ebayn kautta ostaa. Kaikki sähköpostit, viestit ja tilausvahvistukset tulee aina saksaksi. Google translate on hyvä kaveri...
  18. #18
    Lainaa (rellonen @ Joulu. 12 2011,17:33) kirjoitti
    Ei sillä ole itse kaupankäynnin kannalta (siis maksamisen) mitään väliä mihin olet rekisteröitynyt.Toimii ihan samalla tavalla.Saksaankin on helppo yksityiselle maksaa ihan nettipankin kautta mutta ebay ei oikein tykkää jos ohittelet niitä joten yhteys pitää hoitaa muuten kuin ebayn "kysymys myyjälle" napilla.
    Näin näyttäisi olevan.

    Laitoin, kun olin saanut kaupan syntymisestä kertoneen viestin, myyjälle sähköpostilla sen ainoa aikoinaan saksantunnilla oppimani lauseen "Ich kann nicht viel deutch sprechen, ich bin zum erstenmal in Österreich" ja heti vaihtui kieli engshleesiaksi. Sen jälkeen kaupan ehdoista sopiminen olikin pala kakkua.

    Myyjäkään ei pitänyt Ebayn pakottamasta Paypal järjestelystä, pitikö hän. Jännityksellä odotan, mitä joulupaketista löytyykään.
  19. #19
    Noinhan tuo näkyy olevan että lähes kaikki mielenkiintonen Gessu-kama on sakujen iipeisä. Mää kirjauduin uk.iipeihin ja tein Paypal tunnarit tuolta Irlannin kautta että saa oikein valuutan käyttöön. Briteistä näyttää olevan aika hankala mitään tilata kun niiden postit on ihan vammaset.

    Toki sakuisaki on se tylsyys että ne ei monasti tykkää lähettää Suomeen. Yhenki kaupan tavarat jouduin hankkiin kaverille Myncheniin. Tulee sitten joskus sieltä tänne.

    Aika jännää hommaa ja uutuuden viehätys pitää kyllä tunnustaa kun on ekat kaupat vasta tehtynä.
  20. #20
    On se hinnoittelu niin vaihtelevaa että tarkkana kannattaa olla .
    Osan tavaroista saa lähes samalla rahalla suomestakin kunhan malttaa vain etsiä.
    Triumph Tiger 800 XRX

  21. #21
    Saksan egayssä kauppaa tehdessä olen huomannut, että osa myyjistä hinnoittelee tavaran halvemmaksi omissa webikaupoissaan. Osa ilmoittaa tästä, osa ei...
  22. #22
    Lainaa (hra1150 @ Joulu. 12 2011,19:38) kirjoitti
    Myyjäkään ei pitänyt Ebayn pakottamasta Paypal järjestelystä, pitikö hän. Jännityksellä odotan, mitä joulupaketista löytyykään.
    Pakottaako ebay Paypaliin? Olen ainakin itse maksellut monet kerrat suoraan tilille (Überweisung) ilman ongelmia, en tosin ihan viime aikoina, jos käytäntö on muuttunut.

    Ja omien kokemusten mukaan saksalaiset pääosin lähettävät kyllä myös Suomeen, silloinkin kun sitä ei ole mainittu. Kysyy vain ennen kuin alkaa tarjota.
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  23. #23
    Lainaa (JyrkiJ @ Joulu. 13 2011,10:24) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Joulu. 12 2011,19:38) kirjoitti
    Myyjäkään ei pitänyt Ebayn pakottamasta Paypal järjestelystä, pitikö hän. Jännityksellä odotan, mitä joulupaketista löytyykään.
    Pakottaako ebay Paypaliin? Olen ainakin itse maksellut monet kerrat suoraan tilille (Überweisung) ilman ongelmia, en tosin ihan viime aikoina, jos käytäntö on muuttunut.

    Ja omien kokemusten mukaan saksalaiset pääosin lähettävät kyllä myös Suomeen, silloinkin kun sitä ei ole mainittu. Kysyy vain ennen kuin alkaa tarjota.
    Ei pakota, mutta suosittelee. Myyjä saa itse päättää mikä/mitkä maksutavat hänelle sopivat.
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  24.  
  25. #24
    Saksalaiset myyjät on tarkempia rahojensa suhteen eivätkä halua maksaa maksukaverin kuluja
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5