Sivu: 3 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 301:sta
  1. #61
    Joo ei siis silleen että jalka on maassa asti. Ojennettuna vain sen aikaa että kyytiläinen hyppää selkään. Jos on kaatuakseen niin tuo ottaa sitten vastaan.
    http://www.juvander.fi/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R-KTM 690 SMC R-BMW R1200GSA
  2. #62
    avaudutaas tännekki pitkästä aikaa..

    kunnialla saatiin vapun paraatiajo ajettua ihan kaksi päällä, hieman hankaluuksia meinasi tuottaa hidasajo kaksi päällä, kytkintä ja kaasua.. xx jotenkin helpompi hitaassa ajossa, johtuuko siitä että kytkin ihan erilainen kuten myös moottorikin luonteeltaan.

    satulajumppaa on harrastettu ja alkaa jo jotenkin sujumaan, vauhdilla jos martta hyppää kyytiin niin silloin meinaa kipata toiselle puolen mut muuten ok. rauhallisuutta vaatii. ja helpommin menee jos esassa yksi kypärä ja laukku, ei ole liian pehmeä kuiten ja pari senttiä matalampi satula kuin kahdella kypärällä.

    kummasti se tuo gsa kuiten vetää katseita, monta ihmettelijää tutkaili ja kuvia otti. onhan se yhtä ruma ku kuskiki..

    lisäkaukovalot asentelin keulalle ja nehän alkoi hyvin toimimaan, sen jälkeen tuli sellainen paskat housussa-hetki, lähivalo ja sumuvalot katos ku tuhka tuuleen.. onneksi orgista löytyi vanha topicci jossa sanottiin ettei lähivalo syty virrat päällä, testi ja mopo käyntiin, toimii ja huokaus. huh huh.. vielä kun saisi ne lamput säädettyä kohilleen jossain vaiheessa...

    toistatuhatta jo pitkästi ajeltu nyt jotain parin vkon aikana, taitaa olla enemmän ku millään muulla pyörällä tähän mennessä kevättä.

    tankin sain tyhjäksi ja valo syttyi 505km:n kohdalla, hieman yli 29 litraa meni eli aika hyvin valon toiminta pitää paikkansa, ihme kyllä polttoainemittarikin toimii aika varmasti, eikös niiden kanssa ole ollut ainaki joillaki ongelmia sen liuskan kanssa..

    lähivalon muuttamista xenonille olen miettinyt tässä, ei olis hirveän kallis urakka mutta näkyis paremmin tien päällä. ilmeisesti lähivalo ei kulje virtalukon tms kautta, jolloin ei tarvi pelätä virtapiikkejä jos kytkee alkuperäisiin johtoihin.. mahtaakohan lampf syttyä sen jälkeen? ilmeisesti ei syty, oletan.. ja jos ei mene virtalukon kautta lähivalo, ni mitähän kautta mahtaa sitten mennä..

    ja jos xenonin laittaa niin meneekö miten paikoilleen, takakanteen iso reikä vai saako polttimon sinne muuten ilman ongelmia.. muistaakseni xx:ssä ei ollut täysin vastaavaa takakantta niin siihen oli ainaki suht helppoa asentaa..

    etulokarin jatke ja takalokari ovat olleet hyviä hankintoja, moottori ainaki on paljon puhtaampi nyt kuin ennen asennusta.

    muuten ajaminen on suht lämmintä, sormenpäät on ainoat jotka tuntuu kylmänä olevan, tänäänkin töihin ajelin ja asteita oli jotain viisi tai alle. ei tarvi tuulen vuoksi lämpötakkia tms, toki pitemmällä matkalla voi tulla tarpeeseen ku viima hiipii hiljalleen.. klanin takki kyllä löytyy ni pitää kokeeksi ainaki sen johdot askarrella paikoilleen.. paraatissa pari heppua kovasti kehuivat ko takkia.. eipähän ole niin lumiukko-olo kun vähemmän kamaa niskassa ajeleepi.
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  3. #63
    laatikosta tuntuu välillä tulevan mukavasti kolinaa, riippuen hieman miten vaihtaa. joskus hyvin sievästikin vaihtaessa kolahtaa.. onkohan ihan normaalia.. tosin tuossa toisessa topicissa 1600gt/gtl:stä sanotaan että kolahtaa, joten onkohan se sitten bmw:n ominaisuus eikä vika.. mene ja tiedä.

    marjapuuroa ei laatikossa ole vaan bemarin omat öljyt ed omistajan huollon jälkeen.

    kylmällä laatikolla ykkönenkin tuntuu menevän huonosti silmään, lämpimänä menee kuten pitääkin. normaalia ilmeisesti sekin kun omat öljyt laatikossa..?
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  4. #64
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    laatikosta tuntuu välillä tulevan mukavasti kolinaa, riippuen hieman miten vaihtaa. joskus hyvin sievästikin vaihtaessa kolahtaa.. onkohan ihan normaalia.. tosin tuossa toisessa topicissa 1600gt/gtl:stä sanotaan että kolahtaa, joten onkohan se sitten bmw:n ominaisuus eikä vika.. mene ja tiedä.

    marjapuuroa ei laatikossa ole vaan bemarin omat öljyt ed omistajan huollon jälkeen.

    kylmällä laatikolla ykkönenkin tuntuu menevän huonosti silmään, lämpimänä menee kuten pitääkin. normaalia ilmeisesti sekin kun omat öljyt laatikossa..?
    Ei noi Bemarin omat öljyt taida olla kovin kummoiset, vaikka hinta onkin.

    Pekka
  5. #65
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    laatikosta tuntuu välillä tulevan mukavasti kolinaa, riippuen hieman miten vaihtaa. joskus hyvin sievästikin vaihtaessa kolahtaa.. onkohan ihan normaalia.. tosin tuossa toisessa topicissa 1600gt/gtl:stä sanotaan että kolahtaa, joten onkohan se sitten bmw:n ominaisuus eikä vika.. mene ja tiedä.

    marjapuuroa ei laatikossa ole vaan bemarin omat öljyt ed omistajan huollon jälkeen.

    kylmällä laatikolla ykkönenkin tuntuu menevän huonosti silmään, lämpimänä menee kuten pitääkin. normaalia ilmeisesti sekin kun omat öljyt laatikossa..?

    Koitappas vaihtaa tilalle tätä: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=59-0006

    Omasta LT:stä ja GSA:sta loppui metelöinti kun alkoi itse valitsemaan nesteet sisään, vaihteetkin vaihtuu paremmin. Hinta vain nousee joka vuosi eurolla tai parilla... mutta litra riittää sekä perään että vaihteistoon eli ei se nyt ihan mahdotonta ole.

    10tkm välein olen vaihtanut eli samalla kuin moottoriinkin.
    http://www.juvander.fi/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R-KTM 690 SMC R-BMW R1200GSA
  6. #66
    [QUOTE=XX-xenon;6049226]avaudutaas tännekki pitkästä aikaa..

    lähivalon muuttamista xenonille olen miettinyt tässä, ei olis hirveän kallis urakka mutta näkyis paremmin tien päällä.



    Laitoin Osram Offroad H7 polttimon puolikkaaseen ja on hyvä! Luxeja melkein puolet lisää vakioon nähden (55w -> 65w) tilattuna lordien maasta kohtuuhintaan Ebay:lta!

    ainiin: not for road usage
  7. #67
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Koitappas vaihtaa tilalle tätä: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=59-0006

    Omasta LT:stä ja GSA:sta loppui metelöinti kun alkoi itse valitsemaan nesteet sisään, vaihteetkin vaihtuu paremmin. Hinta vain nousee joka vuosi eurolla tai parilla... mutta litra riittää sekä perään että vaihteistoon eli ei se nyt ihan mahdotonta ole.

    10tkm välein olen vaihtanut eli samalla kuin moottoriinkin.
    Minäkin vaihdan nykyään 1100 Gessuun 10.000 km välein vaikka ohjekirja pyytää vain 20.000 km välein.
    156.000 km ajettu.
    Ei maksa paljon kuitenkaan.

    Pekka
  8. #68
    reippaasti yli pari tonnia menty tälle keväälle, mahtaa olla ennätys kun ajattelee ettei toukokuu vielä edes puolessa välissä.

    tkc:t alla ja alkaa olla jo puolessa välissä takanen, ei tosiaankaan mikään asvalttirengas. jos sinne vaikka anakeeta virittelis alle kun alkaa mennä sileäksi.

    kuuluisa öljyn kulutuskin on jo huomattu, vajaa kk sitten oli silmä puolessa välissä nyt puolisen senttiä silmän minimin päällä, parin tuhannen ajolla laskenut sen verran. jos ei ole edellinen omistaja lisännyt öljyä huollon jälkeen, niin öljyillä on nyt menty jo se 7000km eli aika maltillisesti syönyt. sivutuella olen yleensä pitänyt, mutten usko että sekään sitä niin paljon söisi kun käynnistelee. no, öljyä saa kaupasta ja täyttöreikäkin on kanteen tehty ni nou hätä. eikä se lasin mitta kokonaisuudessaan ole ku 5dl, niin eihän se ole paljon mitään.

    noinkohan tuo oikeasti on laskettu kymppitonni öljyn vaihtoväliksi? tuntuu vaan niin pitkältä, etenkin jos mineraaliöljyä mitä sinne syötetään. synteettisillä tuntuis että uskaltaa paremmin ajella pitempään.. kai johtuu siitä että autoon synteettisiä tunkenu aina ja kympin vaihtovälillä..

    seuraavaksi mennee edelleen alkuperäiset mineraalit sisään, jos käyttäis huollossa tuossa emc:llä. kuulemma löytyi joitain takaisinkutsuja ni vilkaisevat ne samalla. pitänee alkaa sen jälkeen tutkimaan, josko sitä itte alkais rapaamaan, kun ei se huolto kuulosta kummoinen homma olevan, venttiilinvälyksien tarkistus ja säätö kait siinä eniten epäilyttää, mitä siitä mahtaa tulla jos itte alkaa värkkäämään. toisaalta ihmisten tekemä konehan se on.. toinen tympeämpi homma sitten jarrujen nesteiden vaihto ja ilmaaminen. kaipa ne nesteet kannattaa aikanaan vaihtaa ettei absin pumppu ainakaan mene jumiin sen takia..

    marttaki osaa jo hypätä selkään pienen alkukankeiden jälkeen, tukevasti vaan täytyy pitää pyörää pystyssä niin menee helposti.

    pienempiä teitä tulee enemmän ajeltua, yhdellä tiellä tulvi suolta vedet tien yli ja mukavahan siitä oli vauhdilla yli ajaa!
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  9. #69
    Tässä myös "väliaikaraporttia" ensimmäisestä Gessukaudesta:
    Viimeiset 30 vuotta on mennyt japsipyörien ohjaimissa ja nyt 1-kausi Gessu alla .

    3000 km alkaa olla kasassa R 1200 GS -09 ohjaimissa . Hiekkateitä on alettu enemmän ajamaan ja tapeilla seisten ESA:n asetus "matala vuoristo" ja Soft vaimennus tuntuu tällä hetkellä mieluisammalta. On se vaan ihan uusi maailma avautunut kun tapeilla seisten painaa mäkisiä ja mutkaisia hiekkateitä menemään
    ABS:sit olen toistaiseksi pitänyt päällä ja etusormi etujarrulla. Yllättävän hyvältä noi jarrut tuntuu hiekkatielläkin .
    Luistoneston olen pitänyt hiekkatiellä enduro asetuksessa jolloin se sallii pienet luistot.

    ContinTrailAttack takasesta on lähtenyt 3 tkm matkalla 3 mm pois , eturenkaasta vajaa milli .
    Näihin Conteihin loppujen lopuksi päädyin kun tutkin Gessun rengasvertailua Motorrad 12/2011 numerosta.

    Renkaista en keksi moitittavaa silloin kun alusta on kuivaa ja kovaa . Toimii hyvin oli tie päälystetty tai ei .
    Sitten kun on märkää tai pehmeää niin sitten näiden renkaiden ominaisuudet huononee oleellisesti.

    Öljyn pinta on laskenut 3 tkm. matkalla lähelle alarajaa eli kyllä öljyä vähän kuluu . Näissä on yksilöeroja
    eli ilmeisesti jotkut yksilöt ovat sellaisia että lisäillä ei tarvi. Helppohan sitä öljyä on lisätä niin kuin xx-xenon mainitsikin ja myös seuraaminen on helppoa varsinkin kun tulee pidettyä pyörä keskituella. 3 tkm. välein 0,5 litraa öljyn lisääminen on varsin helppo topimenpide verrattuna edellisiin pyöriin joissa tuli tottuneeksi rasvailla ketjuja muutaman sadan kilometrin välein. Ajotietokonekin kertoo öljyn lisäystarpeesta sitten kun se on alarajalla. Lisäystä ei ohjekirjaan mukaan silloinkaan tarvi tehdä välittömästi vaan esim. seuraavan tankkauksen yhteydessä.
    Mun pyörään laittoivat 10 tkm. huollossa Castrolin 15W-50 osasynteettistä . Ohjekirjassa kerrotaan että BMW ei suosittele synteettisen öljyn käyttämistä ensimmäisen 10 tkm. aikana. Saattaisi olla että 20W-50 mineraaliöljyä käytettäessä öljyn kulutus olisi vähäisempää.

    3000 km keskikulutus on 5,2 l/100km keskinopeus 73,1 km/h .
    Ajotietokone on erittäin tarkka . 300 km tankkauksesta kun tankkaa uudelleen piri pintaan niin 15,6 litraa sinne menee .

    Aina vaan paremmalta tuo Gessu tuntuu mitä tutummaksi se tulee
    Viimeksi muokannut: GSR600; 13.05.2012 klo 23:52.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  10. #70
    pientä salapoliisityötä tässä harrastanu, kyselin edellisestä huoltopaikasta kyselin mitä öljyä tungettu sisälle, kuulemma 20w50 valvolinen vr1:stä.

    http://www.valvoline.fi/t_vr1.php

    oli hieman yllätys tuo valvoline, luulin että jotain bemarin castrolia olis tungettu kun merkkihuollossa käytetty aikanaan. no, eipä tarvi miettiä paneeko castrollia lisäöljynä, kun ei muutenkaan ole orkkisöljyt sisällä.. taitaa periaatteessa autoöljyä olla tuo vr1:nenki.

    edellinen omistaja vaan vannoi castrolin tietyn merkin puolesta kun just se ja se olis hyvää ko moottorille, eipä tainnu itekkään tietää mitä sille on syötetty..

    ei tuo valvolinekaan taida huono öljy olla ainakaan netin mukaan, mitä pikaisesti tutkinut. luulis kuumana toimivan ihan hyvin. kalliimpaa tuntuu olevan ainaki ku se nesteen purkittama 20w50 speciaali.. noin 40e viiden litran kannu.

    vaan onko niin paljon parempaa että kannattaa käyttää tuota vrt se nesteen ölppä...?

    huollosta kyselin öljyistä hieman, sanoi ettei öljyn määrää mitata keskituella vaan niin että mopo seisoo renkaillaan. eli siksi näyttää että olis öljy vähänä. no joo, siinäpä sitä akrobatiaa parhaimmillaan, ku tulet ajosta pitelet pyörää pystyssä muutaman min että öljy laskeutuu. sitten kätevästi toisella kädellä pitelet heppoisesti tangon päästä kiinni ja kyykistyt ja vilkaiset pytyn alta, paljonko on öljyä..

    voisin vaikka vannoa, että haynesissäkin luki että keskituella laita öljyä niin paljon että sitä tulee silmän reiän yläosaan asti..
    Viimeksi muokannut: XX-xenon; 14.05.2012 klo 15:43.
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  11. #71
    Tuo oli kyllä uusi tieto ja taitaa olla myös väärä tieto että öljytasoa ei tulisi tarkastaa pyörän ollessa keskituella .

    Omistajan käsikirjassa nimittäin neuvotaan näin:

    "Nosta käyntilämmin moottoripyörä KESKISEISONTATUEN varaan tasaiselle ja kiinteälle alustalle "

    " Odota viisi minuuttia käyntilämpimän moottorin sammuttamisen jälkeen "

    " Tarkasta öljymäärä näytöstä "
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  12. #72
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    huollosta kyselin öljyistä hieman, sanoi ettei öljyn määrää mitata keskituella vaan niin että mopo seisoo renkaillaan. eli siksi näyttää että olis öljy vähänä. no joo, siinäpä sitä akrobatiaa parhaimmillaan, ku tulet ajosta pitelet pyörää pystyssä muutaman min että öljy laskeutuu. sitten kätevästi toisella kädellä pitelet heppoisesti tangon päästä kiinni ja kyykistyt ja vilkaiset pytyn alta, paljonko on öljyä..

    voisin vaikka vannoa, että haynesissäkin luki että keskituella laita öljyä niin paljon että sitä tulee silmän reiän yläosaan asti..
    Heh, mikähän huolto tälläistä soopaa työntää pyörän omistajille.

    Joskus tuntuu, että noi huollot keksivät vaikka mitä tarinoita perustellakseen omia mokiaan.

    Mä vein eka ja viimeisen kerran R1150R pyörän BMW huoltoon vuonna 2001. 1000 km ensihuolto. Kun huolto oli tehty ja pyörä seisoi parkkipaikalla, niin öljysilmästä ei näkynyt öljyä ollenkaan. Onneksi tarkistin ennen kuin edes käynnistin. No huolto selitti ihan pokkana, että kyllä me laitettiin ihan normimäärä öljyä sinne. Tiesivätköhän edes mikä se oikea määrä oli, 3.75 litraa. No suostuivat laittamaan sitten lisää yli puoli litraa. Ihan BMW merkkihuolto. Kas kun eivät laskuttaneet vielä.

    Että tälläistä huoltoa Suomessa saa. Siksi teen nykyään itse.

    Pekka
  13. #73
    R1200GSA:n manuaalissa lukee öljyn määrästä että "max 4L". Aina olen kaatanut sisään tuon kun aina tullut hankittua sopivasti 4 litran pänikkä eikä kertaakaan ole tarvinnut lisätä kesken huoltovälin.
    http://www.juvander.fi/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R-KTM 690 SMC R-BMW R1200GSA
  14. #74
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Tuo oli kyllä uusi tieto ja taitaa olla myös väärä tieto että öljytasoa ei tulisi tarkastaa pyörän ollessa keskituella .

    Omistajan käsikirjassa nimittäin neuvotaan näin:

    "Nosta käyntilämmin moottoripyörä KESKISEISONTATUEN varaan tasaiselle ja kiinteälle alustalle "

    " Odota viisi minuuttia käyntilämpimän moottorin sammuttamisen jälkeen "

    " Tarkasta öljymäärä näytöstä "
    noinhan se menee, pistän linkin huvikseni ko opukseen, ni saa muutki tutkia..

    http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/bik...S_Adv_2008.pdf

    ihan tuohon ouluun soitin ja kysyin. tekis mieli laittaa maahantuojalle mailia ja kysellä, että onko ohjeet muuttuneet.. huollon tyyppi vielä sanoi, et varmaan vanhaa tietoa siinä kirjassa.. kiesus sentään.. mut tyyppi sanoi kyl et sillä tavalla omastaanki öljyt tarkistaa. seuraavassa lauseessa sanoi, et toki gsan kohdalla voi olla hieman hankalaa kun siinä on kohtuudella painoa. niinpä.

    nesteeltä kyselin hieman öljyä, kun ei tunnu asemilla olevan sitä speciaalia 20w50, jota pekkakin tuntuu suosivan. mainitsin, että hankalaa tavaraa löytää ja sanottiin että tilaamalla saa nesteen asemalle, tilaavat jos ostaa koko tilauserän eli neljän litran kannua neljä kappaletta tai litran purkkeja kymmenen, jos oikein muistan. no eihän se neljä kannua maksa kuin jotain 60e, niin ei konkurssia kyllä tule vaikka sen tilaisikin tulevaisuudessa.

    erästä foorumia luin jossa öljyjä käsiteltiin, meinotteli porukka että autoöljyt ei kestäis niin kuumia oloja kuin mitä pyörissä on, mutta toisaalta löytyyhän siitä kuitenkin parempi luokitus kuin mitä ohjekirja vaatii eli SG.
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  15. #75
    Miksi se Nesteen 20W-50 pitäisi olla? Joku kotimaisuuskampanja vai. Eivät ne öljyt ole täältä kotoisin alunperinkään.

    Pekka
  16. #76
    sais sopivasti parin kilsan päästä. kotikenttäetu.
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  17. #77
    vajaa viisi tonnia tullu tälle kesälle nyt gsa:n mittariin. ei kaduta hankinta vieläkään.

    matkaa enimmäkseen martta kyydissä, takanen alkaa olla kohta sakkorajoilla, nopeasti menny mutta sorakumihan se onkin, niin en ihmettele ollenkaan. ja toki kaks päällä enimmäkseen ajanut niin sehän syö nopeammin..

    öljyt vaihtelin tässä joku tovi takaperin. ei millään löytyny sopivaa suodatinavainta, niin meisselillä läpitte ja irti. emc:llä kävin ohimennen ennen öljynvaihtoa ja kyselin sen avaimen hintaa, niin kuulemma oli 69e! onpa kumma että jäi hyllyyn seisomaan.. neljä litraa motulia sisään k&n:n suodattimen kans ja menoksi. seuraavalla kerralla vaihto meneeki paljon nopeammin, kun ei tarvi taistella sen kummemmin.

    on se vaan kumma että pohjapanssariinki on pitäny laittaa niin monen kokoista ruuvia ja mutteria, luulis olevan helpompaa kun olis vain yhtä kokoa..

    tähden malliset ruuvit ihmetytti aluksi mutta menihän niihin kuiten perinteinen hylsy/kiintoavain, ensin ajattelin että pitääkö niihin olla joku just spesiaali bemarin tähtimeisseli joka maksaa perkeleesti.. toki se pienin ruuvi oli saanu iskua ja ei tahtonu millään istua avaimeen mutta pihdeillä irti ja sen verran rosoisuutta tuli samalla että hylsy sopii taas kiinni mukavasti. jos menee kokonaan tähdet pyöreiksi, niin eiköhän sopivaa kierrettä olevia ruuveja/pultteja löydy jostain..

    seuraava hankinta alkaa olla selvä, vakionopeudensäädin kaasukahvaan tt:ltä tai wunderlichiltä. sen verran tulee matkaa ajettua, että kannattava hankinta. samalla tavalla taitaa molemmat toimia, kummasta vaan tilaakin.. ehkä samalla vois sivutuen laajennuspalikan hankkia.. sinähän sitä aluksi, ei vielä ole intoa alkaa sen kummempiin kilpavarusteluihin.

    kuun lopulla pitäisi lähteä xx:llä xxmeetinkiin kuopioon. saapa nähdä millaista sillä on ajella pitkästä aikaa. kuiten aivan erilainen ajoasento ja muutenkin. hitto ku sais vielä tuohon gessuun samanlaiset tehot kuin xx:ssä, sitten alkaisi olla paketti aika täydellinen! toki bokseri on sinänsä mielenkiintoinen kapistus, niin lähtis siinä kyllä luonnetta pois aikalailla, jos ajattelee että 150hv rivinelonen olis tilalla. ja painoakin tulis lisää. no, näillä mennään ja kiihtyyhän tuo ihan tarpeeksi, kaks päällä toki selvästi hitaammin, mutta vielähän tuolla on kaikkialle ehtiny minne on ollu menossa.

    kestotesti jatkuu edelleen...
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  18. #78
    Tuo öljysuodattimen avain löytyy kyllä autokaupastakin, Turkissa viime kesänä kävivät etsimässä paikallisesta marketista avaimen kun oma ei tullut mukaan. Vaati vain kolme yritystä löytää oikea kun ei kaveri tajunnut ottaa suodatinta mukaan... eli tuon näköinen: http://www.beemerboneyard.com/r1200hsupmaintkit.html tai http://www.wunderlich.de/shopart/552...schluessel.htm
    http://www.juvander.fi/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R-KTM 690 SMC R-BMW R1200GSA
  19. #79
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    öljyt vaihtelin tässä joku tovi takaperin. ei millään löytyny sopivaa suodatinavainta, niin meisselillä läpitte ja irti. emc:llä kävin ohimennen ennen öljynvaihtoa ja kyselin sen avaimen hintaa, niin kuulemma oli 69e!
    Jumankauta... Mä tilasin egaystä reilulla kympillä, kotimaastakin tosin varmaan saa samaan hintaan ellei halvemmalla.

    tähden malliset ruuvit ihmetytti aluksi mutta menihän niihin kuiten perinteinen hylsy/kiintoavain, ensin ajattelin että pitääkö niihin olla joku just spesiaali bemarin tähtimeisseli joka maksaa perkeleesti.. toki se pienin ruuvi oli saanu iskua ja ei tahtonu millään istua avaimeen mutta pihdeillä irti ja sen verran rosoisuutta tuli samalla että hylsy sopii taas kiinni mukavasti. jos menee kokonaan tähdet pyöreiksi, niin eiköhän sopivaa kierrettä olevia ruuveja/pultteja löydy jostain..
    Tuota, ne on ihan normi torxeja, avaimet saat vaikka biltemasta eikä maksa paljon.

    hitto ku sais vielä tuohon gessuun samanlaiset tehot kuin xx:ssä, sitten alkaisi olla paketti aika täydellinen! toki bokseri on sinänsä mielenkiintoinen kapistus, niin lähtis siinä kyllä luonnetta pois aikalailla, jos ajattelee että 150hv rivinelonen olis tilalla. ja painoakin tulis lisää. no, näillä mennään ja kiihtyyhän tuo ihan tarpeeksi, kaks päällä toki selvästi hitaammin, mutta vielähän tuolla on kaikkialle ehtiny minne on ollu menossa.
    Wasserboxer on tulossa, luultavasti siitä löytyy hieman enemmän tehoa sitä kaipaaville
    Viimeksi muokannut: s&s; 06.06.2012 klo 10:03.
  20. #80
    [QUOTE=s&s;6064641]Tuota, ne on ihan normi torxeja, avaimet saat vaikka biltemasta eikä maksa paljon.QUOTE]

    k&n:n suodatin on nyt helppo kun lähtee auki tavallisella 17mm:n hylsyllä nätisti. ja hinta on suunnilleen euron enemmän kuin bemarin orkkiksella, niin ei maailmaa kaada, kaipa se suodattelee yhtä hyvin kuin orkkiskin.

    mulle normaalit torxit on sellaisia, minne tavallaan uppoaa se tähden mallinen avain, tyyliin terassiruuvi, kun niitä on joutunu käyttämään enimmäkseen tälle iälle. eli olisko nuo bemarin torxit sitten niinku "positiivisia" torxeja kun niissä tähti tulee niinku ulospäin..

    mutta ihmettelen, että jos niille pitäisi olla oma avain, niin miksei niitä ole omissa työkaluissa. toki lähteehän ne auki tienpäällä niillä kiintoavaimilla, mut kuiten.. okei, napu napu..

    joo, ei oikein wasserbokseri niin innosta, ainakaan vielä, ei kiitos. kiitos tarjouksesta kuiten.
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  21. #81
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    mulle normaalit torxit on sellaisia, minne tavallaan uppoaa se tähden mallinen avain, tyyliin terassiruuvi, kun niitä on joutunu käyttämään enimmäkseen tälle iälle. eli olisko nuo bemarin torxit sitten niinku "positiivisia" torxeja kun niissä tähti tulee niinku ulospäin..

    mutta ihmettelen, että jos niille pitäisi olla oma avain, niin miksei niitä ole omissa työkaluissa. toki lähteehän ne auki tienpäällä niillä kiintoavaimilla, mut kuiten.. okei, napu napu..
    Ok, olin väärässä ruuvissa. Missä sulla tuollasia torxeja on? Mulla pohjapanssarissa oli ihan tavan torxit edessä.

    Biltemasta löytyy hylsyt myös external torxeille...
    Viimeksi muokannut: s&s; 06.06.2012 klo 11:05.
  22. #82
    no heti ensimmäiset isot on esim tangossa siinä keskellä, koko ehkä 8-10mm.

    pohjapanssarissa oli edessä oikealla sellainen pieni mihin meni 7mm hylsy. toisella puolen taisi olla 8. takana taisi olla tavallisen pultit, jos moikein muistan. öljyproppu aukesi kuusiokoloavaimella, ihmettelin kun sellaistakaan ei ollut työkalupussissa, aika oleellinen kapistus sekin jos maailmaa meinaisi ihan aikuisten oikeasti kiertää..
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  23. #83
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    no heti ensimmäiset isot on esim tangossa siinä keskellä, koko ehkä 8-10mm.
    Ok, sorry sekoiluni, luulin että puhuttiin öljynvaihtoon liittyvistä työkaluista.

    pohjapanssarissa oli edessä oikealla sellainen pieni mihin meni 7mm hylsy. toisella puolen taisi olla 8. takana taisi olla tavallisen pultit, jos moikein muistan. öljyproppu aukesi kuusiokoloavaimella, ihmettelin kun sellaistakaan ei ollut työkalupussissa, aika oleellinen kapistus sekin jos maailmaa meinaisi ihan aikuisten oikeasti kiertää..
    Gessun työkalupussi on vitsi, mulla on aina takapaksissa mukana oma valikoima... Tosin en tiedä tekeekö niillä paljoakaan gessun tapauksessa, todennäköisin ongelma taitaa olla perä, fpc tai ews.
  24. #84
    Lainaa s&s kirjoitti Katso viesti
    Ok, sorry sekoiluni, luulin että puhuttiin öljynvaihtoon liittyvistä työkaluista.
    siis pohjapanssarissakin oli noita tähtiä eli oikeassa olet, liittyyhän se öljynvaihtoonkin tavallaan..
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  25. #85
    Bilteman TORX sarja 10138 ( 29-os.) on ainakin edullinen ja hyvä sarja jolla
    selviytyy kaikista Gessun torx ruuveista.

    Hinta 22,90 eur
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  26. #86
    reipas kuus tonnia kasassa tälle kesälle. ja monta tonnia vielä edessä, ainaki suunnitelmissa.

    hankin uudet öljyt laatikkoon ja perään. ajattelin sitä mobilin vs 600:sta kokeilla.

    onko se perän öljytila kuinka kranttu öljyn määrälle, manuaalissa lukee muistaakseni 1,8dl perään ja 8dl laatikkoon. laatikkoöljyssä ei nyt ongelmia ole, kun määrä tulee siihen reiän kohdalle täyttäessä mutta miten tuon perän laita..?

    siinähän tyhjennysproppu on pohjalla mutta täyttö tukee sieltä ylhäältä, joten piripintaan asti ei sitä täytetä ilmeisesti. eli perä tyhjäksi kunnes ei tule yhtään tippaa ja ruiskulla sisään tasan se 1,8dl? onko muuta konstia..? ei huvittaisi liikaakaan tunkea ettei mikään stefa/tiiviste tms ala vuotamaan liian paineen alla. toisaalta eipä huvita liian vähänkään laittaa...

    oletteko muuten vaihtaneet proppuihin aina sen kuparitiivisteen kun olette öljyt vaihtaneet. ei ainakaan bemarin omassa suodattimessa edes tullu mukana sitä tiivistettä. tuntui kummalta ku tottunu aina että kun autoon vaihtaa öljyt niin tivisteet kaikki tulee mukana paketissa...

    takanen alkaa olla kohta sileänä, milli sakoille.

    sorateitä ei nyt niin hirveästi ole tullut ajeltua, matka-ajoa enimmäkseen, välillä käyny soralla vaihtelun vuoksi. kävi mielessä, että jos tuohon laittais katurenkaat alle seuraavaksi, eikä niitä anakeita, voisi kokeilla miten niillä käyttäytyy. pr2 tai pr3 voisi ola hyvä, ehkä jokin vahvistettu malli. tuskin kadulla huonommaksikaan menee vrt nykyiset tkc:t. ainakin luulis niiden kestävän paremmin matkaa ku nuo nappulat. emäntä hieman maininnu että liikenneympyröissä tuntuu tuo tkc:n nappula jurruuttavan tai silleen hyppyyttää, että tuntuu koko vehkeen kaatuvan ku kunnolla kääntää. vielä ollaan pystyssä pysytty.

    jos tässä kesän päälle lähtis hieman pidemmälle reissulle, niin parempi kulutuskestävyys nousee arvoonsa enemmän kuin nyt..

    pari päivää sitten otin xx:n käyttöön pitkästä aikaa kun xx-miitti on tulevana viikonloppuna. onhan se ihan erilainen peli ku tuo gs. eka ongelma oli että vaihdetta aloin potkaisemaan päälle, niin kantapää osui vaihdevipuun, ei ollu ihan samalla paikalla ku gessussa. sitten piti miettiä et minne ne jalat tunkee tapeille.. seuraavana tien päällä oliki jo vilkut hukassa, on ne nuo japanilaiset kummaan paikkaan vilkun laittanu...

    no, kuopioon on matkaa 400km niin eiköhän sillä valillä ala takaisinoppimaan asioita..

    mut mukavahan se oli ottaa kunnon kiihdytys pitkästä aikaa.

    taisi tulla sitä kuuluisaa rakkari-rispektiäki ku piti vaan tallilla käydä tarkastamassa ajokunto vehkeelle ja tuliki lähdettyä tankille, päällä luonnollisesti t-paita, shortsit, kypärä ja isännän reinot ku kotipaikalla sattuu xx talvehtimaan tallissa. ne reinot toi sitä rispektiä varmasti..
    Viimeksi muokannut: XX-xenon; 24.06.2012 klo 10:18.
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  27. #87
    anakeet laitettu alle ja ajettu niillä toistasataa kilsaa.

    hirveä meteli niistä vaan lähtee!

    tuntuu että viheltää ja ujeltaa niin perkeleesti, onko tuo nyt ihan normaalia???

    piti tänään ottaa keskituelle pyörä ja tutkia ettei ole tulla klappia tms takalaakeriin, ku huutaa niinku laakeri olis paskana kokonaan, tiukka oli kaikin puolin..

    vihellys alkaa jossain neljänkympin jälkeen ja pahenee mitä lujempaa ajaa.. pakko käyttää tulppia melkein jo tuon takia, vaikka yleensä pikkumatkat menee ilman.

    jos rengas onkin hyvä, niin jos tuota vihellystä joutuu kuuntelemaan 10-15tkm, niin seuraava gessun rengas ei ainakaan tuo anakee2 tule olemaan..

    niin ja tosiaan takarenkaaseen paikansin sen metelin kun hieman ilman kypärää ajoin ja kuuntelin..

    mites muiden kokemukset, onko tuo nyt ihan normaalia....
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  28. #88
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    anakeet laitettu alle ja ajettu niillä toistasataa kilsaa.

    hirveä meteli niistä vaan lähtee!

    tuntuu että viheltää ja ujeltaa niin perkeleesti, onko tuo nyt ihan normaalia???
    Mulla oli edellisessä gsassa anakee 2:t ensiasennusrenkaina ja samaa ihmettelin aikanaan... Muuten hyvät renkaat mutta ulina ja wouwwaus oli melkoista.
  29. #89
    Lainaa s&s kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli edellisessä gsassa anakee 2:t ensiasennusrenkaina ja samaa ihmettelin aikanaan... Muuten hyvät renkaat mutta ulina ja wouwwaus oli melkoista.
    no, katsotaan kauanko nuo kestää alla. seuraavaksi sitte pitää katsoa mitä laittaapi. misukan pr3 vois olla ihan ok, mut menee sitte jo ihan katurenkaaksi..
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  30.  
  31. #90
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti

    vihellys alkaa jossain neljänkympin jälkeen ja pahenee mitä lujempaa ajaa.. pakko käyttää tulppia melkein jo tuon takia, vaikka yleensä pikkumatkat menee ilman.
    Anakeesta varsinaisesti ei ole mitään kokemuksia, mutta mitä karkeammaksi kuvio menee niin sen hurjemmaksi yleensä ujellus muuttuu...

    Ja vähän kun mutkittelee niin tulee äänestä mieleen sellainen wanhanaikainen hälytysajoneuvon sireeni...
Sivu: 3 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen