Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 55:een 55:sta
  1. #31
    Vihdoinkin tuli muilta mailta vierailta oma Neotec. Kesti 17 päivää tulla, muutama päivä omaa väriä kun ei ollut varastossa ja reilu 10 päivää sitten tänne toiselle laitaa Eurooppaa. Minun kallolle passasi hyvin! Ainoa vaan, että poskipalat puristaa hieman, en vielä asentanut intercomia, mutta ennenkuin löystyvät niin tosiaan tuntuu poskissa.

    Aurinkovisiiri oli ihan ok, saisi olla kyllä tummempikin jos aurinkoa kohti ajaa. Näkyvyys oli kyllä hyvä, tuntui melkein avopotalta.

    Vaikka Schuberth C2 ei ollut niitä meluisimpia, niin vanhana suhisi selvästi enemmän. Neotecin tiukka alaosa vie varsinkin moottorin äänet kuulumattomammaksi. Toisaalta ilman tulppia sitten kypärän yläosan suhinat häiritsi suhteessa enemmän kun mörinä ei niinkään kuulunut. Paluumatkalle pistin sitten tulpat korviin.

    http://www.automotoracing.com/ tilasin, kun kotomaassa taitaa olla hintakartelli.

    EDIT: Hauska, että pakettia ei tarvinnut kuitata, mutta posteljooni toi perille asti.
  2. #32
    Lainaa Karvarane kirjoitti Katso viesti
    Vihdoinkin tuli muilta mailta vierailta oma Neotec. Kesti 17 päivää tulla, muutama päivä omaa väriä kun ei ollut varastossa ja reilu 10 päivää sitten tänne toiselle laitaa Eurooppaa. Minun kallolle passasi hyvin! Ainoa vaan, että poskipalat puristaa hieman, en vielä asentanut intercomia, mutta ennenkuin löystyvät niin tosiaan tuntuu poskissa.

    Aurinkovisiiri oli ihan ok, saisi olla kyllä tummempikin jos aurinkoa kohti ajaa. Näkyvyys oli kyllä hyvä, tuntui melkein avopotalta.

    Vaikka Schuberth C2 ei ollut niitä meluisimpia, niin vanhana suhisi selvästi enemmän. Neotecin tiukka alaosa vie varsinkin moottorin äänet kuulumattomammaksi. Toisaalta ilman tulppia sitten kypärän yläosan suhinat häiritsi suhteessa enemmän kun mörinä ei niinkään kuulunut. Paluumatkalle pistin sitten tulpat korviin.

    http://www.automotoracing.com/ tilasin, kun kotomaassa taitaa olla hintakartelli.

    EDIT: Hauska, että pakettia ei tarvinnut kuitata, mutta posteljooni toi perille asti.

    Paljonko kerty hintaa toimituskuluineen?


    Jyväs-Marinelta hain eilen hintaan 500e
  3. #33
    Kylläpä osaa siepata, että tuo Neotec ei jenkeistä suomeen järkevästi siirry. Hinta olisi parempi, hihna olisi DD kiinnityksellä ja vielä olisi tuonne Atlantin toiselle puolelle asiaakin ja vielä siellä puolella käyttöä kypärälle.

    Vikanahan tuossa on se, että jenkkiversio ei ole CE hyväksytty. En haluaisi kokeille mitä tapahtuu kun kopsahtaa kunnolla ja vakuutusyhtiö kiistää korvaukset CE hyväksymättömän suojavälineen käyttämisen takia.
  4. #34
    Lainaa terowave kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan löytäny tähän sopivaa tummaa visiiriä? Tai ylipäätään muuta kuin kirkasta.
    Miksi pitää olla tummavisiiri kun on erikseen alaslaskettavat "aurinkolasit" vai millä nimellä sitä kutsuisi, itse olen ainakin ollut tyytyväinen... messuilta ostin keväällä ja se oli ennakkohintaan siellä 500€
    Kahta en vaihda, vaihdetta ja sitä no sitä toista
  5. #35
    Ja motocard.com toimittaa kotiin hintaan 486€. Tarjoaa myös samalla kypäräpuhelimen 72€.
  6. #36
    Lainaa velijussi kirjoitti Katso viesti
    Kylläpä osaa siepata, että tuo Neotec ei jenkeistä suomeen järkevästi siirry. Hinta olisi parempi, hihna olisi DD kiinnityksellä ja vielä olisi tuonne Atlantin toiselle puolelle asiaakin ja vielä siellä puolella käyttöä kypärälle.

    Vikanahan tuossa on se, että jenkkiversio ei ole CE hyväksytty. En haluaisi kokeille mitä tapahtuu kun kopsahtaa kunnolla ja vakuutusyhtiö kiistää korvaukset CE hyväksymättömän suojavälineen käyttämisen takia.
    Kypärän ei tarvitse lain mukaan olla CE hyväksytty. Sitä ei vaan yleisölle jostain syystä tiedoteta. Eli jenkkien DOT käy yhtä hyvin.
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  7. #37
    Lainaa PappaSkootteri kirjoitti Katso viesti
    Miksi pitää olla tummavisiiri kun on erikseen alaslaskettavat "aurinkolasit" vai millä nimellä sitä kutsuisi, itse olen ainakin ollut tyytyväinen... messuilta ostin keväällä ja se oli ennakkohintaan siellä 500€
    Ulkonäkösyistä.
    Mutta tyytyväinen olen omaani anyway, istuu hyvin ja tuntuu hyvältä kaikinpuolin, pikalukkoonkin tottui nopeasti ja se vaikuttaa metallisena ihan luotettavalta.

    Ja vinkki vinkki, eurobikerilta n. 435€ orggikortilla.
    Fillari
  8. #38
    435 kuulostaa jo edulliselta, kyseessä lienee perusväri. Automotoracingissa hinnat olivat 464 ja 494. Nyt kun katson, niin hinta on tipahtanut 449:iin värillisissäkin Tämä on sitä meikäläisen tuuria!
  9. #39
    Hommasin xr-1000 jälkeen Neotecin. Varmaan 5-6 kypärää kokeilin ja mun päähän istui parhaiten tämä. Shoei laatuun olen ollut tyytyväinen. xr-1000 pelaa edelleen hienosti 8 v jälkeen. Napakantuntuinen ka laadukkaan oloinen tuote tämä. Hyvin sai scala riderinkin asenettua. Piti sateen ulkopuolella koeajolla ja aurinkovisiiri kiva
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  10. #40
    Syksyn alemyynnistä (457€) hommasin myös tuom Neotecin ja petyin siinä suhteessa, että edellinen umpikypäräni IXS:n tuote oli ja on edelleen huomattavasti hiljaisempi kuin tuo paljon kehuttu Neotec.
    Hankinta vaan oli siksi arvokas, että pidän uutuuden käytössä ja onhan siinä myös joitain hyviäkin puolia luetellakseni: Avattavana mallina voin jättää silmälasit päähän kypärää päähän laitettaessa, eikä sankojen kanssa tarvitse etsiskellä korvantaustoja, kiinnityssysteemi metallisolkineen on mielestäni onnistunut, aurinkovisiiri toimii jollakin keleillä ihan mainiosti vaikka itse en sitä juuri käytä tummuden takia, mutta joku voi tulkita sen näkökyvyn piikkiin, mutta väitän, että aurinko ja varjoisuus mutkateilä ei ole hyvä yhdistelmä ainakaan minun kohdallani, kun pitää oikeasti nähdä kunnolla ja siksi ajelenkin aika paljon aurinkovisiiri ylhäällä.Kypärän tuuletus on suorastaan liiankin hyvä ja siksi melkein aina venttiilit on pakko pitää kiinni, kun veto käy niin voimakkaana Istuvuus on erinomainen ja kypärä on mukava päässä, eikä pitkälläkään matkalla rasita niskoja, eikä ole tuulenpyörteille kovin altis niin kuin tuo IXS:n kypärä taas on, mutta en ehkä enään ostaisi tuota Neotecia jos olisin nyt hankkimassa turvaa pääni suojaksi vaan ehkäpä Arai tai joku muu voisi olla mahdollisesti hiljaisempi tuulimelun suhteen.
    Mulla on joskus ollut joku Nolanin malli ja se oli todella hiljainen, mutta en enään muista mallia, aikaa on kuitenkin jo paljon.
    Viimeksi muokannut: Archimedes; 25.09.2012 klo 17:32.
  11. #41
    No nyt se on kotona ! Omani sain Jyväs-Marinesta (JKL) hintaan 420€ kun oli kuulemma ollut yhtenä koeajopäivänä käytössä. No ei tuosta mistään mitään kyllä huomannut että/jos oli ollut? Mutta ONHAN se niin hyvä kuin silloin keväällä sitä koetin ja muistelinkin
    Monenlaisia olen pitänyt ja käyttänyt, joista viimeksi BMW System IV josta olen toki pitänyt mutta aika tekee tehtävänsä. Sen lukitus klonksuu, avaus paukahtaa jne, mutta pahimpana pidin tuota kun se leukaosa ei enää pysynyt reilusti ylhäällä vaan pienestäkin heilahduksesta saattoi pudota silmille ,että jos ei nyt ihan vaaratilanteita olisi aiheuttanut mutta lähes!!

    Eli verrokkina siis System IV ja vaihdoin potan tulomatkallani ajossa joten tuoretta vertailua tässä:
    NEOTEC istuu omaan päähäni kuin "hansikas". Koko M (vastaa Bemarin 56-57). Eli kiinniasennossa tuntuu aivan kuin olisi integraalikypärä päässä vaikka onkin avattava systeemi! Tukee mukavasti myös poskista, korvien takaa sekä leuasta mitä Bemari ei vastaavasti tee, bemarissa kun kasvot jää aivan kuin jotenkin "luukun reunoille".

    Näkökenttää mainostettiin tuossa bemarissa aikoinaan erityisen laajana, mutta nyt kun vertaan NEOTEC:iin niin on muuten vieläkin laajempi! Hyvin esim. huomasin ja pystyin seuraamaan ajon aikana laskuun tulevaa HN-parvea (4) kun sattumoisin on tuossa tuo Ruska2012-harjoitus käynnissä.

    No sitten ilmastoinnista: Avasin kypärän päällä olevan vivun ja johan alkoi päähän tuulemaan vaikka olikin Windstopper-ajohuppu käytössä (+9´C). Ja kun kypärän sisälle katsoo niin siinähän onkin melkoiset ja suorat reijät läpi ulkokuoreen ettei mikään ihme. No sitten kun vielä avasin leukaosassa olevan tuuletusläpän niin aivan kuin olisi jokin tuuletin lähtenyt päälle! Että on vaan melkoinen tuulenväre kypärin sisällä jos molemmat luukut avaa...

    Leukaosan avaus onnistuu helposti ajokinthaat käessäkin mitä taas bemarin kypärällä ei voinut tehdä ilman ähellystä. Leukaosan avauspainike on myös paremmalla paikalla, edessä kun bemarilla se on alhaalla, piilossa. Lukitus ei klonksu eli ei mitään klappeja mutta katsotaan mitä aika tekee sitten...
    Hihnan lukitus on NEOTEC:issä avattavissa yhdellä kädellä, kevyesti sormella vetäen. Bemarissa taas tarvitaan (yleensä) kahta kättä ja sitten pitää jollaikin sormella painaa lujahkosti. Bemarin hihnalukon olen muuten saanut pari-kolme kertaa "lukkoon" niin ettei se tahdo aueta -ei sitten niin millään! Syytä moiseen käytökseen en tiedä vaikka olen sen mekanismia koettanut selvittää.

    Molemmissa on kuulokkeille valmiit syvennykset mutta NEOTEC:issä on selkeät ja selvät montut. Bemarissa jouduin aikoinaan työstämään styroksia pois. Paino molemmissa kutakuinkin sama (NEOTEC M -koko 1565gr-1600gr) ja visiirin irroitus on NEOTEC:issä helpompaa bemariin verrattuna ja muutenkin on tuo viriisin lukitus erikoisempaa perinteisiin kypäriin verrattuna koska NEOTEC:issä visiiri menee "vetäytymällä" (3 jousta), kiinni aivan loppumetreillä tiivistyen näin huulia vasten! Tuosta huolehtii erikoinen mekanismi tuossa jonka selvästi näkee kun osat ovat kirkasta muovia.

    Vivusta laskeutuva aurinkovisiiri vaikuttaa viimeistellyltä ja laadukkaalta, eikä sen sävytys ole niin tumma kuin olettaisi. Sen käyttö meikäläisellä voi sitten olla toinen juttu kun muutenkin ajan aina laseilla (tummat/keltaiset)?
    Pin-Lock vakiona on varmaan ihan hyvä olla olemassa ja jees...?

    Melusta: No mitään a i v a n selvää eroa en noitten välillä vielä päässyt (vain 60-80km/h nopeuksilla), tekemään, mutta molemmissa on leukaosa alhaalta käsin suojattu, bemarilla verkkokankaalla ja NEOTEC.illä läpinäkymättömällä eli tukevammalla. Siitä päätellen NEOTEC on tod.näk varsinkin autobahn-nopeuksilla hiljaisempi?

    No mitä huonoa bemariin?
    No System IV:sta saa 4 erilaista kypärää, eli ehkä nyt se voisi olla se huonoin juttu? Tosin ei tuota ole tullut riisuttua aiemminkaan avomalliseksi, leukaosaa toki olen ottanut silloin tälllöin aina pesua varten pois mutta en muuta.

    Että nyt system IV jää kyllä talviajoihin (sähkövisiiri on) sekä muuten rymyajoja varten
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 25.09.2012 klo 17:36.
  12. #42
    Onkohan Neoteciin saatavilla ruskeansävyistä aurinkovisiiriä mistään tai edes hiukan miedommin tummennettua savunväristä? Itselleni tuppaa olemaan snadisti liian tumma tuo orggis-aurinkovisiiri.

    Käyttökokemuksia sen verran, että leukaosasta avattava tuuletusmekanismi saisi olla portaittainen. Nyt se on joko kiinni=ilma ei oikein vaihdu tai sitten auki=melkoinen blosis. Joku välimuotokin olis hyvä olla. Aivan tyytyväinen kuitenkin olen kypärään ollut
    Suzuki DL1000 V-Strom 2015
    ex. Suzuki GSF 1250A 2007
    ex. Suzuki GSF 650SA 2007
  13. #43
    Tjaa, nyt ois tarjolla Neoteciin muutakin kuin kirkasta visiiriä...
    http://www.racevisors.co.uk/category...-gt-air-visors
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  14. #44
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti
    Tjaa, nyt ois tarjolla Neoteciin muutakin kuin kirkasta visiiriä...
    http://www.racevisors.co.uk/category...-gt-air-visors
    Harmi, ettei aurinkovisiiriä saa kuin yhdenvärisenä ja -tummuutena.
    Suzuki DL1000 V-Strom 2015
    ex. Suzuki GSF 1250A 2007
    ex. Suzuki GSF 650SA 2007
  15. #45
    Shoei Neotec tuli hankittua ja tässä ensikokemukset.
    Aikaisempi kypärä Arai Chaser.
    Sitä edellinen Arai Condor
    Sitä edellinen Shoie Multitec

    Ajossa pettymys oli valitettavasti suuri.
    Piti oikein ajaa sama lenkki vanhalla Arailla ja verrata.
    Neotecia on nimittäin kehuttu hiljaiseksi ja odotukset olivat siksi korkealla.
    Odotin hiljaisempaa mutta todellisuudessa sainkin ihan selvästi meluisamman.

    Tiedän että nämä kypärien meluasiat ovat erittäin hankalia verrata ja mitata luotettavasti.
    Pyörä , kuljettajan pituus, katelasi ja sen asento , tuuliolosuhteet ym. vaikuttavat lopputulokseen.

    No, ajoin saman lenkin molemmilla kypärillä ja kyllä ero oli ihan selvä.
    Varmuuden vuoksi piti vielä ottaa 3M korvatulpat pois ja asettaa uudelleen korviin että jos ne olivat jotenkin
    huonosti korvissa kun oli Neotec päässä. En valitettavasti saanut lopputulosta paremmaksi.

    Toinen miinus on se että jostain syystä Neotec tuntui selvästi viileämmältä kuin Arai vaikka
    kaikki ilmanvaihtoventtiilit olivat kiinni. Pään ja kypärän välissä sellainen viileä vedon tunne.
    No lämpömittari näytti +3,5 mutta Arain kanssa tätä tunnetta ei ollut.
    Helteellä varmaankin on sitten niin että Shoei on miellyttävämpi.

    Molemmat kypärät ovat M kokoisia ja yhtään pienempi ei sovi päähän eli kyse ei ole siitä että
    olisi liian iso koko kyseessä.
    Liikkeessä kypärä tuntui mukavalta mutta ajossa se alkoi ohimolta puristamaan.
    Painelin ohimon kohdalta styroxia sisäänpäin ja asia korjaantui.

    Sitten Plussat:
    Mukava päässä
    Vaikka olenkin aikaisemmin pitänyt D lenkkiä ainoana oikeana, on Shoein pikalukko erittäin hyvän tuntuinen.
    Aurinkovisiiri on myös erinomainen.
    Kypäräpuhelimen asennus (Sena SMH5-FM) onnistui eritäin helposti tähän malliin.
    Mitään reikiä tai vastaavia ei tarvinnut tehdä eli kypärä jäi täysin ehjäksi.
    Ja tietysti kaikki avattavan kypärämallin edut .
    Pikkupysähdysten takia ei aina tarvi ottaa kypärää pois päästä = juomatauot ja välipala aterioinnit
    tankkilaukusta onnistuu mukavammin.

    Olisikohan sittenkin pitänyt valita Schuberth C3 PRO tai BMW System 6 EVO ?
    Viimeksi muokannut: GSR600; 12.03.2014 klo 23:07.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  16. #46
    Itse menin myös halpaan tai kalliiseen miten sen nyt tahtoo ilmaista. Kuuntelin kehuja, joita oli tosi paljon mutta ehkä mun pään muoto vaan ei käy tuolle kypärämallille ja entinen IXC:n kypärä oli paljon hiljaisempi.
    Kypärän alaosassa olevat pehmikkeet eivät peitä kunnolla ja melu pääsee sitä kautta sisään mutta onneksi korvatulpat pelastavat tilanteen ja kypärä on kyllä muuten mukava käyttää avattavan etuosan takia.

    Shuberttia en ole vielä edes kokeillut mutta paikallinen mopoliike antaa kokeilla noita käytännössä mikä toisessa mopolikkeessä tuon Neotecin osalta ei ollut mahdollista ja jos olisi ollut niin Shoen kypärä olisi jäänyt hyllyyn!

    Nyt ei voi muuta kuin käyttää se ns. loppuun jos sellaista tuleekaan..., että voisi hyvällä omallatunnolla vaihtaa sen toisen merkkiseen kypärään!!!

    Mulle juuri tuon Shubertin myyjä sanoi, että kokeilee ensin Araita päähän ja jos sitä ei raski ostaa niin etsii sitten mahdollisimman lähelle sitä olevan ja taitaa pitää paikkaknsa, että tuo Arai on hyvä, kun ainakin vaimo on siihen tyytyväinen
  17. #47
    Lainaa Archimedes kirjoitti Katso viesti
    Itse menin myös halpaan tai kalliiseen miten sen nyt tahtoo ilmaista. Kuuntelin kehuja, joita oli tosi paljon mutta ehkä mun pään muoto vaan ei käy tuolle kypärämallille ja entinen IXC:n kypärä oli paljon hiljaisempi.
    Kypärän alaosassa olevat pehmikkeet eivät peitä kunnolla ja melu pääsee sitä kautta sisään mutta onneksi korvatulpat pelastavat tilanteen ja kypärä on kyllä muuten mukava käyttää avattavan etuosan takia.

    Shuberttia en ole vielä edes kokeillut mutta paikallinen mopoliike antaa kokeilla noita käytännössä mikä toisessa mopolikkeessä tuon Neotecin osalta ei ollut mahdollista ja jos olisi ollut niin Shoen kypärä olisi jäänyt hyllyyn!

    Nyt ei voi muuta kuin käyttää se ns. loppuun jos sellaista tuleekaan..., että voisi hyvällä omallatunnolla vaihtaa sen toisen merkkiseen kypärään!!!

    Mulle juuri tuon Shubertin myyjä sanoi, että kokeilee ensin Araita päähän ja jos sitä ei raski ostaa niin etsii sitten mahdollisimman lähelle sitä olevan ja taitaa pitää paikkaknsa, että tuo Arai on hyvä, kun ainakin vaimo on siihen tyytyväinen
    Kyllä tämä "pään muoto" teoria saattaa pitää hyvinkin paikkansa.
    Sheoi Neotec todennäköisesti sopii paremmin henkilölle jolla pään muoto on pyöreämpi ja posket pulleammat tai vähemmän kuopalla . Nyt kun olen vielä vanhaa Araita ja Shoeita verrannut niin Arai on selvästi tyköistuvampi alaosasta ja poskien alueelta mikä saattaa kyllä selittää sen että tuulen kohinaa ja vedon tunnetta on minun päässä Shoein kanssa selvästi enemmän. Shoein S koko on kuitenkin auttamattomasti liian pieni ja tämä M kokokin puristi ohimolta mutta korjaantui sitten pun painoin ohimon alueen styroxia sisään.

    Eli hyvin yksilöllistä siis tämä kypärien sopivuus niin kuin moni muukin asia.
    Viimeksi muokannut: GSR600; 13.03.2014 klo 13:17.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  18. #48
    Neotec kanssa hommattu olen kyllä tyytyväinen istuu tähän päähän parhaiten. Kokeilin shcubertiä mut ei vaan istu tähän päähän. Vanhaa x-spiritiin verrattuna on ihan toisesta mailmasta, ei ole edes tajunnut et voi olla näin hiljaista kypärän sisällä. Aurinko visiiri on tosi hyvä senan sai asennettuu heittämällä ja näkökenttä on laaja oli kyllä loisto sijoitus paitsi tupla D olis ollu kiva.
    Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
  19. #49
    Lainaa tumpelo kirjoitti Katso viesti
    [...]tupla D olis ollu kiva.
    Jos puhutaan kypärän leukahihnan kiinnittämisestä , niin noin minäkin luulin, kun vuosi sitten hommasin GT-Airin. Enpä ole sittemmin kaivannut D-lenkkejä takaisin, koska sen verran näppärä tuo pikalukitus on.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  20. #50
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä tämä "pään muoto" teoria saattaa pitää hyvinkin paikkansa.
    Sheoi Neotec todennäköisesti sopii paremmin henkilölle jolla pään muoto on pyöreämpi ja posket pulleammat tai vähemmän kuopalla . - -
    Eli hyvin yksilöllistä siis tämä kypärien sopivuus niin kuin moni muukin asia.
    Mä luulen et mul on vähän sama juttu sisarmall GT-Airin kanssa, eli ääntä tulee enemmän kuin odotin. Äänen oon paikantanu tulevan juurikin alhaalta, joten paksummat poskipalat vois auttaa asiaa. Kalliissa kypärässä on toki kalliit varaosat, mut jos 5v laskee kypärälle käyttöikää, niin ei ne ylimääräset poskipalat varmaan hukkaan mene...

    Kypäräarvosteluja kun lukee niin kannattaa huomioida et esim Shoeilla Amerikkaan myytävät mallit on eri muotilla tehtyjä kuin Euroopan mallit.
    Moto Guzzi Breva 750
  21. #51
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä tämä "pään muoto" teoria saattaa pitää hyvinkin paikkansa.
    Sheoi Neotec todennäköisesti sopii paremmin henkilölle jolla pään muoto on pyöreämpi ja posket pulleammat tai vähemmän kuopalla .

    Eli hyvin yksilöllistä siis tämä kypärien sopivuus niin kuin moni muukin asia.
    Kyllähän tuo niin on, että jos ei satu omaamaan juuri sitä pään muotoa, joka ei sovi kunnolla sen enempää "pyöreään" kuin "pitkulaiseenkaan" kypärään, niin istuvuudessa on todella suuria eroja eri merkkien ja mallien välillä. Harmi vaan tuossa istuvuuden arvioinnissa "kehittyy" ajokausien ja kilometrien karttuessa. Omalla kohdalla tuo tarkoittaa sitä, että neljään kauteen ja vajaaseen 40tkm matkaan mahtuu kolme eri kypärää, ja nyt vasta olen tyytyväinen (kunnes löydän taas paremman). Onneksi edes ensimmäisestä pääsi eroon kamapörssissä.

    Itselle Arait istuvat parhaiten päähän jo ihan styroxien muodoltakin, eikä pelkästään vain laadukkaiden sisustojen takia. Neoteciä en ole sovittanut, mutta XR1000 ja X-SpiritII olivat sivusuunnassa väljiä ohimolta/päälaelta, joten olisin taipuvainen uskomaan että Shoei on yleisesti ottaen pyöreämpi.
  22. #52
    Vaikka kypärästä onkin kyse.....
    ja Elannon makkarat on aikanaan aiheuttanut
    oksennusrefleksin..... ja sen verran on kavereihin
    luottanut, että siskot on jäänyt koittamatta.....

    Niin kypärän kanssa kaikki.... oikeasti ihan kaikki....
    lähtee siitä ja ihan ensimmäiseksi..... se istuu ensi kokeilulla päähän kuin "tatti".

    Jos kosiskeluvaiheessa on pienintäkään pykimää.....
    se kasvaa matkan varrella enemmän kuin potenssiin.

    Kaikkeen muuhun osatekijään tartutaan meluasiassa
    kaksin käsin..... mutta iloisesti tahdotaan unohtaa
    mopo/kuski/kypärä.... yhdistelmän lähtökohdat....
    ja erityisesti kaulan/alaosan aivan helvetillinen vaikutus
    tuohon meluosioon.

    Ihan jo takin kaulus vaikuttaa ihan olennaisesti "kypärän"
    melutasoon..... vaikka sillä ei oikeastaan ole paskaakaan tekemistä
    kypärän melutason kanssa. Edelleen..... mopo-kuski yhdiltelmällä on
    aivan olennainen vaikutus.... just... "kypärän" melutasoon.

    "Melullisesti" kypärillä ja kypärillä on toki huimia eroavaisuuksia.....
    mutta vähintään yhtä suuri vaikutus lopputulokseen on ihan noilla
    muilla em. mainituilla tekijöillä.

    Ts. samaan lopputulemaan voi päätyä ihan "paskalla ruukulla" kun
    muut asiat ovat kohdallaan.... kuin "huippuruukulla" kun kaikki on päin persettä.

    Pankaas ite jokainen omalta kohdalta hieman miettien.... tutkien ja
    kokeillen.... Saattaa säästyä muutama satanen .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  23. #53
    Bonen kanssa kyllä samaa mieltä kaulus ym. vaikutuksesta melutasoon.

    Tarkennan nyt vielä tota tämän viikkoista Shoei / Arai vertailuani.
    Ajoin pyörällä R 1200 GS jossa Adventuren tuulilasi.
    Tällä tullut jo kymmeniä tuhansia taivallettua.
    Päällä Rukka Mico GoreTex puku jossa kaulus on suojaavaa ja korkealle tulevaa mallia.
    Tämän lisäksi Rukka kaulasuoja ja Alpinestars winter Balaclava kypärähuppu.
    Kaulan seutu siis varsin tiiviisti topattuna.
    Eli tällä varustuksella on tullut keväisin ja syksyisin kylmällä säällä ajeltua.

    Ja että kyseessä ei olisi mikään mutu juttu niin piti käydä Shoein jälkeen ajamassa
    Arain kanssa sama lenkki heti perään ja vielä sen jälkeen kerran lenkki Shoien kanssa
    varmistaen että olihan korvatulpat varmasti hyvin paikoillaan.

    Lopputulos ei vaan valitettavasti parantunut.

    Se jäi viimeksi mainitsematta että molemmissa oli pinlock visiiri paikoillaan.
    Arai tuppasi ajoittain huurtumaan , Shoein visiiri pysyi täysin kirkkaana.

    Shoei erittäin laadukkaan tuntuinen ja ainoa selkeä miinus siis oli meluisuus minun päähäni
    puettuna, minun pyörällä ja varusteilla ajettuna.

    Joku edellä mainituista tekijöistä kun muuttuu niin uskon että on täysin mahdollista että melutaso on kiitettävällä tasolla.

    Kypärän "meluisuus" on monen eri osatekijän summa.
    Sama kypärä voi siis olla toisen päähän puettuna, eri pyörällä ajettuna olla erittäin hiljainen,
    toisen päässä ja varusteilla ja pyörällä ajettuna taas erittäin meluisa.
    Viimeksi muokannut: GSR600; 15.03.2014 klo 22:14.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  24. #54
    Päivitin vuoden vanhan Neotecin keväällä Neotec II:een. Neotecissä pahin ongelma minulle oli kaulus. Mulla on kapea ja korkea pää. Neotecin poskipalat ovat alareunasta tosi jämäkät ja minun korkeassa päässäni Neotecin poskipalojen jämäkkä alareuna osuu juuri leukaperien kohdalle, ei alapuolelle kuten olisi kai tarkoitus. Vaikka leukani ei leveä olekaan, useamman päivän reissulla poskipalat alkoivat painaa ikävästi leukaperiin, loppuviikkoa kohti vaiva alkoi muuttua jo ajonautintoa haittaavaksi ja viikon reissun jälkeen meni toinen viikko, ennenkuin jomotus leukaperistä poistui.

    Toinen pienempi kiusa Neotecissä olivat äänekkäät tuuletusräppänät, varsinkin päälaella oleva, mutta myös leuassa oleva suhisi jonkin verran.

    Kumpaankin asiaan on tullut Neotec II:ssa parannus. Nyt poskipalojen alareuna on pehmeämpää materiaalia, eikä paina minullakaan leukaperiä lainkaan. Istuvuus muuten on sama kuin Neotecillä, eli omaan päähäni hyvä. En raaskinut laittaa Shoein omaa, kypärään integroituvaa kypäräpuhelinta, vaan asensin saman vanhan Sena SMH 5 FM:n, onnistui ilman ongelmia ja kaiuttimetkin mahtuivat nipin napin niille varattuihin koloihin. Tuuletusventtiilit ovat selvästi ykkösversiota hiljaisemmat, pientä suhinaa kuuluu vieläkin, mutta paljon vähemmän kuin ykkösmallissa. Muutenkin ehkä hieman hiljaisempi. Hyvä parannus on myös visiirin tuuletusasento, eli nyt visiirin saa muutaman millin raolleen ja pysyy myös. "Napsut" ovat riittävän jämäkät ja oikeassa kohdassa.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  25.  
  26. #55
    Samanlaisia kommentteja tuli veljeltäkin, kun molempia versioita sovitteli useampaan kertaan.

    Itse joudun ykkkösversion kanssa asettelemaan poskipalat korvan vierestä todella huolellisesti, jotta vältän ikävän korvalehden alaosaan tulevan puristuksen. Helppo toimenpide, mutta joskus unohtuu ja jo tunnin jälkeen jomottaa kovasti. Muuten olen kyllä ollut tyytyväinen kypärään, vaikka onhan uudempi varmasti paranneltu painos aiheesta.
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12