Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Onko kokemuksia autovahinkokeskuksen mp:stä?.
    Sitä tuossa itse mietiskelin, että millaistahan lisä hintaa tulee ns. vaurio korjauksen päälle, eli mittaukset, katsastus?.
    Mitäs mieltä yleisestä hinta tasosta, ilmeisesti tarjouksella olis parempi saada..
    Vauriokorjauksen päälle tulee noin 250-300 € muita maksuja. Sisältää katsastuksen, rekisteröinnin, siirtokilvet konttorille ellei vie pakulla ja rungonmittauksen.

Jos vaan osaa niin kannattaa laskea aika tarkkaan mitä joutuu korjaamaan, ennenkuin päättää paljon on valmis maksamaan.

Itse ostin tuon allekirjoituksessa olevan Aprilian muutama vuosi sitten AVK:lta. Kaiken kaikkiaan siihen meni rahaa saman verran kuin olisin saanut käytettynä ehjän. MUTTA vaihdoin samalla kaikki kulutusosat ja renkaat. Lisäksi asensin uuden kokoputkiston yms. muuta palikkaa. Joten loppujen lopuksi sain miltei uutta vastaavan laitteen käytetyn hinnalla. Tosin tein kaiken työn itse mukaanlukien maalauksen. Ainoa minkä teetin ulkopuolella oli takaiskarin huolto.

Aprilia Mille R -03

Ex. Speedmaster 2003
    Jotenkin mulle on tullut semmoinen tunne, että ruttutukun myyntihinnat olisivat nousseet vuosien varrella merkittävästi, voin toki olla väärässäkin...

Myös muita paikkoja on hankkia pikkuvikaisia moottoripyöriä, tosin yleensä tax freenä, mitä en kyllä itse koe ongelmaksi. Muutamat purkaamot tuovat enemmän ja vähemmän viallisia keksintöjä, joita ainakin itse tykkään hankkia rakennussarjaksi talven ajalle. Tuurillaan saa ihan kelpo pelin sopuhintaan, kun ei oman työn osuudelle laske hintaa, ja ennen ostopäätöstä käy vauriot tarkasti läpi, eikös kyse ole harrastuksesta...

CB 1300 -07
    Lainaa (mustapera @ Marras. 22 2011,10:38) kirjoitti
    Jotenkin mulle on tullut semmoinen tunne, että ruttutukun myyntihinnat olisivat nousseet vuosien varrella merkittävästi, voin toki olla väärässäkin...

Myös muita paikkoja on hankkia pikkuvikaisia moottoripyöriä, tosin yleensä tax freenä, mitä en kyllä itse koe ongelmaksi. Muutamat purkaamot tuovat enemmän ja vähemmän viallisia keksintöjä, joita ainakin itse tykkään hankkia rakennussarjaksi talven ajalle. Tuurillaan saa ihan kelpo pelin sopuhintaan, kun ei oman työn osuudelle laske hintaa, ja ennen ostopäätöstä käy vauriot tarkasti läpi, eikös kyse ole harrastuksesta...
    On ne joo suhteessa nousseet, itse hommasin joskus kipatun cb500:n --> fiksasin ja sain myydessä 3800e. Ostohinta oli muistaakseni samaa tasoa mitä ne nytkin myydään ~1600e. Laittoon ja osien hakuun meni ~600e.
    Nyt vaan tuollaisesta cebaraattorista joutuisi luopumaan ~kahteen ja puoleen tonniin eli ei kannata
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Minusta äkkiä katsoen hinnat tuntuvat olevan turhan korkealla, todella edullisesti pitäisi osata itse korjata? Teettämällä tulisi huomattavan kalliita lopputuloksia ja silti monasti kolaroitu on kolaroitu eli ei aina ihan helpolla kaikkea taida saada kuntoon..
    Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:

http://www.vanhamoto.net

CX500 & K75 & CB500
    Kuinka paljon on joutunut purkamaan moottoripyörää, että saa tehtyä sen runkomittaukset.

Joskus katselin muutamaa pyörää missä ei juurikaan ollut mitään isompaa vaurioo vain muutama naarmu katteessa ja putkessa, ilmeisesti noiden katteiden ja putkien hinnat liikkeessä vaihdettuna on sen verran kallista lystiä, että tulee halvemmaksi lunastaa.

Jotenkin on sellainen tunne, että jokaisella vaurio pyörällä on oma kyttääjänsä. Vuosi sitten oli kokemusta, kun katselin yhtä moottoripyörää joka oli pitkään myynnissä josta ei ollut yhtään tarjousta, joten päätin tehdä tarjouksen ja heti tarjousen tehtyäni joku teki paremman tarjouksen....
    Vuosi sitten ostin moposkootterin ja siinä hommassa opin, että tarjousta ei ikinä kannata jättää. Jos kohde on hyvä, niin sitä kyttäävät muutkin ja se ostetaan juuri ennen hinnan tippumista tarjouksen tasolle (näin tein lopulta itsekin). Jos se taas on huono, niin on turha sitoutua maksamaan romusta jotain tiettyä hintaa, kun pyynti voisi laskea vielä siitäkin.
    Lainaa (mopomies @ Marras. 23 2011,09:35) kirjoitti
    Kuinka paljon on joutunut purkamaan moottoripyörää, että saa tehtyä sen runkomittaukset.
    Ei juuri yhtään. Mittauslaitteet tulee yläkolmioon ja runkoon molemmille sivuille. Ehkä satulan voi joutua irroittamaan.
    Aprilia Mille R -03

Ex. Speedmaster 2003
    Joskus niiden hintoja tutkailleena että jos sitä ottais jonkun projektin talvi-illoiksi ja jotain puuhasteltavaa talliin, niin ostamatta on jäänyt noilla hinnoilla niiden kuntoon nähden.

Kaikkien korjauskulujen jälkeen vaikkakin kaiken työn osuuden tekis itse, saa muualta jo ehjän vastaavan halvemmalla.
    Murjaanien kuningas!
    Yhtään moottoripyörää en ole itselleni ostanut avk:lta, koska myyntihinnat ovat mitä ovat.

Pojalle ostin mopon joku vuosi sitten, siinä oli mielestäni hinta laatusuhde kohtuullinen vastaavan mopon ovh 3690€, avk:lta ostin 500 km ajetun samanvuoden mallia olevan 1400€, ei ollut muuta vikaa, kuin tanko vino ja mittari rikki, 60€ maksoi vastaavat ehjät.

CB 1300 -07
    arvaa miksi ne hinnat on korkeita, no kun te maksatte niistä liikaa.!

aina kannattaa laskea mitä joutuu ostamaan+ katsastus ja mittaus ja vähän vararahaa. jos tämä hinta ei ole vähintään tuhat euroa halvempi kuin nettimoton halvin, niin ei kannata.

oikeastaan ero pitää olla jopa suurempi, koska kolaroidusta ei saa myydessä sitä mitä ehjästä.

itse on tullut osteltua pari autoa, ainakin 5 pyörää, mönkijän ja osia. aina olen ollut tyytyväinen, paitsi yksi auto meni vähän persiilleen, mutta olinkin hölmö ja kokematon ja ostin vanhan ja paljon ajetun!, kannattaa ostaa uutta ja vähän ajettua, tällöin siinä on vain se kolarivaurio, eikä koko vehje paalissa jo ikänsä puolesta. suhteellisesti semmoiset uudenjäykät on aina halvimpia.(no ne ei ole halpoja, mutta suhteellisesti ne on)

siinä on vain se, että jos ajattelet, että ostanpa määrätyn moottoripyörän, niin sitä pitää odottaa vaikka 2 vuotta ja kun se tulee, niin se päätös ja rahat pitää löytyä 10sekunnissa.

yksi juttu on myös se, että seinäänajettua ei kannata ostaa. tarkoitan sitä, että jos sulla on kaksi vaihtoehtoa, osta trukkilavalle sidottu kasa 4000 koska se on halpa, vai osta 7000 pikkuvaurio. sama pyörä muuten. kumman ostat.? no pers aukisena ostat sen halvemman, mutta loppusumma voi olla sama, koska käytät siihen halvempaan osia ihan älyttömästi, ja kalliimpaan et juuri mitään. luulisi, että lopputulema on sama, mutta huonommassa on töitä enemmän ja myös lopputulos on huonompi, koska romu on romu.

kannattaa myös tajuta ostaessa heti se, ettei täydellisyyteen kannata pyrkiä. se on kallista. hintaetu ehjiin vaihtoehtoihin tulee siitä, että hyväksyt naarmuja.

toisaalta uudenjäykkien osat maksaa paljon. joten niiden korjaaminen on käsittämättömän kallista, joskus niiden osia ei edes uusiin malleihin löydy käytettynä. eli kuinka pitkä malli on kyseessä, onko osia vai ei. tämä on toinen syy miksi vähän vaurioitunut, mutta ostohinnalta kallis on parempi vaihtoehto.

pyörää ei kannata yrittää korjata nopeasti, koska se on todella kallista. jos taas ostat sen syksyllä ja metsästät osia ebaysta odotusmetodilla, niin se on paljon halvempi. ajelin esim vuoden väärän värisellä ja naarmuisella sivukatteella koska odotin, että semmoinen tulisi ebayhin myyntiin. ja tulihan se.

kerran ostin yhden pyörän josta oli varkaat vieneet tankin, satulan, takamuovit, sivumuovit, ecun, takapyörän. malli oli niin uusi, ettei osia löytynyt mistään muuta kuin uusina järjettömiin hintoihin, no odotin vuoden ja sitten tuli kolaripyörä myyntiin osina, josta ostin kaikki tarvitsemani osat 700ekeen.(2000km ajettu pyörä)

JT

siitä saa muuten hirveet kiksit, kun odottaa kaksi vuotta ja ostaa jonkun sitten 15 sekunnin harkinnan jälkeen. tämä 15 sekunnin harkintamahdollisuus edellyttää, että tiedät käytettyjen hinnat päästä ja osienkin hintoja.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
  12.  
    Lainaa (jaket @ Marras. 25 2011,19:48) kirjoitti
    itse on tullut osteltua pari autoa, ainakin 5 pyörää, mönkijän ja osia. aina olen ollut tyytyväinen, paitsi yksi auto meni vähän persiilleen, mutta olinkin hölmö ja kokematon ja ostin vanhan ja paljon ajetun!, kannattaa ostaa uutta ja vähän ajettua, tällöin siinä on vain se kolarivaurio, eikä koko vehje paalissa jo ikänsä puolesta.
    Juurikin näin! Se hyvä puoli AVK:n ajoneuvoissa on, että ne eivät ole myyntikuntoon laitettuja romuja:"Kaikki huollot tehty ja hyvin pidetty", vaan suoraan ajosta mällättyjä/pöllittyjä "ehjiä" pelejä.
    Bandit 1200s -06, ex-Shadow 750 -04