Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 102:sta
  1. #31
    Lainaa (pecha @ Marras. 22 2011,10:03) kirjoitti
    Lainaa (avanoma @ Marras. 22 2011,08:59) kirjoitti
    Ja lopuksi, jos ei ole ihan pakko mennä siitä rekastakaan *heti ohi, niin pitämällä 200-300m turvaväli siihen, antaa kummasti vaan näkyvyyttä ja edessä oleville tapahtumillekin kummasti lisää aikaa toimia ja väistää.
    Taitaa 200-300mm "turvaväli" olla enempi realismia.

    Siinä onkin muuten eräs varsin simppeli jippo, millä motoristi voi helposti parantaa osakkeitaan tässä pelissä.

    Jos ottaa tavakseen roikkua aivan siinä edessä ajavan takakontissa ´kiinni´, niin herttaisen vähissä on mahkut toimia, mikäli sieltä edelläajavan alta putkahtaa jotain yllättävää. Autoista tippuneet pakoputken pätkät on eräs esimerkki tällaisista, niitä olen itsekin joutunut joskus väistelemään. Saattavat nousta jopa ilmaankin, jos edellä ajava ajaa sopivasti niiden päältä, siitä on jo leikki todella kaukana. Isot montut on toinen ikävähkö ylläri, ei ehkä niin kovin usein Suomessa, tosin tienpito tuntuu kyllä meilläkin menneen alaspäin.

    Liian lähellä ison ajoneuvon takana ajaminen ei siksikään ole suositeltavaa, että silloin jää helposti havaitsematta esim. sivuteiltä tulijoiden, tai vastaantulevien vasemmalle kääntyvien vinkkelistä.

    Siis varsin yksiselitteinen asia kaikenkaikkiaan. Silti tuolla näkee aika useinkin ns. tuuriinsa luottajia.
    Jep, itsekään en tykkää ajella minkään ison auton takana kovin lähellä. Se myös peittää liian ison osan näkökentästä eikä ajaessa pysty ennakoimaan oikeastaan mitään.

    Toiseksi ilmavirta nostaa tiestä irti kaikenlaista likaa, hiekkaa ja pölyä. Turha sillä on hioa pyörää, visiiriä ja kerätä kaulukseen.

    Ohi tai reilu väli.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  2. #32
    ADR- autoissahan tuo taskulamppu kuuluu lähes poikkeuksetta pakollisiin varusteisiin, luulisi että sellainen löytyisi kulkineesta kuin kulkineesta muutenkin, samoin kuin huomioliivitkin. Mulla moiset kulkee mukana henkilöautossakin vaikka en varsinaisesti "asu" tien päällä.
    Henk.koht aion kyllä jättää kunnon välin jos raskasta kalustoa on edessä ja varsinkin jos autossa on oranssit lätkät veturissa tai kärryssä niin vielä enemmän väliä tai äkkiä ohi.
    Moto Guzzi Mandello V100 S -23
    Moto Guzzi V85TT -21
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
  3. #33
    Lainaa (KariFi @ Marras. 21 2011,14:31) kirjoitti
    Hiukkasen huvittaa kommentit ettei rekkakuski moista huomais, sillä kun kärrystäkin ampuu rengas täysiltä paineilta niin kuskinpukilla se tuntuu kun ois etunen mennyt. Tietysti rengas voi tyhjentyä hiljalleenkin mutta senpä tähden ne kalautellaan vasaralla läpi ennen tielle lähtöä.
    Tätä hiljalleen tyhjentymistä juuri tarkoitin, mutta enpä arvannut sitä rautalangasta vääntää *

    Ja tuosta siivoamisesta sen verran, että vilkkaassa liikenteessä motarilla lopputulos on suunnilleen sama kuin ampusi itsensä.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  4. #34
    Se ammattikuski jolla on ne liivit ja se tötsä, pysäyttää autonsa ja varovaisuutta noudattaen kävelee piennarta pitkin takaisinpäin ja kerää ne riekaleet mikäli se itseään vaarantamatta on mahdollista. Jos liikennettä on liikaa, ammattikuski ottaa kännykän povarista ja soittaa 112. Sen jälkeen hän kävelee jälleen varovaisuutta noudattaen tulosuuntaansa riittävän pitkälle ja pyrkii varoittamaan muuta liikennettä siihen asti kunnes sinivaloauto saapuu paikalle.

    Sen jälkeen voi mennä hyvillä mielin kotiin tai ampua itsensä, ihan aptujuu.

    Hälläväliäkuski taas tuumaa "noukänduu" ja pesee kätensä vastuusta muita tielläliikkujia kohtaan.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  5. #35
    ^Näinhän sen pitäisi mennä, mutta onko kukaan nähnyt näin tapahtuvan. Ja moniko väittä pysäyttävänsä auton / mp:n ja menevän siivoamaan omia tai vieraita romuja maantieltä?



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  6. #36
    [QUOTE= (J@ck @ Marras. 22 2011,13:42)]
    Lainaa KariFi,Marras. 21 2011,14:31 kirjoitti
    Hiukkasen huvittaa kommentit ettei rekkakuski moista huomais, sillä kun kärrystäkin ampuu rengas täysiltä paineilta niin kuskinpukilla se tuntuu kun ois etunen mennyt.
    tuota vaikea ite uskoa on noita donitsei räjäytelty hitaasta ja täydestä vauhdistakin
    <p>filhos da puta&nbsp; </p>
  7. #37
    Lainaa (J@ck @ Marras. 22 2011,15:24) kirjoitti
    Ja moniko väittä pysäyttävänsä auton / mp:n ja menevän siivoamaan omia tai vieraita romuja maantieltä?
    Minä. En kaikkia aina, myönnetään se. Mutta usein kuitekin, jos romu on selvästi riski muille tiellä liikkujille.
    xxx
  8. #38
    teoria ja käytäntö harvoin kohtaa.siivota pitäs mutta sen kajahduksen ja lopullisen järkevän mahdollisen pysäyttämispaikan välimatka on helposti kilometri.no teoreetikko sanois jotta kun rengas menee niin äkkiä jarrua ja auto pysähdyksiin.miettikääpä mikx se on tyhmintä mitä voi siinä tilanteessa tehdä?tuosta lumesta ja jäästä...misäs sellasia telineitä on et pääsee tarkistamaan??pitäkää silmät auki.ei ne jäät sieltä varottamatta tule silmille.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  9. #39
    Lainaa (Tuppervaari @ Marras. 22 2011,16:37) kirjoitti
    tuosta lumesta ja jäästä...misäs sellasia telineitä on et pääsee tarkistamaan??pitäkää silmät auki.ei ne jäät sieltä varottamatta tule silmille.
    Ei varmaan missään, mutta jos ja jos sieltä se jää tulee tuhoisin seurauksin ja joku on kaput. Onko kuljettaja virtsassa tyyliin kuljettaja vastaa kuormastaan vai meneekö ennalta arvaamattoman vahingon piikkiin ala puhjennut rengas?
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  10. #40
    Pitäshän ne paskat sieltä tieltä poimia, mitä sinne paskoo...

    Motarilla useasti sen verran levee piannar, että sinne mahtuu isonmankin hetkeksi pysäköimään....

    Toisaalta jokaisen tielläliikkujan velvollisuus, lienee havaitsemansa este poistaa kykyjensä mukaan, tai tästä muita varoittaa. Tämä vaan ei tässä minäkeskeisessä yhteiskunnassa kovin usein toteudu...

    Muistan elävästi vieläkin, kun stoppasin kaanian riksun pohjoisemman rampin kohdilla, hätärit ja majakat päälle. Turvaliivit niskaan ja jonkun sinne paskomia renkaan ja parlokin jämiä keräilemään. Siniset sitten kurvas siihen ja ihmetteli, että joku viittii tietä vapaaehtosesti siivota... *Samaa ihmetteli kyydissä ollut kolleega, mut se olikin täys itserakas kusipää..

    Kyllä ny tollasen 200-300 metriä jaksaa rekkaheterokin kävellä ja kuka perkele sitä käskee tiellä kävellä, talsii siel pientareella, onnistuu paitsi talvella hieman hankalampaa. Meinaan kulkee siel valtateillä porukkaa fillarillakin ja jotkut jopa kävellen ja rohkeimmat jopa ylittävät sen tien...

    P.S: 15 vuotta raskailla tienpäällä ja aina tuli tiellepaskomiset siivottua, mut mien en koskaan oo puukenkiä omistanutkaan...



    Elä ja anna muiden roudata.
  11. #41
    Lainaa (Tuppervaari @ Marras. 22 2011,16:37) kirjoitti
    teoria ja käytäntö harvoin kohtaa.siivota pitäs mutta sen kajahduksen ja lopullisen järkevän mahdollisen pysäyttämispaikan välimatka on helposti kilometri.no teoreetikko sanois jotta kun rengas menee niin äkkiä jarrua ja auto pysähdyksiin.miettikääpä mikx se on tyhmintä mitä voi siinä tilanteessa tehdä?tuosta lumesta ja jäästä...misäs sellasia telineitä on et pääsee tarkistamaan??pitäkää silmät auki.ei ne jäät sieltä varottamatta tule silmille.
    Mutku mutku. Koko jutun pointti on se että kaikki voitava pitää tehdä eikä selitellä. Vaikka telineitä ei olekaan muualla kuin satamissa ja joissain terminaaleissa niin sitten, yllätys yllätys, otetaan ne alumiinitikkaat siitä veturin takaseinästä ja käytetään niitä sen kärrin katon tsekkaukseen.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  12. #42
    Lainaa (RoRo @ Marras. 22 2011,17:29) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Marras. 22 2011,16:37) kirjoitti
    teoria ja käytäntö harvoin kohtaa.siivota pitäs mutta sen kajahduksen ja lopullisen järkevän mahdollisen pysäyttämispaikan välimatka on helposti kilometri.no teoreetikko sanois jotta kun rengas menee niin äkkiä jarrua ja auto pysähdyksiin.miettikääpä mikx se on tyhmintä mitä voi siinä tilanteessa tehdä?tuosta lumesta ja jäästä...misäs sellasia telineitä on et pääsee tarkistamaan??pitäkää silmät auki.ei ne jäät sieltä varottamatta tule silmille.
    Mutku mutku. Koko jutun pointti on se että kaikki voitava pitää tehdä eikä selitellä. Vaikka telineitä ei olekaan muualla kuin satamissa ja joissain terminaaleissa niin sitten, yllätys yllätys, otetaan ne alumiinitikkaat siitä veturin takaseinästä ja käytetään niitä sen kärrin katon tsekkaukseen.
    toki..voitava on tehtävä....

    jaa että alumiinitikkaat etuseinästä ja sitte kiivetään no mitäs sitte tehdään jos nyt olet sattunut pääsemään niinkin korkealle

    kerroppa mulle ihan omasta kokemuksestasi...

    kuinka korkealle olet joskus kiivennyt alumiinitikkailla?
    minä kerron sitten mitä työturvallisuuslaki kertoo alumiinitikkaitten käytöstä.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  13. #43
    Lainaa (Tuppervaari @ Marras. 22 2011,17:56) kirjoitti
    Lainaa (RoRo @ Marras. 22 2011,17:29) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Marras. 22 2011,16:37) kirjoitti
    teoria ja käytäntö harvoin kohtaa.siivota pitäs mutta sen kajahduksen ja lopullisen järkevän mahdollisen pysäyttämispaikan välimatka on helposti kilometri.no teoreetikko sanois jotta kun rengas menee niin äkkiä jarrua ja auto pysähdyksiin.miettikääpä mikx se on tyhmintä mitä voi siinä tilanteessa tehdä?tuosta lumesta ja jäästä...misäs sellasia telineitä on et pääsee tarkistamaan??pitäkää silmät auki.ei ne jäät sieltä varottamatta tule silmille.
    Mutku mutku. Koko jutun pointti on se että kaikki voitava pitää tehdä eikä selitellä. Vaikka telineitä ei olekaan muualla kuin satamissa ja joissain terminaaleissa niin sitten, yllätys yllätys, otetaan ne alumiinitikkaat siitä veturin takaseinästä ja käytetään niitä sen kärrin katon tsekkaukseen.
    toki..voitava on tehtävä....

    jaa että alumiinitikkaat etuseinästä * ja sitte kiivetään * no mitäs sitte tehdään jos nyt olet sattunut pääsemään niinkin korkealle *

    kerroppa mulle ihan omasta kokemuksestasi...

    kuinka korkealle olet joskus kiivennyt alumiinitikkailla?
    minä kerron sitten mitä työturvallisuuslaki kertoo alumiinitikkaitten *käytöstä.
    Eikö olekin huvittavaa?

    Kerropa kuinka aiot estää jäiden putoamisen kärrysi päältä jonkun konepellille? Siis konkreettisesti?
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  14. #44
    Toi lumi ja jää on kyl ongelma, onnex ite olin sellasissa taloissa töissä, että hommaan oli panostettu, eli oli tellingit mistä putsata ja kalusto säilytettiin ko alueella ja aina oli sen verta aikaa, että kerkes homman suorittaa tai kalusto oli hallissa/ kautta katoksessa.

    Mitenköhän satamissa, muistan olleen mestat, missä sai katot putsattua....
    Elä ja anna muiden roudata.
  15. #45
    Lainaa (Tuppervaari @ Marras. 22 2011,19:55) kirjoitti
    [kuinka korkealle olet joskus kiivennyt alumiinitikkailla?
    Asiaan tämä mitenkään liity enkä puutu kinaanne, mutta Alumiinitikkailla menty hommiin kolmanteen kerrokseen....talon ulkoseinällä siis käytännössä.
    Teoriassa olis pitänyt mennä 15m......eikä työturvallisuudesta tietoakaan..



    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  16. #46
    Ei kai se ole selitys, ettei pysty....

    Pitää luoda sellaiset olosuhteet, että pystyy, noi lumet ja jäät putsaamaan, saattaa olla haastavaa, muuta ei se oikeuta sitä jättää tekemättä, Sillä eiks teiden ritarit, noi ammattimiehet tiedosta vastuunsa, kun ovat liikenteen ammattilaisia kuiteskin...
    Elä ja anna muiden roudata.
  17. #47
    Lainaa (andestone @ Marras. 22 2011,20:08) kirjoitti
    Ei kai se ole selitys, ettei pysty....

    Pitää luoda sellaiset olosuhteet, että pystyy, noi lumet ja jäät putsaamaan, saattaa olla haastavaa, muuta ei se oikeuta sitä jättää tekemättä, Sillä eiks teiden ritarit, noi ammattimiehet tiedosta vastuunsa, kun ovat liikenteen ammattilaisia kuiteskin...
    on se hassua miten helposti sitä tunnistaa määrätyt tapaukset

    luotava sellaiset olosuhteet? eli nukuttava kesään asti?

    jos nyt jossakin missä olet hetken touhunnut onkin panostettu asiaan niin en epäile...se onnistuu kyllä jos käydään päiväsaikaan leikkimässä pikkasen rahtaria ja kellon neljää lähestyessä kipitetään tallille kattoon oisko pomon vaimo paistanut jäätelöä limukassa.

    käytäntö vain on sellainen, että säät vaihtelee ja melko suuri osa porukasta yöpyy milloin missäkin valtatien varrella. sattaa lunta,sataa vettä ja pakastaa..on niinku talvi.
    on aivan turhaa vänkytystä koko asia..kuski siitä vastaa, muuta sanokaa kuinka käytännössä?
    asiasta ei oo sen suurempaa huolta kun vain muistaa pitää pikkasen etäisyyttä edelläajavaan rekkaan.ei roiku puskurissa ja pure huulta toinen käsi munissa. ja kattelee pikkasen..ne jäät ja lumet ei lennä sieltä katolata varottamattakenekään silmille.ekax tulee pikkusilppua jne. toki tuossa on nyt liikaa haastetta teitten narreille.
    tervepäinen selviää tuostakin vaarasta ennakoimalla.

    sovitaax näin..pois puskurista ja silmät auki. jos kaikesta huolimatta napsahtaa lumet ja jäät silmille tai renkaan raadot
    viiltelee persamuksia maksaja löytyy.
    monta vaaraa ompi eessä..vaikka ajaisi tiukasti rajoitusten mukaan.silti saattaa napsahtaa
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  18. #48
    Joo niin tunnistaa...

    Tuli sitä aikoinaan oma kiintiö kopissa nukuttua ja vetopyörään kustua... Eli se siitä... Sitä vaan löyty fiksulle jätkälle päivätöitä, saa nukkua yöt oman vaimon vieressä, sillä kyrpä se yöllä töitä tekee...

    Mun mielestä tollan omien paskojen tielle jättäminen, lumen ja jään kylväminen. On kyllä piittaanmattomuutta muita tielläliikujia kohtaan.
    Elä ja anna muiden roudata.
  19. #49
    No niin, rahoitutaampa vähän... Tiesin, jo aloitaessani tämän threadin, että vääntöhän tästä tulee... Komenttia on ollut, vähän joka lähtöön ja hyvä niin, sitähän tässä haettiinkin... Olosuhteista sen verran selvennystä, että paikka jossa rengas "kosahti", oli loivasti oikealle kääntyvässä mutkassa ja oikea piennar harvinaisen kapea sillä kohtaa, ottaen huomioon kyseisen motarin normi piennar, johon mahtuu pääsääntöisesti raskaskin yhdistelmä kokonaan pois ajoradalta... Pientareella, noin 1-1,5 metrin "betoniaitaa"... Eipä ne hätävilkut olisi edes näkyneet, sinne 200-300:taa metriä taakse päin, mistä niitä renkaan riekaleita olis pitäny lähteä metsästämään... Levähdyspaikka n. 600 metrin päässä... Oma päätös, joka tuli kuitenkin tehtyä aika pikaisesti, "nilkuttaa" se yhdistelmä sinne... No, eipä siinä kerrennyt paljon jatkotoimenpiteitä suorittamaan, kun samalle levähdyspaikalle tuli henkilö Mersu ja kuljettaja, joka omien sanojensa mukaan näki vierasesineen tiellä ja OLISI VOINUT VÄISTÄÄ, mutta LUULI pahviksi, eikä väistänyt vaan ajoi päin *... Moniko ajaa päin tiellä olevaa, epämääräistä esinettä, en minä ainakaan...

    Sitten näistä, niin ja niin vuotta ajaneista, jotka ovat jo leimanneet allekirjoittaneen vastuuttomaksi, joo on mullakin niitä kilometrejä ja vuosia takana, ihan omiksi tarpeiksi... No, tähän ei voi vastatata, muuta kuin että, pistin jo viikko pari takaperin yhden kärryn telakalle, huomattuani että, kuskinpuoleisen takimmainen rengas oli kankailla... Itsellä, näitä renkaan totaali räjähdyksiä on urani aikana ollut, tasan kaksi, siitä syystä otin asian "tapetille" ja halusin asiallisia mielipiteitä, että mikä olisi ollut paras tapa toimia, kuin myös varoittaa motoristeja kyseisestä vaarasta...
    PS. Tää jään lentäminen sieltä kärryn katolta, koskettaa suurimmaksi osaksi, "kapeli kärryjä"... Helvatin vaikeita puhdistaa, lue (pressukärry)...

    PPS: Jos joku on 15 vuotta ajanut yhdistelmää, ilman yhtään henk. kohtaista virhettä, niin ei voi muuta kun nostaa hattua ...

    Pakko lisätä viellä, voihan noita renkaita hakata lekalla jos halua on... Saman asian ajaa vähempikin voima, potkii vaan sillä turva kengällä ja jos se rengas on "tossu", niin se on tossu ilman lekaakin ... On, sitten mennyt, kivasti jakeluun, kun on käyty oikein ammattitutkinto läpi ...



    Kawasaki 1100 ZZR -91
    Suzuki GSX 1300 R *-00
    Suzuki GSX 1300 R *-08
    +300 km/h Club of Finland
  20. #50
    Jaa niin, joku kehotti kutsumaan sinivalot paikalle... Seuraus, takuu sakkolappu, joten se siitä *...

    Ps. mchuurre on asialinjalla, "Tää on hyvä aihe koska tuolla väylillä on kaikkea sälää...varsinkin pimiäajossa tulee ylläreitä...-että on ajattelemisen aihetta !

    OT: Eikä nuo renkaat ole se ainoa danger. Nimittäin nyt taas kelit alkaa olemaan sellaiset että noiden "junien" katolle kertyy vettä/räntää/lunta/jäätä. . . . Ja sitten kun se yhdistelmä lähtee liikkeelle ja pääsee tiettyyn nopeuteen niin kontit /ressut kun alkaa vispaamaan niin sieltä ylhäältä tulee melkoisen ladonoven kokoisia laattoja -> lentää ja muuten kauas taakse + sivulle tai syliin !

    Vastaantulija ei voi muuta kun muistaa aihetta iltarukouksessaan mutta perässä jutaaja -senkään takia ei kannata ajella kannassa !!!"...
    Tässä hyvä esimerkki asiallisesta kommentoinnista

    ...

    Vääntö jatkukoon * ...

    Edit: Ne typot, ne typot



    Kawasaki 1100 ZZR -91
    Suzuki GSX 1300 R *-00
    Suzuki GSX 1300 R *-08
    +300 km/h Club of Finland
  21. #51
    Tässä jutussa on samanlaisia piirteitä kuin jokavuotisessa jyväjemmarien tielle paskomisväännössä.

    On asiallista että varoitetaan mahdollisista kausittaisista vaaroista, mutta ehdottoman ensisijaisesti vastuu kaluston ajokunnon tarkastamisesta on oltava kuljettajalla. Ja sitä on turha sysätä muiden tielläliikkujien niskoille, notta varokaapa siellä kun me ei nyt JAKSETA tarkistaa värkkejä.

    Kertaalleen ottanut 9-tiellä tuollaisen jääpaakun kärryn katolta oman auton lasiin, ja toistamiseen ei huvittaisi. Tässäkään ei ollut kyse perässä roikkumisesta, vaan tyhjällä tiellä lähestyin takaa ja olin aikeissa lähteä ohi kun pamahti.
    08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
  22. #52
    Tuppervaarille tiedoksi että sieltä katolta voi lähteä laatta lentoon aivan varoittamatta !

    Se pikkusilppu lähtee tietysti ensin, mutta sitten kun se koko ressu (tms. vast) elää lastin ja auton heiluessa niin se varsinainen jäälautta kun on liimattuna kiinni siinä ressussa niin se vaatii vähän enemmän "ravistelua"

    Kun ajaa niin näkee....
  23. #53
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Tuppervaari @ Marras. 22 2011,20:21) kirjoitti
    Lainaa (Pandemia @ Marras. 22 2011,20:04) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Marras. 22 2011,19:55) kirjoitti
    [kuinka korkealle olet joskus kiivennyt alumiinitikkailla?
    Asiaan tämä mitenkään liity enkä puutu kinaanne, mutta Alumiinitikkailla menty hommiin kolmanteen kerrokseen....talon ulkoseinällä siis käytännössä.
    Teoriassa olis pitänyt mennä 15m......eikä työturvallisuudesta tietoakaan..
    joo en sitä sano etteikö voi ja eikö olla...tuttu lause ennen onnettomuutta...aina ennenkin on *

    pistetääs..pikkasen tommosta...eina helpottaa kun tietää missä tekee väärin...

    Lainaa kirjoitti
    32 §
    Tikkaat
    Tikkaiden käyttö on suunniteltava asianmukaisesti. Nojatikkaita ei saa käyttää työalustana. Nojatikkaita saadaan käyttää vain tilapäisinä kulkuteinä, nostoapuvälineiden kiinnittämiseen ja irrottamiseen sekä muihin vastaaviin lyhytaikaisiin, kertaluonteisiin töihin. Nojatikkaiden pituus saa olla enintään kuusi metriä.

    Työnantajan tulee arvioida tikkaiden käytön vaarat ja arvioida vaarojen merkitys. Tikkaita käyttäville työntekijöille on annettava opetus ja ohjeet tikkaiden turvallisesta käytöstä ja niiden käyttöön liittyvistä vaaroista.

    A-tikkaita saa käyttää työtelineiden sijaan työalustana vain, kun työtelineitä ei voida kohtuudella edellyttää työn lyhytkestoisuudesta tai muusta vastaavasta seikasta johtuen. Tällöin A-tikkaita saadaan pääsääntöisesti käyttää työalustana vain siten, että työntekijä seisoo niillä alle metrin korkeudessa. Kuitenkin A-tikkaita saadaan käyttää työalustana siten, että työalusta on 1-2 metrin korkeudessa, kun A-tikkaiden seisontavakavuus täyttää soveltuvin osin tämän asetuksen liitteessä 6 tarkoitetut työpukille asetettavat vakavuusvaatimukset. A-tikkaita ei saa käyttää töissä, joissa joudutaan käyttämään huomattavan suurta voimaa vaativia työkaluja eikä töissä, joissa aiheutuu A-tikkaiden kaatumisvaara tai palonvaara. A-tikkaita saa käyttää vain painumattomalla ja tasaisella alustalla.

    Tikkaiden on oltava mitoitukseltaan, lujuudeltaan, jäykkyydeltään, seisontavakavuudeltaan, materiaaliltaan ja tyypiltään rakennustyömaan työtehtäviin ja käyttöolosuhteisiin soveltuvat. Tikkaiden askelmien, rajoittajan ja nivelen sekä lukitushakojen lujuuden ja jäykkyyden on oltava riittävät.

    Tikkaat on asetettava tukevalle alustalle siten, että ne eivät kaadu eivätkä luista. Ne on asetettava oikeaan nojakulmaan tikkaiden liukumisen estämiseksi sekä käytettävä liukuesteitä ja tikkaiden yläpäässä kaatumisen estäviä laitteita. Tikkaat on tarvittaessa erotettava ympäristöstään, esimerkiksi riittävän havaittavalla kulkuesteellä tai kulun estävällä lippusiimalla.
    Ei pojat herneitä.
    Mutta ootteko ajatellut että hommaisitte sinne rekkaan elementtitikkaat niin lainkirja vakauden suhteen täyttyy. Rekan katon putsaus kyllä menee lyhyt aikaiseen kerta luontoiseen työhön.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  24. #54
    En väitäkkään, ettei olis virheitä matkanvarrella sattunut, mutta tekemällä tietyt asiat, niitä voi runsaasti vähentää....

    Viimenen talo jossa ajelin, ei käyttänyt pinnotettua ollenkaan, tosin kyydissä olevat tuotteet ei ihan "maitoa" ollukaan...

    Ei mun tarkoitus ole ketään syyllistää, kerron vaan mitä ite olen matkanvarrella oppinut ja kiire on aina tekosyy jättää tekemättä asioita, varsinkin jotka vaarantaa turvallisuuden. Tähän kyllä syyllistyn itsekkin, valitettavasti
    Elä ja anna muiden roudata.
  25. #55
    Ei niitä renkaan räjähtämisiä tai tyhjentymisiä kuitenkaan yhdelle miehelle montaa kertaa satu. Kuten Grivilkin mainitsi, hänenkin kohdalle koko ammatissaoloaikana vain kahdesti, joten ei niitä renkaan kappaleita sieltä tienpäältä aivan yhtenään tarvi olla siivoilemassa.
    Minusta se on tavallisimmin kiinni lähinnä kuljettajan viitsimisestä. Aina löytyy (teko)syitä laistaa epämieluisa tehtävä. Kun jo valmiiksi harmittaa joka tapauksessa tiedossa oleva renkaanvaihto, mahdollisesti pimeässä, pakkasella, vesisateessa, jne. Pitää lähteä lämpimästä hytistä kaivamaan tunkkia ja renkaanvaihtovälineitä ja vararengasta jostain romulaatikosta, josta sitä on tarvittu edellisen kerran kenties vuosi-pari sitten.
    Ainakin minulla ensimäinen reaktio jysäykseen oli: voi perk.... Mutta kuitenkin siellä tiellä voi olla renkaankappaleiden lisäksi lokaria, listaa, lamppua, jne, riippuen mistä se ratas ampuu ja minkälaisella kamppeella on liikkeellä. Ne voivat pahimmassa tapauksessa viedä joltakin hengen tai terveyden
    Ja olen kyllä andestonen kanssa samoilla linjoilla, vaikka muutamankin kerran on aikanaan pöllikuorman alle rattaan joutunut vaihtamaan. Ei sinne motarille kenenkään tarvi mennä autojen sekaan hortoilemaan, yleensä Suomen oloissa sinne tulee sen verran välipäätä, että jossain välissä kappaleen kerrallaan saa kerätyksi pois. Ja jos ei saa, tietää ainakin yrittäneensä ja parhaansa tehneensä. *
    Jos oman piittaamattomuuden vuoksi joku kuolee tai vakavasti loukkaantuu, luulisin sen tulevan koko loppuelämän ajan mieleen, olisinko kuitenkin voinut jotenkin käydä ne romut keräämässä tieltä. Vaikka syyttäjä tekisikin syyttämättä jättämispäätöksen.
    Ja ei, en ole ollut likikään virheetön, on siellä tienpäällä sattunut vuosien aikana kaikenlaista, osa omaa huolimattomuuttani, osa kaikesta huolimatta.
  26. #56
    Kuinkahan moni "ammattimies" tänäpäivänä ajovuoron aloittaessaan tarkastaa esim valot ja renkaat, samoin tauolle kurvatessaan. Kiertääkö ajoneuvvon, tekee ns. Perustsekkauksen joka oli päivänselvä asia vielä -80 luvulla...
    Elä ja anna muiden roudata.
  27. #57
    Lainaa (Crivil @ Marras. 23 2011,03:20) kirjoitti
    Jaa niin, joku kehotti kutsumaan sinivalot paikalle... Seuraus, takuu sakkolappu, joten se siitä *...
    Mun heitto ja kiitos vastauksesta. Tilanne on siis: mitäpä turvallisuudesta, mutta sakot on jaettava.

    Eilen täyspitkäyhdistelmä meni Lahden motarilla kokonaan tien ulkopuolella, rengas sökonä, hätävilkut päällä. Oletan, että ajoi sitä vaihtokelpoisempaan paikkaan. Ajoi silti.
    ... jotain piti muistaa
  28. #58
    Lainaa (andestone @ Marras. 23 2011,10:13) kirjoitti
    Kuinkahan moni "ammattimies" tänäpäivänä ajovuoron aloittaessaan tarkastaa esim valot ja renkaat, samoin tauolle kurvatessaan. Kiertääkö ajoneuvvon, tekee ns. Perustsekkauksen joka oli päivänselvä asia vielä -80 luvulla...
    paha sanoa kuinka moni,mutta se mikä vielä 80-luvulla ihan normikäytäntö ei tulis kuuloonkaan enää tänäpäivänä.monessakin suhteessa.onneksi.aivan turha koettaa laulella kahdesta vanhasta tukkijätkästä.ennen oli mahdollista välinpitämättömyydelle.ei enää.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  29. #59
    noin yleisenä ot;na.

    aikoinaan aloitin ketjun jossa olisi ollut tarkoitus herätellä keskustelua siitä mitä jokainen voisi tehdä itse välttääkseen joutumasta onnettomuuteen.

    lyhyeksi jäi..eipä herättänyt keskustelua.

    ihan ymmärrettävistä syistä. nykymeininki on vain sellainen minäminäminä. mun ei tarvitse muuta kuin itse noudattaa tiukasti liikennesääntöjä tai niitä mitkä itse koen tarpeellisiksi ja on helpointa. ajellaan omaan maailmaan keskittyneenä.

    olisiko sekin eräänlaista piittaamattomuutta, ettei viitsitä seurata liikennettä ja mitä ympärillä tapahtuu?

    "Ja sitä on turha sysätä muiden tielläliikkujien niskoille, notta varokaapa siellä kun me ei nyt JAKSETA tarkistaa värkkejä."

    melko mielenkiintoinen ajatusmalli.

    joka tapauksessa on vaara että sieltä jostakin tulee ihan omille niskoille jotakin. on tullut ja tulee tulemaan. onko ne sitten renkaanriekaleita, lunta jäätä tms.

    eikö se ole fiksua vain varoa? ja ottaa huomioon?

    siitä ei ole mitään epäselvyyttä kuka siitä vastaa jos tulee esim.rekan katolta lunta taikka jäätä silmille..siinä aletaan vastuuta hiukan jakamaan jos joku täräyttää renkaansilppuihin tiellä. kertoen vielä "oisin voinut väistääkkin".
    tässäkin tapauksessa silpun levittäjä on velvollinen *siivoamaan *ne pois.
    asiassa ei ole mitään epäselvää.
    sitä olen koettanut tuoda julki, että asiat ei ole ihan niin yksiselitteisiä kuin minä-maailmassa voisi kuvitella. koettanut kertoa mitä se käytännössä tarkoittaa. ja mitkä on toteuttamismahdollisuudet.
    ja vaikka se ei ole aina mahdollistakaan ei *mitenkään poista sitä seikkaa, että jokatapauksessa kuljettaja siitä vastaa osaltaan.
    se mikä on oma oikeus ei aina ole järkevää. ja kun lukee lehtiä huomaa kuinka suomalainen liikenne käyttäytyminen on mennyt todella surkeaan suuntaan viimeisen 10-vuoden aikana. asioihin varautumisen sijasta on yhä enempi menty ajattelutapaan mun ei tarvitse.jonkun muun pitää huolehtia. uusavuttomuus.

    karkea esimerkki tuosta omista oikeuksista.

    suomalaisella on oikeus mennä ottamaan aurinkoa savannille apinaleipäpuun alle nälkäisen leijonan viereen. ja hieroa vaikka majoneesia kainaloon. on oikeus..leinonan ei saa syödä ihmisiä.
    mutta onko tämä järkevää?

    ja vielä kerran..meni renkaan silpuista jäähän...

    monen moista jäätä kertyy kalustoon...lunta ja alijäähtynyttä vettä.mitkä sitten sään lauhtuessa irtoavat tai parhaassa tapauksessa irroitetaan.
    mutta kun ne irtoavat..siitä kyllä perässäajaja *saa vinkkejä kunhan pitää silmänsä auki. mutta kun ne sitten irtoavat ei ne lennä taaksepäin.ne tippuvat maahan jonkinmatkaa irtoamiskohdan jälkeen. jos juuri silloin satut olemaan rinnalla tai ohittamassa onkin huonoa mäihää.huonoa mäihää mitä riskiä voi pienentää menemällä ohitte reippaasti eikä roikkumalla puskurissa tai rinnalla.
    silmät auki pitämällä pääsee pitkälle.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  30.  
  31. #60
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen