Noniin, pyörä talutettu talvisäilöön, nyt on sitten koko talvi aikaa miettiä syvällisiäTuli mieleen omat pyörät mitä olen omistanut, ja siitä kysymys juontaakin. Eli mikä on sellainen moottoripyörä minkä olet joskus ylpeänä omistanut mutta et nyt koskisi pitkällä tikullakaan?
Tiedoksi, tämä kysymys on huumoria. Toivottavasti kukaan ei nöksähdä jos oma nykyinen pyörä listalle pääsee. Maku, arvot, asenteet ja maksukykykin muuttuu vuosien saatossa.
Avaan pelin vastaamalla:
Yamaha Virago 535![]()
Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
*KÖH-KÖH*
Parhaalla kerralla oli runko kolmesta eri paikasta murtunut, kun linkutin sillä kotiin.
KTM 250 GS vm. 1978 *
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Aprilia Red Rose eli 125cc 2t custom. *
Tätä ennen oli tosin Aprilia Futura, jonka onnistuin ajamaan lunastukseen eli en aloittanut "mp"-uraani red rosella.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Suzuki TS 125 ER. Olin ylpeä Tessusta mopon jälkeen, mutta kun kaikilla muilla oli paljon uudemmat, niin se muuttui noloksi. Asiaa ei auttanut jo lähtökohdaltaan lussu ja äänekäs ja lisäksi väljä kone, jolla sai tuurilla huipuiksi 80 ja vastatuuleen, ylämäkeen ja kaksipäällä 60 *
Olisinpa silloin tiennyt, mitä tiedän nyt, niin olisi saanut Suiza kummasti paukkuja
Yamaha Virago 750...
Onnellinen ja ylpeä kuski joskus aikoinaan...
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Suzuki TS 125,kun piti narun kireällä=kierroksia pirusti kai se vähän yli sataa kulki? *
Toinen muistuu mieleen Suzuki 1400 Intruder vm kait -93,vetelärunkoinen,jarruton skeida. Kesän ajelin/"kärsin"(vajaan) Intikalla. Mm poltin sääreni pakoputkeen,toisen kerran ajohousujen lahkeen!!! *No sitten laitettiin suutarilla molempiin lahkeisiin nahkapaikat.
Vielä:
ko mp:llä ajoasento oli kuin sirkuspellellä. Kaveritkin nauroivat!
Ps 27 mp:n jätkä. !9 moto-cross/enduro.
Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
ER-5..."löysä" runko ja kaksipäällä käytännössä ei jarruja lainkaan![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Ducati 750 Paso *
korjaan... ei se ollutkaa Ducsu vaan 400 yamaha rd vm-78
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07
Noloudesta en tiedä, mutta K-750 vm -64.
Mutta silloin se tuntui hauskalta peliltä. Ei sillä kovin pitkiä lenkkejä tehty.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Nykynen, Orkku, FZ1-S -09. Miksi? No siksi että se on koko ajan ruvellaToisiks noloin 600 Intikka vm 95.... Ajoin sillä kokonaiset 3 vkoa v. 2009 kun alotin tän maailman parhaan harrastuksen uudestaan yli 10 vuoden tauon jälkeen.
Mopovapaa vuosi
Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
Ylpeänä en ole omistanut yhtään pyörää, mutta eka; Suzuki A100 oli vetelä, laiska, hidas ja muutenkin onneton ajettava.
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Yamaha rd125. Aina haisi sille perkeleen 2-tahtisavulle
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Noloja ei ole ollutkaan, mutta jos ei muita vaihtoehtoja olisi ollut kuin ensimmäinen moto ER-5, niin eipä olisi harrastus pitkään kestänyt.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
En ole vielä semmoista omistanut...![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Omistin kolmen tunnin ajan kiinalaisen moposkootterin. En kyllä ajanut, mutta kärryyn työnsin. Kärrystä sentään pudotteli jo seuraava omistaja.
Aloittajan oikeudella, tuohon Viragoon liittyen kerron yhden muiston mikä tuli mieleen. Sitä lähisuvun kanssa ihasteltiin vuonna -92, ensimmäinen moottoripyöräni ja niiiiiiin hieno. Sitten samana kesänä olin Itävallassa kesätöissä ja kyllä, menin lautalla Gdanskiin ja siitä ajaen Itävaltaan Viragolla. Menomatkalla yksin jossain Puolassa teltta lainehti vettä ihan hitosti. Sitten toisessa kaupungissa, Byzgostztz tai sinne päin, oli ongelma kun koko kaupungista ei löytynyt hotellia missä olisi lukittu parkkitila.. mopo oli sitten ravintolan takahuoneessa ja minä jossain jätti kolhoosi-opiskelija-asunnossa.. Dollarit ei kelvannetkaan enää missään. Unkarissa loppui bensa motarilla. Balatonjärvellä sai emäntä ajaessa lämpöhalvauksen.... Elämysmatkailua kauan ennen kuin sana yleisesti käyttöön tuli ja Viragolla!![]()
Se kaksi kuukautta mitä siellä olin niin tuli kesätöiden lomassa pientä reissuakin heitettyä.
Silloisen tyttöystävän kanssa kaksi päällä vingutettiin jotain alppienylitystietä. Ykkösellä kiersi kovasti mutta kakkosella ei riittänyt vääntö ylämäessä. Pysähdyttiin sitten Hochalpenstrassella johonkin levähdyspaikalle muiden motoristien joukkoon.. (ekaa kertaa ikinä). Kaikki (pääasiassa bemarikuskeja) tuli kattomaan että ei helvetti tuolla voi täällä ajaa. Missä siinä on tankki? Kyllä voi =D Vasta silloin tajusin että hei, XV535 ei ole matkapyörä kun olin ollut niin tohkeissani. Moottoritiellä muuten tankkausväli oli 140 km... oli aika haasteellista suunnitella kartasta reittejä sen mukaan missä varmasti pääsee tankkaamaan.
Mutta se oli sitä aikaa! Nyt on nyt![]()
Ai, että noloja? Ei sellaisia ole ollut. Silloin joskus vuosikymmeniä sitten ne olivat juuri parhaita, mihin rahat riittivät (S65, CB100, XL250) Tänään muisteltuna ne ovat hienoja muistoja. Nykyinenkin on ainoana paras, mitä itsellä on nyt.
Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
SUZUKI DL650A
Virago 535 nolo pyörä? Kaikkea sitä kuulee. Hyvän kun löytäisin halvalla, ostaisin saman tien pois. Nuo perkeleet vain kun tuntuvat pitävän hintansa turhan hyvin.
Ensimmäisenä tulee nolosta pyörästä mieleen huonolla maulla täystuunattu "melkein uusi" 1000cc fighteri.
Itse en ole noloa pyörää omistanut, 50cc moposkootterikin keräsi laivarannassa vain kunniaa, tosin oli meitä kaksi aikuista miestä niiden skootterien vieressä seisomassa. Kyllä silläkin Riikaan ajoi kun jaksoi istua.
No eipä ole ollut noloja pyöriä mutta kerran on käynyt mielessä ostaa nelisylinterinen kyykkypyörä. Kyllä hävetti pitkään moinen ajatus...
Taivas saa odottaa
Mulla on ollut Honda Xl 250, Zündapp DB 201, Yamahat R5, XJ650, XJ900, XJ900 Diversion, , parit XS650, TX750, BMW R1100RT ja nykyään XS2, TRX 850 ja TDM 900. Kaikki kelpaisi vielä uudelleen.
Ei noloa prätkää olekkaan vaan nolo omistaja jos jotain noloa prätkissä on.
Tuo kyllä hävettäis jos sellaisen olis erehtynyt hankkimaan(BlackCat @ Marras. 03 2011,06:55) kirjoitti
![]()
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Eikös tässä pitäny puhua joskus OMISTAMISTAAN pyöristä eikä mielipiteistä?
Oon istunu kans joskus ajanu sporalla ja Beeämween GS:ällä ja kylläpäs nolottikinToivottovasti kukaan ei nähny. Ja joskus ajattelin jopa ostavani softailin huhhuh..
Omistamistani pyöristä noloin on ollu Kawasaki ZZR 600 E
1300cc Suzuki
Joo ei aleta vääntämään makuasioista, jokainen päättäköön itse omalta osaltaan![]()
Eipä noloja ole ollut...
Helkama Raisulla alkoi ja jatkui Suitsan TS 125.
Nykyinen LTD on "se oikea", mutta joitakin nolottaa olla jopa liikennevaloissa samaan aikaan rinnatusten.![]()
![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
No eipä noita päristimiä niin kauheasti ole ollut. Piikkisiä oli pari kappaletta, DT ja RGF - tasaisin väliajoin p*skana molemmat.
Missään nimessä ei noloja laitteita siihen aikaan. Nykypäivänä tietenkään vaaleanvihreä, pinkki ja lila ei välttämättä ole se ykkösvalinta tarroille tms. muuten mustalle pyörälle.. DT oli siis mintunvihreillä teipeillä ja penkillä, RG mallia -92, se musta.
Noloin on kai sitten ollut Hornetin edeltäjä, Honda Foresight 250. Ei kai sitä nyt aikuinen mies skootterilla...
Nolo, mutta samalla hauska laite joka tapauksessa.
Hornet 600cc.
Jos Harley-Davidson tekisi lentokoneita, lentäisitkö?
M: Street-Rod/V-Rod speciaali kuitulokari taakse.
Honda CB 350 nolotti, kun olisin halunnut sen Tuutin.
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
^Sama täällä, tai edes sen viissatasen ku kaverillakin oli...
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green