Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Pohdiskelin, että onko kukaan käyttänyt samaa navigaattoria moottoripyörässä ja geokätköilyssä?
    Kokemuksia ja laitesuosituksia?
  2. #2
    Geokätköilyä en pahemmin harrasta, mutta Garmin 60CSx on mopoiluun ja kätköilyyn kohtuullisen passeli jos ei melko pieni näyttö haittaa.
  3. #3
    Lainaa (pau @ Loka. 28 2011,15:35) kirjoitti
    Pohdiskelin, että onko kukaan käyttänyt samaa navigaattoria moottoripyörässä ja geokätköilyssä?
    Kokemuksia ja laitesuosituksia?
    Vaikea kuvitella, että harrastajakunnat leikkaisivat kovinkaan paljoa keskenään...
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  4. #4
    Lainaa (Mosse @ Loka. 28 2011,16:02) kirjoitti
    Lainaa (pau @ Loka. 28 2011,15:35) kirjoitti
    Pohdiskelin, että onko kukaan käyttänyt samaa navigaattoria moottoripyörässä ja geokätköilyssä?
    Kokemuksia ja laitesuosituksia?
    Vaikea kuvitella, että harrastajakunnat leikkaisivat kovinkaan paljoa keskenään...
    Tä, mikäs sen mukavampaa kun kierrellä mopolla kätköjä. Garmin Oregon 450 itellä hankinnassa molempiin harrastuksiin, nyt joutuu tosin menemään Galaxy S:llä. Se rokkaa myös sopivilla softilla
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  5. #5
    kyllä meitä molempien lajien harrastajia löytyy...
    tosiaan käsi GPS on tarpeen esim tuo 60:nen...
    itse käytän apuna garmin nüvi 500:sta... tuo on mopokäyttöön sopiva vesitiivis laite... mopossani tosin on oma teline molemmille laitteille...
    tuo 500:nen on hyvä laite, jossa valmiiksi geokätkentä valmius.. sinne saa kätköt ja niiden tiedot helposti ... lisäksi olen tehnyt sinne ajoreittejä kätköltä kätkölle... sekä siinä on koordinaattien syöttöominaisuus...

    ja ei kun
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  6. #6
    niin... laite suosituksia...
    no joo... tuo nüvi 500... sopivan kokoinen mopokäyttöön..
    ja garminin käsi gps "62" taitaa kyllä tällä hetkellä olla paras herkin kätköjen etsintään, kun "60" ei enää taida olla myynnissä... ainakin reilut 7000 kätköä etsinyt kaverini näin kertoo kokemuksen syvällä rintaäänellä... monia laitteita hän on kokeillut....
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  7. #7
    Lainaa (seppo02 @ Loka. 28 2011,16:30) kirjoitti
    Tä, mikäs sen mukavampaa kun kierrellä mopolla kätköjä.
    Jep jep. Itse aloitiin viime kesänä etsimään noita kätköjä kun Zumo 220.n hankin. Kyllä se siihenkin soveltuu mut olis hyvä jos olis maastokartat pohjalla, ja paikkaa lähestyessä pitää mennä melko määrätietoisesti, jos alkaa pyörimään ympäri niin näytön/kartan päivitys ei oikein tahdo pysyä perässä.

    Hienohan sellainen käsigepsi olisi mut tuo on vaan sivuharrastus joka antaa kyllä mainion syyn lähteä ajelemaan.
  8. #8
    Minulla on vaan Nuvi 250 - vanha, 3.5" näytöllä. Toimii oikein mainiosti sekä kätköilyssä että mopoilussa. Pienikokoisena sopii vielä tismalleen pienimpään Minigrippipussiin, joten se on vesitiiviskin.

    Yksi zoomaustaso saisi olla lisää, niin lähellä kohdetta olisi helpompi haarukoida nollapistettä.

    Ja sehän siinä on vaivana, että pitää aina muistaa vaihtaa käyttötilaa "pois tieltä"/"tietä myöten".
    Tunturi Supersport, Honda CB125, Suzuki VS1400
  9. #9
    Lainaa (julles @ Loka. 28 2011,15:46) kirjoitti
    Geokätköilyä en pahemmin harrasta, mutta Garmin 60CSx on mopoiluun ja kätköilyyn kohtuullisen passeli jos ei melko pieni näyttö haittaa.
    +1. hyvin toiminut jo 4 vuotta.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  10. #10
    Mulla on Garminin Oregon ollut jo vuosia geokätköilyhommissa ja satunnaisesti navigoimassa myös mopon sarvessa. Citynavigator kartta on ihan ok ja mukavia reittejäkin se kehii kun valitsee "vältä soraa ja valtateitä"

    wille
  11. #11
    Lainaa (wille @ Loka. 28 2011,21:40) kirjoitti
    Mulla on Garminin Oregon ollut jo vuosia geokätköilyhommissa ja satunnaisesti navigoimassa myös mopon sarvessa. Citynavigator kartta on ihan ok ja mukavia reittejäkin se kehii kun valitsee "vältä soraa ja valtateitä"

    Sama täällä Oregon Garmin 400T, + Citynavigator on toiminut maastossa ja moottoripyörässä.
    Touratexiltä löytyy telinekin, itellä tosin polkupyörätelineestä kehitelty, "Handyman" tekele
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  12. #12
    Hyvä yhdistelmälaite olisi täälläkin hakusessa.
    Toistaiseksi kätköilyt on hoidettu HTC Desire S:llä ja pyörän tangosta löytyy TomTom Raider2. Tomppa on hyvä mp-navigaattori mutta ei kyllä sovellu kätköilyyn. Eikä kännykän gps:n herkkyydessä ole hurraamista kätköilyssä.

    Garminin Montana -sarjasta voisi löytyä sopiva laite:
    Garminin sivut

    Ei kellään sattuisi sattuisi löytymään "hands on" kokemusta Tomppa vs. Montana?
  13. #13
    Kiitoksia vinkeistä. Onko kellään tuntumaa, että miten nuo maastonavigaattoreiden kosketusnäytöt toimii pakkasessa tai hanskat kädessä?

    Nyt vahvimpana ehdokkaana on tuo Garmin 62. Jotenkin oikeat näppylät tuntuisi luotettavammalta. Mutta toisaalta se pieni näyttö epäilyttää.

    Montana-malleihin saisi ilmeisesti puheneuvonnan vedettyä esimerkiksi kypäräpuhelimeen. Toisaalta minulle riittäisi hyvin mp-käytössä simppeli opastus vain näytöltä.
  14. #14
    En ole geokätköilijä, mutta metsässä kävellessä, kelkkaillessa ja mopoillessa Garminin 62s on ajanut asiansa.
    Tupla-X -04
  15. #15
    Lainaa pau kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia vinkeistä. Onko kellään tuntumaa, että miten nuo maastonavigaattoreiden kosketusnäytöt toimii pakkasessa tai hanskat kädessä?

    Nyt vahvimpana ehdokkaana on tuo Garmin 62. Jotenkin oikeat näppylät tuntuisi luotettavammalta. Mutta toisaalta se pieni näyttö epäilyttää.

    Montana-malleihin saisi ilmeisesti puheneuvonnan vedettyä esimerkiksi kypäräpuhelimeen. Toisaalta minulle riittäisi hyvin mp-käytössä simppeli opastus vain näytöltä.
    En ole saanut vieläkään aikaiseksi hankitaa. Onko pikkunäytöllisen maastonavigaattorin soveltuvuudesta mp-käyttöön kellään muulla kokemuksia?
  16. #16
    Mulla hoitaa navigoinnin tiellä ja metsässä Garmin Colorado. Hyvin on pienen näytön kanssa pärjännyt auto/mp käytössä ja nappulat mukavat käyttää hanskat kädessäkin.
    Honda Africa Twin RD04 -91
  17. #17
    Sama juttu, Garmin Colorado 300. Täysin vedenpitävä ja toimii myös maastossa. Mulla on muistissa maastokartat ja SD-kortilla Euroopan tiekartasto, hinta SD:lle jotain 80 E. Siinä mielessä mp:n kanssa kätevä että ei ole mitään johtoja tai liittimiä jotka hajoavat. Aamulla vaan uudet akut koneeseen. Kun tallentaa joka päivän reitin illalla, niin voi sitten himassa katsoa että missä tuli käytyä. Siinä on myös valmis geokätkömode. Profiilia vaihtamalla asetukset muuttuu käyttötarkotuksen mukaan ja kun ei ole kosketusnäytöllä toimii hanskat kädessä tosi hyvin.
    FJR -17
  18.  
  19. #18
    Mulla käytössä "vanha" Garmin eTrex Legend Hcx.
    Toimii loistavasti maastossa ja cityssä. Euroopan kartat micro sd kortilla.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex