Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 74:een 74:sta
  1. #61
    Lainaa R2-D2 kirjoitti Katso viesti
    Niin, mitäpä matkavakuutuksella olisi varusteiden kanssa tekemistä?
    Kyllä tuo matkavakuutuksen korvausperiaate on aika selkeä. Se korvaa matkan keskeytymisestä aiheutuneita kuluja ja ihmisten sairaanhoitokuluja. Se ei korvaa esimerkiksi ajoneuvon kuluja. Tämä on järkeen käypää - muutenhan kannattaisi lähteä vanhalla ajoneuvolla ja vanhoilla renkailla matkaan. Kun tarpeeksi pitkälle ajaisi, saisi renkaat pettämään ja koneen leviämään. Sen jälkeen pääsisi korjauttamaan niitä vakuutuksen piikkiin. Kivaahan tuo olisi, mutta taitaisi vakuutushinnat karata käsistä.
    Vähän sama juttu sen ajoon kykenemättömän kuljettajan ajoneuvon kotiin rahtaamisen korvaaminen. Joskus ennen se korvattiin, mutta sääntöjä muutettiin, kun Venäjältä jouduttiin kuljettamaan liikaa autoja rekkakyydillä Suomeen. Kuljettajat kun jostain syystä eivät ollee ajokunnossa... Näin minulle ainakin kerrottiin vakuutusyhtiöstä.
  2. #62
    Lainaa R2-D2 kirjoitti Katso viesti
    Jos vaikka menee rengas, ja joudutte uuden hankkimaan, turha vakuutuksesta on mitään pyytää.
    Nyt tarvii kyllä melkein sairasvakuutusta vatsan kipeytymiseen naurusta, kun lukee nillitystä ettei matkavakuutus korvaa matkalla rikkoontunutta rengasta. Entä katjenneen ketjun korvaus. Kaskosta vai matkavakuutuksesta? Kelakortilla sitten kenties?

    Tämän täytyy olla trolli. Pliis, onhan se.
    Viimeksi muokannut: vma; 03.11.2012 klo 02:12.
  3. #63
    Matkavakuutukset, etenkin nuo luottokorttien mukana tulevat, korvaavat lähinnä seiväsmatkalaisten murheet seuramatkoilla. Omatoimimatkailijalle ei paljon iloa ole.
    Öh miten omatoimimatka eroaa seuramatkoista vakuutuksen osalta -> ei mitenkään.

    Tässä ote Mastercard Goldin matkavakuutuksesta:

    MasterCard- ja Visa Gold -kortteihin sisältyy jatkuva ulkomaanmatkavakuutus, joka sisältää mm. seuraavat tärkeät vakuutusturvat:

    matkasairaus- ja matkatapaturmakorvaukset sairaskuljetuksineen
    matkatavaravakuutuksen
    odottamiskorvaukset, jos matkatavarat tai lennot myöhästyvät
    matkan peruuntumisturvan
    vastuuvahinkokorvaukset
    matkan keskeytymisen
    matkalta tai jatkoyhteydeltä myöhästymisen.
    Vakuutus on voimassa jopa kolme kuukautta kestävillä ulkomaan matkoilla. Vakuutettuja ovat vähintään 16-vuotiaat ja enintään 78-vuotiaat kortinhaltijat sekä mukana matkustavat perheenjäsenet vakuutusehtojen mukaisesti.
    https://reissu.org
  4. #64
    (poistettu tili)
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    Öh miten omatoimimatka eroaa seuramatkoista vakuutuksen osalta -> ei mitenkään.

    Tässä ote Mastercard Goldin matkavakuutuksesta:

    MasterCard- ja Visa Gold -kortteihin sisältyy jatkuva ulkomaanmatkavakuutus, joka sisältää mm. seuraavat tärkeät vakuutusturvat:

    matkasairaus- ja matkatapaturmakorvaukset sairaskuljetuksineen
    matkatavaravakuutuksen
    odottamiskorvaukset, jos matkatavarat tai lennot myöhästyvät
    matkan peruuntumisturvan
    vastuuvahinkokorvaukset
    matkan keskeytymisen
    matkalta tai jatkoyhteydeltä myöhästymisen.
    Vakuutus on voimassa jopa kolme kuukautta kestävillä ulkomaan matkoilla. Vakuutettuja ovat vähintään 16-vuotiaat ja enintään 78-vuotiaat kortinhaltijat sekä mukana matkustavat perheenjäsenet vakuutusehtojen mukaisesti.
    En minä ainakaan prätkäreissulla myöhästy lennolta tai odottele matkatavaroita. Jatkoyhteydeltäkään en ole myöhästynyt.

    Mikä noista on sinusta käyttökelpoinen omatoimisella prätkämatkalla?

    vma- nillittäjälle ei viitsi edes vastata.

    Kunkulle voi sanoa ett varmaan kaikenlaista voi sattua ja joskus voi olla hyötyä vakuutuksesta. Itse en pidä sellaista kovin tarpeellisena. Voi sitä kotonakin sattua yhtä hyvin, vaikka työmatkalla.
    Viimeksi muokannut: (poistettu tili); 03.11.2012 klo 14:25.
  5. #65
    Lainaa R2-D2 kirjoitti Katso viesti
    Kunkulle voi sanoa ett varmaan kaikenlaista voi sattua ja joskus voi olla hyötyä vakuutuksesta. Itse en pidä sellaista kovin tarpeellisena. Voi sitä kotonakin sattua yhtä hyvin, vaikka työmatkalla.
    Toki jokainen päättää vakuutustarpeensa ihan itse ja jokaisella on siihen myös oikeus. Silti minulta nousee hiukset pystyyn tuon sinun asenteesi kanssa!
    Esimerkiksi se, mitä tapahtui minulle, voi tapahtua ihan kenelle tahansa koska tahansa ja missä tahansa. Olin neljäkymppinen, hyväkuntoinen, normaalivartaloinen, tupakoimaton, raitis, vailla yhtään tunnettua riskitekijää (sukurasite, kolesteroli, veren hyytymistekijät, yms). Silti olin kesken moottoripyörämatkan Saksassa yht'äkkiä tilanteessa, missä elämän jatkuminen tai päättyminen oli täysin pienen sattuman varassa. Vaika Kela maksaa osan tuollaisen tapauksen hoitokuluista myös toisessa EU-maassa, tilanne olisi ollut taloudellinen katastrofi ilman matkavakuutusta. Nyt se oli vain toisenlaisen katastrofi, joka johti mm. eläköitymiseen 43-vuotiaana.
    Me emme ole kuolemattomia. Vakuutukset ovat turva niitä tilanteita varten, joissa muuten joutuisimme vaikeuksiin ja ne auttavat osaltaan selviytymään eteen päin. Sen ymmärrän, jos moottoripyörään ei haluta mitään vapaaehtoista vakuutusturvaa. Sitä en voi käsittää, että joku on valmis lähtemään pidemmälle moottoripyörämatkalle ilman kunnollista vakuutusturvaa itselleen.

    Valitit R2-D2 tuossa aiemmin, ettei vakuutus korvannut matkalla hajonnutta rengasta. Jos tuon kokoinen asia harmittaa, mitä luulet, miten harmittaisi esimerkiksi kyyti ambulanssilentokoneella maailmalta kotiin omalla kustannuksella?
  6. #66
    (poistettu tili)
    Lainaa Kunkku kirjoitti Katso viesti
    Valitit R2-D2 tuossa aiemmin, ettei vakuutus korvannut matkalla hajonnutta rengasta. Jos tuon kokoinen asia harmittaa, mitä luulet, miten harmittaisi esimerkiksi kyyti ambulanssilentokoneella maailmalta kotiin omalla kustannuksella?
    Toi oli nyt vaan esimerkki, huono tai hyvä. Tuosta on turha kenenkään ihme stooreja vääntää. En mä oikeestaan valittanut tai nillittänyt, totesin vaan.

    Kyllä varmasti harmittaisi. Elämä on arvaamaton ja riskejä täynnä.
  7. #67
    Lainaa R2-D2 kirjoitti Katso viesti
    Voi sitä kotonakin sattua yhtä hyvin, vaikka työmatkalla.
    Neroutta. Et sitten ymmärrä eroa riskeissä/kuluissa, sattuuko esim kaatuminen kotipaikkakunnalla omassa kotipiirissä, tai Alpeilla vuoristossa iltapimeässä. Noh, kukin tavallaan.
  8. #68
    Lainaa Kunkku kirjoitti Katso viesti
    Vaika Kela maksaa osan tuollaisen tapauksen hoitokuluista myös toisessa EU-maassa, tilanne olisi ollut taloudellinen katastrofi ilman matkavakuutusta. Nyt se oli vain toisenlaisen katastrofi, joka johti mm. eläköitymiseen 43-vuotiaana.
    Karsea tilanne, joka olisi voinut päättyä todella heikosti. Mikäli ko tilanne olisi tapahtunut esim USAssa, olisi lasku ollut vieläkin raivokkaampi, ja silloin ilman tuota matkavakuutusta et ehkä olisi päässyt edes hoitoon.
  9. #69
    Lainaa R2-D2 kirjoitti Katso viesti
    En minä ainakaan prätkäreissulla myöhästy lennolta tai odottele matkatavaroita. Jatkoyhteydeltäkään en ole myöhästynyt.

    Mikä noista on sinusta käyttökelpoinen omatoimisella prätkämatkalla?

    vma- nillittäjälle ei viitsi edes vastata.
    Eurooppalaisella kela-kortilla pääset samaan hoitoon kuin paikallinen muukin väki ja samoihin sairaaloihin. Hoidon taso määräytyy maan hoitotason ja -kattavuuden mukaan. Mitä se sitten on? Jos kaadut pyörällä voi tärkeät magneetti- tai röntgen-kuvat jäädä ottamatta. Maasta ja vakuutuslaitoksesta riippuen saattaa vastapuolen vakuutus korvata vain peltivahingot.

    Matkavakuutuksella pääsee yksityiseen sairaalaan, ja saat parasta mahdollista palvelua. Vakuutusyhtiön laskutusmahdollisuuden tietävät myös sairaalat.

    Enkä ole vielä kuullut, että kukaan olisi saanut moponsa kotiin Kela-kortin kustantamana.

    http://www.youtube.com/watch?v=zVP7PR1M1_k
    https://reissu.org
  10. #70
    Yleensä ottaen matkavakuutus ei ainakaan Espanjassa korvaa sairaskuljetusta kotimaahan. Miten on Suomessa? Kannattaa tarkistaa.

    Mulla on matkavakuutus, joka korvaa sairaskuljetuksen kotimaahan ja yksityinen sairasvakuutus, joka maksaa about tonnin vuodessa. Tuolla esimerkiksi pääsin solisluuleikkaukseen samana päivänä kun menin yksityiseen sairaalaan. Julkisella puolella olisi pitänyt luusilppuna odottaa kuukausi, koska poikki oleva solisluu ei ole sinänsä akuutti asia. Pieni hinta on verrattuna täysin eri planeetalta olevaan palveluun ja hyötyyn minun mielestäni.

    Ei terveydellä kannata leikkiä. Esimerkiksi oli vittumainen päänsärky toista viikkoa Suomessa käydessäni. Menin Mehiläiseen ja maksoin itse magneettikuvauksen nupista. Kai tuotakin voisi jostain hakea takaisin, mutta ihan sama. Pääasia oli, ettei päästä löytynyt mitään fataalia.
    Dixi et animam levavi
  11. #71
    Lainaa ek@ kirjoitti Katso viesti
    Yleensä ottaen matkavakuutus ei ainakaan Espanjassa korvaa sairaskuljetusta kotimaahan. Miten on Suomessa? Kannattaa tarkistaa.
    Aika usein vakuutus korvaa sen kyydin. Toki, niin kuin totesit, asia kannattaa tarkistaa jo ennen matkaa.

    Lainaa ek@ kirjoitti Katso viesti
    Mulla on matkavakuutus, joka korvaa sairaskuljetuksen kotimaahan ja yksityinen sairasvakuutus, joka maksaa about tonnin vuodessa....
    Ei terveydellä kannata leikkiä. Esimerkiksi oli vittumainen päänsärky toista viikkoa Suomessa käydessäni. Menin Mehiläiseen ja maksoin itse magneettikuvauksen nupista. Kai tuotakin voisi jostain hakea takaisin, mutta ihan sama. Pääasia oli, ettei päästä löytynyt mitään fataalia.
    Olet selvästi tajunnut, mistä tässä on kysymys. Meillä on vain yksi elämä. Sitä ajatellen rahalla ei ole merkitystä.

    Vielä muistuttaisin siitä, että vakuutus ei todellakaan korvaa pyörän rahtia kotimaahan näissä sairastumistapauksissa. Jos kyseessä on onnettomuus/tapaturma, vakuutus korvaa.
  12. #72
    (poistettu tili)
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    Enkä ole vielä kuullut, että kukaan olisi saanut moponsa kotiin Kela-kortin kustantamana.
    Ja olet sitä mieltä että laittamasi Master card vakuutus tuo mopon kotiin?
  13. #73
    Järkevä ihminen ottaa sekä Eurooppalaisen Kelakortin ja johonkin, esim kotivakutukseen liitetyn matkatavara- ja matkustajavakuutuksen lisäksi sen askeleen, että liittyy Autoliittoon ja kruksaa sieltä itselleen AL-Autoturvan.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  14.  
  15. #74
    Lainaa aj@ kirjoitti Katso viesti
    Järkevä ihminen ottaa sekä Eurooppalaisen Kelakortin ja johonkin, esim kotivakutukseen liitetyn matkatavara- ja matkustajavakuutuksen lisäksi sen askeleen, että liittyy Autoliittoon ja kruksaa sieltä itselleen AL-Autoturvan.
    Tuostahan se oikeasti lähtee.
    Eurooppalainen kelakortti ei maksa kuin "vaivan"..... eli ei käytännössä mitään,
    mutta voi eri yhteyksissä selkeyttää ja helpottaa monia asioita.

    "Kaupallisen vakuutusturvan" suhteen taas jokainen tekee omat päätöksensä/satsaukset
    omien kykyjensä/ymmärryksensä pohjalta.

    Varsin selkeää ja yksinkertaista?
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123