Sivu: 7 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678 ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 211:sta
  1. #181
    Tammikuun 2013 lopulla tuli pörrättyä Gran Canarialla neljä päivää Motos Tivolista vuokratulla Suzukin V-Strom 650:llä. Tässä yhden päivän agenda:

    http://maps.google.fi/maps?saddr=Av....ra=ls&t=m&z=11
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  2. #182
    No niin tuli kans lomailtua kanarialla emännän kans ja pariks päiväksi tuli vuokrattua pärrä alle. Alle antoivat Yamaha XT 660 pärrässä vaatimattomasti 80000 km mittarissa mutta hyvässä iskussa oli.. Vuokrasin pyörän tuoltahttp://www.motorent.eu/en/index_web....tion=1&path=56 mukaan otettiin kaksi paria hanskoja ja pari takkia. Ei moittimista kyseisestä puljusta, hyvin homma toimi!

    Niin kuin arvata saattaa niin ekana päivänä kun vähänkin nousi korkeammalle niin pilviin osuttiin ja vettä tihkutti... Oli pirun liukasta tuo paikallinen päällyste märkänä. Noh ajeltiin sitten toisenä päivänä enemmän, Puerto Ricosta Moganin kautta Albercon suuntaan ja sieltä suunta kohti Artenaraa.

    Kyseinen pätkä olikin sitten yks parhaista mitä ikinä oon ajanu! Vain yks kaista pirun mutkasta tietä ja vastaan ei tullu koko aikana juuri ketään. Oli patoja, kallioon kaverrettuja tunneleita ja tiukkoja nousuja.. Tulee varmaan tehtyä joskus uudestaan.
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  3. #183
    Jos kerran Teneriffalla mopolla niin kannattaa käydä vanhassa merirosvokylässä Moscassa, Eteläosa saattaa olla tylsempää, mutta myös aurinkovarmaa ja sitten vain vuorille. Ja kyseiseen kylään mennessä pitää kyllä olla melkoinen Rossi, että tarvitsee niitä suurimpia vaihteita.
  4. #184
    Lainaa Aarra kirjoitti Katso viesti
    Teneriffalla mopolla niin kannattaa käydä vanhassa merirosvokylässä Moscassa,melkoinen .
    Kyllä Mosca-niminen paikkakin löytyy, mutta tällä - tarkoititkohan Mascaa?
    <p>.</p>
  5. #185
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä Mosca-niminen paikkakin löytyy, mutta tällä - tarkoititkohan Mascaa?
    Jep,, sorry.
  6. #186
    Tämän ketjun vois oikeastaan laajentaa koskemaan pyörän vuokraamista myös muilla lomasaarilla kuin Kanarialla. Varasin Mallorcalta XT 660R Jammun 79e päivä ja kartan perusteella siellä on mahtavia teitä. Lisäinfoa kunhan ajopäivä koittaa, mutta onkos joku ajanut tuolla? Millaisia kokemuksia, itselle tuolla saarella ensimmäinen kerta.

    http://www.youtube.com/watch?v=J0M1w8ofT3A Sa Calobran serpentiinitie

    http://www.moto-sprint.com/section/3...10/motorbikes/ Vuokraamon sivut

    Edit Reissu siirtyi mutta muiden kokemukset kiinnostaa edelleen.
    Viimeksi muokannut: Pressa; 23.04.2013 klo 14:40.
  7. #187
    Matka on nyt varattu ja lähtö 6.12, mutta pyörän vuokraukseen vinkkejä foorumilaisilta.
    Olen nyt saanut vastauksen sähköpostiini tivolilta ja moto and bikeltä.
    Tivoli tarjoaa honta transalpia ja moto and bike strom 650, mutta kumpikaan ei suostu kertomaan tuota deposit maksun suuruutta.
    Matkakohde on playa del ingles.
    Suosituksia vuokraamoksi tuolla tai varmaa tietoa deposit maksujen suuruudesta.
    Kreikassa tämäkin paljon helpompaa
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  8. #188
    Maksu nyt voi olla mitä vaan välillä 100€-1500€.
    Mitä kalliimpi pyörä sitä suurempi maksu.Noille esimerkkipyörille villi veikkaus noin 500€.
  9. #189
    Lainaa sahkari kirjoitti Katso viesti
    Matka on nyt varattu ja lähtö 6.12, mutta pyörän vuokraukseen vinkkejä foorumilaisilta.
    Olen nyt saanut vastauksen sähköpostiini tivolilta ja moto and bikeltä.
    Tivoli tarjoaa honta transalpia ja moto and bike strom 650, mutta kumpikaan ei suostu kertomaan tuota deposit maksun suuruutta.
    Matkakohde on playa del ingles.
    Suosituksia vuokraamoksi tuolla tai varmaa tietoa deposit maksujen suuruudesta.
    Kreikassa tämäkin paljon helpompaa
    Tivolin deposit (Suzuki V-Strom 650) tammikuussa 2013 oli 1000 euroa. Summa höylättiin vuokrauksen yhteydessä perinteisellä korttilaitteella ja kuitti revittiin pyörän palautuksen yhteydessä.

    Vuokraus sujui Tivolissa ihan OK, yhteyshenkilö Patricio kävi autolla hakemassa vuokrauksen aloituspäivänä hotellista Maspalomasista ja pyörän palautuksen jälkeen kyyditsi hotellille. Ainoa miinus oli oikeastaan se, että vuokraustiedustelujen yhteydessä sähköpostiviestintä oli välillä hiukan vaikeaselkoista.
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  10. #190
    Lainaa AndersReisen kirjoitti Katso viesti
    Tivolin deposit (Suzuki V-Strom 650) tammikuussa 2013 oli 1000 euroa. Summa höylättiin vuokrauksen yhteydessä perinteisellä korttilaitteella ja kuitti revittiin pyörän palautuksen yhteydessä.

    Vuokraus sujui Tivolissa ihan OK, yhteyshenkilö Patricio kävi autolla hakemassa vuokrauksen aloituspäivänä hotellista Maspalomasista ja pyörän palautuksen jälkeen kyyditsi hotellille. Ainoa miinus oli oikeastaan se, että vuokraustiedustelujen yhteydessä sähköpostiviestintä oli välillä hiukan vaikeaselkoista.
    Juu en tiedä mikä salaisuus toi deposit summa on kun kahdessa sähköpostissa sitä tiedustellut eikä suoraa vastausta ole tullut vaan kaikkea muuta maan ja taivaan väliltä.
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  11. #191
    Lainaa sahkari kirjoitti Katso viesti
    Matka on nyt varattu ja lähtö 6.12, mutta pyörän vuokraukseen vinkkejä foorumilaisilta.
    Olen nyt saanut vastauksen sähköpostiini tivolilta ja moto and bikeltä.
    Tivoli tarjoaa honta transalpia ja moto and bike strom 650, mutta kumpikaan ei suostu kertomaan tuota deposit maksun suuruutta.
    Matkakohde on playa del ingles.
    Suosituksia vuokraamoksi tuolla tai varmaa tietoa deposit maksujen suuruudesta.
    Kreikassa tämäkin paljon helpompaa
    Viime viikolla moto and bike teki 700€ varauksen 650 BMW:stä. Homma toimi hyvin. Ja tämä vuokraus tehtiin Puerto Ricon vuokraamosta. Varmaan homma menee samalla tavalla Inglesissäkin...
    Suzuki GSX 1250 FA
  12. #192
    Jäsen
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2002
    Lieto
    Vuonna 2012 vetivät kortin läpi mankelihöylästä ja laittoivat siihen summaksi muutaman satasen. Ei mitään kovin suurta summa kuitenkaan, todella hämärä muistikuva muistaisi sellaisen summan kuin 240 euroa? Tosin tuosta summasta en mene enää takuuseen. Sitten kun pyörän palautti niin tuo mankeloitu tosite revittiin ja annettiin minulle. Joten tililtä ei tehty minkäänlaista varausta tai veloitusta.

    Edit: Vuokraamona siis tämä http://www.motos-tivoli-rent.eu/

    Asiallinen vuokraamo. Palvelu toimi hyvin. Tulivat hakemaan hotellilta ja heittivät palauttaessa vielä takaisin hotellille. Eivät edes tarkastaneet olivatko pyörät tankattu puoleen väliin vai ei, niinkuin oli sovittu.
    Viimeksi muokannut: suzukai; 10.11.2013 klo 20:39.
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

    Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  13. #193
    Lainaa sahkari kirjoitti Katso viesti
    Juu en tiedä mikä salaisuus toi deposit summa on kun kahdessa sähköpostissa sitä tiedustellut eikä suoraa vastausta ole tullut vaan kaikkea muuta maan ja taivaan väliltä.
    Olisikohan kyseessä puhtaasti pärstäkerroin sen summan arpomiseen? Jo ihan kotimaassakin kelkkavuokraamossa on pienellä neuvottelulla helposti vedetty mustekynällä uusi summa vuokrasopimuksen vakiopräntin tilalle.
  14. #194
    Onkos kukaan Alanya Turkki vuokrannut prätkää? Tuollainen paikka kohteena tässä kevään mittaan myös..
  15. #195
    Oltiin marraskuun lopussa Teneriffalla Americaksen vieressä ja mopo oli tarkoitus ottaa kolmeksi päiväksi. Pitkään näitä keskusteluja selanneena päädyin ekaksi kyselemään täältä:

    www.teneriffa-on-bike.de

    Mutta olin myöhässä (kk ennen lähtöä) kyselyjeni kanssa koska ainoa pyörä joka oli jäljellä oli BMW F700GS "deep chassis", tarkoittanee jotain matalarunkoista mallia? Lisähankaluutta toi heidän nettisivut, ne on pelkästään saksaksi, jota en osaa juurikaan. Onneksi google kääntäjä auttoi, ja loput sujui sitten sähköpostilla englanniksi. Kolme päivää liian matalalla pyörällä oudoissa maisemissa arvelutti, joten kiitin kauniisti tarjouksesta ja jätin sen valitsematta.

    Seuraava paikka oli sitten tämä:

    www.canariasmotorent.com

    Heidän nettisivut on myös englanniksi, joten asia selveni paljon helpommin. Varaus tapahtui sähköpostilla englanniksi, ja he vastailivat nopeasti posteihin. Ja heillä oli vapaana BMW F700GS normaalisatulalla, joten siihen päädyin.

    Kun menin taksilla paikalle noutamaan pyörää heidän konttoriltaan (Adeje), niin heidän tilat on pikkasen hämäävässä paikassa. Samassa liikekompleksissa toimii huoltoasema, kahvila ja kauppa, sekä ainakin yksi kadulle päin oleva iso liiketila oli tyhjä. Mutta heillä on isot logot tilojensa yläpuolella, joten paikka löytyi lopulta helposti. Tilat oli siistit ja järjestyksessä. Heidän valikoimissaan on BMW ja KTM pyöriä, ja kaikki näytti melko tuoreilta. Lisäksi he järjestävät jotain offroad-juttuakin, ainakin pari cross/enska Hussea oli siellä tiloissa näytillä.

    Ilmeisesti paikan omistaja luovitti mulle pyörän, ja kaikki sujui hyvin. Ottivat kuvat passista, ajokortista sekä luottokortista. Sovittu vuokra maksettiin heti.

    Tankkilaukku kuului hintaan, ja se osoittautui todella hyväksi valinnaksi. Siihen mahtui kaikki tarpeellinen. Ja kannessa paikka kartalle. Eikä tarvinnut tehdä omia virityksiä kamerarepusta tms. Takaboxia ei pyörässä ollut. Varauksen yhteydessä kysyin että onko pyörässä virtapistoke ja he sanoivat että on, mutta se olikin se pienempi malli, ja mun navin laturissa oli se isompi töpseli. Ajattelin että tällä mennään. Tämä on kuitenkin saari ja ei täältä pääse pitkälle eksymään. Käytin navia sitten pelkällä akulla tarpeen mukaan, ja tähän akku riitti ihan mainiosti. Oman navin telineen toin mukanani ja laitoin ohuen kumisuikaleen telineen ja tangon väliin ettei jää jälkiä.

    Lisäksi kun kysyin että tarvitaanko jotain järeää ketjulukkoa tms, niin sanoivat että ei ole koskaan heidän pyöriä varastettu. Lukitsee vaan ohjauksen kun jättää sen parkkiin niin se riittää. Pyörässä oli hälykin mutta se ei toiminut kaukosäätimestä. Pyörä näytti muuten olevan hyvässä kunnossa.

    Kun luovutin pyörän niin paikalla oli joku toinen hemmo, ja hänen kanssaan tehtiin loppuselvitykset. Hän oli ilmeisesti näitä offroad-puolen järjestäjiä. Illalla sitten pyörän luovuttanut heppu soitti mulle ja kysyi että oliko kaikki hyvin. Olin pikkasen yllättynyt tästä, ajattelin että pyörässä oli ollut jotain huomauttamista. Mutta hän halusi vain varmistaa että kaikki oli mennyt hyvin. Siinä vasta palvelua! Sanoin että kun tullaan tänne päin uudelleen niin otan varmasti yhteyttä.

    Kaikki omat ajovarusteet vein mukanani. Tätä he myös suosittelivat. Kypärä meni käsimatkatavarana omassa pussissaan (kamera/lapparirepun lisäksi), en kysellyt keltään mitään ja kukaan ei siihen puuttunut

    Jotain ajovideoita täällä: https://www.youtube.com/user/Toizander
    Mulla oli ainakin kivaa. Vasta harjoittelen näitä, joten jälki ei ole hääppöistä. Seuraavalla kerralla sitten paremmin
    Toizander

    Uusiomotoristi
    Suzuki DL1000 V-Strom k5
  16. #196
    Lainaa Pressa kirjoitti Katso viesti
    Onkos kukaan Alanya Turkki vuokrannut prätkää? Tuollainen paikka kohteena tässä kevään mittaan myös..
    Mä olen. Tosin helkkarin kauan sitten. Vuorilla on ihan uskomattomia reittejä ja karttaan merkitsemättömiä polkuja mutta huoltoasemia ei välttämättä löydy joka kylästä.
    Pelkästään rannikon tuntumassa ajelu saattaa olla antoisaa jos löytää vaikka rannan jossa ei ole ketään muita.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  17. #197
    Joulukuun alussa olin Gran Canarialla ja vuokrasin yhdeksi päiväksi Puerto Ricosta Bemarin F800S:n. Nousin ylös Maspalomasin kohdalta San Bartolomeon suuntaan, kiersin Roque Nublon ja Ayacatasta laskin alas Moganiin tietä GC 605, joka on varmaan kiharaisin ja hienoin tie jota olen koskaan ajanut. Liikennettä ei keskellä viikkoa juurikaan ollut mutta valitettavasti Nublon ympäriajon jouduin suorittamaan sateessa ja tuulenpuuskissa ja näkyvyyskin oli pilvien keskellä melko olematon. Onneksi olin pakannut lisävaatetta mukaan, sillä ylhäällä oli todella kylmä verrattuna rannikon +25 asteeseen ja auringonpaisteeseen.
    Hieno reissu löhöpäivien välissä.
    Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
  18. #198
    Lainaa Kerma kirjoitti Katso viesti
    Joulukuun alussa olin Gran Canarialla ja vuokrasin yhdeksi päiväksi Puerto Ricosta Bemarin F800S:n. Nousin ylös Maspalomasin kohdalta San Bartolomeon suuntaan, kiersin Roque Nublon ja Ayacatasta laskin alas Moganiin tietä GC 605, joka on varmaan kiharaisin ja hienoin tie jota olen koskaan ajanut. Liikennettä ei keskellä viikkoa juurikaan ollut mutta valitettavasti Nublon ympäriajon jouduin suorittamaan sateessa ja tuulenpuuskissa ja näkyvyyskin oli pilvien keskellä melko olematon. Onneksi olin pakannut lisävaatetta mukaan, sillä ylhäällä oli todella kylmä verrattuna rannikon +25 asteeseen ja auringonpaisteeseen.
    Hieno reissu löhöpäivien välissä.
    Kokemuksia on nyt kahdesta saaresta mp:n päällä. Teneriffa huhtikuu 2014: vuokrafirmana käytin tuota canariasmotorent puljua joka silloin oli vasta muuttamassa tuonne Adejeen. Paikat eivät vielä olleet viimeisen päälle viimeisteltyjä, mutta pyörät olivat todellakin uusia. Alle tuli noin 2000km ajettu F800GS, jonka olin varannut etukäteen netistä yhdeksi päiväksi. Ajokortista kuva ja maksu pois. Mitään deposit maksuja ei kyselty. Muutenkin jäi hyvä helkkarin hyvä mieli palvelusta. Tosiaan paikka oli pikkasen hankala löytää, omistajan morjestin siinä huoltiksella niin tuli avaamaan ovia ja antamaan pyörän. Palauttaessani pyörää ei englanninkielen osaajaa paikalla ollut, mutta kaveri sai kuitenkin tilattua minulle taksin takaisin americakseen.

    Sitten olin nyt Gran Canarialla Puerto Ricossa viikko sitten eli helmikuu 2015. Katselin vuokrapaikkoja etukäteen netistä, mutta esim. http://www.motorent.eu/ Moto&Bike eli ainoa paikka Puerto Ricossa ei varannut pyörää vain yhdeksi päiväksi. Muita paikkoja mitä selvittelin paikanpäällä niin kuulemma naapurikylässä Arguineguinissa olisi yksi ja toisen bongasin Maspalomaksessa, missä ainakin näytti olevan suht uusia pyöriä vuokralla.

    Soittelin sitten etukäteen lomaviikolla tuonne Moto&Bike vuokraamoon ja kyselin mitä pyöriä olisi vapaana ja tyyppi kertoi malleja, kun kysyin että olisko isompaa esim. 8kessua niin sanoi että torstaina pitäisi palautua yksi. No sitten kun perjantai koitti, menin tuonne Moto&Bike vuokraamoon, niin tarjolla oli F650GS ja Suzuki V-strom 650 ja Yamahan xt-660. Eli ei ollut 8gsää saatavilla, no eipä haitannut sillä ei se sitä olisi minulle antanutkaan koska mp kortti on ollut vasta 3 vuotta vaikka ikää on jo 35v. Ja koska kortti ollut noin vähän aikaa, niin deposit maksu olisi 1000€ eli heillä tuo deposit maksu meni pyörän koon ja ajokortin iän mukaan. No otin sitten tuon 650gs:n kun se ei antanut tuota v-stromiakaan kun on liian tehokas

    Tuo 650gs oli vuoden 2002 mallia ja ajettu reilu 70000km. Ei mikään ihanteellisin pyörä, mutta sillä mentiin.

    Jos pitäis valita teiden perusteella niin ehdottomasti menisin Teneriffalle ajelemaan, paremmat maisemat ja ylhäältä löytyy ihan ajettaviakin pätkiä (ei siis pelkkää syherömutkaa) ja todella hienoja vaikuttavia maisemia.

    Gran canariallakin on toki hienoja pätkiä, mutta esimerkiksi rantatietä Aldeasta Agaeteen ei olisi saanut ajaa kaksipyöräisellä.
    F800GS-13
  19. #199
    Lainaa jpleinonen kirjoitti Katso viesti

    Gran canariallakin on toki hienoja pätkiä, mutta esimerkiksi rantatietä Aldeasta Agaeteen ei olisi saanut ajaa kaksipyöräisellä.
    Mikäs tuossa että ei saa ajaa, itse on tuokin mentyä moneen kertaan ja prätkiähän siellä pyöri ihan kohtuudella ainakin reilu vuosi sitten.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  20. #200
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Mikäs tuossa että ei saa ajaa, itse on tuokin mentyä moneen kertaan ja prätkiähän siellä pyöri ihan kohtuudella ainakin reilu vuosi sitten.
    Sinne on ilmaantunut kieltomerkit. Agaetesta lähtiessä en huomannut muuta kuin reitillä useamman pienen pyöreän kieltomerkin, mutta Aldean satamassa pistäydyttäni ja takaisin lähtiessä oli suurempi kyltti missä kiellettiin moottoripyöriltä / polkupyöriltä / jalan liikkuminen agaeten suuntaan.

    Ainoastaan yksi polkupyöräilijä tuli vastaan ko. pätkällä ja yksi auto tööttäili, ilmeisesti juuri sen takia

    Liittynee joko siihen että on katsottu vaaralliseksi pätkäksi tai siihen että siellä oli jonkin verran tien reunustöitä missä laittoivat verkkoja rinteeseen.

    Google mapsin streetviewistä kun katsoin niin vielä ainakaan 2014 kesäkuussa noita kylttejä ei ole ollut.

    Edit: Ilmeisesti on ollut syksyllä jotain damagea tiessä http://moganblog.com/?p=1757
    Viimeksi muokannut: jpleinonen; 11.02.2015 klo 14:03.
    F800GS-13
  21. #201
    Moto-Tivolista tuli vuokrattua pariksi päiväksi KTM 690 Duke, joka on erinomaisen passeli peli mielestäni näille teille. Kevyt, ketterä ja kotarimaisen terävä. Muutama vuosi sitten oli samanlainen pyörä alla Teneriffalla Canarias MotoRentiltä ja molemmista firmoista hyvää sanottavaa. Huimien maisemien ja teiden puolesta jo mainittu GC-605 on erinomainen pätkä, jyrkkää serpentiiniä. Mutta vielä huimempi on GC-606. Älä mene, jos huimaat korkeita paikkoja ja kaiteettomuutta. Hakkaa muistikuvieni perusteella jopa kuuluisan Mascan tien Teneriffalta.

    Kapein ja kiharin pätkä, jota tuli ajettua oli GC-210 länsipäästään Aldeasta GC606-risteykseen tekojärven rannalle (Presa del Parralillo, aivan upeat maisemat). Tiennumeron pienuus ei tuolla todellakaan välttämättä kompensoi kääntäen baanan leveyden kanssa. Yritin myös mennä rantatielle GC-200 Agaetesta etelään, mutta oli tosiaan suljettu. Harmi, sillä jo Ageten päästä näki, että siinä se olisi upein tie ollut. Valtamerijyrkänteellä ja hyvällä säällä Teneriffa & Teide komeasti näkyen.

    Moto-Tivolissa se tonnin depositti höylättiin vuokrahinnan päälle lapulle, mutta sehän sitten revittiin kun pyörä palautettiin ehjänä. Ei mikään kynnyskysymys mulle, eikös tuo tonni höylätä pantiksi Suomessakin, jos liikkeestä otat pyörän koeajolle?
    Viimeksi muokannut: wekkuli; 30.10.2015 klo 12:16.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  22. #202
    Huimien maisemien ja teiden puolesta jo mainittu GC-605 on erinomainen pätkä, jyrkkää serpentiiniä.
    Ajettu autolla Moganista ylös ja 505 pitkin alas. Paikoitellen ei olis ollut kivaa edes mopolla mutta huikeat oli näkymät.
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
  23. #203
    Joo hidasajotreeniä saa melko lailla, kävelyvauhdilla mennään mutkat. Ja vaihteita saa plarata kahdessa päivässä enemmän kuin Suomessa koko kesässä. Mutta on niitä ajettavampiakin pätkiä ja liikennekultturi on aivan ok. Oletus on että mtoristi menee aina ohi ja tietä annetaan.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  24. #204
    Helmikuun puolivälissä mennään Teneriffalle, ja mopon vuokraus on ohjelmassa. Canarias Moto Rent vaikuttaa hyvältä paikalta, joten sieltä ajattelin ensisijaisesti kysellä. CMR on saanut tässä ketjussa kehuja ja pyörävalikoimakin on passeli. Omista kamoista ainakin kypärän voisi ottaa mukaan. Hienolta vaikuttaa Teneriffan tiet, nyt jo mukavaa fiilistellä kun kohta pääsee
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  25. #205
    Ollaan myös vaimon kanssa lähdössä Grand Canarialle helmikuun alussa. Saisko lisää vinkkejä mitä ajovarusteita ootte ottaneet mukaan? Omat kypärät? Ajotakit? Suosituksia?
    Harley-Davidson
    Road King Classic
    SE120R Engine
  26. #206
    Jos täyspainoisesti meinaa ajaa,en kyllä heidän kypäriinsä luottaisi.Oma kypärä ja ajotakki.
    Kengät jos paino ei muodostu ongelmaksi.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  27. #207
    Itse olen matkannut ajotakki päällä. Omat reissut on olleet niin viileään aikaan, että kivasti pärjännyt kotimaan osuuden. Perilllä on yleensä tullut hiki. Samalla logiikalla voi heittää ajokengät jalkaan, sandaalit vie vähemmän tilaa laukussa kuin bootsit. Toki riippuu millaiset kengät meinaa ottaa mukaan.

    Kypärän olen ottanut käsimatkatavarana repussa mukaan. Toistaiseksi on aina sopinut hyllylle, vaikka paketti näyttää kotona niin korkealta.
  28. #208
    Husqvarnan uusi 701 Supermoto buukattu päiväksi parin viikon päästä, maistuu! Kamoista ajattelin ottaa ainakin kypärän ja hanskat mukaan. Hieman pitää reittejä suunnitella ennen reissua, hyvää pätkää pitäisi tuolla kyllä riittää
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  29. #209
    Teneriffalle pitäisi mennä itsekin perheen kanssa huhtikuun alussa. Onko kellään tuoreita kokemuksia Rent a Moto Topacia -liikkeestä, jos vuokrais jonkun 600-800 kuutioisen päiväksi?

    Canarymoto tai Teneriffa-on-Bike eivät vuokraa alle kolmeksi päiväksi ja se on hieman liian pitkä aika näin perhelomalla...

    CMR vuokrais päiväksi, mutta vaihtoehdot ovat hieman korkeita näin pätkälle (690 Duke ehkä menis...)
    Viimeksi muokannut: JT79; 11.02.2016 klo 11:25.
    BMW R nineT

    Tarinoita: Alppihullun päiväkirja
    Videoita: http://www.youtube.com/user/Alppihullu/videos

    AT-BA-BE-CH-CZ-DE-DK-EE-ES-FI-FR-GR-HR-HU-IT-LI-LT-LU-LV-MC-ME-NO-PL-RO-RS-SE-SK-SLO-TH
  30.  
  31. #210
    Viikko sitten tuli ajeltua päivä Teneriffalla, tässä hieman kokemuksia.

    Vuokraamona oli Canarias Moto Rent, ja pyöränä Husqvarnan 701 Supermoto. Kamat otin mukaan Suomesta, pl. kypärän. Etukäteen kun kyselin niin vuokraamossa ei ollut kuin kypäriä tarjolla. Paikan päällä selvisi että myös takkeja olisi ollut tarjolla. Mutta omat kamat ovat lähes aina paremmat kuin vuokraamon, joten samapa tuo. Kypärä oli ihan ok peruspotta. Pyörä oli lähes uusi ja hyvässä kunnossa, mittarissa jotain 3tkm. Renkaat oli ensiasennustavaraa, keskeltä melko sileät mutta pitivät silti hyvin. Englantia vuokraamossa ei juuri osattu mutta eipä se juuri haitannut.

    Päivässä rullasin vajaat 400km, näitä teitä ja pari pikkutietä lisäksi: https://goo.gl/maps/NxFMmKjPsd82. Kelit olivat vaihtelevat, etelässä ja rannan lähellä ihan hyvää mutta vuorilla tuulisempaa ja sateista. Teidellä parin kilometrin korkeudella tuli jopa ihan kunnolla lunta
    Onpahan sekin nyt koettu, aika nopeasti poistuin parempaa ilmaa kohden. Kova keli esti osittain suunniteltujen reittien ajamisen. Harmillisesti aiemmat päivät olivat erinomaista säätä. Kannattaa siis lykätä tarkan päivän päättäminen mahdollisimman myöhään, jos haluaa varmistaa hyvän sään ajopäivälle.

    Tiet olivat yleisesti ottaen hyväkuntoisia, ja erittäin kivoja mutkapätkiä. Parissa kohtaa oli melkein turhankin tiukkaa syheröä. Välillä tie oli myös kovin kapeaa, tai kuoppaista.
    Supermoto oli nappivalinta, se taittui kivasti tiukemmallakin syheröllä ja hauskaa piisasi. Isommalla pyörällä serpentiinit voivat käydä raskaaksi. Eipä käynyt kateeksi vastaantullutta iso-Gessujen letkaa.

    Kaiken kaikkiaan ihan mukava ja kokemusrikas ajopäivä Suomen kevättä odotellessa
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
Sivu: 7 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678 ViimeinenViimeinen