Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Edellinen omistaja asentanut pyörään ksenon valon. Asentaminen jäänyt hieman puolitiehen. Eli irrallaan ollut ballasti hieronut n.2mm. syvän loven syylärin kulmaan.Toi ei vuoda tällä hetkellä. Ittellä ei oo tietoa mikä tuon materiaalin vahvuus on tuossa kohtaa.

    Eli mitä tekisitte itse? Vai kannattaako tehdä mitään...

    Voiko tuota oikein millään korjata? Materiaali vaikuttas olevan alumiinia, joten hitsaus vaatisi jonkun kokeneemman tekijän. Oisko tuohon mitään järkeä laittaa esim. kemiallista metallia?
    Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
  2. #2
    Lainaa (cXlari @ Loka. 14 2011,07:45) kirjoitti
    Voiko tuota oikein millään korjata?
    Kyllä kaikki ne syylärit mitä minä olen nähnyt korjattavan on korjattu tinaamalla, tosin en ole nähnyt montaa..
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  3. #3
    Jos oma olisi, niin uusi tai ehjä käytetty jäähdytin.

    Korjaaminen on myös mahdollista, mutta tapausta näkemättä sitä on mahdoton kommentoida.
    Monesti korjaamisyritys on aiheuttanut sen, että ensin maksetaan korjaamisesta ja sitten ostetaan uusi jäähdytin.
  4. #4
    Lainaa (lario @ Loka. 14 2011,08:24) kirjoitti
    Monesti korjaamisyritys on aiheuttanut sen, että ensin maksetaan korjaamisesta ja sitten ostetaan uusi jäähdytin.
    Mitä noita vuotavia (ei vanhuuttaan vuotavia) käyttänyt korjaamossa jossa sen on ammattimies tinannut ei yksikään ole jäänyt yritykseksi, kyllä ne on kuntoon tullut ja huomattavasti halvemmalla kun uusi jäähdytin. Taas korostan en ole korjauttanut montaa joten muitakin esimerkkejä varmasti on. Eli jos nyt on täysin "tuore" jäähdytin johon on vaikka jonkun iskun seurauksena tullut reikä niin paikattavaksi vaan...vanhuuttaan haperoituneet ja vuotavat joista kärpänenkin lentää läpi on eri asia..



    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  5. #5
    Korjaamalla hyvä tulee, mutta jos se ei vuoda niin miksi korjata.

    Tuolla käytin joskus omaani kaadon jälkeen ja hyvä tuli.

    http://www.jaahdytinhuoltokinanen.fi/index.php?1
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  6. #6
    Lainaa (cXlari @ Loka. 14 2011,07:45) kirjoitti
    Edellinen omistaja asentanut pyörään ksenon valon. Asentaminen jäänyt hieman puolitiehen. Eli irrallaan ollut ballasti hieronut n.2mm. syvän loven syylärin kulmaan.Toi ei vuoda tällä hetkellä. Ittellä ei oo tietoa mikä tuon materiaalin vahvuus on tuossa kohtaa.

    Eli mitä tekisitte itse? Vai kannattaako tehdä mitään...

    Voiko tuota oikein millään korjata? Materiaali vaikuttas olevan alumiinia, joten hitsaus vaatisi jonkun kokeneemman tekijän. Oisko tuohon mitään järkeä laittaa esim. kemiallista metallia?
    Ehkä kannattaa kokeilla niitä kemiallisia aineita jotka kestää lämpöä riittävästi, tai tinata se lovi umpeen (jos on alumiinia)nuo onnistuu siinä paikallaankin, koska jos se ei vielä kerran vuoda, niin tuskin tulee vuotamaankaan, koska se ainevahvuus voi vieläkin olla reilusti enemmän , kuin niillä jäähdytyspilleillä itse siellä kennossa.
  7. #7
    Kesällä korjasin Kawan jäähdyttimen tällä: *Techno-Weld. Tuota saa esim. Motonetistä. Lämpöä tarjosin Bilteman pienoiskaasupolttimella.

    Operaatio oli hyvin yksinkertainen. Jäähdytin irti ja pakkauksen ohjeita seuraamalla paikkaus onnistui kerralla.
    zx-10r -04
  8. #8
    Lainaa (cXlari @ Loka. 14 2011,07:45) kirjoitti
    Eli mitä tekisitte itse? Vai kannattaako tehdä mitään...
    no varmaan ottaisin ensin selkoa, mitä maksaa uusi syylari tai romikselta hankittu.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  9. #9
    Lainaa (Murina @ Loka. 14 2011,08:51) kirjoitti
    Korjaamalla hyvä tulee, mutta jos se ei vuoda niin miksi korjata.

    Tuolla käytin joskus omaani kaadon jälkeen ja hyvä tuli.

    http://www.jaahdytinhuoltokinanen.fi/index.php?1
    Mä käytin myös ja paska tuli. Tiputti mennessä, lorotti tullessa. Oli sentään "hienosti" maalattu, sprayt suoraan kaiken vanhan paskan päälle. Nolla pistettä ja persehymiö Kinaselle.

    Itsekin antaisin olla, jos ei kerran vuoda.



  10. #10
    Paha sanoo näkemättä, mutta kemiallinen metalli vois olla avuks, meinaa jos kyseessä olevassa alumiinissa on käytetty mangesiumia, niin glykooli-(hana)vesi seos tuppaa myös syömään ajallaan sisältäpäin alumiinia, ja kemiallinen metalli kestää hanaveden. Räppäse kuva kuluma kohdasta.
    KTM SMC 660 '04
    Ten7 CNC X Pro
    Honda Revere 650 '91 (2011-2012 Rottaprojekti)
  11. #11
    Lainaa (Ytsför @ Loka. 14 2011,10:18) kirjoitti
    Mä käytin myös ja paska tuli. Tiputti mennessä, lorotti tullessa. Oli sentään "hienosti" maalattu, sprayt suoraan kaiken vanhan paskan päälle. Nolla pistettä ja persehymiö Kinaselle.
    Mikäs oli selitys miksi näin on käynnyt, että korjaus epäonnistui ja viallinen tuote toimitettiin asiakkaalle? Ja kai he toisella kerralla onnistuivat jo vuodon tukkimisessa?
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  12. #12
    Lainaa (Ytsför @ Loka. 14 2011,10:18) kirjoitti
    Lainaa (Murina @ Loka. 14 2011,08:51) kirjoitti
    Korjaamalla hyvä tulee, mutta jos se ei vuoda niin miksi korjata.

    Tuolla käytin joskus omaani kaadon jälkeen ja hyvä tuli.

    http://www.jaahdytinhuoltokinanen.fi/index.php?1
    Mä käytin myös ja paska tuli. Tiputti mennessä, lorotti tullessa. Oli sentään "hienosti" maalattu, sprayt suoraan kaiken vanhan paskan päälle. Nolla pistettä ja persehymiö Kinaselle.

    Itsekin antaisin olla, jos ei kerran vuoda.
    Ei tarvinnut edes viedä tuonne koska halusi 400€ korjauksesta (yksi pieni reikä) ja uusi maksoi 200€.
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  13. #13


    Kuva nirhaumasta
    Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
  14. #14
    ^ En tekisi tuolle mitään. Jos alkaa vuotamaan niin tihkuu hiljalleen ja sen huomaa kyllä ennen kuin mitään vahinkoa ehtii tapahtua. Eli kannattaa silmäillä esim. tankatessa.
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  15. #15
    no eihän tuo ole lähelläkään puhki
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #16
    Juu, no hätä! toi on vaan "raamin" vaurio, mutta pidä silti silmällä. Tosiaan jos tuo haittaa ulkonäöllisesti, nii kemiallista metallia, hionta ja maalaus niin AVOT!
    KTM SMC 660 '04
    Ten7 CNC X Pro
    Honda Revere 650 '91 (2011-2012 Rottaprojekti)
  17. #17
    Lainaa (jamas @ Loka. 14 2011,10:41) kirjoitti
    Lainaa (Ytsför @ Loka. 14 2011,10:18) kirjoitti
    Mä käytin myös ja paska tuli. Tiputti mennessä, lorotti tullessa. Oli sentään "hienosti" maalattu, sprayt suoraan kaiken vanhan paskan päälle. Nolla pistettä ja persehymiö Kinaselle.
    Mikäs oli selitys miksi näin on käynnyt, että korjaus epäonnistui ja viallinen tuote toimitettiin asiakkaalle? Ja kai he toisella kerralla onnistuivat jo vuodon tukkimisessa?
    Hitsisauma oli hieno (toisin kuin maalaus), mutta kaiketi väärässä kohtaa. Mitään tiiviystestiä ei selvästikään oltu tehty. Selitys maailman törkeimmälle maalaustyölle oli: "no, meillä maalataan kaikki". Olin niin tyrmistynyt, että en älynnyt kysellä enempää. Vitutti niin, että ostin suoraan uuden, koska en halunnut olla enää tyyppien kanssa tekemisissä. Korjaus maksoi puolet uuden hinnasta, joten montaa kertaa ei ollut mieltä antaa yrittää, varsinkin kun siellä asiointi oli aina työajasta pois.



  18. #18
    Lainaa (niko80 @ Loka. 14 2011,09:05) kirjoitti
    Kesällä korjasin Kawan jäähdyttimen tällä: *Techno-Weld. Tuota saa esim. Motonetistä. Lämpöä tarjosin Bilteman pienoiskaasupolttimella.

    Operaatio oli hyvin yksinkertainen. Jäähdytin irti ja pakkauksen ohjeita seuraamalla paikkaus onnistui kerralla.
    "Samaa" ainetta löytyy ebaystä Durafix nimellä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  19. #19
    tampereella on sammonkadulla ainakin osaava kaveri,paikkasi zx12r.n syylärin eikä mitään ongelmia ja eihän tolle kuvan nirhaumalle kannata tehdä mitään kun ei vuoda



    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  20. #20
    En tiedä miten tuohon eksyin, mutten pystynyt pokalla katsomaan tuota lusikkajuotosta. *
    http://www.youtube.com/watch?v=7rn1o...eature=related



  21. #21
    Lainaa (AimoPamaus @ Loka. 15 2011,10:52) kirjoitti
    En tiedä miten tuohon eksyin, mutten pystynyt pokalla katsomaan tuota lusikkajuotosta. *
    http://www.youtube.com/watch?v=7rn1o...eature=related
    Juu, olen samaa mieltä kanssasi, reilu 21 vuotta hitsaus, ym. metallihommia tehneenä, olen sitä mieltä, että toi "kylmä nakki" minkä se tohon päälle leipoi, ei ainakaan pidä minkään valtakunnan nestettä sisällään, varsinkin jos sattuu olemaan painetta vielä takana edes 100g...
    Kyllä tohon syyläriremonttiin ainoa oikea tapa on hitsaus tai tinaaminen, ja vasta kun alkaa vuotamaan. Ei oo paha nakki, asiansa osaavalle.

    Justiinsa hitsasin yhden miehen kuparisen, veneen lämminvesivaraajan, jonka oli jäädyttänyt halki, ja hienosti piti 1.5 bar, ja koeponnistin varoventtiilinkin siinä samalla sitten, että senkin puolesta on äijän pytty kunnossa * *vähän OT, mut kuitenkin *
    Soon sillälailla.....että millälailla.....
  22. #22
    Lainaa (AimoPamaus @ Loka. 15 2011,10:52) kirjoitti
    En tiedä miten tuohon eksyin, mutten pystynyt pokalla katsomaan tuota lusikkajuotosta. *
    http://www.youtube.com/watch?v=7rn1o...eature=related
    Kielikin kertoo jo kaiken
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  23.  
  24. #23
    Lainaa (cXlari @ Loka. 14 2011,07:45) kirjoitti
    Edellinen omistaja asentanut pyörään ksenon valon. Asentaminen jäänyt hieman puolitiehen. Eli irrallaan ollut ballasti hieronut n.2mm. syvän loven syylärin kulmaan.Toi ei vuoda tällä hetkellä. Ittellä ei oo tietoa mikä tuon materiaalin vahvuus on tuossa kohtaa.

    Eli mitä tekisitte itse? Vai kannattaako tehdä mitään...

    Voiko tuota oikein millään korjata? Materiaali vaikuttas olevan alumiinia, joten hitsaus vaatisi jonkun kokeneemman tekijän. Oisko tuohon mitään järkeä laittaa esim. kemiallista metallia?
    Plastik paddingin kemiallisella metallilla paikkaus onnistuu ja myöskin kestää. Aine on laitettava täysin maalittomalle, pölyttömälle ja kuivalle puhtaalle pinnalle. Olen paikannut sillä vuotavan syylärin.
    Murjaanien kuningas!