Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 97:sta
  1. #1
    Ainakin kotilomaailmassa on yleinen käsitys, että auton voi viedä muuallekin huoltoon kuin ns. merkkiliikkeeseen ja takuu pysyy voimassa.

    Mitenkäs mp-maailmassa. Kun on takuuta vielä jäljellä hyvän aikaa ja huoltoja voisi tehdä itsekin. Mutta kun ohjeissa lukee, että takuu neljä vuotta, kun huollot on tehty valtuutetussa korjaamossa.
    Jos nyt huollan itse ja hajoaa jostain takuuaikana, niin onko takuun korvattava,,,?
    <p>.</p>
  2. #2
    MP Maailman seuraavassa numerossa (9/11) on luvassa kattava juttu siitä mitä moottoripyörän takuu kattaa ja millaisessa tilanteessa se on voimassa...
  3. #3
    Periaatteessa pitäisi riittää, että laite on huollettu valmistajan ilmoittaman huolto-ohjelman mukaisesti ja alkuperäisillä tai sitä vastaavilla huolto-osilla. Itse huoltamisessa on tosin todistamisongelma ja se tosiasia, että sitten kun jotain hajoaa, et olekaan enää itse (takuu)korjaamassa laitetta vaan vastuu siirtyy jollekin toiselle.

    Onko tuo neljän vuoden takuu tehtaan vai maahantuojan/myyjän antama? Yleensähän on käytössä yleiseurooppalainen kahden vuoden tehdastakuu ja joillain merkeillä käsittääkseni lisänä kaksi vuotta maahantuojan antamaa lisätakuuta, jonka edellytyksenä on juurikin tuo sitoutuminen viralliseen huoltoliikkeeseen.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  4. #4
    Lainaa (jmstrom @ Loka. 04 2011,09:25) kirjoitti
    MP Maailman seuraavassa numerossa (9/11) on luvassa kattava juttu siitä mitä moottoripyörän takuu kattaa ja millaisessa tilanteessa se on voimassa...
    Kiitos, mukava kun MP-maailma tulee kotiin kannettuna jo nyt

    Takuu on Honda-takuu.
    <p>.</p>
  5. #5
    Jos en nyt ihan väärin muista, niin 2v tehdastakuu, lisäksi 2v maahantuojan lisätakuu, ja joskus vielä siihen lisäksi 1v myyntipaikan myöntämä takuu. Yhteensä siis jopa 5 vuoden takuu.

    Tällöin ensimmäinen 2v on voimassa normaalisti ilman merkkihuoltoakin. Kaksi lisävuotta ovat voimassa jos huollot on tehty merkkihuollossa. Ja viimeinen mahdollinen lisävuosi, jos kaikki nämä merkkihuollot on tehty nimenomaan tietyn nimetyn ketjun toimipisteissä.

    Ensimmäiset 2 vuotta ovat siis varsinaista perus takuuta, sen jälkeisille lisävuosille maahantuoja/myyjäliike voi periaatteessa sanella ehdot itse, sillä ne ovat vapaaehtoisesti myönnettyjä lisätakuita.

    Eli jos homma menee näin, niin takuu on tee-se-itse huollettuna voimassa ainoastaan 2 vuotta. (Toki valmistajan virhevastuu on voimassa joka tapauksessa.)
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  6. #6
    Takuu on voimassa valmistajan ja maahantuojan asettamin ehdoin... Eihän ongelma ole se itse huoltotoimi, se varmaan onnistuu kaikilta, vaan vaaditut alkuperäisosat. Pienellä paikalliskorjaamolla tuskin on hyllyssä esim. Kawan merkein varustettuja öljynsuodattimia tai vastaavia, ja kun paikalle ruuvaa tarvikeosan, niin tiukassa paikassa takuukin voi olla tiukassa.

    Takuu on muutenki mielenkiintoinen asia, johon törmää vaikka pakoputkistoa vaihdettaessa. Jos putki ei oo valmistajan hyväksymä niin takuu on kattelussa. Hondalla ja Kawalla on ainaki merkittynä molemmissa Akran putki, jolla tehdastakuu säilyy, kunhan asennus on tehty merkkiliikkeessä.
    Jos kerta mikään ei tartu TEFLONIIN, niin miten se saadaan tarttumaan pannuun?

    Kawa ZZR1400 ABS -09

    Vmax -93 -> Vmax Blackmax -97 -> Susuki GSX-R1000 -03 -> Honda CBR1000RR Repsol Special edition -05 -> Honda CBR1100XX -07 -> Kawa Z1000 -09
  7. #7
    Minua on nuo takuuasiat rassanneet aina kun olen hankkinut uudenuutukaisen pyörän. Kauppias tarjoaa monta vuotta tai kymmeniätuhansia km kattavan takuun ja kertoo samaan hengenvetoon että se on sitten merkkihuoltohommia teetettävä että takuu on voimassa.
    Olen kysynyt joka kerran että paljonko se laskee pyörän hintaa kun ei ota "kattavaa takuujärjestelmää" riesakseen. Siihen ei ole saanut kuin naamanilmeitä vastaukseksi.

    Takuuhuollot olen siis jättänyt omaan arvoonsa ja tehnyt kaikki huollot itse.
    Hyvin on pelannut.

    En ole laskenut mutta olettaisin että aika moinen nippu Euroja on säästynyt kun ei ole tarvinnut maksaa merkkihuollon laskuja ja ylihintaisia tarvikkeita. Saati sitten se että pitäisi varata aika huoltoon ja viedä se sinne, odottaa valmistumista, maksaa ja noutaa. Hyvää ajoaikaa menee hukkaan.
    En tee kerralla koko huoltoa vaan jaan sen sopivalle aikavälille: yhtenä iltana öljynvaihto, toisena iskariöljyt, kolmantena muut nesteet, neljäntenä polttoainejärjestelmän suodattimet, jne. Tarkistukset tulee siinä ohessa ja venttilien säädöt voi tehdä vaikka leirintäalueella terassin kupeella saunavuoroa ootellessa...

    Turhia taitavat takuut olla. Tein joskus mielenkiinnosta erään merkkikerhon sisällä kyselyn takuuaikaisista vioista tai puutteista. Eipä niitä juuri ollut.

    Takuu. Kuluttajalle tarpeeton rahanpoiskeräämiskikka.

    mm
  8. #8
    Onko Motomatti huomannut, että vaihdossa tai jälleenmyynnissä olisi ollut eroja, eli huollot merkkiliikkeessä olisi jonkinlainen jälleenmyyntivaltti, "täysi ja kattava huoltokirja"?
    <p>.</p>
  9. #9
    Lainaa (zetori1400 @ Loka. 04 2011,11:05) kirjoitti
    Eihän ongelma ole se itse huoltotoimi, se varmaan onnistuu kaikilta
    no, jos julkaistuihin auto- ja mp-huoltovertailuihin on uskomista, niin kyllä sarkaa on tuossakin kohti vielä kynnettävänä ja paljon
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  10. #10
    Kiitos tiedoista jo tähän mennessä.
    Kiperä kysymys? Korjaus-/huoltomanuaalia Honda VFR1200F:ään esim Haynesin tapaan.
    Edit1; Eli lieneekö HoMoCo pystynyt panttaamaan tietoa. Muihinhan malleihin löytyy kaikkiin.



    <p>.</p>
  11. #11
    Toi voipi olla senverta uusi, että saa hetken vielä etsiä manuskaa.
    Vein edellisen mopon vaihdossa ja hyvin kelepas. Ite tehty kaikki huollot ja täytetty kirjaa. Mittarissa 98500km...

    Noi maahantuojan 5-v takuut on ihan kusetusta, tai sillä säästyneellä rahalla saa aika paljon varaosaa.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  12. #12
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    Lainaa (Baltic @ Loka. 04 2011,14:33) kirjoitti
    Toi voipi olla senverta uusi, että saa hetken vielä etsiä manuskaa.
    Vein edellisen mopon vaihdossa ja hyvin kelepas. Ite tehty kaikki huollot ja täytetty kirjaa. Mittarissa 98500km...

    Noi maahantuojan 5-v takuut on ihan kusetusta, tai sillä säästyneellä rahalla saa aika paljon varaosaa.
    Noo, en mä nyt ihan noinkaan sanois. Itselleni tehtiin bladeen 50tkm kohdalla koneremontti, vaihdettiin ala-ja sivukatteet sekä pakoputkisto takuuseen kolmen ajokauden jälkeen. Takuuprosessi oli niinkin helppo, että huollon yhteydessä neuvoteltiin asia, mä tiputin pyörän marraskuussa Bikeworldiin ja hain joulukuussa pois. Mitään nokan koputtamista ei tullut vaikka oli radalla vedetty pienenä eläimenä ja kilometrejä tosiaan supersportiksi aika kohtuullisen paljon. Tuon remontin hinta olisi lähennellyt 3kEUR jos riittääkään itse teetettynä.

    Jos en olisi radalle harhautunut, niin ensi vuonna olisin pyörään ajanut todennäköisesti satatonnia täyteen. Ekan parin vuoden jälkeen kun mittarissa oli 45tkm oli jo BW:n kanssa puhetta että ostavat tuon pyörän multa 5v vanhana ja purkavat atomeiksi katsoakseen miltä 125tkm ajettu 5 vuotta vanha blade näyttää sisuskaluiltaan...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  13. #13
    Lainaa (VoihanVihveli @ Loka. 04 2011,13:10) kirjoitti
    Kiitos tiedoista jo tähän mennessä.
    Kiperä kysymys? Korjaus-/huoltomanuaalia Honda VFR1200F:ään esim Haynesin tapaan.
    Edit1; Eli lieneekö HoMoCo pystynyt panttaamaan tietoa. Muihinhan malleihin löytyy kaikkiin.
    Tälläkin hetkellä muutamia manuaaleja eBayssä myynnissä.
  14. #14
    Enemmän tietokoneistetuissa vehkeissä kuten autoissa, päivitykset tehdään huollon yhteydessä kysymättä ja kertomatta. *Kohta alkavat mopot olemaan samanlaisia. Vaikea noita on itse vääntää vaikka kummonen it-guru olisikin.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  15. #15
    Lainaa (motomatti @ Loka. 04 2011,11:13) kirjoitti
    Minua on nuo takuuasiat rassanneet aina kun olen hankkinut uudenuutukaisen pyörän. Kauppias tarjoaa monta vuotta tai kymmeniätuhansia km kattavan takuun ja kertoo samaan hengenvetoon että se on sitten merkkihuoltohommia teetettävä että takuu on voimassa.
    Olen kysynyt joka kerran että paljonko se laskee pyörän hintaa kun ei ota "kattavaa takuujärjestelmää" riesakseen. Siihen ei ole saanut kuin naamanilmeitä vastaukseksi.

    Takuuhuollot olen siis jättänyt omaan arvoonsa ja tehnyt kaikki huollot itse.
    Hyvin on pelannut.

    En ole laskenut mutta olettaisin että aika moinen nippu Euroja on säästynyt kun ei ole tarvinnut maksaa merkkihuollon laskuja ja ylihintaisia tarvikkeita. Saati sitten se että pitäisi varata aika huoltoon ja viedä se sinne, odottaa valmistumista, maksaa ja noutaa. Hyvää ajoaikaa menee hukkaan.
    En tee kerralla koko huoltoa vaan jaan sen sopivalle aikavälille: yhtenä iltana öljynvaihto, toisena iskariöljyt, kolmantena muut nesteet, neljäntenä polttoainejärjestelmän suodattimet, jne. Tarkistukset tulee siinä ohessa ja venttilien säädöt voi tehdä vaikka leirintäalueella terassin kupeella saunavuoroa ootellessa...

    Turhia taitavat takuut olla. Tein joskus mielenkiinnosta erään merkkikerhon sisällä kyselyn takuuaikaisista vioista tai puutteista. Eipä niitä juuri ollut.

    Takuu. Kuluttajalle tarpeeton rahanpoiskeräämiskikka.

    mm
    Kyllä taitaa olla niin että minäkin luottaisin huomattavasti enemmän MotoMatin tekemään huoltoon kuin yhdenkään perusmphuollon tekemään huoltoon.
    Taivas saa odottaa
  16. #16
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    Lainaa (BlackCat @ Loka. 04 2011,17:55) kirjoitti
    Lainaa (motomatti @ Loka. 04 2011,11:13) kirjoitti
    Minua on nuo takuuasiat rassanneet aina kun olen hankkinut uudenuutukaisen pyörän. Kauppias tarjoaa monta vuotta tai kymmeniätuhansia km kattavan takuun ja kertoo samaan hengenvetoon että se on sitten merkkihuoltohommia teetettävä että takuu on voimassa.
    Olen kysynyt joka kerran että paljonko se laskee pyörän hintaa kun ei ota "kattavaa takuujärjestelmää" riesakseen. Siihen ei ole saanut kuin naamanilmeitä vastaukseksi.

    Takuuhuollot olen siis jättänyt omaan arvoonsa ja tehnyt kaikki huollot itse.
    Hyvin on pelannut.

    En ole laskenut mutta olettaisin että aika moinen nippu Euroja on säästynyt kun ei ole tarvinnut maksaa merkkihuollon laskuja ja ylihintaisia tarvikkeita. Saati sitten se että pitäisi varata aika huoltoon ja viedä se sinne, odottaa valmistumista, maksaa ja noutaa. Hyvää ajoaikaa menee hukkaan.
    En tee kerralla koko huoltoa vaan jaan sen sopivalle aikavälille: yhtenä iltana öljynvaihto, toisena iskariöljyt, kolmantena muut nesteet, neljäntenä polttoainejärjestelmän suodattimet, jne. Tarkistukset tulee siinä ohessa ja venttilien säädöt voi tehdä vaikka leirintäalueella terassin kupeella saunavuoroa ootellessa...

    Turhia taitavat takuut olla. Tein joskus mielenkiinnosta erään merkkikerhon sisällä kyselyn takuuaikaisista vioista tai puutteista. Eipä niitä juuri ollut.

    Takuu. Kuluttajalle tarpeeton rahanpoiskeräämiskikka.

    mm
    Kyllä taitaa olla niin että minäkin luottaisin huomattavasti enemmän MotoMatin tekemään huoltoon kuin yhdenkään perusmphuollon tekemään huoltoon.
    Mikäs siinä jos kaverin tuntisi etukäteen. Kyllä minäkin uskaltaisin useammaltakin tänne kirjoittavalta kuskilta pyörän ostaa ilman huoltotietoja, mutta kaverista mitään tietämättä en ostosta lähtisi tekemään kovin helposti. Tähänkin porukkaan mahtuu niin monenlaista tuho-tuomoa, raato-raulia, silikoni-simoa ja puolukanpoimijaa, että mahdollisesti huollot on jätetty kokonaan tekemättä tai on vaan vaihdeltu öljyjä ja jätetty muut huollot väliin.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  17. #17
    V. Vihvelille vastaus: Kirjaan huoltotoimenpiteet tehdyksi pyörän huoltokirjaan samoin kuin tekisi merkkihuoltokin. Tiedän sitten itsekin että on tullut tehtyä ja voi mahdolliselle ostajakandidaatille näyttää että on "leimat".

    Toisaalta: en ole tainnut luopua koskaan, yhtä pyörää lukuun ottamatta, etteikö niillä olisi ajettu omasta tai perheenjäsenten toimesta vähintään 150000 km. Yleensä 150000 - 300000 km per pyörä. Ei silloin ostajat kysele huoltoleimoja. Hintaan vaikuttavat ihan muut tekijät kuin huoltojen säännöllisyys siinä vaiheessa. Kyllä -73 GT-Guzzikin oli ihan hyvässä vedossa kun sen myin pois ja siinä oli 360000 km ajettu huoltokirjan lisäsivujen mukaan tai ainakin oli niin paljon tehty huoltoja... Ent poliisipyörä. Ostaessa maksoin 2500 mk ja myydessä sain 30000 mk. Siinä oli yksitoista vuotta väliä ja uusi maalikerros pinnassa. Nykyinen omistaja ilmoitti jo reilu vuosi sitten että tuli puoli milliä täyteen. Vielä on sama maali.

    Nyt olen kolmen pyörän loukussa: uudella pyörälläni on ajettu vasta 70000 km (pitäis tehdä huolto) ja toisella aktiivikäytössä olleella 100000 km. Juuri kävi yksi kaveri tallilla ja teki tarjouksen fighteristani. 8000€. Ei ole ihan niin kova rahantarve nyt että sillä myisin. Jos selkä vain paranee niin silläkin tulee jatkossa ajettua. Odotan ainakin ensi kesään. Tuskin sen hinta juurikaan putoa. Taitaa käydä päin vastoin. Merkkituotteella on aina arvonsa.
    Sitten on tuo Alkoholipyörä johon laittelen parhaillaan ahdinta. Muut harrastepyörät sitten vielä erikseen. Yksi Benelleistä pitäisi männänrengastaa. Alkoi savuttamaan 120000 km tietämillä.

    Takuu on mitätön tekijä pyörän koko käyttöhistoriassa. Eiköhän se että pyörä on päälle päin siisti ja runsaat ajokilometrit todistavat että se on myös huollettu ja edelleen kunnossa.

    Tulee hieman sellainen olo että eivätkö jotkin valmistajat luota omiin tuotteisiinsa kun niihin takuita määräävät?
    Hyvän tuotteen pitää kestää myös takuuajan jälkeen. Joka tapauksessa valmistajalla on vastuu tuotteestaan oli takuuta tai ei.

    Edelleenkin: rahamiehet laittakoot rahansa vaikka ostotakuisiin. Minä en niitä enää tarvi. On sen verran pyöriä tallissa että loppuelämän niillä pärjään. Paitsi jos rupee ottaan lujille jalan satulan yli nostaminen että ehkä hankin matalan Harrikan tai maxiskootterin...

    Ihan niin pappautunut en vielä ole.

    mm
  18. #18
    Nykyisten sääntöjen nojalla takuu on voimassa vaikka itse tekisit kaikki huoltotoimenpiteet. Siis kaikki, olettaen että työ on asianmukaisesti tehty asianmukaisin laittein.
    Jos jotain hajoaa niin myyjäliikkeellä tai maahantuojalla on todistusvelvollisuus siitä että huolto on laiminlyöty tai sitä ei ole tehty asianmukaisesti.

    Voi olla että, esim. konerikon sattuessa joutuu asiasta myyjän kanssa ISOIN kirjaimin keskustelemaan mutta viimeistään kuluttajansuoja-asiamies auttaa ja kertoo että itse tehdyt asianmukaiset huollot eivät ole myyjälle pätevä syy kieltäytyä takuusta.

    Samasta syystä takuu ei enää velvoita käyttämään valtuutettua huoltoliikettä, vaan mikä tahansa asiansa osaava huoltoliike kelpaa.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  19. #19
    Kuluttajavirasto toteaa kotiloista näin - lienee sovellettavissa suoraan.

    Takuu puolestaan on myyjän, valmistajan tai maahantuojan antama vapaaehtoinen lisäetu. Takuunantaja vastaa auton toiminnasta ja ominaisuuksista takuusitoumuksessa ilmoitetun ajan.

    Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty takarajaa, vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Auton kestoikään vaikuttavat auton ajomäärä, käyttöolosuhteet sekä se kuinka autoa huolletaan ja hoidetaan.


    Kyllähän tämä on aika selkeetä jos laitteesta on pidetty oikeasti ja todistettavasti huolta. Mutta epäilemättä syntyy mielenkiintoinen keskustelu myyjän kanssa, jos vaikkapa kone kilahtaa kunnolla ja huollot on tehty jossain Pärnäsen korjaamolla.

    Eikö muka kukaan ole oikeasti joutunut vääntämään tällaisesta?
    KTM 1290 Super Adventure S
  20. #20
    Lainaa (Goofy S @ Loka. 04 2011,23:00) kirjoitti
    Nykyisten sääntöjen nojalla takuu on voimassa vaikka itse tekisit kaikki huoltotoimenpiteet. Siis kaikki, olettaen että työ on asianmukaisesti tehty asianmukaisin laittein.
    Jos jotain hajoaa niin myyjäliikkeellä tai maahantuojalla on todistusvelvollisuus siitä että huolto on laiminlyöty tai sitä ei ole tehty asianmukaisesti.

    Voi olla että, esim. konerikon sattuessa joutuu asiasta myyjän kanssa ISOIN kirjaimin keskustelemaan mutta viimeistään kuluttajansuoja-asiamies auttaa ja kertoo että itse tehdyt asianmukaiset huollot eivät ole myyjälle pätevä syy kieltäytyä takuusta.

    Samasta syystä takuu ei enää velvoita käyttämään valtuutettua huoltoliikettä, vaan mikä tahansa asiansa osaava huoltoliike kelpaa.
    Ja sitten, myyjästä riippuen, kun asenne on "en ole 20 vuoteen noudattanut lakia enkä tee niin jatkossakaan" saa huutaa ja keskustella ihan yksinään. Fiksuinta on säästää jo ostohetkellä ja sivuuttaa nuo kalliit viralliset myyjät ja ostaa itse halvemmalla ulkomailta tai harmaatuojilta. Huollotkin saa itse tehtyä paremmin.

    Kuluttaja-asiamies voi vain neuvoa. Kuluttajariitalautakunta käsittelee riidat ja ihan vuodessa-parissa voi saada päätöksiä.
  21. #21
    Hieno homma, kiitos kovasti kaikille vastaajille. Tulikin tietoa riittävästi ja nopeasti.
    Kun keväällä hankittu VFR1200F vähän käytettynä on hankittu palvelemaan pitkään perheen touring-, sportti-, ja yleisajoa. Kyllähän sillä 100t km pitää päästä helposti.
    Ja kun 24t km määräaikaishuolto merkkiliikkeessä oli varsin arvokas sisältäen hieman suurempana työnä vain venttiilivälysten tarkistaminen ja parin venttiilin osalta säädön.
    Erityinen kiitos m.m:lle, samoilla linjoilla.
    Ja ei kun e.baystä manuaalia tilaamaan ja talven aikana ehtii perehtyä toimenpiteiden suorittamiseen. Työkalut pääsääntöisesti löytyvätkin. Oikein hyvää syksyn jatkoa, eiköhän tässä ollut tietoa monelle muullekin.
    <p>.</p>
  22. #22
    Lainaa (Goofy S @ Loka. 04 2011,23:00) kirjoitti
    Samasta syystä takuu ei enää velvoita käyttämään valtuutettua huoltoliikettä, vaan mikä tahansa asiansa osaava huoltoliike kelpaa.
    Anteeksi, kun sanon nyt suoraan tämän..

    Tuo sinun teksti on minun mielestä vähän väärin, kun ryhmäpoikkeusasetus EI koske moottoripyöriä ainakaan vielä.
    (Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä)

    Autopuolella se on voimassa ja siellä saakin huoltaa missä vain peran pajalla, kun vain tehdään asianmukaisesti hommat, mutta mp puolella pitää edelleenkin käyttää virallisen maahantuojan valtuuttamia korjaamoja.
  23. #23
    näinhän se on *ei käsittääkseni koske MP puolta tuo kanne.

    mutta jos esim. vaikka vaihdepoljin(tai vastaava joka selvästi ei huolloista riipu) katkeaa takuu-aikana ja huollot tehnyt itse niin korvaako takuu uuden vaihdepolkimen? todennäköisesti..

    kukaan ei vielä ole joutunut vääntämään takuu asioista jos huollot itse tai "ei" valtuutettu paja tehnyt?? oma vaittämä on että ei ole joutunut vääntämään, todistakaa vääräksi väittämä
  24. #24
    Lainaa (sammy76 @ Loka. 06 2011,00:09) kirjoitti
    kukaan ei vielä ole joutunut vääntämään takuu asioista jos huollot itse tai "ei" valtuutettu paja tehnyt?? oma vaittämä on että ei ole joutunut vääntämään, todistakaa vääräksi väittämä
    Eipä siitä oikein voi joutua vääntämään, varsinkin kun yhteisluentana tavataan takuuehtoja.
    Uusien Kawojen takuuehdoissa ei ole ehtoa joissa huollot tulisi tehdä "valtuutetuista huoltoliikkeistä". Korkeintaan jonkinmuotoinen suositus.
    Ehtojen mukaan riittää että huoltotoimenpiteet tehdään asianmukaisesti.

    Lukekaapa oman moponne takuuehdot.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  25. #25
    "harmaa" suzukin ostaessa ehtona ensimmäinen huolto (1000km)liikkeessä jotta takuu astuu voimaan, jatkossa ei ollut mitään väliä tekeekö ite vai jossain liikkeessä.Kunhan homma hoidetaan asiallisesti, samat valmiste virhe ja materiaali takuut on voimassa, eli tehdas takuu.
    Mistään väännöistä ei tullut kokemusta, kun ei mitään hajonnutkaan, yhdellä tehtaan takaisin kutsu tarkistuksella kuitenkin kävi ensimmäisen talven aikana.
    Ja hyvin meni kaupaksi vaikka olikin ite huollettu/dokumentoitu ja loppu jäljellä oleva takuu siirtyi uudelle omistajalle kun ilmoitin myyjäliikkeelle uuden omistajan tiedot.
  26. #26
    Nostetaas tämmönen vanha.

    Jep. Eli alla on viimevuonna pakasta repäisty uusi pyörä. Nyt tekisikin mieli ruveta vähän kustomoimaan ko peliä. Mitenkäs tuon tehdastakuun kanssa? Löydänkö itseni kinaamasta takuuasioista jos jotain sattuu laukeamaan? Tyyliin "joo emme korvaa konerikkoa koska sulla on nää eiphängerit tässä...
  27. #27
    Lainaa Nykis kirjoitti Katso viesti
    Nostetaas tämmönen vanha.

    Jep. Eli alla on viimevuonna pakasta repäisty uusi pyörä. Nyt tekisikin mieli ruveta vähän kustomoimaan ko peliä. Mitenkäs tuon tehdastakuun kanssa? Löydänkö itseni kinaamasta takuuasioista jos jotain sattuu laukeamaan? Tyyliin "joo emme korvaa konerikkoa koska sulla on nää eiphängerit tässä...
    Ehdotan, että menet kysymään siitä paikasta, josta pyörän ostit. Sinnehän Sinä sen rikkinäisen pyöränkin kanssa joudut menemään asioimaan.

    Toisaalta puheet on puheita ja porukka kaupoissa vaihtuu, mutta pidän silti luotettavimpana tapana ottaa selvää myyjän asenteista kysymällä myyjältä itseltään. Harva jaksaa joka juttua viedä käräjätuvan kautta ilman äärimmäistä vitutusta. Osittain tämän vuoksi itse nöyrästi kiikutan uuden pyörän merkkiliikkeeseen takuuajan. Ei jaksa vääntää, vaikka olisi oikeassakin.
  28. #28
    Joo. Varmaan parempi unohtaa takuuaikana ropaaminen.. Liikaa liikkuvia osia noissa ehdoissa kuitenkin.
  29. #29
    Itellä ainakin Hondasta lähti ekan talven aikana slipari vaihtoon ja filtteri vaihtu DNA:han, tokan talven aikana lähti katti ja tuli PC V...
    Takuuta on vielä toinen puoli, eli 2 vuotta jäljellä...
    Jos nyt sattuis tulemaan jotain ongelmia, niin kyl itellä ainaki luottamus Hondaan/maahantuojaan on, että jos vika ei mitenkään liity vaihdettuihin osiin, takuu kyllä korvaa...
    Ja eikai tommoseen reilut kolmekymppiä ajettuun Hondaan voi mitään vikaa tullakaan...?
    KTM 1290 Super Duke R '14
  30.  
  31. #30
    Lainaa tete73 kirjoitti Katso viesti
    Itellä ainakin Hondasta lähti ekan talven aikana slipari vaihtoon ja filtteri vaihtu DNA:han, tokan talven aikana lähti katti ja tuli PC V...
    Takuuta on vielä toinen puoli, eli 2 vuotta jäljellä...
    Jos nyt sattuis tulemaan jotain ongelmia, niin kyl itellä ainaki luottamus Hondaan/maahantuojaan on, että jos vika ei mitenkään liity vaihdettuihin osiin, takuu kyllä korvaa...
    Ja eikai tommoseen reilut kolmekymppiä ajettuun Hondaan voi mitään vikaa tullakaan...?
    "Kaikki ei kestä, Honda kestää" Suoraan mainosmiehen sanoin

    Mikään ei ole kuitenkaan niin varmaa kuin epävarma. Eipä montaa reklamaatiota ole ilman kauheeta vääntöä saanut sujumaan. Selvästi koitetaan ensin, että onko sellanen kuluttaja joka heti myöntyy myyjän sanomisiin eli kärsii omissa nahoissaan homman ja noituu itsekseen huonoa tuuriaan. Eikö me suomalaiset osata vaatia tässä asiassa oikeuksiamme tarpeeksi?
    CB K R
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen