Sivu: 15 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51314151617 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 421:stä 450:een 621:sta
  1. #421
    Täällähän on näköjään Vifferinkin omistajat heräilleet talviuniltaan...

    Pari kommenttia aiempiin viesteihin.

    Mulla on Z-Bomb kiinni ja se muuttaa pyörän menohaluja 2. vaihteella selvästi juuri W-P:n mainitsemissa alppinousuissa; enää ei ole juuri ykköstä tarvinnut tiukimpia serpoja lukuunottamatta.
    Menohalut heräävät jo alle 3000 kierroksen eikä tarvitse odotella sinne 5000-6000 kierrokseen.

    Mutuna Z-Bombiin laitettu n. 100 Euroa on kolmen parhaan pyörään asentamani lisävarusteen joukossa.
    Muut kaksi ovat etulokasuojan jatke ja Helibarsit.

    Akku muuten purkautuu itsekseen pikkuhiljaa vaikka olisi irtikin pyörästä.
    Jännitettä ei kannata päästää liian alas tai muuten akun käyttöikä lyhenee.
    Taisi olla 12,4 V se raja, jonka yläpuolella jännitteen pitäisi pysyä.
    Itse otan akun irti ja lataan sen kahdesti talven aikana, 5. kesä lähtee muutaman kk:n kuluttua samalla akulla...
  2. #422
    Tankin kokoa unohtui kommentoida. Samoilla linjoilla m..1958 kanssa. Saksan läpi ajaessa 3-4 tankkausta riittää. Jos matkavauhti on 140-170, niin pyörällä pääsee sen vajaat 300km. Litran parin isompi tankki ei auta mitään motarilla, koska tankkauspisteet on kuitenkin muutamien kymmenien kilometrien välein.
  3. #423
    Ihmisen parhaille ystäville sit tällaisia: http://is12.snstatic.fi/img/978/1288647815638.jpg
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  4. #424
    Vaihdoin viime talvena eteen jouset ja samalla öljyt. Kysyin Bike Worldistä että mikä mahtaa olla oikea viskositeetti iskareihin. Kuulemma 10W. Sitä sitten sisään. Sain ruuvata säätöä aika paljon auki ettei tuntunut liian kovalta. No ajattelin että varmaan jouset ovat sen verran jäykemmät. Nyt syvennyin aiheeseen tarkemmin ja googlasin että mitä mahtaa olla tuo korjaamokäsikirjan suositusöljy KHL 15-10. Törmäsin tällaiseen vertailutaulukkoon: linkki. Eli öljy on 5W. Lisäksi taulukon mukaan 5W öljyjen jäykkyys näkyy vaihtelevan paljon merkeittäin. Tästä voi olla muillekin hyötyä joten ajattelin jakaa.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  5. #425
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoin viime talvena eteen jouset ja samalla öljyt. Kysyin Bike Worldistä että mikä mahtaa olla oikea viskositeetti iskareihin. Kuulemma 10W.
    Teetin talvisäilytyksen aikana ison määräaikaishuollon (48tkm) ja etuiskarien huollon. Piti oikein laskusta katsoa, että mitä öljyä merkkiliikkeen huolto oli käyttänyt. Sinne oli laitettu Bel-Ray Fork-Oil 10W. Saa nyt sitten keväällä nähdä miltä tuo tuntuu
    ex VFR 1200F 2010
  6. #426
    Lainaa YKa kirjoitti Katso viesti
    Teetin talvisäilytyksen aikana ison määräaikaishuollon (48tkm) ja etuiskarien huollon. Piti oikein laskusta katsoa, että mitä öljyä merkkiliikkeen huolto oli käyttänyt. Sinne oli laitettu Bel-Ray Fork-Oil 10W. Saa nyt sitten keväällä nähdä miltä tuo tuntuu
    Minulla on tuota samaa ja sillä ajelin viime kesän. Kävin juuri ostamassa Bel-ray'n vitosta ja meinasin vaihtaa sitä tilalle. Mielenkiintoista sinänsä että tuo Bel-Ray'n vitonen on vähän jäykempää kuin kuin suositus. Motorex'n vitonen menee jo reippaasti jäykemmäs ja pitäisi ottaa 2,5:ttä jos tavoittelisi samaa jäykkyyttä kuin suositus.

    Edit: sikäli kun näihin tietoihin nyt voi luottaa...
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  7. #427
    Arvatkaa mikä on kaikkien aikojen paras sport-tourer?
    Vastaus .
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  8. #428
    Lainaa YKa kirjoitti Katso viesti
    Teetin talvisäilytyksen aikana ison määräaikaishuollon (48tkm) ja etuiskarien huollon. Piti oikein laskusta katsoa, että mitä öljyä merkkiliikkeen huolto oli käyttänyt. Sinne oli laitettu Bel-Ray Fork-Oil 10W. Saa nyt sitten keväällä nähdä miltä tuo tuntuu
    Juurikaan mitään tietämättömänä alustan säädöistä vinkkaan, että kannattaa hakea sitä toimivuutta säädöistä, poiketen ohjekirjasta, siis jousen esikiristys ja paluuvaimennuksen nupikka.

    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Arvatkaa mikä on kaikkien aikojen paras sport-tourer?
    Vastaus .
    Onkohan tuo ähvä joku brittien malli. Kun tuo takapää näyttää toispuoleiselta.
    <p>.</p>
  9. #429
    No eiks tuo koko laite ole vähän "toispuoleinen"....
  10. #430
    Hämää kun tuo toinen kuva on jostakin syystä tehty peilikuvana.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  11. #431
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    jousen esikiristys ja paluuvaimennuksen nupikka.
    Auttaisi säätäjää jos pystyisi passamaan myös sisäänvaimennusta. Vähän ihmetyttää miksi sitä ei ole laitettu mukaan. Tosin kaikkein eniten auttaisi jos joku samanpainoinen osaaja ajaisi pyörällä ja antaisi vinkkejä miten säätää. Nyt passaaminen perustuu vain siihen miten mukavalta ajo tuntuu routapattisella tiellä (kun ensin on ruuvannut staattiset painumat kohdalleen). Minusta muuten parani kun vaihdoin 10W öljyjen tilalle 5W:t. Tosin tämä perustuu vain 21 km kevään ensimmäiseen "lenkkiin" toissapäivänä jonka arvo on vähintään kyseenalainen talvikankeuden jälkeen .
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  12. #432
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    No eiks tuo koko laite ole vähän "toispuoleinen"....
    http://www.mpmaailma.fi/uutinen/poli...yorakalustoaan
    Pittää sitä Karza uskoa mitä ammattilaiset sannoo. En tuon Kimmon, eli Kämmin asiantuntemusta haastaisi - miehen kurssillakin olleena. Ja olihan noista kolmesta uutuusmallista kaksi letkassamme Moto-Sygikseen mennessämme viime syksynä.
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Auttaisi säätäjää jos pystyisi passamaan myös sisäänvaimennusta. Vähän ihmetyttää miksi sitä ei ole laitettu mukaan. Tosin kaikkein eniten auttaisi jos joku samanpainoinen osaaja ajaisi pyörällä ja antaisi vinkkejä miten säätää. Nyt passaaminen perustuu vain siihen miten mukavalta ajo tuntuu routapattisella tiellä (kun ensin on ruuvannut staattiset painumat kohdalleen). Minusta muuten parani kun vaihdoin 10W öljyjen tilalle 5W:t. Tosin tämä perustuu vain 21 km kevään ensimmäiseen "lenkkiin" toissapäivänä jonka arvo on vähintään kyseenalainen talvikankeuden jälkeen .
    Alustan säätämisestä keskustelu on aina arvokasta. Väittäisin, että valtaosa fifferikuskeista ajaa perussäädöillä, kun pienikin tutustuminen aiheeseen parantaa ominaisuuksia, omaan makuun, huomattavasti. Eikähän siihen muuta tarvita kuin nippuside putkeen kiinni laittaen paikallaan ollessa painuman määrittämiseksi. Lenkkiavain jousen esikireyden muuttamiseksi ja talttapäinen rukari paluuvaimennukseen.

    Tuota mietiskelin, että nuo pollarit kun paljon ajaa ja kaikki eripainoisia jne..., säätävätköhän itse mitään jne.
    Kun kokemuksesta tiedän, että tuon takaiskarin säätömahdollisuuksien räplääminen vaikuttaa melkoisesti.
    <p>.</p>
  13. #433
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Tuota mietiskelin, että nuo pollarit kun paljon ajaa ja kaikki eripainoisia jne..., säätävätköhän itse mitään jne.
    En tiedä tuota, mutta sen kuulin että Ari Skog laittoi noihin uusiin pollareiden VFR:iin jäykemmät jouset ja nesteet kun tuli kaikenlaista varustetta painoa lisäämään.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  14. #434
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Äkkiäpäin tulee mieleen että hyvä idea. Luultavasti noidenkin pyörien alusta on tehtaalla keskiarvoistettu jollekin 70-80 kiloiselle kuskille.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  15. #435
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    (bentonin paskalaturin laitoin roskiin ja ctekillä heräs akku eloon; tosin ostin jo uuden)
    elä heitä kukkuvaa laturia roskiin: molemmissa samat toiminnot (tosin en nyt tiiä mikä bentton sulla on?) - eli oksidoitunut & "syväpurkautunut" akku toipuu kyllä "kipinälle" ylläpito- ja "boost-charge" moodilla, mutta ei se uuden (akun) veroiseksi toivu...

    Joo, on se Honu kovasti arvostettu tuossa sport-tourer luokassa, mullakin ollu VFR RC36 & 46 + bläggäri: mutta aikansa kutakin... - eli kohti uusia seikkailuja...
    MAD (mean absolute deviation)
  16. #436
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Kyllä tuolla oli taas mukava pikkulenkkiä heittää.....
    Oli joo, mut mun luustolle aivan liian kylmää! => +15C odotellessa... Niin joo, Vifferissähän onkin aina tuulisuojaa tarjolla, melkein sopiikin tähän vuodenaikaan... Mut tuosta (vanhasta) akusta, jos haluat sen rehabiliteettiin niin soittele...
    MAD (mean absolute deviation)
  17. #437
    Nyt on tullut kurvailtua rojektivifferillä ja muutamat ajelut jaa tullu ohjauksen kanssa pieni tenkkapoo. Elikkä mopon kuljettaminen mutkissa vaatii turhan reilua otetta ja vastaohjausta jaa mielellään vetoa että kääntyy. Suoraan menee kuin juna. Heräskin kysymys että kuinka paljon oletta uskaltaneet pudottaa keulakolmioita keulaputkissa ja onko kukaan vaihtanut takaiskaria ja samalla tullut korotusta perään. Ja miten on vaikuttanu muutos.

    Nykyisellään keulakulma on loiva ja vissiin etujättökin pitkä joka tekee kääntämisestä vallankin tiukissa mutkissa työlästä ja vähän horjuvaa. Ei ihan vastaa sporttista mielikuvaa, menee enempi tonne kustomiosastolle ajotuntuma . Voimalinja on kyllä hieno.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  18. #438
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Benttoni bx1...jämähti ständbyyhyn eikä kukkunu
    Oho, mulla kans Benton FX-1 PRO (tai jotain sinne päin) halus olla vain standy-tilassa. Ei auttanu ku purkaa. Vika löyty napista joka vaihtaa laturin tilaa (MODE). Ei ottanut enää kontaktia. Uusi nappi tilalle ja taas vörkkii. Kiinalaista laatua (VMP).
  19. #439
    Lainaa Timpa kirjoitti Katso viesti
    Oho, mulla kans Benton FX-1 PRO (tai jotain sinne päin) halus olla vain standy-tilassa. Ei auttanu ku purkaa. Vika löyty napista joka vaihtaa laturin tilaa (MODE). Ei ottanut enää kontaktia. Uusi nappi tilalle ja taas vörkkii. Kiinalaista laatua (VMP).
    oho. jämähti xs3600 ctekki. maahantuojallekki ei enää ollu yhteeystietoa. Konkussirfirma?
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  20. #440
    Lainaa amaunu kirjoitti Katso viesti
    oho. jämähti xs3600 ctekki. maahantuojallekki ei enää ollu yhteeystietoa. Konkussirfirma?

    http://www.ctek.com/fi/fi/page/support/warranty ?

    http://www.ctek.com/fi/fi/distributors ?
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  21. #441
    Lainaa amaunu kirjoitti Katso viesti
    oho. jämähti xs3600 ctekki. maahantuojallekki ei enää ollu yhteeystietoa. Konkussirfirma?
    sama homma Ctecin napin kanssa- mistäs uusi modenuppi ? Vifferi vailla virtaa..
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
  22. #442
  23. #443
    Lainaa amaunu kirjoitti Katso viesti
    Suoraan menee kuin juna. Heräskin kysymys että kuinka paljon oletta uskaltaneet pudottaa keulakolmioita keulaputkissa ja onko kukaan vaihtanut takaiskaria ja samalla tullut korotusta perään. Ja miten on vaikuttanu muutos.
    Kyllä tuo minusta kääntyy ihan hienosti. Vasta kun nopeudet ovat 120+ niin alkaa jäykistyä. Kannattaa tarkistaa rengaspaineet että ovat ok. Minusta notkistui myös noilla PP3 renkailla vähän. Ajattelin itsekin kokeilla keulan pudotusta, mutta en uskaltanut. Vaihtaessani eteen jousia laskin ylätulpat auki etupään alas ja tuli lähes etulokariin kiinni. Tiedä sitten meneekö jousi puristettuna ihan niin alas. Jäi sitten kokeilematta. Herkkyyttä suuremmissa nopeuksissa saisi varmaan Dymageilla
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  24. #444
    Lainaa -O- kirjoitti Katso viesti
    sama homma Ctecin napin kanssa- mistäs uusi modenuppi ? Vifferi vailla virtaa..
    Itsellä oli sama vika n. vuosi sitten. Avasin Ctecin ja putsasin napin, jonka jälkeen toiminut ilman mitään ongelmia.
  25. #445
    Lainaa Swampy kirjoitti Katso viesti

    Itsellä oli sama vika n. vuosi sitten. Avasin Ctecin ja putsasin napin, jonka jälkeen toiminut ilman mitään ongelmia.
    Äkkiä tallille rämppäämään...
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
  26. #446
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Laitoin tuon Z-bommin kiinni ja kävin testailemassa maantiellä, motarilla, keskustassa mukulakivillä ja pikkuruuhkassa.

    Oli kyllä todella tasaista menoa verrattuna ilman. Pyörä totteli hyvin ja se rykiminen jäi käytännössä kokonaan pois. Se mua häirinnyt piikki siinä 5000 rpm hävis.

    Suosittelen ainakin tän parin-kolmenkymmenen kilsan testin perusteella. Melkein vois sanoa, että eri pyörä.
    Mikä on Z-bommi?
    <p>.</p>
  27. #447
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Mikä on Z-bommi?
    Huijaa mopon luulemaan olevansa kolmosella vaikka vaihde olisi ygösellä tai kakkosella. Eli poistaa niitä pienten vaihteiden rajoituksia Vifferistä. Ainoa miinus taisi olla se, että vaihdenäyttö näyttää 1-2-3 vaihteilla 3, isommat menee sitten oikein.

    • Eliminates performance restrictions imposed on bike via stock ignition timing in 1st & 2nd gear
    • Can be used by itself or with aftermarket EMS
    • Plugs in-line with GPS (Gear Position Sensor)
    • Street Legal

    http://hardracing.com/BazzazZBomb.htm

    Kyllähän noi ulkomaan foorumit on paljon kehuneet tämän parantavan pyörää.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  28. #448
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Huijaa mopon luulemaan olevansa kolmosella vaikka vaihde olisi ygösellä tai kakkosella. Eli poistaa niitä pienten vaihteiden rajoituksia Vifferistä. Ainoa miinus taisi olla se, että vaihdenäyttö näyttää 1-2-3 vaihteilla 3, isommat menee sitten oikein.

    • Eliminates performance restrictions imposed on bike via stock ignition timing in 1st & 2nd gear
    • Can be used by itself or with aftermarket EMS
    • Plugs in-line with GPS (Gear Position Sensor)
    • Street Legal

    http://hardracing.com/BazzazZBomb.htm

    Kyllähän noi ulkomaan foorumit on paljon kehuneet tämän parantavan pyörää.
    Itse tein homman asentamalla heittokytkimen vaihdetunnistimen väliin. Eli kytkintä napsauttamalla voi vaihtaa kakkosen näytön vitoseksi ja tietone luulee että on vitonen päällä vaikka oikeasti onkin kakkonen. Samalla voi testailla miten paljon tuo vaikuttaa. Ei minusta kovinkaan paljoa vaikka mainostavatkin muuta. Ykkösen rajoitus saa minulla ollakin niin ei turhaan keuli kun availee.
    Eroa on silloin jos pienillä kierroksilla 2000-4000 avaa kaasun täysin auki. Käyttäytymiseen pienillä pintakaasuilla tällä ei ole merkitystä.

    Jos muuten nykii pienellä kaasulla ja käyttäytyy epäsopivasti voi ECU:n perusasetukset resetoida itse. Tällaisen neuvon ovat foorumeilla antaneet: 1. Akku irti (oisko ollut 30 min?) 2. Akku kiinni. 3. Kone käyntiin eikä kosketa kaasuun. 4. Antaa käydä 10 min. 5. Kone seis ja homma on tehty. ECU ilmeisesti jotenkin oppii itse säätämään hapet ja muut kohdalleen ja joskus tämä menee vähän hakoteille. Ei tee muutosta varsinaisiin ruiskukarttoihin ja puree vain pienelle kierroslukualueelle. Kellon joutuu laittamaan uudestaan kohdalleen kun akku on ollut irti.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  29. #449
    Kiitokset!
    <p>.</p>
  30.  
  31. #450
    Voi ne pelit ihan asianmukaisesti laittaa kunnon säätöihinkin .

    .....eikä käydä kaikkia kyöpelinvuoren kikkoja läpi
    tehokkaita liemiä sisältäviä pieniä pulloja myöten
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Sivu: 15 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51314151617 ... ViimeinenViimeinen