Sivu: 17 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 71516171819 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 481:stä 510:een 621:sta
  1. #481
    Lainaa YKa kirjoitti Katso viesti
    Ostin pyörän käytettynä 2012 ja sain mukana 3 avainta mikä lienee määrä joka uuden pyörän mukana tulee. Avaimet näyttävät kaikki alkuperäisiltä tai ainakin ne ovat kaikki samannäköisiä.
    Kaks Honua ostanu uutena vuosina -13 ja -14 ja kummassaki ollu vaan kaks avainta.

    En silti tiedä onko Suomessa joku eri systeemi, että mukaan annetaan 2 vara-avainta käyttöavaimen lisäksi??

    Olisko niin, että sulla on yks avain aikoinaan uusittu ja tuo epäkuntoinen jääny vaan roikkumaan mukaan?
    Ohjekirjassa on juttua noista avaimista ja siitä miten se HISS lastu siellä avaimen sisällä voi hajota.

    Itte en kyllä ressaisi kolmannen avaimen toiminnasta, kun yhdelle niistä on käytännön tarvetta ja yks sitten varalla.
    no se ol vesku täs vaa moi.
  2. #482
    Lainaa veskuvaa kirjoitti Katso viesti

    Olisko niin, että sulla on yks avain aikoinaan uusittu ja tuo epäkuntoinen jääny vaan roikkumaan mukaan?
    Ohjekirjassa on juttua noista avaimista ja siitä miten se HISS lastu siellä avaimen sisällä voi hajota.

    Itte en kyllä ressaisi kolmannen avaimen toiminnasta, kun yhdelle niistä on käytännön tarvetta ja yks sitten varalla.

    Näin se voi tosiaan olla että tuo kolmas on jo kertaalleen uusitun avaimen "jäänne". Kahdella toimivalla kyllä tulee toimeen kun yhtä kerrallaan voi kuitenkin käyttää
    ex VFR 1200F 2010
  3. #483
    10-malli, kait jo selvää. 63 tkm mittarissa, joista itse olen rullannut 51 tkm. Ei ole penkkiä vaihdettu, eikä vaihdeta, kun tuokin toimii hyvin.
    Ainoa pikku hankaluus, koko minulla olon ajan, tuli tänä vuonna Saksan bahnoilla valmistauessani yöajoon. Katkaisijasta kääntäessäni ei pitkät syttyneetkään heti. Muutaman kerran napsauttaessani edes takaisin homma kyllä korjaantui, ja todellakaan, mitään muuta ongelmaa ei ole ollut. Aina on startista lähtenyt kuin kello, talven jälkeenkin kuin palmun alta.
    Hyvä asia on kapeus, jopa suhteellisesti sivulaukkujenkin kanssa vs. moni muu. Osaa arvostaa Keski-Euroopan ja Stadinkin pikku ruuhkissa.
    Ihmeellistä kyllä, mutta jopa 12 h ajo vuorokautta kohden on sujunut suuremmin paikkojen puutumatta, ja ruho on sentään 192 senttiä ja yli 100 kiloa.
    Jep, matka tällä jatkuu, ainakin siihen saakka, kun tulee se uusi tonninen AfricaTwin.
    Miksipä sitä hyvää merkkiä huonompiin vaihtaa.
    <p>.</p>
  4. #484
    Lainaa YKa kirjoitti Katso viesti
    Laitetaanpa tänne kysymys vaikka tämä nyt ei välttämättä nyt juuri pelkästään VFRää koskeva olekaan. Kysyn nyt kuitenkin jos vaikka jollain muullakin olisi kokemusta vastaavasta.

    Aluksi hieman taustaa

    Ostin pyörän käytettynä 2012 ja sain mukana 3 avainta mikä lienee määrä joka uuden pyörän mukana tulee. Avaimet näyttävät kaikki alkuperäisiltä tai ainakin ne ovat kaikki samannäköisiä.

    En ole aivan varma olenko kokeillut kaikkia avaimia koskaan kun yksi noista avaimista on ollut ns käyttöavain.

    Nyt kesällä oltiin reissussa ja tuon käyttöavaimen lisäksi matkustajan taskussa oli varmuuden vuoksi toinen noista kahdesta vara-avaimesta.

    Puolassa yhden huoltoaseman pihalla tuli sitten yllättäen tilanne kun piti pyörää siirtää pikaisesti pois polttoainetäydennystä tuovan säiliöauton alta enkä siinä hässäkässä löytänytkään käyttöavainta mistään. Eihän mitään kun matkalaiselta pyytämään vara-avainta.

    Vara-avaimella sain kyllä tankolukon auki ja virrat tuli päälle normaalisti. Kun yritin startata konetta, niin sepä ei lähtenytkään käyntiin. Startti siis kyllä pyöri, mutta ei lähtenyt käyntiin. No työnsin pyörän parempaan paikkaan ja sitten aloitin ihmettelyt. Kun löysin varsinaisen avaimen, niin pyörä pärähti käyntiin ihan hienosti, mutta vara-avaimella ei vieläkään. Loppumatkasta piti sitten olla tarkkana tuon avaimen kanssa.

    Ilmeisesti tuo liittyy jotenkin käynnistyksenestoon joka ei tunnista tuota yhtä avainta. Maallikon arvaus

    Onko mahdollista saada tuosta yhdestä avaimesta vielä toimiva peli jonkinlaisen uudelleenohjelmoinnin kautta ?

    Jos, niin onko tuo sellainen operaatio minkä vaan Honda dealer / huolto voi tehdä?

    Lappeenrannassa tuo Hondan edustus taitaa olla aika "ohut" tällä hetkellä kun keväällä ainoa tietämäni liike lopetti moottoripyöräbusineksen

    Kyllä sitä kahdellakin avaimella toimeen tulee, mutta kun noita nyt kolme on niin voisihan tuon yhdenkin koittaa saada toimivaksi

    Itse teetin Lappeenrannassa Prisman suutarilla toimivan vara-avaimen vfr 1200:aan. Sutarilla oli jonkinlainen koodin kopiointilaite, jonka hän pani avaimen ympärille virtalukkoon ja ohjelmoi sillä sitten uuden avaimen. On toiminut. Kuljetan silti vanhaa melkein katkennutta avainta silti mukanani kaiken varalta.
  5. #485
    Paljonko on 24 tkm huolto kustantanut?
    Suzuki RGF 125 vm92 (97-99)
    Suzuki Bandit 1200s vm05 (07-09)
    Honda Transalp 700XL vm09 (09-11)
    Honda VFR 1200 vm10 (11-
  6. #486
    Lainaa Timppappa kirjoitti Katso viesti
    Itse teetin Lappeenrannassa Prisman suutarilla toimivan vara-avaimen vfr 1200:aan. Sutarilla oli jonkinlainen koodin kopiointilaite, jonka hän pani avaimen ympärille virtalukkoon ja ohjelmoi sillä sitten uuden avaimen. On toiminut. Kuljetan silti vanhaa melkein katkennutta avainta silti mukanani kaiken varalta.
    Kiitos vihjeestä. Kaksi toimivaa avainta on vielä olemassa eli ihan akuuttia tarvetta tuolle kolmannelle ei ole. Jostain syystä sain pyörän mukana 3 avainta ja siksi ajattelin, että se on "normaali" määrä avaimia uuden pyörän tapauksessa. Pitää kokeilla jossain vaiheessa saako tuon nyt toimimattoman uudelleenohjelmoitua
    ex VFR 1200F 2010
  7. #487
    Lainaa Tim81 kirjoitti Katso viesti
    Paljonko on 24 tkm huolto kustantanut?
    565 € näytti menneen.
    48 tkm:n huollossa ei vaihdettu venttiilikopan kannen tiivisteitä 2 kpl, joista tuli säästöä 152 €, eikä ole vuotoja esiintynyt l. ei tarvitse vaihtaa jokaisessa venojen tarkistuksissa.
    <p>.</p>
  8. #488
    Lainaa M58 kirjoitti Katso viesti
    565 € näytti menneen.
    48 tkm:n huollossa ei vaihdettu venttiilikopan kannen tiivisteitä 2 kpl, joista tuli säästöä 152 €, eikä ole vuotoja esiintynyt l. ei tarvitse vaihtaa jokaisessa venojen tarkistuksissa.
    ompas tyyriit tiivisteet!!!??
    Horo Elää !
  9. #489
    Elämä on.
    Laskusta katsoin tarkalleen, muutoin en ota kantaa.


    Muutoin, 48 tkm huollossa vaihdettiin tulpat ja ne olivat kuin uudet.
    <p>.</p>
  10. #490
    Joo eturenkaankin vaihdossa joutuu jarrusatulat irroittamaan. Manuaali sanoo että pultit pitäisi vaihtaa kun irroittaa. Tuntuu vähän turhalta. Onkohan kukaan vaihdellut. nimim. ainakin viisi kertaa jo aukaissut ilman vaihtoa.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  11. #491
    Eihän nyt tuommosia vaihdella alvariinsa. Kuten ei öljynvaihdossa propun stefaakaan, sitä alumiiniprikkaa.
    Hyvin pitää vaikka vaihtaa joka toisen kerran, harvemminkin. Eihän tuo nyt maksa kuin euron, mutta esimerkkinä asioista joita "turhaan" tiheästi vaihdetaan. Pääasia kun ei tingi öljyn, öljynsuodattimen. ilmansuodattimen, jarrunesteiden ja jäähdytysnesteen säännöllisestä vaihtamisesta ja tietysti jarrupalat kulumisen mukaan.
    <p>.</p>
  12. #492
    HipHei.

    Saksasta sitten ostin kapineen 10tkm /2010 malli. Löytyi oikeanlainen.
    Ekat 600 km ajeltu valkoisella mötikällä ja kyllä vaan passaa, varsinkin täällä Itävallan passoilla. Tankkilaukkua (matalaa sellaista) olen tässä havitellut, muttei vieläkään ole osunut kohdilleen. Louis ja Hermann Gernriche katastettu. SW Motech tai Givi taitaa jäädä vaihtoehdoiksi, melko tyyriitä vaan ovat 90-170 €, mutta kerralla hyvä.

    Onko Damin putkea joku tilaillut ? Laukkujen kanssa kun pitää sopia menemään..
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
  13. #493
    Lainaa -O- kirjoitti Katso viesti
    HipHei.

    Tankkilaukkua (matalaa sellaista) olen tässä havitellut, muttei vieläkään ole osunut kohdilleen. Louis ja Hermann Gernriche katastettu. SW Motech tai Givi taitaa jäädä vaihtoehdoiksi, melko tyyriitä vaan ovat 90-170 €, mutta kerralla hyvä.
    Itse ostin 2014 MP messuilta Kappa RA309 tankkilaukun + merkkikohtaisen kiinnitysrenkaan yhteishintaan 93€. Just sellainen matala malli mikä ei estä näkyvyyttä Naviin tai mittaristoon eikä millään lailla häiritse ajossa.

    Minun tarve oli kesän reissulle saada sellainen tankkilaukku, mihin mahtuu kätevästi kaikki sellainen mikä piti niinsanotusti "olla käsillä" eli passit, kamera, lompakko, kartan paperiversio , ja nopeasti saatavilla esim maksullisten moottoriteiden lipuke + rahat maksuun. Tuon lisäksi laukkuun mahtui toki muutakin (10 L).

    Niin ja laukun piti olla myös helposti ja nopeasti kiinnitettävissä ja irroitettavissa

    Hyvin toimi Kappa eli olen tyytyväinen hankintaan. Givillä ainakin näytti olevan yksi aikalailla samanoloinen
    ex VFR 1200F 2010
  14. #494
    Juurikin tämäntapaista olen katsellut, puhelinta / lompakkoa ym. varten. Tähän saakka tankkilaukku on imaissut muutakin, mutta nyt on hetki luopua siitä ajatuksesta. 15 v. aikana baanoja ajellessa ja rajoja ylittäessä tankkilaukun järjestys on ollut tarkkaan vartioitu salaisuus- maailman geopoliittisen tilanteen huomioon ottaen senkin voidaan järjestää uudelleen.
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
  15. #495
    2015 Väri:



    Edit: löysin vielä toisen kuvan:
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  16. #496
    Joo, komppaan W-P:tä --> tuo kaksivärimaalaus näyttää karmealta kuvassa, tiedä sitten jos luonnossa näkisi.. Ei taida helpolla löytää takaa nostavaa pukkia VFRään, rungosta nostavia kyllä --> kiinnostusta myös täällä, ottaisin keskituen pois...
    Husqvarna 701LR
  17. #497
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Minkälaisia/merkkisiä huoltopukkeja olette käyttäneet ja mistä olette hommannut?
    (Keskiseisontatukea en aio laittaa).

    Pitäis saada etu- ja takapukki tai ehkä koko pyörän keskeltä nostava nostin.

    (VFR discussionista kattelin, mutta oli melko sekalaista seurakuntaa ja siellä lähinnä jenkit laittelevat ostopaikkoja)



    (Tuo 2015 väritys ei kyllä minun mielestäni toimi...itseasiassa aika kauheen näkönen. En ossaa oikein sanoa, mikä tuosta tulee mieleen).
    Ootko kattonut noi Abban nostimet? Itsellä on tuo Suberbike Stand ja siihen saa vielä erikseen tuon Front Lift Armin jos tahtoo keulankin ylös, käytännössä tolla perus ständilläkin nokka nousee jos joku vaan pitäisi takapäätä alhaalla Ainakin tuo Suberbike Stand on todella vakaa nostella Zetorin takapäätä. Pelkkä Suberbike Stand on +100€

    ps. ja juu, ei toimi kaksoisväritys tuossa Vifferissä yhtään niin hyvin kun yksivärinen.

    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  18. #498
    Mulla on ollut tuollainen Abba Superbike Stand käytössä vuodesta 2010 alkaen ilman etupään nostajaa.
    Etupään nostaja taitaa olla uusi juttu Abballa, sitä ei ollut myynnissä silloin, kun itse ostin Abban.

    Abban standi on oikein hyvä ja helppokäyttöinen vehje sinänsä, mutta pieni varoitus kuitenkin tuosta etupään nostajasta lienee paikallaan.

    Katsottuani tuon videon suhtaudun aika skeptisesti etupään nostajaan, koska VFR1200 on hyvin selvästi etupainoinen seisoessaan Abban standissa, eikä eturengas todellakaan nouse maasta pyörää takapäästä kevyesti alas painamalla. Siitä videolla näkyvästä hihnasta saattaa joutua kiskomaan kaksin käsin, jos aikoo saada eturenkaan ilmaan.
  19. #499
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    ps. ja juu, ei toimi kaksoisväritys tuossa Vifferissä yhtään niin hyvin kun yksivärinen.
    (ps. mietin kuumeisesti, mikä mulla pyörii päässä tuon maalauksen kanssa....se oli lasikuituvene, missä on musta myrkkyväri pohjassa.Väriharmoniassa ei vikaa; toteutus jotenkin ...hmmmmm)
    Tässä ihan siistit värit, vähän samanlailla vaan toteutettu kuin tuo yllä:
    Liite 5190
    Njuujuu... äijjjätHei! 12vifferi on ollu aina 2-sävyinen; nyt kun sitä sävypintaa laajennetaan niin vanhojen omistajat yökkää...
    Oikeesti - ens vuoden maalaus = 100% parannus entiseen. Vielä kun keksivät jakaa tuon etuvalon "lexuskatteella" niin avvvot, eli bueno....
    Ja ehkä tuo sävytys pitää laajentaa myös (sivu)laukkuihin -Mut hyvin Hondan maalariosasto rockaa...
    MAD (mean absolute deviation)
  20. #500
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Minkälaisia/merkkisiä huoltopukkeja olette käyttäneet ja mistä olette hommannut?
    (Keskiseisontatukea en aio laittaa).

    Pitäis saada etu- ja takapukki tai ehkä koko pyörän keskeltä nostava nostin
    Itsellä kolmisen vuotta ollu Bursigin keskeltä nostava pukki käytössä.
    Saksasta suoraan valmistajalta tilasin, noin viikossa oli kotona.
    Vähän hintava tuo on hankkia, mutta sen jälkeen riittää kun pyörää vaihtaessa hommaa vain uuden adapterin.

    Tämä sopii myös talvisäilytykseen, saa fillarit ilmaan jos niin haluaa.

    http://youtu.be/4PRxo4hkBrw
    1290SDR
  21. #501
    Lisäsin videon jälkikäteen viestiin.
    Nyt lauantaina kun vein oman z1000sx talliin, niin nostin sen talvisäilön ajaksi ilmaan tolla telineellä
    1290SDR
  22. #502
    Onkos kaikki talviunilla, kun hiljaista on ?

    Damin putkea ajattelin huomenna tilailla, ikäänkuin joululahjaksi..mutta onkos pleksin lisälippaa muuta kuin Hondan itsensä valmistamana ? Tuskin muuta laitan, mutta kunhan kysyn.

    Värityskuvat ylempänä ovat kivat, joten teippiä ja maalia pitää talven aikana hankkia. Ja voishan sen liukkaan satulankin modata / teetättää jossain..ja vanhemman VFR:n vaikka myydä..
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
  23. #503
    Itellä on pari vuotta ollut kiinni se Hondan touring lisäke. Minusta se on toiminut hyvin; ei pyörteitä ja nostaa ja levittää mukavasti virtausta pois tieltä. Nyt sitten vaihdoin tuollaiseen Puig Racing Screen pleksiin. On paremman näköinen kuin kuvassa. Minusta tuo touring lisäke pilaa vähän vfr:n ulkonäköä ja tuo Puig istuu paremmin, mutta nuo on niitä makuasioita. En ehtinyt syksyllä paljon testailla, joten katsotaan nyt keväällä jääkö kiinni.

    Nyt on pyörä jo pukilla ja tarkoitus on tehdä yhtä sun toista huoltohommaa. Ja mitä nyt keksii...
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  24. #504
    No juu, eihän se mikään kaunistus ole, mutta kun kertaalleen menin ajamaan sellasen kanssa, niin saatava se on.

    Yli 200 vauhdeissa mulla on joka laitteessa ollut senverran resonointia ja vipotusta, jottei tuskin paljon haittaa. Vaikkakin tämä uudempi menee kyllä todella huomaamattomasti.

    Mutta jos joku tuntee tarvetta luopua omasta lipastaan, niin yhteyksiä tänne.
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
  25. #505
    Postia Belgiasta odotellessa..
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
  26. #506
    Lainaa jha kirjoitti Katso viesti
    Mulla on ollut tuollainen Abba Superbike Stand käytössä vuodesta 2010 alkaen ilman etupään nostajaa.
    Etupään nostaja taitaa olla uusi juttu Abballa, sitä ei ollut myynnissä silloin, kun itse ostin Abban.

    Abban standi on oikein hyvä ja helppokäyttöinen vehje sinänsä, mutta pieni varoitus kuitenkin tuosta etupään nostajasta lienee paikallaan.

    Katsottuani tuon videon suhtaudun aika skeptisesti etupään nostajaan, koska VFR1200 on hyvin selvästi etupainoinen seisoessaan Abban standissa, eikä eturengas todellakaan nouse maasta pyörää takapäästä kevyesti alas painamalla. Siitä videolla näkyvästä hihnasta saattaa joutua kiskomaan kaksin käsin, jos aikoo saada eturenkaan ilmaan.
    Oliskos mahdollista saada mittoja nostimesta, josko sellaisen kaveri värkkäis, tai mahdollisesti muutaman ? Ellei jengillä ole ajatusta kimppatilaukseen ?

    Tosin tuo ABBA näyttää kohtuuhelpolta tehdäkin, kuulemma.

    -O-

    Edit: Kiitos vastauksista, tellinki valmis.
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
  27. #507
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Saitko jo ?
    Ahh, sain ja postiakin tuli mennä viikolla..kuvat ei tahdo mahtua jostain syystä.
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
  28. #508
    Kun en nyt mopoa ole vaihtamassa, ja jotainhan sitä on tehtävä jokaiseen alkavaan ajokauteen. Porukka täällä kehuu härpäkkeiden tuovan lisää luonnetta mottiin, eli tehoon.Muistaakseni Bone maintsi, että homma onnistuu osaajalta, joka laittaa piuhan kiinni, räplää tietokonettaan ja homma on valmis. Semmoisen nimen muistan, kuin Sami Viittaniemi. Onnistuisikohan se häneltä?
    <p>.</p>
  29. #509
    Teen tässä kolmenkympin talvihuoltoa ja venttiilinsäätöä. Jos joku meinaa tehdä ko. homman niin tässä yksi vinkki. Tein hommat melko tarkkaan korjaamokäsikirjan avulla, mutta etusylinterien venojen säädössä homma helpottuu todella paljon jos irroittaa myös syylarin roikkumaan letkujen varassa. Toinen vinkki. Korjaamokäsikirja neuvoo irroittamaan ruiskutukit. Siinä riittää kun irroittaa kaasuvaijerit ja nostaa tukit pystyyn ja laittaa johonkin roikkumaan.

    Muuten homma on (odotetusti) paljon työläämpi kuin rivinelarissa tai Ducatin V2:ssa joita olen omistanut. Tosin pakoventtiilien säätö on helppoa kun niissä on vanhanmalliset ruuvi/mutterisäädöt keinuvipujen päässä.

    Joku varmaan kysyy pitikö säätää. Aika lähellä oli, mutta kahdessa pakoventtiilissä oli välys toisessa hieman tiukka ja toisessa väljä. Muuten olivat hyvin tavoitearvoissaan.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  30.  
  31. #510
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Keulan huollon (öljyt ja jouset) aion tehdä nyt keväällä. Tässä kaiketi ei mitään erikoista ole vai...
    Onkos kukaan vaihtanut vähän jämäkämpää öljyä tai jäykempää jousta?
    Öölarin jouset on edessä. Oli myös jäykemmät öljyt, mutta vaihdoin takaisin alkuperäiseen jäykkyyteen. Kannattaa muuten olla tarkkana noissa viskositeeteissa. Eri valmistajien ilmoittamat viskot eivät välttämättä ole suoraan vertailukelpoisia jäykkyydessä. Nyt edessä on Bel Ray High Performance Fork Oil 5W, joka vastaa jäykkyydeltään alkuperäisöljyä.

    Oljyn määrän tarkka mittaus vaatii jousien poisoton. Jousien poisotto taas työkalun, jolla jousen voi puristaa kasaan. Tein sen itse, mutta valmiinakin tietysti löytyy. Työkalun täytyy olla aika jämäkkä, jotta kestää puristaa jousen kasaan.

    edit: voi muuten yrittää säätää alkujäykkyyttä myös öljyn määrällä. Pienempi ilmatila kasvattaa alkujäykkyyttä. 5 mm korkeampi öljyn pinta kuulemma jo tuntuu.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Sivu: 17 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 71516171819 ... ViimeinenViimeinen