Sivu: 5 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 621:sta
  1. #121
    Lainaa Waltzu kirjoitti Katso viesti
    No sepä sitte pakkohankinta,jollain
    "sikaflexillä" tai epoxilla luulis pysyvän?
    Eihän sitä ny reikiä viittis uuteen menopeliin tehä

    -MK-
    Laitoin omaan Super Ténéreen etulokarin jatkeen kiinni pelkästään tarralla ja normaalilla muoviliimalla: tästä lisää tapauksesta
    Hyvin on kestänyt paikallaan 15 tkm, josta osa myös rankempaa maastoajoa. Kannattaa putsata pinnat kunnolla ja antaa liiman kuivua puristuksissa riittävän pitkään (n. 24 tuntia).
    BMW R nineT

    Tarinoita: Alppihullun päiväkirja
    Videoita: http://www.youtube.com/user/Alppihullu/videos

    AT-BA-BE-CH-CZ-DE-DK-EE-ES-FI-FR-GR-HR-HU-IT-LI-LT-LU-LV-MC-ME-NO-PL-RO-RS-SE-SK-SLO-TH
  2. #122
    Lainaa JT79 kirjoitti Katso viesti
    Laitoin omaan Super Ténéreen etulokarin jatkeen kiinni pelkästään tarralla ja normaalilla muoviliimalla: tästä lisää tapauksesta
    Hyvin on kestänyt paikallaan 15 tkm, josta osa myös rankempaa maastoajoa. Kannattaa putsata pinnat kunnolla ja antaa liiman kuivua puristuksissa riittävän pitkään (n. 24 tuntia).
    jep, ja muovipintoja liimattaessa kannattaa pintaa rikkoa kevyesti hienolla hiekkapaperilla. Mutta joo, ruuveilla varmaan vaivattomampi ja varmempi; sammase kunhan pysyy...
    T7
  3. #123
    Ekat kilsat takanapäin,kiva laite.
    Woimaa riittää ainakin meikäläisen tarpeisiin,
    oli sitte tehokuoppaa 3-4 tonnin välissä tai ei?!

    Tuli se lokasuojan roiskari äsken laitettua kiinni, jää
    kyl renkaan harja kohdalta pelottavan tähelle rengasta(alle sentti).
    Kuinkas teillä jotka kyseisen härpäkkeen ootte asentanu?

    Onkosta vinkkejä,pitäskö sitä yrittää hieman sitä läpän keskikohdan profiilia muuttaa
    pyöreämmäksi esm. kuumailmapistoolilla?

    -MK-
    White punks on dope!!
  4. #124
    Lainaa Waltzu kirjoitti Katso viesti
    Ekat kilsat takanapäin,kiva laite.
    Woimaa riittää ainakin meikäläisen tarpeisiin,
    oli sitte tehokuoppaa 3-4 tonnin välissä tai ei?!

    Tuli se lokasuojan roiskari äsken laitettua kiinni, jää
    kyl renkaan harja kohdalta pelottavan tähelle rengasta(alle sentti).
    Kuinkas teillä jotka kyseisen härpäkkeen ootte asentanu?

    Onkosta vinkkejä,pitäskö sitä yrittää hieman sitä läpän keskikohdan profiilia muuttaa
    pyöreämmäksi esm. kuumailmapistoolilla?

    -MK-
    Itse ajattelin ensin samaa. Laitoin kiinni tiivisteliimalla (oli puristuksissa tuon 24h). Sitten huomasin, että jatkeen profiili tosiaan hieman kulmikas ja laitoin vielä reunakulmista 1kpl/kulma mukana tulleella ruuvilla kiinni. Jatkeen ja lokarin sauman ulkoreunaa kun katsoo niin mielestäni istuu ihan hyvin. Noilla ruuveilla sitten kuitenkin vähän varmistin, että varmasti pysyy.

    Tuota rakoakin katsoin, mutta aattelin, että rako jos on, niin se riittää. Eri asia jos renkaan profiili joskus vaihdettaessa noin paljon muuttuisi...
    T7
  5. #125
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Itse ajattelin ensin samaa. Laitoin kiinni tiivisteliimalla (oli puristuksissa tuon 24h). Sitten huomasin, että jatkeen profiili tosiaan hieman kulmikas ja laitoin vielä reunakulmista 1kpl/kulma mukana tulleella ruuvilla kiinni. Jatkeen ja lokarin sauman ulkoreunaa kun katsoo niin mielestäni istuu ihan hyvin. Noilla ruuveilla sitten kuitenkin vähän varmistin, että varmasti pysyy.

    Tuota rakoakin katsoin, mutta aattelin, että rako jos on, niin se riittää. Eri asia jos renkaan profiili joskus vaihdettaessa noin paljon muuttuisi...
    Ok, jos muillakin on semmonen mitätön väli renkaaseen.
    Kai se sit on hyvä.
    Istuu kyllä lokasuojan muotoon hyvin,että ei näytä että olis mitenkään
    asennettu vinksalleen/väärin.
    White punks on dope!!
  6. #126
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Huggerin taiteilin kiinni ilman takarenkaan irrotusta. Olihan siinä näpertämistä, mutta meni.
    Niin ja onnittelut myös minulta Waltsulle ja W-P:lle, siisti on peli - ihan cool.

    Sen kuuluisan ECUn eli moottorinohjainyksikön päivityksen teetän parin viikon päästä. Katotaan sitten, että
    vaikuttaako se tosiaan käytännössä mitenkään.
    Operaatio tehtiin perjantaina. Vertailu on hankalaa. Kuitenkin, kyllä nyt onnistuu kaupunkiliikenteessä ajelu todella helposti pienillä nopeuksilla cruísaten. 4:lla 40 kmh ja 5:lla 50 kmh 2000 rpm menee niin nätisti että, ei nyi pätkääkään. Tosin sanotaan, että alle 3000 rpm ei pitäisi paljon ajella, varsinkaan V-tec. Mutta eipä kai se haittaa jos pienet pätkät ajelee.
    Siis parempaan suuntaan mentiin, eli omasta puolesta suosittelen, kun sen ilmaiseksi takuuseen saa.
    Kyllä nyt on ajaminen jouhevaa kaikilla kierroslukualueilla.
    <p>.</p>
  7. #127
    Lainaa Waltzu kirjoitti Katso viesti
    Ok, jos muillakin on semmonen mitätön väli renkaaseen.
    Kai se sit on hyvä.
    Istuu kyllä lokasuojan muotoon hyvin,että ei näytä että olis mitenkään
    asennettu vinksalleen/väärin.
    Välit on pienet ja hyvin toimii.
    Juu kyllä vifferi on erittäin hauska laite ajaa, taittuu mutkiin kuin ajatus, ja kiva on vetää myös kaksi päällä, oli sitä takaiskarin löysyyttä kaksi päällä tai ei. Kuskistahan se sitten on viime kädessä kiinni - miten pärjää...
    <p>.</p>
  8. #128
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Välit on pienet ja hyvin toimii.
    Juu kyllä vifferi on erittäin hauska laite ajaa, taittuu mutkiin kuin ajatus, ja kiva on vetää myös kaksi päällä, oli sitä takaiskarin löysyyttä kaksi päällä tai ei. Kuskistahan se sitten on viime kädessä kiinni - miten pärjää...
    No tämmöselle tissiposkelle vifferi on oikeen raketti.
    Mites se ecun päivitys takuuseen,oliko se vaan sammahteleviin yksilöihin vai
    kaikkiin. Josko tonnin huollossa sais tehtyä?
    Paranis peli entisestään
    Jaa, että ei alle 3 tonnin.
    Minä kun oon tottunu ajeleen lotkottimilla missä punaraja tulee
    vastaan 5 ja puolessa tonnissa

    -MK-
    White punks on dope!!
  9. #129
    Lainaa Waltzu kirjoitti Katso viesti
    Mites se ecun päivitys takuuseen,oliko se vaan sammahteleviin yksilöihin vai
    kaikkiin. Josko tonnin huollossa sais tehtyä?
    Paranis peli entisestään
    Vähän saattavat vaatia taivuttelua että päivittävät jos ei mitään vikaa ole, mutta jos päivitysprosessi on heille tuttu niin varmaan onnistuu seuraavassa huollossa. Älä kuitenkaan odota liikoja lopputuloksesta. Usein pelkkä ECUn resetti auttaa useimpiin ongelmiin (olen ymmärtänyt). Tuo päivitys pitäisi auttaa silloin jos on ollut ongelmia tilanteessa jossa vetää kaasun kiinni kiihdytyksen jälkeen ja sitten avaa uudestaan (ei lähde tasaisesti). Itsellä tuo gardaani aiheuttaa vieläkin nykäisyn kun hitaassa vauhdissa avaa varovaisesti kaasua ilman kytkintä.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  10. #130
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Vähän saattavat vaatia taivuttelua että päivittävät jos ei mitään vikaa ole, mutta jos päivitysprosessi on heille tuttu niin varmaan onnistuu seuraavassa huollossa. Älä kuitenkaan odota liikoja lopputuloksesta. Usein pelkkä ECUn resetti auttaa useimpiin ongelmiin (olen ymmärtänyt). Tuo päivitys pitäisi auttaa silloin jos on ollut ongelmia tilanteessa jossa vetää kaasun kiinni kiihdytyksen jälkeen ja sitten avaa uudestaan (ei lähde tasaisesti). Itsellä tuo gardaani aiheuttaa vieläkin nykäisyn kun hitaassa vauhdissa avaa varovaisesti kaasua ilman kytkintä.
    Ainakin R.M.Heino teki "päivityksen" ihan sujuvasti, kun siitä 24 tkm huollossa mainitsin.
    Kyllä kardaani tietyissä kohden vielä pikkasen nykäsee, juuri kuin Pete mainitsi, ei taida kuitenkaan nykäsemätöntä kardaania prätkiin olla tehtykään. Nykäsi tai ei, hyvin menee, kun sen tietää.

    2.6. on muuten FHRA:n järjestämät vetopäivät Alastarolla, 5 €/veto. Olisi tarkotus mennä kokeilemaan vifferin lähtöä täysillä, mieluummin noin rataolosuhteissa, kuin liikenteessä. Muitakin vifferiläisiä lähdössä?
    <p>.</p>
  11. #131
    Kyselläämpäs täältä arvon virkaveljiltä....
    Semmosta havaintoa tehnyt "pitkien" (+40km)lenkkien jälkeen.
    Normaalisti (kylmänä) liikkeellelähdöt todella pehmeitä
    ja sujuvia.Kytkimen ja kepin toiminta moitteetonta,mutta
    "kuumana" on liikkeellelähdöissä helposti havaittavissa
    pientä nypytystä.
    Ensi vaikutelma oli että kytkin ravistaa kuumana,onko siinä mitään
    järkee jos kylmänä toimii hyvin?
    Vai kasvaako perämurikassa jotkut välykset kun lämpiää?
    Onko muilla vastaavia kokemuksia,vai onko tää nyt taas
    maanantai kappale joka tietysti piti mulle tulla.
    White punks on dope!!
  12. #132
    Lainaa Waltzu kirjoitti Katso viesti
    Kyselläämpäs täältä arvon virkaveljiltä....
    Semmosta havaintoa tehnyt "pitkien" (+40km)lenkkien jälkeen.
    Normaalisti (kylmänä) liikkeellelähdöt todella pehmeitä
    ja sujuvia.Kytkimen ja kepin toiminta moitteetonta,mutta
    "kuumana" on liikkeellelähdöissä helposti havaittavissa
    pientä nypytystä.
    Ensi vaikutelma oli että kytkin ravistaa kuumana,onko siinä mitään
    järkee jos kylmänä toimii hyvin?
    Vai kasvaako perämurikassa jotkut välykset kun lämpiää?
    Onko muilla vastaavia kokemuksia,vai onko tää nyt taas
    maanantai kappale joka tietysti piti mulle tulla.
    Ei tietoa. Joko sitä ei ole, tai asia on niin mitätön, että olisin sen havainnut.
    <p>.</p>
  13. #133
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Ei tietoa. Joko sitä ei ole, tai asia on niin mitätön, että olisin sen havainnut.
    Mullakin toimii kuin unelma.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  14. #134
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Mullakin toimii kuin unelma.
    Mä oon ilonen että jollaki toimii
    Pitäs vissiin lopettaa kaikki harrastaminen kun
    aina mun vehkeissä on jotain vikaa.
    Bemarissa tää olis ominaisuus eikä vika
    Illan ajelun jälkeen päätyisin melkeen kytkimen nypytykseen...
    Ei se ny paha oo,mutta kun kylmänä ei moista tee,ihmetyttää.

    No täytyy ainaki tonnin huollossa mainita asiasta niin jää merkintä
    huoltofirmalle että tää "ominaisuus" on vatkaimessa ollu
    uudesta asti,ettei sitte parin tonnin jälkeen väitetä ett se on kuskin aikaansaannoksia.
    Aika äänekäskin toi kytkin on,en sit tiä liittyykö mitenkään
    onkelmaan.
    White punks on dope!!
  15. #135
    Lainaa Waltzu kirjoitti Katso viesti
    Mä oon ilonen että jollaki toimii
    Pitäs vissiin lopettaa kaikki harrastaminen kun
    aina mun vehkeissä on jotain vikaa.
    Bemarissa tää olis ominaisuus eikä vika
    Illan ajelun jälkeen päätyisin melkeen kytkimen nypytykseen...
    Ei se ny paha oo,mutta kun kylmänä ei moista tee,ihmetyttää.

    No täytyy ainaki tonnin huollossa mainita asiasta niin jää merkintä
    huoltofirmalle että tää "ominaisuus" on vatkaimessa ollu
    uudesta asti,ettei sitte parin tonnin jälkeen väitetä ett se on kuskin aikaansaannoksia.
    Aika äänekäskin toi kytkin on,en sit tiä liittyykö mitenkään
    onkelmaan.

    Yks keino saada tietää onko oma pyörä "viallinen" vai "normaali", on hakea koeajoon vastaava ja verrata niitä keskenään.
    Joku pidempään mallilla ajanut vois kanssa ottaa tyypit.
    Mainitsemaasi nypytykseen en osaa sanoa; täytyy varmaan tarkkailla onko omassa. En ole kyllä mitään huomannut.
    Nyt kylläkin kun sai nuo kaikki talvitamineet rukkasineen pois niin tuntee värinätkin vähän paremmin. Ihan kuin olis eri pyörä alla.
    Mutta edelleen olen erittäin tyytyväinen; suorastaan iloinen pyörävalinnastani...
    T7
  16. #136
    Pitäisikö Sport - luokan pyörän, joka samalla tarjoaa paljon mahdollisuutta Tourungiin olla värinätön jne...,ei minusta.

    Kyllä siinä vähän värinää tuntuu persauksen alla - ja antaa tuntua, nypytyksen tunnistan kokemattomuudeksi, minulla oli neljä kautta XJR, ja eroa on ketju/kardaani toisiovedoissa. Oli totuttelemista kardaanin ominaisuuksiin, nyt menee upeasti, etenkin päivityksen jälkeen - lienee silläkin osuutensa.

    Nykyhinnoila kun vielä on saatavana ylivuotisiakin, niin se on suorastaan halpa, jolloin varusteisiin kannattaa satsata sitten.

    Tuolla Pete kyseli naviska telineistä. Nyt näyttää siltö, että suunnistaminen meikäläisellä uusiutuu ja TomTom menee romukoppaan, kun järjestyi Lumia taskuun. Nappi korvaan ja Bluetooth päälle. Ja ulkom. reissuilla kartta tankkilaukun päälle niin tietää, että missä suunnilleen ollaan. Lumiassa on vielä se eittämättömän hyvä puoli, että Nokia tarjoaa ilmaiset aina varmasti ajantasalla olevat eurooppalaiset kartat, niin ei tarvitse niitä itse päivitellä.
    Niin se tekniikka kehittyy.
    <p>.</p>
  17. #137
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Pitäisikö Sport - luokan pyörän, joka samalla tarjoaa paljon mahdollisuutta Tourungiin olla värinätön jne...,ei minusta.

    Kyllä siinä vähän värinää tuntuu persauksen alla - ja antaa tuntua, nypytyksen tunnistan kokemattomuudeksi.
    Juu,kyllähän näillä kaikennäköisillä kiikkottimilla on tullut jo ajeltua parikymmentä vuotta, että ei tää eka kesä oo.
    Kyllähän mopot värisee,niin värisi edellinen Yammu MT-01 kin.
    Mut nyt ei ollukkaan siitä kyse, vaan kepin/kytkimen muuttuvasta käytöksestä kylmämä/kuumana.

    Aiheesta toiseen onko kukaan laitellut helibareja tahi muita tankon korokkeita (hommasko Pete2 ne helipaarit).
    Tuntuis näin äkkiseltään että toi ajoasento on murhaa (meikän) kaasukäden ranteelle,voihan se olla ranne tottuu
    tahi sitte kuoleentuu pois.
    Nämä pikkuseikat jos jättää huomioimatta niin mopediin kyllä erittäin tyytyväinen,hieno laite.
    White punks on dope!!
  18. #138
    Lainaa Waltzu kirjoitti Katso viesti
    Juu,kyllähän näillä kaikennäköisillä kiikkottimilla on tullut jo ajeltua parikymmentä vuotta, että ei tää eka kesä oo.
    Kyllähän mopot värisee,niin värisi edellinen Yammu MT-01 kin.
    Mut nyt ei ollukkaan siitä kyse, vaan kepin/kytkimen muuttuvasta käytöksestä kylmämä/kuumana.

    Aiheesta toiseen onko kukaan laitellut helibareja tahi muita tankon korokkeita (hommasko Pete2 ne helipaarit).
    Tuntuis näin äkkiseltään että toi ajoasento on murhaa (meikän) kaasukäden ranteelle,voihan se olla ranne tottuu
    tahi sitte kuoleentuu pois.
    Nämä pikkuseikat jos jättää huomioimatta niin mopediin kyllä erittäin tyytyväinen,hieno laite.
    Joo täytyy nyt myöntää että nykäisee kun pintakaasulla lähdet liikkeelle. Mutta ei se kytkimestä minulla tule vaan mieluummin gardaanista (ja ehkä sähköisen kaasun toiminnasta).

    Helipaarit on tullut laitettua. Helppo asentaa tosin ei paljoa jää toleransseja kun tankoa kääntelee ääriasentoihin, mutta riittävästi. Ei kiristä piuhat kun kaapelit laittaa asennusohjeen mukaisesti. Minusta oli hyvä hankinta, mutta paljolti kiinni siitä minkälaisesta ajoasennosta tykkää.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  19. #139
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Joo täytyy nyt myöntää että nykäisee kun pintakaasulla lähdet liikkeelle. Mutta ei se kytkimestä minulla tule vaan mieluummin gardaanista (ja ehkä sähköisen kaasun toiminnasta).

    Helipaarit on tullut laitettua. Helppo asentaa tosin ei paljoa jää toleransseja kun tankoa kääntelee ääriasentoihin, mutta riittävästi. Ei kiristä piuhat kun kaapelit laittaa asennusohjeen mukaisesti. Minusta oli hyvä hankinta, mutta paljolti kiinni siitä minkälaisesta ajoasennosta tykkää.
    Juu,meikä ei oo oikeen tottunu näin sportti vehkeisiin
    Ne on vissiin nämä mitkä hommasit:http://www.helibars.com/product/vfr1200-2010

    Paljonkos toi orkkis stongaan verrattuna nousee,ei se varmaan paljoa (montaa senttiä)
    tarvis niin on jo huomattava ero.Katellaan nyt tää kausi näin,josko sit talvella jumpataan helipaarit
    jos tarvii.
    Näistähän oli jotain sakemanni versioitakin joissa oli aika hyvät säätömahdollisuudet,hinta tais vaan olla
    vielä satkun lisää kun näissä Helipaareis.
    Löyty jotain:http://www.ab-m.de/en/products/multiclip
    http://www.ab-m.de/en/products/super...superbike-kits
    Edittiä: Ei taidakkaan noi multicliponit käydä mutta toi tanko versio käy.Ei vaan oo niin "hieno" ku cliponit.
    Ja taitaa etupumppujen säädötkin jäädä tangon alle....
    Viimeksi muokannut: Waltzu; 10.05.2012 klo 17:03.
    White punks on dope!!
  20. #140
    [QUOTE=Motoristi1958;6052760]Pitäisikö Sport - luokan pyörän, joka samalla tarjoaa paljon mahdollisuutta Tourungiin olla värinätön jne...,ei minusta.



    No ei todellakaan tarvitse olla... itse tarkoitin tuota "eri pyörä alla" nimenomaan positiivisessa mielessä. Nythän vasta kesätamineissa oppii tuota pyörää lukemaan perstuntumalta ja keho sulautuu pyörään kunnolla....


    Tämä on muuten mun ensimmäinen tämän luokan pyörä; aiemmin Varaderolla ajanut ja nyt vasta kolmas kausi menossa. Mikään Guru en siis todellakaan ole.
    Joku viisaampi on mulle kuitenkin opettanut, jotta jos pyörässä paino tulee ranteille tai käsille yleensäkin (oli sitten kyykky tai ei) niin ajoasento on väärä. Keskivartalosta alaspäin tulisi olla niin jäykkänä, ettei paino enää "putoa" käsille.
    Mulla väsyi selkä ja kädet enemmän Varaderolla kuin Vifferillä. No, nämähän ovat aina henk.koht (178cm) mutta näin minulla.
    T7
  21. #141
    Lainaa Waltzu kirjoitti Katso viesti
    Juu,meikä ei oo oikeen tottunu näin sportti vehkeisiin
    Ne on vissiin nämä mitkä hommasit:http://www.helibars.com/product/vfr1200-2010

    Paljonkos toi orkkis stongaan verrattuna nousee,ei se varmaan paljoa (montaa senttiä)
    tarvis niin on jo huomattava ero.....
    Toisessa VFR1200-ketjussa oli juttua Helibarseista jo loppukesästä 2010.
    http://www.moottoripyora.org/keskust...0-V4/page3?#84
  22. #142
    Lainaa jha kirjoitti Katso viesti
    Toisessa VFR1200-ketjussa oli juttua Helibarseista jo loppukesästä 2010.
    http://www.moottoripyora.org/keskust...0-V4/page3?#84
    Ok,kiitoksia lukastaampa se.
    White punks on dope!!
  23. #143
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Tivasin ECUn päivitystä BikeWorld/Brandtista ja sain oheisen vastauksen.
    Tuon perusteella asia lienee niin, että päivitys tehon/momentin muuttamiseksi on huhua ja huuhaata.
    No, ovat ne nykyiselläänkin enemmän kuin riittävät.

    VFR1200 ecun päivitys on tehty poistaakseen ongelmaa mahdollisessa moottorijarrutuksen aikana tapahtuvasta moottorin sammumisesta. Jos näin on teidän pyörän tapauksessa, voidaan päivitys tehdä seuraavan huollon yhteydessä. Jos laitteessa ei ole ko vikaa havaittu, päivitystä ei suoriteta. Tehoa tai vääntökäyrää ko päivitys ei muuta mihinkään suuntaan vaikka joillain keskustelupalstoilla näin onkin raportoitu.

    Ja moottorijarrutuksessa ei kone sammu.
    Itse käytin 1000km (vm-11) huollossa ja pyysin samalla ECU-päivitystä. Päivitystä ei tarvinnut tehdä, koska siinä oli jo kuulemma uusi kartta;ok. Mulla kuitenkin moottorijarrutuksessa sammuu ja herää sitten yhtäkkiä. Onhan ihan v...tun outo fiilis kun on menossa sisään mutkaan moottori nukahtaa ja herää just taittaessa. No, katotaan miten käy. Laitan Jaappanin tehtaille valmistenumeron josko heillä olis siellä tieto onko tehty vai ei....
    T7
  24. #144
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Itse käytin 1000km (vm-11) huollossa ja pyysin samalla ECU-päivitystä. Päivitystä ei tarvinnut tehdä, koska siinä oli jo kuulemma uusi kartta;ok. Mulla kuitenkin moottorijarrutuksessa sammuu ja herää sitten yhtäkkiä. Onhan ihan v...tun outo fiilis kun on menossa sisään mutkaan moottori nukahtaa ja herää just taittaessa. No, katotaan miten käy. Laitan Jaappanin tehtaille valmistenumeron josko heillä olis siellä tieto onko tehty vai ei....
    Vaikuttaa tehdasvialta, esim su. kävin mielipätkälläni joka suurimmalta osin on mutkaa 40 km pituudeltaan, eikä mitään ongelmaa. Moottori toimii kuin ajatus
    Itse asiassa nyt saattoi selvitä pyörän penkin materiaaliksi valittu aine. Goretexillähän se on liukas, mutta nahkaisella ajoasulla sopivan pitävä.
    Nimittäin olen opetellut kaarreajossa pois pahasta tavasta painaa pyörää sisäkaarteeseen päin ja pysyttää omaa vartaloani pystymmässä siihen, että vedän ylävartaloani sisäkaarteeseen päin, jolloin samalla takamuskin siirtyy penkin laitaan päin, jolloin painopiste muuttuu ja pyörä kulkee pystymmässä. Tämän tyyppiseen kaarreajoonhan opetetaan, ihan oikeasti.
    Kun penkin materiaali nahkaisella ajoasulla on tuo, niin se on juuri sopiva pehvan liukumiseen puolelta toiselle, toisaalta säilyttäen pehvatuntuman pyörään. Liukuuhan se Goretexikin, mutta tuntumakin on sitten epämääräinen.
    Hassua, että oik. kaartavat mutkat menevät helpommin kuin vasempaan. Niinpä PR3:n takanakki on vas. puoleiselta pinnaltaan kulunut sentin päähän pinnastaan, kun oik. puolella vastaava on kahden sentin päässä.
    Tässä on oikeoppista kaarre, eng. corner, ajo-opetusta kun käsiotteet jättää huomiotta.

    http://www.youtube.com/watch?v=lSz2edKnu78

    Tässä sitten kämmenetkin ovat oikein.

    http://www.youtube.com/watch?v=0hvHv...feature=relmfu

    Ja tuota mannekiiniakin jaksaa katsella pidempääkin.

    Pyörä nyt on väärän merkkinen, mutta so what.
    Viimeksi muokannut: M58; 15.05.2012 klo 09:08.
    <p>.</p>
  25. #145
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Ja tuota mannekiiniakin jaksaa katsella pidempääkin.
    Selluliitti häiritsi, en pystynyt katsomaan loppuun saakka.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  26. #146
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Selluliitti häiritsi, en pystynyt katsomaan loppuun saakka.
    Mies ei tiedä selluliitista mitään. On paljon OT, joten pysytäänpä T:ssä.
    <p>.</p>
  27. #147
    [QUOTE=Motoristi1958;6055075]Vaikuttaa tehdasvialta, esim su. kävin mielipätkälläni joka suurimmalta osin on mutkaa 40 km pituudeltaan, eikä mitään ongelmaa. Moottori toimii kuin ajatus

    Joku tuolla mainitsi, että se ECU päivitys koskisi myös tuota moottorijarrutuksessa tapahtuvaa nukahtamista. Se tapahtuu vain sillointällöin 2/3 vaihteella jarrutettaessa kun kierrokset on about yli 5000 ja siitä moottorilla jarrutus....
    Sitä ei esiinny esim 4 vaihteella ajettaessa jouhevaa mutkaa ja siinä jarrutettaessa moottorilla

    Nimenomaanhan nuo ECU:ssa havaitut puutteet on juuri tehdasvikoja ja päivityksellä korjattu.....

    No, eilen lähti Jaappaniin kyselyä. Kahtotaan saavatko mitään selvää mun hieroglyfeistä ja vastaavatko yleensäkään...
    T7
  28. #148
    Tulipa käytyä Lontoossa ja siellähän ns. poliisin saattueajoa on paljon, kun luotsaavat kaikenmaailman diplomaatteja ja muita aristokraatteja sujuvasti läpi Lontoon hektisen liikenteen pakottaen muun liikenteen väistämään.

    Lontoon poliisin ylivoimaisesti yleisin pyörä on VFR1200. Ja nimittäin vauhdikkaasti poliisit laskettivat, sitä oli hauska seurata. N. 5 - 6 pyörää oli saattueessa ja pari autoa, semmoisia mustia mersuja jne saatettavina. Ja todellakin vilkkaassa, eli verrattavissa esim stadin Mannerheimintien päiväiseen ruuhkaiseen liikenteeseen.

    Kärjen 1 - 2 pyörää vetivät aina tulevassa risteyksessä eteen sulkien muun liikenteen ja heti jäljempänä olevat pyörät korvasivat nämä ja siirtyivät kärkeen. Kun risteys oli ohitettu, niin sulkijat menivät perään ne. Ja niin se homma hoitui poliisien sujahdellessa väleissä ja kärkeen ja risteyksiin suluttaen muun liikenteen, oli sitten valoristeys tai mikä tahansa risteys. Ja mikäpä oli sujahdellessa, kun tietää sen ketteryyden, näppäryyden, suorituskyvyn, huippuluokan jarrutustuntuman ja kapeuden.

    Muuten ao. poliisin asuväritys oli kyllä huomioväritystä, eli koskahan paikallinen poliisi ryhtyy käyttämään samaa.
    Myös motoristit kautta linjan pääsääntöisesti käyttivät huomioväritystä.

    Olin myös pari viikkoa sitten eräässä SMOTOn tapahtumassa, jossa letkaa veti mp poliisi. Jutustellessamme parkkipaikalla, sanoi VFR1200 hienoksi pyöräksi, hankkisi sellaisen, jos olisi varaa, kaikkihan on suhteellista.
    Kuulemma Suomen poliisille on tulossa myös käyttöön VFR1200.
    <p>.</p>
  29. #149
    Tosiaan...aika ihmeellistä, ettei suomen mp-poliiseilla ole huomioväritystä lainkaan asuissaan ?

    Eikö heidän pitäisi olla esimerrrkkeinä kansalaisille
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  30.  
  31. #150
    Semmonen pikkuinen varoitus, että pyörä kiinnostaa pitkäkyntisiäkin.
    Ollessamme matkalla pyörän lähettyvillä käytiin kuikuilemassa, ja meillä on sentään vilkas omakotialue. Pyörä katoksessa ja aina säilytyspeitteen alla, mm. ettei herätä kiinnostusta.

    Käyntimerkit täysin varmat peitettä oli raotettu. ehkä se, että ohjauslukko, joka oli päällä nyt kuten aina, oli päällä. Ja levylukko oli kiinni.

    Anyway, poliisista neuvoivat tekemään ilmoituksen .- ja tehty on...

    Edit, Ilmeisesti Itärajan takana on kovasti kiinnostusta Honda-merrkkiä kohtaan. Sukulaismies hankki jokin aika sitten Hondan 4-tahti perämoottorin, eikä ehtinyt nauttimaan kuin yhden suven - ja nyysi käynyt. Poliisista sanoivat, että halutuin merkki. Osti sitten amerikkalaisen 2-tahtisen. Sanoivat että ne eivät kelpaa, eikä ole kelvannut.
    Sinänsä sääli, kun joutuu tyytymään merkkiin rosvot huomioiden.
    Viimeksi muokannut: M58; 22.05.2012 klo 16:13.
    <p>.</p>
Sivu: 5 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen