Sivu: 2 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 614:sta
  1. #31
    Lainaa (Pete2 @ Syys. 22 2011,21:20) kirjoitti
    Lainaa (Hercules @ Syys. 22 2011,17:09) kirjoitti
    Öölarin paketti taakse, niin avot; jo toimii. Tottelee säätöjä, on mukavampi ja kestää kuormaa kuin kyytiäkin.
    Etupään paluuvaimennusta tiukkasin pari napsua, niin mielestäni lopputulos oli varsin hyvä.
    Missä tuossa Öhlinsin jousessa on vaimennuksen säätö? Täytyy vissiin ryömiä pyörän alle kääntelemään, jos se on siellä alapäässä niinkuin entisessä Öhlinssissäni oli. Saitko jousen säädön yhtään parempaan paikkaan kuin vakiossa (aika vähän sormille tilaa käännellä)? Istuiko se vaimentimen letkun päässä oleva pönikkä nätisti satulan alle vai mihin jemmasit? Vielä pitää kysyä että onko sinulla vakiojousi vai vaihdoitko jäykemmän?

    Minustakin etupää tuntui hyvältä kunnes ajoin pätkän huonopintaista tietä. Löysäsin sitten edestä vaimennusta 4 napsua, mutta en ole vielä kokeillut mitä vaikutti.
    Se on koko iskari/jousi paketti (mallikohtainen).
    Jousen esijännityksen säätörulla on entisessä paikassa heiposti käytettävissä. Sisäänvaimennuksen säätörulla on oikealla puolella ylhäällä lisäsäiliön päässä ja paluuvaimennuksen rulla iskarin alapäässä jaloilla seisten (vaatii kyykistymään) pyöriteltävissä. Lisäsäiliölle ja jousen säädölle on sarjassa oma kiinnityslevy
    Mallikohtaisesti suunniteltu ja selvillä asennusohjeilla varustettu paketti istuu tosi siististi runkoon. Mukana tulevat kaikki asennukseen tarvittavat vermeet kiinnitysosineen ja pultteineen.
    Ero alkuperäiseen on vakuuttava (parempaan suuntaan)

    PS. Jos jousitus "potkii takaisin" niin apu siihen on paluuvaimennuksen kiristys.
    VFR:n alkuperäisen takajousituksen ongelma on mielestäni nimenomaan vaimennuksen riittämättömyys.
    Etupääkin parani ja meno tasoittui vaimennuksen pienestä kiristyksestä. Jousen jätin alkuperäiseen asentoon.
    Jousituksessa koko paketin on oltava balanssissa, jousi, sisään- ja paluuvaimennus. Silloin homma toimii.
    Yleisperiaate: -Jos pohjaa, niin sisäänvaimennusta tiukemmalle. -Jousen jäykkyyttä ja paluuvaimennusta samaan suuntaan (jäykkä jousi vaatii enemmän vaimennusta).
    Pannaan haisemaan.
  2. #32
    Lainaa (Hercules @ Syys. 24 2011,08:50) kirjoitti
    Yleisperiaate: -Jos pohjaa, niin sisäänvaimennusta tiukemmalle. -Jousen jäykkyyttä ja paluuvaimennusta samaan suuntaan (jäykkä jousi vaatii enemmän vaimennusta).
    Yksi niksi ainakin etuiskarin säätöön, jonka luin jostain on laittaa nippiside iskariputken ympärille. Sitten heittää testilenkin. Tämän jälkeen tarkistaa nippusiteen paikasta paljonko jousitus on liikkunut. Esim. jos vain puolet kokonaisliikeradasta on liian tiukka. Jostain googlaamalla löytyy varmaan parempi ohje.
    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Muista, elät NYT.
    Roppa vanhenee mutta mieli vaan ei...
  3. #33
    Lainaa (Pete2 @ Syys. 24 2011,11:23) kirjoitti
    Lainaa (Hercules @ Syys. 24 2011,08:50) kirjoitti
    Yleisperiaate: -Jos pohjaa, niin sisäänvaimennusta tiukemmalle. -Jousen jäykkyyttä ja paluuvaimennusta samaan suuntaan (jäykkä jousi vaatii enemmän vaimennusta).
    Yksi niksi ainakin etuiskarin säätöön, jonka luin jostain on laittaa nippiside iskariputken ympärille. Sitten heittää testilenkin. Tämän jälkeen tarkistaa nippusiteen paikasta paljonko jousitus on liikkunut. Esim. jos vain puolet kokonaisliikeradasta on liian tiukka. Jostain googlaamalla löytyy varmaan parempi ohje.
    Em. kertoo huonosti tärkeimmästä - Paluuvaimennuksen säädöstä.
    Pannaan haisemaan.
  4. #34
    Lainaa (Hercules @ Syys. 24 2011,08:50) kirjoitti
    VFR:n alkuperäisen takajousituksen ongelma on mielestäni nimenomaan vaimennuksen riittämättömyys.
    Perhana taidat olla oikeassa. Kävin juuri leikkimässä autotallissa tuon takajousituksen paluuvaimennuksen säädön kanssa. Kiersin ruuvia laidasta laitaan, mutta en huomannut vaimennuksessa mitään eroa. Etupää reagoi ihan hyvin mutta toisin taitaa olla takapään kanssa. Minkähän takia ovat tuollaisen laittaneet? CBF:ssä ei ollut alunperin tällaisia säätöjä, mutta edellisessä Ducati Monsterissa oli. Siinä kun ruuvasi säädön pohjaan ei jousitus enää palannut ylös kun takapään painoi pohjaan. Siltä väliltä sitten vain etsi sopivan säädön. Sama oli tietysti tuossa Öhlinsissä jonka laitoin CBF:ään. Saattaa tietää rahanmenoa...
    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Muista, elät NYT.
    Roppa vanhenee mutta mieli vaan ei...
  5. #35
    Lainaa (Hercules @ Syys. 22 2011,17:09) kirjoitti
    Lainaa (Pete2 @ Syys. 20 2011,10:10) kirjoitti
    Oletteko *missä säädöissä pitäneet jousitusta. Ilokseni huomasin että takajousi on aika napakka, joten voi olla että vakiojousella pärjää myös kaksipäällä matkatavaroin(?). Tosin tuo säätörillukka on inhottavan lähellä muovikoteloa, joten sitä on hankala käännellä.

    Ajattelin itse kokeilla ohjesäädöillä mutta löysäsin takajousta vähän eli nyt on 10 napsua 16 napsun sijaan (painan 85 kiloa ilman varusteita), mutta en ole kokeillut vielä. Ainakin "rider sag" oli aika hyvä 35 mm.

    Oletteko laskeneet etupäätä (nostaneet putkien päitä ylemmäs), onko miten herkkä muutoksille?
    Takapään vaimennus ei riitä kuormalla eikä kiiruskyydissä, tai varsinkaan molempien yhdistelmässä. Tuntuu kuin vaimennuksen säädöllä ei olisi mitään vaikutusta. Siksi jousen löysäys tuntuu auttavan, kun jousen ja vaimennuksen suhde paranee. Mutta jos jousta joutuu kiristämään, esim kantavuuden takia, tippuu vaimennus kyydistä ja takapäästä tulee "superpallo".
    Öölarin paketti taakse, niin avot; jo toimii. Tottelee säätöjä, on mukavampi ja kestää kuormaa kuin kyytiäkin.
    Etupään paluuvaimennusta tiukkasin pari napsua, niin mielestäni lopputulos oli varsin hyvä.
    Mistä Öhlinsin paketin hankit ja mitä kustansi koko lysti?
    Kärsiikö kysyä?
    <p>.</p>
  6. #36
    Lainaa (VoihanVihveli @ Syys. 26 2011,09:00) kirjoitti
    Lainaa (Hercules @ Syys. 22 2011,17:09) kirjoitti
    Lainaa (Pete2 @ Syys. 20 2011,10:10) kirjoitti
    Oletteko *missä säädöissä pitäneet jousitusta. Ilokseni huomasin että takajousi on aika napakka, joten voi olla että vakiojousella pärjää myös kaksipäällä matkatavaroin(?). Tosin tuo säätörillukka on inhottavan lähellä muovikoteloa, joten sitä on hankala käännellä.

    Ajattelin itse kokeilla ohjesäädöillä mutta löysäsin takajousta vähän eli nyt on 10 napsua 16 napsun sijaan (painan 85 kiloa ilman varusteita), mutta en ole kokeillut vielä. Ainakin "rider sag" oli aika hyvä 35 mm.

    Oletteko laskeneet etupäätä (nostaneet putkien päitä ylemmäs), onko miten herkkä muutoksille?
    Takapään vaimennus ei riitä kuormalla eikä kiiruskyydissä, tai varsinkaan molempien yhdistelmässä. Tuntuu kuin vaimennuksen säädöllä ei olisi mitään vaikutusta. Siksi jousen löysäys tuntuu auttavan, kun jousen ja vaimennuksen suhde paranee. Mutta jos jousta joutuu kiristämään, esim kantavuuden takia, tippuu vaimennus kyydistä ja takapäästä tulee "superpallo".
    Öölarin paketti taakse, niin avot; jo toimii. Tottelee säätöjä, on mukavampi ja kestää kuormaa kuin kyytiäkin.
    Etupään paluuvaimennusta tiukkasin pari napsua, niin mielestäni lopputulos oli varsin hyvä.
    Mistä Öhlinsin paketin hankit ja mitä kustansi koko lysti?
    Kärsiikö kysyä?
    Jousi/iskaripaketin saa minkä hyvänsä Öhlinssin jälleenmyyjän kautta.
    Hinta oli n.1200€. Ja asennus päälle jos teettää pajalla.
    Pannaan haisemaan.
  7. #37
    Mina kiittää edellistä.
    <p>.</p>
  8. #38
    Lainaa (Köpi @ Syys. 17 2011,19:04) kirjoitti
    Esim. se Akra on vain niin ruma verrattuna vakioon...

    Laukut, jotka RTG paketin mukana tulevat (2 x 29L + 31L = 89 L), eivät ole suuren suuret, mutta niiden kanssa tullee toimeen...pari viimeistä reissua on tehty huomattavasti vähäisemmällä (Diavel 14 + 18 L = 32L)...ja yleensä mukana on ollut liikaakin tavaraa.

    Kahvalämppärit on sellaiset kapineet, että kun niitä ei ole, niitä ei osaa kaivata...ja kun ne on, niitä käyttää ja siunaa että onneksi ne on. Nyt mulla taas vaihteeksi siis on.

    Se etupleksin jatkopala näytti silmään hassulta, mutta ilmeisesti siitä on apua, koska ei pyöritä, eikä turbulenssi-meluakaan ole. Asento on ihan perus keskiasento, muita en ole kokeillut, eikä takapenkiltä ole esitetty asiaan parannuspyyntöjä. Triboseat poisti turhan liukkauden penkistä. Vaikkei se ollut edes ongelma normiajossa, kun vaihtaessa ei synny minkäänlaisita nykimistä ja heiluntaa...kiitos tomaatin.

    Hyvin tuntuu liikkuvan, ei ole edellisen pirun jälkeen edes laiskalta tuntunut...käytännön suorituskyvyssä löytyy, ilman turhaa melua tyhjästä. Bensaa palanut vaihtelevasti yli ja alle viisi litraa, välillä päälle kuusikin...saakelin bensamittarin näyttö vain ei ole kovin lineaarinen...toki jälleen, pirussa ei ole bensamittaria lainkaan...joten turhaa valitusta kenties.

    Etulokarin jatke ja takalokasuoja ostettu, vaan ei vielä asennettu. Eka sade opetti.

    Kyllä mä tällä ainakin ensi kaudella ajan.
    Etulokasuojan jatke ja takalokasuoja.

    Mistäpäin Köpi teki hankintoja?
    <p>.</p>
  9. #39
    Lainaa (VoihanVihveli @ Syys. 27 2011,10:28) kirjoitti
    Etulokasuojan jatke ja takalokasuoja.

    Mistäpäin Köpi teki hankintoja?
    Huomasin muuten että jos haluaa vaihtaa taakse Öhlinsin jousielementin niin asennusohjeessa sanotaan että takahuggeri ei enää mahdu. Tai ainakin vaimennuksen säiliön joutuu virittelemään johonkin toiseen paikkaan mitä Öhlins suosittelee. Tämä niille tiedoksi jotka suunnittelevat vaihtoa.
    "It is not possible to fit the hugger/mud guard
    accessory when you have installed the Öhlins
    shock absorber."

    Tässä kuva asennusohjeesta:




    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Muista, elät NYT.
    Roppa vanhenee mutta mieli vaan ei...
  10. #40
    MotorcycleUsa vertailu. VFR1200 paras.
    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Muista, elät NYT.
    Roppa vanhenee mutta mieli vaan ei...
  11. #41
    Lainaa (Pete2 @ Syys. 28 2011,08:45) kirjoitti
    MotorcycleUsa vertailu. VFR1200 paras.
    Ei muuta kuin
    <p>.</p>
  12. #42
    Lainaa (Pete2 @ Syys. 27 2011,10:45) kirjoitti
    Lainaa (VoihanVihveli @ Syys. 27 2011,10:28) kirjoitti
    Etulokasuojan jatke ja takalokasuoja.

    Mistäpäin Köpi teki hankintoja?
    Huomasin muuten että jos haluaa vaihtaa taakse Öhlinsin jousielementin niin asennusohjeessa sanotaan että takahuggeri ei enää mahdu. Tai ainakin vaimennuksen säiliön joutuu virittelemään johonkin toiseen paikkaan mitä Öhlins suosittelee. Tämä niille tiedoksi jotka suunnittelevat vaihtoa.
    "It is not possible to fit the hugger/mud guard
    accessory when you have installed the Öhlins
    shock absorber."

    Tässä kuva asennusohjeesta:
    Hondan lisävaruste huggeri on paikallaan.
    Ei haitannut yhtään Öhlarin asennusta.
    Ovat olleet täysin sovinnossa keskenään asennuksen jälkeenkin.
    Ihmettelin itsekkin em. mainintaa lisäsäiliön paikan vaihdosta.
    Ovat eri puolella asennuslevyä.
    Pannaan haisemaan.
  13. #43
    Lainaa (Hercules @ Syys. 28 2011,20:00) kirjoitti
    Hondan lisävaruste huggeri on paikallaan.
    Ei haitannut yhtään Öhlarin asennusta.
    Ovat olleet täysin sovinnossa keskenään asennuksen jälkeenkin.
    Ihmettelin itsekkin em. mainintaa lisäsäiliön paikan vaihdosta.
    Ovat eri puolella asennuslevyä.
    Kuva olisi aika kova sana niin näkisi oikeasti miten istuu.



    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Muista, elät NYT.
    Roppa vanhenee mutta mieli vaan ei...
  14. #44
    Oisko täällä kellään laittaa linkkiä ao. pyörän moottorin räj. kuvaan etc.
    Kun mopo kävi nyt 24t km huollossa, niin rupesi kiinnostamaan tämä V4 tekniikka enemmän...
    <p>.</p>
  15. #45
    Lainaa (Pete2 @ Syys. 29 2011,08:47) kirjoitti
    Lainaa (Hercules @ Syys. 28 2011,20:00) kirjoitti
    Hondan lisävaruste huggeri on paikallaan.
    Ei haitannut yhtään Öhlarin asennusta.
    Ovat olleet täysin sovinnossa keskenään asennuksen jälkeenkin.
    Ihmettelin itsekkin em. mainintaa lisäsäiliön paikan vaihdosta.
    Ovat eri puolella asennuslevyä.
    Kuva olisi aika kova sana niin näkisi oikeasti miten istuu.
    En tiedä miten kuvia lisätään, enkä viitsi opetella.
    Sinun pitää vaan uskoa sanaani, tai olla uskomatta.
    Pannaan haisemaan.
  16. #46
    Sori muotoilin pyynnön vähän hassusti. Uskon tietenkin että sopii. Olisi vain kiva nähdä miltä homma näyttää käytännössä ennenkuin tilaan. Kuvien lisääminen on kieltämättä vähän hankalaa, kun pitää ensin tallentaa kuva johonkin paikkaan ja sitten tehdä image -linkki sinne. Ei voi vain suoraan liittää kuvaa sanoman osaksi.
    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Muista, elät NYT.
    Roppa vanhenee mutta mieli vaan ei...
  17. #47
    Kyllä täältä Org:n sivuilta mukavasti tietoakin saa, siitä kun rupesin kyselemään.
    Mutta nyt saattaa tulla kiperä kysymys saada linkkiä.
    Nimittäin VFR1200F:ään korjausmanuaalia esim. Haynesin tapaan.
    Eli lieneekö niin, että HoMoCo on pystynyt panttaamaan tietonsa. Muihin malleihinhan löytyy.



    <p>.</p>
  18. #48
    Lainaa (VoihanVihveli @ Loka. 04 2011,13:08) kirjoitti
    Nimittäin VFR1200F:ään korjausmanuaalia esim. Haynesin tapaan.
    Kaverille tätä yritin googletella, mutta vielä ei löytynyt nettiin vuotanutta sähköistä versiota. Lähin hitti taisi olla tämä: http://www.helminc.com/helm....mtype=N
    hooondaaa
  19. #49
    Lainaa (MrEre @ Loka. 04 2011,13:28) kirjoitti
    Lainaa (VoihanVihveli @ Loka. 04 2011,13:08) kirjoitti
    Nimittäin VFR1200F:ään korjausmanuaalia esim. Haynesin tapaan.
    Kaverille tätä yritin googletella, mutta vielä ei löytynyt nettiin vuotanutta sähköistä versiota. Lähin hitti taisi olla tämä: http://www.helminc.com/helm....mtype=N
    Täällä on juttua aiheesta.
    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Muista, elät NYT.
    Roppa vanhenee mutta mieli vaan ei...
  20. #50
    Itse ostin tällaisen n. vuosi sitten. Huoltomanuaali
    Maksoin 45 taalaa.
  21. #51
    Lainaa (jha @ Loka. 04 2011,18:54) kirjoitti
    Itse ostin tällaisen n. vuosi sitten. Huoltomanuaali
    Maksoin 45 taalaa.
    Oletko ollut tyytyväinen? Juuri tuon manuaalin kansikuvan olen nähnyt toisaalla. Nyt näköjään US$30 olisi hinta.
    <p>.</p>
  22. #52
    Lainaa (Motoristi1958 @ Loka. 05 2011,07:31) kirjoitti
    Lainaa (jha @ Loka. 04 2011,18:54) kirjoitti
    Itse ostin tällaisen n. vuosi sitten. Huoltomanuaali
    Maksoin 45 taalaa.
    Oletko ollut tyytyväinen? Juuri tuon manuaalin kansikuvan olen nähnyt toisaalla. Nyt näköjään US$30 olisi hinta.
    Ihan hyvä opus, taitaa olla kopio Hondan alkuperäisestä jenkkiversion huoltomanuaalista. 45 taalaa sisälsi postikulut.
  23. #53
    Vifferin takapenkkiläisen polvikulma on touringhenkisesti turhan tiukka, riippuu tietysti takapenkkiläisen jalkojen pituudestakin. Jos sattuu vilahtamaan takajalkatappien siirtosarjoja näkösille, niin olisin tiedosta kiitollinen.
    Muutoin tämän topicin anti on ollut mukava. Manuaalinkin tilasin jenkkilästä ja postikuluineen se oli US$45,mutta haukkuu hintansa, kun esim. sitten venttiilien välystarkistuksen voi tehdä itse.
    Vielä kun vaihtaa horn`n eli merkinantotorven sellaiseksi, että takuulla kuuluu, niin hyvä. Vakionahan prätkässä kuin prätkässä on äänion onnetonta piipitystä.
    <p>.</p>
  24. #54
    Lainaa (Motoristi1958 @ Loka. 06 2011,10:12) kirjoitti
    Vifferin takapenkkiläisen polvikulma on touringhenkisesti turhan tiukka, riippuu tietysti takapenkkiläisen jalkojen pituudestakin. Jos sattuu vilahtamaan takajalkatappien siirtosarjoja näkösille, niin olisin tiedosta kiitollinen.
    Yksi mahdollinen:

    Osat löytyy täältä: thurn-motorsport

    Lainaa (Motoristi1958 @ Loka. 06 2011,10:12) kirjoitti
    Vielä kun vaihtaa horn`n eli merkinantotorven sellaiseksi, että takuulla kuuluu, niin hyvä. Vakionahan prätkässä kuin prätkässä *on äänion onnetonta piipitystä.
    Torviasennusartikkeli: Stebel Nautilus



    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Muista, elät NYT.
    Roppa vanhenee mutta mieli vaan ei...
  25. #55
    Kiitoksia Petelle, nuo eivät ole niin tyylikkäät kuin alkup., mutta parin kolmen viikon 5-10t km:n turneella tyyliseikat ovat sivuasia. Eli turneelle nuo voi vaikka vaihtaa, jos ei tyylikkäämpiä löydy.
    <p>.</p>
  26. #56
    Luultavimmin tulee naarmuja tohon vaimentimeen kyytiläisen kengistä, kun menee noin lähelle?
  27. #57
    Lainaa (hidas57 @ Loka. 06 2011,14:45) kirjoitti
    Luultavimmin tulee naarmuja tohon vaimentimeen kyytiläisen kengistä, kun menee noin lähelle?
    Kuva valehtelee enemmän kuin tuhat....
    Jos pyörä on täysin pystyssä niin tapin juuresta alas vedettäessä linja ohittaa vaimentimen lämpökilven. Eivätkä tuollaiset tapit haittaa kuskinkaan jalkojen sijoittumista vaan kyytiläisen jalkaterät vs. kuskin jalkaterät pelittävät hyvin yhteen.
    Vaikka molemmat olisivat "isokenkäisiä"



    <p>.</p>
  28. #58
    Tuo Hondan takalaukku, joka siis ei ole koolla pilattu. Kiinnitin ne mukanatulleet henkselit siihen yläosan alareunaan. Saapi sitten senkin osan tehokkaimmin käyttöön. Sinne mahtuu tiukasti pakattuina esim 2 hlön sadevarusteet, hanskaa ja muuta, ovat sitten muualta pois. Ja pysyvät siellä kun henkselit pitävät.



    <p>.</p>
  29. #59
    Minkälaisia tehoja on VFR1200:sta saatu penkissä mitattua?
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Karza @ Loka. 16 2011,18:23) kirjoitti
    Minkälaisia tehoja on VFR1200:sta saatu penkissä mitattua?
    Olen nähnyt lukuja väliltä 140-150.

    Täällä yksi mittaus

    Täällä toinen.



    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Muista, elät NYT.
    Roppa vanhenee mutta mieli vaan ei...
Sivu: 2 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen