Sivu: 11 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 910111213 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 301:stä 330:een 621:sta
  1. #301
    Tuli Top Sadlleryltä tilaamani istuin. Päällisin puolin todella siistiä jälkeä ja luonnollisesti hieno, kun on itse suunnitellut

    Muoto muuttui huomattavasti muhkeammaksi geeleineen ja etu/takaosa näyttää ainakin jonkinverran leveämmältä (eli aiemmin tilaamani seatcowl ei enää mahdukaan päälle).
    No, tähän asti mielestäni mennyt kaikki loistavasti; sittenhän vasta selviää lopullisesti kun pääsee ajamaan.
    T7
  2. #302
    Kuuluuko teidän viffereistä mitään ääntä kun laitatte virrat päälle? Enkä tarkoita sitä ääntä kun kuuluu alku diagnostiikan aikana. Minulla kuuluu semmoinen pieni ujeltava ääni ja se muuttuu kun käyttää kaasua pohjassa. Ääni siis kuuluu kun moottori ei ole käynnissä. Jonnekin ride by wire systeemiin tuon äänen korvakuulolla paikallistin. Pyörä kyllä käynnistyy normaalisti ja kaasu toimii...
  3. #303
    Lainaa asamoah kirjoitti Katso viesti
    Kuuluuko teidän viffereistä mitään ääntä kun laitatte virrat päälle? Enkä tarkoita sitä ääntä kun kuuluu alku diagnostiikan aikana. Minulla kuuluu semmoinen pieni ujeltava ääni ja se muuttuu kun käyttää kaasua pohjassa. Ääni siis kuuluu kun moottori ei ole käynnissä. Jonnekin ride by wire systeemiin tuon äänen korvakuulolla paikallistin. Pyörä kyllä käynnistyy normaalisti ja kaasu toimii...
    Mulla kuuluu ääni kanssa sellasta "elektronistaujellusta" Mutta en ole sen kummemmin kiinnittänyt asiaan huomiota.
  4. #304
    Bensapumppu varmaankin siellä ääntelee..
  5. #305
    Video VFR1200:n kokoonpanosta Kumamoton tehtaalla.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  6. #306
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Nurkkiin jäi käyttämättömänä Throttlemeister, jos ketäkuta kiinnostaa.
    Kiva peli (tosin melko hintava). On ollut jo useammassa pyörässä. Vinkkinä hankintaa harkitseville: VFR:ään kun tilasin niin kitkapinta ei ollut ihan niin napakka stongan sisäpintaan kuin edellisessä pyörässä, joten pääsi hieman pyörähtämään kun oikein kiristelin. Laittelin siihen sitten sokkatapin ja johan pysyy paikallaan. Eli siis reikä siihen jöötiin joka tulee putken sisälle.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  7. #307
    Kun ei tässä vappuna muutakaan järkevää ole niin.....

    Mikä on helpoin tapa irrottaa takarengas? Onko pakko irrottaa se muovipaneeli ja löystää lambdan vaijeri, ja sitten slipari juuriputkesta auki ja kääntää se sivulle jotta saa renkaan pois.

    Pystyykö vaan ottamaan sliparin pois ja jättää sen roikkumaan lambdan vaijerin varaan? Vaikuttais ainakin iisimmältä?
    T7
  8. #308
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Kun ei tässä vappuna muutakaan järkevää ole niin.....

    Mikä on helpoin tapa irrottaa takarengas? Onko pakko irrottaa se muovipaneeli ja löystää lambdan vaijeri, ja sitten slipari juuriputkesta auki ja kääntää se sivulle jotta saa renkaan pois.

    Pystyykö vaan ottamaan sliparin pois ja jättää sen roikkumaan lambdan vaijerin varaan? Vaikuttais ainakin iisimmältä?
    Itse olen tehnyt niin että olen nostanut pyörän keskituelle ja laittanut pari laudan palaa tuen alle joten takapyörä on noussut ylemmäs. Sitten kun löysää vaimentimen kiinnikettä jolloin se kääntyy vähän sivummas mahtuu rengas tulemaan välistä pois.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  9. #309
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Itse olen tehnyt niin että olen nostanut pyörän keskituelle ja laittanut pari laudan palaa tuen alle joten takapyörä on noussut ylemmäs. Sitten kun löysää vaimentimen kiinnikettä jolloin se kääntyy vähän sivummas mahtuu rengas tulemaan välistä pois.

    Ok, kiitti. Onnistuu siis hyvin ilman vaijerin kanssa leikkimistä. Onkos sulla vielä siinä hollilla takarenkaan pulttien ja etuakselin pulttien momentit?
    T7
  10. #310
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Ok, kiitti. Onnistuu siis hyvin ilman vaijerin kanssa leikkimistä. Onkos sulla vielä siinä hollilla takarenkaan pulttien ja etuakselin pulttien momentit?
    Takarengas 108 Nm
    Eturenkaan akseli 79 Nm
    Akselin pienet lukituspultit 22 Nm

    Manuaali sanoo etuakselin kiristysjärjestyksestä:

    Akseli tiukalle
    Oikean puolen lukituspultit tiukalle
    Etupään pumppaus jarru pohjassa
    Vasemman puolen lukituspultit tiukalle
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  11. #311
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Takarengas 108 Nm
    Eturenkaan akseli 79 Nm
    Akselin pienet lukituspultit 22 Nm

    Manuaali sanoo etuakselin kiristysjärjestyksestä:

    Akseli tiukalle
    Oikean puolen lukituspultit tiukalle
    Etupään pumppaus jarru pohjassa
    Vasemman puolen lukituspultit tiukalle
    Ok, tuossa etuakselin kiristysjärjestyksessä se ilmeisesti "asettuu kohdilleen".
    Hienoo, kiitoksia
    T7
  12. #312
    Löytyykö täältä muita CrossTourerin kuskaajia? Ei niitä ole paljonkaan tien päällä näkynyt, F-malleja sentään aina välillä. Hyvä pyörä, tuntuu juuri oikealta peliltä minulle. Vähän päässyt jo kokeilemaan hiekkatiellä ja radalla, hyvältä tuntuu!
    Husqvarna 701LR
  13. #313
    Tervehdys,
    Hiljaista ollut pitkään tällä foorumilla.Ilmeisesti porukat nauttineet vaan ajamisen ilosta toimivalla pyörällä kuten itekkin,oispa vaan aikaa enempi naatiskella.Onko ollu venttiilin välyksiss
    ä säädön tarvetta kun ootte isommassa huollossa käyneet?Muuta tapahtunu?Saa kattoo,voipi olla tää mopedi on pitkäaikanen kumppani itellä,mitä enempi ajaa sen paremmalta tuntuu erityyppisissä ajoissa.
    <p>VFR 1200F-11/12</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p>
  14. #314
    Moi,

    45 tkm ja -10 malli. Etupään huolto tehty hetki sitten, kirja sanoo öljystä 10 - 15W maahantuoja ei tiennyt kumpi on ensiasennus, laitoin 15w, tuntumana meni jäykemmäksi, vaimennuksen säätö nyt 6 napsua pehmeämmän suuntaan, hyvältä tuntuu.
    Takaiskari vaihdettu takuuna nyt 3:nen! kerran ja tämä pitäisi olla parempi kuin se ensiasennus. Ja kyllähän tämä hyvältä tuntuu, ainakin yksin ajellessa. Tosin tämä kausi oli ed. iskarissa niin, että pikasäätö jämähti kovimmilleen ja kovahan se sitten oli, nyt kun säätöä voi tehdä pehmeälle, niin tasaista kyytia antaa.
    Venat, 24 tkm huollossa yhteen imu- ja yhteen pakoventtiiliin tarkistuksessa osoittautui säädön tarvetta.
    Jarrujen ja kytkimen litkut vaihdettu, maksoi muuten R.M Heino Lahti vajaan 50 € yht. ei todellakaan kande alkaa itse puljaamaan, en kyllä osaiskaan tuota etupäätä, noin niin ku varman päälle.
    Muutoin olen ollut tyytyväinen tähän sporttiseen matkapyörään, kun oppinut ajamaan, niin esim. kylillä voi mainiosti hissutella 6-vaihteella 2000 rpm sen 50 - 60 kmh, ja siitähän se sitten lähtee ylöspäin, sen kun kuskilla on kanttia kääntää.
    Edit, Ja toisinaan on mukava poiketa kestopäällystämättömälle hyväpintaiselle tielle metsän tuoksuista ja järvimaisemista nauttimaan, niin huoleti voi vetää rajoitusten mukaan - ei se raskaalta tunnu, kunhan pitää huolen, ettei löydä itseään ojan pohjasta.
    <p>.</p>
  15. #315
    Moi,
    Onko tuon takajousen säädön jämähtäminen ollut syynä kaikkiin jousipaketin takuuvaihtoihin?Olen merkannut että kiristäessä jousta on aika helvatin tiukka kiertää meinaan on koko keksinnön sijainti.Aukipäin kiertyy melkonätisti.Nyt tuli renkaiden vaihdon jälkeen pehmennettyä jousitusta ja vaimennusta molemmista päistä pikkasen,tuntuu sopivan näille renkaille paremmin.Täytyypi ottaa tarkkailuun tuo takajousen säädin kun seuraavaan kerran kuormaa rojut kyytiin ja ruuvailee kireemmälle.
    <p>VFR 1200F-11/12</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p>
  16. #316
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Kun ei tässä vappuna muutakaan järkevää ole niin.....

    Mikä on helpoin tapa irrottaa takarengas? Onko pakko irrottaa se muovipaneeli ja löystää lambdan vaijeri, ja sitten slipari juuriputkesta auki ja kääntää se sivulle jotta saa renkaan pois.

    Pystyykö vaan ottamaan sliparin pois ja jättää sen roikkumaan lambdan vaijerin varaan? Vaikuttais ainakin iisimmältä?

    pakko kysyy kun ei ymmärrä: mikä on lambdan vaijeri...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  17. #317
    Lainaa Sillälailla kirjoitti Katso viesti
    Moi,
    Onko tuon takajousen säädön jämähtäminen ollut syynä kaikkiin jousipaketin takuuvaihtoihin?
    Onpa hyvinkin ja juurikin näin, eli syystä vaihtui vaimennin kaksi vuotta sitten ja nyt uudestaan ja minulla se jymähti kiinni kuin se kuuluisa paska Junttilan tuvan seinään, mihinkään ei kiertynyt. Kun oireili niin käänsin jäykimmälle, että kaksi päällä pelittää edes jotenkin, voit kuvitella, että yksi päällä oli kuin kivireki!
    Ja todella toivon, että löytyy katetta sille, että valmistaja on paneutunut asiaan ja parantanut koko hoitoa.
    Enempi pystyn kertomaan kun ajan tutut huonokuntoiset mutkapätkät ja etenkin kun rouva on kyydissä.
    Edit, Mitkä kumit?
    <p>.</p>
  18. #318
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    pakko kysyy kun ei ymmärrä: mikä on lambdan vaijeri...
    Vastaan W-P:n puolesta, hän kun on nyt suurissa maisemissa ajelemassa yyberhienon kaveriporukan kanssa.

    Lambda on ajatusvirhe. Siinä karmeassa orggispöntössä on ylemmässä pakoaukossa läppä joka aukeaa vaijerin välityksellä tietyn kierrosluvun jälkeen ja antaa lisää tietä pakokaasuille.
    Läpän kiinni ollessa pakoäänet on toodella hiljaiset - siitä tuo alla oleva "Singerin surinaa"
    <p>.</p>
  19. #319
    Käytiin emännän kanssa koeajamassa -11 1200F ja kyllähän sillä ajeli. Ainoa ongelma, mutta rankka sellainen, oli kyytiläisen istuin ja muutoinkin matkustusmukavuus. Syystä tai toisesta mamma liuku ees taas penkissä pienistäkin kiihdytyksistä ja jarruista.

    Onko vika nyt vain meissä vai onko tuohon jotain kikka kolmosia millä ongelmaa voisi ratkoa?

    Kovasti tekisi mieli vuokrata tällainen alppireissulle, mutta jos jo tasasella maalla housut kuluu puhki penkkiä ees taas sahatessa ni pelkäänpä että huonosti käy keskieuroopan kukkuloilla jossa mäkiä on hieman eri mittakaavassa.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
  20. #320
    Lainaa Jaskala kirjoitti Katso viesti
    Käytiin emännän kanssa koeajamassa -11 1200F ja kyllähän sillä ajeli. Ainoa ongelma, mutta rankka sellainen, oli kyytiläisen istuin ja muutoinkin matkustusmukavuus. Syystä tai toisesta mamma liuku ees taas penkissä pienistäkin kiihdytyksistä ja jarruista.

    Onko vika nyt vain meissä vai onko tuohon jotain kikka kolmosia millä ongelmaa voisi ratkoa?

    Kovasti tekisi mieli vuokrata tällainen alppireissulle, mutta jos jo tasasella maalla housut kuluu puhki penkkiä ees taas sahatessa ni pelkäänpä että huonosti käy keskieuroopan kukkuloilla jossa mäkiä on hieman eri mittakaavassa.
    http://www.ekmpowershop6.com/ekmps/s...s-52-557-p.asp

    tosta vois olla apua.
    Suzuki RGF 125 vm92 (97-99)
    Suzuki Bandit 1200s vm05 (07-09)
    Honda Transalp 700XL vm09 (09-11)
    Honda VFR 1200 vm10 (11-
  21. #321
    Vuokraamosta mammallesi nahkaa ylle alaosaan, niin kain problem. Se orggispenkki on suunniteltu nahalle, ja sillä sipuli. Et kaiketi itse muuta ajattelekaan. Kikka kolmonen on vaikkapa pala keinonahkaa tai aitoa siihen penkin takaosaan ja johan pärjää. Meitill, siis vakioajalla on Triboseat ja Airhawk, ja menty maita ja mantuja ja hyvin toiminut.
    <p>.</p>
  22. #322
    Lainaa Tim81 kirjoitti Katso viesti
    Heh no just tuommonen meillä on, mutta väliaikaisesti vuokrapyörään.
    <p>.</p>
  23. #323
    En aiemmin ymmärtäny tätä "liukas penkki" rutinaa...........
    Kunnes eilen heitin ekan lenkin uusilla sweepin camo (cordura) pöksyillä.
    Meinasin jo satulaan noustessa muljahtaa tallin lattialle
    Eli paljon on housu materiaalista kiinni se liukkaus.Entisissä
    ajohousuissa oli semmonen röpelöinen vinyyli? vahvike hanurissa,
    joka piti vallan mainiosti

    Onko hyviä ehdotuksia ajohousuiksi,sillä noilla Sweepeillä ei todellakaan
    voinut ajaa..
    White punks on dope!!
  24. #324
    Motoristi1958 kerkes väliin.
    Jaa että nahka olis hyvä,tarttee kai lähtee ostoksille...........
    White punks on dope!!
  25. #325
    Lainaa Waltzu kirjoitti Katso viesti
    Motoristi1958 kerkes väliin.
    Jaa että nahka olis hyvä,tarttee kai lähtee ostoksille...........
    No minulla on kolmet pöksyt.
    Ajofarkut - kevlar, joita voi käyttää vain kylällä. Nahkapöksyt, jotka toimii sinällään.
    Rukan tixtexit, joihin housuihin ompelutin sellasen vanhanmallisen persevahvikkeen nahasta.
    Orggispenkki kuskin kannalta on jees, ja toimii pitkissäkin vedoissa mutta vain, kun liukkaus tiedostetaan.
    Edit, nimittäin kuin esim. AjotaitoII:ssa käytiin läpi ajoasentoa ja pyörän hallintaa alavartalolla, niin ei mitään mahdollisuutta ellei perse saa tukevaa otetta penkistä.
    <p>.</p>
  26. #326
    Lainaa Waltzu kirjoitti Katso viesti
    Motoristi1958 kerkes väliin.
    Jaa että nahka olis hyvä,tarttee kai lähtee ostoksille...........
    Siis, ompeluta nahkaa persaukseen, edullisin tapa oikaista ongelma, jos pökät muuten toimii.
    <p>.</p>
  27. #327
    Edit, Mitkä kumit?[/QUOTE]

    Michelin Pilot Power 3.Otin melkein heti tuon servonvaijerin irti servosta joten läppä on auki kokoajan.Tasoittaa käyntiä ja nypytystä sekä höpöttää hiukan eritavalla alle 4000 varvin.Onhan tuo jakkara nahoille tarkoitettu ja tekstiilillä pärjää kun on nahkapala persiissä kuten aiemminkin on todettu.On kyllä helkkarin mukava ajaa myös kakspäällä,ei lopu voima ei:
    <p>VFR 1200F-11/12</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p>
  28. #328
    Lainaa Sillälailla kirjoitti Katso viesti
    Edit, Mitkä kumit?
    Michelin Pilot Power 3.Otin melkein heti tuon servonvaijerin irti servosta joten läppä on auki kokoajan.Tasoittaa käyntiä ja nypytystä sekä höpöttää hiukan eritavalla alle 4000 varvin.[/QUOTE]

    Kiitos tästä tiedosta ja lähtee minultakin ensi tilassa. Mites tuon läpän saa jäämään auki? Onko vaijerissa muuta kummaa, kuin vain nyppäisee päistään irti ja kaapeli nippuun?

    On aika monta ominaisuutta, joihin olen tykästynyt isossa vifferissä, ihan kärkipäässä on voima ja suorituskyky yhdistettynä tasapainoiseen ja tehokkaassen jarrutekniikkaan.

    Minulla on nyt M PR3:set ja niissä on ominaisuus, että toisinaan reilussa kanttauksessa jossain vaiheessa jompikumpi etunen tai takanen ikään kuin sortuu hitusen, onko merkki luistamisen alkamisesta vai mistä ja tapahtuu toisinaan, kun kantti ei ole kovin syvä (jos minä nyt syvään pääsenkään).
    Täytyypi harkita noita PP3:sia.
    <p>.</p>
  29. #329
    Kuuleman mukaan VFR1200F tulee MP-poliiseille käyttöön ensi vuonna.
  30.  
  31. #330
    Paljonkos olette ajaneet PR3:lla ennen vaihtoa?

    Itsellä PR3:t reilun 10tkm jälkeen vielä ihan ajokunnossa.
    Ajattelin vielä ajaa pari tuhatta km ennen vaihtoa.

    Etunen muuten kuluu näköjään nopeammin.
Sivu: 11 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 910111213 ... ViimeinenViimeinen