Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567
Tulokset 181:stä 206:een 206:sta
  1. #181
    tkc.jpg
    Viikossa tulivat, etunen 03/16 ja takanen 47/15 paistettu. Pintaa etusessa 5mm(aika vähän)takasessa 9,5mm
  2. #182
    Terve!

    Edellinen omistaja on säätänyt jousitusta pyörässä mieleisekseen niin miten löydän tehdas asetukset jousitukselle helpoiten? Olisi mukavampaa lähteä etsimään omia säätöjä alkuperäisistä asetuksista.
  3. #183
    Eikö mukana tullut käyttöohjekirjaa? Kai siitä pitäisi löytyä myös jousituksen perussäädöt.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  4. #184
    Ohjekirja on muistaakseni Ruotsiksi ja se taipuu huonosti. Latasin Englanninkielisen ohjekirjan, mutta en oo vielä siihen ehtinyt kunnolla tutustuun. Ajattelin, että jos joltain löytyy joku helppo "nyrkkisääntö" niin saa laittaa.
  5. #185
    Mikä on pielessä etupään iskareissa, kun pre-loadin säätöruuvit eivät sano "klik". Takapään säädöt kyllä sanovat ja siten melko simppeli säätää.
  6. #186
    Se on vaan semmonen. Etuputki on helppo säätää kun näkee säätöruuvit. Takapampussa ei aina niin ovat laittaneet naksut sinne.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  7. #187
    Aijaa... eli on ominaisuus? Olisin ollut lukevani ohjekirjasta, että säätö on 8 klikkiä taaksepäin ääriasennosta... täytyy nyt katsoa luinko oikein.
  8. #188
    Niinnojoo, tosiaan.. Arvaushan tuo omi, voihan siellä naksut edessäkin olla pitäs varmaan olla hiljaa edes niistä mitä ei tiiä...
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  9. #189
    Tuli nyt säädettyä pyörä "comfort" asentoon ja ei voi muuta sanoa, että kyllä on ilo ajella nykyisiä routapatti teitä. Sanoisin, että ajo on kuin taikamatolla päästelisi menemään! 😄 on kyllä erinomainen moottoripyörä. Kaiken maailman kyykyillä ja fightereilla on tullut kärsittyä. Nyt on oikeasti mukavaa ja hauskaa kyytiä!
  10. #190
    Mpssäkin erittäin tärkeä jousituksen mukavuuteen vaikuttava tekijä on joustomatka. Esim maastopolkupyörässä sentinkin ero keulan tai perän joustomatkassa vaikuttaa merkittävästi toimintaan. Sinänsä mielenkiintoista että monen mp-alan lehden testeissä kerrotaan haarukan liukuputkien läpimitta, mutta ei joustomatkaa sentteinä. 150mm joustoa ja siitä ylöspäin tekee mukavan. Tiger oli kyllä todella leppoisa oman nakun jälkeen, harmi etteivät saa näistä kevyempiä kun tulee paljon kaupunkiajoa.
    Ktm 990 SMT 2011
    Street Triple R 2013 ex
    Street Triple R 2011 ex
  11. #191
    Lainaa Striple kirjoitti Katso viesti
    Tiger oli kyllä todella leppoisa oman nakun jälkeen, harmi etteivät saa näistä kevyempiä kun tulee paljon kaupunkiajoa.
    Keveydestä olisi hyötyä muuallakin kuin kaupungissa, ja varsinkin "muualla".
    Voitto seisoo II.jpg
  12. #192
    Kävin sitten Tampereella koeajamassa uuden Explorerin.
    Parannusta on tullut merkittävästi kaasuun, jousitukseen ja varsinkin jarruihin. Kyllä ne Brembon pojat vaan osaa!

    Itsellä on tosiaan tuo 2012 vuotinen malli ja täytyy sanoa, että itse en kyllä vaihda tähän uuteen. Lähinnä sen takia, että tämä uusi on mennyt enemmän sporttiseen ajoasentoon tai ainakin tuntuu siltä. Toki jos tykkää sporttisemmasta otteesta niin tämä on kuin tehty tähän tarkoitukseen.

    Mutta suurin syy miksi en vaihda niin omalla kun ajaa sivutuulessa niin olo on kuin ajaisi tankkia. On vakaa ja jykevän oloinen. Harmi kun saisi kaikki nämä uudet -16 mallin herkut tähän vanhaan koriin. Siinä olisi aika lähellä jo täydellinen pyörä.

    Älyttömän hieno laite kuitenkin tuo -16 mallin Explorer. Tuossa kyllä yhdistyy mukavuus, sporttisuus ja tämän päivän elektroniikka. Onnea niille, jotka ovat kyseisen laitteen hankkineet!
  13. #193
    Rengaspaineen hälytysvalo palaa ja väittää painetta olevan, liian vähän. Ei ole, joten patteri loppu, kuulemma ei voi vaihtaa, vaan on vaihdettava koko yksikkö, hinta kruunuissa 1600/kappale ja tietysti työ päälle. Muistan jostakin lukeeneeni kuvauksen pattereiden vaidosta, täältä en sitä haulla löydä.
    Tosin koko tuo tpsm oli mukana pyörässä, ei sitä kysytty kun sen "Launch kit:in ostin.
    Paljonkohan maksaa Suomessa jos nollaa koko monitori systeemin.
    Viimeksi muokannut: jskanerva; 07.07.2016 klo 10:46.
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  14. #194
    Lainaa jskanerva kirjoitti Katso viesti
    Muistan jostakin lukeeneeni kuvauksen pattereiden vaidosta, täältä en sitä haulla löydä.
    http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...art=75#p387262
    No, se on sitten vaan VOE VOE
  15. #195
    Olen katsellut seuraavaa pyörää ja 14 mallin XC (1200) olisi kaverilla tarjolla.
    Onko kukaan laittanut tuollaiseen "kunnollisia" laukkuja ? Esim. Touratech Zega Pro 2 ? Kokemuksia?
    Onko joku jo kerennyt enemmänkin ajelemaan isolla tiikerillä? Siis esim. yli 50 tkm ?
    Onko ollut murheita ? (Ne 2012 kansijutut olen lukenut).
    No, se on sitten vaan VOE VOE
  16. #196
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  17. #197
    Explorer XC 2014 tuli sitten hankittua. Edelleen kaipailen kokemuksia Touratechin alumiinilaukuista.
    Nyt kiinni on kuitenkin omat laukut ja voisin ostaa sisäkassit niihin jos jollain olisi sellaiset jääneet joutilaiksi.
    No, se on sitten vaan VOE VOE
  18. #198
    Morjensta lajitoverit!
    Explorerilla kerkesin seikkailla vielä loppukesästä 6900 km. Tuosta liki 5000 km tuli kun ajoin pyörän talvisäilöön Unkariin :-) Kotimaassa kerkesin hieman sorateitäkin ajella parina viikonloppuna ennen Euroopan reissua.
    Renkaiksi laitoin Pirellin Scorpion Trail´it. Laukkuina on pyörän omat sivulaukut ja "perinteinen" takalaukku.
    Hyvän tuntuinen pyörä ainakin noin pikaisen tutustumisen pohjalta.
    Kokemuksia niistä alu-laukuista kaipailen edelleen. Nuo pyörän omat ponttoonit nyt on mitä on. Toki niissäkin tavaraa kuljettaa, mutta varmaan on fiksumpiakin laukkuja.


    WP_20160924_042P.jpg
    No, se on sitten vaan VOE VOE
  19. #199
    Lainaa makehut kirjoitti Katso viesti
    tkc.jpg
    Viikossa tulivat, etunen 03/16 ja takanen 47/15 paistettu. Pintaa etusessa 5mm(aika vähän)takasessa 9,5mm
    Eipä tarte toisia TKC70 alle laittaa. Sateella kyllä toimivat vaan kauheen uraherkät ja painon alla sortuvat mutkissa alle. Etunen oli loppu 7000km kohalla ku kuluivat ihan epätasaiseksi. Takasessa oli jäljella vielä melkein puolet. Nyt sit alla Metzeler Tourance. Huomattavasti vähemmän uria seuraava rengas. Kilometrejä näillä alla 3000km.
  20. #200
    Viime elokuun lopussa ostin tuon -14 XC:n. Mittariin on kertynyt 14600 km lisää eli reippaat 49 tkm nyt ajettu.
    Käytyjä maita on kotimaan lisäksi Ruotsi, Viro, Latvia, Liettua, Puola, Slovakia, Unkari, Kroatia, Bosnia, Montenegro, Albania, Makedonia, Slovenia, Itävalta, Italia, Sveitsi ja Saksa.
    Euroopassa jouduin vaihdattamaan taakse jarrupalat kahdesti. Muutamassa tonnissa hävisivät. Olivat varmaankin jotain hieman kevyempiin laitteisiin tarkoitettuja "pehmopaloja". Nyt taas sintteriä paikallaan.
    Pirellin Scorpionit kestivät 13000, mutta en ihan hirveän tyytyväinen ollut niiden pito-ominaisuuksiin. Anakee 3:t seuraavaksi alle.
    Mukava pyörä ajella muutakin kuin työmatkat ja kioskilla käynnit. Parin viikon päästä tarkoitus lähteä Laatokkaa kiertämään.
    No, se on sitten vaan VOE VOE
  21. #201
    Miten Tigerin ja Triumphien huollot yleensäkin toimivat? Vähän marginaalimerkki huoltojen ja ehkä,tarvittavien korjausten kanssa? Kovasti kiinnostaisi tällainen.

    Isossa Teneressä oli muuten Anakee3:t eikä tule enää ikinä minihkään pyörään alle sellaisia.
    XV1900A, XL600V exät XT1200Z, Moto Guzzi California EV, VL800, R1200GS, XL1000V, GSF1250SA, DL650, CBF600S,XL650V, ZR-7, XJ600S
  22. #202
    Kotkassa käytin isossa huollossa, Ruuvikadulla, motoboxiko oli nimi, hyvin toimi, jäi maku että oikeasti välittivät asiakkaasta ja moposta. loppuyhteenvedossa totesin laskun kohtuulliseksi.
    seka-ajossa mitaksen kumit ollut alla ja toimii assullakin.

    Lainaa TLi kirjoitti Katso viesti
    Miten Tigerin ja Triumphien huollot yleensäkin toimivat? Vähän marginaalimerkki huoltojen ja ehkä,tarvittavien korjausten kanssa? Kovasti kiinnostaisi tällainen.

    Isossa Teneressä oli muuten Anakee3:t eikä tule enää ikinä minihkään pyörään alle sellaisia.
  23. #203
    Avasin kardaanin perän täyttöruuvin , roiskahti naamalle pisaroita ts. painetta oli?
    Pyörä oli seisonut ainakin viikon? ajamatta, onkohan syytä huolestua Ei siellä korkissa ainakaan mitään huohotinta ole, BMW: ssä lienee, on jossakin,vaan onko Explorerissa suljettu systeemi, niinkuin Triumpin mp_myyjä kertoi "luulevansa». Englanniksi löysin yhden samanlaisen kokemuksen, vaan en mainintaa venttiilistä?
    Pyörä pelaa niinkuin pitää eikä perä ihmeemmin lämpene. Kaikinpuolin tyytyväinen valintaani, mainio matkapyörä.
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  24. #204
    53 tkm mittarissa 2014 XC:ssä.
    Kohta tulee minulla vuosi täyteen Tiikerillä ajoa ja vajaa 19 tkm on mittariin tullut vuoden aikana. On kyllä mainio pyörä ajella kaikin puolin. Todennäköisesti seuraavakin pyörä saattaa olla samaa mallia hieman nuorempana.
    Pyörästä on kuulunut outo helisevä ääni tyhjäkäynnillä koko minulla olo ajan ja edelliselläkin omistajalla. Huolloissa tuosta oli aiempi omistaja maininnut, mutta asiaa ei oltu noteerattu.
    Ääni on voimistunut matkan varrella ja nyt huoltokin sen jo kuuli. Vika paikantui laturin vapaakytkimeen (decoupler) ja samalla paljastui lisäksi laturin laakeripesän väljyys. Vapaakytkin ja laakeri vaihdettiin, kilinät poistuivat. Nyt odotellaan päätöstä haluaako tehdas osallistua asiaan mitenkään vai saanko maksaa koko homman omasta pussista.
    Onko muilla ollut mitään toimenpiteitä laturin suhteen ?
    No, se on sitten vaan VOE VOE
  25. #205
    Lainaa veekaks kirjoitti Katso viesti
    53 tkm mittarissa 2014 XC:ssä.
    Kohta tulee minulla vuosi täyteen Tiikerillä ajoa ja vajaa 19 tkm on mittariin tullut vuoden aikana. On kyllä mainio pyörä ajella kaikin puolin. Todennäköisesti seuraavakin pyörä saattaa olla samaa mallia hieman nuorempana.
    Pyörästä on kuulunut outo helisevä ääni tyhjäkäynnillä koko minulla olo ajan ja edelliselläkin omistajalla. Huolloissa tuosta oli aiempi omistaja maininnut, mutta asiaa ei oltu noteerattu.
    Ääni on voimistunut matkan varrella ja nyt huoltokin sen jo kuuli. Vika paikantui laturin vapaakytkimeen (decoupler) ja samalla paljastui lisäksi laturin laakeripesän väljyys. Vapaakytkin ja laakeri vaihdettiin, kilinät poistuivat. Nyt odotellaan päätöstä haluaako tehdas osallistua asiaan mitenkään vai saanko maksaa koko homman omasta pussista.
    Onko muilla ollut mitään toimenpiteitä laturin suhteen ?
    Morjesta,
    ..laitteellani ajettu 43tkm ja ei epämääräisiä helinöitä, no käyhän tuo kone kuin hiekkaa olisi kourallinen heitetty
    sisään ja lyöty käyntiin.. ominaisuus kai..
    kyllähän noilla kilometreillä tehtaan pitäisi osallistua kuluihin, uusia vehkeitä ovat vielä.
  26.  
  27. #206
    Lainaa jskanerva kirjoitti Katso viesti
    Avasin kardaanin perän täyttöruuvin , roiskahti naamalle pisaroita ts. painetta oli?
    Pyörä oli seisonut ainakin viikon? ajamatta, onkohan syytä huolestua Ei siellä korkissa ainakaan mitään huohotinta ole, BMW: ssä lienee, on jossakin,vaan onko Explorerissa suljettu systeemi, niinkuin Triumpin mp_myyjä kertoi "luulevansa». Englanniksi löysin yhden samanlaisen kokemuksen, vaan en mainintaa venttiilistä?
    Pyörä pelaa niinkuin pitää eikä perä ihmeemmin lämpene. Kaikinpuolin tyytyväinen valintaani, mainio matkapyörä.
    Joo, painetta siellä tosiaan on. Yllätyksenä tuli minullekin kun roiskahti ja oli takajarrupalat jonkin aikaa lipokkaat kun niillekin öljyä lensi. "Sääntöjen" mukaan ne tietenkin olisi tarvinnut vaihtaa saman tien mutta kyllä ne rasvat sieltä palaneet jo ovat.
    Onhan tuo ylipaine ainakin merkki siitä että perä on tiivis joten eipä sinne mitään ulkopuolista pääse sisällekään. Erityisen hyvä ominaisuus jos paljon tulee märissä olosuhteissa ajeltua, tai vesistöjen ylityksiä.

    Omassa mopossa parin sadan kilsan päästä 50tkm mittarissa eikä mitään suurempia ole ilmaantunut mutta pari ihmetyksen aihetta kuitenkin.
    Runsas kuukausi sitten pitkän ja kostean päivätaipaleen jälkeen seuraavan päivän käynnistyksessä kone piti melko pahaa nakutusta, mielestäni vasemman puolen venttiileistä. Varovaista ajoa kuitenkin runsas kymmenen kilometriä ja ääni oli poissa eikä jälkeen ole ilmaantunut. Sen jälkeen mopo oli huollossakin (48tkm) ja käskin tarkistaa venttiilit mutta siellä kaikki oli kuulema ihan "tikissä". Huollon villi veikkaus oli kuitenkin nokkaketjun aiheuttaneen äänen, vaikkakin se kyllä sijaitsee moottorin oikealla puolella.
    Omituista on myös että joka kesä saa kiristää ohjauslaakeria. Tekee sen sitten huoltoliike tai itse niin jossain vaiheessa kesässä, viimeistään jossain nimismiehen kiharoissa huomaa/tuntee välyksen ohjauksessa. Tuo vaan pitää oppia että ainakin reissuja ennen tarkistaa ja/tai kiristää laakerin.

    Aika erikoinen episodi sattui huollossa mopolle. Mopo siis päivän huollossa ja iltapäivällä soittivat että voi tulla hakemaan, vajaan tunnin päästä lähdettinkin mopoa hakemaan mutta matkalla tuli soitto että "komento takaisin". Jostain syystä moottori oli alkanut nostamaan kierroksia hallitsemattomasti aina käynnistettäessä joten ottivat aikalisän seuraavaan aamupäivään. Olivat sen verran uudestaan purkaneet että olivat päässeet ruiskun servoon käsiksi, mitään vikaa ei löytynyt mutta epäilivät jonkin ylimääräisen "objektin" kiven tai jotain päässeen johonkin väärään paikkaan ja aiheuttaneen häiriön. Oli sieltä jostain ainakin yksi sudenkorento löytynyt.

    Ihme juttuja kuitenkin kaiken kaikkiaan...
Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567