Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 198:sta
  1. #1
    Edit: Omistuksessa 10.9.2011 - 9.9.2012 ja 9588km.

    Kauden lopun piristykseksi piti vaihtaa pyörää. *

    Talliin tuli vm. 2006 BMW R1200S, ns. Suomipyörä jolla ajettu vasta vajaat 18tkm. Huollettu enemmän kuin ajettu.

    Vakio- tai lisävarusteina löytyy pyörästä ainakin Akrapovicin äänenvaimennin, Öhlins alusta, ABS jarrut teräspunosletkuin, kahvalämppärit, vaihdenäyttö, rangenäyttö kun bensa vähissä, musta MRA tuplakupla pleksi ja ilmeisesti leveämpi takavanne kun on 190 rengas.

    Vaikuttaa pirteämmältä ja paremmin toimivalta moottorin osalta kuin aiemmin koeajamani yksilö. En tiedä mistä johtuu, tuskin äänenvaimentimesta pelkästään. Vilkkusysteemistä en pidä, mutta siihenkin varmaan tottuu.

    Vaihtoajatus varmistui koeajon jälkeen ja siihen vaikutti ehkä eniten se, että pyörä toi mieleen yhden hauskimmista pyöristäni, eli Yamaha TRX850:n, mutta tehokkaampana ja muutamilla muilla parannuksilla. Lisäksi tuo moottorin osoittautuminen muistoa paremmaksi, kardaanivetoisuus ja kahvalämppärit miellyttivät. Plussaa myös Harrikkaa isommasta tankista ja mukavammasta penkistä. Jalat on yllättävää kyllä mukavammin myös mitä H-D:ssä, mutta niska ja kädet tietty huonommin.

    Hiukan kahden vaiheilla tuon raidoituksen kanssa. Itse pidän tuosta keltaisesta väristä ja mietin raitojen poistamista, mutta askarruttaa jos eivät lähde kivuttomasti tai jättävät jälkiä.
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 03.05.2014 klo 23:57.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  2. #2
    ONNITTELUT! Todella hieno valinta ja varmasti mahtava ajaa.

    Teippailuissa tosin jollain on karannu pikkasen mopo käsistä. Eli lähtöidea on ollu sinällään ihan hyvä, tuo keltanen tarvisi jotain keventävää tehostetta kylkeensä. Toteutuksessa idea on sit valitettavasti kuitenkin kadonnut...
    Mun silmään raitaa on läiskitty aivan liikaa sinne minne on vain osattu teipata. Lisäksi raidat näyttävät olevan eri paksuisia eri kohdissa, erilaisilla väleillä keskenään, ja raitojen lisäksi on muitakin muotoja käytetty jne. Eli pikkasen näyttää minestronekeitolta koko soppa tällaisenaan.

    Mä lähtisin ihan uusiksi tuon idean kanssa liikenteeseen, kohtahan sulla on tässä talvi aikaa suunnitella. Simppeli ja pyörän muotoihin sopiva raidotus tai muu kuviointi tavoitteena. Tosin tämä on taas vain mun mielipide, jos itse pidät tuosta niin eihän muulla ole lopulta yhtään mitään väliä!

    Onnea vielä kerran, muakin on aina tämä ko. malli kiinnostanu. Eikä muuten varmaan tule montaa tässä maassa vastaan! *



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  3. #3
    Täältä myös onnittelut ! Silloin aikoinaan kun tämä boxerin ässä-malli tuli markkinoille ja se piti tietysti het koeajaa jäi päällimmäisenä ja välittömänä ajatuksena, jollaista en vielä muista pärristä ole saanut, että:
    käy kuin tiukka nahkahansikas käteen !
  4. #4
    Onnittelut, ässä on hieno pyörä, itse ainakin olen pitänyt kuin hullu puurosta. Mun yksilö on samoilla spekseillä kuin sun, tosin mulla on vielä vakioputki kiinni (ja pysyykin toistaiseksi).

    Mun pyörä oli myös keltainen, mutta en oikein päässyt sinuksi sen kanssa, eniten otti silmään harmaa keulakate ja tankin keskisoiro... Meinasin että olisin värjäyttänyt ne keltaiseksi ensi talven aikana, mutta sitten osui Saksan egaystä silmään kohtuulliseen hintaan mustat perä- ja sivukatteet. Ja hetken päästä loputkin, joten nyt pyörä on musta.

    http://personal.inet.fi/private/w3/r...821_black1.jpg



  5. #5
    aikas nätti mustana
    563+
  6. #6
    Lainaa (Yamaha1 @ Syys. 11 2011,16:25) kirjoitti
    Mun silmään raitaa on läiskitty aivan liikaa sinne minne on vain osattu teipata.

    Mä lähtisin ihan uusiksi tuon idean kanssa liikenteeseen, kohtahan sulla on tässä talvi aikaa suunnitella. Simppeli ja pyörän muotoihin sopiva raidotus tai muu kuviointi tavoitteena. Tosin tämä on taas vain mun mielipide, jos itse pidät tuosta niin eihän muulla ole lopulta yhtään mitään väliä!

    Onnea vielä kerran, muakin on aina tämä ko. malli kiinnostanu. Eikä muuten varmaan tule montaa tässä maassa vastaan! *
    No nyt kun sanoit niin onhan tuo vähän sekava.. Se varmaan muakin ottaa silmiin, vaikken sitä tajunnut itse.

    Pitää miettiä talvella mitä tehdä, mutta noi polvien paikkojen raidat jäänee ainakin, koska suojaavat tankkia.

    Mulla tosiaan näyttää tulevan talliin nykyään näitä marginaalimalleja. Outo homma, vissiin oudot mieltymykset. *

    Edit: S&S mua taas on aina kiehtonut R1200S keltaisena. Siitä asti kun ekan näin. Eka koeajo oli tosiaan pettymys ja siksi tän ajaminen olikin niin positiivinen yllätys. En tiedä mikä sen aiemman moottorissa kipuili. Ton rinnalle talliin haluaisin Dakar Gelb värisen E36 3,2 M3:n. *

    Edit2: Ainiin. Saakos noita takavilkunlaseja kirkkaina? Toinen kysymys, kun en ole ehtinyt manuaalia lukea. Onko tuossa muuta kuin moottoriöljyt? Siis onko enskaöljyjä? Kuivakytkinhän tuossa on.

    Ja nyt kun katoin S&S:n kuvan uudelleen niin taitaa olla vilkunlaseja. Mistäs saisi helpoiten / halvimmalla?



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  7. #7
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 11 2011,23:35) kirjoitti
    Lainaa (Yamaha1 @ Syys. 11 2011,16:25) kirjoitti
    Mun silmään raitaa on läiskitty aivan liikaa sinne minne on vain osattu teipata.
    No nyt kun sanoit niin onhan tuo vähän sekava.. Se varmaan muakin ottaa silmiin, vaikken sitä tajunnut itse.
    Ei kyllä istu minunkaan silmään tuo teippaus vaikka itsellä myös kelta/musta puimuri tallissa (tosin K-etuliitteellä). Tuossa Googlen kuvahaun löytämä photoshoppaus aiheesta, voisi toimia mustanakin eikä varmaan ihan mahdoton toteuttaa.

    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 11 2011,23:35) kirjoitti
    Ja nyt kun katoin S&S:n kuvan uudelleen niin taitaa olla vilkunlaseja. Mistäs saisi helpoiten / halvimmalla?
    Motorradzubehör Hornig tai Wunderlich on kait ne tavallisimmat paikat mistä tulee hankittua bemariin tavaraa. Viimeksimainitun tuotteita saa myös Motodeal.fi kautta jos haluaa asioida suomeksi. Itse tilannut sieltä pari kertaa ja ihan hyvin hommat toiminu, hinnat ovat olleet suurinpiirtein samat kun saksan hinnat + posti.
  8. #8
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 11 2011,23:35) kirjoitti
    Edit: S&S mua taas on aina kiehtonut R1200S keltaisena. Siitä asti kun ekan näin. Eka koeajo oli tosiaan pettymys ja siksi tän ajaminen olikin niin positiivinen yllätys. En tiedä mikä sen aiemman moottorissa kipuili. Ton rinnalle talliin haluaisin Dakar Gelb värisen E36 3,2 M3:n. *

    Edit2: Ainiin. Saakos noita takavilkunlaseja kirkkaina? Toinen kysymys, kun en ole ehtinyt manuaalia lukea. Onko tuossa muuta kuin moottoriöljyt? Siis onko enskaöljyjä? Kuivakytkinhän tuossa on.

    Ja nyt kun katoin S&S:n kuvan uudelleen niin taitaa olla vilkunlaseja. Mistäs saisi helpoiten / halvimmalla?
    Mä olisin halunnut puna-hopean, mutta valinnanvaraa oli aika vähän, etenkin kun halusin mahdollisimman vähän ajetun... Eikä vastaan tullut (oikein hinnoiteltua) puna-hopeaa katesarjaakaan tossa kun innostuin värinvaihdosta. Ja kuten sanottu, se keltainen on ok, mutta ne harmaat osat ei sopineet mun värisilmälle.

    Bokseri ymmärtääkseni paranee kilometrien myötä, lisäksi säädöt vaikuttavat, oman ässäni käytös parani ekan huollon jälkeen eli olisko läppärunkojen synkka ollut pielessä. Alkuperäisputkisto kuulostaa sen verran tukkoiselta, että luulen tuon akran pöntönkin vaikuttavan pirteyteen jonkin verran...

    Mä hommasin kirkkaat vilkulasit ebay.de:stä, tarjosin sen verran alakanttiin etten usko että olisi mistään löytynyt halvemmalla. Asennusvinkiksi että ainakaan takavilkunlaseja ei kannata kiristää himolla, ovat aika haurasta tavaraa.

    Enskaöljyjä ei ole, mutta vaihteistossa on erilliset öljyt ja lisäksi tietty peräöljy. Etenkin peräöljy kannattaa vaihtaa, jollet tiedä milloin viimeksi on vaihdettu (jokaisen bemumiehen kuuluu murehtia perästä *)... 2006:ssa on "ikuinen perä" eli siinä ei ole tyhjennysproppua ja kuulopuheiden mukaan joudut irrottamaan takavanteen ja tiputtamaan perämurikan alanivelen varaan että saat valutettua öljyt pois tarkastusreiästä. Itse teetätin tonnin huollossa kaikkien liemien vaihdon, seuraavan kerran sitten itse.



  9. #9
    Koeajoin tuommoisen silloin, kun tuli markkinoille. Oli ihan hyvä peli ajaa. Tosin moottori oli vahva pettymys; siinä kohtaa kierrosaluetta, kun piti tulla jonkinlainen tehopiikki tahi ryöppy, tuli rajoittaja vastaan! Eli moottori on tasainen, perusvolkkari, joka ei sykähdä missään kohdin. Mutta todellakin, hyvä ajettava.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  10. #10
    Lainaa (TunturiTT @ Syys. 12 2011,08:17) kirjoitti
    Koeajoin tuommoisen silloin, kun tuli markkinoille. Oli ihan hyvä peli ajaa. Tosin moottori oli vahva pettymys; siinä kohtaa kierrosaluetta, kun piti tulla jonkinlainen tehopiikki tahi ryöppy, tuli rajoittaja vastaan! Eli moottori on tasainen, perusvolkkari, joka ei sykähdä missään kohdin. Mutta todellakin, hyvä ajettava.
    Kyllä se tehopiikki on siellä, mutta siinä olet oikeassa että kovin kaposalla alueella liikutaan ja jos tehoaluetta haluaa hyödyntää, pitää kuskilla olla nilkka vetreänä... Alle 6000 rpm:llä kone tosiaan on hyvinniin tasainen, paitsi 4000-5000 "epätasainen" vakioputkistolla (tuossa kohtaa ilmeisesti seos laimennettu pakokaasumittausta varten).



  11. #11
    tulee ihan hieno, kunhan saat nuo keltaiset raidat pois siitä. täysmusta...
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  12. #12
    Lainaa (TunturiTT @ Syys. 12 2011,08:17) kirjoitti
    Koeajoin tuommoisen silloin, kun tuli markkinoille. Oli ihan hyvä peli ajaa. Tosin moottori oli vahva pettymys; siinä kohtaa kierrosaluetta, kun piti tulla jonkinlainen tehopiikki tahi ryöppy, tuli rajoittaja vastaan! Eli moottori on tasainen, perusvolkkari, joka ei sykähdä missään kohdin. Mutta todellakin, hyvä ajettava.
    En allekirjoita, mutta muistan ajatelleeni ensimmäisen koeajon jälkeen samansuuntaisesti. En tosiaan tiedä johtuuko vertailukohdista vai pyöräyksilöistä, mutta kyllä tässä omassa tuntuu aika selvä "piikki" jossain 5trpm jälkeen. Sen alle on kyllä hiukan nuhaisen oloinen.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  13. #13
    Lainaa kirjoitti
    Mä hommasin kirkkaat vilkulasit ebay.de:stä, tarjosin sen verran alakanttiin etten usko että olisi mistään löytynyt halvemmalla. Asennusvinkiksi että ainakaan takavilkunlaseja ei kannata kiristää himolla, ovat aika haurasta tavaraa.

    Enskaöljyjä ei ole, mutta vaihteistossa on erilliset öljyt ja lisäksi tietty peräöljy. Etenkin peräöljy kannattaa vaihtaa, jollet tiedä milloin viimeksi on vaihdettu (jokaisen bemumiehen kuuluu murehtia perästä *)... 2006:ssa on "ikuinen perä" eli siinä ei ole tyhjennysproppua ja kuulopuheiden mukaan joudut irrottamaan takavanteen ja tiputtamaan perämurikan alanivelen varaan että saat valutettua öljyt pois tarkastusreiästä. Itse teetätin tonnin huollossa kaikkien liemien vaihdon, seuraavan kerran sitten itse.
    Kiitoksia infosta. Ei ole tosiaan tietoa siitä onko perään öljyjä vaihdeltu. Mietin josko keväällä takarenkaan vaihdon yhteydessä teettäisi tuon peräöljynvaihdon samalla. Muuten vielä kahden vaiheilla sen suhteen, että teenkö itse huollot muuten jatkossa vai vienkö jonnekin. Kuuluuko tuon vaihteistoöljyn vaihto normaaliin huoltoon? Huoltoväli on ilmeisesti 10tkm.



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  14. #14
    Lainaa (s&s @ Syys. 12 2011,07:01) kirjoitti
    Bokseri ymmärtääkseni paranee kilometrien myötä, lisäksi säädöt vaikuttavat, oman ässäni käytös parani ekan huollon jälkeen eli olisko läppärunkojen synkka ollut pielessä. Alkuperäisputkisto kuulostaa sen verran tukkoiselta, että luulen tuon akran pöntönkin vaikuttavan pirteyteen jonkin verran...
    Tuli vaan mieleen, että mahdoinko koeajaa 2009 just ton sun yksilön Tampereen R.M. Heinolla. Oli keltainen, vakioputkella ja Öhlins alustalla, eikä noita kai tuolla teillä ihan ruuhkaksi asti liiku. Siinä oli outoa pätkimistä - ihan kuin ei olisi saanut kunnolla bensaa - kun yritti reippaammin kiihdyttää pienillä vaihteilla. Toisaalta nyt kun muistelen, niin koeajolla syttyi tuo bensan varoitussysteemi. XR:hän ei toimi kunnolla pienellä bensamäärällä tankissa, joten onkohan samaa vikaa näissä Bemuissa.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  15. #15
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 12 2011,11:47) kirjoitti
    Tuli vaan mieleen, että mahdoinko koeajaa 2009 just ton sun yksilön Tampereen R.M. Heinolla. Oli keltainen, vakioputkella ja Öhlins alustalla, eikä noita kai tuolla teillä ihan ruuhkaksi asti liiku. Siinä oli outoa pätkimistä - ihan kuin ei olisi saanut kunnolla bensaa - kun yritti reippaammin kiihdyttää pienillä vaihteilla.
    Vaikea sanoa onko tapahtunut kierrätystä liikkeiden välillä, mutta tämän hain keväällä TR-pyörästä. Pätkimisoiretta ei esiintynyt, lähinnä ikäänkuin klappia kaasuvaijereissa pienillä kaasunavauksilla. Boxereissa on ymmärtääkseni ominaisuutena lievää nykimistä tasakaasulla joissakin olosuhteissa, mutta itse en ole kokenut sitä häiritsevässä määrin. Tosin hommasin alkukesästä accelerator-mokkulan, se ainakin perstuntuman mukaan tasoitti koneen käytöstä ensisestään, tuon huomaa etenkin kylmänä tyhjäkäynnillä.

    (Tai korjataan sen verran, että kyllähän sitä pätkimisoiretta esiintyy vieläkin, mutta vain silloin kun kuskin nilkka on liian hidas ja kiekat pamahtaa rajoittajaan *)



  16. #16
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 12 2011,11:43) kirjoitti
    Kiitoksia infosta. Ei ole tosiaan tietoa siitä onko perään öljyjä vaihdeltu. Mietin josko keväällä takarenkaan vaihdon yhteydessä teettäisi tuon peräöljynvaihdon samalla. Muuten vielä kahden vaiheilla sen suhteen, että teenkö itse huollot muuten jatkossa vai vienkö jonnekin. Kuuluuko tuon vaihteistoöljyn vaihto normaaliin huoltoon? Huoltoväli on ilmeisesti 10tkm.
    Voipi olla helpointa teettää liikkeessä, se ei kovin paljon tuossa yhteydessä maksa.

    Vaihteistoöljyn vaihto tehdään tuoreimman huolto-ohjelman mukaan kahden vuoden tai 40kkm:n välein, peräöljyn kahden vuoden tai 20kkm:n välein (mutten tiedä milloin tämä nykyinen huolto-ohjelma otettiin käyttöön, alunperin tosiaan peräöljyn piti olla ikuista, minkä vuoksi tyhjennysproppuakaan ei tarvita).

    Ilmajäähyssä normihuollot ovat melko yksinkertaisia, mä ajattelin että öljynvaihtohuollot voisin tehdä itse ja isommat teetän liikkeessä niin saan pyörän kiinni testeriin.



  17. #17
    Yön yli mietittyäni annoin hiustenkuivaajan laulaa. Lopputulosta voi katsoa kahden uuden kuvan perusteella täältä:

    http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/download.html

    Itseäni miellyttää nyt laite paljon enemmän ulkonäöllisesti. Helposti lähtivät tarrat. Vahasin sitten vielä koko pyörän ICE pikavahalla. Oijoi...
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  18. #18
    Lainaa (s&s @ Syys. 12 2011,12:08) kirjoitti
    Vaikea sanoa onko tapahtunut kierrätystä liikkeiden välillä, mutta tämän hain keväällä TR-pyörästä.
    Jos tuo sun on se todella vähän ajettu esittelypeli, niin ei ole sitten sama.

    Edit: Voisin kyllä ens vuoden vuosihuollon teettää liikkeessä ja pyytää samalla vaihtamaan tulpat, vaihteistoöljyt yms. Eli iso huolto. Kattoo sitten jatkon sen jälkeen.

    Talven aikana ne kirkkaat takavilkut, muuten ei tartte tehdä mitään.



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  19. #19
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 12 2011,14:03) kirjoitti
    Lainaa (s&s @ Syys. 12 2011,12:08) kirjoitti
    Vaikea sanoa onko tapahtunut kierrätystä liikkeiden välillä, mutta tämän hain keväällä TR-pyörästä.
    Jos tuo sun on se todella vähän ajettu esittelypeli, niin ei ole sitten sama.
    Joo, tuo mun pyörä oli juurikin se. Sen vuoksi teetinkin ison huollon heti kun sain ajan heinolle, pyörä oli kuitenkin käytännössä seissyt 5 vuotta...
  20. #20
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 12 2011,14:00) kirjoitti
    Yön yli mietittyäni annoin hiustenkuivaajan laulaa. Lopputulosta voi katsoa kahden uuden kuvan perusteella täältä:

    http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/download.html

    Itseäni miellyttää nyt laite paljon enemmän ulkonäöllisesti. Helposti lähtivät tarrat. Vahasin sitten vielä koko pyörän ICE pikavahalla. Oijoi... *
    AIVAN HELV*TIN PALJON PAREMPI!!! Hienoa työtä
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  21. #21
  22. #22
    Lainaa (s&s @ Syys. 12 2011,07:01) kirjoitti
    ...kuulopuheiden mukaan joudut irrottamaan takavanteen ja tiputtamaan perämurikan alanivelen varaan että saat valutettua öljyt pois tarkastusreiästä.
    Tuli vaan mieleen, että voisikos nuo öljyt imaista pois letku/ruisku yhdistelmällä tuosta tarkastusreiästä?
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  23. #23
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 13 2011,19:33) kirjoitti
    Lainaa (s&s @ Syys. 12 2011,07:01) kirjoitti
    ...kuulopuheiden mukaan joudut irrottamaan takavanteen ja tiputtamaan perämurikan alanivelen varaan että saat valutettua öljyt pois tarkastusreiästä.
    Tuli vaan mieleen, että voisikos nuo öljyt imaista pois letku/ruisku yhdistelmällä tuosta tarkastusreiästä?
    Samapa tuli itellenikin mieleen...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  24. #24
    Lainaa (Yamaha1 @ Syys. 13 2011,20:00) kirjoitti
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 13 2011,19:33) kirjoitti
    Lainaa (s&s @ Syys. 12 2011,07:01) kirjoitti
    ...kuulopuheiden mukaan joudut irrottamaan takavanteen ja tiputtamaan perämurikan alanivelen varaan että saat valutettua öljyt pois tarkastusreiästä.
    Tuli vaan mieleen, että voisikos nuo öljyt imaista pois letku/ruisku yhdistelmällä tuosta tarkastusreiästä?
    Samapa tuli itellenikin mieleen... *
    Jaa'a, kaipa se voisi onnistua noinkin jos on pelit ja vehkeet. Näkemissäni ohjeissa on tyhjennys tehty valuttamalla, mutta saattaa olla että ohjeet on tehty gessua ja kenttäolosuhteita silmälläpitäen... Itse en tosiaan ole hommaa tehnyt niin en osaa käytännön tasolla ottaa kantaa.



  25. #25
    Mä olen parista pyörästä ottanut (liikkeen huollon jälkeen..) moottoriöljyä pois tuollaisella virityksellä, joten jos tarkastusreikä on tarpeeksi iso ja tila josta imetään sellainen, että saa pohjalta asti nesteen pois niin pitäisi kyllä luonata. Öljytilavuuden kun tietää, niin tietää paljonko pitäisi nestettä saada pois, jotta olisi vanhat suht hyvin kerättynä.

    Tilailen syksymmällä vilkunlasit + polttimot tuolta www.motodeal.fi firmalta (Bozzelle kiitokset). En tiedä onko halvat vai kalliit suhteessa, mutta en pidä pahana 19,00e polttimoineen + postikulut 8,50e. Olisin tilannut heti, mutta firman pitäjä (ilmeisesti) jää just lomalle.



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  26. #26
    Tietysti, tässä tulee mieleen se pointti miksi öljyjä ylipäätään loppupeleissä vaihdellaan. Eli kylläkai se "mekaaninen kuona" pitää sieltä myös pois saada? Noinkohan sitä imemällä sittenkään tekee yhtä tehokkaasti kuin valuttamalla?...
    Viisaammat voi tähänkin pohdintaan vastata faktoineen, mutta äkkiseltään tosiaan tuntuu että jos siellä öljyn seassa jotain kiinteää on jonka pois haluaa, ni se on pohjalla ja imemällä kaikki ei tule pois. Lähtee sitte vaan uudelleen liikenteeseen uusien öljyjen mukaan?
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  27. #27
    Imuvaihtaminen on varteenotettava vaihtoehto, riippu tosin rakenteesta kuinka pääsee imuroiman ja olisi hyvä jos näkisi pohjalle mistä imuroi.... Moottoreihin jää aikas paljon vanhaa öljyä vaikka kuinka lorottelet...
    Elä ja anna muiden roudata.
  28. #28
    Ei reikäperissä sovi mikään letku sinne, kun hammasratas peittää aukon. Vaihda vaan oikein taittamalla se perä alas. Ei ole vaikea homma ja samalla voi rasvata kardaanin boorit. Tosin se kardaanin etupää voi olla hankala saada takaisin. Takapää vaan täytyy saada pysymään ylhäällä jotenkin.
    Dixi et animam levavi
  29. #29
    Lainaa (ek@ @ Syys. 14 2011,11:31) kirjoitti
    Takapää vaan täytyy saada pysymään ylhäällä jotenkin.
    Itse olen havainnut useammankin pyörän kohdalla ABBAn ständin erittäin toimivaksi ratkaisuksi, etenkin yksin puuhastellessa kun ei ole kaveria varmistamassa.
  30.  
  31. #30
    Enköhän mä jätä tuon perä- ja vaihteistoöljypuolen huoltoliikkeen hommaksi ens keväänä/kesänä.

    (edit: Autohuolloissahan tuota imuvaihtoa ainakin jonkin verran käytetään.)



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen