Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    K@zzu:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Upplands Väsby Sverige N 59°31'11.22 E 17°54'32.93
    Millaisia kokemuksia maxisteilla on eri polttoaineista joita olette käyttäneet maxeissa ? Täällä ruåtsissa oli tarkoitus siirtyä tuohon 95E10:een toukokuussa tänä vuonna mutta kun siitä oli niin paljon eriäviä mielipiteitä muunmuassa suomessa ja saksassa niin päättivät sitten siirtää sen käytön aloittamista. Hyvä näin *. Minä ajattelin keväällä että testaanpa tuota 98E5 polttoainetta tuossa Suzuki Burgman AN 650 k 9:ssä. Oli totisesti kannattava kokeilu. 14/5 2011-5/9 2011 välisenä aikana olen ajanut 6115,3 km ja kuluttanut 98E5 polttoainetta 280,32 litraa joka tekee 4,58 L/100 km. Mittarivirhe (n. 4%) huomioiden 4,77 L 100 km. Laskettu kulutus tuona aikana oli, suurin/tankkaus 4,90 L /100 km ja pienin 4,17 L 100 km. Suurinosa tankkauksista meni sinne 4,4-4,6 väliin. Viime kaudella en laskenut kulutusta näin tarkasti joten minulla ei ole mihin verrata muuta kuin ajotitokoneen lukemat. Ne eivät viime vuonna menneet kertaakaan alle 5 L/100 km, olikohan 5,3 pienin kulutus yhdelle tankkaukselle ja suurin 6,7 L/ 100 km. Tänä vuonna en ole saanut kulutusta nousemaan yhtään kertaa kuuteen litraan siis ajotietokoneen mukaan. Suurin kulutus tällä kaudella on ollut *5,7 L 100 km ja pienin 5,2 L 100 km tämäkin ajotietokoneen mukaan. *Ajotyyli ei ole muuttunut, kiihdytykset ovet sellaisia "tuppi nurin" jos se on mahdollista. Sellaiset muutaman kilometrin mittaiset ajot on vähentyneet hieman mutta minusta se ei selitä tuota kulutuksen putoamista viime vuodesta. Voisko olla mahdollista että kone olisi kulumisen myötä tullut herkemmäksi eli kitka olis pienetynyt niin että kulutus olisi pudonnut noin paljon? Tämä ei siis ole valitus siitä että mopo syö niin vähän vaan se on enemmänkin ihmettelyä siitä voiko se johtua tuosta polttoaineesta??? Kuinkahan vähällä se menisi Shell:in V-Power:illa . Suurin osa ajosta on ajettu 70-90 km/h teillä kuten aikaisempinakin vuosina eikä todellakaan ihan rajotusten mukaan. Tänä vuonna pyörä on tankattu lähes joka kerta samassa paikassa/samassa asennossa ja aina korkkia myöten täyteen. Tähän mennessä olen tienannut ruotsin pensan hinnoilla noin 100-130 SEK tuolla kalliimmalla polttoaineella. Yx asia millä voi olla vaikutusta kulutukseen on että ostettuani suzkaan Metzeler FeelFree 160/60 R14 TL 65H M/C taakse ja eteen 120/70 R15 56H renkaat niin olin pakotettu nostamaan rengaspaineet noin 0,3 kg yli normaalin pitkittäis ura herkkyyden takia= hakee tietä pitkittäis urissa, ja hakee edelleenkin mutta huomattavasti vähemmän. Muuten on he***tin kestävä rengas tähän mennessä ajettu 8600 km ja vielä menee varmaan 2000 km eikä ole kulunut tasaiseksi kuten aijemmat kummit. Valitettavasti tuonne "mitä polttoainetta käytät" * osioon ei voinut kommentoida joten aloitin uuden aiheen. Kaikki ajot ajettu yksin *.

    "Moottoripyöräilijöillä on omat vastaavat Keskustelut, niin pistetääs pelkästään skootteristeille tarkoitettu tällainen äänestys"?????? Miksi ei keskustelu täälläkin?

    K@zzu *



    K@zzu
  2. #2
    Vaikeaa verrata objektiivisesti, kun en ole tankannut tuota uutta 95sta kuin kerran. Kaiken varalta olen tankannut 98ia, jottei tulisi konerikkoa.
    Täytyypä kokeilla seuraavaksi noita kehumiasi renkaita. Seuraava kausi pitääkin aloittaa uuden variaattorihihnan kanssa ja melko pian sitten uudet renkaatkin. Kalliiksi tulee!'
    Aikuinen nainen nexusti
  3. #3
    Itse olen tän kesän aikana tankannut pääosin 98E5 bensaa. Pari kertaa tankkasin 95E10 bensaa ja en huomannut mitään eroa kulutuksessa, starttauksessa, kiihdytyksessä saati muussakaan. Mutta koska omassa skootterissani on alipaineella toimiva polttoainepumppu, joka herkästi kuulemma ottaa nokkiinsa, niin olen tankannut lähinnä 98E5 bensaa. 12 litran tankissa se ei juuri tunnu hinnassa, oli bensa kumpaa tahansa
    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  4.  
  5. #4
    Tankannut koko kesän uutta 95E:tä
    Kulutus kulku ja käynnistys aivan ok.Sopii ainakin munSW600seen hyvin.