Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 47:sta
  1. #1
    Seuraavaksi mopoksi olen ajatellut Triumphin Tiger 800 mallia.

    Triumphin mallit ovat menestyneet erinomaisesti kaikissa vertailuissa ja mallistohan on hieno ja kilpailukykyisesti hinnoiteltu.

    Kävin ajamassa Tiger 800 XC mallia ja se oli todella kivan tuntuinen pyörä.

    Lähinnä askarruttaa niiden laatu ja toimivuus käytännössä ja ennen kaikkea se että varsinaista maahantuoja organisaatiota ei suomessa ole.

    Jos olen oikein ymmärtänyt niin jokainen jälleenmyyjä tilailee pyöränsä Ruotsin kautta .

    Ainakin Triumphin nettisivut antavat sellaisen kuvan että homma on vähän "puolitiessä" .
    Sivuja on osittain suomennettu , jälleenmyyjäluettelo on ollut keskeneräinen koko vuoden ym.

    Eli kysymys kuuluukin .

    Hoituuko mahdolliset takuuasiat nopeasti ?
    Toimiiko varaosapalvelu kuten pitääkin ?

    Vai käykö niin että huonolla tuurilla kun juuri minun pyörä sattuu olemaan "se huono yksilö" niin vian ilmetessä pyörä jää korjaamolle seisomaan ja ajokausi keskeytyy moneksi viikoksi .
    Takuukäsittelyt kestää , tehdas on kesälomalla , suomesta ei löydy tietenkään mitään osia ym.ym.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  2. #2
    No pärkkele, tuo kysymyshän on pyöriny omassa päässä myös, 800 gessuu kattelin ja just törmäsin tähän Trumppaan.

    Eli miten on, uskaltaako ?
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  3. #3
    Pyörät on ok, myyjäkuvio ja erityisesti huollot ja takuut on niin perseestä kuin vain voi olla.

    Noiden myyjien kanssa homma toimii hyvin niin kauan kuin olet viemässä rahaa heille ja tekemässä sopparia. Itse pyörän toimitus voi jo takkuilla ja jos siihen jotain vikaa tulee, pitää varautua maksamaan huolto itse ja odottamaan kuukauden verran.

    Esimerkkinä juuri alkuviikosta erään myyjän huolloista vastaava kertoi ettei ole ikinä kuullutkaan virhevastuusta ja hänelle on ihan turha sellaisesta kertoakkaan kun häntä ei kiinnosta. Firman tj sitten jatkoi samalla linjalla ja totesi ettei ole 20 vuoteen noudattanut kuluttajansuojalakia eikä aio jatkossakaan niin tehdä.

    Onneksi tähän kaikkeen on hyvä ja edullinen ratkaisu. Ostakaa pyöränne tarpeeksi käytettynä, mieluiten ulkomailta ja uudet pyörät suoraan noilta harmaatuojilta. Välttäkää virallisia myyjiä kuin ruttoa. Säästätte heti hankinnassa useamman huollon verran rahaa. Ne huollot voi sitten teettää asiantuntevissa korjaamoissa, ei valtuutetuissa nyrkkipajoissa. Kaikki mahdolliset varaosat voi tilata itse suoraan ulkomailta halvemmalla ja nopeammin kuin näistä suomalaisista koraamojen irvikuvista.

    Hyvä pyörä, paskat myyjät.
  4. #4
    Seinäjoen kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, toki ei ollut kyllä Trumpeissanikaan koskaan mitään.

    Vähävikaisimmat pyöräni, mitä olen omistanut tähän mennessä.
  5. #5
    Lainaa (Köpi @ Syys. 06 2011,12:32) kirjoitti
    Seinäjoen kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, toki ei ollut kyllä Trumpeissanikaan koskaan mitään.

    Vähävikaisimmat pyöräni, mitä olen omistanut tähän mennessä.
    Juuri näin, ongelmat alkavat jos sattuu tulemaan takuuasioita. Jos jaksaa viedä asiat kuluttajariitalautakuntaan asti, saa sen mitä kuuluukin mutta aikaa toki palaa.
  6. #6
    Lainaa (mpoli @ Syys. 06 2011,12:36) kirjoitti
    ...jos sattuu...Jos jaksaa...
    Jos ja jos, entä jos ei?
  7. #7
    Lainaa (GSR600 @ Syys. 06 2011,10:53) kirjoitti
    #KLIPS
    Eli kysymys *kuuluukin .

    Hoituuko *mahdolliset *takuuasiat *nopeasti ?
    Toimiiko varaosapalvelu kuten pitääkin ? *
    #KLIPS
    Loistavia pyöriä kaikenpuolin mutta nuo kaksi asiaa kusee ja pahasti!

    Englannin tehtaalta tarvikkeet ja varaosat pahimmillaan yli puolivuotta. (keulan liukuputket yms tyyliset) Pienemmät (tangonpääpainot yms) "hyllyssä olevat" kilkkeet 2 viikkoa tai pari kuukautta.

    Jos ei tarvi kikkailla takuiden kanssa eikä tarvi varaosia tai vaan on kärsivällinen ja aikaa on niin Triumppi alle.

    Vaikka itelle jäi paskan maku suuhun omalta omistusajalta niin silti vielä joskus uuden Speed Triplen hommaan
    1300cc Suzuki
  8. #8
    Ite kun turasin niin erikoisemmatkin osat sai alle kuukaudessa JackLilleyltä Englannista tai BikeBanditista Jenkeistä.

    Moto-Seinäjoeltakin parikertaa tilasin ja ainakin puhelimessa palvelu oli hyvää ja osat tuli nopeasti.
    K750 -61
  9. #9
    Toinen Triumphi menossa ja ei ole tarvinnut "kikkailla" takuuasioiden kanssa... Ovat toimineet moitteettomasti.
    Ei sen kyllä pitäisi, tänäpäivänä, olla ongelma jos maahantuonti on naapurimaassa asti. Eikö ole Suomessa halukkaita vai eikö Triumphi anna tuontia Suomeen??
    Legendiin tosin vaihdettiin vesipumppu (tiputti nestettä vähän) takuuseen, en nyt muista, enkä voi vertailla muihin, kauanko se kesti, sitten kun pumppu tuli niin huollosta soitettiin...
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  10. #10
    Yhteenvetona tähän mennessä tulleista vastauksista:

    - Triumphiin pyöränä ollaan yleensä tyytyväisiä.
    Laatu on joidenkin mielestä vastaavalla tasolla kuin
    kilpailijoillakin.

    - Jälkimarkkinointi puolella vielä kehitettävää .
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  11. #11
    Poikkesin eilen Triumph myyjällä *Turussa ja *kyselin *pyöristä , takuusta ja varaosatoimituksista .

    Triumphin Tiger 800 mallia ei ollut enää jäljellä mutta monia muita malleja kylläkin.

    Palvelu oli ystävällistä ja asiallisen tuntuista kaiken kaikkiaan.

    Kyselin miten Tiger 800 mallit ovat toimineet ja myyjä kertoi että ainakaan hänelle asti ei ole palautetta tullut että heidän myymissään olisi ollut ongelmia.

    Kyselin miten nopeasti saa varaosan jos sellainen kesken ajokauden tarvitaan. *

    Myyjä kertoi että mikäli kyseinen osa löytyy Ruotsista niin toimitusaika on n. 3 vuorokautta .
    Mikäli osa tulee Englannista on toimitusaika keskimäärin noin 1-viikko .

    Sain mukaani myös SUOMENKIELISEN esitteen.

    Esitteessä sanotaan näin:
    Osapalvelumme on nopeampi ja tehokkaampi kuin kenelläkään muulla. Toimitamme osia jopa 1991 valmistetuille Triumpheille .

    Kerätään nyt tähän viestiketjuun lisää kokemuksia
    pyörien toimivuudesta ja laadusta *sekä *huolto ja
    varaosapalveluiden toimivuudesta ja *kokemuksia
    takuuasioiden hoitamisesta .



    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  12. #12
    Mäkin sain hienoja suomenkielisiä esitteitä ja mullekkin diileri kehui noita toimitusaikoja yms.

    Tein kaupat. Pyörän mukana ei tullut owners manualia enkä sitä ikinä saanut vaikka monta kertaa sen perään kyselin. Ihan turha kumminkin loppupeleissä.

    Huollot olivat kalliita. Ensihuolto 160e ja pienemmät huollot joku 300e paikkeilla. 20000km huolto oli mulle se rajapyykki tässä harrastuksessa jolloin päätin alkaa tekemään kaiken itse.
    800e+ huoltomiehen vittuilut päälle kun olin irrottanut tankin joskus kuulemma väärin.

    2004 speed triplessä oli recallina ollut melkein uutena bensaliittimien vaihto muovisista metallisiksi. Kysyin tästä silloin kun pyörää olin ostamassa että onko tehty? NO TOTTAKAI!

    Viikko perään, otin sivupaneelin auki. Vastassa olivat muoviset bensaliittimet. Diilerille jutteleen. Ei tiennyt ettei ollu vaihettu. Paitsi sillon kun pyörää mulle myi. Tilaukseen---> 2kk kesti tulla, löi käteen et vaiha ite.

    Jäähdyttimen sivupaneelit ei ikinä tullut tehtaalta mitkä tilasin. Paitsi tekstari että paneelit on tullut vuosi pyörän MYYNNIN jälkeen eli saapuihan ne. Toimitusaika vaan venähti.

    Tehtaan OEM bellypanin tilasin. Tuli kuukaudessa ja maksoi mirhamia.

    Trumpassa on tuplaetuvalot joista toinen palaa lyhyenä ja toinen pitkänä. Kysyin diileriltä että onko mahdollista saada tuplattua valoja että palaa molemmissa yhtä aikaa lyhyet ja napista pitkät? Vastaus: ei mitenkään mahdollista.. Hain motonetistä 3e releen ja kaksi H4 polttimoa-> AVOT! tuplav alot.

    Laatuongelmia ei oikeastaan ollut minkäänlaisia. Muutakun että pyörä kusi alleen jäähdytysnestettä ja öljyä. Normaaliako? Ainakin diilerin mielestä. Jäähdytysnestettä piti pitää paisarissa alarajalla ettei kussut.

    Kumin vaihto voi olla ongelmallista. Vein irtonaisen takavanteen ja uuden gummin maineikkaiseen tamperelaiseen MP liikkeeseen torstaina. Sai tulla noutamaan seuraavana keskiviikkona ja maksoi 39e. Oli kuulemma vaikea tapaus. Varmaan joo.. Suck my balls.

    Tarinaa saattaa olla lisääkin jos vielä kiinnostaa..
    1300cc Suzuki
  13. #13
    "Laatu on joidenkin mielestä vastaavalla tasolla kuin
    kilpailijoillakin."
    Ei se ole mielipide vaan koettu tosiasia ainakin minulla.

    Ikinä ei ole ollut ongelmia renkaan vaihdossa, olen kyllä ostanut samasta paikasta renkaankin, eli Suomeksi, paskapuhetta.
    Enkä oikein ymmärrä sitäkään, miten ne ongelmat alkaa jos ei ole vikoja?
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  14. #14
    Lainaa (jskanerva @ Syys. 07 2011,19:57) kirjoitti
    Ikinä ei ole ollut ongelmia renkaan vaihdossa, olen kyllä ostanut samasta paikasta renkaankin, eli Suomeksi, paskapuhetta.
    Mitäs paskapuhetta tossa ny oli? Ihan koettu juttu..

    Ehkä ne tonkin osaa svenssoniassa paremmin
    1300cc Suzuki
  15. #15
    Lainaa (Roadkill @ Syys. 07 2011,20:06) kirjoitti
    Lainaa (jskanerva @ Syys. 07 2011,19:57) kirjoitti
    Ikinä ei ole ollut ongelmia renkaan vaihdossa, olen kyllä ostanut samasta paikasta renkaankin, eli Suomeksi, paskapuhetta.
    Mitäs paskapuhetta tossa ny oli? Ihan koettu juttu..

    Ehkä ne tonkin osaa svenssoniassa paremmin
    Kai muistit mainita huoltomiehelle, että tyhmälle kaikki on hankalaa?
    Ei triplen/daytonan renkaanvaihdossa ole kyllä mitään ihmeellistä. Rockettiin en ota kantaa.
    Mitä taas trumpan laatuun tulee, niin ei ollut valittamista silloin, kun sellaisen omistin. Osien tilauksia / takuukorjauksia en joutunut tosin kokeilemaan.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  16. #16
    Lainaa (vetomies @ Syys. 07 2011,20:10) kirjoitti
    Kai muistit mainita huoltomiehelle, että tyhmälle kaikki on hankalaa? *
    Tää heppu oli vielä huoltopäällikkö ja ihan pokalla se sen sano.
    Stormilla myytiin kans eioota vaihdon kanssa. Ykspuoleisissa takahaarukoissa on kai jotain ajatonta mystiikkaa niin normihommat ei onnistu.

    Euromasteri ja vianori kyllä hoiti homman ilman ihmettelyjä ja ilman MP lisää
    1300cc Suzuki
  17. #17
    JackLilleyltä kun tilaa osat niin selviää hommasta ilman ropleemia. Maahantuonti perseestä. Mitä tuotteen edustamista se on ettei edes pidetä kuluvia osia hyllyssä (esim. tiivisteet). Etelän liikkeistä saattaa saada ölppä suodattimen ja oikeanlaisen tiivisteprikan, jos kauniisti pyytää. Motoboxista himpun parempia kokemuksia.

    Ropaa vaan itte ni saa sellasen ku sattuu tulemaan ja syyllinenkin löytyy nopeesti!
    Street Triple 08
  18. #18
    Thunderbirdiin niinkin eksoottinen varaosa kuin kaasuvaijeri kesti reilun viikon saada Vantaan Biketeamista.
    HD-Centerin toimitusajat vielä huonommat.
    Tilaan jatkossa netistä, saan vielä halvemmalla. Katso vaikka iridium-tulppien hintoja...

    Kannattaa seurata Trumppa-keskusteluiden linkkejä.

    Muuten pyörä on ollut viaton, ainoastaan kulutusosia vaihtanut. Pyörällä ajettu reilu 48tkm.
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  19. #19
    Triple on ollut luotettavimpia pyöriä joka on alla ollut ja voisin vaihtaa vaikka heti takaisin johonkin Triumphiin. Makeita pelejä.

    Ja kuten muutkin sanoo, Suomessa vaan tuo touhu noiden kanssa on aivan lasten kengissä.

    Uudesta -> 12tkm aikana harmitti:

    Huoltojen hinnat.

    Varaosien tilaus ja saatavuus. Jäähdytinnestevuoto -> uusi termostaattikotelo maksoi vähän päälle ja vitusti, sekä kesti saapua liikkeeseen saman verran mitä aasilla ratsastaminen täältä Sambiaan.

    Mitään luvattuja ohjekirjasia ei tullut. Onneksi sai sentään Daytonan jonkun ohjeen, joka osittain kävi sitte tuohon.

    Harmi että asia on näin. Tämän merkin palvelu Suomessa pilaa hyvien pyörien mainetta.



    KTM 640 "Monster"
  20. #20
    Motoboxista itse ostin Tigerin koska vantaalta ei haluamaani mallia saanut tälle ajokauteen.Täytyy sanoa että motoboxissa ainakin omalla kohdalla palvelu oli erittäin asiallista (Kai Sahala) Kiitokset hänelle.Tähän meneessä olen tyytyväinen Triumpin omistaja toivotaan että näin myös jatkossa.
    Triumph Tiger 800 -11
    Historia:
    Honda CB1000R -09
    Kawasaki ER 6-R -08
    Yamaha Vmax -98
  21. #21
    Lainaa (Roadkill @ Syys. 07 2011,20:06) kirjoitti
    Lainaa (jskanerva @ Syys. 07 2011,19:57) kirjoitti
    Ikinä ei ole ollut ongelmia renkaan vaihdossa, olen kyllä ostanut samasta paikasta renkaankin, eli Suomeksi, paskapuhetta.
    Mitäs paskapuhetta tossa ny oli? Ihan koettu juttu..

    Ehkä ne tonkin osaa svenssoniassa paremmin
    Paskapuhetta, sieltä verstaalta, mitä Triumphin vanteissa on erikoista, olen saanut renkaan vaihdetuksi, melkeinpä "Nyrkkipajoilla"
    Enpä usko että olisi suurehko laatuero osaamisen välillä.

    Aikoinaan teetätin huollon Legendiin Seinäjoella ja hyvin kävi homma, vieläpä päivää aikasemmin mitä olin ajan varannut
    Edit: Ostakaa enämpi Triumpheja, niin palvelu paranee
    Koska olen viikot täällä pääkaupungissa on huollot helppo hoitaa, maalla (kotona) taitaa olla n 100 km lähimpään



    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  22. #22
    Lainaa (Shakal @ Syys. 07 2011,21:17) kirjoitti
    Varaosien tilaus ja saatavuus. Jäähdytinnestevuoto -> uusi termostaattikotelo maksoi vähän päälle ja vitusti, sekä kesti saapua liikkeeseen saman verran mitä aasilla ratsastaminen täältä Sambiaan.
    Lainaan tuota sanontaa töissä ihan kokonaan toisella toimialalla, oli sen verran kuvaavasti sanottu
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  23. #23
    Toinen trumppa menossa. Ei mitään pahaa sanottavaa pyöristä eikä Vantaan diileristä. Kohtuuhintaiset huollot järjestyneet puhelinsoitolla, palvelu erittäin ystävällistä ja se ainoa varaosa (jarrukahva) jonka olen tarvinnut löytyi heti hyllystä.
  24. #24
    Miulle sanoi asentaja ihan norminyrkkirengaspajassa, että oispa kaikki rengaat yhtähelppoja vaihtaa/tasapainottaa kun triplessä.

    K750 -61
  25. #25
    S3 olen aina käyttänyt renkaa vaihdossa nyrkkipajassa ei ongelmia 20tkm. 2 riumppia omistan ensimmäinen vika ilmeni nyt lauantaina ei lähtenyt käyntiin piti ottaa vanhempi tiger aamulla töihin. töiden jälkeen lähti uusi torso käyntiin ihan hyvin. Jäähdytys nesteen vuoto ei ole vika riumpissa on japsi pyörän jäähdytys neste säiliö siinä vika. Takuu homista en tiedä mitään. Mutta mieluummin oikea moottori pyörä eikä mikään
    kerettiläinen (japsi)...
  26. #26
    Omasta pyörästä ei ole mitään pahaa sanottavaa, hyvin on toiminut. Ja tosiaan olen ajannut pyörällä melkein kaikissa sääoloissa joten ei ole vesikään haitannut menoa.

    Ainoa vika on ollut liian kereälle niputettu johto nippu josta johtuen piuhan suojakuori haljennut.

    Tällä hetkellä ajettu n. 16tkm
    Triumph Tiger 800 XCx -18
    ex- Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
  27. #27
    Trumpalla huristeltu kohta tuo 40tkm eikä tuossa ylimääräistä hommaa juurikaan ole ollut.
    Poislukien itseaiheutetut, ainoa "extra" mitä on pitänyt tehdä on ollut jarrulevyjen vaihto eteen, kieroksi kun kehvelit olivat jossain välissä menneet eikä siihen niittien herkistelyt tai muutkaan vippaskonstit auttaneet.

    Voisin seuraavaksikin ottaa samanmoisen, joskin toki uudemman. Johan tuo on laiteltu suunnillensa mielekkääksi
    TBD
    --------------------
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBF 1000 F
    Triumph Sprint ST 1050
    Suzuki GSX-F 750
  28. #28
    Moto Seinäjoella huolto on toiminut hyvin (jopa takuuhuolto). Huollon hinnat ovat korkeahkot (tosin ei ole vertailupohjaa muihin merkkeihin). Varaosat ovat tulleet ainakin Motolle ihan kohtuu ajoissa (3-7 vrk.) Pikku huollot teen itse (öljyt, suodattimet yms.)
    Yamaha FJ 1100 -85
    Honda CBR 1000 -91
    Honda CBR 1000 -98
    Honda CBR 1100 Blackbird -00
    Triumph Sprint 1050 ST -06
    Triumph Tiger 1050 SE -11
  29. #29
    Moto Seinäjoki toiminut hyvin, meillä perheessä Rocket Roadster ja Thunderbird 1600 ajettu yhteensä 130000 km eikä pienintäkään vikaa lukuun ottamatta pientä kolarivauriota.
  30.  
  31. #30
    Näyttää siltä että Triumph -jälleenmyyjäverkosto on taas pienentynyt. Moto-Seinäjoki ei ilmeisesti jatkanut Triumph-jälleenmyyjänä vuonna 2020, näin voisi päätellä kun katselee kotisivuja, ainoastaan kaksi ylivuotista myynnissä. Ilmeisesti myynti on nyt ainoastaan Biketeamin liikkeissä? Vähän samanlainen monopoli kuin Alkossa.
    Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen