Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Hemmetti, mulla kastuu maha aina sateessa! Justiin navan alapuolelta. Jos on paita housuissa, niin se vesi imeytyy paitaa pitkin alushousuetumuksen kautta perseelle, ja onko kiva ajaa sitte märillä kalsareilla onko?

Tein takille testin, jossa suihkuttelin 10 minuuttia suihkun seinällä riippuvaa takkia vasten vettä ja enpä minä takin sisältä märkää tuntenut. Voiko tolle nyt tehdä mitään? Tietty jos paidan pitää housujen ulkopuolella, niin vesi ei taida päästä ihan heti housuihin, mutta maha on silti märkä navan alta. Tuulen paineko sen veden tuo.. Ei pitäis helmakaan olla löysällä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    ookko varma ettei oo virtsan karkailua
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Voisko syliin muodostua pyörre ajaessa ja siitä imasee vedet helman alta helpommin sisälle?

Vaikea sanoa mikä ois lääke tuohon - erilaista pleksiä ehkä kokeileen tai korkeampi vyötäröiset housut.

Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
    Se vesi tulee kai osin ilmavirran painamana mut varmaan enemmän kapillaarin takia sieltä takin ja housun välissä ylös, jos syliin tulee paljon vettä.
    Riippunee ajoasennosta/takki-housu yhdistelmästä/pyörän muodoista yms miten vesi ja ilma ohjautuu.

Aikoinaan samaan mahan kastumiseen törmäsin.. Takki oli sisältä alhaaltapäin *märkä ja maha kastui sit housun kauluksen yläpuolelta alkaen. Ensin epäilin takin ja housujen vuotavan kun ekan kerran kastuin kovassa sateessa kunnolla *mut osoittautuivat tiiviiksi. Sit tarkkailin tuota- vesi nousee pikkuhiljaa ylemäs takin ja housun välissä,kunnes tulee housun reuna vastaan ja vesi imeytyy muihin vaatteisiin.

Edellisellä takilla tuota ei ollu ja kun vaihdoin pyörän, loppui.
    Myöskään farkkujen kans vesi ei noussu juuri takinhelmaa ylemmäs kovassakaan sateessa.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Juu epäilen ettei ole karkailua, koska tätä sattuu vain sateella. En tiä sitte. Vaikka on laatikkomallinen tankkilaukku edessä ja aika lähellä vatsaa, niin silti kostuu paita. Tosa diversionissa on toi varttikate, ja nyt on vielä korkeampi pleksikin kiinni. Melkein se sivusta tuleva viima sitten puskisi vettä sisään. Onhan mulla pikkasen kumpua, että se voi kai raottaa takin etu helmaa.. Mutta ei sitä nyt niin paljoa... No ainakin täytyy pitää paita pois housuista, ei se pikkasen märkä maha nyt maailmaa kaada, mutta huouissa se vesi alkaa olla ikävä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Mulla puhalsi vedet kyljistä sisään normi pitusella rotsilla ajellessa (sweep tixtex), järkeilin että johtuu takin leikkauksesta ja ajoasennosta, eli kun laittaa kädet tangolle nousee takin helma ylöspäin. Homma korjaantu vaihtamalla takki toisen laiseen.
    -Z-
    Suzuki GSXR 1100
    Mun sivut
    Mullakin oli sama ilmiö kun goreilla joskus vuosia sitten ajoin töihin sadekelissä. Pähkäilin syyksi mm. että vesi pääsee takin alta housun päälle ja siitä sisään. Mulla oli vielä takin reuna aina silleen käännetty sisäänpäin. Lisäksi takin vetskari voi hieman vuotaa. Ilmavirta myös pyörii siinä (huomasi kun ajoi pölyssä, siis pölyisissä olosuhteissa, ei doupattuna). Mistään muualta ei kastunut, ainoastaan navan kohdalla oli n. kämmenen kokoinen märkä laikku.
    Kaljamaha ainakin pursuaa takin alta,jolloin maha saattaa kastua-kuuluu asiaan.
    Yhdessä Rukan takkimallissa ajoasento välillä rypisti sitä etuosaa niin että sade liepeet ei enää pitäneet vettä poissa. Piti muistaa aina välillä vetää takkia alaspäin että ei mennyt ryppyyn.

Annoin kyllä siitä palautetta Rukan edustajalle ja korjasivatkin seuraavaan malliin suurimman osan niistä ongelmista
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo Rukkan takkihan tuo on, semmoinen edullisempi myynnistä jo poistunut malli jerez tai joku semonen.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Joo ite olen huomannut saman. Vaikka on hyvä sadehaalari nahkapuvun päällä niin silti kastuu maha kun useamman tunnin ajaa kunnon sateessa. Liekö niin että vaikka ei varsinaisesti vuoda niin vesi ryömii pikkuhiljaa läpi kankaasta. Mietiskelin itse että pitää vähän vertailla onko eroja haalareiden matskussa tuossa kohdin.

Niin vielä. Vetskari on haalarissa sivussa ja saumat on teipattu, joten en uskoisi noista vuotavan.

Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
    täällä kanssa saman ongelman kanssa ihmetallyt. Takki on Ruka vm. 2010. Ei vuoda läpi mutta nousee tuolta alhaalta ylös tynnyriin asti.
    Pitänee syyssateilla tarkkailla takin helmaa missä on. Niin ja ajoasento onpi vähäsen sellainen etukenossa makaavampi pyörämallista johtuen.
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
    Samat paikat kostui Coreillessa.
    Vesi tuli housuun muodostunutta uraa pitkin ylös, auttoi kun taivutin uran eri tavalla, eli ohjasin sivuun.

Nyt nahkojen kanssa hanx erilliset housu ja takki. Hyvin pitää.

Hanskat on huonoin lenkki.
    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tuossa kun muistin, niin tutkin tilannetta pyörän päällä. Eka havainto on se, että pää ei taivu niinpaljoa että näkis, ja rillien alareunakin loppuu kesken... Eli kypärä pois ja rillit nenälle pappa-asentoon... No eipä sitä sittenkään vyö-osastoa näe... No, käsikopelolla sitten, ja aika yllättävä tunne siitä, että takki ja housut oli vain pari-kolme senttiä päällekkäin ja ylipäätään housun vyötärö alempana kun ajattelin. Takki oli kyllä aika tiukka vyötärölle, mutta sieltä se vaan sitten tihkuttaa vettä, kun kamat menee sen verran vähän päällekkäin. Mahan pienentäminen ja mahdollisesti housujen nostaminen saattaa auttaa...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa (Pete2 @ Syys. 05 2011,18:48) kirjoitti
    Joo ite olen huomannut saman. Vaikka on hyvä sadehaalari nahkapuvun päällä niin silti kastuu maha kun useamman tunnin ajaa kunnon sateessa. Liekö niin että vaikka ei varsinaisesti vuoda niin vesi ryömii pikkuhiljaa läpi kankaasta. Mietiskelin itse että pitää vähän vertailla onko eroja haalareiden matskussa tuossa kohdin.

Niin vielä. Vetskari on haalarissa sivussa ja saumat on teipattu, joten en uskoisi noista vuotavan.
    Tuo saataa olla ihan hikoilua. kostea ilma +umpihaalari+maha viileää tankkia vaste-> kosteus kerääntyy.

Mut voi se tulla kankaastakin läpi.

Myöskään ihan pois suljettuna en pitäisi et tihkuu vetskarista tai muualta läpi ja jotain sopivaa vekkiä myöten ryömii mahan kohalle.

Vesi on aika vekkuli aine löytään noita reittejä.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Sama on vaiva Lindstrandin kalvopuvussakin, kun ajaa pidempää lenkkiä sateessa niin napa (kumpu) kastuu varmasti.
    Katsotaan joskos tilanne korjaantuu sadehaalarilla, voi ainakin pitää nahkoja alla.
    - Aprilia 1200 Caponord Rally
    -EX BMW R1200GS -05
    -EX BMW F650GS -11
    -EX Honda XL 650 V -05
    -EX Honda CBR 954 RR -03
    -EX Suzuki SV 650 S -04
    Sen huomasin tuossa kesän sateissa, että puvun sisään pääsee kovin helposti sellaista hienoa vesisumua kaikista sellaisista paikoista mistä vähänkin käy virtaus puvun sisään. Esimerkiksi lahkeen suista, hihoista, kauluksesta ja miksei vyötäröltäkin. Nämä paikat kannattaa olla tiukkaan kurottuja. Ja takin ja housujen välinen vetskari kiinni.

Hahhah.. jokainen kellä maha kastuu vois vielä heittää 'strategiset' mitat ni selvii tää mysteeri
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

ZX12R
    Lainaa (specka @ Syys. 08 2011,10:07) kirjoitti
    Lainaa (Pete2 @ Syys. 05 2011,18:48) kirjoitti

Tuo saataa olla ihan hikoilua. kostea ilma +umpihaalari+maha viileää tankkia vaste-> kosteus kerääntyy.

Mut voi se tulla kankaastakin läpi.

Myöskään ihan pois suljettuna en pitäisi et tihkuu vetskarista tai muualta läpi ja jotain sopivaa vekkiä myöten ryömii mahan kohalle.

Vesi on aika vekkuli aine löytään noita reittejä.
    Haalari on tällainen IXS Orca, joten pitäisi olla ok. Jotenkin epäilyttää että pääsisikö kuitenkin tulemaan tuon vetskarin kautta jotenkin vaikka siinä on vielä tarraläppä lisänä. Jos tulee joku ilma/vesipyörre. Pitää tutkia vielä tarkemmin.

Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  20.  
    Tankkilaukku ja iso vatsa?
    Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX