Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456
Tulokset 151:stä 173:een 173:sta
  1. #151
    Sattuipa tässä tulemaan vastaan ihanassa juutubessa video joka virkisti muistia tapahtuneesta ja aiheeseen jotenkin liittyen. Pätkässä vanhan liiton orgilainen keulii Kemoran katsomosuoraa ilmeisen tahallisesti. Olen melko "varma", että olin kyseisenä ajankohtana kolmoslipulla katsomassa paheksuen toimintaa. Harkitsin ilmoittamista portille, mutta annoin olla koska onhan hän melkein joka ratapäivä aina mukana ja ilmeisen taitava kuljettajana. (Tyhmä)Kysymys kuuluukin, että kai nämä laaditut säännöt koskevat kaikkia asiaan osallistuvia?
  2. #152
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    No totta helvetissä koskee.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  3. #153
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kuulapää kirjoitti Katso viesti
    Harkitsin ilmoittamista portille, mutta annoin olla koska onhan hän melkein joka ratapäivä aina mukana ja ilmeisen taitava kuljettajana. (Tyhmä)Kysymys kuuluukin, että kai nämä laaditut säännöt koskevat kaikkia asiaan osallistuvia?
    Muistelen, että ko. tapauksesta annettiin (pysyvä) porttikielto ko. henkilölle. Tuon päivän jälkeen ei kyllä ko. kaveria ole radalla näkynytkään.

    Eli vastauksena kysymykseen: Säännöt koskevat täysin samalla tavalla kaikkia.
    Superbike #7
  4. #154
    mä en ja jumankekka tollasta ymmärrä...

    <------
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 20.01.2012 klo 13:10.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  5. #155
    Eikös siinä katsomosuoralla kuulukin keulia? Vai oliko kisa vielä pahasti kesken?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  6. #156
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    mä en ja jumankekka tollasta ymmärrä...

    <------
    Ja asiasta sinunkin kanssa keskusteltiin Matopurkissa...

    Oli kyseessä sitten millainen rataguru tahansa, niin säännnöt koskevat kaikkia. Siinä vaiheessa jos esm. kouluttaja tai ratavastaava on kiertämässä rataa liivit päällä, niin hänelle annetaan pieniä vapauksia, mutta keuliminen, kumin poltto, radalle pysähtyminen, kypärättä ajo yms. ovat kaikki sellaisia tekoja joista kyllä annetaan välitöntä palautetta henkilöstä riippumatta kun sellaista tavataan.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  7. #157
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Juutana kirjoitti Katso viesti
    pieniä vapauksia
    Ja nämäkin vapaudet liittyvät lähinnä isompien vaaratilanteiden ennaltaehkäisyyn.
    Superbike #7
  8. #158
    Lainaa kuulapää kirjoitti Katso viesti
    Sattuipa tässä tulemaan vastaan ihanassa juutubessa video joka virkisti muistia tapahtuneesta ja aiheeseen jotenkin liittyen. Pätkässä vanhan liiton orgilainen keulii Kemoran katsomosuoraa ilmeisen tahallisesti. Olen melko "varma", että olin kyseisenä ajankohtana kolmoslipulla katsomassa paheksuen toimintaa. Harkitsin ilmoittamista portille, mutta annoin olla koska onhan hän melkein joka ratapäivä aina mukana ja ilmeisen taitava kuljettajana. (Tyhmä)Kysymys kuuluukin, että kai nämä laaditut säännöt koskevat kaikkia asiaan osallistuvia?
    Pahoittelen, jos tuli paha mieli. Homman taustallahan oli tosiaan se, että ne oli mun viimeiset kierrokset RR-radoilla, joten ajattelin kerrankin vähän irrotella. Muutenhan oon ajellu aika kiltisti, vaikka mieli olisi monesti tehnyt vähän irrotellakin ja harjotella esim. kunnon sladitteluita. Tommonen toiminta kuitenkin aiheuttaa hämmennystä muissa ratailijoissa ja hämmennyksen kautta ihan oikeita vaaratilanteita. Tarkoitus oli repäistä vasta viimeisellä kierroksella, mutta katsoin turvallisemmaksi ensimmäisen kierroksen, koska siinä vaiheessa rata takanani on varmasti vapaa ja kyseinen asia on tarkastettu vähintään kahden ihmisen toimesta (minä ja porttivahti). Homma oli siis täysin tahallinen ja harkittu. Ja lapsellinen. Mutta vähän pitää lapsellinen ollakin. Siitä sen sijaan olen varma, että kenenkään turvallisuutta se ei vaarantanut tippaakaan enempää kuin sekään, että minä ja pari tusinaa muuta tyyppiä ajaa siellä niin kovaa kuin osaa.

    Ja lohdutukseksi voin sanoa, että sain asiasta palautetta ihan niinkuin asiaan kuuluukin. Eli kyllä järjestelmä toimii samalla tavalla kaikkien kohdalla ja näin pitääkin olla. Ja olin valmis vastaanottamaan muutaman vuoden porttikiellon orgin ratapäiville ;) No ehkä jollain lainapyörällä tulee joku kierros ajettua muistojen verestämiseksi, mutta meikäläisen osalta ratahomma oli tällä erää tässä.
  9. #159
    Ei tullut ollenkaan paha mieli. Otin vain aiheen esiin kun tuli videon myötä mieleen, ei kai vain loukkaannuta?
  10. #160
    Lainaa kuulapää kirjoitti Katso viesti
    Ei tullut ollenkaan paha mieli. Otin vain aiheen esiin kun tuli videon myötä mieleen, ei kai vain loukkaannuta?
    Ei suinkaan. Mun mielestä on hyvä, että keskustelu on vapaata ja avointa myös silloin kun se koskee ns. vakiporukkaa. Läpinäkyvä systeemi, jossa kaikesta uskalletaan keskustella on kestävin ratkaisu.
  11. #161
    Lainaa MadMan kirjoitti Katso viesti
    Pahoittelen, jos tuli paha mieli. Homman taustallahan oli tosiaan se, että ne oli mun viimeiset kierrokset RR-radoilla, joten ajattelin kerrankin vähän irrotella. Muutenhan oon ajellu aika kiltisti, vaikka mieli olisi monesti tehnyt vähän irrotellakin ja harjotella esim. kunnon sladitteluita. Tommonen toiminta kuitenkin aiheuttaa hämmennystä muissa ratailijoissa ja hämmennyksen kautta ihan oikeita vaaratilanteita. Tarkoitus oli repäistä vasta viimeisellä kierroksella, mutta katsoin turvallisemmaksi ensimmäisen kierroksen, koska siinä vaiheessa rata takanani on varmasti vapaa ja kyseinen asia on tarkastettu vähintään kahden ihmisen toimesta (minä ja porttivahti). Homma oli siis täysin tahallinen ja harkittu. Ja lapsellinen. Mutta vähän pitää lapsellinen ollakin. Siitä sen sijaan olen varma, että kenenkään turvallisuutta se ei vaarantanut tippaakaan enempää kuin sekään, että minä ja pari tusinaa muuta tyyppiä ajaa siellä niin kovaa kuin osaa.

    Ja lohdutukseksi voin sanoa, että sain asiasta palautetta ihan niinkuin asiaan kuuluukin. Eli kyllä järjestelmä toimii samalla tavalla kaikkien kohdalla ja näin pitääkin olla. Ja olin valmis vastaanottamaan muutaman vuoden porttikiellon orgin ratapäiville ;) No ehkä jollain lainapyörällä tulee joku kierros ajettua muistojen verestämiseksi, mutta meikäläisen osalta ratahomma oli tällä erää tässä.
    Mussa on varmaan jotain vikaa muttta mielestäni toi oli juuri niin Äijä-huumoria ku olla voi ja kaikki rispektit siitä =)
    Pikkuisen leikkimieltä ja karvan verran kapinahenkeä kuuluu moottoripyöräilyyn. Ainut asia mikä kismittää on se etten ollut paikanpäällä näkemässä
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  12. #162
    Lainaa Juutana kirjoitti Katso viesti
    Ja asiasta sinunkin kanssa keskusteltiin Matopurkissa...

    Oli kyseessä sitten millainen rataguru tahansa, niin säännnöt koskevat kaikkia. Siinä vaiheessa jos esm. kouluttaja tai ratavastaava on kiertämässä rataa liivit päällä, niin hänelle annetaan pieniä vapauksia, mutta keuliminen, kumin poltto, radalle pysähtyminen, kypärättä ajo yms. ovat kaikki sellaisia tekoja joista kyllä annetaan välitöntä palautetta henkilöstä riippumatta kun sellaista tavataan.
    Lupaan että jos joskus vielä, niin en koskaan enää
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  13. #163
    En nyt muista mitä kaikkea kehitettävää tänne on mainittu niin kirjotan ku mieleen tuli:

    -Rataharjottelun säännöissä ei lue mitään siitä jos pyörä lipsahtaa hiekalle mutta ei kuitenkaan kaaduta
    -liputtajien ohjeisissa voisi saman asian käsitellä
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  14. #164
    Mitenkäs tuo keuliminen sitten määritellään, onko se sitä kun vejetään koko suora tasapainopisteessä vai kuuluisiko noille ilmeisen ylitehoisille ratapyörille heristää kansainvälisiä käsimerkkejä kun ei tuppaa keula pysymään maassa suoralla vielä edes kolmosella
    '96 Laverda Custom 125 -> '94 CB500 -> '97 CBR 600F -> '06 ZX-6R -> '05 ZX-10R -> '03 RSV-R 1000 -> '08 CBR 600RR
  15. #165
    Lainaa Grodin kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs tuo keuliminen sitten määritellään, onko se sitä kun vejetään koko suora tasapainopisteessä vai kuuluisiko noille ilmeisen ylitehoisille ratapyörille heristää kansainvälisiä käsimerkkejä kun ei tuppaa keula pysymään maassa suoralla vielä edes kolmosella
    Kyllä tahallisen keulimisen erottaa suht. helposti. Jos tavoitteena on maksimaalinen kiihdytys ja keula sen seurauksena vhän nousee, niin se on ihan ok. Mutta sitten kun keulitaan sen takia, että keuliminen on siistiä, niin se ei enää ole ok.
  16. #166
    Viime vuonna lippumiehillä oli puhelimissa muistaakseni myös kuulokkeet, sellaset on omasta mielestä paremmat, nyt meni välillä juttuja ohi jos just Palmasiin oli laskeutumassa joukko pyöriä kun muilla oli asiaa. Ja ois ne kuulokkeet korvia vähän lämmittäny myös
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  17. #167
    Lainaa Mikuni kirjoitti Katso viesti
    Viime vuonna lippumiehillä oli puhelimissa muistaakseni myös kuulokkeet, sellaset on omasta mielestä paremmat, nyt meni välillä juttuja ohi jos just Palmasiin oli laskeutumassa joukko pyöriä kun muilla oli asiaa. Ja ois ne kuulokkeet korvia vähän lämmittäny myös
    Moro!

    Kuulokkeiden kanssa oli pientä sählinkiä, joten ne jäi nyt käyttämättä. Mutta lopuille kesän ratapäiville on kuulokkeet tulossa
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org


  18. #168
    Portin toiminnasta ajovuoron alkaessa sen verran palautetta, että mitä nyt olen parina-kolmena kesänä hommaa seurannut niin toisinaan se lippu työnnetään aika viime tipassa naamalle jolloin varsinkin hitaassa saattaa kokemattomille tulla paniikkijarrutuksia. Osa vahdeista osaa hienosti osoittaa lippulla/kädellä kohdan josta letka katkaistaan.

    Toinen kommentti koskien hidasta: Nopeimmat ajoissa jonon keulille odottelemaan niin ei tule mitään kahden jonon vetoketjua portille jolloin vahdillekkin saattaa tulla kiire.

    http://youtu.be/safhv5nv12I

    Em. siis ihan hyvässä ja rakentavassa hengessä kirjoittuna.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  19. #169
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    Portin toiminnasta ajovuoron alkaessa sen verran palautetta, että mitä nyt olen parina-kolmena kesänä hommaa seurannut niin toisinaan se lippu työnnetään aika viime tipassa naamalle jolloin varsinkin hitaassa saattaa kokemattomille tulla paniikkijarrutuksia. Osa vahdeista osaa hienosti osoittaa lippulla/kädellä kohdan josta letka katkaistaan.


    Em. siis ihan hyvässä ja rakentavassa hengessä kirjoittuna.

    Jep, ihan hyvä kommentti. Voisimme myös muistuttaa asiasta, eli ajoryhmän radalle menon jaksottamisesta myös ajajakokouksessa. Jospa se auttaisi myös tarkkaavaisuuteen radalle mentäessä.

    //Andy
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  20. #170
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti

    Toinen kommentti koskien hidasta: Nopeimmat ajoissa jonon keulille odottelemaan niin ei tule mitään kahden jonon vetoketjua portille jolloin vahdillekkin saattaa tulla kiire.
    Tähän lisäkommenttina sen verran, että jos huomaat olevasi selkeästi hitaammasta päästä hidasta (tai keski-) ryhmää, älä ryntää ekana portille vaan jää vaikka siihen portin lähelle kytikselle ja lähde radalle kun nopeammat hätähousut ovat päässeet alta pois. Tällä tavalla setin alku menee kaikilta kaikkein sujuvimmin kun nopeammilla on keltaisten aikana tyhjää baanaa edessä lämmittää renkaita ja hitaammille ei tule heti keltaisten lippujen poistuttua ajoa sotkevaa ohitusrumbaa.
    Superbike #7
  21. #171
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    Portin toiminnasta ajovuoron alkaessa sen verran palautetta, että mitä nyt olen parina-kolmena kesänä hommaa seurannut niin toisinaan se lippu työnnetään aika viime tipassa naamalle jolloin varsinkin hitaassa saattaa kokemattomille tulla paniikkijarrutuksia. Osa vahdeista osaa hienosti osoittaa lippulla/kädellä kohdan josta letka katkaistaan.

    Toinen kommentti koskien hidasta: Nopeimmat ajoissa jonon keulille odottelemaan niin ei tule mitään kahden jonon vetoketjua portille jolloin vahdillekkin saattaa tulla kiire.

    http://youtu.be/safhv5nv12I

    Em. siis ihan hyvässä ja rakentavassa hengessä kirjoittuna.
    No hei, olin vasta ekaa kertaa portilla! Se on aika hankala katkasta sitä letkaa jos kaikki lähtee tukka putkella heti seuraavassa kiinni, kun haluaa välttää ettei se siinä edellä menevä jota ei halua pysäyttää luule että nyt sille sit kuitenkin viittoiltiin. Ei sinne radalle ole niin kiire etteikö portista vois ajaa hiukan rauhallisemmin ku setti alkaa, ohi ei kuitenkaan pääse ja ei ole muuta liikennettä jonka sekaan pitäisi ripeästi kiihdyttää.

    Mutta joo hyvä pointti kuitenkin, itellä oli välillä aika luovia merkkejä välillä, ens kerralla sit paremmin. Yllättävän mukavaa touhua kyllä toi portilla oleminen, ei ole ollenkaan niin tylsää ku Palmasissa
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  22. #172
    Lainaa Mikuni kirjoitti Katso viesti
    No hei, olin vasta ekaa kertaa portilla!
    Ei ollut mitenkään sulle (mut hyvä että syyllinen löyty ) vaan noin yleisenä huomiona.

    Näin alkukesästä sitä radalle pääsyä odottaa kuin kuin lehmä sitä samaa laitumelle...
    Mutta varmaan noista jutuista voisi mainita erikseen hidasryhmäläisille. Ensikertalaiset eivät välttämättä tiedä koko jonon katkaisusta mitään.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  23.  
  24. #173
    Minulla on idea.
    Miten ois semmonen, että nuo liput näkyis tuola kaupassa?
    K7 kilo
Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456