Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 173:sta
  1. #31
    Lainaa (kimmoj @ Elo. 30 2011,11:54) kirjoitti
    Lainaa (absum @ Elo. 30 2011,11:15) kirjoitti
    mutkissa ohittaminen kiellettyä.
    Tähän sen verran kommenttia, että ohittamista mutkissa ei ole kielletty missään ryhmissä. Ohittajan pitää kuitenkin tajuta, että vastuu on aina 100 % ohittajalla itsellään.
    Minä sain juhannuksena Kemoralla noottia, että hitaassa ryhmässä ei saa mutkissa ohittaa.
  2. #32
    Lainaa (menac @ Elo. 30 2011,12:03) kirjoitti
    Lainaa (kimmoj @ Elo. 30 2011,11:54) kirjoitti
    Lainaa (absum @ Elo. 30 2011,11:15) kirjoitti
    mutkissa ohittaminen kiellettyä.
    Tähän sen verran kommenttia, että ohittamista mutkissa ei ole kielletty missään ryhmissä. Ohittajan pitää kuitenkin tajuta, että vastuu on aina 100 % ohittajalla itsellään.
    Minä sain juhannuksena Kemoralla noottia, että hitaassa ryhmässä ei saa mutkissa ohittaa.
    Muistan kuulleeni ihan mainittuna kuljettajakokouksessa että ei saa ja kaveri sai Motoparkissa ihan henkilökohtaista noottia että mutkissa ei ohitella, säikyttää kokemattomampia. Tämän ohjeistuksen mukaan olen sitten ajellut.
    I'm not complete idiot, still missing some parts!
    Honda VFR 800 V-Tec & Yamaha XS650
    (exät Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  3. #33
    Lainaa (absum @ Elo. 30 2011,12:05) kirjoitti
    Lainaa (menac @ Elo. 30 2011,12:03) kirjoitti
    Lainaa (kimmoj @ Elo. 30 2011,11:54) kirjoitti
    Lainaa (absum @ Elo. 30 2011,11:15) kirjoitti
    mutkissa ohittaminen kiellettyä.
    Tähän sen verran kommenttia, että ohittamista mutkissa ei ole kielletty missään ryhmissä. Ohittajan pitää kuitenkin tajuta, että vastuu on aina 100 % ohittajalla itsellään.
    Minä sain juhannuksena Kemoralla noottia, että hitaassa ryhmässä ei saa mutkissa ohittaa.
    Muistan kuulleeni ihan mainittuna kuljettajakokouksessa että ei saa ja kaveri sai Motoparkissa ihan henkilökohtaista noottia että mutkissa ei ohitella, säikyttää kokemattomampia. Tämän ohjeistuksen mukaan olen sitten ajellut.
    Säännöissä sanotaan näin:

    7. Ohittaminen radalla: Radalla ajettaessa väistämisvelvollisuus on AINA ohittajalla. Ohituskielto on voimassa aina ajovuoron ensimmäisillä kierroksella, hitaassa ja keskinopeassa ryhmässä. Nopeassa ryhmässä ei ole ohituskieltoja ensimmäisellä kierroksella. Ohittaminen on kielletty kaikissa ryhmissä ajovuoron lopettavan ruutulipun jälkeen. Tämän lisäksi ohittamisesta annetaan ratakohtaisia ohjeita ajajakokouksessa. Ohittaminen on turvallisinta suorilla, joten varsinkin hitaassa ryhmässä tulee välttää huippunopeuskokeiluja suorilla, jotta nopeammat pääsevät turvallisesti ohi.

    Ja ainakin em. tavalla asia esitettiin myös ajajakokouksessa viime viikonloppuna Botniaringillä ja Kemorassa. En osaa sanoa, että miten pienillä markinaaleilla ohitukset, joista teitä on huomautettu, on tehty.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  4. #34
    Lainaa (kimmoj @ Elo. 30 2011,12:18) kirjoitti
    Lainaa (absum @ Elo. 30 2011,12:05) kirjoitti
    Lainaa (menac @ Elo. 30 2011,12:03) kirjoitti
    Lainaa (kimmoj @ Elo. 30 2011,11:54) kirjoitti
    Lainaa (absum @ Elo. 30 2011,11:15) kirjoitti
    mutkissa ohittaminen kiellettyä.
    Tähän sen verran kommenttia, että ohittamista mutkissa ei ole kielletty missään ryhmissä. Ohittajan pitää kuitenkin tajuta, että vastuu on aina 100 % ohittajalla itsellään.
    Minä sain juhannuksena Kemoralla noottia, että hitaassa ryhmässä ei saa mutkissa ohittaa.
    Muistan kuulleeni ihan mainittuna kuljettajakokouksessa että ei saa ja kaveri sai Motoparkissa ihan henkilökohtaista noottia että mutkissa ei ohitella, säikyttää kokemattomampia. Tämän ohjeistuksen mukaan olen sitten ajellut.
    Säännöissä sanotaan näin:

    7. Ohittaminen radalla: Radalla ajettaessa väistämisvelvollisuus on AINA ohittajalla. Ohituskielto on voimassa aina ajovuoron ensimmäisillä kierroksella, hitaassa ja keskinopeassa ryhmässä. Nopeassa ryhmässä ei ole ohituskieltoja ensimmäisellä kierroksella. Ohittaminen on kielletty kaikissa ryhmissä ajovuoron lopettavan ruutulipun jälkeen. Tämän lisäksi ohittamisesta annetaan ratakohtaisia ohjeita ajajakokouksessa. Ohittaminen on turvallisinta suorilla, joten varsinkin hitaassa ryhmässä tulee välttää huippunopeuskokeiluja suorilla, jotta nopeammat pääsevät turvallisesti ohi.

    Ja ainakin em. tavalla asia esitettiin myös ajajakokouksessa viime viikonloppuna Botniaringillä ja Kemorassa. En osaa sanoa, että miten pienillä markinaaleilla ohitukset, joista teitä on huomautettu, on tehty.
    Tilannetta en muista, mutta tuskinpa kovin pienellä marginaalilla tuolloin ohitin. Ja minulle nimenomaan sanottiin, että hitaassa on mutkissa ohittaminen kielletty. Sitä en muista mainittiinko asiasta tuolloin ajajakokouksessa, tämän syy luonnollisesti omani.

    Oli miten oli, pientä epäselvyyttä näyttää ohjeistuksessa olevan.
  5. #35
    Lainaa (menac @ Elo. 30 2011,12:33) kirjoitti
    Oli miten oli, pientä epäselvyyttä näyttää ohjeistuksessa olevan.
    Samaa mieltä.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  6. #36
    Ei 15 min ajovuoroille. Jää todellinen ajoaika liian lyhyeksi. Itsekin joskus olin ihan hapoilla jo 10 minuutin jälkeen mutta kun jättää turhan sohlaamisen pois jaksaa kummasti paremmin. Ja kehittyynän se kuntokin siinä ajaessa.

    Ainakin nopeassa on vielä ollut suurimmaksi osaksi ihan siedettävää nykyiselläkin ryhmäjaolla.

    jake
    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83
  7. #37
    Totta tosiaan nyt kun tuli puhetta, niin tuo suoralla "täysii" päästeleminen ja sit mutkissa matelu on välillä hieman ärsyttävää, itellä ainakin arkuutta availla mutkissa silleen et pääsis tehokkaammista suorilla kivutta ohi kun jarruun sitä ei kovin mielellään tee (jotkut vielä päästelevät suorat täysiä ja jättävät jarrun tosi myöhään ja sitten matelevat sen mutkan). Alastarolla olen vain ollut ajelemassa hitaassa joten kokemukset sieltä.

    Ehdotus: voisiko hitaalle ryhmälle osoittaa radalta suoran, missä ei availtaisi täysiä vaan annettaisiin hyvä paikka ohittaa (ohittaja tietenkin saa avata sydämensä kyllyydestä)? Pääsuora tähän nyt tietenkin olisi paras mutta olisiko vaikka Las Palmasia ennen ole suora nopean mutkan jälkeen sellainen ettei siinä enää vauhtia nostettaisi siitä millä nopean mutkan uskaltaa läpi ajaa? Siinä ehtisi sitten ohittaja kepostasti ohi ja hakea linjan Palmasiin. Eikä tämä olisi mikään ainut paikka ohittaa mutta sellainen paikka missä availijat voisivat kerran kierroksessa ottaa rauhassa.

    Tämä ei tosin ole ongelma muiden kanssa kuin juuri noiden availijoitten jotka ovat kaarteissa myös hitaita eikä sellasia hirveästi tullu vastaan joten maksaako vaivan?
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  8. #38
    Jaa etteikö mutkassa saisi ohittaa ?

    WTF ?
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  9. #39
    Poistettu
    Mielipiteeni olen sanonut ja jossain aiemmassa thriidissä kovastikin kehunut miten homma toimii.

    Vaikka ryhmäjako olisi miten porrastettu, aina on nopeammat vastaan hitaammat ja pullonkaula tulee. Se nyt vaan on fakta. Kumuloituu toki pahiten hitaassa ja keskinopeassa, kun pelisilmää ja ohitusvarmuutta ohittajakin vielä hioo. Nopeassa taas pääsee ohi, ja hyvin mennäänkin. Siellä vaan selkeästi hitaampi ajaa äkkiä niin poikkeavaa linjaa, että ohittajan on hiton vaikea ennakoida.

    Porttivahtien kanssa en ole nähnyt ongelmaa, aina mä itse tarkistan ja katson että se on loppupeleissä minä joka väärästä arviosta hinnan maksaa. Siksi pidän vastuun turvallisesta radalle menosta itselläni, merkki kertoo että nyt sinne porttivahdin mielestä mahtuu.

    Lippuja on joskus hankala havaita, ajotilanne ja tosiaan se liputtajan aktiivisuus vaikuttaa. Arvaan kuitenkin että jos tässä on omalle kohdalle tilanteita syntynyt, vika löytyy peilin kautta.

    Oma ratakausi alkaa olemaan paketoitu, joten vielä tässäkin kiitokset järjestäjille. Ainakin nopean ryhmän kuski kiittää. En näe mitään merkittävää korjattavaa toiminnassa, siksi hienosti noi mielestäni 120 ajavan eri mopot ja ajotavat on saatu radalle sovitettua jokaisena päivänä.



  10. #40
    Liputtajien ohjeisiin vois lisätä ett punane lippu on aina heiluva lippu. Ja kun heiluttaa sitä lippua, niin heiluttaa sitä sit kans silleen ett se heiluu kunnolla siel.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  11. #41
    Entä jos ajettaisiin 4h 3x20min ja sen jälkeen nopeen hitaat ja keskinopeen nopeet muodostas loppupäiväksi oman ryhmän ja ajettas 4x15min.
    Hitaan ryhmän kuskeja ajoajan lyhentäminen ei varmaan harmittas liiaksi, sillä rata-ajo on kokemattomalle aika raskasta. Nopeet sais loppupäivästä vedellä pää pimeenä ja keskiryhmästä nousevat sais hyvää veto-apua nopeen hitailta.
    "toivon, että sinun kohtaloksesi tulee taloudellisten mahdollisuuksien hupeneminen eikä Charles-sedän viikate. Jorma ei saanut kansallista MotoGP-pyörää ja setä-tuomolta loppui saldo, joten radalla on hieman turvallisempaa". -Moottoripyorailyn_tuki_ry
  12. #42
    Lainaa (suzukipitässaaha @ Elo. 30 2011,15:40) kirjoitti
    Entä jos ajettaisiin 4h 3x20min ja sen jälkeen nopeen hitaat ja keskinopeen nopeet muodostas loppupäiväksi oman ryhmän ja ajettas 4x15min.
    Hitaan ryhmän kuskeja ajoajan lyhentäminen ei varmaan harmittas liiaksi, sillä rata-ajo on kokemattomalle aika raskasta. Nopeet sais loppupäivästä vedellä pää pimeenä ja keskiryhmästä nousevat sais hyvää veto-apua nopeen hitailta.
    No oho, sanon minä.

    Sinne radalle vartin takia kannata edes lähteä.
    Hitaille se nimenomaan ei ole raskasta kun ei tarvi vetää sinkkikireellä omilla äärirajoilla koko aikaa.

    Olen siis hidas, joten tiedän mistä puhun.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  13. #43
    Sori, Nasu, taisin yleistää liikaa - ainakin mulle se oli raskasta. Tuossa mun mallissa kokonaisajoaika ei kuitenkaan lyhenis kun 15min/päivä. Ekat 4 settiä ois kuten ennenkin.
    "toivon, että sinun kohtaloksesi tulee taloudellisten mahdollisuuksien hupeneminen eikä Charles-sedän viikate. Jorma ei saanut kansallista MotoGP-pyörää ja setä-tuomolta loppui saldo, joten radalla on hieman turvallisempaa". -Moottoripyorailyn_tuki_ry
  14. #44
    Lipun myyntiin "Liian selkeät" ohjeet.

    Nykyiset ohjeet (kopioitu kaupan puolelta):
    Tapahtumaan ostetun lipun voi halutessaan myydä itse eteenpäin toiselle osallistujalle. Lipun ostajan tulee esittää tulostettu lippu kyseisen tapahtuman ilmoittautumisen yhteydessä. Lipun myynnistä olisi myös hyvä ilmoittaa ratavastaaville etukäteen.

    Itse homman jo osaan kun on muutama lippu tullut myytyä, mutta monta kertaa piti "häiritä" ratavastaavia sähköposteilla, ennen kuin homma oli selvä.

    Puutteita ohjeissa mm. jäsenhintaisen lipun myyminen ei jäsenelle ja mitä lipun ostajan tietoja tulee ilmoittaa ratavastaaville.
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  15. #45
    Kyllähän sitä hitaassa ja keskinopeassakin ajoi vaikka puoli tuntia putkeen jotain 1.25-> aikoja pari vuotta sitten
    Nyt nopeammalla tahdilla hyvä kun jaksaa 10min ajaa ennenkuin alkaa katteleen kelloa mittaristossa että joko saa tulla pois.
    Tosin voi olla että kuntokin on huonontunut...
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  16. #46
    Lainaa (Nasu @ Elo. 30 2011,08:14) kirjoitti
    Ajajakokous sinänsä on tärkeä, mutta toisaalta kun kuuntelet sen 30 x kesässä niin..... Tästä välillä kuulee mutinaa sitä tarinaa kuunnellessa. Voisiko olla vakiasiakkaille lyhyt versio? Kahden päivän ajoissa usein toinen onkin tällainen.
    Jos jotain kehitettävää, niin tuon ^ lisäksi ainakin Alastaron päivät vois jatkua klo 20 asti.

    3x20min ryhmät on hyvät enkä kannata tuon muuttamista. Muiden järjestämillä päivillä on koettu jos jonkin näköistä järjestelyä eikä ne ole ainakaan parempia. Jos setit ei ala aina samaan aikaan eli esim. tasatunnein saavat ratavastaavat tulostaa kaikille oman aikataulun ja vastailla kysymyksiin koska on seuraava vuoro. 15min vuoro on taas lyhyt, eikä salli juurikaan myöhästymistä oman setin alusta. Väite ettei jaksa ajaa koko settiä tarkoittaa vaan, että kommentoijan tarttis lähteä lenkille tai opetella ajamaan rennommin Vaikka itse ajankin usein setit lyhyempinä ei se tarkoita että ne olisi liian pitkiä. Toisinaan sitten hiljaisempina päivinä tulee ajettua putkeen sekä nopean että keskirythmän setit, kun innostuu vaikkapa kestävyyttä rentoutta tai/ja ajokuntoa treenaamaan. Joku ~30 kierrosta kemoraa lähes putkeen kuitenkin opettaa ihan eritavalla ajamista, kuin muutaman kierroksen rypistys täysiä.

    Mitään merkittäviä muutoksia ei kannata lähteä tekemään, kun sen verran hyvin toimii nykyisellääkin.

    Kiitoksia kaudesta 2011.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  17. #47
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Vuorela @ Elo. 30 2011,16:56) kirjoitti
    Lainaa (Nasu @ Elo. 30 2011,08:14) kirjoitti
    Ajajakokous sinänsä on tärkeä, mutta toisaalta kun kuuntelet sen 30 x kesässä niin..... Tästä välillä kuulee mutinaa sitä tarinaa kuunnellessa. Voisiko olla vakiasiakkaille lyhyt versio? Kahden päivän ajoissa usein toinen onkin tällainen.
    Jos jotain kehitettävää, niin tuon ^ lisäksi ainakin Alastaron päivät vois jatkua klo 20 asti.
    Alastaron päivät lyhennettiin pari vuotta sitten loppumaan jo kuudelta, että myös kouluttajat/järkkärit pääsevät suurinpiirtein ihmisten aikaan kotiin pelipaikoilta. Viikonloppuisin tuolla ei ole niin suurta väliä, mutta keskellä viikkoa yksittäisenä päivän halailee tyynyä kotona mieluummin ennen kuin jälkeen puolen yön.
    Superbike #7
  18. #48
    Mielestäni 20 min on hyvä ajoaika, enkä haluaisi sitä ainakaan lyhentää.

    Parannusehdotuksena kuitenkin sellainen asia, että säännöt voisi laittaa kaupassa paremmin esille, nyt ne ovat hiukan piilossa toimitusehto-osiossa. Sääntöihin voisi myös olla linkki tuotesivulla.
    Ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muut asiat osoitteseen: ratavastaavat@moottoripyora.org
  19. #49
    Vaihdettaisiin ajoryhmätarrat takaisin niihin vanhoihin, mitkä sai irti pleksistä...
    50cc -> 50cc -> 500cc -> 750cc -> 1200cc -> 900cc -> 600cc ->

    Hyvä harrastus pitää pois kaduilta...
  20. #50
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (perti @ Syys. 03 2011,16:35) kirjoitti
    Vaihdettaisiin ajoryhmätarrat takaisin niihin vanhoihin, mitkä sai irti pleksistä...
    Kuumailmapuhaltimen (tai hiustenkuivaajan) kanssa lähtee ihan nätisti nää uudet. Itseasiassa joku kerta tossa kesällä ku sain vanhan mallisen tarran ni se lähti mun mielestä huonommin irti.
  21. #51
    Lainaa (Waille @ Syys. 03 2011,16:40) kirjoitti
    Lainaa (perti @ Syys. 03 2011,16:35) kirjoitti
    Vaihdettaisiin ajoryhmätarrat takaisin niihin vanhoihin, mitkä sai irti pleksistä...
    Kuumailmapuhaltimen (tai hiustenkuivaajan) kanssa lähtee ihan nätisti nää uudet. Itseasiassa joku kerta tossa kesällä ku sain vanhan mallisen tarran ni se lähti mun mielestä huonommin irti.
    Mä oon liimannu tarran palaseen jesseteippiä ensin ja sitten yhdistelmän plexiin.
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  22. #52
    Lainaa (dYNY @ Syys. 03 2011,16:46) kirjoitti
    Lainaa (Waille @ Syys. 03 2011,16:40) kirjoitti
    Lainaa (perti @ Syys. 03 2011,16:35) kirjoitti
    Vaihdettaisiin ajoryhmätarrat takaisin niihin vanhoihin, mitkä sai irti pleksistä...
    Kuumailmapuhaltimen (tai hiustenkuivaajan) kanssa lähtee ihan nätisti nää uudet. Itseasiassa joku kerta tossa kesällä ku sain vanhan mallisen tarran ni se lähti mun mielestä huonommin irti.
    Mä oon liimannu tarran palaseen jesseteippiä ensin ja sitten yhdistelmän plexiin.
    Niin minäkin yleensä, mutta Pohjanmaan kierroksella unohdin *
    50cc -> 50cc -> 500cc -> 750cc -> 1200cc -> 900cc -> 600cc ->

    Hyvä harrastus pitää pois kaduilta...
  23. #53
    Lainaa (scuuba @ Elo. 29 2011,21:52) kirjoitti
    Porttivahdeille vois sanoo ett näyttäkää selkeesti kädellä mitä haluatte kuskin tekevän. Eli älkää olko ujoja siellä portilla ja arastelko ottaa selkeää kontaktia siihen kuskiin, ja näyttää selkeästi mitä haluatte kuskin tekevän.
    Tuohon porttihommaan voisi myös sanoa, että se on hieman kuskikohtaista miten siihen kädellä viittelyyn suhtautuu.

    Joillekkin viittoo nopeammin, että nyt nopeasti niin kuskit lähtee hissukseen munia kaivellen. Joillekkin näyttää että antaa mennä niin ne lähtee miljoonaa siitä radalle.

    Eli loppuenlopuksi parempi kuin kattoo portilla rauhassa välin ja viittoo miten viittoo radalle.
  24. #54
    Lainaa (willik @ Syys. 03 2011,17:07) kirjoitti
    Tuohon porttihommaan voisi myös sanoa, että se on hieman kuskikohtaista miten siihen kädellä viittelyyn suhtautuu.

    Joillekkin viittoo nopeammin, että nyt nopeasti niin kuskit lähtee hissukseen munia kaivellen. Joillekkin näyttää että antaa mennä niin ne lähtee miljoonaa siitä radalle.

    Eli loppuenlopuksi parempi kuin kattoo portilla rauhassa välin ja viittoo miten viittoo radalle.
    Njoo, toiki on vähä seurausta siit ett kun ei oo tosiaan kummallekkaan mitään yleisiä ohjeita, niin kaikki sit säveltää sen minkä ehtii.
    Jos ois edes jotku ohjeet molemmille, niin säveltämisen määrä vois vähentyy.
    Toki aina löytyy myös niitä jotka ei ohjeista välitä ja säveltää ihan omaan tahtiin.

    Mä oon portilla huomannut, ett suurin osa kuskeista kyl ymmärtää:
    Jos porttivahti kaivelee muniaan ja hitaaaaaaasti ja laiskasti pyörittää toista kättään/sormea/lippukeppiä, niin kuski lähtee laiskasti kiihdyttämään siitä portilta.
    Jos taasen pyörittää sitä merkkään tyyliin "mene vittu eniten täysiä nyt on oikeesti kiire", niin 99% lähtee siit portilta oikeesti sukkelaan.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  25. #55
    Lainaa (scuuba @ Syys. 03 2011,19:52) kirjoitti
    Njoo, toiki on vähä seurausta siit ett kun ei oo tosiaan kummallekkaan mitään yleisiä ohjeita, niin kaikki sit säveltää sen minkä ehtii.
    Jos ois edes jotku ohjeet molemmille, niin säveltämisen määrä vois vähentyy.
    Toki aina löytyy myös niitä jotka ei ohjeista välitä ja säveltää ihan omaan tahtiin.
    Kirjoittelemme ensi kaudelle porttivahdin ohjeet ver.1.0. jos se yhdenmukaistaisi porttivahtien toimintaa.
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  26. #56
    Lainaa (jens @ Syys. 03 2011,20:16) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Syys. 03 2011,19:52) kirjoitti
    Njoo, toiki on vähä seurausta siit ett kun ei oo tosiaan kummallekkaan mitään yleisiä ohjeita, niin kaikki sit säveltää sen minkä ehtii.
    Jos ois edes jotku ohjeet molemmille, niin säveltämisen määrä vois vähentyy.
    Toki aina löytyy myös niitä jotka ei ohjeista välitä ja säveltää ihan omaan tahtiin.
    Kirjoittelemme ensi kaudelle porttivahdin ohjeet ver.1.0. jos se yhdenmukaistaisi porttivahtien toimintaa.
    Muistutetaan silti, että porttivahdista riippumatta sinne radalle tuupatessa pitäisi kyllä itsekkin hieman katsoa. Niin ainakin itse toimin ja muistaakseni jossain on kyllä niin mainittukin. Vaikka siinä portilla olisi kuka tahansa ja kuinka kokenut tahansa, niin en silti sinne ihan sokkona tuuppaisi menemään.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  27. #57
    Hyvin vähän on parannettavaa orgin päivissä. Hyvin toimii kaiken kaikkiaan. En kannata lyhyempiä 15min ajovuoroja tai 4 vuoron järjestelyä. Pari kertaa ollut tuollaisilla 4 vuoron päivillä, ei mielestä ole niin hyvä. Liian pitkä tauko välissä ja aikataulu sekavampi. Jos ei varttia enempää jaksa ajaa, niin kannattaa lisätä rentoutta vähän siihen ajoon. Helpottaa huomattavasti ja yleensä pystyssä/radalla pysyminenkin on todennäköisempää.

    Tuli mieleen vielä yksi vaikeammin toteutettava ehdotus: osallistujille vois jollain tavalla (en tiedä miten) korostaa sen oman (ja miksei kaverinkin) pyörän kunnon tarkkailua. Tässä pari viikkoa sitten eräillä ratapäivillä meni ajoaikaa kaikilta tuntikaupalla hukkaan kun rataa harjattiiin öljystä puhtaaksi. Oli jannulla öljynsuodatin löystynyt ja tietäähän sen miten siinä käy. Että vois vähän edes tsekata sitä peliä ennen reissuun lähtöä. Vaikka toki tuollaiset tapaukset aika harvinaisia ovatkin, niin silti.
    2021 Beta RR 250 racing
  28. #58
    Lainaa (Nitrous @ Elo. 31 2011,17:48) kirjoitti
    Lainaa (Vuorela @ Elo. 30 2011,16:56) kirjoitti
    Lainaa (Nasu @ Elo. 30 2011,08:14) kirjoitti
    Ajajakokous sinänsä on tärkeä, mutta toisaalta kun kuuntelet sen 30 x kesässä niin..... Tästä välillä kuulee mutinaa sitä tarinaa kuunnellessa. Voisiko olla vakiasiakkaille lyhyt versio? Kahden päivän ajoissa usein toinen onkin tällainen.
    Jos jotain kehitettävää, niin tuon ^ lisäksi ainakin Alastaron päivät vois jatkua klo 20 asti.
    Alastaron päivät lyhennettiin pari vuotta sitten loppumaan jo kuudelta, että myös kouluttajat/järkkärit pääsevät suurinpiirtein ihmisten aikaan kotiin pelipaikoilta. Viikonloppuisin tuolla ei ole niin suurta väliä, mutta keskellä viikkoa yksittäisenä päivän halailee tyynyä kotona mieluummin ennen kuin jälkeen puolen yön.
    En nyt muista, että onko meillä ollut Alastarossa klo 20 kestävää vuoroa? Ahvenistolla meillä oli kaudella 2008 9-20 päiviä ja totesimme sen kesän jälkeen, ettei noin pitkiä päiviä jaksa oikeasti kukaan.

    Kemorassakin meillä oli arkipäiviä, jotka loppuivat klo 20. Ja seuraavana aamuna duunipäivän startti Helsingissä klo 8, niin ei ihan miellyttävä yhtälö.

    Eli ihan käytännön syistä ja järjestelijän mieltymyksistä johtuen varaukset ovat olleet tällaisia. Henkilökohtaisesti en näe estettä Alastaron "iltavuorolle". Kouluttajien pitää vaan opetella keräämään ne kamat hiukan ripeämmin sieltä varikolta...

    //Andy
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  29. #59
    On hieno ajatus että tarkennettais sääntöjä, mutta retorinen kysymys: missä menee se raja että jatkossa (erityisesti satunnaiset) kuskit ja/tai lippumiehet vielä ne uudet säännöt muistaa? Kuviteltu esimerkki satunnaisesti liputtavalta henkilöltä: "ainii, pitikö mun nyt heiluttaa lippua vai pitää tätä paikoillaan? No mä teen nyt vaiks näin.."

    Kohti ääretöntä - ja sen yli!
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Mikris @ Syys. 03 2011,22:20) kirjoitti
    On hieno ajatus että tarkennettais sääntöjä, mutta retorinen kysymys: missä menee se raja että jatkossa (erityisesti satunnaiset) kuskit ja/tai lippumiehet vielä ne uudet säännöt muistaa? Kuviteltu esimerkki satunnaisesti liputtavalta henkilöltä: *"ainii, pitikö mun nyt heiluttaa lippua vai pitää tätä paikoillaan? No mä teen nyt vaiks näin.." *

    Onko lipun heiluttelusta mitään varsinaista haittaa?
    Paitti mustan
Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen