Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 51:een 51:sta
  1. #31
    Mulla on ollut Top Sellerie-satula nyt keväästä 2015 alkaen Honda Crosstourerissa. Ostin sellaisen, jossa on geeli kuljettajan istuimen kohdalla. Entistä satulaa en antanut myyjälle, koska hyvitys siitä ei miellyttänyt minua ja lähetys tehtaalle olisi pitänyt maksaa itse.

    Satulan saa kuljettajan mittojen ja painon mukaisena. Olen ollut tyytyväinen satulaan. Ainoa kauneuspilkku toimituksessa oli huonosti kiinnitetyt (liimatut) kumityynyt, jotka tulevat pyörän runkoa vasten. Lähettivät koko sarjan uusia ja liiman Satula on kaikin puolin miellyttänyt. Peppu ei puudu ja työn laatu on hyvä. Sain vissiin edulliseen "talvihintaan". Touratech olisi ollut yksi vaihtoehto, mutta sain tämän edullisemmin.

    Pitempiaikaisessa käytössä tuon sitten näkee...Turvallisia ja hauskoja kilometrejä
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  2. #32
    Terve Kotkasta (sama "kysymys" ollut tämän sivustolle toisella palstalla
    ..)

    Minä ostin viime syksynä 2007 vuoden FJR:n ja olen ollut tosi tyytyväinen. Nyt haluaisin hankkia siihen uuden geelipenkin llmeisesti porukka on ollut tyytyväisiä Topsellerien penkkeihin?? Jos mielipiteitä/kokemuksia niin kerro. Onko esim. asentaminen ongelmallista? (katselin, että hintaa penkille tulisi noin 315€ kun lähetän originaalipenkin heille saatuani uuden).

    Olen 186cm pitkä ja ajattelin ostaa madalletun penkin geelillä, onko madallus järkevää? Nykyään normipenkillä tuppaa kädet herkästi puutumaan.

    Kiitos jo etukäteen vastauksistanne. 🙂
    T. Eero
  3. #33
    Tervehdys.
    Minulla on pari kautta ollut tuollainen Topsellerin madallettu geeli satula.
    Tuli Suzukin uudella alkuperäispohjalla. Sopii täydellisesti ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

    t:Matti
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Masa
  4. #34
    Lainaa Vanhakarhu kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys.
    Minulla on pari kautta ollut tuollainen Topsellerin madallettu geeli satula.
    Tuli Suzukin uudella alkuperäispohjalla. Sopii täydellisesti ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

    t:Matti
    Kiitti mukavasta vastauksestasi. Muistatko yhtään, minkälainen oli toimitusaika siitä kun teit tilauksen? 🙂
  5. #35
    Lainaa FJR-Eero kirjoitti Katso viesti
    Kiitti mukavasta vastauksestasi. Muistatko yhtään, minkälainen oli toimitusaika siitä kun teit tilauksen? 
    itte tilasin 26.4.2020 ja saapui 19.5.2020
    suzuki gsf 1250 s -08 honda cb1300 sa-12,suzuki gsf 1250 sa -14
  6. #36
    Viime suvena hommasin F800 Gessuun geelitetyn ja lämmitetyn penkin. Todella tyytyväinen olen ollut, tänään lämpötilat 2-5 mutta penkinlämmitin on tosi tehokas. Ulkonäkö vs. vakio on luokkaa kuin pyörä olis vuosia uudempi. Vahva suositus.
  7. #37
    Okei, kiva kuulla. Tilaukseen varmasti menee. Eli toimitus varmaankin jotain 3-5 viikon luokkaa.
  8. #38
    Lainaa kawacucu kirjoitti Katso viesti
    itte tilasin 26.4.2020 ja saapui 19.5.2020
    Tilasitko mihin pyörään ja jos viitsit jossain vaiheessa laittaa, oletko ollut tyytyväinen? 👍
  9. #39
    Lainaa FJR-Eero kirjoitti Katso viesti
    Tilasitko mihin pyörään ja jos viitsit jossain vaiheessa laittaa, oletko ollut tyytyväinen? 
    1250 bandiitti suzukiin,eilen tuli asennettua asennettua vasta satulanlämppärin piuhat,tänään vasta eka ajelut tulossa.
    suzuki gsf 1250 s -08 honda cb1300 sa-12,suzuki gsf 1250 sa -14
  10. #40
    Lainaa kawacucu kirjoitti Katso viesti
    1250 bandiitti suzukiin,eilen tuli asennettua asennettua vasta satulanlämppärin piuhat,tänään vasta eka ajelut tulossa.
    👍 Hyviä ajoja!!
  11. #41
    Tuli kanssa nasautettua bläkkäriin tilaukseen ihan perusmalli, kun näin talvisaikaan näitä saa hiukka halvennuksella.
    Johan sitä on pari kesää suunniteltu...
    Saapa nähdä kuinka alkaa likka pysymään kyydissä, orkkiksella kun pyrkii liusumaan aina jarrutuksissa selkää vasten.
    Mattamustarastas ja cb sevenfifty.
  12. #42
    Lainaa -JiiHoo- kirjoitti Katso viesti
    Tuli kanssa nasautettua bläkkäriin tilaukseen ihan perusmalli, kun näin talvisaikaan näitä saa hiukka halvennuksella.
    Johan sitä on pari kesää suunniteltu...
    Saapa nähdä kuinka alkaa likka pysymään kyydissä, orkkiksella kun pyrkii liusumaan aina jarrutuksissa selkää vasten.
    Paljonko bläkkärin penkki kustansi?
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  13. #43
    Lainaa Kenesis kirjoitti Katso viesti
    Paljonko bläkkärin penkki kustansi?
    Rahteineen noin 280 e.
    Mattamustarastas ja cb sevenfifty.
  14. #44
    Monta kuukautta on nyt tullut pähkäiltyä Top Sellerien penkin tilaamista. Nyt näkyy olevan varastossa olevista -10% ale ja erikseen valmistettavista -50eur ja ajattelin laittaa tilauksen sisään.

    Kovaa jaakobinpainia aiheuttaa kuitenkin satulan pituus. Ei osaa päättää ottaakko normaalipituinen (joka ei anna juuri tilaa liikkua) vai sitten tuo pidempi malli jossa on 3cm enempi pelivaraa. Kyytiläistä ei ole mukana joten sen puoleen ei väliä. Kokonainen penkki tulossa koska haluan säästää orkkiksen.

    Ja yksi päänvaiva koskee geeliä, ottaako vaiko eikö ottaa.

    Varastosta oleva, normaalipituinen istuin, ei geeliä -> 280 eur, eli suhteellisen edullinen hinta.

    Erikseen tehtävä, pitkä istuin, kuskin kohta geelillä -> 387 eur, alkaa olla jo lähes 10% pyörän arvosta.

    Eihän tuossa periaatteessa ole "kuin" satasen ero, mutta valinta saisi mennä kerralla kohdalleen. Tuota custom made penkkiä voi olla vaikeampi palauttaakaan.

    Jos oikein haluaa hämmentää itseään, yksi vaihtoehto olisi vielä 3cm korotettu versio. Voisiko siitä olla apua polvien kipeytymiseen joka meinaa nyt vaivata. Tai mistä se ylipäätään kertoo? Sama vaiva ollut lähes aina pyörätyypistä riippumatta. Vakiosatulalla jalat saa kyllä just nätisti maahan asti, korkeammalla menisi varvisteluksi.
    ________________
  15. #45
    Kun ikää tulee, niin pikku vaivojakin. Tai sitten V-stromin penkki on vain yksinkertaisesti omalle takamukselle hiukan liian kova ja/tai kapea. Vaimo kehuu kovasti tuplaleveämpää takasitsiä.
    Olen katsellut hiukan noita Topsellerien vaihtoehtoja ja ei ihan halpaa lystiä ole ja pikkuisen hakusessa on termitkin.
    Edgings / stitching / double stitching / 4 part / 5 part jne. Ymmärrän toki sanojen suoran käännöksen, mutta mitähän nuo käytännössä tarkoittavat?

    Uskoisin, että mikäli jonkinlainen mukavuus on tarkoituksena, ei geelitäytteestä kannata tinkiä, mutta mikä tilanne on noiden muiden vaihtoehtojen kanssa?
  16. #46
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Edgings / stitching / double stitching / 4 part / 5 part jne. Ymmärrän toki sanojen suoran käännöksen, mutta mitähän nuo käytännössä tarkoittavat?
    Ne tarkoittaa niitä tikkauksia ja "reunoja" jotka siinä kiertää istuimen päällä. Itse tein siten että otin sieltä suoraan mallin joka miellytti silmää ja sitten aloin kustomoida siitä oman tyylistä. Eli päällikuosi tuli sama kuin heidän valmiissa mallissa mutta muokkasin sitä;

    -Pitkä malli, varmuuden vuoksi että on liikkumavaraa ajaessa.
    -Geeli kuskille
    -Erilainen logo istuimeen

    Tästä köyhdyin 387,60 eur, eiköhän toi ennen ajokauden alkua ehdi tulla. Onhan se kallis mutta jos sillä saa ajomukavuuden kuntoon niin maksakoon, mukaanhan täältä ei saa rahoja eikä penkkiä
    ________________
  17. #47
    Mulla polvet protestoi liian tiukasta kulmasta, siksi matkaenskan ajoasento on mulle paras. Jos satulan korotus arveluttaa, voisi jalkatappeja ehkä siirtää alemmas? Riippuu tietysti pyörämallista miten helposti onnistuu. Polvikulma vaikuttaa myös ahterin ja satulan kontaktiin.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  18. #48
    No matkaenskaan tuo tulikin, eli africa twiniin. Korkeampi istuin oli myös vaihtoehto mutta pyörän päälle meno taas vaikeutuu sillä, joten päädyin vakiokorkeuteen. Katotaan miten tolla käyttäytyy ja modataan seuraavaksi jalkatappeja alemmas jos tarve.

    Top sellerie vastasi että normaalikorkuinen istuin on heiltä tilattuna n. 10mm korkeampi kuin orkkis, kun kyselin mikä malli kannattaa ottaa (pituus + polvikivut).
    ________________
  19. #49
    Lainaa jumetsap kirjoitti Katso viesti
    Ne tarkoittaa niitä tikkauksia ja "reunoja" jotka siinä kiertää istuimen päällä. Itse tein siten että otin sieltä suoraan mallin joka miellytti silmää ja sitten aloin kustomoida siitä oman tyylistä. Eli päällikuosi tuli sama kuin heidän valmiissa mallissa mutta muokkasin sitä;
    Kiitos!
  20. #50
    Istuin saapui 12.4 kotiovelle ja kyllähän se hieno on. Nyt vaan pitäisi päästä ajelemaan että miltä se tuntuu. Ainakin koeistumisessa muutos oli sama kuin istuisi saunajakkaralta nojatuoliin

    Onneksi tilasin tuon long-mallin, normaaliversio olisi ollut ehdottomasti liian ahdas. Nyt on sopiva. Korkeuskin meni nappiin, kantapäät on ehkä sentin-pari ilmassa mutta päkiät ottaa hyvin maahan.

    Top Sellerien istuimen pohja ei saa kyllä kehuja, uutta istuinta joutui heti dremelillä työstämään. Pyörän hahloon menevä muoviosa oli muutaman millin pienemmällä suuaukolla mitä alkuperäisen istuimen. Lisäksi istuimen pohjassa oli 2 metalli"koukkua" kun alkuperäisessä istuimessa on vain yksi. Nämä oli onneksi ihan mutterilla kiinni eli toisen sai pois helposti.

    Portugalista oli paketti lähtenyt, eikös tää olekaan ranskalainen firma?
    ________________
  21.  
  22. #51
    Nyt sain tehtyä lyhyen lenkin uudella penkillä.

    Noin kuukauden tilauksesta kesti tulla. Oli itseasiasiassa vähän nopeampi toimitus, kuin alkuun lupailivat.
    Istumakorkeus hiukan tuntui nousevan. "Pito" on myös parempi orkkispenkkiin verrattuna.

    Alkuun pyysivät kuvia penkin molemminpuolin,että osaavat tehdä sopivan ja tuntuu naksahtavann paikalleen paremmin,kuin vanha (17-v) orkkis.

    Kaikenkaikkiaan jäi hyvä kuva firmasta

    Ja Portugalista tämäkin lähetettiin.
    Suzuki GSF 650S Bandit -06

    Ex:Suzuki DR 125 -83(silloin joskus)
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12