Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Onko kellään kokemuksia kyseisestä kypärästä?
  2. #2
    Ittelläni on tämä malli HJC ja olen kyllä ollut tyytyväinen, Stormilta muistaakseni 299e maksoi.

    Ei heilu päässä, ei kypärä eikä kusikaan vielä, mutta visiirin lukkosysteemistä en jostain syystä pidä ollenkaan, tuntuu että pitää riuhtoa avatakseen sen.

    Ei muuten mitään vikaa, mahtuu jopa kuulokkeet korville ilman ongelmia ( Siellä on pienet "aukot" mihin saa vaikka handsfreen laitettua korvassa) kuten edellisessä, sattu nii saatanasti kun painoivat korvaan
    Six feet under makes all men equal
  3. #3
    Itsellä on myös kyseinen kypärä Ben Spies-väreillä. Tykkään kovasti! Sopii ainakin omaan päähän hyvin! Kypärän pehmusteet on omasta mielestäni mukavat ja mikä parasta ilmastointi kypärässä toimii mainiosti.

    Minusta kypärän visiirilukitus toimii loistavasti, tosin jos on pinlock kalvo ylimmässä lovessa kiinni visiirissä, niin silloin visiiri itse hankaa vähän vastaa avattessa.

    Ja onhan se nyt kerrassaan komia kypärä!! ainakin tuo Ben Spies-replica *
    KTM 990 Adventure vm. -08
    Honda CBR 954rr vm. -02
    Honda CBR 1100xx vm. -04
    Honda CBR 600F vm. -00
    KTM EXC 250cc vm. -97
    Aprilia RS 125cc vm. -03
  4. #4
    visiirin kanssa joutui jonkin verran säätää baseplateja, että sai tiiviiksi. hintaansa nähden ihan ok kypärä.

    mutta, kun on tottunut shoein laatuun niin hieman pettymys, tämä "testivoittaja"
    Z 1000 -10
    Z 750 -07
  5. #5
    Itse tykkään ainakin enemmän kuin XR-1000:sta mutta tuntuu että visiirit on aivan perseestä tai sitten käyttäjä on. Iridiumvisiirillä ikää noin kuukausi ja se peilipinta lähtenyt jo kävelemään. Ainut mitä tehnyt niin pyyhkinyt ötökät pois, eikö peilivisiirejä saakkaan putsata?
    LC4
  6. #6
    Haulla löytyy yksi ja toinen aihe. Lisäksi tuossa "kypärä marinaa"-ketjussa on juttua ko. potasta.
  7. #7
    Poistettu
    Messuilla koitin Rpha 10 plussaa päähän ja tilasin sittemmin. Aquilo värillä. XR-1000 saa väistyä varalle AGV:n viereen. Tuntu hyvältä päähän ja mukana tuli tumma visiirikin.
  8. #8
    Ihan hyvä potta, hintaansa nähden lähes erinomainen. Visiirin vaihto Araihin verrattuna tosi helppoa. Kevyt.
    HP4
  9. #9
    Poistettu
    Viime viikolla RPHA 10 plus noudettu Allrightin näteiltä tytöiltä. Ensivaikutelma on kovin hyvä. Testilenkki oli lyhyt, mutta tekisi mieleni väittää XR-1000:sta hiljaisemmaksi päässä.
  10. #10
    Pari kesää ollu kyseinen potta itelläkin käytössä. Muuten ollut ihan hyvä mutta ilman korvatulppia turha pidempiä matkoja ajella sen verta kovat suhinat tulee korviin. Lisäksi kaularemmien pehmusteet eivät oikein tahdo pysyä niillä tarroillaan kiinni ja irtoovat välillä. Kevyt, tukeva, helppo putsata ja pestä, pinlock ja kaks visiiriä tuli mukana, joten 270 euron ostokseksi olen ihan tyytyväinen.
    Yamaha R1 -05
  11. #11
    Mitäs eroa visiireillä hj-20p ja hj-20m? Vai käykö nämä edes pha-10 malliin? Huonosti siis löytynyt, katselin tuolta Mc-Lifestylen sivuilta.

    M

    edit. ei vissiin sovi, mutta onko vinkata paikkaa josta löytyisi? Sininen/hopea/kulta.
    Viimeksi muokannut: Mehtävaris; 17.06.2015 klo 21:41.
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  12. #12
    Lainaa Mehtävaris kirjoitti Katso viesti
    Mitäs eroa visiireillä hj-20p ja hj-20m? Vai käykö nämä edes pha-10 malliin? Huonosti siis löytynyt, katselin tuolta Mc-Lifestylen sivuilta.

    M

    edit. ei vissiin sovi, mutta onko vinkata paikkaa josta löytyisi? Sininen/hopea/kulta.
    HJ-20M sopii IS-17 ja FG-17. HJ-20P sopii R-PHA 10 PLUS. Allright?

    Är-Paha Plus jäi päähän hullunkuriset perheet -ajojen jälkeen kesäkypäräksi. Hieman oudosti meni koon valinta. M-koko tuntui ok:lle, mutta silti päätä heilutellen jäi vähän klappia. Otin ja koitin S-kokoa ja sekin sopi, mutta ei jäänyt tyhjää. Ero näiden kahden koon välillä on tosi pieni, parin kypärähupun verran. Ei ole hiljainen, mutta ei meluisakaan. Verrokkina Schuberth S1 Pro, jonka pitäisi olla hiljainen, mutta tulpat laitan korviin senkin kanssa. Isoin ero aiempaan kesäkypärään Shoeihin on ikkunan koko, nyt ei tarvitse tirkistellä jostain välistä vaikka olisi tankin päällä maaten. Yksityiskohdat on viimeisteltyjä ja työn jälki hyvää. Mekanismit toimivat, joten ei valittamista. Ylimmät tuuletusventtiilit ovat sellaiset, että vaativat muistiin opettelun kumpaan suuntaa rullaa pitää kääntää milloinkin. Plus siitä, että on rehti tupla-D remmissä eikä mikään ns. pikalukko.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  13. #13
    Allrightilla saatavuus huono visiireissä, meneekö tuo plus mallin visiiri? Foorumin haku toiminto on vaan paska, tai sit en osaa käyttää.

    M
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  14. #14
    Mulla on vanhempi R-PHA 10 ja se alkuperäinen visiiri+pinlock ovat aika kehnot. Vaihdoin plus mallin visiiriin ja pinlockiin ja avot, nyt on hyvä. Eli käy.
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
  15. #15
    Lainaa Teppoman kirjoitti Katso viesti
    Mulla on vanhempi R-PHA 10 ja se alkuperäinen visiiri+pinlock ovat aika kehnot. Vaihdoin plus mallin visiiriin ja pinlockiin ja avot, nyt on hyvä. Eli käy.
    Kiitos, pitää tilata uusi.

    M
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  16. #16
    Onkos tullut lisää kokemusta 10+:sta?

    Kävin tänään testailee päähän ja vakuutuin. Mielestäni hinta/ laatu suhde on kohillaan

    Nyt selaillu eri värivaihtoehtoja.
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  17. #17
    Lainaa Mehtävaris kirjoitti Katso viesti
    Allrightilla saatavuus huono visiireissä, meneekö tuo plus mallin visiiri? Foorumin haku toiminto on vaan paska, tai sit en osaa käyttää.

    M
    RPHA-10 / RPHA-10 plus visiirit ovet keskenään yhteensopivia!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  18. #18
    Visiirit ovat yhteensopivia, mutta ei täysin samankokoisia. Minulla 10+ ja yksi vanhan mallinen visiiri. Kyseiseen visiiriin ei oikeen pinlockia voi laittaa, kun ei meinaa saada visiiriä auki. Eli aiempi malli tiukempi mitoitus. Viime vuonna keväänä allright myi melko edukkaasti noita vanhoja malleja.
    Yamaha YZF-R6 -13
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R 600 -99
  19. #19
    En suosittele. Visiiri vuotaa sateella, meluisa ja osat jää käteen.
    BMW F800GT
    Suzuki GS1100G
    Yamaha 550FJ
    Yamaha 350RD
  20. #20
    Suosittelen. Hyvin tehty kypärä ja laadukaskin. Visiiri ei jäänyt koskaan käteen jos sen kiinnitti kunnolla. Tunnistan tuon yo. kommentin sillä visiiri pitää laittaa kunnolla kiinni.
    + erinomainen ilmastointi
    + kevyt
    + kestää vauhtia eli ei revi päätä irti +240
    + verraten edukkaat vara/lisävarusteet
    - sisus kuluu nopeammin vrt Arai

    Erittäin hyvä hinta-laatu
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

    EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,

    http://ekoteko76.blogspot.fi
  21. #21
    Edellinen oli arai ja uutta ei raaskinut ostaa... ajattelin että niin paljon halvempi tämä hjc. No olen kyllä välillä katunut. Laatu ei ole lähelläkään arain laatua. Muut ei sopineet omaan päähän. En myöskään voi suositella. Osaia on irtoillut. Olen reklamoinnilla joitan saanut takuuseen jne. Toki visiirit ja varaosat edullisesti hinnoiteltuja ja kypärän mukana tulee paljon muiden merkkien lisävarusteita.
    Yamaha YZF-R6 -13
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R 600 -99
  22. #22
    Lainaa noppis32 kirjoitti Katso viesti
    Edellinen oli arai ja uutta ei raaskinut ostaa... ajattelin että niin paljon halvempi tämä hjc. No olen kyllä välillä katunut. Laatu ei ole lähelläkään arain laatua. Muut ei sopineet omaan päähän. En myöskään voi suositella. Osaia on irtoillut. Olen reklamoinnilla joitan saanut takuuseen jne. Toki visiirit ja varaosat edullisesti hinnoiteltuja ja kypärän mukana tulee paljon muiden merkkien lisävarusteita.
    Huh, tämän ketjun innoittamana haeskelin eilen netistä itselle sopivaa HJC:tä, päädyin kuitenkin ostamaan Arain (joka oli vuosikymmenten takaa tuttu). Mietin, että teinkö huononkin sijoituksen jos tuon olisi saanut halvemmalla, mutta toivottavasti en. Tällä hetkellä Nolan, jota pidän meluisana ja painavana. Ja netti tietenkin ylipäätään on huono paikka ostaa kypärä, mut kun halvalla sai
    Suzuki Bandit 650S
    Ex Suzuki GSX750ES
    Ex Suzuki GS450
    Ex Honda CB125
  23. #23
    Itse olen tykännyt kypärästä, ainakin hinta-laatusuhde oli itselleni kohdillaan. Mitään ei ole rikki mennyt ja toiminut kuten pitääkin.

    M
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  24.  
  25. #24
    Lainaa Sylvikäs kirjoitti Katso viesti
    Huh, tämän ketjun innoittamana haeskelin eilen netistä itselle sopivaa HJC:tä, päädyin kuitenkin ostamaan Arain (joka oli vuosikymmenten takaa tuttu). Mietin, että teinkö huononkin sijoituksen jos tuon olisi saanut halvemmalla, mutta toivottavasti en. Tällä hetkellä Nolan, jota pidän meluisana ja painavana. Ja netti tietenkin ylipäätään on huono paikka ostaa kypärä, mut kun halvalla sai
    Ei hjc huono ole. Mutta kuten sanoin arai vaikutti paremmalta laadullisesti. Se pääsä kaaduin. Toki ei ole ainut kaatoni. Silloin Arai oli silloin hintansa arvoinen, kuten toivon HJC:n olevan. Kypärän istuvuus taas on kovin yksilöllinen enkä halua sanoa, että joku kypärä olisi toista parempi turvallisuudessa ja, niin... kun ei ole tilastoja todelllistesta turvallisuudesta. Mutta arai oli monta vuotta, eikä siitä hajonnut visiirin kiinnitys, tuuliohjain jne
    Yamaha YZF-R6 -13
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R 600 -99