Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Elikkäs iskin paikalleen tämmösen rajoittimen poistavan palikan -07 GSX-R1000:n. Tässä on semmonen ilmiö että kone toimii viitos vaihteen tehokartalla isoimmallaki vaihteella ja näytölläkään ei näy isoimman vaihteen ollessa "silmässä" kuin 5. Kone antaa kiertää kierrosrajoittimelle asti isoimmallakin pykälällä. Nyt kiinnoistaiski tietää faktaa että antaako kone täydet tehot myös vitosella ja millä pykälillä tehoa on rajoitettu Semmostaki palikkaa on kait kaupan jossai millä saa kaikille pykälille täydet hummat
  2. #2
    Täh. Olihan epäselvä postaus

    Siis eikös yleensä kun poisteta rajoittimet niin sitten mopo pelaa kaikilla vaihteilla ilman kierros/tehorajotuksia.

    Mun käsittääkseni noi tehorajotukset on vain pienemmillä vaihteilla jolloin siitä ylimääräsestä tehosta ei sinänsä ole apua kun pito loppuu tai keula nousee liikaa. Itse poistaja sitten huijaa pikkuvaihteilla pyörää luulemaan että on iso vaihde silmässä = täydet tehoreservit käytössä.

    Kierrokset on rajotettu johonkin tiettyyn lukuun vaihteesta riippumatta.
    04 636 zx-r -> 05 cbr 1000rr -> 01 Hayabusa
  3. #3
    Ensimmäinen postaus oli melkoista tajunnanvirtaa mutta...

    TRE modi tyypillisesti eliminoi tehorajoitukset (=ennakkoa pois) vaihteilta 1-4 ja ennen varsinaista kierrosrajoitinta vaikuttavan nopeudenrajoittimen kutosella.


    Auttais varmaan jos lukisi palikan valmistajan dokumentaatiota.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  4. #4
    Jos sulla on gipron atre-palikka niin siinä muistaakseni sai valita mikä vaihde sanotaan eculle olevan päällä. Ja juurikin 5. vaihteella ei tule kierrostenrajoitin kiusaamaan huippunopeuksiakaan.

    ps. Mitä sait mittariin kun vedit isoimmalla vaihteella tappiin asti?
    08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
  5. #5
    Niin siis tarkotus oli just puhua nopeudenrajoittimen poistavasta palikasta (bazzaz speed eliminator). Oli joo vähä epäselevä toi selostus. 1-4 vaihteillako siis on se tehorajoitus päällä? Mulla on viitosella se moodi ku lataa kuutosta sisään eli antaa varmaan täydet löylyt? On jääny vielä testaamatta huiput. Pitäs saaha joku tarkka mittari. Ostais tutkan tai iskis paikalleen jonku polkupyörän digimittari jossa ois reserviä suuremmille nopeuksille
  6. #6
    Lainaa (lassetikkala @ Heinä. 28 2011,20:49) kirjoitti
    On jääny vielä testaamatta huiput. Pitäs saaha joku tarkka mittari. Ostais tutkan tai iskis paikalleen jonku polkupyörän digimittari jossa ois reserviä suuremmille nopeuksille
    GPS:llä varustettu känny nopeusmittarina? Mun iPhone osasi näyttää nopeudet 330km/h asti, sitten meni nollille.

    P.s. Ei mun cbf ihan tuollaisia vauhtia kulje, ryynärillä menin ryyppyreissulle ja nousukiidossa mittasin Boeingin nopeuden...
    hooondaaa
  7. #7
    Niin onko toi kyseinen palikka se paljon puhuttu TRE joka useimmiten kuulemma kytkee viitosen tehokartan päälle joka pykälälle? En löytäny tietoa kyseisen palikan ominaisuuksista mutta se oli yhden liittimen väliin kytkettävä malli mikä mulla omassa pyörässä on
  8. #8
    Lainaa (lassetikkala @ Heinä. 28 2011,22:01) kirjoitti
    Niin onko toi kyseinen palikka se paljon puhuttu TRE joka useimmiten kuulemma kytkee viitosen tehokartan päälle joka pykälälle?
    Sehän se Google on kova sana näissä hommissa -linkki-


    Lainaa kirjoitti
    Bazzaz Z-Bomb Top Speed Eliminator - All Suzuki GSXRsThe Z-Bomb Suzuki is a Top Speed Eliminator that also improves throttleresponse. The simple plug in unit installs in minutes with just ascrewdriver and a 5mm hex key. The Z-Bomb integrates perfectly with allthe Z-Fi EMS products as well as other aftermarket tuning units. [PartNo. ZBOMB600]Improves throttle responseEliminates top speed (185mph) speed limiterAccurate gear indicator 1st - 5th gearCan be used by itself or with aftermarket EMSPlugs in-line with GPS (Gear Position Sensor)Street Legal


    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  9. #9
    Löysin itekki ton ja käänsin mutta en saa vastausta kysymyksiin sillä. Mites tosa -07 mallisa onko siinäki tehorajoitus 1-4 vai onko 1-5 vaihteille jopa ku semmostaki jossai pyörissä on kuulemma? Ja mikä on se TRE lyhenne
  10. #10
  11. #11
    Eikä se huipputehoa rajota, vaan pehmentää kaasun toimintaa pienillä vaihteilla ettei pidot karkaa niin helposti esim radalla mutkasta lähtiessä. Omasta moposta flashasin nuo rajoittimet pois kun ecueditorilla ei ilmeisesti saa pelkkää kutosen rajotinta poistettua.
    Mutta ajattelin palauttaa nuo "rajoittimet" koska tuntui (mutu) että kaasusta tuli on/off-mallia ja se tekee kaupunkiajosta vittumaista
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  12. #12
    Lainaa (jyk4 @ Heinä. 29 2011,19:27) kirjoitti
    Eikä se huipputehoa rajota, vaan pehmentää kaasun toimintaa pienillä vaihteilla ettei pidot karkaa niin helposti esim radalla mutkasta lähtiessä. Omasta moposta flashasin nuo rajoittimet pois kun ecueditorilla ei ilmeisesti saa pelkkää kutosen rajotinta poistettua.
    Mutta ajattelin palauttaa nuo "rajoittimet" koska tuntui (mutu) että kaasusta tuli on/off-mallia ja se tekee kaupunkiajosta vittumaista
    Oletko tutkinut mahdolisuutta että tekisi muutoksen ohjelmaan pelkästään 6vaihteele jollain mulla ohjelmalla ja sitten kirjotaisi sen ecun ecueditorilla ?
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  13. #13
    Lainaa (1340R86 @ Heinä. 29 2011,22:22) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Heinä. 29 2011,19:27) kirjoitti
    Eikä se huipputehoa rajota, vaan pehmentää kaasun toimintaa pienillä vaihteilla ettei pidot karkaa niin helposti esim radalla mutkasta lähtiessä. Omasta moposta flashasin nuo rajoittimet pois kun ecueditorilla ei ilmeisesti saa pelkkää kutosen rajotinta poistettua.
    Mutta ajattelin palauttaa nuo "rajoittimet" koska tuntui (mutu) että kaasusta tuli on/off-mallia ja se tekee kaupunkiajosta vittumaista
    Oletko tutkinut mahdolisuutta että tekisi muutoksen ohjelmaan pelkästään 6vaihteele jollain mulla ohjelmalla ja sitten kirjotaisi sen ecun ecueditorilla ?
    Ei kauheasti ole muita ohjelma saatavilla, kerro toki jos olen väärässä.
    Periaatteessahan sen muutoksen voisi tehdä vaikka hexaeditorilla mutta siihen ei omat taidot riitä
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  14. #14
    Lainaa (jyk4 @ Heinä. 31 2011,17:55) kirjoitti
    Lainaa (1340R86 @ Heinä. 29 2011,22:22) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Heinä. 29 2011,19:27) kirjoitti
    Eikä se huipputehoa rajota, vaan pehmentää kaasun toimintaa pienillä vaihteilla ettei pidot karkaa niin helposti esim radalla mutkasta lähtiessä. Omasta moposta flashasin nuo rajoittimet pois kun ecueditorilla ei ilmeisesti saa pelkkää kutosen rajotinta poistettua.
    Mutta ajattelin palauttaa nuo "rajoittimet" koska tuntui (mutu) että kaasusta tuli on/off-mallia ja se tekee kaupunkiajosta vittumaista
    Oletko tutkinut mahdolisuutta että tekisi muutoksen ohjelmaan pelkästään 6vaihteele jollain mulla ohjelmalla ja sitten kirjotaisi sen ecun ecueditorilla ?
    Ei kauheasti ole muita ohjelma saatavilla, kerro toki jos olen väärässä.
    Periaatteessahan sen muutoksen voisi tehdä vaikka hexaeditorilla mutta siihen ei omat taidot riitä
    Itse sitä tutkiskellut winolsila,
    oletko kokeillut sillä muuttaa vaan sitä
    6vaihdeta?
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  15.  
  16. #15
    Lainaa (1340R86 @ Heinä. 31 2011,19:38) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Heinä. 31 2011,17:55) kirjoitti
    Lainaa (1340R86 @ Heinä. 29 2011,22:22) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Heinä. 29 2011,19:27) kirjoitti
    Eikä se huipputehoa rajota, vaan pehmentää kaasun toimintaa pienillä vaihteilla ettei pidot karkaa niin helposti esim radalla mutkasta lähtiessä. Omasta moposta flashasin nuo rajoittimet pois kun ecueditorilla ei ilmeisesti saa pelkkää kutosen rajotinta poistettua.
    Mutta ajattelin palauttaa nuo "rajoittimet" koska tuntui (mutu) että kaasusta tuli on/off-mallia ja se tekee kaupunkiajosta vittumaista
    Oletko tutkinut mahdolisuutta että tekisi muutoksen ohjelmaan pelkästään 6vaihteele jollain mulla ohjelmalla ja sitten kirjotaisi sen ecun ecueditorilla ?
    Ei kauheasti ole muita ohjelma saatavilla, kerro toki jos olen väärässä.
    Periaatteessahan sen muutoksen voisi tehdä vaikka hexaeditorilla mutta siihen ei omat taidot riitä
    Itse sitä tutkiskellut winolsila,
    oletko kokeillut sillä muuttaa vaan sitä
    6vaihdeta?
    En ole yrittänyt enkä lähde yrittämäänkään kun en ecun meiningistä mitään tajua. Vanhassa ecueditorissa oli rasti että poista 6. vaihteen rajoitin, uudessa lähtee kaikki kerralla (?). En siis lähde säätämään itse, tuohon lienee jokin syy. Johon PetriK osannee vastata parhaiten
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!