Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 58:sta
  1. #1
    Muutaman kerran lapsia ajelulla käyttäneenä olen huomannut epävarmuutta omassa ajossa. Lapset viihtyy hyvin kyydissä, mutta itse en tykkää, kun en edes tunne lapsia kyydissä, koko ajan tulee peileistä kuikuiltua onkos muksu vielä matkassa. Ptäiskö odotella lapsien kasvamista ja yrittää uudelleen? Muksut on tällä hetkellä 10 ja 12 vuotiaat. Vai jatkanko vaan ajeluttamista?
    Harley Davidson Vrod -03
    Suzuki B-King -09
    Tuska tuottaa mielihyvää.
  2. #2
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Eikös se epävarmuus mahda olla ns. vastuuta, opetappa vaikka muksu(t) antamaan itsestään jotain merkkejä välillä että on kyydissä niin eiköhän ala molemmat nauttia
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  3. #3
    jos itsestäkin tuntuu että ei hyvä niin miksi sitten kyydittää? Harvemmin tenavat hinkuvat koko ajan kyytiin knhan ensi huumasta pääsevät yli.

    Mulla on hlö kohtaisesti se periaate että en kyyditä. Liian vaarallista, en riskeeraa. Korttelikierros hipihiljaa on eri asia
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
  4. #4
    Kypäräpuhelimet on muksujen kanssa hyvät,ite pystyy kertomaan lapselle mitä ajaessa tapahtuu.Pystyy varmistamaan ettei matkustaja oo nukahtamassa, muutenkin lapsen kanssa mukavaa kun pystyy juttelamaan ajon aikana.
    Ite ostin interphone f4:set.Neljässä kypärässä mikit ja kuulokkeet,kaksi ladattavaa yksikköä.Omassa kypärässä aina kiinni ja toinen laitetaa tarpeen mukaan emännän tai lasten kypäriin. ja on mukava
  5. #5
    Meillä on 10 ja 6 vuotiaat. Nuoremman kanssa ei reissata kuin korttelin ympäri, vanhempi istuu pidempääkin matkaa. Kiinnipitokahvat on aivan ehdottomat, silloin on "tuntuma" takan istuvaan penskaan ja tietää että on kyydissä vielä mukana.
    Tuota kypäräpuhelinta olen itsekin miettinyt mutta toistaiseksi on hankkimatta.
    ...niin jäi sanomatta että pisin reissu vanhemman kanssa 400km suuntaan.



    Sometimes being a bitch is the only thing a woman has to hold on to.
  6. #6
    Lainaa (atk1974 @ Heinä. 24 2011,13:39) kirjoitti
    Muutaman kerran lapsia ajelulla käyttäneenä olen huomannut epävarmuutta omassa ajossa. Lapset viihtyy hyvin kyydissä, mutta itse en tykkää, kun en edes tunne lapsia kyydissä, koko ajan tulee peileistä kuikuiltua onkos muksu vielä matkassa. Ptäiskö odotella lapsien kasvamista ja yrittää uudelleen? Muksut on tällä hetkellä 10 ja 12 vuotiaat. Vai jatkanko vaan ajeluttamista?
    Riippuu tyypistä, itse kävin 10 -vuotiaan poikani kanssa Italiassa Gardalla viime kesänä prätkällä. Toki vaan Rostockista Saksan-Itävallan läpi mutta pisin päivämatka oli yli 900 kilometriä, koko reissu reippaat 3000 kilometriä ja kaikki meni OK. Ei ollut edes kypäräpuhelimia tuolloin mutta ollaan kotimaassakin treenattu merkeillä.
    Meillä ei ollut mitään ihmevirityksiä, mopo täysissä pakaaseissa. Poika oli tuolloin reilut 150 pitkä ja ylettyi hyvin tapeille ja osaa kyllä istua kyydissä.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  7. #7
    Kiinnipitokahvat käynny mielessä hankkia, kypäräpuhelin on myös hankintalistalla. Harvakseltaan oon lapsiani kyytiin suostunut ottamaan, en haluais kokea tilannetta jos jotain sattuu.
    Harley Davidson Vrod -03
    Suzuki B-King -09
    Tuska tuottaa mielihyvää.
  8. #8
    Kypäräpuhelimet ehdottomat, ei mene kauaa kun junnu rupee itse huutelemaan sieltä, että iskä nyt käännytään hiukka kallistuu ja sitä kautta oppii miten pyörä käyttäytyy missäkin tilanteessa..
  9. #9
    Lainaa (fiuri @ Heinä. 24 2011,14:10) kirjoitti
    jos itsestäkin tuntuu että ei hyvä niin miksi sitten kyydittää? Harvemmin tenavat hinkuvat koko ajan kyytiin knhan ensi huumasta pääsevät yli.

    Mulla on hlö kohtaisesti se periaate että en kyyditä. Liian vaarallista, en riskeeraa. Korttelikierros hipihiljaa on eri asia
    Ööö - mikä siinä niin vaarallista on?
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  10. #10
    Lainaa (jyke @ Heinä. 25 2011,06:21) kirjoitti
    Lainaa (fiuri @ Heinä. 24 2011,14:10) kirjoitti
    jos itsestäkin tuntuu että ei hyvä niin miksi sitten kyydittää? Harvemmin tenavat hinkuvat koko ajan kyytiin knhan ensi huumasta pääsevät yli.

    Mulla on hlö kohtaisesti se periaate että en kyyditä. Liian vaarallista, en riskeeraa. Korttelikierros hipihiljaa on eri asia
    Ööö - mikä siinä niin vaarallista on?
    Viime kesänä keskimmäisen 12 v tytön kanssa ajettiin 200km lenkki. Meinäs tyttö nukahtaa
  11. #11
    Itse olen kyyditellyt 7-vuotiasta ja tuo nukahtaminen on todellinen vaara, yleensä tilanteen huomaa siitä kun kypärä alkaa lepäämään selkää vasten... Max siivu on 40-50 kilsaa ja sitten jaloittelu/jätski/limpparitauko.

    JA joo, kyllä siinä itse tulee yleensä oltua aika varuillaan ja taputeltua muksua polveen yms., eipä siinä oikein voi rentoutua ja "ajella vaan".
  12. #12
    Kyllä meillä on istunut pikku-äijä kyydissä 5-vuotiaasta asti, heti kun jalat ylti tapeille.

    Tietty on otettava huomioon että kyydittävä ei ole aikuinen, eikä osaa varautua kaikkeen mitä tapahtuu, joten ajelu paljon varovaisempaa ja rauhallisempaa kun yksinajellessa.

    Alkuun oli tosiaan ongelma toi että kyydittävä meinasi nukahtaa ja sitä täytyi vahtia peileistä, vaikka siirtymät ei olleet kun 20-30 km kerrallaan.

    Nykyään istuu jo kyydissä kun vanha tekijä (6-vuoden kokemus)

    Suosittelen kiinnipitokahvavyötä ja kypäräpuhelimia. * * *
    Triumph Tiger 955i -06
  13. #13
    Lainaa (jyke @ Heinä. 25 2011,06:21) kirjoitti
    Lainaa (fiuri @ Heinä. 24 2011,14:10) kirjoitti
    jos itsestäkin tuntuu että ei hyvä niin miksi sitten kyydittää? Harvemmin tenavat hinkuvat koko ajan kyytiin knhan ensi huumasta pääsevät yli.

    Mulla on hlö kohtaisesti se periaate että en kyyditä. Liian vaarallista, en riskeeraa. Korttelikierros hipihiljaa on eri asia
    Ööö - mikä siinä niin vaarallista on?
    Jos tulee joku läheltä piti-tilanne vaikka kuuluisan puusilmän takia niin mikä siinä EI ole vaarallista? Jokainen tiukka jarrutus ja väistöliike on riski pienelle takapenkkiläiselle. Ei meikäläisen omatunto toipuisi IKINÄ jos jotain sattuisi tuollaisessa tilanteessa missä yksin pysyisikin satulassa.

    (...ja tästä syystä omat ei ole vielä takapenkille nousseet. Ehkä kunhan tulee vähän enemmän mittariin. Katsotaan.)



    ~SV1000N~
  14. #14
    Saaressa tulee ajeltua junnujen (5v ja 6v) kanssa skootterilla tai moottoripyörällä (postilaatikolla ja naapurissa käyntiä, ilman kypäriä, tottakai ! ! ! kuka nyt saaressa kypärää käyttäisi, kun voi vetää huoletta tukka kohti vastatuulta).
    Kovasti kyselivät, että voisiko kaupungissa tehdä samaa. No junnujen kanssa kypäräkauppaan kypärän ostoon.
    Nyt sitten pitää molemmat junnut käyttää kaupunkikierroksella (n. 5-10km).
    Kyllähän siinä ihan toisella tavalla ajellaan. Ei kiihdytellä tai vaihdella kaistaa niin kuin yksin ajaessa. Rauhallisesti muiden mukana.
    Ovat vielä vähän liian pienikokoisia olemaan pitempää matkaa MP:n kyydissä, joten varsinaiset ajelut (esim. saareen) katsellaan parin vuoden päästä.
  15. #15
    No onhan tuo nyt 13v likka tullut kyydissä jo about vaippaikäisestä saakka (tarhamatkoja) ja tänä keväänä sai sitten oman ajopuvunkin kun muutettiin hieman kauemmas koulusta. No juu, alkuvuosina iskälläkään ei ollut kuin 50cc city-skode, jossa tuo pikkunatiaisen sai helposti syliin ja ajovauhditkin oli hipi-hiljaa, kuin mummo rollaattorin kanssa Mutta nyt tuo "wanha tekijä" tulee takatuhdalla ihan luonnostaan, takalaukku selkänojana ja sivulaukuista hieman lisäturvaa. Lisäksi ajopuvussani on vakiona jo vyö, josta saa hyvän otteen = likan kourat tuntuu omassa selässä => säilyy tunne että kyydissä yhä on
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  16. #16
    Hmm... Kaikkien kolmen muksun kanssa käyty ulkomailla, tietysti yksi kerrallaan. Nuorin oli 11v tyttö, kun käytiin Prahassa. Ei tuossa mitään kummallissa ollut, ajovarusteet tietty viimisen päälle. Pyöränä Bemun K1200S, jossa kolme isoa laukkua. Siitä ei päässyt edes nukkuessa putoamaan. Ajotapa muksu huomioon ottaen jnejne... Saksassa kyllä yksi apteekkari tuli katsomaan pihalle asti mistä on kysymys kun korvatulppia muksulle ostin ja tuumasi "Hulluja nuo Suomalaiset"
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  17. #17
    Yks motoristi vinkkas kun oltiin neiti 7 v:n kanssa paikallisella aakkos asemalla .... Et jos laittaan vyön yläropan yli niin saa penska kunnon otteen .... Oli kuulemaa hiekka montulla vetelly pikkuäijjän kans
  18. #18
    Lainaa (jyke @ Heinä. 25 2011,06:21) kirjoitti
    Ööö - mikä siinä niin vaarallista on?
    Elämä on...

    Olen nähnyt vanhempia, jotka teippaa styroksisuojat taaperoisen päähän, kun ne opettelee kävelemään. Ettei vaan tule pikku päkyyn kolhuja.

    Ja kun niiltä aikansa kieltää kaiken kivan ja jännittävän, niistä tulee pikku Breivikejä, jotka päästää luovuutensa valloilleen...
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  19. #19
    Lainaa (ts18056 @ Heinä. 27 2011,20:17) kirjoitti
    Lainaa (jyke @ Heinä. 25 2011,06:21) kirjoitti
    Ööö - mikä siinä niin vaarallista on?
    Elämä on...

    Olen nähnyt vanhempia, jotka teippaa styroksisuojat taaperoisen päähän, kun ne opettelee kävelemään. Ettei vaan tule pikku päkyyn kolhuja.
    jospa ne treenas gardan reissua varten sen muksun niskoja. että jaksaa sitten seuraavana kesänä kannatella sitä oikeaa mp kypärää

    edit: pinnasängyn reunaan vois myös kiinnittää sellaisen pikkuruisen cliparin jossa kytkinkahva. vois tenava puristella sitä ja opetella hommaa hyvissä ajoin. olikohan andre agassi (tai joku tennistähti kummiskin) jolla oli pinnasängyn yläpuolelle laitettu pallo narusta roikkumaan. käteen oli teipattu maila. kyllä tuli pojasta vimosen päälle tennistähti. true story



    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
  20. #20
    Lainaa (ts18056 @ Heinä. 27 2011,20:17) kirjoitti
    Lainaa (jyke @ Heinä. 25 2011,06:21) kirjoitti
    Ööö - mikä siinä niin vaarallista on?
    Elämä on...

    Olen nähnyt vanhempia, jotka teippaa styroksisuojat taaperoisen päähän, kun ne opettelee kävelemään. Ettei vaan tule pikku päkyyn kolhuja.

    Ja kun niiltä aikansa kieltää kaiken kivan ja jännittävän, niistä tulee pikku Breivikejä, jotka päästää luovuutensa valloilleen...
    Valitettavasti olen tavannut vanhempia, jotka eivät kiellä lapsiaan... Eikä myöskään koiriaan... Ei ole mukava saada tällaista perhettä kylään, kun pitää itse kieltää sekä vieraita lapsia, että heidän koiriaan. Ja kun kieltää, saa vastaukseksi "tuon kieltäminen on luonnotonta".

    Eli muksut saa potkia kotiteatterivahvistinta ja koira saa kusea pehmoleluille... Jees. Eikä hymiöitä.

    T. Kolmen oman ja kahden "kaupanpäälle saadun" lapsen isä ja koiran omistaja.

    EDIT: Siis samaa mieltä ylisuojelemisesta, mutta kiellot ensin. Sitten vasta muut konstit.



    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  21. #21
    Lainaa (ajvaara @ Heinä. 27 2011,22:25) kirjoitti
    Lainaa (ts18056 @ Heinä. 27 2011,20:17) kirjoitti
    Lainaa (jyke @ Heinä. 25 2011,06:21) kirjoitti
    Ööö - mikä siinä niin vaarallista on?
    Elämä on...

    Olen nähnyt vanhempia, jotka teippaa styroksisuojat taaperoisen päähän, kun ne opettelee kävelemään. Ettei vaan tule pikku päkyyn kolhuja.

    Ja kun niiltä aikansa kieltää kaiken kivan ja jännittävän, niistä tulee pikku Breivikejä, jotka päästää luovuutensa valloilleen...
    Valitettavasti olen tavannut vanhempia, jotka eivät kiellä lapsiaan... Eikä myöskään koiriaan... Ei ole mukava saada tällaista perhettä kylään, kun pitää itse kieltää sekä vieraita lapsia, että heidän koiriaan. Ja kun kieltää, saa vastaukseksi "tuon kieltäminen on luonnotonta".

    Eli muksut saa potkia kotiteatterivahvistinta ja koira saa kusea pehmoleluille... Jees. Eikä hymiöitä.

    T. Kolmen oman ja kahden "kaupanpäälle saadun" lapsen isä ja koiran omistaja.

    EDIT: Siis samaa mieltä ylisuojelemisesta, mutta kiellot ensin. Sitten vasta muut konstit.
    Tässäkin asiassa lienee kohtuus hyvä raja. Välillä sattuu ja tapahtuu mutta järkeä käyttämällä suodattaa suurimman osan pois.
    Itse olen ensi viikolla lähdössä 11v pojan kanssa leville, maanantaina tai tiistaina taas reippaat 900 kilometriä putkeen, päivä lepoa, sitten käynti Yykeänperällä ja takas Leville, päivä lepoa ja reippaat 900 kilometriä kotiin. Lepopäivinäkin voi tulla muutama sata kilometriä jos kelit suosii.
    Eli eiköhön se kolmetonnia mene nytkin rikki.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  22. #22
    Allekirjoitan yo:n
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  23. #23
    Lainaa (seppo02 @ Heinä. 27 2011,22:32) kirjoitti
    Lainaa (ajvaara @ Heinä. 27 2011,22:25) kirjoitti
    Lainaa (ts18056 @ Heinä. 27 2011,20:17) kirjoitti
    Lainaa (jyke @ Heinä. 25 2011,06:21) kirjoitti
    Ööö - mikä siinä niin vaarallista on?
    Elämä on...

    Olen nähnyt vanhempia, jotka teippaa styroksisuojat taaperoisen päähän, kun ne opettelee kävelemään. Ettei vaan tule pikku päkyyn kolhuja.

    Ja kun niiltä aikansa kieltää kaiken kivan ja jännittävän, niistä tulee pikku Breivikejä, jotka päästää luovuutensa valloilleen...
    Valitettavasti olen tavannut vanhempia, jotka eivät kiellä lapsiaan... Eikä myöskään koiriaan... Ei ole mukava saada tällaista perhettä kylään, kun pitää itse kieltää sekä vieraita lapsia, että heidän koiriaan. Ja kun kieltää, saa vastaukseksi "tuon kieltäminen on luonnotonta".

    Eli muksut saa potkia kotiteatterivahvistinta ja koira saa kusea pehmoleluille... Jees. Eikä hymiöitä.

    T. Kolmen oman ja kahden "kaupanpäälle saadun" lapsen isä ja koiran omistaja.

    EDIT: Siis samaa mieltä ylisuojelemisesta, mutta kiellot ensin. Sitten vasta muut konstit.
    Tässäkin asiassa lienee kohtuus hyvä raja. Välillä sattuu ja tapahtuu mutta järkeä käyttämällä suodattaa suurimman osan pois.
    Itse olen ensi viikolla lähdössä 11v pojan kanssa leville, maanantaina tai tiistaina taas reippaat 900 kilometriä putkeen, päivä lepoa, sitten käynti Yykeänperällä ja takas Leville, päivä lepoa ja reippaat 900 kilometriä kotiin. Lepopäivinäkin voi tulla muutama sata kilometriä jos kelit suosii.
    Eli eiköhön se kolmetonnia mene nytkin rikki.
    Ja lenkki heitettynä jo viime viikolla ja hyvin meni. Suunnitelmat tosin muuttuivat taipaleen edetessä kelien ja mielen mukaan.
    Pirkanmaalta Leville pienempiä teitä pitkin oli ensimmäinen päivä. Toisena päivänä kiertelimme pääosin lenkkareilla Levin maastoissa ja iltapäivällä teimme pienen lenkin Muonio -Enontekiö -Norjan puolella ja takaisin Leville. Pääosin päällystettyä mutta vähäsen soraakin sattui mukaan.
    Kolmantena päivänä aloimme ajella kotiinpäin, reittiä Levi- Sodankylä- Pyhä- Ruka ja illaksi Iso-Syöteelle. Hienoa nähdä nuo keskukset myös kesällä....menoa oli hitusen Levillä, enemmän Pyhällä (unplugged) ja Syötteellä patikoijia.
    Neljäntenä päivänä Syötteeltä kotiin pienempiä teitä pitkin.
    Hieno isä-poika reissu oli saaliina.
    Kaikenkaikkiaan moottoripyöräilijöitä näkyi tuolla yllättävänkin hyvin, germaanialaisia näkyi 3* 30-50 pyörän ryhmää, muita ulkomaaneläviä pikku ryhmissä ja suomalaisia pääosin yksittäin. Toinenkin isä-poikaryhmä tavattiin Hetassa-olivat 2 viikon mopolomalla etelä-ruotsista. Matkaa tuli kaikkiaan hieman alle 2500 kilometriä - hienossa kelissäkin vielä kun emme käsivarteen lähteneet - huhujen mukaan siellä olisi saanut viileää vesisadetta enemmänkin. Nyt sadetta saatiin tihkumuodossa n. 100 kilometriä ja kymmene kilometriä kemoran paikkeilla takaisintullessa ihan kaatamalla.
    Voin suositella jälleen kerran lapsen kanssa moottoripyöräilyä - tosin tuo lapsi on jo yli 160 senttinen ja takapenkkikokemusta on nyt yli 8500 km eli ei vaadi paljoakaan enempää kuin muutenkaan.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  24. #24
    En löytänyt kyseistä ketjua joten aloitin sitten sellaisen.. Eli täällä päässä hengessä mukana kaksi lapsukaista isän touhotuksissa mutta miten tuo kyyditys? Ja se turvallisuus? Tytär jo 9v ja osaa aika hyvin olla takana poikanen vasta 6v muttei vielä ihan sinut tuon kanssa? Tuo poikanen kun ei oikein kunnolla osaa pitää kiinni vaikka intoa olisi. Ja varsinkaan tuossa jammussa kun ei ole ees takaboksia. Onkos kellään mitää patenttia tähän ja sellaista turvallista että pysyy tuo takana istuva mukana. Juu kyllähän se pienen matkaa kyydissä ollut on mutta eipä juur kauas silti voi lähtee vaikka mikä olisi.. Ihan vaan mielipidettä Kaipailen ja kokemuksia muilta?

    Ajaa en vain löytänyt tätä mistään no hyvä näin..
    Viimeksi muokannut: ctank75; 18.06.2012 klo 16:48. Syy: Olikin jo aloitettu hyvä
  25. #25
    Tommosessa istuimessa on poika(4v) ollut jätski reissulla kyydissä ;)
    Jalkatappeihin tein korokkeet, mukana tulevat remmit ei toiminut meillä.

    http://viewitem.eim.ebay.fi/Kindersi...620834832/item
  26. #26
    Meillä oli kans muutama vuosi sitten tollainen istuin yhdellä reissulla noin 1000 km käytössä. Istuin painoi muksua lonkkiin. Se istuin jäi Saksan Legolandin roskikseen.
    K1200LT
  27. #27
    Lainaa Ku_ukkeli kirjoitti Katso viesti
    Meillä oli kans muutama vuosi sitten tollainen istuin yhdellä reissulla noin 1000 km käytössä. Istuin painoi muksua lonkkiin. Se istuin jäi Saksan Legolandin roskikseen.
    ...auts. Tuommosen hinnalla käytettynäki Suomessa saa erinomasen hyvän takarenkaan tms mihin nyt sitten haluaaki verrata...

    nimim. voi kun sen roskikseen heiton olisin nähäny...
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  28. #28
    Lainaa Ku_ukkeli kirjoitti Katso viesti
    Meillä oli kans muutama vuosi sitten tollainen istuin yhdellä reissulla noin 1000 km käytössä. Istuin painoi muksua lonkkiin. Se istuin jäi Saksan Legolandin roskikseen.
    Minkä ikäinen/pituinen lapsi oli ?
  29. #29
    Hyvää keskustelua aiheesta:
    http://kaksplus.fi/keskustelu/plussa...oran-kyydissa/
    Sisältää myös linkin pätevään lastenistuimeen.
    <p>.</p>
  30.  
  31. #30
    Myös Moottori-lehdessä näkyi olevan aiheesta juttua keväällä.

    Löytyi näemmä netistäkin: http://plaza.fi/moottori/ajankohtaista/lapsi-kyydissa
    <p>Hävittäjälentelijä vuodesta 2011. Supermatoilija vuodesta 2008.</p>
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen