Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 209:sta
  1. #1
    Poistettu
    Päätin tehdä oman ketjun tälle, kun tällä sisällöllä ei oo mitään tekoa tuolla "keskiryhmä" thriidissä.

    Lainaa (scuuba @ Heinä. 04 2011,10:44) kirjoitti
    Lainaa (josse100 @ Heinä. 04 2011,09:16) kirjoitti
    Käsitinkö oikein, että tiedonkeruu laite ja kaikki anturit myydään erikseen? Jos http://www.racedac.com/ myy niitä tiedonkerääjiä, niin mistä olet ne anturit hankkinut?
    Noi nykyiset anturit/signaalit olivat/ovat mopossa/mopoissa vakiona. Eli ei ole tarvinnut ostaa mitään antureita. Pelkästään tuo RaceDAC ja sille kolvannut johdot mopon vakio antureihin/johtoihin.

    Eli netistä etsii oman moponsa huoltomanuaalin, ja katsoo mitä kaikkia antureita/signaaleja on omassa mopossa vakiona tarjolla. Ja sitten katsoo siitä huoltomanuaalin sähkökaaviosta missä piuhoissa/minkä värisissä piuhoissa ne kulkee ja kolvaa johdot niihin jne.

    Esim tossa omassa mopossa noi kaikki johdot/signaalit löyty tosta satulan alta eculle tulevista/lähtevistä johdoista. Ja veikkaisin että aivan sama setti löytyy kaikista ruiskumopoista.
    Jos satut nyt keskiviikkona olemaan/käymään alastaron varikolla, niin voin näyttää ton nykysen setin tosta mun moposta.
    Kas, oon missannu tälläsen ketjun. Millä sä jarrupainetta olet seurannut, vai onko se vain valokatkaisijasta revittyä dataa, ollaanko kahvalla?

    Kiinnostais kyllä oikeinkin kovasti lähteä tutkimaan omaa ajoa. Vähän arka kolvaamaan mitään ainakaan Bemmin johtoisin, mutta kaasunasennontunnistinta lukuunottamatta mua kiinnostas nähdä:

    - jousitus etu
    - jousitus taka
    - jarrupaine (vain eteen)

    Äkkiä netistä googlattuna 2000PSI jarrupaineanturi ~200€ + Alustaan lineaariset potentiometrit 150mm iskulla yht 300€. RaceDACin kanssa 650€ kuolema?

    Ootkos tulossa ens ti 26.7. Alastaroon, voitas jutella asiasta?

    Noita lineaarisia potskuja on maailma täys, onko nyt tosiaan niin että tuollainen yksinkertainen polkupyöränpumppu on 150€?



  2. #2
    Lainaa (998sFE @ Heinä. 21 2011,11:10) kirjoitti
    Millä sä jarrupainetta olet seurannut, vai onko se vain valokatkaisijasta revittyä dataa, ollaanko kahvalla?

    Ootkos tulossa ens ti 26.7. Alastaroon, voitas jutella asiasta?

    Noita lineaarisia potskuja on maailma täys, onko nyt tosiaan niin että tuollainen yksinkertainen polkupyöränpumppu on 150€?
    Juu, ihan vaan siitä takajarruvalon johdosta on-off-tyyppisesti.

    Olen.

    Empä ole itsekkään halvempaa löytänyt.
    Yks syy tohon korkeeseen hintaan on varmaan se ett niitä myy pikkuliikkeet pieniä määriä, joten katteet on kohillaan.
    Ois helppoo kun valmistaja löis suoraan webbikaupan pystyyn, niin hinta tippuis vähintään puoleen, ellei jopa reilusti alle sen.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #3
    Lainaa (scuuba @ Heinä. 21 2011,11:42) kirjoitti
    Juu, ihan vaan siitä takajarruvalon johdosta on-off-tyyppisesti.
    Ymmärtämättä mistään mitään, pohdin vain mitäköhän lisäarvoa tuo tieto antaa. Itse olen melkein koko ajan jarrulla, mutta jarrutehosta käytössä vain osa. Keskellä mutkaa ehkä 10 %. Mulle tuollaisesta tiedosta ei olisi mitään lisäarvoa jos ei näe kuinka paljon jarrutehoa on käytössä.

    Tämä vain maallikon näkemys aiheeseen.

    Jukka
  4. #4
    Poistettu
    Ok, jos ihan näyttää sateelta ni jätän tulematta. Muuten treffit siellä. En nyt oikeestaan halua ajaa nykyistä kovempaa, ni tuossa vois olla se seuraava juttu josta vähä lisämaustetta hommaan. Jos joskus vahingossa pääsis ajamaan 1.21 alkusen Alastarossa, ni oishan se kivaa, mutta ei tavoite.

    Mä luulen että kierrosajan kannalta tuo jarrupaine on selkeesti se tähdellisin tieto. Se yhdistettynä keulan painumatietoon ja kaasunkäyttöön kertoo varmaan kaiken amatööritaso tarvii. Toki takapään painumatietoa on kiva kerätä, mutta takapyörä tulee kyllä perässä jos etusen saa meneen mutkan läpi.

    Loput on sitte nice-to-knowta. Tämä siis mun mielipide, saa olla vapaasti mitä mieltä tahansa.

    Kaveri on töissä teollisuusautomaatiolaitteita valmistavassa firmassa, katotaas josko sitä saisi käytettyä bulvaanina antureiden kans.
  5. #5
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Heinä. 21 2011,11:45) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Heinä. 21 2011,11:42) kirjoitti
    Juu, ihan vaan siitä takajarruvalon johdosta on-off-tyyppisesti.
    Ymmärtämättä mistään mitään, pohdin vain mitäköhän lisäarvoa tuo tieto antaa. Itse olen melkein koko ajan jarrulla, mutta jarrutehosta käytössä vain osa. Keskellä mutkaa ehkä 10 %. Mulle tuollaisesta tiedosta ei olisi mitään lisäarvoa jos ei näe kuinka paljon jarrutehoa on käytössä.
    No jos siitä ei muuta näe, niin ainakin sen että kuinka kauan kestää siirtyä kaasulta jarrulle ja jarrulta kaasulle.
    Ja jarrumerkin paikan, joten voi vertailla tuleeko jarrutettua samasta kohtaa joka kierroksella, vai vaihteleeko se liikaa kierros kierrokselta, vaikka merkki olisikin koko ajan sama. Ts persdyno vs todellisuus on monta kertaa aika eri mieltä asioista, varsinkin harrastelijatasolla.
    Ja kun GPS datasta näkee kokonaishidastuvuuden, niin näkee missä ja miten paljon pelkästään moottori jarruttaa.
    Esim pyöreetä linjaa ajava harrastelija näkee aika selkeesti saako vedon päälle heti jarrun jälkeen jolloin taitto mutkaan on huomattavasti helpompaa ja nopeampaa. Vai jääkö moottorijarru "laahaamaan" jolloin tulee helposti valutettua mutkaan ja mutkanopeus kärsii pahasti.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #6
    Lainaa (998sFE @ Heinä. 21 2011,12:00) kirjoitti
    Kaveri on töissä teollisuusautomaatiolaitteita valmistavassa firmassa, katotaas josko sitä saisi käytettyä bulvaanina antureiden kans.
    Yks vaihtoehto vois olla jokin optisesti etäisyyttä mittaava komponentti, jos sen nopeus ja tarkkuus vaan riittää.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  7. #7
    Ajamisesta mitään tietämättömänä, mutta mittalaitteista jotain ymmärtävä kyselisin, että mitä mahtaa olla jarrunesteen paine jarrutuksessa noin yleisesti ottaen eli siis mittausasteikko? Lähinnä sillä, että soveltuuko esim. automaatiossa tms. käytettävät laitteet.



    <p>FZ1-N -08</p><p><strike>Z750 -05</strike></p>
  8. #8
    Lainaa (Kipee @ Heinä. 21 2011,13:02) kirjoitti
    Ajamisesta mitään tietämättömänä, mutta mittalaitteista jotain ymmärtävä kyselisin, että mitä mahtaa olla jarrunesteen paine jarrutuksessa noin yleisesti ottaen eli siis mittausasteikko? Lähinnä sillä, että soveltuuko esim. rakennusautomaatiossa tms. käytettävät laitteet.
    Tossa yks esimerkki, 100bar:
    http://shop.aim-tec.co.uk/0-100-b....6-p.asp
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #9
    Lainaa (scuuba @ Heinä. 21 2011,12:28) kirjoitti
    Lainaa (998sFE @ Heinä. 21 2011,12:00) kirjoitti
    Kaveri on töissä teollisuusautomaatiolaitteita valmistavassa firmassa, katotaas josko sitä saisi käytettyä bulvaanina antureiden kans.
    Yks vaihtoehto vois olla jokin optisesti etäisyyttä mittaava komponentti, jos sen nopeus ja tarkkuus vaan riittää.
    Mulle tuli kans mieleen toi optinen (eli käytännössä kai vain laserilla päästään tarpeeksi nopeaan ja tarkkaan dataan) tai sitte jopa ultraääni. Ois aika iisiä, jos ultraäänianturin sais lukemaan suoraan renkaan tai lokarin tai huggerin pintaa...


    Jarrupaineanturiksi saa aivan varmasti jonkun teollisuusanturinkin, ei vaan oo välttämättä yhtä kaunis ja pieni kuin varta vasten tuohon tehty kilke. Ei luulis maksavan montaa kymppiä. Paine liikkunee joissain kymmenissä baareissa. Tämä kappale oli pelkkää mutua. Esim. tommonen vois käydä: -> paineanturi <-

    On kyllä kokonaisuudessaan tosi mielenkiintonen värkki tuo raceDAC!

    Edit: Ultraäänianturit on näköjään tosi hitaita...



  10. #10
    Poistettu
    Keine ahnung. Yleisesti 2000PSI / 140barin antureita näyttää olevan kaupan motskareihin.

    Täytyy tuoltakin kysyä hinnat: www.variohm.de
  11. #11
    Periaatteessa mikä vaan 100 barin hydrauliikkapaineanturi käy, mikäli tiiviste vaan kestää nestetettä. Tuommoisia voisi saada hydrauliikkapajoilta suht huokeasti käytettynä. Esim Trafag on melko pienikokoinen. Uutena maksaa vajaat 200e ja antaa 4..20 mA ulos. 500 ohmin vastuksella 2-10 V ja 250 ohmilla 1-5 V. Liitin on se suurempi ongelma.

    edit: Ja ei nyt kyllä haittaa vaikka olisi 250 barin anturi. Tarkkuus lienee jotain +-1 bar nurkilla joka piisaa vallan mainiosti tähän tarkoitukseen vaikka paineet olisivatkin jossain max 50 bar nurkilla. Kannattaa varmistaa syöttöjännite, ettei vaadi 24 V. Voi olla ongelma mopoissa.

    Asemaanturiksi voisi käydä analogiajojokin. Hintoja voi olla hankala löytää netistä suoraan, mutta eiköhän nuo ole halvempia, kuin lineaaripotikat ja nopeudenkin pitäisi piisata. Esim joku tuommoinen: http://www.firstmarkcontrols.com/s021h.htm



  12. #12
    Poistettu
    Etujarruun en laittaisi mitään muuta kuin jo mp-käytössä testattua anturia, joka menee suoraan ilman kikkailuja kiinni oikeine tiivisteineen. Joku viritys tähän maksaa pettäessään kuljettajan hengen.

    Jos budjetti on niin tiukka että 200€ anturin sijaan lähtee hakemaan halvempaa kikkaa, kannattaa laittaa koko projekti jäihin kunnes oravannahat riittää.

    Tämä on oma mielipiteeni.
  13. #13
    Lainaa (998sFE @ Heinä. 21 2011,14:00) kirjoitti
    Etujarruun en laittaisi mitään muuta kuin jo mp-käytössä testattua anturia, joka menee suoraan ilman kikkailuja kiinni oikeine tiivisteineen. Joku viritys tähän maksaa pettäessään kuljettajan hengen.

    Jos budjetti on niin tiukka että 200€ anturin sijaan lähtee hakemaan halvempaa kikkaa, kannattaa laittaa koko projekti jäihin kunnes oravannahat riittää.

    Tämä on oma mielipiteeni.
    Niin.. Siitä olen ehdottomasti samaa mieltä, että jos ei tiedä, niin ei kannata tehdä ja parempi ostaa valmis, kuin rakentaa itse. Sama koskee muuten koko tiedonkeruuta, koska pian joku valopää keksii tehdä oman luistoneston, starttijärjestelmän ja keulimisenestonkin vielä noiden tiedonkeruujuttujen perusteella ja alkaa muuttelemaan ruiskuja ja sytkää tältä pohjalta..

    Veikkaan muuten että yksikään noista anturivalmistajista ei anna takuuta siihen, jos joku itsensä teilaa hajonneen tiivisteen kanssa, joka on seurausta yleensä virheellisestä asennuksesta. Mitään standardeja ei varmaankaan löydy moisten kapistusten valmistukseenkaan.
  14. #14
    Tulipa asenneltua eilen RaceDAC KTM:ään. Aloittelevana ratailijana ei itselleni hirveästi taida varsinaista hyötyä olla moisesta laitteesta, mutta nörttinä on kiva tutkia kaikenlaista ja onpahan dataa mitä vertailla kun taidot kasvavat.

    Suhteellisen helppo tuo oli asentaa. Iltapäivän projekti ja pyörän omista antureista sain ulos nopeuden, kaasun asennon, kierrosluvut ja takavalolta toistaiseksi jarrutiedon. Talviprojektina sitten jarrupaineanturi ainakin, kenties myös jotain alustan toimintaakin mittaavaa.

    Hienosti tuo laite kyllä pelaa. Piilotin sen pyörän syövereihin, mutta ihan nätisti ottaa yhteyden ja toimittaa tietonsa RaceChronolle.
    I'm not complete idiot, still missing some parts!
    Honda VFR 800 V-Tec & Yamaha XS650
    (exät Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  15. #15
    Olisihan tuosta pelkästä jarruvalonkin signaalista tosiaan hyötyä, vaikka se ensin typerältä tuntuikin, olisi mukava vertailla jarrutuspaikkoja ja ennen kaikkea sitä kauttahan näkisi miten hyvin mutkaan sisälle jarrutus onnistuu. Ja missä mutkissa on turhaa rullailua ennen kaasulle menoa...

    Joko jollain tietokone softalla saa piirrettyä ratakartalle selkeän ajolinjan, jossa näkyy eriväreillä jarrutukset ja kaasutukset?
  16. #16
    Lainaa (paaton @ Heinä. 24 2011,16:37) kirjoitti
    Joko jollain tietokone softalla saa piirrettyä ratakartalle selkeän ajolinjan, jossa näkyy eriväreillä jarrutukset ja kaasutukset?
    Käppyröiden katselu onnistuu esim RaceChronon PC versiolla:
    RaceChrono version 1.43 for Windows computers.
    Supported OS versions: Windows XP, Windows Vista and Windows 7
    http://www.racechrono.com/downloa....ers.msi

    Tai jos exporttaa datan .vob muodossa, niin:
    PerformanceTools
    http://www.performancebox.co.uk/Down...rbox_setup.zip
    Circuit Tools
    http://www.velocitybox.co.uk/index.p...-software.html
    Viimeksi muokannut: scuuba; 17.02.2012 klo 16:25.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #17
    Poistettu
    Löysin jo kohtuullisen hintaiset lineaariset potentiometrit, IP67 kestää jo pesuakin. Mä olen toimittanut Scuuballe tiedot, voin toimia tarvittaessa bulvaanina. Jos nyt useampi kiinnostunut löytyy, olisi järkevä ottaa kimpassa.

    Ite en näe tolla jarruvalosta otetulla tiedolla juurikaan arvoa. Se ei kerro jarrun tehokkuudesta mitään. En usko että edes Racechronon G-voimien kanssa kuin suuntaa antavasti.



  18. #18
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (998sFE @ Heinä. 24 2011,21:58) kirjoitti
    Löysin jo kohtuullisen hintaiset lineaariset potentiometrit, IP67 kestää jo pesuakin. Mä olen toimittanut Scuuballe tiedot, voin toimia tarvittaessa bulvaanina. Jos nyt useampi kiinnostunut löytyy, olisi järkevä ottaa kimpassa.

    Ite en näe tolla jarruvalosta otetulla tiedolla juurikaan arvoa. Se ei kerro jarrun tehokkuudesta mitään. En usko että edes Racechronon G-voimien kanssa kuin suuntaa antavasti.
    Saattaisin tietää pari kiinnostunutta noista alustapotikoista, mikäli hinta pysyy kohtuullisena.
    Superbike #7
  19. #19
    Minä olen myös kiinnostunut alustapotikoista, jarrupaine-anturista jos niitä kohtuulliseen hintaan on saatavissa.
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  20. #20
    Poistettu
    Lainaa (Nitrous @ Heinä. 24 2011,22:20) kirjoitti
    Saattaisin tietää pari kiinnostunutta noista alustapotikoista, mikäli hinta pysyy kohtuullisena.
    En tunne sua nickin takaa. Itse taidan olla se apina jonka lähes kaikki tuntee, vaikka apina ei juuri ketään tunne. Kaikesta päätelleen oot ti Alastarossa, tuus juttusille.


    Miika
  21. #21
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (998sFE @ Heinä. 24 2011,23:23) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Heinä. 24 2011,22:20) kirjoitti
    Saattaisin tietää pari kiinnostunutta noista alustapotikoista, mikäli hinta pysyy kohtuullisena.
    En tunne sua nickin takaa. Itse taidan olla se apina jonka lähes kaikki tuntee, vaikka apina ei juuri ketään tunne. Kaikesta päätelleen oot ti Alastarossa, tuus juttusille.


    Miika
    Moro. Yritän ehtiä juttusille vaikka aika on vähän tiukilla, kun olen vetämässä tuota koulutusryhmää. En kyllä itsekään tunne sinua ulkonäöltä, mutta enköhän osaa yhdistää pyörän ja vauhdin perusteella miehen. Meikäläisen tunnistaa tiistaina mattamustasta vähän rujon näköisestä gixeristä ja keltaisesta liivistä, jotka majailee sinivalkoisen mersun pakun lähettyvillä.

    -Esa
    Superbike #7
  22. #22
    Lainaa (Nitrous @ Heinä. 24 2011,23:33) kirjoitti
    Lainaa (998sFE @ Heinä. 24 2011,23:23) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Heinä. 24 2011,22:20) kirjoitti
    Saattaisin tietää pari kiinnostunutta noista alustapotikoista, mikäli hinta pysyy kohtuullisena.
    En tunne sua nickin takaa. Itse taidan olla se apina jonka lähes kaikki tuntee, vaikka apina ei juuri ketään tunne. Kaikesta päätelleen oot ti Alastarossa, tuus juttusille.


    Miika
    Moro. Yritän ehtiä juttusille vaikka aika on vähän tiukilla, kun olen vetämässä tuota koulutusryhmää. En kyllä itsekään tunne sinua ulkonäöltä, mutta enköhän osaa yhdistää pyörän ja vauhdin perusteella miehen. Meikäläisen tunnistaa tiistaina mattamustasta vähän rujon näköisestä gixeristä ja keltaisesta liivistä, jotka majailee sinivalkoisen mersun pakun lähettyvillä.

    -Esa
    998sFE:
    Nitrous on siis liikenteessä sillä meikäläisen mersulla. Ja pyöräki on melkein yhtä ruma ku mun vanha kawasaki, joten tunnistanet seurueen kyllä

    Ja niistä alustapotikoista ois kiva saada alustavaa hintaluokka-arviota.



  23. #23
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    Täytyy sanoa, että kiinnostaa. Kun suuntaa antavaa tietoa on hinnoista, niin kerro ihmeessä.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  24. #24
    Poistettu
    Mä juttelin asiasta Scuuban kanssa. Ehdotan että se paketoi ja saa asiasta vaivanpalkkaa tai sitten tilaan itse kimpassa, jolloin maksu etukäteen, tavara toimitetaan kun tulee, tai jos jotain menee mönkään, raha palautetaan.

    Jos mä hoidan tuon, en ala luotottamaan, on huonoja kokemuksia kun kaikki tilaajat ei sitten saakaan jenejä jonoon ja mulla on omat rahat kiinni. Niin tai näin, tällä hetkellä näyttää siltä että alustapotskut saadaan alle 120€/kpl.

    Jarrupaineanturit vielä kysymysmerkki. Olen sitä mieltä softan nähtyäni että omaan ajoon saisin hitosti tarvitsemaani dataa neljästä lähteestä: jarrupaine, kaasunasento ja alustapotskut. Muilla voi sitten hifistellä jos siltä tuntuu.

    Scuuba voi jatkaa, mutta tulin siihen uskoon että näin vakioituna olisi kaasunasennontunnistinta lukuunottamatta plug n play. Siinä pyörämalleittain joutuu joko ryöstämään olemassa olevasta johtosarjasta, tai tekemään sopivan "T-liitoksen". Sekä lisäksi kalibroimaan, kun volttimäärä vaihtelee pyörämalleittain.

    Ei tällä varmaan Motegia hakkaa, mutta hinta on muutama prosentti ja jos nää tiedot saa tuotantoon, ni vauhti on jo perkeleellistä.
  25. #25
    Poistettu
    Lisätääs vielä. Itse kun en tekniikan kanssa jaksa taistella, jäin tosiaan uskoon että nyt paketti on aika TSI miehelle = jokainen hankkii potskut, anturit jne jostain ja jokaisen sitten kytkee ja kalibroi. Jep, pelle pelottomien tuote, mutta ei kaupallinen. Kimpalla aluksi vakiokamat 75% sisään, eli niiltä osin plug n play, ja sitten ainoa taistelu tuon kaasunasennontunnistimen kanssa. Siitä aika nopeasti saisi Scuuba (?) kerättyä kirjaston mikä malli vaatii mitkä asetuket, melko p'n'p kohta sekin.

    Ostajalle hinta sama ilman osto ja kalibrointisavottaa, volyymiale ja vakiointi myyjälle kate tehdystä työstä. En ota Scuuban puolesta kantaa haluaako tähän ryhtyä.
  26. #26
    Lainaa (998sFE @ Heinä. 27 2011,22:42) kirjoitti
    Jarrupaineanturit vielä kysymysmerkki. Olen sitä mieltä softan nähtyäni että omaan ajoon saisin hitosti tarvitsemaani dataa neljästä lähteestä: jarrupaine, kaasunasento ja alustapotskut. Muilla voi sitten hifistellä jos siltä tuntuu.

    Scuuba voi jatkaa, mutta tulin siihen uskoon että näin vakioituna olisi kaasunasennontunnistinta lukuunottamatta plug n play. Siinä pyörämalleittain joutuu joko ryöstämään olemassa olevasta johtosarjasta, tai tekemään sopivan "T-liitoksen". Sekä lisäksi kalibroimaan, kun volttimäärä vaihtelee pyörämalleittain.

    Ei tällä varmaan Motegia hakkaa, mutta hinta on *muutama prosentti ja jos nää tiedot saa tuotantoon, ni vauhti on jo perkeleellistä.
    Tosiaan Motegin vehkeet on suht hintavia (tuhansia euroja) harrastajalle:
    http://www.highspeedracing.se/res....log.pdf
    Ja RaceDACin suurin prioriteetti nimenomaan oli/on harrastajalle sopiva hinta.

    Mutta ei tuo skaalaus mitään hepreaa ole, eikä sitä edes tarvitse tehdä, jos riittää että näkee käppyrästä koska arvo on maksimissa tai minimissä tai siltä väliltä.
    Jos taasen haluaa skaalata, niin: Sama anturi eri mopoissa tarvitsee aina skaalauksen: Maksimi jarrupaine vaihtelee, alustapotikkojen mekaaninen sijoitus/liikkeen pituus vaihtelee, jne.

    Lisäksi mainittakoon että esim tuohon skaalaukseen taitaa olla parikin eri systeemiä tekeillä.

    Ja tässä vielä yksinkertaistettu esimerkki kaasunasennon lukeman skaalauksesta manuaalisesti:
    Kaasu kiinni, sensori näyttää 1V
    Kaasu auki, sensori näyttää 5V
    Eli kaasu on 1-5.

    No sit se skaalaus:
    1) Ekaks asetetaan tuolle offsettiä 1, jolloin ulos tulevat lukemat on 0-4
    2) Sit asetetaan tuolle kerroin 25, jolloin ulos tulevat lukemat on 0-100, eli kaasuanturin voltit 1-5 tuleekin RaceDAC:sta kaasu"prosentteina" 0-100 ulos.

    Eli kahdella asetuksella tuo on "kalibroitu". Ei nii hirveen vaikeeta tälläkään hetkellä.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  27. #27
    Lainaa (scuuba @ Heinä. 28 2011,00:10) kirjoitti
    Lisäksi mainittakoon että esim tuohon skaalaukseen taitaa olla parikin eri systeemiä tekeillä.
    Tein tosiaan pikaisen, simppelin clientin tuolle viime viikonloppuna. Lähinnä siis terminaalisoftan korvike, kun uudemmissa Windowseissa ei tuota Hyperterminalia ole (Vista & 7). Toimii kaikissa Windowseissa ja saa ladattua tuolta: http://absum.net/racedac-client

    Seuraavaan versioon tulee ainakin kalibrointi ja säätö-UI, sekä muutamia muita ominaisuuksia. Tekeillä on myös dataloggaus-ominaisuus (GPS:n kera), dashboard mittareineen, yms.

    EDIT: alustapotskut kiinnostaa kanssa.



    I'm not complete idiot, still missing some parts!
    Honda VFR 800 V-Tec & Yamaha XS650
    (exät Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  28. #28
    Jarrupaine anturi ja alusta potikat kiinnostaisi. Vielä parempi jos saa sopivana pakettina RaceDACin kanssa.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  29. #29
    Varastan vähän tätä aihetta (luodaan uusi, jos ei ole OK)

    Versio 0.2 clienttisoftasta alkaa pikkuhiljaa valmistumaan, mutta kaipaisin testaajia kokeilemaan softan GPS-yhteyksien toimivuutta. Löytyisikö?

    Testiversio löytyy osoitteesta: http://absum.net/files/RaceDAC/RaceDAC0208b.zip



    Pikaohjeet: aseta ensin asetukset kuntoon "Settings > Connection settings", sieltä GPS:n COM-portti ja RaceDACin COM-portti oikein (jos haluat kokeilla myös RaceDACia). Tämän jälkeen yhteys itse laitteisiin pitäisi muodostua klikkaamalla punaista "valoa" itse ohjelmasta.

    Mittareita voi mulkata asetuksista (Settings > Meter Configuration), mutta jarru/kaasuasennon tunnistimien asetukset eivät vielä tee mitään. Kierrokset on mäpätty Digital 1-kanavasta ja vauhti pitäisi tulla GPS-laitteesta.

    Sarjaporttikommunikaatiot ja GPS:t ovat itselleni aivan uusi aihe, joten kiinnostaisi tietää toimiiko tuo GPS-yhteys muillakin laitteilla kuin omallani (QSTARZ 818XT).
    Laitevaatimukset ovat Windows ja siinä .NET 2.0 Framework (todennäköisesti on jo valmiina, jos ei, sen voi ladata osoitteesta: http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=19

    Raporttia toimii/ei toimii ja laitteen nimi, voi laittaa osoitteeseen tk(at)absum.net tai yksityisviestinä.

    Mahdollisesta avusta jo etukäteen kiitos!

    Edit: uusi versio 0208b (2.8.2011 17:41)



    I'm not complete idiot, still missing some parts!
    Honda VFR 800 V-Tec & Yamaha XS650
    (exät Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
  30.  
  31. #30
    Nostetaanpa aihetta

    Uutta versiota softasta pukkaisi ja edelleen kaipaisin GPS-mokkulatestaajia. Uusin versio löytyy täältä (0.2 build 1108041)

    Korjattua:
    - Kommunikaatio RaceDACin kanssa sujuvampaa, ei hidastu pidemmässäkään sessiossa
    - Prosessorin käyttö/tehon tarve n. 90% pienempi
    - Toimii nyt myös hitaampien GPS mokkuloiden kanssa (1hz oli ongelmallinen)
    - Kaikki asetukset mitä voi säätää, myös toimii (myös jarru/kaasu -mäppäykset)

    Ohjeet samat kuin edellisessä viestissä

    HUOM! Apua kaipaan siis lähinnä noiden Bluetooth GPS-mokkuloiden kanssa. Ei vaadi RaceDACia, vaan voi testata myös ilman.

    Kaipaan siis vain tietoa toimii/ei toimi sen ja sen GPS-mokkulan kanssa. Ja jos ei toimi ja saat halutessasi debug-logia tekevän version testattavaksi. Kiitos jo etukäteen
    I'm not complete idiot, still missing some parts!
    Honda VFR 800 V-Tec & Yamaha XS650
    (exät Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen